Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 02:12:37 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 318 319 320 321 322 323 324 [325] 326 327 328 329 330 331 332 ... 799   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK4 Általános kérdések  (Megtekintve 11979597 alkalommal)
0 Felhasználó és 133 vendég van a témában
tomeed
Vendég
« Új hozzászólás #16200 Dátum: 2013.05.28 kedd, 11:03:07 »

MK4 facelift Mondinál nem szűnt meg a ghia?  vigyor3
Naplózva
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #16201 Dátum: 2013.05.28 kedd, 11:56:47 »

Facelift elött az esőérzékelő alatt van a gsm antenna.
Most cseréltem nemrég. A GSM antenna a rádió antenna talpában van.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #16202 Dátum: 2013.05.28 kedd, 12:20:09 »

Most cseréltem nemrég. A GSM antenna a rádió antenna talpában van.

De ő nem tetőantennás verzióról beszélt...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #16203 Dátum: 2013.05.28 kedd, 12:48:07 »

De ő nem tetőantennás verzióról beszélt...
Azt írta facelift előtt. Abban is van tetőantenna nélküli?
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #16204 Dátum: 2013.05.28 kedd, 13:07:57 »

Azt írta facelift előtt. Abban is van tetőantenna nélküli?

Van, 2008-tól szinte az összes...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
szabolc
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 17


E-mail
« Új hozzászólás #16205 Dátum: 2013.05.28 kedd, 13:27:21 »

MK4 facelift Mondinál nem szűnt meg a ghia?  vigyor3

Megszólítva érzem magam...  Wink
Nem tudom pontosan meddig, de volt egy elég rövid idő, amíg még volt Ghia. Az enyém 2010 augusztusában lett rendelve, szemptember 29-én gyártották.
Naplózva

Mk4 (facelift) Ghia (5a) 2.0 TDCi
csaba271
Vendég
« Új hozzászólás #16206 Dátum: 2013.05.28 kedd, 13:50:43 »

Sziasztok!

Milyen olaj valo a mondiba? Most szüröcserevel együtt 20e-re adtak ajänlatot. Az dräga?


Üdv:
Cs
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #16207 Dátum: 2013.05.28 kedd, 13:51:16 »

Sziasztok!

Milyen olaj valo a mondiba? Most szüröcserevel együtt 20e-re adtak ajänlatot. Az dräga?


Üdv:
Cs

5w-30
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #16208 Dátum: 2013.05.28 kedd, 14:14:57 »

Sziasztok!

Milyen olaj valo a mondiba? Most szüröcserevel együtt 20e-re adtak ajänlatot. Az dräga?


Üdv:
Cs

5W30 és szerintem annyiért az. A Cromaxnál a Motorcraft 5534 ft/5l (dpf nélkülihez) illetve a Ford 7100/5l (DPF-eshez) https://cromax.hu/ford/mondeo-2007-/150000000-olajfolyadek/151670000-olaj/151670686-motorolaj/?limitstart=0

A szűrő meg kb egy ezrestől indul motortól függően. https://cromax.hu/ford/mondeo-2007-/130000000-szurok/130420000-szurok/130420122-motorolajszuro/?limitstart=0

Tehát az anyag nincs 10 ezer és ezek szerint 10 ezret számolnak a munkadíjra. Amúgy ezt a műveletet te is meg tudod otthon csinálni, ha nincs már benne a kötelező szervizperiódusban a garancia miatt. Ha mindenképpen kötelező szervizben megcsinálni a garancia miatt, akkor inkább keress egy olcsóbb szervizt és ne márkaszervizbe vigyed szerintem.
Naplózva
csaba271
Vendég
« Új hozzászólás #16209 Dátum: 2013.05.28 kedd, 14:50:40 »

5W30 és szerintem annyiért az. A Cromaxnál a Motorcraft 5534 ft/5l (dpf nélkülihez) illetve a Ford 7100/5l (DPF-eshez) https://cromax.hu/ford/mondeo-2007-/150000000-olajfolyadek/151670000-olaj/151670686-motorolaj/?limitstart=0

A szűrő meg kb egy ezrestől indul motortól függően. https://cromax.hu/ford/mondeo-2007-/130000000-szurok/130420000-szurok/130420122-motorolajszuro/?limitstart=0

Tehát az anyag nincs 10 ezer és ezek szerint 10 ezret számolnak a munkadíjra. Amúgy ezt a műveletet te is meg tudod otthon csinálni, ha nincs már benne a kötelező szervizperiódusban a garancia miatt. Ha mindenképpen kötelező szervizben megcsinálni a garancia miatt, akkor inkább keress egy olcsóbb szervizt és ne márkaszervizbe vigyed szerintem.

