Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 11:10:53 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 201 202 203 204 205 206 207 [208] 209 210 211 212 213 214 215 ... 476   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK2 Általános kérdések  (Megtekintve 6345770 alkalommal)
0 Felhasználó és 19 vendég van a témában
Novy
Vendég
« Új hozzászólás #10350 Dátum: 2009.08.11 kedd, 20:04:57 »

Az lenne a kérdésem, hogy 80 - 90 körül mennyire szabad szélzajnak lenni. Nem túl zavaró, de ha nem szól semmi kocsiban, és ablakok is fel vannak húzva, akkor azért megtöri a csendet...
Naplózva
flyfish
Vendég
« Új hozzászólás #10351 Dátum: 2009.08.11 kedd, 20:08:26 »

Az lenne a kérdésem, hogy 80 - 90 körül mennyire szabad szélzajnak lenni. Nem túl zavaró, de ha nem szól semmi kocsiban, és ablakok is fel vannak húzva, akkor azért megtöri a csendet...
Minden relatív! Lehet hogy nekem csöndes, ami neked zajos. Viszont a Rols-Royce ezelőtt 20 évvel is garantálta, hogyb 160-nál sem a menetszelet, sem a futóműzajt, sem a motort nem hallod. Na ez a megoldás a problémádra. Esetleg kiragaszthatod a kasztnit belülről kátránylapokkal, ahogy a hi-fi sek csinálják.
Naplózva
Novy
Vendég
« Új hozzászólás #10352 Dátum: 2009.08.11 kedd, 20:15:22 »

Minden relatív! Lehet hogy nekem csöndes, ami neked zajos. Viszont a Rols-Royce ezelőtt 20 évvel is garantálta, hogyb 160-nál sem a menetszelet, sem a futóműzajt, sem a motort nem hallod. Na ez a megoldás a problémádra. Esetleg kiragaszthatod a kasztnit belülről kátránylapokkal, ahogy a hi-fi sek csinálják.

Olyan mintha az első szélvédőtől jönne, sőt biztos onnan jön, erre nem megoldás szerintem kátrányozás...
Naplózva
Tomszy
Vendég
« Új hozzászólás #10353 Dátum: 2009.08.11 kedd, 23:33:53 »

Ezt nem is nagyon lehet így elmagyarázni. Én sem találtam, míg meg nem mutatták.Le kell venned a szívótorokról a dobozt és alatta, a motor mögött indul lefelé egy kb3-4mm vékony kemény műanyag cső, ami alul a tűzfal alján bemegy az utastérbe. Bent tovább a kesztyűtartó mögötti vákum szelepbe. Talán így menni fog.

tegyük fel hogy megtalálom holnap  Wink ugyis ki akartam tisztítani a levegőrendszert.. mit kell keresni? lecsuszott csövet? vagy milyen hiba forrás lehet? amugy a vákumról csak ez az állitó cucc megy? vagy más is?
egy másik kérdés, mocskosul nyikorognak a műanyagok, ez normális? például ami a két ülés között van az kegyetlen. amit lehetett azt meghuztam, hogy ne mozogjon, van esetleg valami anyag amivel be lehet kenni ezeket a szarokat hogy ne nyikorogjanak annyira? másik hogy a műanyagokat a kárpitnál, az ajtóknál, stb.. mivel lehet bekenni ami ápolja őket, a megkeményedett részeket megpuhítja, stb..

köszi!
Naplózva
flyfish
Vendég
« Új hozzászólás #10354 Dátum: 2009.08.12 szerda, 09:42:40 »

Olyan mintha az első szélvédőtől jönne, sőt biztos onnan jön, erre nem megoldás szerintem kátrányozás...
Így "MESZZIRŐL" nem sok ötletem van. Keress valami olyat, ami egy kicsit nincs a helyén. Elengedett egy ragasztás, vagy csavar és kicsit "kiáll" anormális helyéről. Annak idején pl. hónapokig hallgattam a zsigulin egy sípoló hangot, mire rájöttem, hogy a visszapillantó tükör csavarjának a lukjába fütyül bele a menetszél. Kitömtem sziloplaszt-tal és megszünt.
Naplózva
Novy
Vendég
« Új hozzászólás #10355 Dátum: 2009.08.12 szerda, 20:19:34 »

Így "MESZZIRŐL" nem sok ötletem van. Keress valami olyat, ami egy kicsit nincs a helyén. Elengedett egy ragasztás, vagy csavar és kicsit "kiáll" anormális helyéről. Annak idején pl. hónapokig hallgattam a zsigulin egy sípoló hangot, mire rájöttem, hogy a visszapillantó tükör csavarjának a lukjába fütyül bele a menetszél. Kitömtem sziloplaszt-tal és megszünt.

Szerintem is valami ilyesmi lehet, keresgéltem, keresgélek hátha megtalálom az okát...
Naplózva
Nyiri
Vendég
« Új hozzászólás #10356 Dátum: 2009.08.12 szerda, 22:55:22 »

