Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 17:53:14
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Generáció független
>
Üzemanyagok
Oldalak:
1
...
110
111
112
113
114
115
116
[
117
]
118
119
120
121
122
123
124
...
254
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Üzemanyagok (Megtekintve 3546612 alkalommal)
0 Felhasználó és 62 vendég van a témában
drof
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #5800 Dátum:
2011.09.27 kedd, 18:01:43 »
Idézetet írta: kotta_cs - 2011.09.27 kedd, 17:59:53
Ez tök jó oldal. kár, hogy olyan csinálja, aki abban érdekelt, hogy gázüzemre állítson át. kt észrevételem:
"A benzinhez viszonyítva az LPG égési hőmérséklete 100-150 fokkal magasabb ami nem tekinthető károsnak egy megfelelően szervizelt gépjárműnél. Csupán a szelephézagok rendszeres ellenőrzéséről kell gondoskodni."
ez két dolog miatt nem igaz, 1. 200-250 fokkal ég magasabban, 2. ha a motor kétszer akkora hőterhelést kap, az szerintem nem normális. Persze itt most nem a mai 0km-es autókról beszélek, amik többynire már gázüzem figyelembevételével vannak gyártva, hanem az 5 évnél idősebb autókat mondom.
A másik észrevételem, hogy pont azzal kezdi, hogy a mai modern atóknál...
Elfogadomn és értem, hogy kedvelitek a gázüzemet. én egyenlőrre nem.
üdv
Csaba
Kedveli a fene.
Naplózva
Black
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #5801 Dátum:
2011.09.27 kedd, 18:03:57 »
Idézetet írta: drof - 2011.09.27 kedd, 18:00:55
Nekem sincs bajom a KRESZ-szel, csak éppen nem tartom be.
Ennyi!
Naplózva
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #5802 Dátum:
2011.09.27 kedd, 18:58:33 »
Idézetet írta: kotta_cs - 2011.09.27 kedd, 17:59:53
Ez tök jó oldal. kár, hogy olyan csinálja, aki abban érdekelt, hogy gázüzemre állítson át. kt észrevételem:
"A benzinhez viszonyítva az LPG égési hőmérséklete 100-150 fokkal magasabb ami nem tekinthető károsnak egy megfelelően szervizelt gépjárműnél. Csupán a szelephézagok rendszeres ellenőrzéséről kell gondoskodni."
ez két dolog miatt nem igaz, 1. 200-250 fokkal ég magasabban, 2. ha a motor kétszer akkora hőterhelést kap, az szerintem nem normális. Persze itt most nem a mai 0km-es autókról beszélek, amik többynire már gázüzem figyelembevételével vannak gyártva, hanem az 5 évnél idősebb autókat mondom.
A másik észrevételem, hogy pont azzal kezdi, hogy a mai modern atóknál...
Elfogadomn és értem, hogy kedvelitek a gázüzemet. én egyenlőrre nem.
üdv
Csaba
Már rákérdeztem párszor, de nem válaszoltál... Honnan jön ki neked a kétszeres hőterhelés? Mert a gyulladási hőmérséklethez ennek nincs sok köze.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #5803 Dátum:
2011.09.27 kedd, 19:30:23 »
Idézetet írta: Ragasits - 2011.09.25 vasárnap, 20:05:36
üzemanyag nagy mesterek kemikálé-démonok
kipróbáltátok az új shell dízelt
milyen
én még nem mert még bőven van a tankban
de majd kipróbáom
na kipróbáltam.levettem a fejet,betankoltam,fizettem.eddig ugyan az,mint a másik.......
Még nem mentem értékelhető km-t vele.de megkérdeztem a kollégáimat,akik az első naptól kezdve tankolják.Egyenlőre semmi különöst nem vettek ők sem észre.A baj velük az,hogy mindegyik nagymellénnyel shell üzakártyára taknyol,és nem érdekli,hogy mikor mennyit......Na egyébként ha 1 tanknál -1liter lesz a megtakarítható,akkor azt egy normális közlekedési tempóval is meglehet csinálni.Szóval jó a piárduma.
Amúgy az előző anyagból 1040re öntöttem 60litert.Most tankoltam 780ra az új anyagból 47litert.szóval még tesztelni kell a gépet.....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #5804 Dátum:
2011.09.27 kedd, 20:23:56 »
Idézetet írta: tpmportal - 2011.09.27 kedd, 18:58:33
Már rákérdeztem párszor, de nem válaszoltál... Honnan jön ki neked a kétszeres hőterhelés? Mert a gyulladási hőmérséklethez ennek nincs sok köze.
Szerintem erre nem fogsz választ kapni...
mert úgy hülyeség ahogy van..
kétszres hőterhelés esetén arányosan emelkedne a teljesítmény is a csúcsnyomás növekedés miatt, pont az elégetett hő mennyisége alakul át mozgási energiává levonva a veszteségeket.stb.... rég volt fizika, de ez alap... azt is tudom valakinek ez sem számít és lesz magyarázat, de hát akkor is ez van..
Én ezt pártatlanul dízelesként írtam..
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #5805 Dátum:
2011.09.27 kedd, 20:40:28 »
Idézetet írta: Ervin - 2011.09.27 kedd, 20:23:56
Szerintem erre nem fogsz választ kapni...
mert úgy hülyeség ahogy van..
kétszres hőterhelés esetén arányosan emelkedne a teljesítmény is a csúcsnyomás növekedés miatt, pont az elégetett hő mennyisége alakul át mozgási energiává levonva a veszteségeket.stb.... rég volt fizika, de ez alap... azt is tudom valakinek ez sem számít és lesz magyarázat, de hát akkor is ez van..
Én ezt pártatlanul dízelesként írtam..
(nem neked írom, hanem csak általában)
Nem öngyulladás, hanem robbanás. Még az sem elég, hogy hány fokon ég, mert nem mindegy, mekkora a tömege, inkább én a felszabadult energiával számolnék.
És nem igaz az sem, hogy csak az elégetett hő alakul át mozgási energiává (- veszteségek). Maga a robbanás tágulással, és mozgási energiával jár. Tehát nem csak hó szabadul fel.
Az, hogy hol van az öngyulladási pontja, még nem mondja meg, hogy hány fokon megy végbe az égés. A gáz egy kicsit agresszívebben robban, mint a benya, ezért nyomatékosabb gázzal a motor.
A hőterhelés valóban nagyobb, de nem hinném, hogy 20%-nál nagyobb (azaz kb annyi, amennyivel többet fogyaszt).
Az autó hűtőrendszere bőven elbírja, mert az arra lett tervezve hogy a sivatag közepén emelkedőn tudjunk vontatni egy tevét.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #5806 Dátum:
2011.09.27 kedd, 20:57:41 »
Idézetet írta: Angel - 2011.09.27 kedd, 20:40:28
(nem neked írom, hanem csak általában)
Nem öngyulladás, hanem robbanás. Még az sem elég, hogy hány fokon ég, mert nem mindegy, mekkora a tömege, inkább én a felszabadult energiával számolnék.
