Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 15:00:45 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 81 82 83 84 85 86 87 [88] 89 90 91 92 93 94 95 ... 476   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK2 Általános kérdések  (Megtekintve 6358241 alkalommal)
0 Felhasználó és 8 vendég van a témában
fusim
Vendég
« Új hozzászólás #4350 Dátum: 2007.08.31 péntek, 17:39:19 »

Sziasztok!

Nézegettem a használtautót, és találtam egy ugyanolyan mondeot mint az enyém.
Szintén 2.0-ás, szintén 97-es, zöld is, viszont ez Ghia.
ENnek jobb oldalt van a kipufogója, az enyémnek bal oldalt.
Eddig azt hittem, hogy a 96-97-eseknek bal oldalt van a kipufogójuk a 2.0-ás motorig, és a v6-é van a jobb oldalon, és a 98-as évjárattól a 2.0-ának és a v6-nak pedig a jobb oldalon.
Vagy akkor ez a felszereltégtől függ?

Kipuff függő régebbi 2.0 nál hátul dupla dob van ujabbaknak csak egy mint az 1.6 1.8 ba.
Naplózva
reho
Vendég
« Új hozzászólás #4351 Dátum: 2007.08.31 péntek, 19:23:01 »

Sziasztok,

Ha már így belejöttem új mondeósként a fórumozásba, kérdeznék megint egyet.

1.816vZetec motoros a gépsárkány és az a helyzet, hogy hidegen elég szörnyű hangja van a motornak (kopog). A szerelő rávágta, hogy hidrotőke, de olvastam itt olyat is, hogy egy vezérműszíj csere is megoldott valakinél ilyen problémát.
A kérdésem az, hogy milyen tünete lehet a hidrotőke bajnak még a kopogáson kívül? Füst vagy ilyesmi? Merthogy nem füstöl és jól is megy. Mi történhet ha a hidrotőkét nem cseréltetem ki idejében? Megáll a motor?
Hétfőn ausztriába kell mennem vele, kicsit aggaszt, hogy nem fog-e otthagyni minket valahol azon az 500km-es úton...

Ha csak hidegen jelentkezik a hang azt jelenti nem 5W30 as olaj van benne!!! az kell hogy befolyhasson a hidrotőkék mellé. A 10W40 nem keni a hidrotőkéket és megkopnak, tegyél bele 5W30 at sürgősen a hideg idők előtt.
15W40-est tettek bele épp nemrégiben... Akkor gondolom az halmozottan nem jó....
Naplózva
razsa
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 360


« Új hozzászólás #4352 Dátum: 2007.08.31 péntek, 22:17:53 »

Sziasztok!

Nézegettem a használtautót, és találtam egy ugyanolyan mondeot mint az enyém.
Szintén 2.0-ás, szintén 97-es, zöld is, viszont ez Ghia.
ENnek jobb oldalt van a kipufogója, az enyémnek bal oldalt.
Eddig azt hittem, hogy a 96-97-eseknek bal oldalt van a kipufogójuk a 2.0-ás motorig, és a v6-é van a jobb oldalon, és a 98-as évjárattól a 2.0-ának és a v6-nak pedig a jobb oldalon.
Vagy akkor ez a felszereltégtől függ?

Kipuff és évjárat függő..valamiért egy évben volt,h kétszer is váltogatták az odlalakat ,ami a 2.0 át illeti. Az én 2.0ás 98asom on pl bal oldalt volt, úgy mint 1.6 1.8 nál is.
Naplózva

MK3 Ghia 2.0 145LE Benzin 2002/10 - 5 ajtós
And One
Vendég
« Új hozzászólás #4353 Dátum: 2007.09.01 szombat, 10:38:14 »

Sziasztok!

Nézegettem a használtautót, és találtam egy ugyanolyan mondeot mint az enyém.
Szintén 2.0-ás, szintén 97-es, zöld is, viszont ez Ghia.
ENnek jobb oldalt van a kipufogója, az enyémnek bal oldalt.
Eddig azt hittem, hogy a 96-97-eseknek bal oldalt van a kipufogójuk a 2.0-ás motorig, és a v6-é van a jobb oldalon, és a 98-as évjárattól a 2.0-ának és a v6-nak pedig a jobb oldalon.
Vagy akkor ez a felszereltégtől függ?

Kipuff és évjárat függő..valamiért egy évben volt,h kétszer is váltogatták az odlalakat ,ami a 2.0 át illeti. Az én 2.0ás 98asom on pl bal oldalt volt, úgy mint 1.6 1.8 nál is.
A 2.0-nak 97.04-ig van jobboldalt (mert 2 hátsó dob van) 97.04-től pedig baloldalt (1 hátsó dobbal)
 wave
Naplózva
PádárZoli
Vendég
« Új hozzászólás #4354 Dátum: 2007.09.01 szombat, 18:07:37 »

Olajat és szűrőt ki milyet szokott tenni a kis II-esbe???


Szia.

Én bármi folyadék a kocsiba, az csak Mobil 1.
Nem olcsó, de nekem ez a No.1!
Naplózva
razsa
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 360


« Új hozzászólás #4355 Dátum: 2007.09.01 szombat, 20:10:41 »

Olajat és szűrőt ki milyet szokott tenni a kis II-esbe???


Szia.

Én bármi folyadék a kocsiba, az csak Mobil 1.
Nem olcsó, de nekem ez a No.1!