Eltört a visszacsapó rugó a bal első kilincsben. Ezzel együtt már volt egy korábbi problémám hogy az AWS azt mutatta mindig hogy nyitva a bal első ajtó, mikor zárva volt. Vettem egy Hanyes "Hogy szedd szét a mondeod" konyvet. Maximális önbizalommal és kétes sikeres eredmény reményében félve nekivágtam. Elsősorban annyit mondanék a haynes könyvről hogy a képek faszák és jól írnak le mindent, de néha nagyon elnagyolt. Pl annyit ír hogy: "Csavard ki a két csavart majd szépen szedd le a borítást és vedd ki a kilincset." Na ehhez van 4 ábra is. Na ezzel pont az a baj hogy azt nem írja le hogy emellett pattincs ki 2 rudat a zárből növessz egy harmadik kart és fogd szépen a kábeleket mert tuti beakad valamibe ami miatt nem jön ki és eltépsz valamit. És imádkozz hogy ne legyen semmi se rágyógyulva semmire. Nálam csak két csavar volt berohadva és a rugó tartó csapszeg annyira vizköves volt hogy semmivel sem tudtam kiszedni. kilincs külső boritásának levettem a csavarját belülről és nyugodtan próbáltam kiszedni a kilincset. De nem úgy megy az. A csavar foglalat szépen rágyógyult a kasztnira. Semmivel sem mozdult meg. adtam neki 4 liter WD40et elmentem ebédelni és utána szakszerű ide oda mozgatással cirka 1 óra alatt leimádkoztam. Ez a könyv szerint 1 perces művelet. Majd ezután a csapszeg jött. Azt sehogy sem tudtam kivenni a kilincsből. Ugyanis ez tartotta a törött rugó-t. Mivel volt másik kilincsem zárral nem volt mit tenni. Muszáj volt leflexelnem a csapszeg végeit. Begyógyult hogy semmivel nem jött volna le. De siker! minden működik rendben. Tök boldog vagyok. Amúgy a Ford kapja be. Hardcore LEGO királyok is csak pislognának amit ezek összehoztak a zár tervezésekor. Ennyi bizbasz kallanytú és rudacska basszus. Nevetséges. De mostmár 1 óra alatt szétszedem és összerakom az egészet Smiley Votl időm tanulni ugyanis mint ahogy lenni szokott mikor már összeraktam akkor láttam hogy kiagytam egy fontos tolórudat ami zárja az ajtót Cheesy

Amúgy néztem hogy hol ázik be. Beszéltem ford szervizzel és azt mondták hogy ez természetesen a vízlehúzó gumiknal. Ugyanis nem 100% védelem. Minden még a zsír új verdák is beáznak ott és a víz mindent megeszik amit tud. Azért is lyukas az ajtó alja. Eszméletlen mennyit tudnak szívne egy egy csavarral egy alig 5 éves autó javításánál. Azért ez gáz.
Naplózva
Tomszy
Vendég
« Új hozzászólás #10357 Dátum: 2009.08.13 csütörtök, 10:19:31 »

tegyük fel hogy megtalálom holnap  Wink ugyis ki akartam tisztítani a levegőrendszert.. mit kell keresni? lecsuszott csövet? vagy milyen hiba forrás lehet? amugy a vákumról csak ez az állitó cucc megy? vagy más is?
egy másik kérdés, mocskosul nyikorognak a műanyagok, ez normális? például ami a két ülés között van az kegyetlen. amit lehetett azt meghuztam, hogy ne mozogjon, van esetleg valami anyag amivel be lehet kenni ezeket a ***okat hogy ne nyikorogjanak annyira? másik hogy a műanyagokat a kárpitnál, az ajtóknál, stb.. mivel lehet bekenni ami ápolja őket, a megkeményedett részeket megpuhítja, stb..

köszi!

valakinek valami tipp a fenti hsz-emhez? falbav
Naplózva
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #10358 Dátum: 2009.08.13 csütörtök, 21:01:55 »

valakinek valami tipp a fenti hsz-emhez? falbav
Szia! Már másoknak is tanácsoltam a kapcsoló körüli keresgélést, bár nekem nem pont ez volt a gondom. Nekem nem akart külső/belső keringetést váltani az ebatta, egy új kapcsoló megoldotta dolgot, elöregedhetett a kapcsoló vákumos része. Az elektromos még működött, de a vákumos már nem.
Az én gondomat a jobb oldali tekerge csere oldotta meg, a tiédet valszeg a másik kapcsoló cseréje oldja meg, vegyél egy bonottat, és próbáld meg. Igaz az ugyanúgy lehet rossz ill. ha jó is akkor hamar tönkremegy. Én még annyit tettem a vásárlás előtt, hogy szétszedtem a kapcsolót és egy kis csődarabbal összekötögettem rendre a kapcsolóhoz jövő csöveket, így kiderült, hogy műxik minden, csak a kapcsolónál elszelel a vákum. (kissé képzavar, de érthető)
A nyikorgásra nincs ötletem, az én középkonzolom(vagy mi, amiben a kézifékkar+kazetta+cd tartó van) is nyekereg, elfogadtam 10 év az 10 év.
Üdv
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
nc
Vendég
« Új hozzászólás #10359 Dátum: 2009.08.15 szombat, 02:50:18 »

Sziasztok!

egy egyszerű kérdés, hogy lehet a kis villáskulcsot a mikiegérből kiütni? Csak mert én fogtam, benyomtam középen azt a gombot, gyújtást ráraktam 10 sec-re, és maradt továbbra is. Valami ötlet? Köszi szépen előre is.
Naplózva
Joao
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 482


« Új hozzászólás #10360 Dátum: 2009.08.15 szombat, 04:16:23 »

Sziasztok!

egy egyszerű kérdés, hogy lehet a kis villáskulcsot a mikiegérből kiütni? Csak mert én fogtam, benyomtam középen azt a gombot, gyújtást ráraktam 10 sec-re, és maradt továbbra is. Valami ötlet? Köszi szépen előre is.

Hello!


Gyújtást ráadod, kesztyűtartót kinyitod, jobb oldalt találsz egy villáskulcsos téglalap alaku gombot és azt 5-6 másodperig nyomva tartod, ezután elalszik. (legalábbis mk1-nél így van)
Naplózva
highend
Vendég
« Új hozzászólás #10361 Dátum: 2009.08.15 szombat, 07:35:34 »

Hello!