És nem igaz az sem, hogy csak az elégetett hő alakul át mozgási energiává (- veszteségek). Maga a robbanás tágulással, és mozgási energiával jár. Tehát nem csak hó szabadul fel.
Az, hogy hol van az öngyulladási pontja, még nem mondja meg, hogy hány fokon megy végbe az égés. A gáz egy kicsit agresszívebben robban, mint a benya, ezért nyomatékosabb gázzal a motor.
A hőterhelés valóban nagyobb, de nem hinném, hogy 20%-nál nagyobb (azaz kb annyi, amennyivel többet fogyaszt).
Az autó hűtőrendszere bőven elbírja, mert az arra lett tervezve hogy a sivatag közepén emelkedőn tudjunk vontatni egy tevét.
Na maga a robbanás benzinesnél úgy kezdődik, hogy hőt viszel a rendszerbe (isteni szikra) ez maga körül láncreakciót indít (begyújt) és az ekkor keletkező jelenséget nevezed robbanásnak ez így is van, csak ez mind a létrejövő hőenergiából van...abból a benzinből (energia hordozó) amit oda betettél, mert anélkül ott se nem melegedne se nem mozdulna semmi...lehet ezt csűrni csavarni, kuva okosnak lenni, de ami ott történik az minden attól a beadott benzintől, és az elégetésének hatékonyságától függ...energiahordozó nélkül a motor egy vas-alu-műanyag kupac lenne ami az életben nem mozdulna..
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
gabe
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1478
MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #5807 Dátum:
2011.09.27 kedd, 21:27:26 »
Idézetet írta: Angel - 2011.09.27 kedd, 20:40:28
(nem neked írom, hanem csak általában)
Nem öngyulladás, hanem robbanás. Még az sem elég, hogy hány fokon ég, mert nem mindegy, mekkora a tömege, inkább én a felszabadult energiával számolnék.
És nem igaz az sem, hogy csak az elégetett hő alakul át mozgási energiává (- veszteségek). Maga a robbanás tágulással, és mozgási energiával jár. Tehát nem csak hó szabadul fel.
Az, hogy hol van az öngyulladási pontja, még nem mondja meg, hogy hány fokon megy végbe az égés. A gáz egy kicsit agresszívebben robban, mint a benya, ezért nyomatékosabb gázzal a motor.
A hőterhelés valóban nagyobb, de nem hinném, hogy 20%-nál nagyobb (azaz kb annyi, amennyivel többet fogyaszt).
Az autó hűtőrendszere bőven elbírja, mert az arra lett tervezve hogy a sivatag közepén emelkedőn tudjunk vontatni egy tevét.
Tényleg nyomatékosabb a motor gázzal? Én mindig azt hallottam, hogy lomhább az autó. Nem tudom, mert sose mentem gázos autóval, csak kérdezem...
Viszont az tiszta sor, hogy a metán nagyobb hőterhelést jelent, bár ezt én inkább a kémiai összetételben látom. Egységnyi metánban a szénatomok számához viszonyítva több hidrogén van, ami az égéskor több víz keletkezését jelenti (több vizet is kell elpárologtatni, ezért nagyobb a hőveszteség).
A víz (itt túlhevített gőzként van jelen, ami munkát is végez) pedig remekül átadja a hőt a motor alkatrészeinek azzal, hogy lecsapódik rajtuk, így "fűti" a motort.
Naplózva
2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #5808 Dátum:
2011.09.27 kedd, 21:58:59 »
Szerintem felesleges azon vitatkozni, hogy hő, vagy energia szabadul fel, illetve hogy hőt adunk-e át a szikrával, vagy energiát, mert ugyan az. A keletkező energia egy része hőként, másik része nyomásként jelentkezik, amiből a végén nagyobb térfogat (mozgási munka) és valamennyi hőenergia marad.
(elég barbár módon leegyszerűsítve, a kémiai reakció miatt feltekered a pV=nRT-ben az n-t és a T-t
)
Naplózva
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #5809 Dátum:
2011.09.27 kedd, 22:03:58 »
Idézetet írta: tpmportal - 2011.09.27 kedd, 21:58:59
Szerintem felesleges azon vitatkozni, hogy hő, vagy energia szabadul fel, illetve hogy hőt adunk-e át a szikrával, vagy energiát, mert ugyan az. A keletkező energia egy része hőként, másik része nyomásként jelentkezik, amiből a végén nagyobb térfogat (mozgási munka) és valamennyi hőenergia marad.
(elég barbár módon leegyszerűsítve, a kémiai reakció miatt feltekered a pV=nRT-ben az n-t és a T-t
)
Ennyi... a pV=nkT-ben minden benne van a többi mese...
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
drof
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #5810 Dátum:
2011.09.27 kedd, 22:47:24 »
Idézetet írta: tpmportal - 2011.09.27 kedd, 18:58:33
Már rákérdeztem párszor, de nem válaszoltál... Honnan jön ki neked a kétszeres hőterhelés? Mert a gyulladási hőmérséklethez ennek nincs sok köze.
Kiszámolta egyszer, neki kijött. A fizika szabályai nem számítanak, 450-500 fokon (2x magasabban, mint a benzin) ég a gáz a kombuszciós kamrában, neki kijött ez az érték, akkor az úgy is van minden autóban!
Ne is kérdezd többet, mert evidenciákra nem válaszol!
Én is kiszámoltam a vasam tényleges teljesítményét egyszer! 410 le és 470Nm jött ki, mert valahol hallottam, hogy 2x jobban megy, ha 2x erősebben nyomom a gázt.
Naplózva
yooccoo
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #5811 Dátum:
2011.09.27 kedd, 23:02:29 »
Idézetet írta: drof - 2011.09.27 kedd, 22:47:24
Kiszámolta egyszer, neki kijött. A fizika szabályai nem számítanak, 450-500 fokon (2x magasabban, mint a benzin) ég a gáz a kombuszciós kamrában, neki kijött ez az érték, akkor az úgy is van minden autóban!
Ne is kérdezd többet, mert evidenciákra nem válaszol!
Én is kiszámoltam a vasam tényleges teljesítményét egyszer! 410 le és 470Nm jött ki, mert valahol hallottam, hogy 2x jobban megy, ha 2x erősebben nyomom a gázt.
akkor jól éreztem én, hogy több az, mint 170 ló
Naplózva
Proconsul
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6157
Mens sana in corpore sano
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #5812 Dátum:
2011.09.27 kedd, 23:37:39 »
Idézetet írta: alf - 2011.09.27 kedd, 19:30:23
na kipróbáltam.levettem a fejet,betankoltam,fizettem.eddig ugyan az,mint a másik.......