Az auto 2008.10. havi 151e km-rel. Nem hiszem,h garanciälis. Smiley
A gondom az,h az auto Mo.-on van, en pedig No-ban elek. Amugy szivesen megcsinälnäm. NEm hiszem, hogy az auto PDF-es lenne, de alväzszäm alapjän lätszik ez az etis-en?
Hmmm... akkor ez meggondolando. Az üzembehelyezesre (mindennel együtt: müszaki vizsga, ügyintezes) 340e-ret kernek ((EURO4). Ha jol szamolom, akkor az nem olyan sok....legaläbbis ugy gondolom, de cäfoljatok meg, ha nincs igazam. Smiley
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #16210 Dátum: 2013.05.28 kedd, 14:53:45 »

Az auto 2008.10. havi 151e km-rel. Nem hiszem,h garanciälis. Smiley
A gondom az,h az auto Mo.-on van, en pedig No-ban elek. Amugy szivesen megcsinälnäm. NEm hiszem, hogy az auto PDF-es lenne, de alväzszäm alapjän lätszik ez az etis-en?
Hmmm... akkor ez meggondolando. Az üzembehelyezesre (mindennel együtt: müszaki vizsga, ügyintezes) 340e-ret kernek ((EURO4). Ha jol szamolom, akkor az nem olyan sok....legaläbbis ugy gondolom, de cäfoljatok meg, ha nincs igazam. Smiley

Valószínű dpf-es. Ha No-i az autó, akkor meg szinte biztos...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #16211 Dátum: 2013.05.28 kedd, 14:54:43 »

Az auto 2008.10. havi 151e km-rel. Nem hiszem,h garanciälis. Smiley
A gondom az,h az auto Mo.-on van, en pedig No-ban elek. Amugy szivesen megcsinälnäm. NEm hiszem, hogy az auto PDF-es lenne, de alväzszäm alapjän lätszik ez az etis-en?
Hmmm... akkor ez meggondolando. Az üzembehelyezesre (mindennel együtt: müszaki vizsga, ügyintezes) 340e-ret kernek ((EURO4). Ha jol szamolom, akkor az nem olyan sok....legaläbbis ugy gondolom, de cäfoljatok meg, ha nincs igazam. Smiley

DPF-nek hívják (részecskeszűrő). Amikor hazajössz, akkor is megcsinál(tat)hatod. Egy-két órás meló. (kicsit hagyni kell lecsöpögni az olajat) A Cromaxtól meg tudod rendelni neten is és oda viszik, ahova kéred. 12e ft fölötti rendelésnél úgy emlékszem nincs szállítási költség.
Naplózva
csaba271
Vendég
« Új hozzászólás #16212 Dátum: 2013.05.28 kedd, 15:01:12 »

DPF-nek hívják (részecskeszűrő). Amikor hazajössz, akkor is megcsinál(tat)hatod. Egy-két órás meló. (kicsit hagyni kell lecsöpögni az olajat) A Cromaxtól meg tudod rendelni neten is és oda viszik, ahova kéred. 12e ft fölötti rendelésnél úgy emlékszem nincs szállítási költség.

A szürö szerelesehez nem kell szerszäm???
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #16213 Dátum: 2013.05.28 kedd, 15:04:20 »

A szürö szerelesehez nem kell szerszäm???

De, egy ....-os kulcs, amivel kicsavarod a szűrőtartót. Megmondom öszintén, nem tudom, hogy az MKIV-nél melyik fajta szűrő van (a cserélhető filteres vagy a komplett cserés). Az első esetben 30 akárhányas kulcs kell, míg a másodiknál egy olajszűrő kiszedő. (ha brutális vagy, akkor egy nagy csavarhúzó eplus2)
Naplózva
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #16214 Dátum: 2013.05.28 kedd, 16:32:05 »

5W30 és szerintem annyiért az. A Cromaxnál a Motorcraft 5534 ft/5l (dpf nélkülihez) illetve a Ford 7100/5l (DPF-eshez) https://cromax.hu/ford/mondeo-2007-/150000000-olajfolyadek/151670000-olaj/151670686-motorolaj/?limitstart=0

A Motorcraft is jó DPF-eshez, sőt magasabb ACEA besorolású, mint a Ford.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
tomeed
Vendég
« Új hozzászólás #16215 Dátum: 2013.05.28 kedd, 16:49:36 »

Megszólítva érzem magam...  Wink
Nem tudom pontosan meddig, de volt egy elég rövid idő, amíg még volt Ghia. Az enyém 2010 augusztusában lett rendelve, szemptember 29-én gyártották.

Értem értem köszi az infót.


Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #16216 Dátum: 2013.05.28 kedd, 17:06:24 »

A Motorcraft is jó DPF-eshez, sőt magasabb ACEA besorolású, mint a Ford.