Még rímel is Smiley
Naplózva

MK3 Ghia 2.0 145LE Benzin 2002/10 - 5 ajtós
Zoli79
Vendég
« Új hozzászólás #4356 Dátum: 2007.09.01 szombat, 20:17:07 »

Szia.

Én bármi folyadék a kocsiba, az csak Mobil 1.
Nem olcsó, de nekem ez a No.1!
Még rímel is Smiley
Melyik része???

Én bármi folyadék a kocsiba, az csak Mobil egy.
Nem olcsó, de nekem ez a némbör ván!
 Huh? Cheesy
Naplózva
Evo
Vendég
« Új hozzászólás #4357 Dátum: 2007.09.01 szombat, 20:33:44 »

Szia.

Én bármi folyadék a kocsiba, az csak Mobil 1.
Nem olcsó, de nekem ez a No.1!


Okés, rendben jegyzeteltem:)
Köszi!
Naplózva
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #4358 Dátum: 2007.09.01 szombat, 23:33:11 »

Ma voltam megnézni Koris régi Mondeóját (Az ST24-est). Most regélhetnék, hogy mi a tapasztalatom a tulajdonosával.. elég érdekes ember... Az autó már nagyon széjjel van küldve. Utóbbi 1 évben ez a2. tulaj és most őis eladja. Az enyémet megse nézte szinte, nemis kérdezett, de el akarná cserélni.. Az ST gyorsulása lehetett volna jobb is, és miközben nyomta gázt rázkódott minden... A dvd annyi, hogy egy asztali DVD lejátszó van az anyósülés alá dobva egy rongyon Smiley)) Több helyen is "rohad" a kasztni. Na ennyit erről. Maradok a sima V6nál 8-900 ezer körül. Majd meghirdetem az autóm valami újságban is, hátha akkor joban rátalálnak.
Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #4359 Dátum: 2007.09.01 szombat, 23:44:37 »

-Más... Autópályán 140 fölötti tempót tartva felforr a víz (ha nem figyelek 5 percig oda...) De van egy jó kis trükk: bekapcsoljuk a fűtést az utastérben, és akkor a hűtővíz túl magas hőjéből kienged az utastérbe, nyáron nem túl jó megoldás, de hamar lehűl a víz Tongue Hazatérve átmostuk a hűtőrendszert (jó olajos undi, büdös lé jött ki). Nem találtuk meg a leeresztőcsapot, de az utastérbe vezető fűtéscsövet lekaptuk alul és ott engedtük le a vizet, stb Smiley

-Még valamit akartam ide írni, amiben kíváncsi lennék véleményre... JA! Megvan! Valaki fel tudná nekem sorolni, hogy mi a különbség az alap V6 és az ST24 között? Vagy ha nagyon sok, akkor egy link is megteszi (bár külföldit nehézkesen fordítanék le).

-Egyébként amit még észrevettem a Mondeózás során, hogy ha nem megy a motor nagyon 3ezres fordulat fölé, akkor igen lassan fogy a benzin, de ha gyakran van magasab fordulatszámtartományban, akkor szemmel láthatóan megy lefelé a benzinmutató! Smiley Bár ez lehet, hogy a benzines autóknál természetes.
Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

eSTé™
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 487


<<eSTé™>>


E-mail
« Új hozzászólás #4360 Dátum: 2007.09.02 vasárnap, 09:24:31 »

a V6 és ST közti különbség engem is érdekelne,gyári chip?vagy ennél kicsit több?szal meglehet e csinálni az alap V6ot egy ST re
Naplózva

Mondeo ST200
K&N,EGR off,300mm front brake discs,Powerflex stabszilent
Maffy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5378


9094814
E-mail
« Új hozzászólás #4361 Dátum: 2007.09.02 vasárnap, 09:27:49 »

a V6 és ST közti különbség engem is érdekelne,gyári chip?vagy ennél kicsit több?szal meglehet e csinálni az alap V6ot egy ST re

Már a folytószelep és az üzemanyag fúvókák is mások...
Naplózva

Egy valódi beSTia™
ST200 2.5 V6 (2000.04)
eSTé™
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 487


<<eSTé™>>


E-mail
« Új hozzászólás #4362 Dátum: 2007.09.02 vasárnap, 09:42:41 »

a V6 és ST közti különbség engem is érdekelne,gyári chip?vagy ennél kicsit több?szal meglehet e csinálni az alap V6ot egy ST re

Már a folytószelep és az üzemanyag fúvókák is mások...

és lehet V6ból csinálni egy ST-t,Mo-n?
Naplózva

Mondeo ST200
K&N,EGR off,300mm front brake discs,Powerflex stabszilent
gyuri old
Vendég
« Új hozzászólás #4363 Dátum: 2007.09.02 vasárnap, 09:55:47 »

ROCCO

ha olajos volt a hütővized 10:1 hez ,hogykezdödő henherfejességed van  olaj csak ugy juthat a vizbe
nézd meg az olajat nem kezdett fehér habos lenni mert ahol az olaj a vizbe juthat ott aviz is az olajba kerülhet  az a nagyobb baj mert megszünik a olaj kenési képessége.
Naplózva
Maffy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5378


9094814
E-mail
« Új hozzászólás #4364 Dátum: 2007.09.02 vasárnap, 10:05:32 »

a V6 és ST közti különbség engem is érdekelne,gyári chip?vagy ennél kicsit több?szal meglehet e csinálni az alap V6ot egy ST re

Már a folytószelep és az üzemanyag fúvókák is mások...