Még nem mentem értékelhető km-t vele.de megkérdeztem a kollégáimat,akik az első naptól kezdve tankolják.Egyenlőre semmi különöst nem vettek ők sem észre.A baj velük az,hogy mindegyik nagymellénnyel shell üzakártyára taknyol,és nem érdekli,hogy mikor mennyit......Na egyébként ha 1 tanknál -1liter lesz a megtakarítható,akkor azt egy normális közlekedési tempóval is meglehet csinálni.Szóval jó a piárduma.
Amúgy az előző anyagból 1040re öntöttem 60litert.Most tankoltam 780ra az új anyagból 47litert.szóval még tesztelni kell a gépet.....
ja a piárduma az nekem is bejött.majd én is ki próbálom
Naplózva
95-ös 1.8TD mondeo
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #5813 Dátum:
2011.09.28 szerda, 01:00:08 »
Idézetet írta: tpmportal - 2011.09.27 kedd, 21:58:59
Szerintem felesleges azon vitatkozni, hogy hő, vagy energia szabadul fel, illetve hogy hőt adunk-e át a szikrával, vagy energiát, mert ugyan az. A keletkező energia egy része hőként, másik része nyomásként jelentkezik, amiből a végén nagyobb térfogat (mozgási munka) és valamennyi hőenergia marad.
(elég barbár módon leegyszerűsítve, a kémiai reakció miatt feltekered a pV=nRT-ben az n-t és a T-t
)
Csak így azt feltételezted, amit bizonyítani óhajtottál. Így persze hogy kijön.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #5814 Dátum:
2011.09.28 szerda, 06:25:05 »
Idézetet írta: Angel - 2011.09.28 szerda, 01:00:08
Csak így azt feltételezted, amit bizonyítani óhajtottál. Így persze hogy kijön.
Bizonyítani? Két dolgot állítottam, az egyik, hogy a gyulladáspont nem mérvadó hőterhelés szempontjából, illetve hogy nem érdemes összeveszni azon, hogy energia, vagy hőenergia.
Nem értem, hogy mire gondolsz.
Naplózva
Murmucka
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5488
E!
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #5815 Dátum:
2011.09.28 szerda, 07:37:51 »
Az volt már hogy dízel a traktorokba való?
Gáz meg a lufikba. Attól száll szép magasra. Flyfish, vigyázz, hogy te fel ne szállj. Jobb is ha mélygarázsba parkolsz, ott nem tud elszállni messzire.
Az alkoholt meg igyuk meg. Én nem pazarolnám kocsikba.
Minden más vita fölösleges
Naplózva
Anything worth shooting is worth shooting twice. Ammo is cheap. Life is expensive.
Fiat Bravo 1.4 T-Jet >>
http://www.murmucka.hu/bravo.jpg
<<
Proconsul
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6157
Mens sana in corpore sano
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #5816 Dátum:
2011.09.28 szerda, 09:00:49 »
Idézetet írta: Murmucka - 2011.09.28 szerda, 07:37:51
Az volt már hogy dízel a traktorokba való?
Gáz meg a lufikba. Attól száll szép magasra. Flyfish, vigyázz, hogy te fel ne szállj. Jobb is ha mélygarázsba parkolsz, ott nem tud elszállni messzire.
Az alkoholt meg igyuk meg. Én nem pazarolnám kocsikba.
Minden más vita fölösleges
a benzin a sebre való a gázolaj a technikába
Naplózva
95-ös 1.8TD mondeo
kotta_cs
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #5817 Dátum:
2011.09.28 szerda, 09:50:49 »
De fogsz, csak tegnap este már volt jobb dolgom is, mint butaságokat olvasni
amúgy miből gondolod, hogy hülyeség. Amit te írsz az nem hülyeség, szimplán butaság, mivel nincs köze a valósághoz.
Kedves Ervin, Angel, Alf, itt vannak a válaszok összefűzve. Remélem most végig tudjátok olvasni
Szóval:
- miből gondolod, hogy a hőnek bármi köze van a teljesítményhez. Az adott hő energia egy mellék termék, veszteség ebben a folyamatban. Köze nincs a teljesítményhez. Sőt, ha a rendszer össz energiáját tekintjük, akkor az adott energia mint veszteség jelentkezik.
- mivel nem olvastad el: 30%-kal alacsonyabb a térfogategységre vetített energiatartalma. Ez a lényeg a teljesítménynél. Szóval ne told a butaságot
- fizikából szerintem nem voltál túl jó. Energia megmaradás törvényére emlékszel? Na ha valaminek alacsonyabb a térfogat egységre vetített energia tartalma, de nagyobb a hőveszteségre elment energiája, akkor hogy a bánatban lesz nagyobb a tágulási energiája? Egyes fiam, leülhetsz
- A másik olyan fogalom nincs, hogy gyulladási hőmérséklet. Gyulladási pont van. Bizony ezzel összefügg a növekedett hőterhelés. Az adott gáz, adott nyomáson, ezen a hőméréskleti ponton gyullad be. Vagyis ekkora hőt kell közölni vele, hogy égjen. Az égés folyamán a hőmérséklet nem alacsonyabb (néhány speckó esetet kivéve), mint a gyulladási pont. A lényeg, hogy a gáz, magasabb hőmérsékleten ég, mint a benzin, magasabb a gyulladáspontja, ezért több hőt termel, mert magasabb hőmérsékleten ég. Ha ezt nem érted meg, akkor keres egy orvost, vagy egy fizika tanárt.
- Semilyen csúcsnyomás növekedésről nincs szó.
- Angel, mint látod, a gáznak 30%-al kevesebb a térfogategységre vetített energia tartalma
- Az öngyulladás pontját ne keverjük a gyulladás ponttal.
- mivel most a hőről beszélnünk, a felszabadúlt energia nem teljesítmény vonzatát kezdtem el feszegetni
- A hűtő renszer nem sivatagra/teve vontatásra lett tervezve. Egyszerű dolog. Az autógyárak más hűtővel, thermosztáttal szerelik azokat az autókat, amik skandináviába mennek, európába, vagy melegebb helyekre. Szóval sajna nincs igazad. Egyébként az adott ideális hőmérsékletet a thermosztát próbálja szabályozni, hogy adott hőmérséiklet után engedi a vizet a hűtő felé. Ami a leginkább érdekes, hogy olyan alkatrészek (gyűrű, szelep, csapágy...), ami nem erre a hőre lett tervezve elképzelhető, hogy nem bírja. Sehol nem azt állítottam, hogy tönkre megy, hanem azt, hogy nagyobb az esélye a meghibásodásra.