Nem én találtam ki, hanem a cromax így adta.
Naplózva
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #16217 Dátum: 2013.05.28 kedd, 18:39:40 »

Nem én találtam ki, hanem a cromax így adta.
Nekem még Wyctor úgy adta, hogy csak a Motorcraft jó DPF-hez.

Ezt szedtem össze korábban a témában:

A Formula F is "részecskeszűrős" már egy ideje. ACEA osztályozása: ACEA A1/B1
A Motorcraft XR Synth ACEA besorolása magasabb: ACEA A3/B4/C3
Castrol Magnatec A5 pedig: ACEA A1/B1, A5/B5
Mobil szuper 3000 X1 Formula FE 5W-30: ACEA A5/B5

Mind a 4 megfelel a Ford részecskeszűrős előírásnak: Ford WSSM2C-913C

A1/B1 hagyományos minőségű, kis viszkozitású SAE 0W-30, 5W-20, 5W-30, 10W-30,
csökkentett HTHS viszkozitás ( 2,9 – 3,5 mPa*s), alacsony súrlódású, igazolt üzemanyag megtakarítással rendelkező olajok.

A3/B3 magas minőségű – viszkozitás stabil – kimondottan nyírás stabil, SAE 0W-X,
5W-X, 10W-40, 15W-40, 15W-50, 20W-50 nyújtott szervizintervallum, magas kopásálló,
HTHS-viszkozitás ( > 3,5 mPa*s ) rendelkező olajok.

A3/B4 ugyanaz, mint az A3/B3, de DI-Diesel motorok számára is, SAE 0W-30,
0W-40, 5W-30, 5W-40, 10W-40. Az A4 a DI-Otto motorokra vonatkozik, nyújtott
intervallumos HTHS-viszkozitás (> 3,5 mPa*s ) mellett.

A5/B5 ugyanaz a teljesítmény, mint az A3/B4 esetében , SAE 0W-20, 0W-30, 5W-30,
de csökkentett HTHS viszkozitás, mint az A1/B1-nél ( 2,9 – 3,5 mPa*s ) nyújtott
szervizintervallum mellett igazolt üzemanyag megtakarítással

alsó szint ACEA A1 ACEA B1, ACEA A2, ACEA B2
közepes szint ACEA A3, ACEA B3, ACEA A4, ACEA B4, ACEA C3,
magas szint ACEA A5, ACEA B5, ACEA C1, ACEA C2.


A fentiek alapján a Castrol és a Mobil a két legjobb olaj. A Motorcraft közepes, és a Ford a leggyengébb. Én korábban Motorcraftot használtam, most Fordot. Különbséget nem vettem észre, Márkaszervizekben is öntik a Ford olajat a DPF-es autókba, és biztos vagyok benne, hogy az is tökéletesen megfelel.
Az érdekes, hogy a Motorcraft a fentiek szerint magasabb viszkozitású, tehát nem üzemanyag takarékos. Mondjuk ez nem tudom mennyit jelenthet. 1deci/100km?
« Utoljára szerkesztve: 2013.05.28 kedd, 18:41:37 írta Sakos » Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #16218 Dátum: 2013.05.28 kedd, 19:13:55 »

Nekem még Wyctor úgy adta, hogy csak a Motorcraft jó DPF-hez.

Ezt szedtem össze korábban a témában:

A Formula F is "részecskeszűrős" már egy ideje. ACEA osztályozása: ACEA A1/B1
A Motorcraft XR Synth ACEA besorolása magasabb: ACEA A3/B4/C3
Castrol Magnatec A5 pedig: ACEA A1/B1, A5/B5
Mobil szuper 3000 X1 Formula FE 5W-30: ACEA A5/B5

Mind a 4 megfelel a Ford részecskeszűrős előírásnak: Ford WSSM2C-913C

A1/B1 hagyományos minőségű, kis viszkozitású SAE 0W-30, 5W-20, 5W-30, 10W-30,
csökkentett HTHS viszkozitás ( 2,9 – 3,5 mPa*s), alacsony súrlódású, igazolt üzemanyag megtakarítással rendelkező olajok.

A3/B3 magas minőségű – viszkozitás stabil – kimondottan nyírás stabil, SAE 0W-X,
5W-X, 10W-40, 15W-40, 15W-50, 20W-50 nyújtott szervizintervallum, magas kopásálló,
HTHS-viszkozitás ( > 3,5 mPa*s ) rendelkező olajok.

A3/B4 ugyanaz, mint az A3/B3, de DI-Diesel motorok számára is, SAE 0W-30,
0W-40, 5W-30, 5W-40, 10W-40. Az A4 a DI-Otto motorokra vonatkozik, nyújtott
intervallumos HTHS-viszkozitás (> 3,5 mPa*s ) mellett.

