Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 18:08:18 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 155 156 157 158 159 160 161 [162] 163 164 165 166 167 168 169 ... 254   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Üzemanyagok  (Megtekintve 3547438 alkalommal)
0 Felhasználó és 51 vendég van a témában
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8050 Dátum: 2013.08.25 vasárnap, 21:40:41 »

A kis ccm, azaz a turbós benzin a "downsizing" miatt alakult ki, mert a teljesítmény meg kell. Így viszont az emissziós értékek alacsonyak a kisebb ccm miatt.
Az ilyen motoroknak nem lesz nagy az élettartamuk, főleg  ha nem csak pályáznak vele....mert akkor ugye a legideálisabb egy motornak a terhelés és körülmény...tovább bírják úgy.
Sokan nem tudják hogyan kell használni egy turbós autót..... ezért idő előtt mennek tönkre.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #8051 Dátum: 2013.08.26 hétfő, 02:10:01 »

Eléggé ismerem az autót, tudom, ha ennyit mutat, mint most, mennyit fog még menni.
De jogos, ha gondolod, be fogok számolni tankolás után. Így megfelel?  worship vigyor3
Addigra, úgy is lemegy 3-ra.  eplus2
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #8052 Dátum: 2013.08.26 hétfő, 09:06:20 »

A kis ccm, azaz a turbós benzin a "downsizing" miatt alakult ki, mert a teljesítmény meg kell. Így viszont az emissziós értékek alacsonyak a kisebb ccm miatt.
Az ilyen motoroknak nem lesz nagy az élettartamuk, főleg  ha nem csak pályáznak vele....mert akkor ugye a legideálisabb egy motornak a terhelés és körülmény...tovább bírják úgy.
Sokan nem tudják hogyan kell használni egy turbós autót..... ezért idő előtt mennek tönkre.


Valami vagy ideális, vagy nem az. De az ideálisnál nincs ideálisabb.

Nem kell hozzá nagy ész, hogy egy ilyen autót tönkretegyen valaki. Még a Citroen XM idejében volt egy 2 (kettő!) napos Turbo CT turbocserén Szentendrén... Ember megvette, körbejárta a rokonságot, kettes, padlógáz utcahosszat, hogy lássák, milyen faszán megy, majd azonnal leparkolt és elcsevegett egy fél órát a rokonsággal. Mire mindenkit körbejárt, a második nap végére ropogós pirosra is sütötte a turboját. falbav falbav falbav falbav falbav

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #8053 Dátum: 2013.08.26 hétfő, 11:18:42 »

Macedoniában 335-ért tankoltam dieselt...többet megyek el vele mint otthon az OMV premiummal.....f@sza.... szomoru1
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #8054 Dátum: 2013.08.26 hétfő, 11:38:43 »

Macedoniában 335-ért tankoltam dieselt...többet megyek el vele mint otthon az OMV premiummal.....f@sza.... szomoru1

Merre jártál? Mostanában tervezünk mi is arra menni, Ohridba. Már kérdeztem, de senki nem ugrott rá a témára.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #8055 Dátum: 2013.08.26 hétfő, 13:57:01 »

http://index.hu/gazdasag/2013/08/26/az_orosz_dizel_elontheti_a_magyar_piacot/

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #8056 Dátum: 2013.08.26 hétfő, 17:23:48 »

még a végén ingyen autozunk.
Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
Victore
Vendég
« Új hozzászólás #8057 Dátum: 2013.08.26 hétfő, 17:59:46 »

Merre jártál? Mostanában tervezünk mi is arra menni, Ohridba. Már kérdeztem, de senki nem ugrott rá a témára.

AndyA

Off:
Kicsi a világ, augusztus elején én is jártam arra, még a tóban is fürödtem Smiley

https://www.youtube.com/watch?v=aewqLrL2m6U  (videó végén van pár snitt a tóról)

Az ország száraz/poros és az utak is igencsak kátyúsak, nyomvályúsak.
Az Ohridi-tó partja viszont nagyon tuti, kristálytiszta vízzel... na meg az egész balkáni elit oda jár szórakozni, hatalmas a kontraszt az ottani viszonyok és az ország többi része között.

On:
Az üzemanyag meg tényleg olcsó, én 350 körül kaptam a Lukoilnál.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #8058 Dátum: 2013.08.26 hétfő, 18:37:15 »

Merre jártál? Mostanában tervezünk mi is arra menni, Ohridba. Már kérdeztem, de senki nem ugrott rá a témára.