- Ervin, a hőenergia-robbanás- lőerő vonalat ne eröltesd, mert butaság. Az össz energia=mozgási+veszteségek. A veszteségben van benne a hő is. A mozgásit érzed lóerőben. az össz energia, pedig az adott elegyenergiatartalma. Rém egyszerű, a hő csökkenti a mozgási energiát. Így már kb érted ugye?
- az autó gázzal lomhább. Legalább olvassátok el a szervízek ezen írásait.
Amúgy az ugye nem baj, ha az időmben mással is foglalkozok, mint ezzel a fórummal?
Üdv
Naplózva
Murmucka
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5488
E!
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #5818 Dátum:
2011.09.28 szerda, 10:06:50 »
Már csak azt nem tudjuk, hány lóerő kell egy teve elvontatásához.
És vajon a német lovakkal szerelt autók ugyan olyan erősek, mint a japán lovakkal felszereltek?
Skandináviába milyen nemzetiségű lovakat építenek lóerőnek az autóba?
Megannyi fontos kérdés.
Naplózva
Anything worth shooting is worth shooting twice. Ammo is cheap. Life is expensive.
Fiat Bravo 1.4 T-Jet >>
http://www.murmucka.hu/bravo.jpg
<<
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #5819 Dátum:
2011.09.28 szerda, 10:31:22 »
Idézetet írta: kotta_cs - 2011.09.28 szerda, 09:50:49
- Angel, mint látod, a gáznak 30%-al kevesebb a térfogategységre vetített energia tartalma
Pontos adatokat nem tudok, de. Te azt írtad, hogy 2x akkora a hőterhelés, ami szimplán nem igaz. Azt is tudom, hogy a gáz energiatartalma kisebb, ha pl a mondeónál (de tk bármelyik másik autónál) veszed a gyári adatokat, látszik, hogy olyan 25-30%-kal többet eszik egy gázos, mint egy benzines. Nyilván a mérésnél figyeltek az ugyanolyan körülményekre és a reprodukálhatóságra - ami az otthoni körülmények között lehetetlen. A csak +10% csak egy vágyálom, semmi köze a valósághoz.
Válasz
- Az öngyulladás pontját ne keverjük a gyulladás ponttal.
ÉN nem keverem. Azért írtam, mert ennél a folyamatnál az öngyulladás is felmerülhet, és könnyen félreérthető.
Válasz
- mivel most a hőről beszélnünk, a felszabadúlt energia nem teljesítmény vonzatát kezdtem el feszegetni
Te a hőmérséklet alapján számoltad ki, hogy márpedig 2x annyi a hőterhelés. Ami, ugyi... nem így van.
Válasz
- A hűtő renszer nem sivatagra/teve vontatásra lett tervezve. Egyszerű dolog. Az autógyárak más hűtővel, thermosztáttal szerelik azokat az autókat, amik skandináviába mennek, európába, vagy melegebb helyekre. Szóval sajna nincs igazad. Egyébként az adott ideális hőmérsékletet a thermosztát próbálja szabályozni, hogy adott hőmérséiklet után engedi a vizet a hűtő felé.
Na ez nem így van. Bontanak sokféle mondeót. Másfajta hűtő? Egy túróst. Az olasznak nagyobb van, mint a skandinávnak? Hol érné meg többféle hűtőt gyártani? És a bontós majd nézegeti... ez a 007-es végű, angol, az nem jó neked, mert a tiédben 036-os volt, ami ugyi magyar... a termosztát meg minden esetben ugyanazt a hőmérsékletet kell, hogy tartsa.
Válasz
Ami a leginkább érdekes, hogy olyan alkatrészek (gyűrű, szelep, csapágy...), ami nem erre a hőre lett tervezve elképzelhető, hogy nem bírja. Sehol nem azt állítottam, hogy tönkre megy, hanem azt, hogy nagyobb az esélye a meghibásodásra.
Na, itt már más a helyzet. A fejet valóban jobban kellene hűteni. De mint ahogy a turbós motornál is bírja a tnyomás emelését, ezt is bírja.
Válasz
- Ervin, a hőenergia-robbanás- lőerő vonalat ne eröltesd, mert butaság. Az össz energia=mozgási+veszteségek. A veszteségben van benne a hő is. A mozgásit érzed lóerőben. az össz energia, pedig az adott elegyenergiatartalma. Rém egyszerű, a hő csökkenti a mozgási energiát. Így már kb érted ugye?
Szerintem meg nem butaság, csak némi kiegészítéssel, de a lényeg benne van.
Válasz
- az autó gázzal lomhább. Legalább olvassátok el a szervízek ezen írásait.
Tényleg lomhább, de alul meg nyomatékosabb.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #5820 Dátum:
2011.09.28 szerda, 10:32:32 »
Idézetet írta: Murmucka - 2011.09.28 szerda, 10:06:50
Már csak azt nem tudjuk, hány lóerő kell egy teve elvontatásához.
És vajon a német lovakkal szerelt autók ugyan olyan erősek, mint a japán lovakkal felszereltek?
Skandináviába milyen nemzetiségű lovakat építenek lóerőnek az autóba?
Megannyi fontos kérdés.
Nem hát... az angol ló nem annyi, mint a német. Hp meg ps.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
drof
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #5821 Dátum:
2011.09.28 szerda, 10:36:44 »
Idézetet írta: Murmucka - 2011.09.28 szerda, 10:06:50
Már csak azt nem tudjuk, hány lóerő kell egy teve elvontatásához.
És vajon a német lovakkal szerelt autók ugyan olyan erősek, mint a japán lovakkal felszereltek?
Skandináviába milyen nemzetiségű lovakat építenek lóerőnek az autóba?
Megannyi fontos kérdés.
De olyan jó, nem? Egyiknek sincs gázos autója, de mindegyik felsőfokon ért hozzá! És meg is mondja az egyik, hogy nem jó az, a másik meg hogy jó az!
Szegény Flájfis meg csak olvasgatja itt a sok okosságot, miközben dupla hőterheléssel és féláron autózik.
Naplózva
Murmucka
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5488
E!
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #5822 Dátum:
2011.09.28 szerda, 10:41:56 »
Idézetet írta: drof - 2011.09.28 szerda, 10:36:44
De olyan jó, nem? Egyiknek sincs gázos autója, de mindegyik felsőfokon ért hozzá! És meg is mondja az egyik, hogy nem jó az, a másik meg hogy jó az!
Szegény Flájfis meg csak olvasgatja itt a sok okosságot, miközben dupla hőterheléssel és féláron autózik.
A konkluzió meg annyi, hogy Flyfishnek hőlégballonja van.
A nagy hővel vigyázni kell. Mennyi a lovak öngyulladási pontja?
Naplózva
Anything worth shooting is worth shooting twice. Ammo is cheap. Life is expensive.