Gyújtást ráadod, kesztyűtartót kinyitod, jobb oldalt találsz egy villáskulcsos téglalap alaku gombot és azt 5-6 másodperig nyomva tartod, ezután elalszik. (legalábbis mk1-nél így van)
Mk2nél a kis gomb az AWSben van, jól csinálja a srác, csak a sorrend van fordítva, gyújtás fel, kis gomb nyom 4mp-ig.
Naplózva
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #10362 Dátum: 2009.08.15 szombat, 09:50:49 »

Mk2nél a kis gomb az AWSben van, jól csinálja a srác, csak a sorrend van fordítva, gyújtás fel, kis gomb nyom 4mp-ig.
Egyébként ez mit hivatott jelezni? Nálam van az autó 3. éve, azóta 45000 Km mentem vele, de még egyszer sem gyulladt ki.
Üdv
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
highend
Vendég
« Új hozzászólás #10363 Dátum: 2009.08.15 szombat, 10:23:01 »

Egyébként ez mit hivatott jelezni? Nálam van az autó 3. éve, azóta 45000 Km mentem vele, de még egyszer sem gyulladt ki.
Üdv
Eljött a karbantartás (olajcsere) ideje.
Benzinesnél 15ezrenként, dizilnél 10ezrenként fel kellene kapcsolódjon. Nézd meg a tiedben működik-e az izzó, nem volt még senkinek ilyen gondja. Esetleg zárlatos a kis nyomógombod.
Naplózva
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #10364 Dátum: 2009.08.15 szombat, 20:04:43 »

Eljött a karbantartás (olajcsere) ideje.
Benzinesnél 15ezrenként, dizilnél 10ezrenként fel kellene kapcsolódjon. Nézd meg a tiedben működik-e az izzó, nem volt még senkinek ilyen gondja. Esetleg zárlatos a kis nyomógombod.
Köszönöm, megnézem. Mást nem jelez ezekszerint?
Üdv
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
highend
Vendég
« Új hozzászólás #10365 Dátum: 2009.08.15 szombat, 21:09:37 »

Köszönöm, megnézem. Mást nem jelez ezekszerint?
Üdv
Nem. Tecnikailag nem is igazán tudna semmi más karbantartanivalót előrejelezni.
Naplózva
swatch
Vendég
« Új hozzászólás #10366 Dátum: 2009.08.15 szombat, 23:06:42 »

Sziasztok!
Kombimnál a rendszámtábla világítást akartam egy kicsit megbütykölni,
de sajnos a lámpaburkolat csavarjai berohadtak.  falbav
Gondoltam, hogy megfúrom a csavarokat de elsőre ez kicsit durva lenne.
Valami épkézláb ötlet?  whatever         
Naplózva
MaxFecky
Vendég
« Új hozzászólás #10367 Dátum: 2009.08.16 vasárnap, 05:56:50 »

Sziasztok!
Kombimnál a rendszámtábla világítást akartam egy kicsit megbütykölni,
de sajnos a lámpaburkolat csavarjai berohadtak.  falbav
Gondoltam, hogy megfúrom a csavarokat de elsőre ez kicsit durva lenne.
Valami épkézláb ötlet?  whatever         

Szia! Én is így jártam: meg akartam pucolni a kis burkolatokat, de az összes csavar be volt rohadva! Végülis úgy oldottam meg, hogy azt az egész krómlécet (benne a világításokkal) szereltem le, belülről fogja egy pár csavar. És műhelyben játszottam el vele egy pár órát. Rengeteg wd40 és csavarlazító hatasára is csak kettőt tudtam normálisan kiszedni, a másik kettő csak műtéttel jött ki. Ugyanis a sok próbálkozástól tönkrement a csavar feje. A végső megoldás volt, hogy tudtam rendes csavarhúzónyílást készíteni rajta ( apró kalapács és vágó, mert fűrész nem fér oda, de csak óvatosan mert minden műanyag és hamar elpattan!!!), majd határozott mozdulattal megadták magukat a bitang csavarhúzónak. Most asszem saválló csavart tettem bele, remélem többet bír. Szerencsére nem kellet fúrkodni, mert az ugye kitágítja a furatot is és utána csak nagyobb csavar fogja meg, ill. féltettem a műanyagokat az esetleges fúróelcsúszástól. Sok sikert!
Naplózva
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #10368 Dátum: 2009.08.16 vasárnap, 08:02:53 »

Nem. Tecnikailag nem is igazán tudna semmi más karbantartanivalót előrejelezni.
Köszi!
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
swatch
Vendég
« Új hozzászólás #10369 Dátum: 2009.08.16 vasárnap, 12:40:04 »

Szia! Én is így jártam: meg akartam pucolni a kis burkolatokat, de az összes csavar be volt rohadva! Végülis úgy oldottam meg, hogy azt az egész krómlécet (benne a világításokkal) szereltem le, belülről fogja egy pár csavar. És műhelyben játszottam el vele egy pár órát. Rengeteg wd40 és csavarlazító hatasára is csak kettőt tudtam normálisan kiszedni, a másik kettő csak műtéttel jött ki. Ugyanis a sok próbálkozástól tönkrement a csavar feje. A végső megoldás volt, hogy tudtam rendes csavarhúzónyílást készíteni rajta ( apró kalapács és vágó, mert fűrész nem fér oda, de csak óvatosan mert minden műanyag és hamar elpattan!!!), majd határozott mozdulattal megadták magukat a bitang csavarhúzónak. Most asszem saválló csavart tettem bele, remélem többet bír. Szerencsére nem kellet fúrkodni, mert az ugye kitágítja a furatot is és utána csak nagyobb csavar fogja meg, ill. féltettem a műanyagokat az esetleges fúróelcsúszástól. Sok sikert!