Én pár évvel ezelőtt jártam Ohridban. Elég sok infóm van róla.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #8059 Dátum: 2013.08.26 hétfő, 21:24:35 »

Merre jártál? Mostanában tervezünk mi is arra menni, Ohridba. Már kérdeztem, de senki nem ugrott rá a témára.

AndyA

Jelenleg is görögben vagyok...Possidiben.
Horvát-szerb-macedon-görög útvonalon...autópályán végig.(ahol nincs ott nyilván nem, ez Leskovac után Macedon határig.)
Macedonián keresztül végig autópályán mentem át, szal közutak milyenek nem tudom.
De érdemes Macedoniában tankolni ,mert olcsó és jó az üzemanyag, hazára is ott fogom telenyomni megint....
« Utoljára szerkesztve: 2013.08.26 hétfő, 21:32:04 írta Bunyek » Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #8060 Dátum: 2013.08.28 szerda, 14:22:12 »

Na, remek!

Pénteken benzin +6 ft, go +2 ft.  falbav falbav
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #8061 Dátum: 2013.08.28 szerda, 14:23:52 »

Na, remek!

Pénteken benzin +6 ft, go +2 ft.  falbav falbav
Az ideggáznak köszönhető... rinya
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #8062 Dátum: 2013.08.28 szerda, 14:33:22 »

Na, remek!

Pénteken benzin +6 ft, go +2 ft.  falbav falbav
Kb. 303 Ft. az €
Lesz ez még rosszabb is.
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
Proconsul
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6157


Mens sana in corpore sano


« Új hozzászólás #8063 Dátum: 2013.08.30 péntek, 14:20:48 »

nem tudom de vannak aki azt állítják,hogy az orosz gázolaj nagyon savas  szomoru1

az adagolónak az nem tesz jót  szomoru1

oszt igaz e vagy nem az majd kiderül,de én félek az orosz gázolajtól
Naplózva

95-ös 1.8TD mondeo
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #8064 Dátum: 2013.09.01 vasárnap, 10:37:59 »

Az ideggáznak köszönhető... rinya
milyen ideggáz?

sárváron 1 maszek kúton 407 a go. nem mertem még ott tankolni.  de 1.500- al olcsóbb 1 tank, végülis megérhet 1 üza rendszer felújítást öccázé   beka3   
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #8065 Dátum: 2013.09.01 vasárnap, 12:42:10 »

milyen ideggáz?

sárváron 1 maszek kúton 407 a go. nem mertem még ott tankolni.  de 1.500- al olcsóbb 1 tank, végülis megérhet 1 üza rendszer felújítást öccázé   beka3   

Szíriában.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #8066 Dátum: 2013.09.02 hétfő, 14:24:54 »

Csak, hogy jó legyen. Szerdán benzin +4 ft, gázolaj +7 ft. Hogy szakadt volna az anyjukba a fejük.  falbav falbav
Naplózva
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #8067 Dátum: 2013.09.02 hétfő, 14:28:53 »

Csak, hogy jó legyen. Szerdán benzin +4 ft, gázolaj +7 ft. Hogy szakadt volna az anyjukba a fejük.  falbav falbav
Ez még a múlt heti Ft. gyengülés. Akkor 303 volt az €, most meg 300. Tudod, amikor gyengül a Ft, akkor azonnal feljebb viszik az árat 5-7Ft-al, amikor meg erősödik, akkor vagy nem történik semmi, vagy egy hét késéssel csökkentik 2Ft-al.
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #8068 Dátum: 2013.09.02 hétfő, 14:31:46 »

Ez még a múlt heti Ft. gyengülés. Akkor 303 volt az €, most meg 300. Tudod, amikor gyengül a Ft, akkor azonnal feljebb viszik az árat 5-7Ft-al, amikor meg erősödik, akkor vagy nem történik semmi, vagy egy hét késéssel csökkentik 2Ft-al.

Akarod mondani, emelik?

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #8069 Dátum: 2013.09.02 hétfő, 14:37:26 »

Ez még a múlt heti Ft. gyengülés. Akkor 303 volt az €, most meg 300. Tudod, amikor gyengül a Ft, akkor azonnal feljebb viszik az árat 5-7Ft-al, amikor meg erősödik, akkor vagy nem történik semmi, vagy egy hét késéssel csökkentik 2Ft-al.