és lehet V6ból csinálni egy ST-t,Mo-n?

Szerintem nem... mert a mechanikus dolgokon túl a vezérlés is más... bár Koris szépen megközelítette anno...
Naplózva

Egy valódi beSTia™
ST200 2.5 V6 (2000.04)
fusim
Vendég
« Új hozzászólás #4365 Dátum: 2007.09.02 vasárnap, 11:09:47 »

-Más... Autópályán 140 fölötti tempót tartva felforr a víz (ha nem figyelek 5 percig oda...) De van egy jó kis trükk: bekapcsoljuk a fűtést az utastérben, és akkor a hűtővíz túl magas hőjéből kienged az utastérbe, nyáron nem túl jó megoldás, de hamar lehűl a víz Tongue Hazatérve átmostuk a hűtőrendszert (jó olajos undi, büdös lé jött ki). Nem találtuk meg a leeresztőcsapot, de az utastérbe vezető fűtéscsövet lekaptuk alul és ott engedtük le a vizet, stb Smiley

Ha forralja a vizet lehet közeli hengerfej hibád van! Gondolkodás nélkül cserélj termosztátot, ha nem szünik meg a melegedés gond van! Egy bontott hűtőkupakból és egy bicajszelepből készíts nyomáspróba feltétet. Feltöltött víztartály mellett, hideg állapotban adj neki 2-6 bar levegőnyomást szép óvatosan és keresd hol ereszti el a vizet.
Naplózva
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #4366 Dátum: 2007.09.02 vasárnap, 12:37:02 »

Ha forralja a vizet lehet közeli hengerfej hibád van! Gondolkodás nélkül cserélj termosztátot, ha nem szünik meg a melegedés gond van! Egy bontott hűtőkupakból és egy bicajszelepből készíts nyomáspróba feltétet. Feltöltött víztartály mellett, hideg állapotban adj neki 2-6 bar levegőnyomást szép óvatosan és keresd hol ereszti el a vizet.

Húha az nemjó.... Mik utalnak még hengerfejes meghibásodásra? Ez hengerfejtömítés tönkremenetelét jelenta? Mi történik, ha valaki nem javítja meg a hengerfejtömítést? És ha csak ki kell cserélni a hengerfejtömítést, meg lehet oldani nem szakszervízben? Mármint úgy, hogy a szükséges egyéb dolgokra ügyelve, kicsavarom a megfelelő csavarokat, és leemelem a hengerfejet, kicserélem a tömítést és visszateszem? Mert így talán nem lenne olyan drága mulatság. Miktől tud tönkremeni a tömítés?
Köszi a válaszokat előreis, amik már csak azért is fontosak, mert ha V6osom lesz, amiben nem cseréltek még tömítést, akkor előbb-utóbb nekem kell majd abban is kicserél(tet)ni Smiley
Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

Maffy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5378


9094814
E-mail
« Új hozzászólás #4367 Dátum: 2007.09.02 vasárnap, 12:46:09 »

Ha átég a tömítés akkor keveredhet a hűtővíz az olajjal... gondolom nem kell ecsetelni miket okozhat... rossz esetben motorcserét

én biztosan nem állnék neki otthon ilyet cserélni... amikor nálam kiderült, volt szerelő, aki kínálgatta, hogy megcsinálja olcsóbban... egy ilyen motort csak szakszervíz bontson meg...szvsz
Naplózva

Egy valódi beSTia™
ST200 2.5 V6 (2000.04)
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #4368 Dátum: 2007.09.02 vasárnap, 12:56:51 »

Ha átég a tömítés akkor keveredhet a hűtővíz az olajjal... gondolom nem kell ecsetelni miket okozhat... rossz esetben motorcserét

én biztosan nem állnék neki otthon ilyet cserélni... amikor nálam kiderült, volt szerelő, aki kínálgatta, hogy megcsinálja olcsóbban... egy ilyen motort csak szakszervíz bontson meg...szvsz

Ez esetben mennyibe kerül a javítás?
Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

gyuri old
Vendég
« Új hozzászólás #4369 Dátum: 2007.09.02 vasárnap, 13:01:33 »

ROCCO

ha kimostad vizrendszert rendesen és ujra olajos a hütővized akkor valoszinüleg az olaj és a vizjáratok között repedt el a tömités,ez a jobbik eset/régi lt-nél jártam igy a végén már napi 1lityo olajat nyomott a vizbe / a másik lehetöség ,hogy a henher és a vízjáratközött történt meg ugyanez azt megtudod nézni ha kilégtelenited leveszed a hütősapkát járó meleg motornál belenézel a vizbe és ütemesen jönnek  kipufogó gáz buborékok. magadnak nem igazán tudod kicserélni, a vezérlést szét kell szedni,célszerszám kell hozzá.benzines vs diesel ha dizi a hengerfejet mindenkép sikba kell huzatni mielött vissza kerül különben kétes a végredmény./nem vagyok autószerelő csak tanács!
Naplózva
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #4370 Dátum: 2007.09.02 vasárnap, 15:05:26 »

ROCCO

ha kimostad vizrendszert rendesen és ujra olajos a hütővized akkor valoszinüleg az olaj és a vizjáratok között repedt el a tömités,ez a jobbik eset/régi lt-nél jártam igy a végén már napi 1lityo olajat nyomott a vizbe / a másik lehetöség ,hogy a henher és a vízjáratközött történt meg ugyanez azt megtudod nézni ha kilégtelenited leveszed a hütősapkát járó meleg motornál belenézel a vizbe és ütemesen jönnek  kipufogó gáz buborékok. magadnak nem igazán tudod kicserélni, a vezérlést szét kell szedni,célszerszám kell hozzá...