Köszi! Nem gondoltam, hogy ennyire bonyi de meg próbálom. Szerintem ha egy kis zsírt kaptak volna anno a csavarok nem lenne ilyen gondom.
Még egyszer köszi !
Naplózva
SPANNER
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2579


spannerattila@freemail.hu
« Új hozzászólás #10370 Dátum: 2009.08.16 vasárnap, 13:25:46 »

Sziasztok!
Kombimnál a rendszámtábla világítást akartam egy kicsit megbütykölni,
de sajnos a lámpaburkolat csavarjai berohadtak.  falbav
Gondoltam, hogy megfúrom a csavarokat de elsőre ez kicsit durva lenne.
Valami épkézláb ötlet?  whatever         

Ha erre találtok valami jó megoldást akkor nekem is szóljatok mert nekem is már bele van törve egy csavarom sajnos!
Naplózva

MK4 2.0L 16V 146LE 2008-as AOBA Duratec HE Titanium-X Sedan Manual Stardust Silver
EX: MK3 2.0L 16V 146LE 2004-es CJBA Duratec HE Ghia Sedan Manual Octane Blue
EX: MK2 2.0L 16V 131LE 1998-as Zetec Ghia Limusine Manual Petrol Blue
EX: MK2 1.8L 16V 115LE 1997-es Zetec Ghia Kombi Manual Black
KK_DAX
Vendég
« Új hozzászólás #10371 Dátum: 2009.08.16 vasárnap, 15:00:00 »

Jut eszembe.. Smiley
Nálad mennyit jelentett, hogy későn reagált?
Mert mikor műszerrel mérik, akkor egy ideig pörgetik a motort, majd mikor hagyták alapjáraton járni, akkor kellett kb 5 másodperc, mire elkezdett új értékeket mutatni. Ekkor javult a lambda érték, és elkezdett emelkedni a CO.
Köszi worship integet2

Sziasztok!

Újra regeltem magam a fórumra, és hihtetlen, de napra pontosan ugyanabba a problémákkal találkozok itt, mint amikkel küzdök én is.

Zöld kártya közben mutatták nekem is, hogy a (lambda értéke) túl lassan jött le 1,05-ről. Majdnem fél perc kellett hozzá. Sőt sokadik próbálkozásra a kipufogót is befogták egy ronggyal így gyorsan lemászott 1.02-ra. Erre azt mondták, hogy ez más autónál jó lenne de a fordnál ez már határérték és még most kapok zöldikét, de legközelebb borsos javítások után. Kicsit melbevágott a katalizátor meg a szonda csere emlegetése, főleg az árak tükrében.
Most, hogy pártunk és kormányunk megszavazza a ződike, meg a műszaki összevonását a mi autónknak ez egyenlő a halálos ítélettel, mert mindig szigorított műszakit kell rá csináltatni a gáz miatt a KF-en, és csak abban a megyében ahol lakok. Vmiért sem a fordokat, sem a gázt nem szeretik a hatósági műszakin. Nincs vmi okosság a lambda értékek korrekciója. Az autót is meg környezetet is szeretem de nincs 200 kFt-om csak a kipufogó rendszerre.
Naplózva
KK_DAX
Vendég
« Új hozzászólás #10372 Dátum: 2009.08.16 vasárnap, 15:21:43 »

Szedd le az egyik ajtóról a kárpitot és próbáljátok bele a hangszórót mert a Mondeónak hülye csavarkiosztása van! És akkkor már egyből azt is meghallgathatod hogyan szól benn a helyén! Ja es az sem utolsó szempont hogy ha te szeded szét és te rakod össze akkor az jól meg lesz csinálva és legalább érteni is fogsz hozzá! És még annyi jótanács hogy ha egyszer szétszeded akkor fújd be az ablak sínjét és a görgőket valamilyen kenősprayvel és a kpzárat kontakt spayvel és a kilincsvliágítást is nézd meg hogy világít-e ha van!

Amit már kérdeztek többen is a hátsó ajtóban lévő hangszórók torzításos recsegését mi okozza, megöregedtek vagy csak nem tervezték öket erre?
Én csak többnyire akusztikus zenét halgatok rajta de 1-2 zenekar minden száma zörög, a többi elviselhető.
A cucc amiről szóvan 5000-es sorozat gyári hangszórókkal. A múltkor a szervízben kértem a cserejét, de nem volt ilyen méret a focus-é meg tök más.
Kinézetre is gagyibb mint a mondié. Sajnos nem látszik kívülről, hogy szakadt lenne csak a recsegés jön.

Más: A fejegység cseréjére én is gondoltam, de egy BT-s FM-es navi teljesen megoldotta a problémámat. Konkrétan ez:
http://www.wayteq.hu/index.php?article=175
a benne lévő Fm transmitter elég a zenehalgatásra és nem kell kazettás jack-et venni. Amúgy aki nem akar navit a kocsiba,az meg egy 5eFt körüli FM transmitterrel megoldhatja a problémát.
Túl jó a rádiója kidobni.
üdv, KK
Naplózva
zsot0715
Vendég
« Új hozzászólás #10373 Dátum: 2009.08.16 vasárnap, 19:02:51 »

Sziasztok!

Klímaügyben kérdeznék...Ma úgy döntöttem na hadd szóljon, bekapcsolom egy kicsit. Először az tűnt fel, hogy nem is olyan hideg az a befújt levegő. Dehát a napon állt, úgyhogy arra fogtam. Kb olyan 50 km-en keresztül járattam, de nem volt meggyőző (a hidegség), főleg hogy a bal oldalon (az autó jobbkormányos) langyosat fúj (alul-felül), a kormánynál (ahol ugye én ülök) ott azért vereti, de nem olyan meggyőzően.4-es fokozaton ment a ventillátor, de nem mondtam azt 10 km után hogy jó akkor vegyük vissza 1-re. Itthon állóhelyzetben is megnéztem, ugyanaz. Bal oldalon langyos(kás), és úgy vettem észre, ahogy haladunk balra úgy hűl a levegő.
Van valakinek ötlete mitől lehet ez?
Üdvözlettel
Ficsor Zsolt
Naplózva
takee
Vendég
« Új hozzászólás #10374 Dátum: 2009.08.16 vasárnap, 20:11:59 »


Túl jó a rádiója kidobni.