Ahogy Andy mondja. Akkor is emelik, csak akkor az olaj árára fogják vagy az araboknál 15%-al kevesebb embernek állt fel reggel a fütyije, mint szokott stb stb.  falbav
Naplózva
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #8070 Dátum: 2013.09.03 kedd, 13:59:04 »

Csak, hogy jó legyen. Szerdán benzin +4 ft, gázolaj +7 ft. Hogy szakadt volna az anyjukba a fejük.  falbav falbav
Ahogy a mai Ft. gyengülést elnézem, pénteken kapjuk a következő adagot. szomoru1
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #8071 Dátum: 2013.09.03 kedd, 14:02:17 »

Ahogy a mai Ft. gyengülést elnézem, pénteken kapjuk a következő adagot. szomoru1

Tudod, ugye, hogy akiből a próféta szól, azt utána a többiek jól megverik...? Grin

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #8072 Dátum: 2013.09.03 kedd, 14:04:00 »

Ahogy a mai Ft. gyengülést elnézem, pénteken kapjuk a következő adagot. szomoru1

Nem is értem, hogy mit siránkozunk. Novembertől megint jön a 10%-os rezsicsökkentés.  eplus2
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #8073 Dátum: 2013.09.03 kedd, 14:07:51 »

Nem is értem, hogy mit siránkozunk. Novembertől megint jön a 10%-os rezsicsökkentés.  eplus2

A benzinpénz is a rezsi része...?

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #8074 Dátum: 2013.09.03 kedd, 14:09:48 »

A benzinpénz is a rezsi része...?

AndyA

Nem, de amit ott "megspórolunk" (pedig nem annyi az amennyi), azt bele tudjuk tankolni az autóba. Mondjuk én inkább másra költeném, de ez mindegy.  eplus2 eplus2 Az előzővel is kemény 1600 ft-ot spóroltak nekem ezek a "jóemberek" fél év alatt.  violent violent violent Csak előtte hatszor annyival mgemelték.
Naplózva
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #8075 Dátum: 2013.09.03 kedd, 14:20:49 »

Nem, de amit ott "megspórolunk" (pedig nem annyi az amennyi), azt bele tudjuk tankolni az autóba. Mondjuk én inkább másra költeném, de ez mindegy.  eplus2 eplus2 Az előzővel is kemény 1600 ft-ot spóroltak nekem ezek a "jóemberek" fél év alatt.  violent violent violent Csak előtte hatszor annyival mgemelték.
Fél év alatt 16e a rezsid? Irigyellek.
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #8076 Dátum: 2013.09.03 kedd, 15:08:10 »

Fél év alatt 16e a rezsid? Irigyellek.

Nem, ezt asszem a csatornázási művek írta a levelében. Amúgy az sem a 10 százaléka volt, hanem jó esetben kb a 3-4%-a lehetett. Az összeg sem volt pontos, csak érzékeltetni akartam a "10%"-ot. Az a lényeg, hogy az állítólagos 10%-os rezsicsökkentés, amivel én aztán hűhademennyiredeténylegtökjól jártam, nevetséges összeg, ami ráadásul nem is 10 % volt, hanem a töredéke.
Naplózva
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #8077 Dátum: 2013.09.03 kedd, 15:13:34 »

Nem, ezt asszem a csatornázási művek írta a levelében. Amúgy az sem a 10 százaléka volt, hanem jó esetben kb a 3-4%-a lehetett. Az összeg sem volt pontos, csak érzékeltetni akartam a "10%"-ot. Az a lényeg, hogy az állítólagos 10%-os rezsicsökkentés, amivel én aztán hűhademennyiredeténylegtökjól jártam, nevetséges összeg, ami ráadásul nem is 10 % volt, hanem a töredéke.
Míg a baleseti adó az pontosan 30%, és az ÁFA is pontosan 2% pluszban, stb...
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6481


E-mail
« Új hozzászólás #8078 Dátum: 2013.09.03 kedd, 16:52:03 »

Ma tankolnom kellett. Az M7-en 460 volt a diesel. Persze nem ott tankoltam.
Lesz ez még 500 is, ha így folytatódik...
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #8079 Dátum: 2013.09.03 kedd, 19:08:25 »

Ma tankolnom kellett. Az M7-en 460 volt a diesel. Persze nem ott tankoltam.
Lesz ez még 500 is, ha így folytatódik...
Én Szolnokon tankolok egy kis Shell kúton, és négyszázhetvenvalahány forint most a benzin!
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #8080 Dátum: 2013.09.03 kedd, 22:55:53 »

Én Szolnokon tankolok egy kis Shell kúton, és négyszázhetvenvalahány forint most a benzin!