A5/B5 ugyanaz a teljesítmény, mint az A3/B4 esetében , SAE 0W-20, 0W-30, 5W-30,
de csökkentett HTHS viszkozitás, mint az A1/B1-nél ( 2,9 – 3,5 mPa*s ) nyújtott
szervizintervallum mellett igazolt üzemanyag megtakarítással

alsó szint ACEA A1 ACEA B1, ACEA A2, ACEA B2
közepes szint ACEA A3, ACEA B3, ACEA A4, ACEA B4, ACEA C3,
magas szint ACEA A5, ACEA B5, ACEA C1, ACEA C2.


A fentiek alapján a Castrol és a Mobil a két legjobb olaj. A Motorcraft közepes, és a Ford a leggyengébb. Én korábban Motorcraftot használtam, most Fordot. Különbséget nem vettem észre, Márkaszervizekben is öntik a Ford olajat a DPF-es autókba, és biztos vagyok benne, hogy az is tökéletesen megfelel.
Az érdekes, hogy a Motorcraft a fentiek szerint magasabb viszkozitású, tehát nem üzemanyag takarékos. Mondjuk ez nem tudom mennyit jelenthet. 1deci/100km?

Én ezt mind elhiszem. Én úgy tudom a ford olajat is a Castrol gyártja. Sőt azt is mondta egy olajokkal kereskedő csávó, hogy ugyanaz, csak nincs rajta a Castrol jel és fele annyiba kerül.
Naplózva
tomeed
Vendég
« Új hozzászólás #16219 Dátum: 2013.05.28 kedd, 19:23:37 »

Olaj tema jo tema.
Teljesen mindegy melyik, egyik sem jobb a masiknal.
Nalam mint mar irtam motorcrafttol fustolt az auto.
Gyorsan csere es fordtol minden tokeletes lett.
Szoval en tobbet olyat nem veszek az biztos.
De azert az sejtheto h rossz olajat nem fog egy markaszerviz sem az autoba tolteni.
Felnek azok mindentol mint a tuztol, nehogy baj legyen belole.

Egy biztos ha mar futott az auto boven 200 ezer korul akkor mar nem celszeru olaj teszt ala vetni mert nem tesz jot neki, ilyenkor jon majd a fust a kipuffbol Smiley.
Naplózva
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #16220 Dátum: 2013.05.28 kedd, 19:58:45 »

Én ezt mind elhiszem. Én úgy tudom a ford olajat is a Castrol gyártja. Sőt azt is mondta egy olajokkal kereskedő csávó, hogy ugyanaz, csak nincs rajta a Castrol jel és fele annyiba kerül.
A Ford olaj beszállítója időnként változik. Nem a csávót kell megkérdezni, hanem el kell olvasni a címkét. Most megnéztem a legutóbb vásárolt Ford olajat, és annak a Castrol a forgalmazója. Ez utal az eredetére is.

Ami érdekesebb viszont, hogy ezen a flakonon már ACEA A5/B5 szerepel. Gondolom nemrég változott, mert a neten A1/B1-et látok mindenhol. Ez tényleg azt is jelenti, hogy ugyanaz lehet a flakonban, mint a Castrol Magnatec A5 5W-30.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
papione
Vendég
« Új hozzászólás #16221 Dátum: 2013.05.28 kedd, 19:58:55 »

Nekem azt mondták, hogy azért nincs már külön rádió antenna az autómon, mert a hátsó szélvédőben van. Szóval szerintem az sima rádió antenna MK4 faceliften.

Szerintem két antennáról lehet szó, mert két csatlakozó lóg, az egyikben egy vezeték van a másikban kettő.
Végül is mindegy, mert kábelkorbácsban nem találtam párját, valószínű hogy újabb kiadásban, faceliftben raktak ilyet.
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #16222 Dátum: 2013.05.28 kedd, 20:09:14 »

A Ford olaj beszállítója időnként változik. Nem a csávót kell megkérdezni, hanem el kell olvasni a címkét. Most megnéztem a legutóbb vásárolt Ford olajat, és annak a Castrol a forgalmazója. Ez utal az eredetére is.

Ami érdekesebb viszont, hogy ezen a flakonon már ACEA A5/B5 szerepel. Gondolom nemrég változott, mert a neten A1/B1-et látok mindenhol. Ez tényleg azt is jelenti, hogy ugyanaz lehet a flakonban, mint a Castrol Magnatec A5 5W-30.

Mondtam már, hogy én ezt mind elhiszem. Az olajos csávó meg csak tudja, mit árul. Mondjuk annak is már van vagy 3 éve, amikor ezt mondta.
Naplózva
semseyp
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 95



E-mail
« Új hozzászólás #16223 Dátum: 2013.05.28 kedd, 20:18:00 »

Sziasztok!