 Ezt most nem gondolod komolyan. hehe
 Mihez képest jó? A semmihez képest esetleg... Wink
Naplózva
Pumukli23
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1689



E-mail
« Új hozzászólás #10375 Dátum: 2009.08.16 vasárnap, 20:21:34 »

Sziasztok!

Két hétig állt a kocsi a garázsban, és sajnos ma is ott maradt szomoru1
Reggel a csomagtartóba bepakoltunk, család behuppan, kulcs elfordít és ... semmi.
Az indítómotort se forgatta meg, a műszerfal visszajelzői működtek, de halványabbnak tűntek a szokásosnál.
Egyelőre lemerült akksira gondolok, úgyh ma éjszaka feltettem tölteni.

Kérdés, hogy vajon mitől merült le full nullára? Valahol testzárlat lenne? Korábban mindig pöccre indult, egy alkalomra emlékszem, mikor kicsit tovább kellett indítozni, de akkoris elsőre beindult. A kocsin mostanában semmi nem lett cserélve / szerelve, egyedül a bal első tompított égett ki, amit most akartam kicserélni. (Mert nem használtuk a kocsit)
Amúgy az aksi egy 1 éves Bosch 56 Ah-s példány.

Előre is köszi mindent worship worship  integet2
Naplózva

MkII '99 2.0 Zetec kombi
Ex: MkII '97 1.6 Zetec kombi
Pumukli23
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1689



E-mail
« Új hozzászólás #10376 Dátum: 2009.08.16 vasárnap, 20:23:26 »

Sziasztok!
Klímaügyben kérdeznék......

Szia.
Klíma mikor volt utoljára töltve?
Naplózva

MkII '99 2.0 Zetec kombi
Ex: MkII '97 1.6 Zetec kombi
highend
Vendég
« Új hozzászólás #10377 Dátum: 2009.08.16 vasárnap, 20:27:57 »

Sziasztok!

Két hétig állt a kocsi a garázsban, és sajnos ma is ott maradt szomoru1
Reggel a csomagtartóba bepakoltunk, család behuppan, kulcs elfordít és ... semmi.
Az indítómotort se forgatta meg, a műszerfal visszajelzői működtek, de halványabbnak tűntek a szokásosnál.
Egyelőre lemerült akksira gondolok, úgyh ma éjszaka feltettem tölteni.

Kérdés, hogy vajon mitől merült le full nullára? Valahol testzárlat lenne? Korábban mindig pöccre indult, egy alkalomra emlékszem, mikor kicsit tovább kellett indítozni, de akkoris elsőre beindult. A kocsin mostanában semmi nem lett cserélve / szerelve, egyedül a bal első tompított égett ki, amit most akartam kicserélni. (Mert nem használtuk a kocsit)
Amúgy az aksi egy 1 éves Bosch 56 Ah-s példány.

Előre is köszi mindent worship worship  integet2
Szerintem villamosságihoz kellene menni, ilyen kóboráramokat nehéz megtalálni. Sad Gondolom, meg sem kell kérdezzem, hogy semmi világítást nem hagytál bekapcsolva. Szintén zenész a hifi ilyen téren.
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #10378 Dátum: 2009.08.16 vasárnap, 20:32:13 »

Sziasztok!

Újra regeltem magam a fórumra, és hihtetlen, de napra pontosan ugyanabba a problémákkal találkozok itt, mint amikkel küzdök én is.

Zöld kártya közben mutatták nekem is, hogy a (lambda értéke) túl lassan jött le 1,05-ről. Majdnem fél perc kellett hozzá. Sőt sokadik próbálkozásra a kipufogót is befogták egy ronggyal így gyorsan lemászott 1.02-ra. Erre azt mondták, hogy ez más autónál jó lenne de a fordnál ez már határérték és még most kapok zöldikét, de legközelebb borsos javítások után. Kicsit melbevágott a katalizátor meg a szonda csere emlegetése, főleg az árak tükrében.
Most, hogy pártunk és kormányunk megszavazza a ződike, meg a műszaki összevonását a mi autónknak ez egyenlő a halálos ítélettel, mert mindig szigorított műszakit kell rá csináltatni a gáz miatt a KF-en, és csak abban a megyében ahol lakok. Vmiért sem a fordokat, sem a gázt nem szeretik a hatósági műszakin. Nincs vmi okosság a lambda értékek korrekciója. Az autót is meg környezetet is szeretem de nincs 200 kFt-om csak a kipufogó rendszerre.

Egy univerzális katalizátor olyan 20-25e ft,egy univerzális lambdaszonda 15e ft-nál kezdődik.Ehhez jön a munkadíj és anyagban még egy darab kipufogó cső a katalizátor és a középdob közé.Ez mind megvan kb. 50-60e ft-ból.Ez szerintem még nem gáz,nem tudom Neked mi a frászt emlegettek mint borsos javítást.Ja,a kipuf hegesztése előtt le kell kötni az akkut és a motorvezérlést!
Naplózva
Pumukli23
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1689



E-mail
« Új hozzászólás #10379 Dátum: 2009.08.16 vasárnap, 20:44:44 »

Szerintem villamosságihoz kellene menni, ilyen kóboráramokat nehéz megtalálni. Sad Gondolom, meg sem kell kérdezzem, hogy semmi világítást nem hagytál bekapcsolva. Szintén zenész a hifi ilyen téren.