Fiat Bravo 1.4 T-Jet >>
http://www.murmucka.hu/bravo.jpg
<<
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #5823 Dátum:
2011.09.28 szerda, 10:55:25 »
Idézetet írta: Angel - 2011.09.28 szerda, 10:32:32
Nem hát... az angol ló nem annyi, mint a német. Hp meg ps.
Illetve BHP es PS, egeszen pontosan, meg persze kW.
http://www.which.co.uk/cars/driving/driver-tools/power-converter/
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
kotta_cs
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #5824 Dátum:
2011.09.28 szerda, 10:57:05 »
Angel, utánanéztél már mekkora a gyulladás pontja a LPG-nek és mekkor a benzinnek? Gondolom nem, mert különben nem írnád ezeket. Itt a segítség:
gyulladási hőmérséklete: 490-510 °C
Amit fontos tudni: 95-benzin gyulladáspontja 220 °C
A gyulladás pont azér fontos, mert ezen hő alatt a gáz nem gyullad meg és nem megy végbe égés. Tök mindegy, hogy ezt a hőméréskletet mivel állítod elő.
Én a hőmérséklet alapján, a fentiek szerint mondom, hogy mekkora a hőterhelés, és ugyi így van, mert így van.
Szerencsére öngyulladás a benzines járműveknél nem merül fel.
a turbónak sok köze nincs a hőmérséklethez, de a nyomáshoz van, amint azt írtad. A nyomást a hőmérséklettel ne keverjük össze. Ugyebár a turbó azért nyom be levegőt az égéstérbe, hogy ahőmérséklet növekedésből adódóan a gáz tágulása nagyobb legyen. (Nyomás, hőmérséklet, térfogat fügvények gázok esetében). A turbónál azt használják ki, hogy a térfogat, hőmérséklet állandó mellet, a betolt többlet gáz (jelenleg levegő) nagyobb nyomást eredményez.
Sajnos a hőnek semmi köze a lóerőhöz. A hő egy veszteség a folyamatban. Ha valaminek az energia tartalma kissebb, a hővesztesége nagyobb, akkor egyértelmű, hogy a hasznos energiája kissebb. Ezért fogyaszt többet gázból az autó, hogy megközelítste azt az erőt, ami benzinnel lenne.
Mindazonáltal, egy tisztább égést eredményez. Az égés hosszabb (elnyújtottabb) mint a benziné, ezért lágyabb a járás. Ettől még több hő termelődik és nagyobb a hiba lehetősége.
Namost a több hőből az egyik link (amit tőletek kaptam) is ennyit azért említ:
"A benzinhez viszonyítva az LPG égési hőmérséklete 100-150 fokkal magasabb"
amiben annyi igazság van, hogy magasabb, de 200-250 fokkal. Egy pici szépítés van benne.
Ha rákeresel a gyulladási hőméréskletre (ami jellemző a géz égési hőmérsékletére), akkor a fenti adatokat megtalálod.
Ha a szélső értékeket veszzk (minimális különbség) 490-220 = 270 fok
Lehet ezzel vitatkozni, attól még a tény, az tény.
Lehet, olyan gáz, ahol a gyulladási pontot alacsonyabra vitték egyéb gázok hozzáadásával. Ezt nem vitatom, de azt te magyarországon nem fogsz tankolni
Drof, valószínúleg nem olvastál el mindent. Nem vitatkozom, hogy jó vagy sem. Mindenki dönts el magának, hogy neki jó-e vagy sem. Azt is elhiszem, hogy van akinek megéri ez a méréskelten emelkedett rizikó, mert sokat autózik. Azt is elhiszem, hogy még környezet barát is, mert a CO tartalma ugyebár jóval kissebb. Azt is elhiszem, hogy alul nyomatékosabb és a lágyabb járás miatt szerethetőbb. nem is akarok diesel-benzin-gáz vitát nyomni.
Az biztos, hogy kávéfőzővel nem célszerű palacsintát sütni. Ha valamit nem arra terveztek amire, az vissza üthet, ami nem feltétlenül jelenti azt, hogy vissza is üt.
itt jegyezném meg, hogy nem törtem pálcát ellene vagy mellette. Azon egyszerű fizikai tényeket jegyeztem meg, amivel számolni kell és sajnos vagy nem sajnos, de a gázüzemet érintik. Tök mindegy, hogy ezt valaki elfogadja-e vagy sem. Elég jó voltam fizikából és csípem is a témát. Az 1.8-as mondiom 12l-es fogyasztása mellett minden évben kétszer végigjártam a témát. mindent elolvastam róla és megnéztem. A mondimban akkor 206e bevallot km volt. Gyönyörűen járt, pöccre indúlt. Nem vállaltam be a gázt.
Üdv
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #5825 Dátum:
2011.09.28 szerda, 11:09:42 »
Idézetet írta: kotta_cs - 2011.09.28 szerda, 10:57:05
Angel, utánanéztél már mekkora a gyulladás pontja a LPG-nek és mekkor a benzinnek? Gondolom nem, mert különben nem írnád ezeket. Itt a segítség:
gyulladási hőmérséklete: 490-510 °C. Amit fontos tudni: 95-benzin gyulladáspontja 220 °C
Nem néztem utána, elhittem neked.
Válasz
Szerencsére öngyulladás a benzines járműveknél nem merül fel.
Már hogyne merülne fel... itt kerül a képbe az oktánszám.
Válasz
a turbónak sok köze nincs a hőmérséklethez, de a nyomáshoz van, amint azt írtad. A nyomást a hőmérséklettel ne keverjük össze. Ugyebár a turbó azért nyom be levegőt az égéstérbe, hogy ahőmérséklet növekedésből adódóan a gáz tágulása nagyobb legyen. (Nyomás, hőmérséklet, térfogat fügvények gázok esetében). A turbónál azt használják ki, hogy a térfogat, hőmérséklet állandó mellet, a betolt többlet gáz (jelenleg levegő) nagyobb nyomást eredményez.
Persze, hogy nem így van. Ugyanakkora térfogatra több gázt tolsz be. Nő a nyomás és a hőmérséklet.
Válasz
Sajnos a hőnek semmi köze a lóerőhöz. A hő egy veszteség a folyamatban. Ha valaminek az energia tartalma kissebb, a hővesztesége nagyobb, akkor egyértelmű, hogy a hasznos energiája kissebb. Ezért fogyaszt többet gázból az autó, hogy megközelítste azt az erőt, ami benzinnel lenne.
Pedig van köze...
Válasz
Mindazonáltal, egy tisztább égést eredményez. Az égés hosszabb (elnyújtottabb) mint a benziné, ezért lágyabb a járás. Ettől még több hő termelődik és nagyobb a hiba lehetősége.