Értem. Hát odafigyelek akkor jól az autóra. Bár azt hogy vizes-e az olaj, azt nemtudom hol nézzem meg. A hűtővíz meg lehet hogy sokéve volt cserélve, bár akkorse kéne olajosnak lennie. Egyébként csakis tartós 4000ezres fordulaton és attól fölfelé (városon kívüli autókázáskor) megy fel nagyon a vízhőfok. Városban meg amugy soha semmi gondom nincs vele.
Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

Maffy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5378


9094814
E-mail
« Új hozzászólás #4371 Dátum: 2007.09.02 vasárnap, 19:18:47 »

Ha átég a tömítés akkor keveredhet a hűtővíz az olajjal... gondolom nem kell ecsetelni miket okozhat... rossz esetben motorcserét

én biztosan nem állnék neki otthon ilyet cserélni... amikor nálam kiderült, volt szerelő, aki kínálgatta, hogy megcsinálja olcsóbban... egy ilyen motort csak szakszervíz bontson meg...szvsz

Ez esetben mennyibe kerül a javítás?

Nálam 180K volt, úgy, hogy baráti munkadíjat számolt a Solymár...
Naplózva

Egy valódi beSTia™
ST200 2.5 V6 (2000.04)
donkartacs
Vendég
« Új hozzászólás #4372 Dátum: 2007.09.03 hétfő, 08:40:20 »

Sziasztok!

Az lenne a jelenség, hogy a kézifék és a fékpofák kopását jelző lámpácskám fékezéstől függetlenül kigyulladt, néha csak halványan pislog, és van olyan, hogy gondol egyett és elalszik? Mi lehet ennek az oka? Betéteket kéne cserélni? Azt hittem csak fékezéskor kéne neki jelezni....
Naplózva
Tádé
Vendég
« Új hozzászólás #4373 Dátum: 2007.09.03 hétfő, 08:42:04 »

Sziasztok!

Az lenne a jelenség, hogy a kézifék és a fékpofák kopását jelző lámpácskám fékezéstől függetlenül kigyulladt, néha csak halványan pislog, és van olyan, hogy gondol egyett és elalszik? Mi lehet ennek az oka? Betéteket kéne cserélni? Azt hittem csak fékezéskor kéne neki jelezni....
Betéteken kívül ellenőrizheted a fékolaj mennyiségét is. Ez lehet kevés a nagyon kopott betétek miatt nagyon kijövő fékmunkahengertől is.
Naplózva
donkartacs
Vendég
« Új hozzászólás #4374 Dátum: 2007.09.03 hétfő, 08:52:52 »

Ok Köszi a választ megnézem!
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #4375 Dátum: 2007.09.03 hétfő, 10:10:58 »

Értem. Hát odafigyelek akkor jól az autóra. Bár azt hogy vizes-e az olaj, azt nemtudom hol nézzem meg. A hűtővíz meg lehet hogy sokéve volt cserélve, bár akkorse kéne olajosnak lennie. Egyébként csakis tartós 4000ezres fordulaton és attól fölfelé (városon kívüli autókázáskor) megy fel nagyon a vízhőfok. Városban meg amugy soha semmi gondom nincs vele.

Ha a fűtés bekapcsolása a segítség, szerintem termosztát lesz a probléma. Vagy eldugult/piszkos hűtő. A ventillátor be szokott indulni? Meleg motor, járasd, amíg be nem kapcsol.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
fusim
Vendég
« Új hozzászólás #4376 Dátum: 2007.09.05 szerda, 12:01:26 »

SYASZTOK!99es V6 hátsó lengéscsillapitót hol lenne érdemes vennem,nem gondoltam ,hogy ennyire horror az ára?

www.nagyauto.hu nál tudsz venni jó árba gyárit esetleg Bárdinál nézd meg a LIP márkát gázosból sem vészes az ára, mondeoclubbosoknak van kedvezmény mindkét helyen nagyker vagy -25%   Tongue
Naplózva
reho
Vendég
« Új hozzászólás #4377 Dátum: 2007.09.05 szerda, 21:40:44 »

Sziasztok,

Ma este volt először, hogy sötétben jöttem a mondeómmal, és ahogy a középkonzolt elnéztem, nincs világítás a szellőző kapcsolók mögött. Kellene, hogy legyen mögötte fény? Anno a B Corsámon volt ilyen világítás...
Naplózva
tommymondeo
Vendég
« Új hozzászólás #4378 Dátum: 2007.09.05 szerda, 21:42:49 »

Sziasztok,

Ma este volt először, hogy sötétben jöttem a mondeómmal, és ahogy a középkonzolt elnéztem, nincs világítás a szellőző kapcsolók mögött. Kellene, hogy legyen mögötte fény? Anno a B Corsámon volt ilyen világítás...