Semmi fogyasztót nem hagytam rajta, a hifi pedig gyári, bár azt én tettem bele, előtte nem tudom mi lehetett, mert extraként csak "rádióelőkészítés" volt benne nyes
Naplózva

MkII '99 2.0 Zetec kombi
Ex: MkII '97 1.6 Zetec kombi
Tomszy
Vendég
« Új hozzászólás #10380 Dátum: 2009.08.16 vasárnap, 20:57:22 »

sziasztok,

-tetőablakot kiszedtük, kipucoltuk. wd40-el fújjuk be, vagy az nem jó és inkább valami zsírral? teflonzsírt ajánlottak anno, de fogalmam sincs az mi hol mennyi...

-a műszerfalon a kapcsolója a levegő irányításának cseréjéhez elég kikapni azt a fekete keret félét? a vákumos kapcsoló is ott található? gondoltam mielőtt nekiesek kérdezek..

köszi!
Naplózva
eSTé™
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 487


<<eSTé™>>


E-mail
« Új hozzászólás #10381 Dátum: 2009.08.16 vasárnap, 20:58:36 »

meglehet e és érdemes e hűthetővé tenni a kesztyűtartót ? lehet hülye a kérdés akkor bocsi smile
Naplózva

Mondeo ST200
K&N,EGR off,300mm front brake discs,Powerflex stabszilent
GinJoy
Vendég
« Új hozzászólás #10382 Dátum: 2009.08.16 vasárnap, 21:02:15 »

meglehet e és érdemes e hűthetővé tenni a kesztyűtartót ? lehet hülye a kérdés akkor bocsi smile

minden megoldható, de talán a legnehezebb a szigetelése lenne. ha az sikerül, a többi szinte gyerekjáték. viszont az akksi kapacitása elég korlátozó tényező
Naplózva
zsot0715
Vendég
« Új hozzászólás #10383 Dátum: 2009.08.16 vasárnap, 22:32:45 »

Szia.
Klíma mikor volt utoljára töltve?

Szia!

Köszönöm, hogy reagáltál, akkora b*******sz vagyok mint ítélet...égek,mint a reichstag...
Persze utánnanéztem a dolgoknak, azt mondogatják, hogy évente a hűtőközeg 10-20%-a szivárog "tűnik el", meg azt hallottam, hogy ha egy klimát tölteni kell, az már nem lesz többé jó..eddig fújta a hideget, mint ítélet, úgyhogy gondoltam meg kéne nézetni, de ameddig jó...Megnézetem, remélem "csak" az a baja...
Ficsor Zsolt
Naplózva
SPANNER
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2579


spannerattila@freemail.hu
« Új hozzászólás #10384 Dátum: 2009.08.16 vasárnap, 23:10:44 »

Sziasztok!

Két hétig állt a kocsi a garázsban, és sajnos ma is ott maradt szomoru1
Reggel a csomagtartóba bepakoltunk, család behuppan, kulcs elfordít és ... semmi.
Az indítómotort se forgatta meg, a műszerfal visszajelzői működtek, de halványabbnak tűntek a szokásosnál.
Egyelőre lemerült akksira gondolok, úgyh ma éjszaka feltettem tölteni.

Kérdés, hogy vajon mitől merült le full nullára? Valahol testzárlat lenne? Korábban mindig pöccre indult, egy alkalomra emlékszem, mikor kicsit tovább kellett indítozni, de akkoris elsőre beindult. A kocsin mostanában semmi nem lett cserélve / szerelve, egyedül a bal első tompított égett ki, amit most akartam kicserélni. (Mert nem használtuk a kocsit)
Amúgy az aksi egy 1 éves Bosch 56 Ah-s példány.
Előre is köszi mindent worship worship  integet2

Ha feltöltöd az akksit és megint lemerül akkor az valószínű hogy "fenékzárlat" lesz mivel azt írtad hogy csak egy éves az akksi ezért vedd ki és "focizz" vele egyet hogy az anyag ami zárlatot okoz elmozduljon és akkor talán még évekig használhatod az akksit! Persze csak ha ez a baja a verdádnak! De egy megpróbálható lehetőségnek ez is jó!
Naplózva

MK4 2.0L 16V 146LE 2008-as AOBA Duratec HE Titanium-X Sedan Manual Stardust Silver
EX: MK3 2.0L 16V 146LE 2004-es CJBA Duratec HE Ghia Sedan Manual Octane Blue
EX: MK2 2.0L 16V 131LE 1998-as Zetec Ghia Limusine Manual Petrol Blue
EX: MK2 1.8L 16V 115LE 1997-es Zetec Ghia Kombi Manual Black
flyfish
Vendég
« Új hozzászólás #10385 Dátum: 2009.08.17 hétfő, 11:18:28 »

Szia!

Köszönöm, hogy reagáltál, akkora b*******sz vagyok mint ítélet...égek,mint a reichstag...
Persze utánnanéztem a dolgoknak, azt mondogatják, hogy évente a hűtőközeg 10-20%-a szivárog "tűnik el", meg azt hallottam, hogy ha egy klimát tölteni kell, az már nem lesz többé jó..eddig fújta a hideget, mint ítélet, úgyhogy gondoltam meg kéne nézetni, de ameddig jó...Megnézetem, remélem "csak" az a baja...
Ficsor Zsolt

Valamit rosszul tudsz. Ha a klíma ereszti a gázt, annak oka van. Normális esetben 10 évig sem kel hozzányúlni. Ez olyan, mintha a lakásban a fűtésrendszeredet minden évben töltögetni kéne vízzel. Ha újra töltik, mert ereszt, akkor nyilván ki is cserélik a szivárgást okozó fittinget, "O" gyűrűt. Ergo: nincs olyan, hogy sosem lesz jó. Hiszen akkor félmunkáért fizetnél.
Naplózva
Pumukli23
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1689



E-mail
« Új hozzászólás #10386 Dátum: 2009.08.17 hétfő, 11:48:31 »

Szia!