Én meg azt hallottam, hogy a gáz sokkal agresszívebben ég, mint a b-l keverék. Ezért nyomatékosabb alacsony fordulaton.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Proconsul
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6157
Mens sana in corpore sano
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #5826 Dátum:
2011.09.28 szerda, 11:21:56 »
na kellően összezavarodtam
akkor hogy van ez
a gáz üzemű motor csak azért gazdaságos mert olcsó a gáz.
az a kérdés ha azonos áron lenne a benzin,gáz,dizel akkor melyik a takarékosabb.
én a dízelre gondolok
Naplózva
95-ös 1.8TD mondeo
kotta_cs
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #5827 Dátum:
2011.09.28 szerda, 11:33:30 »
Idézetet írta: Angel - 2011.09.28 szerda, 11:09:42
Nem néztem utána, elhittem neked.
Köszönöm.
Idézetet írta: Angel - 2011.09.28 szerda, 11:09:42
Már hogyne merülne fel... itt kerül a képbe az oktánszám.
"Az LPG oktánszáma általában 90 és 105 között változhat attól függően, hogy mennyi propánt és butánt valamint adalék és szennyező anyagot tartalmaz."
Idézetet írta: Angel - 2011.09.28 szerda, 11:09:42
Persze, hogy nem így van. Ugyanakkora térfogatra több gázt tolsz be. Nő a nyomás és a hőmérséklet.
Nyilván valamivel nő a hőmérséklet, de ebben az esetben az nem annyira szignifikáns, mint a nyomás növekedés.
Idézetet írta: Angel - 2011.09.28 szerda, 11:09:42
Pedig van köze...
Ezen vitatkozhatunk. Érdekes módon, a magasabb hőmérsékleten égő LPG-nek kissebb az ereje = nincs köze. Már miért lenne köze hozzá.
Idézetet írta: Angel - 2011.09.28 szerda, 11:09:42
Én meg azt hallottam, hogy a gáz sokkal agresszívebben ég, mint a b-l keverék. Ezért nyomatékosabb alacsony fordulaton.
rosszúl hallottad. Javaslom az olvasást. Lágyabb, elnyújtottabb égése van. Ezért jár símábann az autó
Idézetet írta: Ragasits - 2011.09.28 szerda, 11:21:56
na kellően összezavarodtam
akkor hogy van ez
a gáz üzemű motor csak azért gazdaságos mert olcsó a gáz.
az a kérdés ha azonos áron lenne a benzin,gáz,dizel akkor melyik a takarékosabb.
én a dízelre gondolok
igazad van. km/l-ben a diesel nyer. Azért éri meg, mert egyenlőre olcsóbb.
Naplózva
Proconsul
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6157
Mens sana in corpore sano
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #5828 Dátum:
2011.09.28 szerda, 11:36:11 »
tudtam én hogy a dizel a tuti-tuti-tuti-tuti-tuti-tuti-tuti-tuti-tuti-tuti-tuti-tuti-tuti-tuti-tuti-tuti
Naplózva
95-ös 1.8TD mondeo
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #5829 Dátum:
2011.09.28 szerda, 12:01:38 »
Idézetet írta: Ragasits - 2011.09.28 szerda, 11:36:11
tudtam én hogy a dizel a tuti-tuti-tuti-tuti-tuti-tuti-tuti-tuti-tuti-tuti-tuti-tuti-tuti-tuti-tuti-tuti
Az a Kispok, az meg nem dizel!
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #5830 Dátum:
2011.09.28 szerda, 12:06:52 »
Idézetet írta: kotta_cs - 2011.09.28 szerda, 11:33:30
"Az LPG oktánszáma általában 90 és 105 között változhat attól függően, hogy mennyi propánt és butánt valamint adalék és szennyező anyagot tartalmaz."
Ha például csak 90, már meg is van a baj... de általában a gáz inkább 100 körül van.
Válasz
Nyilván valamivel nő a hőmérséklet, de ebben az esetben az nem annyira szignifikáns, mint a nyomás növekedés.
Nem valamicskével, hanem esetenként elég jelentős.
Válasz
Ezen vitatkozhatunk. Érdekes módon, a magasabb hőmérsékleten égő LPG-nek kissebb az ereje = nincs köze. Már miért lenne köze hozzá.
Tegyük meg. Például azt tudjuk, hogy 1 liter benzin hány kiló, és egy liter cseppfolyós gáz?
Válasz
rosszúl hallottad. Javaslom az olvasást. Lágyabb, elnyújtottabb égése van. Ezért jár símábann az autó
Majd... most idő híján inkább elhiszem.
Válasz
igazad van. km/l-ben a diesel nyer. Azért éri meg, mert egyenlőre olcsóbb.
Nem hát... azért éri meg a dízel, mert sokkal jobb a hatásfoka. Úgy nagyjából 60%-át eszi a benzineshez képest.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
kotta_cs
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #5831 Dátum:
2011.09.28 szerda, 12:21:33 »
Idézetet írta: Angel - 2011.09.28 szerda, 12:06:52
Nem hát... azért éri meg a dízel, mert sokkal jobb a hatásfoka. Úgy nagyjából 60%-át eszi a benzineshez képest.
akkor nem eszik kevesebbet?
Most ugye ezt csak dühből írtad a végén (kb ugyan azt írtad)
Naplózva
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #5832 Dátum:
2011.09.28 szerda, 13:36:36 »
Na az még mindig megy, hogy a gyulladási pont alapján számolható a hőterhelés...
Mi az hogy ekkora hőt kell közölni vele? A gyertyát nem érdekli, hogy milyen hőt kell közölni, az előállítja a pár ezer fokos szikráját,
ettől a közvetlen környezetében lévő keverék berobban, és elindul egy lángfront. A benzin esetében ez 2-3 ezer fok között van, gáznál azonos körülmények között
valamivel magasabb. Hol jön itt képbe a gyulladási pont? A hőterhelés attól függ, hogy a robbanásban felszabaduló energia mekkora része jelenik meg hőként.
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #5833 Dátum:
2011.09.28 szerda, 14:50:28 »
Idézetet írta: tpmportal - 2011.09.28 szerda, 13:36:36
Na az még mindig megy, hogy a gyulladási pont alapján számolható a hőterhelés...
Mi az hogy ekkora hőt kell közölni vele? A gyertyát nem érdekli, hogy milyen hőt kell közölni, az előállítja a pár ezer fokos szikráját,
ettől a közvetlen környezetében lévő keverék berobban, és elindul egy lángfront. A benzin esetében ez 2-3 ezer fok között van, gáznál azonos körülmények között
valamivel magasabb. Hol jön itt képbe a gyulladási pont? A hőterhelés attól függ, hogy a robbanásban felszabaduló energia mekkora része jelenik meg hőként.
mondanám:
http://siva.banki.hu/jegyzetek/Belsoegesu_motorok_I/9Motorhoszamitas.pdf
ezt most mindenki ossza be magának
(a BMF-ről származó anyag, érdemes szétnézni a mappában..)