Van valami trükk, hogy miként nyitható a kombi csomagtér ajtaja, ha a gomb megnyomásakor csak a relé kattan, de a zár nem nyílik?  falbav

Hát semmi jó ötlet nem jött, de nem is csodálom, mivel tegnap szétszedtem, és bizony darabokra kell bontani a cuccot, és törni kell a kárpitot, kézi zárkioldásnak semmi lehetősége, szét kell szedni, a motort a mechanikától, és úgy ehet kioldani.
A menete:

1.: be kell mászni a csomagtartóba, le kell tépni a hátsó ajtó kárpitját, ami jön is, csak sajnos a bezárásnál használt foggantyúnál/lehúzónál van egy patent, amit nem lehet kivenni, nem férni hozzá, így az sajnos kiszakad a kárpitból, majd utána egy meghajlított csavarhúzóval ki lehet nyomni a stiftet a patentból, és úgy kivehető (később ez a rész visszaragasztható, én ragasztó pisztollyal csináltam).

2.: Ilyenkor már hozzáférni a motorhoz, de semmi haszna, lévén nincs rajta kézi reteszoldás, és hiába veszed ki a 3 db rögzítő csavart, mozdul az ajtó, de a nyílásszög miatt nem tud kicsúszni a zár a helyéről, így sajnos az alsó műanyag rész is le kell szedni, ami a rögzítő fülnél van. Ehhez fel kell szedni a csomagtartó szőnyegét, a pótkereket kivéve, hozzáférni 4 db műanyag patenthoz, amit ki kell feszegetni, majd felszedve, azaz felhajtva-feszítve ezt a takaró műanyagot (mivel levenni nem lehet, mert a zár belezár, így ezt is odafogja),  hozzáférni a rögzítőfül 2 db csafarjához, amit kiküszködve a komplett cucc már kijön, és nyitható az ajtó.

3.: Ezután a zárszerkezet hátulján 3 db csavar eltávolítása után és a két kapaszkodó karom szétfeszítésével, a motor rész kicsúsztatható a zárszerkezetből, és akor odabent oldható a zárás, a kis kallantyú meghúzásával.

Ezt követően bezárt állapotban kell újra összecsúsztatni a két rész, és ment is minden vissza a helyére ugyanis szó nélkül működik ezek után az egész!  wow1
Most egy darabig leszedett kárpittal járok, tesztelem, és reménykedem, hogy ez legközelebb nem fordul elő, vagy legalábbis nem akkor, amikor nyaralni mennénk, és be van pakolva, babakocsi, és minden más cucc...  falbav

Hamarosan úgy látom, ezt az autót is úgy fogom tudni szerelni, mint a 20 éves Astrámat, becsukott szemmel...
Még jó, hogy szakmám szerint semmi közöm az autók szereléséhez...  falbav
Naplózva

Mondeo MK IV. Turnier 1.8 TDCi (125Le) 2007 - Trend?
papione
Vendég
« Új hozzászólás #16224 Dátum: 2013.05.28 kedd, 20:26:35 »

Az olajtémát én is szeretem!!!

Én közel 10 éve járok FUCHS olajakkal.

Ford is használja első féltöltésre!!!

Egyébként a gyár mindig olyan olajakat rak az autókba, amelyet hordószámra legolcsóbban megkap, meg egyébkén is beperelné az olajgyártót, ha nem hozna a paramétereket......

Pár sor a FUCHS-ról:

Ultra nagyteljesítményű, kiemelkedően üzemanyag takarékos motorolaj Ford gépjárművek részére. Optimális hidegindítási tulajdonságok és alacsonyabb olajfogyasztás.
A TITAN SUPERSYN F SAE 5W-30 egy üzemanyag takarékos többfokozatú személygépkocsi motorolaj, amely benzin és dízel üzemű gépjárművekben egyaránt alkalmazható. TITAN SUPERSYN F SAE 5W-30 szokatlanul magas bázisolaj viszkozitású alapolajokra és hozzáadott magas teljesítményű adalékokra épül, ezáltal biztosítja kiváló tartósságát, hosszú távú teljesítményét, kopásállósági és hidegindítási tulajdonságait.
Minősítések:
•   ACEA A1/B1, A5/B5
•   ILSAC GF-3
•   Ford M2C913-A-B-C, M2C912-A1


Üdv.
Naplózva
Elysium
Vendég
« Új hozzászólás #16225 Dátum: 2013.05.28 kedd, 20:38:43 »