Köszönöm, hogy reagáltál, akkora b*******sz vagyok mint ítélet...égek,mint a reichstag...
Persze utánnanéztem a dolgoknak, azt mondogatják, hogy évente a hűtőközeg 10-20%-a szivárog "tűnik el", meg azt hallottam, hogy ha egy klimát tölteni kell, az már nem lesz többé jó..eddig fújta a hideget, mint ítélet, úgyhogy gondoltam meg kéne nézetni, de ameddig jó...Megnézetem, remélem "csak" az a baja...
Ficsor Zsolt


Meg ha jól tudom, a a klímagáz keni a rendszert, ezért kell minden hónapban járatni egy kicsit, hogy a tömítések stb.. ne öregedjenek el...  wave
Naplózva

MkII '99 2.0 Zetec kombi
Ex: MkII '97 1.6 Zetec kombi
Pumukli23
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1689



E-mail
« Új hozzászólás #10387 Dátum: 2009.08.17 hétfő, 11:53:47 »

Ha feltöltöd az akksit és megint lemerül akkor az valószínű hogy "fenékzárlat" lesz mivel azt írtad hogy csak egy éves az akksi ezért vedd ki és "focizz" vele egyet hogy az anyag ami zárlatot okoz elmozduljon és akkor talán még évekig használhatod az akksit! Persze csak ha ez a baja a verdádnak! De egy megpróbálható lehetőségnek ez is jó!

Fel lett töltve az aksi (Bár mikor kikapcsoltam a töltőt, még mindig 6 amperrel töltött - kölcsönkért töltő. Ami nekünk volt, az szépen lement nullára, amikor feltöltött)
Visszatettem a kocsiba, szépen elsőre indult megint  Roll Eyes
El is mentem megvettem az új izzókat előre, és egy új torx készletet jutalom gyanánt vigyor3

Autóvillamosságis kb mennyi pénzért méri meg a generátor töltést és, hogy (ha van) hol lehet zárlat?
Az aksit lehet, hogy kiveszem, és megrugdosom egy kicsit eplus2
Köszi! üdv  worship integet2
Naplózva

MkII '99 2.0 Zetec kombi
Ex: MkII '97 1.6 Zetec kombi
reho
Vendég
« Új hozzászólás #10388 Dátum: 2009.08.17 hétfő, 11:58:17 »

Autóvillamosságis kb mennyi pénzért méri meg a generátor töltést és, hogy (ha van) hol lehet zárlat?
Én sima volt-mérővel mértem, ha jól tudom járó motornál az akksi sarukon 14.2V-ot kell mérned. Ha ennél kevesebb akkor már gyanús a generátorod. Nekem 11.8V volt, és valami egyenirányító diódasort cseréltek a generátoromon, meg ha már ott voltak valami csapágyakat is. Azóta van töltés.
Naplózva
SPANNER
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2579


spannerattila@freemail.hu
« Új hozzászólás #10389 Dátum: 2009.08.17 hétfő, 12:01:26 »

Fel lett töltve az aksi (Bár mikor kikapcsoltam a töltőt, még mindig 6 amperrel töltött - kölcsönkért töltő. Ami nekünk volt, az szépen lement nullára, amikor feltöltött)
Visszatettem a kocsiba, szépen elsőre indult megint  Roll Eyes
El is mentem megvettem az új izzókat előre, és egy új torx készletet jutalom gyanánt vigyor3

Autóvillamosságis kb mennyi pénzért méri meg a generátor töltést és, hogy (ha van) hol lehet zárlat?
Az aksit lehet, hogy kiveszem, és megrugdosom egy kicsit eplus2
Köszi! üdv  worship integet2

Nem tudom mennyiért mérnek töltést de menj el egy akksishoz és mondd azt hogy lehet hogy új akksit kell venned és akkor ingyen megmérik neked a töltést! De a gazdaságosabb megoldás ha veszel egy multimétert és megméred te magadnak a töltést vagy a zárlatot! Nem kerül sokba és később is jól fog jönni bármiféle villamossági akcióhoz!  taps
Naplózva

MK4 2.0L 16V 146LE 2008-as AOBA Duratec HE Titanium-X Sedan Manual Stardust Silver
EX: MK3 2.0L 16V 146LE 2004-es CJBA Duratec HE Ghia Sedan Manual Octane Blue
EX: MK2 2.0L 16V 131LE 1998-as Zetec Ghia Limusine Manual Petrol Blue
EX: MK2 1.8L 16V 115LE 1997-es Zetec Ghia Kombi Manual Black
flyfish
Vendég
« Új hozzászólás #10390 Dátum: 2009.08.17 hétfő, 12:50:26 »

meglehet e és érdemes e hűthetővé tenni a kesztyűtartót ? lehet hülye a kérdés akkor bocsi smile
Egyáltalán nem hü.lye kérdés, sőt. Én is gondolkodom a megoldáson, mert a haver 307-es pezsója ezt gyárilag tudja. Ha akarod megy be a hideg, (meleg) ha akarod nem. Betettük a langyos üdítőt és fél óra múlva kellemesen lehűlt. Amelyikunk hamarabb megtalálja a megoldást, írja ki!!! wave
Naplózva
highend
Vendég
« Új hozzászólás #10391 Dátum: 2009.08.17 hétfő, 13:00:09 »

Egyáltalán nem hü.lye kérdés, sőt. Én is gondolkodom a megoldáson, mert a haver 307-es pezsója ezt gyárilag tudja. Ha akarod megy be a hideg, (meleg) ha akarod nem. Betettük a langyos üdítőt és fél óra múlva kellemesen lehűlt. Amelyikunk hamarabb megtalálja a megoldást, írja ki!!! wave
A kesztyűtartó mögött fut a cső a szélső befújónyíláshoz, azt kellene meglékelni és bevezetni a kesztyűtartóba.
Naplózva
SPANNER
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2579


spannerattila@freemail.hu
« Új hozzászólás #10392 Dátum: 2009.08.17 hétfő, 13:10:23 »

A kesztyűtartó mögött fut a cső a szélső befújónyíláshoz, azt kellene meglékelni és bevezetni a kesztyűtartóba.