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
Murmucka
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5488
E!
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #5834 Dátum:
2011.09.28 szerda, 15:08:17 »
Idézetet írta: Relhist - 2011.09.28 szerda, 14:50:28
mondanám:
...
ezt most mindenki ossza be magának
(a BMF-ről származó anyag, érdemes szétnézni a mappában..)
Hasztazannya. Én már ki is számoltam mennyi a skandináv lovak gyulladáspontja. Pontosan a kétszerese a sivatagi tevéknek! Ellenőríztem!
Tehát megállapíthatjuk, hogy Flyfish hazudik, nem is jár olcsóbban. Minimum 50%al többet fogyaszt a kocsija, és a gázt is drágábban veszi mint a Shell Vpower racinget.
Ugye mindenki erre jutott?
További szép napot mindenkinek
Naplózva
Anything worth shooting is worth shooting twice. Ammo is cheap. Life is expensive.
Fiat Bravo 1.4 T-Jet >>
http://www.murmucka.hu/bravo.jpg
<<
kotta_cs
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #5835 Dátum:
2011.09.28 szerda, 15:14:39 »
Idézetet írta: tpmportal - 2011.09.28 szerda, 13:36:36
Na az még mindig megy, hogy a gyulladási pont alapján számolható a hőterhelés...
Mi az hogy ekkora hőt kell közölni vele? A gyertyát nem érdekli, hogy milyen hőt kell közölni, az előállítja a pár ezer fokos szikráját,
ettől a közvetlen környezetében lévő keverék berobban, és elindul egy lángfront. A benzin esetében ez 2-3 ezer fok között van, gáznál azonos körülmények között
valamivel magasabb. Hol jön itt képbe a gyulladási pont? A hőterhelés attól függ, hogy a robbanásban felszabaduló energia mekkora része jelenik meg hőként.
Igen igazad van. gyulladási pontból indúltam ki, hogy így mekkora hő keletkezik. igazad van, hogy az égésnél a tényleges égésnek a hőmérsékletét kell figyelembe venni és ott már nek ekkora a különbség, de nem elhanyagolható. Amúgy a gyertya hőt közöl a gázzal, ezért gyújt be.
Naplózva
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #5836 Dátum:
2011.09.28 szerda, 15:20:59 »
Idézetet írta: Relhist - 2011.09.28 szerda, 14:50:28
mondanám:
http://siva.banki.hu/jegyzetek/Belsoegesu_motorok_I/9Motorhoszamitas.pdf
ezt most mindenki ossza be magának
(a BMF-ről származó anyag, érdemes szétnézni a mappában..)
Valóban, a gőz lecsapódását itt nem említettem, de feljebb volt már róla szó. (De a kazánnál ez ugye hasznos, nálunk pedig pont hogy hőterhelés.)
Nade, ha ebben nekem megmutatod, hogy gyulladási pont hol szerepel a hőmennyiség kiszámításában (mint elsőfokon szereplő szorzó tényező), akkor postázok neked egy sört.
Idézetet írta: kotta_cs - 2011.09.28 szerda, 15:14:39
Igen igazad van. gyulladási pontból indúltam ki, hogy így mekkora hő keletkezik. igazad van, hogy az égésnél a tényleges égésnek a hőmérsékletét kell figyelembe venni és ott már nek ekkora a különbség, de nem elhanyagolható. Amúgy a gyertya hőt közöl a gázzal, ezért gyújt be.
Utánaolvasgattam, állítólag 100-150 fokkal magasabb hőfokon ég az lpg, szelepbeállításoknál, ha nagyon hajtva van az autó, akkor érdemes lehet figyelembe venni.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #5837 Dátum:
2011.09.28 szerda, 15:24:04 »
Idézetet írta: kotta_cs - 2011.09.28 szerda, 12:21:33
akkor nem eszik kevesebbet?
Most ugye ezt csak dühből írtad a végén (kb ugyan azt írtad)
Ezt írtad:
igazad van. km/l-ben a diesel nyer. Azért éri meg, mert egyenlőre olcsóbb.
Ezt úgy értettem, hogy a gázolaj egyelőre olcsóbb, mint a benzin.
Mert dízellel autózni addig éri meg, amíg ha a benzin 400, a go 666 ft alatt van.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Black
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #5838 Dátum:
2011.09.28 szerda, 15:26:08 »
Idézetet írta: Murmucka - 2011.09.28 szerda, 15:08:17
Hasztazannya. Én már ki is számoltam mennyi a skandináv lovak gyulladáspontja. Pontosan a kétszerese a sivatagi tevéknek! Ellenőríztem!
Tehát megállapíthatjuk, hogy Flyfish hazudik, nem is jár olcsóbban. Minimum 50%al többet fogyaszt a kocsija, és a gázt is drágábban veszi mint a Shell Vpower racinget.
Ugye mindenki erre jutott?
További szép napot mindenkinek
Hülye!
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #5839 Dátum:
2011.09.28 szerda, 15:27:46 »
Idézetet írta: stealt - 2011.09.27 kedd, 17:34:29
Te erről a búváros történetről honnan tudsz
Elég régen volt és csak a helyiek előtt ismert.
En is buvar vagyok.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #5840 Dátum:
2011.09.28 szerda, 15:30:50 »
Idézetet írta: Relhist - 2011.09.28 szerda, 14:50:28
mondanám:
http://siva.banki.hu/jegyzetek/Belsoegesu_motorok_I/9Motorhoszamitas.pdf
ezt most mindenki ossza be magának
(a BMF-ről származó anyag, érdemes szétnézni a mappában..)
B: 44 MJ/kg
D: 42,5 MJ/kg
Földgáz: 35,0 MJ/m3
Peopán: 85,5 MJ/m3
Bután: 112,0 MJ/m3
Na, most... az autógázunk, az LPG. A wiki szerint:
A cseppfolyós gáz 95%-ban propánt (C3H8) és butánt (C4H10) tartalmaz. A fennmaradó 5% nehezebb szénhidrogénekből áll. A propán és a bután aránya kb 40%-60%.
Tehát nagyságrendileg 101 MJ/m3.
Akkor miért eszik belőle többet? A vízgőz miatt?
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
yooccoo
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #5841 Dátum:
2011.09.28 szerda, 15:33:17 »
Idézetet írta: Murmucka - 2011.09.28 szerda, 15:08:17
Hasztazannya. Én már ki is számoltam mennyi a skandináv lovak gyulladáspontja. Pontosan a kétszerese a sivatagi tevéknek! Ellenőríztem!
Tehát megállapíthatjuk, hogy Flyfish hazudik, nem is jár olcsóbban. Minimum 50%al többet fogyaszt a kocsija, és a gázt is drágábban veszi mint a Shell Vpower racinget.