Sziasztok ! Remélem tud valaki nekem segíteni mi lehet a gond vagy merre keressem a hibát.
Azóta vettem ezt észre mióta kiszedtem a hátsó dobot és 2 felé elosztottam 4x90 es végeken jön ki k.gáz.
POntosabban pár napra rá.
Jelenség. Adott sebességgel mentem és megváltozott a kocsi hangja, mélyebb lett és mintha gyengébb lett volna.
Hasonló szag jött ki belőle mint amikor a kipufogót hegesztették , és a ventim max fordulaton ment, majd mikor leakartam állítani a kocsit
-automata- D be lelassulva ingadozott az alapjárat.
Utána semmi jelenség, lementem vele találkozóra hazajöttem semmi baja nem volt, pedig elég dinamikusan szálltam haza.
Ma mentem vele 5 km-ert  . majd kapot egy padlózást és mikor vissza álltam 50 km .körüli tempóra megint előjött a jelenség.
Kérdeztem szerelő ismerősömet , valamilyen szelepre gyanakszik. Nem tudom nem értek hozzá.
csak annyiba segítsetek hogy merre érdemes keresni a hibát.  rinya
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #16226 Dátum: 2013.05.28 kedd, 20:53:41 »

Sziasztok ! Remélem tud valaki nekem segíteni mi lehet a gond vagy merre keressem a hibát.
Azóta vettem ezt észre mióta kiszedtem a hátsó dobot és 2 felé elosztottam 4x90 es végeken jön ki k.gáz.
POntosabban pár napra rá.
Jelenség. Adott sebességgel mentem és megváltozott a kocsi hangja, mélyebb lett és mintha gyengébb lett volna.
Hasonló szag jött ki belőle mint amikor a kipufogót hegesztették , és a ventim max fordulaton ment, majd mikor leakartam állítani a kocsit
-automata- D be lelassulva ingadozott az alapjárat.
Utána semmi jelenség, lementem vele találkozóra hazajöttem semmi baja nem volt, pedig elég dinamikusan szálltam haza.
Ma mentem vele 5 km-ert  . majd kapot egy padlózást és mikor vissza álltam 50 km .körüli tempóra megint előjött a jelenség.
Kérdeztem szerelő ismerősömet , valamilyen szelepre gyanakszik. Nem tudom nem értek hozzá.
csak annyiba segítsetek hogy merre érdemes keresni a hibát.  rinya

Nem regenerált az autó? (Dpf-et, ha van benne, kiégeti időközönként.)
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
tomeed
Vendég
« Új hozzászólás #16227 Dátum: 2013.05.28 kedd, 21:05:54 »

Ez a regenerálás jelensége  taps
Naplózva
Elysium
Vendég
« Új hozzászólás #16228 Dátum: 2013.05.28 kedd, 21:06:00 »

Nem regenerált az autó? (Dpf-et, ha van benne, kiégeti időközönként.)


dpf az a gázolajszürő akkor azt nem cseréltem még ki
Naplózva
papione
Vendég
« Új hozzászólás #16229 Dátum: 2013.05.28 kedd, 21:06:57 »

Na meglett!!! Wink

Napokban írtam, hogy koppan valami meg hogy nyöszörög elinduláskor.

Gumibakok kerültek ellenőrzésre (motor, váltó) lebontottam a bal belsejét levegőszűrőt, akkut házzal.

Fellazítottam a gumibakokkal összefüggésben lévő csavarokat, elindítottam alapjáraton a motort, lám-lám helyére rázódott minden, látszott, hogy az alátétek, anyák már arrébb is csúsztak. Hoványék "sikeresen", feszült gumibakokkal rögzítették a motortartót és a váltótartót!!!  falbav Nem ezt várom el egy márkaszerviztől, de ez a fránya normaidő............

Se koppanás, se nyöszörgés!!!

Üdv.
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #16230 Dátum: 2013.05.28 kedd, 21:08:27 »


dpf az a gázolajszürő akkor azt nem cseréltem még ki

Diesel particulal filter. Koromszűrő. A kipufogó része. Összegyűjti a kormot és ha úgy érzi útóbefecskendezéssel magas hőfokon kiégeti a rendszert.

A szerelőhöz ne menj többet. vigyor3
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Elysium
Vendég
« Új hozzászólás #16231 Dátum: 2013.05.28 kedd, 21:16:50 »

Diesel particulal filter. Koromszűrő. A kipufogó része. Összegyűjti a kormot és ha úgy érzi útóbefecskendezéssel magas hőfokon kiégeti a rendszert.

A szerelőhöz ne menj többet. vigyor3


Értem , ez nem a gázolaj szürő akkor , hanem más. És ezt ugyanugy tudom cserélni mint a gázolajszőrőt gondolom.
Nekem nincs absz. hátsó dob a kocsin, ez befolyásolta ezt a jelenséget ? Ha kicserélem akkor utána elvileg jó lesz ?
Naplózva
papione
Vendég
« Új hozzászólás #16232 Dátum: 2013.05.28 kedd, 21:20:26 »

Diesel particulal filter. Koromszűrő. A kipufogó része. Összegyűjti a kormot és ha úgy érzi útóbefecskendezéssel magas hőfokon kiégeti a rendszert.