Mintha olvastam volna de lehet hogy rosszul tudom de a Ghiáknak gyárilag hűtött a kesztyűtartójuk?
Naplózva

MK4 2.0L 16V 146LE 2008-as AOBA Duratec HE Titanium-X Sedan Manual Stardust Silver
EX: MK3 2.0L 16V 146LE 2004-es CJBA Duratec HE Ghia Sedan Manual Octane Blue
EX: MK2 2.0L 16V 131LE 1998-as Zetec Ghia Limusine Manual Petrol Blue
EX: MK2 1.8L 16V 115LE 1997-es Zetec Ghia Kombi Manual Black
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #10393 Dátum: 2009.08.17 hétfő, 13:16:32 »

Mintha olvastam volna de lehet hogy rosszul tudom de a Ghiáknak gyárilag hűtött a kesztyűtartójuk?
Nekem Ghiám van, nem vettem eddig észre, hogy hideg lenne benne, de megnézem, amint tudom.
MÁS: Tádé! A szervízlámpás kérdésre visszatérve, amikor gyújtást ráadod és felvillan az összes visszajelző lámpa az egérmozin, ennek is fel kellene gyulladnia?
Mert nálam nem teszi, és akkor így már biztos, hogy kiégett az izzó.
Üdv
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
takee
Vendég
« Új hozzászólás #10394 Dátum: 2009.08.17 hétfő, 13:18:15 »

Mintha olvastam volna de lehet hogy rosszul tudom de a Ghiáknak gyárilag hűtött a kesztyűtartójuk?

Félreolvastad, nem az.
Naplózva
SPANNER
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2579


spannerattila@freemail.hu
« Új hozzászólás #10395 Dátum: 2009.08.17 hétfő, 13:37:27 »

Félreolvastad, nem az.

Igazatok van mert a Fiestámnál olvastam! Bocsika!  szomoru1
Naplózva

MK4 2.0L 16V 146LE 2008-as AOBA Duratec HE Titanium-X Sedan Manual Stardust Silver
EX: MK3 2.0L 16V 146LE 2004-es CJBA Duratec HE Ghia Sedan Manual Octane Blue
EX: MK2 2.0L 16V 131LE 1998-as Zetec Ghia Limusine Manual Petrol Blue
EX: MK2 1.8L 16V 115LE 1997-es Zetec Ghia Kombi Manual Black
highend
Vendég
« Új hozzászólás #10396 Dátum: 2009.08.17 hétfő, 14:13:17 »

MÁS: Tádé! A szervízlámpás kérdésre visszatérve, amikor gyújtást ráadod és felvillan az összes visszajelző lámpa az egérmozin, ennek is fel kellene gyulladnia?
Mert nálam nem teszi, és akkor így már biztos, hogy kiégett az izzó.
Üdv
Mostmár tuti, hogy kiégett...  nyes wave
Naplózva
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #10397 Dátum: 2009.08.17 hétfő, 16:10:57 »

Mostmár tuti, hogy kiégett...  nyes wave
Köszi!
És még egy két részletkérdés, milyen izzó kell bele? A cromaxnál múltkor az utólagos tempotasításhoz szükséges izzót kerestem a  műszerfalba, de nem igazán tudtak segíteni melyik is kell, így megelőzendő hátha valaki itt tudja mi is kell a szervízvisszajelző lámpába, meg a tempomathoz is?
Üdv
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
takee
Vendég
« Új hozzászólás #10398 Dátum: 2009.08.17 hétfő, 17:12:56 »

Igazatok van mert a Fiestámnál olvastam! Bocsika!  szomoru1

Tulajdonképpen neked is igazad van, mert ablak/lábtér módban a kesztyűtartót is lehűti 18 fok körülire, szóval az is hűtött. Csak nem közvetlenül hűti, hanem közvetve.  integet2
Naplózva
takee
Vendég
« Új hozzászólás #10399 Dátum: 2009.08.17 hétfő, 17:16:16 »

Köszi!
És még egy két részletkérdés, milyen izzó kell bele? A cromaxnál múltkor az utólagos tempotasításhoz szükséges izzót kerestem a  műszerfalba, de nem igazán tudtak segíteni melyik is kell, így megelőzendő hátha valaki itt tudja mi is kell a szervízvisszajelző lámpába, meg a tempomathoz is?
Üdv

Azért mert a komakszos csávók semmihez sem értenek, csak a lehúzós szervizeléshez. A tempomat visszajelző az a hagyományos rózsaszín foglalatú, akár a refi visszajelzőből is átteheted az izzót.

Az AWS-hez pedig rizsizzó kell spec gumi foglalattal. Na olyant nem tart a kómax. Jobban jársz, ha az eredeti gumi foglalatba raksz 3mm-es sárga ledet. Egyrészt filléres és van mindenhol, másrészt sose ég ki többet. taps
Naplózva
Oldalak: 1 ... 201 202 203 204 205 206 207 [208] 209 210 211 212 213 214 215 ... 476   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.065 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.