Igen, kell lennie világításnak.
Naplózva
Tar
Vendég
« Új hozzászólás #4379 Dátum: 2007.09.05 szerda, 21:56:32 »

Van mögötte izzó, kapcsolónként 1 db. (digit klimásnál). Sajnos speckó izzók, darabja kb. 3000 Ft!
Naplózva
fusim
Vendég
« Új hozzászólás #4380 Dátum: 2007.09.05 szerda, 22:00:32 »

Van mögötte izzó, kapcsolónként 1 db. (digit klimásnál). Sajnos speckó izzók, darabja kb. 3000 Ft!

Ha sima analog klíma van akkor 4 izzó lesz, ki lehet cserélni a buzaszemet a gyári tokban pár száz Ft-ért. Lejobb a led oda is.
Naplózva
reho
Vendég
« Új hozzászólás #4381 Dátum: 2007.09.05 szerda, 22:23:25 »

Van mögötte izzó, kapcsolónként 1 db. (digit klimásnál). Sajnos speckó izzók, darabja kb. 3000 Ft!

Ha sima analog klíma van akkor 4 izzó lesz, ki lehet cserélni a buzaszemet a gyári tokban pár száz Ft-ért. Lejobb a led oda is.
Sima analóg klímás. Nagyautóéknál kapok ilyen belevaló párszázas izzót? (amúgy is lesz egy utam oda, mert időszerű a vezérműszíjcsere) Vagy ne pöcsöljek vele, vegyek ellenállást, ledet meg kotorjam elő a forrasztópákát? Smiley
Naplózva
fusim
Vendég
« Új hozzászólás #4382 Dátum: 2007.09.05 szerda, 22:40:21 »

Van mögötte izzó, kapcsolónként 1 db. (digit klimásnál). Sajnos speckó izzók, darabja kb. 3000 Ft!

Ha sima analog klíma van akkor 4 izzó lesz, ki lehet cserélni a buzaszemet a gyári tokban pár száz Ft-ért. Lejobb a led oda is.
Sima analóg klímás. Nagyautóéknál kapok ilyen belevaló párszázas izzót? (amúgy is lesz egy utam oda, mert időszerű a vezérműszíjcsere) Vagy ne pöcsöljek vele, vegyek ellenállást, ledet meg kotorjam elő a forrasztópákát? Smiley

nagyautonal nem kapsz külön buzaszem izzot csak komplettet foglalattal, sima autosboltba keresd műszerfalizzóként, vagy vasútmodell boltba. Ledesítésről van egy cikkem a főoldalon hasonló az izzó a műszerihez csak picit kisebb, minden helyre 2-3 led fog kelleni. Ha led mellett döntesz kérdezz bátran
Naplózva
reho
Vendég
« Új hozzászólás #4383 Dátum: 2007.09.05 szerda, 23:00:12 »

Van mögötte izzó, kapcsolónként 1 db. (digit klimásnál). Sajnos speckó izzók, darabja kb. 3000 Ft!

Ha sima analog klíma van akkor 4 izzó lesz, ki lehet cserélni a buzaszemet a gyári tokban pár száz Ft-ért. Lejobb a led oda is.
Sima analóg klímás. Nagyautóéknál kapok ilyen belevaló párszázas izzót? (amúgy is lesz egy utam oda, mert időszerű a vezérműszíjcsere) Vagy ne pöcsöljek vele, vegyek ellenállást, ledet meg kotorjam elő a forrasztópákát? Smiley

nagyautonal nem kapsz külön buzaszem izzot csak komplettet foglalattal, sima autosboltba keresd műszerfalizzóként, vagy vasútmodell boltba. Ledesítésről van egy cikkem a főoldalon hasonló az izzó a műszerihez csak picit kisebb, minden helyre 2-3 led fog kelleni. Ha led mellett döntesz kérdezz bátran
Köszi, egyelőre nincs időm ledezni, de majd egyszer lehet, hogy belevágok és élek a kérdezéssel...
Naplózva
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #4384 Dátum: 2007.09.06 csütörtök, 01:46:41 »

Értem. Hát odafigyelek akkor jól az autóra. Bár azt hogy vizes-e az olaj, azt nemtudom hol nézzem meg. A hűtővíz meg lehet hogy sokéve volt cserélve, bár akkorse kéne olajosnak lennie. Egyébként csakis tartós 4000ezres fordulaton és attól fölfelé (városon kívüli autókázáskor) megy fel nagyon a vízhőfok. Városban meg amugy soha semmi gondom nincs vele.

Ha a fűtés bekapcsolása a segítség, szerintem termosztát lesz a probléma. Vagy eldugult/piszkos hűtő. A ventillátor be szokott indulni? Meleg motor, járasd, amíg be nem kapcsol.


A hűtő lehet hogy piszkos, majd azt is kitisztítjuk, de nem lesz egyszerű ki-beszerelgetni attól tartok. Egyébként a ventillátor van hogy mind2 is bekapcsol akár hideg motornál is (bár ez lehet inkább akkor, amikor úgy állítom le a motort hogy épp jár a ventillátor és legközelebb beindítom). De egyébként télleg mindig a fele alatt van a hőfokmutató stabilan, csak pályán tartós nagy fodulaton haladásnál akar felforrni a víz.
Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

donkartacs
Vendég
« Új hozzászólás #4385 Dátum: 2007.09.06 csütörtök, 07:19:15 »

Sziasztok!
II mondi 1.8td valszeg elélvezett a membrán az üzemanyag szűrőnél, volt már ilyen egy sima szivódízel escortnál akkor kicseréltük a szűrőt (vw-re) használt szűrőre amin két cső van, csakhogy itt van valami kis doboz amibe szintén becsatlakozik az üzemanyag azt hova kéne kötni?Huh??