Ugye mindenki erre jutott?
További szép napot mindenkinek
és mi a helyzet az afrikai fecskékkel?
Naplózva
kotta_cs
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #5842 Dátum:
2011.09.28 szerda, 15:34:15 »
Idézetet írta: Angel - 2011.09.28 szerda, 15:24:04
Ezt írtad:
igazad van. km/l-ben a diesel nyer. Azért éri meg, mert egyenlőre olcsóbb.
Ezt úgy értettem, hogy a gázolaj egyelőre olcsóbb, mint a benzin.
Mert dízellel autózni addig éri meg, amíg ha a benzin 400, a go 666 ft alatt van.
A mai napi árakkal a sorrend:
0. céges üzemanyagkártya
1. LPG
2. Diesel
3. benzin
Ha az ára mindegyiknek egyforma lenne:
1. Diesel
2. benzin
3. LPG
Kategóriákban összehasonlítva, a diesel átlegban 40%-al fogyaszt kevesebbet (nálam mondjuk az 1.8 benzin 12L-hez képest a 2.0 diesel 6.2)
Tehát, amig a diesel = benzin x 1.4 árat nem érjük el, addig a diesel jobban megéri. Ezen mondjuk kormányunk erősen dolgozik.
Az LPG akkor kezdi nem megérni, ha az ára = benzin *0.7. Ha sok LPG-s lesz, akkor ez is elképzelhető
Naplózva
kotta_cs
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #5843 Dátum:
2011.09.28 szerda, 15:36:53 »
Idézetet írta: Angel - 2011.09.28 szerda, 15:30:50
B: 44 MJ/kg
D: 42,5 MJ/kg
Földgáz: 35,0 MJ/m3
Peopán: 85,5 MJ/m3
Bután: 112,0 MJ/m3
Na, most... az autógázunk, az LPG. A wiki szerint:
A cseppfolyós gáz 95%-ban propánt (C3H8) és butánt (C4H10) tartalmaz. A fennmaradó 5% nehezebb szénhidrogénekből áll. A propán és a bután aránya kb 40%-60%.
Tehát nagyságrendileg 101 MJ/m3.
Akkor miért eszik belőle többet? A vízgőz miatt?
Hali, nem a vízgőz miatt, hanem: kb 30%-kal alacsonyabb a térfogategységre vetített energiatartalma
Naplózva
Murmucka
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5488
E!
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #5844 Dátum:
2011.09.28 szerda, 15:39:26 »
Idézetet írta: yooccoo - 2011.09.28 szerda, 15:33:17
és mi a helyzet az afrikai fecskékkel?
Veszélyes faj. Random öngyulladnak szobahőn.
Naplózva
Anything worth shooting is worth shooting twice. Ammo is cheap. Life is expensive.
Fiat Bravo 1.4 T-Jet >>
http://www.murmucka.hu/bravo.jpg
<<
yooccoo
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #5845 Dátum:
2011.09.28 szerda, 15:39:49 »
Idézetet írta: Murmucka - 2011.09.28 szerda, 15:39:26
Veszélyes faj. Random öngyulladnak szobahőn.
az számít, hogy tökkel vagy anélkül?
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #5846 Dátum:
2011.09.28 szerda, 15:42:05 »
Idézetet írta: tpmportal - 2011.09.28 szerda, 15:20:59
Valóban, a gőz lecsapódását itt nem említettem, de feljebb volt már róla szó. (De a kazánnál ez ugye hasznos, nálunk pedig pont hogy hőterhelés.)
Nade, ha ebben nekem megmutatod, hogy gyulladási pont hol szerepel a hőmennyiség kiszámításában (mint elsőfokon szereplő szorzó tényező), akkor postázok neked egy sört.
nem az én ötletem volt. Én csak segítséget nyújtok a vita zárásához, mielőtt mondeo fórumból átalakulunk III.éves fizikiai kémia tantárgy fórumba.
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
Murmucka
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5488
E!
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #5847 Dátum:
2011.09.28 szerda, 15:43:56 »
Idézetet írta: yooccoo - 2011.09.28 szerda, 15:39:49
az számít, hogy tökkel vagy anélkül?
ez beugratós kérdés, rájöttem ám! Afrikában nincs is tök! Pláne tökös fecske XD
Naplózva
Anything worth shooting is worth shooting twice. Ammo is cheap. Life is expensive.
Fiat Bravo 1.4 T-Jet >>
http://www.murmucka.hu/bravo.jpg
<<
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #5848 Dátum:
2011.09.28 szerda, 15:46:58 »
Idézetet írta: Angel - 2011.09.28 szerda, 15:30:50
B: 44 MJ/kg
D: 42,5 MJ/kg
Földgáz: 35,0 MJ/m3
Peopán: 85,5 MJ/m3
Bután: 112,0 MJ/m3
Na, most... az autógázunk, az LPG. A wiki szerint:
A cseppfolyós gáz 95%-ban propánt (C3H8) és butánt (C4H10) tartalmaz. A fennmaradó 5% nehezebb szénhidrogénekből áll. A propán és a bután aránya kb 40%-60%.
Tehát nagyságrendileg 101 MJ/m3.
Akkor miért eszik belőle többet? A vízgőz miatt?
MJ/m3, de milyen nyomás és hőmérséklet miatt? Ha kg-ban lenne megadva, az szerintem jobb összehasonlítási alapot adna. Bár ugye a benzin és dízel között meg pont kg alapján nem nagy az eltérés, csak ugye a dízel sűrűbb, így "koncentráltabb" az energiatartalma. Legjobb a MJ/HUF mértékegység lenne.
Idézetet írta: Relhist - 2011.09.28 szerda, 15:42:05
nem az én ötletem volt. Én csak segítséget nyújtok a vita zárásához, mielőtt mondeo fórumból átalakulunk III.éves fizikiai kémia tantárgy fórumba.
Jogos, kicsit elharapódzott, de csak sikerült megegyeznünk.
Naplózva
mondejoooooo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1790
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #5849 Dátum:
2011.09.28 szerda, 15:54:55 »
Idézetet írta: Angel - 2011.09.28 szerda, 15:24:04
Ezt írtad:
igazad van. km/l-ben a diesel nyer. Azért éri meg, mert egyenlőre olcsóbb.
Ezt úgy értettem, hogy a gázolaj egyelőre olcsóbb, mint a benzin.
Mert dízellel autózni addig éri meg, amíg ha a benzin 400, a go 666 ft alatt van.
http://totalcar.hu/magazin/velemeny/2011/09/28/van_menekves_a_benzinado_elol_1._resz/
Naplózva
ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia, tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
Oldalak:
1
...
110
111
112
113
114
115
116
[
117
]
118
119
120
121
122
123
124
...
254
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