A szerelőhöz ne menj többet. vigyor3

Szerintem inkább menjen szerelőhöz!!!

Naplózva
Elysium
Vendég
« Új hozzászólás #16233 Dátum: 2013.05.28 kedd, 21:26:09 »

Szerintem inkább menjen szerelőhöz!!!



Értem miért mondod hogy menjek szerelőhöz. mert nem az autószerelés az asztalom és tényleg nem értek hozzá.
De megszeretném tanulni, és oda szeretnék figyelni  erre az autóra mert " ez már családtag számomra Smiley "
És hála Isten sikerült ide regisztrálnom, és kitől mástól tanulhatnék csak  tőletek.
Naplózva
papione
Vendég
« Új hozzászólás #16234 Dátum: 2013.05.28 kedd, 21:34:19 »

Értem miért mondod hogy menjek szerelőhöz. mert nem az autószerelés az asztalom és tényleg nem értek hozzá.
De megszeretném tanulni, és oda szeretnék figyelni  erre az autóra mert " ez már családtag számomra Smiley "
És hála Isten sikerült ide regisztrálnom, és kitől mástól tanulhatnék csak  tőletek.

Itt mindenki örül, ha tud segíteni!!!

Ha családtag az autód, annak még jobban örülünk!!!

Csak ne tegyél benne kárt, kérdezz.....

Üdv. itt!!!
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #16235 Dátum: 2013.05.28 kedd, 21:35:59 »


Értem , ez nem a gázolaj szürő akkor , hanem más. És ezt ugyanugy tudom cserélni mint a gázolajszőrőt gondolom.
Nekem nincs absz. hátsó dob a kocsin, ez befolyásolta ezt a jelenséget ? Ha kicserélem akkor utána elvileg jó lesz ?

Ne akard cserélni. Kb 200e ft.   vigyor3

Amíg nincs vele gond, addig nem kell cserélni. Ha már annyira eltömődik, hogy nem tud öntisztulni, hibakódot dob...

 Elvileg 200e km-ig illene bírnia. Ha regenerál ne huzasd a motort, és ne állítsd le míg be nem fejezte... A befejezést onnan hallod, hogy a hűtőventik lekapcsolnak, es a kipuf öblös hangja is visszaáll...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
papione
Vendég
« Új hozzászólás #16236 Dátum: 2013.05.28 kedd, 21:41:20 »

Ne akard cserélni. Kb 200e ft.   vigyor3

Amíg nincs vele gond, addig nem kell cserélni. Ha már annyira eltömődik, hogy nem tud öntisztulni, hibakódot dob...

 Elvileg 200e km-ig illene bírnia. Ha regenerál ne huzasd a motort, és ne állítsd le míg be nem fejezte... A befejezést onnan hallod, hogy a hűtőventik lekapcsolnak, es a kipuf öblös hangja is visszaáll...

Tomi, a húzatást a erős gyorsításra érted?

Azért kérdezem mert a könyve a magas fordulaton való használatot kéri, ha te kezdeményezed a regenerálást!
Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #16237 Dátum: 2013.05.28 kedd, 21:41:42 »

Elvileg 200e km-ig illene bírnia.

nem bejáratós már a kocsija  smile
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #16238 Dátum: 2013.05.28 kedd, 21:43:21 »

Tomi, a húzatást a erős gyorsításra érted?

Azért kérdezem mert a könyve a magas fordulaton való használatot kéri, ha te kezdeményezed a regenerálást!

Hát ez érdekes...

Ha nagy fordulaton erölteted, nagyobb az esély, hogy több gázolaj tapad a henger falára, amit a gyűrük faxán lehúznak a motorolajhoz...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #16239 Dátum: 2013.05.28 kedd, 21:45:00 »

Hát ez érdekes...

Ha nagy fordulaton erölteted, nagyobb az esély, hogy több gázolaj tapad a henger falára, amit a gyűrük faxán lehúznak a motorolajhoz...
nem az a lényeg, h nem eshet a fordulat kb 2.500-3.000 alá nemtom mennyi ideig?! mikor diagcuccal elindítják, akkor is pörög állóhelyben a kocsi mint a állat
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
papione
Vendég
« Új hozzászólás #16240 Dátum: 2013.05.28 kedd, 21:48:25 »

Hát ez érdekes...

Ha nagy fordulaton erölteted, nagyobb az esély, hogy több gázolaj tapad a henger falára, amit a gyűrük faxán lehúznak a motorolajhoz...