Esetleg ilyen membrános szűrő mennyibe kerülhet? Bontottat érdemes venni?
Naplózva
Tádé
Vendég
« Új hozzászólás #4386 Dátum: 2007.09.06 csütörtök, 08:05:41 »

...azt hova kéne kötni?Huh??
Az a gázolajfűtő készülék. Szűrő és adagoló között van.
Bontottat érdemes venni?
Nem. Én egy sima kétcsőrű bosch gázolajszűrőt raktam fel helyette, meg autósboltokban lehet kapni régi dízelekhez olyan gázolajpumpát, ami úgy néz ki, mint a vérnyomásmérő pumpája. Van benne 2 visszacsapószelep.
A kétcsőrös szűrő 1300huf, a pumpa 4000huf, a membránjavító szett 6500huf. (kromax) Na a vérnyomásmérőt viszont sosem kell innentől cserélni, ami nem biztos igaz a membránra...
Naplózva
donkartacs
Vendég
« Új hozzászólás #4387 Dátum: 2007.09.06 csütörtök, 08:32:41 »

Köszönöm a gyors választ!

Naplózva
PádárZoli
Vendég
« Új hozzászólás #4388 Dátum: 2007.09.06 csütörtök, 09:29:23 »

Szia.

Szerintem te egy kicsit széthajtottad azt az autót.  Embarrassed Van egy olyan érzésem. Szerintem normál használatnál nem ég át a hengerfej tömítés. Dízeleknél nagyobb rá az esély, de benzinesnél nem divat. Nekem a régiről (MKI 600e km) sem volt levéve a hengerfej sem ilyen, sem más dolog miatt nem. Szerintem ezek a Ford motorok nem arra valók, ellenben pl a Hondával, hogy kitapossák a szemét.
Naplózva
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #4389 Dátum: 2007.09.06 csütörtök, 11:18:38 »

Szia.

Szerintem te egy kicsit széthajtottad azt az autót. Szerintem ezek a Ford motorok nem arra valók, ellenben pl a Hondával, hogy kitapossák a szemét.

Szia!
Hát ha ennyitől bekrepál egy Ford motor, akkor papáknak tervezték... Nem szoktam kínozni ugyanis. Néha-néha odalépek, de nemszoktam gyötörni. Városban normál tempóban közlekedek, mert nincs is értelme nyomni, pályán meg ha 160 fölé nyomom, akkor nem győzöm tankolni.. És mindig sajnálom, amikor nagyritkán pörgetem, megküldöm, mert érzem, hogy nem erre tervezték. Ugyanakkor mégiscsak egy 2.0ás, amit eleve nem papáknak kéne tervezni. Részben ezért is döntöttem úgy, hogy V6ot veszek. Az egy más motor, és remélhetőleg azt már erőteljesebb igénybevételre tervezte meg a Ford! De úgyérzem a Mondeótól nem tudnék elszakadni, mert nem ismerek más típusokat, amiknél ennyire egyesülne a legtöbb fontos tulajdonság (biztonság, kényelem, kidolgozott karakteres formavilág, stb de nemis kell sorolnom ezen a fórumon Smiley )... Szóval nem szívesen ülnék át mondjuk egy fapados Hondába. A Mondival egyidős Accord mondjuk bejön, és ott adtak a minőségre, de ár-érték arányban elmarad, túl drágák.
Szóval a lényeg, hogy én nemhinném, hogy szétküldtem a motorját. Az előző tulaj meg egy anyuka volt. És hangsúlyozom, kifogástalanul működik az autóm és meggyőzött már a megbízhatóságáról! Csak simán valamiért nem hatásos a hűtés. Még ne is beszéljünk hengerfejproblémáról, amíg nem utal rá más jel.
Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

PádárZoli
Vendég
« Új hozzászólás #4390 Dátum: 2007.09.06 csütörtök, 15:52:02 »

Hát, reméljük, hogy nem annak lett baja. Én egyébként egy 2.0ért is összetenném a kezemet. Főleg mióta nagy kerék van rajta. Sehova se nem megy.
Csak próbáld meg azt az olajosvíz probléma okát megtalálni, mert úgy csak kilóra tudod eladni. Egyébként én a hűtőmet slaggal át szoktam veretni kb havonta, jó nagy nyomással. ííípersze teljes hideg motornál. Meglepődik az ember, hogy milyen színű, meg darabos lé folyik ki közüle.
Naplózva
razsa
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 360


« Új hozzászólás #4391 Dátum: 2007.09.06 csütörtök, 17:49:05 »

Szia.

Szerintem te egy kicsit széthajtottad azt az autót. Szerintem ezek a Ford motorok nem arra valók, ellenben pl a Hondával, hogy kitapossák a szemét.

Szia!
Hát ha ennyitől bekrepál egy Ford motor, akkor papáknak tervezték... Nem szoktam kínozni ugyanis. Néha-néha odalépek, de nemszoktam gyötörni. Városban normál tempóban közlekedek, mert nincs is értelme nyomni, pályán meg ha 160 fölé nyomom, akkor nem győzöm tankolni.. És mindig sajnálom, amikor nagyritkán pörgetem, megküldöm, mert érzem, hogy nem erre tervezték. Ugyanakkor mégiscsak egy 2.0ás, amit eleve nem papáknak kéne tervezni. Részben ezért is döntöttem úgy, hogy V6ot veszek. Az egy más motor, és remélhetőleg azt már erőteljesebb igénybevételre tervezte meg a Ford! De úgyérzem a Mondeótól nem tudnék elszakadni, mert nem ismerek más típusokat, amiknél ennyire egyesülne a legtöbb fontos tulajdonság (biztonság, kényelem, kidolgozott karakteres formavilág, stb de nemis kell sorolnom ezen a fórumon Smiley )... Szóval nem szívesen ülnék át mondjuk egy fapados Hondába. A Mondival egyidős Accord mondjuk bejön, és ott adtak a minőségre, de ár-érték arányban elmarad, túl drágák.
Szóval a lényeg, hogy én nemhinném, hogy szétküldtem a motorját. Az előző tulaj meg egy anyuka volt. És hangsúlyozom, kifogástalanul működik az autóm és meggyőzött már a megbízhatóságáról! Csak simán valamiért nem hatásos a hűtés. Még ne is beszéljünk hengerfejproblémáról, amíg nem utal rá más jel.

Sztem meg ezt a Zetec 1.8 2.0 át is jól tervezte meg a Ford,és tuti nem papáknak. Nekem volt 1.8 is, 2.0 is , nem hajtottam szét egyiket sem, viszont időnként meghajtottam rendesen,h ne lustuljon a kicsike..ennyi kellett neki és sosem volt gond velük, pedig 180e körül volt mindkettőben. Sztem Te "belenyúltál" ezzel az autóval és ennyi.. Van hogy kifogja az ember pont... Egy " hozzánemértő " lehet akár anyuka, apuka ugyanúgy tud kárt tenni az autóban, nem tudod mikor mit csináltak az autóval mielőtt hozzád került.
Egyébként láttam neten, hogy árulod az autót. 1,1 milláért. Hát ha mondjuk 99es lenne, sufnituning(pl nem gyári kipuff,felni,hűtőrács) nélkül akkor esetleg. ráadásul " jó műszaki állapot" pedig ahogy hallom, ez jelen esetben nem teljesen igaz..Nem csodálkozom ha nem nagyon megy el, sztem olyan 900-950K körül reálisabb lenne.csak egy tanács..
« Utoljára szerkesztve: 2007.09.06 csütörtök, 18:00:00 írta razsa » Naplózva

MK3 Ghia 2.0 145LE Benzin 2002/10 - 5 ajtós
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22910


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #4392 Dátum: 2007.09.06 csütörtök, 17:59:38 »

Sztem meg ezt a Zetec 1.8 2.0 át is jól tervezte meg a Ford,és tuti nem papáknak. Nekem volt 1.8 is, 2.0 is , nem hajtottam szét egyiket sem, viszont időnként meghajtottam rendesen,h ne lustuljon a kicsike..ennyi kellett neki és sosem volt gond velük, pedig 180e körül volt mindkettőben. Sztem Te "belenyúltál" ezzel az autóval és ennyi.. Van hogy kifogja az ember pont... Egy " hozzánemértő " lehet akár anyuka, apuka ugyanúgy tud kárt tenni az autóban, nem tudod mikor mit csináltak az autóval mielőtt hozzád került.
Egyébként láttam neten, hogy árulod az autót. 1,1 milláért. Hát ha mondjuk 99es lenne, sufnituning nélkül akkor esetleg. Nem csodálkozom ha nem nagyon megy el, sztem olyan 900K körül reálisabb lenne.csak egy tanács..

Msot ment el egy '99-es MKII 1,8 5a 93ekm-rel ismerőstől ismernek, tényleges leinformálható volt(én ismertem az autót) ugyen CLX, de GLX felszereltséggel 1,280eHUF-ért. Az autó szép volt. Ez az autó tudná az 1,1-et, ha nem ismerős vette volna meg sztem. SAJNOS....
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
razsa
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 360


« Új hozzászólás #4393 Dátum: 2007.09.06 csütörtök, 18:00:58 »

"Csak simán valamiért nem hatásos a hűtés."
Ott valami bibi van, ez nem normális.
Naplózva

MK3 Ghia 2.0 145LE Benzin 2002/10 - 5 ajtós
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22910


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #4394 Dátum: 2007.09.06 csütörtök, 18:03:02 »

Csak simán valamiért nem hatásos a hűtés. Még ne is beszéljünk hengerfejproblémáról, amíg nem utal rá más jel.

Termosztát csere! Gyári 92fokosat!
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #4395 Dátum: 2007.09.06 csütörtök, 18:11:34 »

Még ne is beszéljünk hengerfejproblémáról, amíg nem utal rá más jel.