Magyar kezelésiben írták.........
Naplózva
Elysium
Vendég
« Új hozzászólás #16241 Dátum: 2013.05.28 kedd, 21:49:05 »

nem bejáratós már a kocsija  smile


hát igen 387000 km van benne , biztos be van járatva Smiley
utána nézek ennek a tisztításnak és megcsináltatom.
csak én azért remegtem be mert nincs hátsó dob és azt hittem köze lesz neki ehhez.
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #16242 Dátum: 2013.05.28 kedd, 21:51:15 »


hát igen 387000 km van benne , biztos be van járatva Smiley
utána nézek ennek a tisztításnak és megcsináltatom.
csak én azért remegtem be mert nincs hátsó dob és azt hittem köze lesz neki ehhez.

Ne fizess a tisztításért: tankold meg, vegyél rá egy pályamatricát, szedd le róla a rendszámot, s add ide nekem. 1 óra alatt kitisztítom.  eplus2
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #16243 Dátum: 2013.05.28 kedd, 21:54:43 »

Olaj tema jo tema.
Teljesen mindegy melyik, egyik sem jobb a masiknal.
Nalam mint mar irtam motorcrafttol fustolt az auto.
Gyorsan csere es fordtol minden tokeletes lett.
Szoval en tobbet olyat nem veszek az biztos.
De azert az sejtheto h rossz olajat nem fog egy markaszerviz sem az autoba tolteni.
Felnek azok mindentol mint a tuztol, nehogy baj legyen belole.

Egy biztos ha mar futott az auto boven 200 ezer korul akkor mar nem celszeru olaj teszt ala vetni mert nem tesz jot neki, ilyenkor jon majd a fust a kipuffbol Smiley.


Én is áttértem Motocraftra, de nekem nem füstöl. Hétvégén sem mondta senki, hogy füstölt volna, pedig kapott rendesen. Wink
(nem úgy az első fékbetéteim...  eplus2 )
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Elysium
Vendég
« Új hozzászólás #16244 Dátum: 2013.05.28 kedd, 21:56:13 »

Ne fizess a tisztításért: tankold meg, vegyél rá egy pályamatricát, szedd le róla a rendszámot, s add ide nekem. 1 óra alatt kitisztítom.  eplus2


pedig lacházról hazafelé megtereltem egyszer 160-170 körül . de lehet kevés volt neki akkor.  Smiley igaz én nem gyorsulgattam ott veletek, lehet az kellett volna.
akkor semmi baja nem volt, most mentem vele 5 km-rt és egy kisebb huzatás után jön elő.
kitakarítatom szerintem biztos ami biztos.
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #16245 Dátum: 2013.05.28 kedd, 21:56:18 »

Én is áttértem Motocraftra, de nekem nem füstöl. Hétvégén sem mondta senki, hogy füstölt volna, pedig kapott rendesen. Wink
(nem úgy az első fékbetéteim...  eplus2 )
Nem a betét, hanem már a felni füstölt... vigyor3

Viszont Zsoelé füstölt rendesen...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #16246 Dátum: 2013.05.28 kedd, 21:57:25 »

pedig lacházról hazafelé megtereltem egyszer 160-170 körül . de lehet kevés volt neki akkor.  Smiley igaz én nem gyorsulgattam ott veletek, lehet az kellett volna.
akkor semmi baja nem volt, most mentem vele 5 km-rt és egy kisebb huzatás után jön elő.
kitakarítatom szerintem biztos ami biztos.

NE!

Amíg nincs baja, nem szabad hozzányúlni!

Hagyd regenerálni!
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #16247 Dátum: 2013.05.28 kedd, 21:57:55 »

Értem miért mondod hogy menjek szerelőhöz. mert nem az autószerelés az asztalom és tényleg nem értek hozzá.
De megszeretném tanulni, és oda szeretnék figyelni  erre az autóra mert " ez már családtag számomra Smiley "
És hála Isten sikerült ide regisztrálnom, és kitől mástól tanulhatnék csak  tőletek.

Sztem először itt kérdezz.
Az említett szerelőddel pedig légy szkeptikus. Wink
(nem írom azt, hogy nem ért az autókhoz, de, hogy ehhez a Mondeódhoz nem, az biztos...)
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #16248 Dátum: 2013.05.28 kedd, 21:59:37 »

nem az a lényeg, h nem eshet a fordulat kb 2.500-3.000 alá nemtom mennyi ideig?! mikor diagcuccal elindítják, akkor is pörög állóhelyben a kocsi mint a állat

Nem.
Az a lényeg, hogy a kipuffgáz hőmérséklete 550C fok felett legyen.
Akkor működik a regeneráció.
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #16249 Dátum: 2013.05.28 kedd, 22:01:51 »

Viszont Zsoelé füstölt rendesen...
Az a chip miatt van.  Wink
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
Oldalak: 1 ... 318 319 320 321 322 323 324 [325] 326 327 328 329 330 331 332 ... 799   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.124 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.