Ne beszéljünk. Mindenesetre amíg nem tisztáztad le a hűtés problémát, addig szvsz ne nagyon használd.
Ha a hűtő nem hűt rendesen, annak több oka lehet. Az egyik a termosztát.
Csináld a következőt. Beindítod a hideg motort, járatod alapjáraton, és nézed, mikor indul meg a hűtőbe a meleg víz. Ha rögtön megindul (nálad ez nem valószínű), akkor nyitva maradt. Ha viszont nem is indul el... várd meg, amíg eléri a középet. Ha ekkor sem indult el, várj még tovább. nézd meg, van-e fűtés, és így mit csinál. Ha a fűtés gyenge, akkor jó eséllyel a vízpumpád nem szállít eleget, de a hűtőnek akkor is melegednie kell.

Aztán jön a következő lépcső: be kell kapcsolnia a ventillátornak. Ha pl az nem kapcsol be, akkor az baj. Szerintem nálad nem ez van, mert azzal inkább vároban lenne gond.

Szerintem nálad vagy nem, vagy nem eléggé nyit ki a termosztát, vagy a szivattyú nem szállít eleget, vagy nincs benne elég víz, vagy légdug van benne, esetleg piszkos a hűtő (eldugult).

Meg a hengerfej... na az sem kizárt.

Mindenesetre így ne járj vele, mert ha néhányszor még megfőzöd a motort, akkor borítékolhatod a hengerfejességet.

Anyuka, nem anyuka, az emberek többségét nem zavarja, ha nem melegszik be a motort, vagy túl magas a hőfok. Ezzel jól ki lehet nyírni a motort.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #4396 Dátum: 2007.09.06 csütörtök, 20:28:21 »

Egyébként láttam neten, hogy árulod az autót. 1,1 milláért. Hát ha mondjuk 99es lenne, sufnituning(pl nem gyári kipuff,felni,hűtőrács) nélkül akkor esetleg. ráadásul " jó műszaki állapot" pedig ahogy hallom, ez jelen esetben nem teljesen igaz..Nem csodálkozom ha nem nagyon megy el, sztem olyan 900-950K körül reálisabb lenne.csak egy tanács..

Szerintem meg az 1,1 teljesen jó ár. Annál akár többet is megér. Nem hazudtam amikor azt írtam hogy megbízható és jó műszaki állapot! Nekem ez a tapasztalatom vele. Eddig! Nem most vettem először észre pályán a melegedést, de most utánajárok, elviszem szervízbe, kijavítom és úgy adom el. Felni, hűtőrács, sportkipuff... Ezektől nem csak jobban néz ki, de a felni a gumikkal min 80ezer, a kipuff meg 35 ezer volt.. Hülye az akinek ez hátrány.. Smiley
Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #4397 Dátum: 2007.09.06 csütörtök, 20:55:25 »

Angel! Köszi a tippeket.

Angel: Csináld a következőt. Beindítod a hideg motort, járatod alapjáraton, és nézed, mikor indul meg a hűtőbe a meleg víz. Ha rögtön megindul (nálad ez nem valószínű), akkor nyitva maradt. Ha viszont nem is indul el... várd meg, amíg eléri a középet. Ha ekkor sem indult el, várj még tovább. nézd meg, van-e fűtés, és így mit csinál. Ha a fűtés gyenge, akkor jó eséllyel a vízpumpád nem szállít eleget, de a hűtőnek akkor is melegednie kell.

Rocco: Ez az elindul-nem indul ezt hogy érted? A vízre? A fűtés az van rendesen. Azzal csökkentettük a hűtővízhőfokot útköben Smiley

Angel: Szerintem nálad vagy nem, vagy nem eléggé nyit ki a termosztát, vagy a szivattyú nem szállít eleget, vagy nincs benne elég víz, vagy légdug van benne, esetleg piszkos a hűtő (eldugult).

Rocco: Ha jóltudom a vízpumpám nem volt cserélve a görgőkkel együtt anno. Víz van elég. A hűtő lehet piszkos.

Angel: Mindenesetre így ne járj vele, mert ha néhányszor még megfőzöd a motort, akkor borítékolhatod a hengerfejességet.

Rocco: Autópályán ritkán járok, hétközben meg nemvagyok már az autó közelében Sad Ugyhogy nem nehéz nemhasználnom. Nagyon nem szoktam főzögetni, eddig kétszer fordult elő majdnem (amikor pályán jártam 160Km/h körül).
Szombaton elviszem egy szerelőhöz, elmesélek mindent, megnézi és meglátjuk mit mond.
Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

Suba
Vendég
« Új hozzászólás #4398 Dátum: 2007.09.07 péntek, 14:19:33 »

II-es mondira felmegy a 18"-os kerék? vagy mókázni kell valamit... 215-ös gumma van rajta... azt hiszem ET42? -es.
Mert lenne egy jó biznisz és tudnék egy szettet szerezni elég jó áron! CSak nem akarok hülyeséget csinálni...
Naplózva
wyctor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8174


+36309351663

benedek88@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #4399 Dátum: 2007.09.07 péntek, 16:55:23 »

II-es mondira felmegy a 18"-os kerék? vagy mókázni kell valamit... 215-ös gumma van rajta... azt hiszem ET42? -es.
Mert lenne egy jó biznisz és tudnék egy szettet szerezni elég jó áron! CSak nem akarok hülyeséget csinálni...

Legfeljebb eladod jóáron Smiley
Naplózva

2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Titanium-X
Oldalak: 1 ... 81 82 83 84 85 86 87 [88] 89 90 91 92 93 94 95 ... 476   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.048 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.