Mennyiiiii?  wow1 Én ma tankoltam 421-ért gázolajat az ENVI-nél (metro), ami ugye drágább, mint a benya.
Naplózva
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #8081 Dátum: 2013.09.03 kedd, 22:58:11 »

Mennyiiiii?  wow1 Én ma tankoltam 421-ért gázolajat az ENVI-nél (metro), ami ugye drágább, mint a benya.
Jóvanna, mert én a százas benzint szoktam tankolni, az meg egy picit borsosabb.  rinya
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #8082 Dátum: 2013.09.03 kedd, 23:02:21 »

Mennyiiiii?  wow1 Én ma tankoltam 421-ért gázolajat az ENVI-nél (metro), ami ugye drágább, mint a benya.

Hétfő reggel BP 1,384. Avantinál lehetett volna 1,359.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #8083 Dátum: 2013.09.03 kedd, 23:06:42 »

Jóvanna, mert én a százas benzint szoktam tankolni, az meg egy picit borsosabb.  rinya

100-ast? Minek. És jobb annyival, mint amennyivel drágább? Kevesebbet eszik lényegesen, ezáltal visszahozza az árkülönbözetet stb.
Naplózva
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #8084 Dátum: 2013.09.03 kedd, 23:07:28 »

Hétfő reggel BP 1,384. Avantinál lehetett volna 1,359.

AndyA
Forint?
Naplózva
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #8085 Dátum: 2013.09.03 kedd, 23:10:42 »

100-ast? Minek. És jobb annyival, mint amennyivel drágább? Kevesebbet eszik lényegesen, ezáltal visszahozza az árkülönbözetet stb.
Nem túl jó benzin volt a MOL kúton. Szerelő mondta váltsak kutat. Megtettem és azóta százast tankolok. Nem taposom ki az autó belét, így nem tudom, hogy jobban megy-e, vagy jobb-e a fogyasztása. Nem olcsó, viszont drága! rinya
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #8086 Dátum: 2013.09.03 kedd, 23:17:59 »

Nem túl jó benzin volt a MOL kúton. Szerelő mondta váltsak kutat. Megtettem és azóta százast tankolok. Nem taposom ki az autó belét, így nem tudom, hogy jobban megy-e, vagy jobb-e a fogyasztása. Nem olcsó, viszont drága! rinya

Csak azért kérdezem, mert az üzemeltetés vagy a környezetvédelem vizsgán ez az egyik kérdés: Érdemes-e magasabb oktánszámú benzint tankolni az autóba. A helyes válasz pedig az, hogy nem, mert drága és annyival nem lesz jobb az autó menettulajdonsága.

Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #8087 Dátum: 2013.09.03 kedd, 23:21:37 »

Forint?

Álmodik a nyomor? taps taps taps taps taps

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #8088 Dátum: 2013.09.03 kedd, 23:22:24 »

Csak azért kérdezem, mert az üzemeltetés vagy a környezetvédelem vizsgán ez az egyik kérdés: Érdemes-e magasabb oktánszámú benzint tankolni az autóba. A helyes válasz pedig az, hogy nem, mert drága és annyival nem lesz jobb az autó menettulajdonsága.



Lehet jobb, de ahhoz hozzá kell programozni a vezérlést, hogy ki tudja használni a magasabb oktánszámot.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #8089 Dátum: 2013.09.03 kedd, 23:26:26 »

Csak azért kérdezem, mert az üzemeltetés vagy a környezetvédelem vizsgán ez az egyik kérdés: Érdemes-e magasabb oktánszámú benzint tankolni az autóba. A helyes válasz pedig az, hogy nem, mert drága és annyival nem lesz jobb az autó menettulajdonsága.
Elhiszem, de maradok a bevált csapatnál.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8090 Dátum: 2013.09.03 kedd, 23:28:26 »

Lehet jobb, de ahhoz hozzá kell programozni a vezérlést, hogy ki tudja használni a magasabb oktánszámot.

AndyA

A kompresszió nem programozható.  Wink
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #8091 Dátum: 2013.09.03 kedd, 23:44:48 »

A kompresszió nem programozható.  Wink

De a befecsi, lambda stb. igen.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8092 Dátum: 2013.09.03 kedd, 23:53:04 »

De a befecsi, lambda stb. igen.

AndyA

Azok adaptívak. Hozzátanulnak.
Sok autó észrevétlenül elviseli az etanolt is, mert van akkora szabályzási "szélessége" és hozzátanul az üzemanyaghoz.
Amelyiknek nincs, az besír hamar.  nyes
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #8093 Dátum: 2013.09.04 szerda, 00:19:50 »

Azok adaptívak. Hozzátanulnak.
Sok autó észrevétlenül elviseli az etanolt is, mert van akkora szabályzási "szélessége" és hozzátanul az üzemanyaghoz.
Amelyiknek nincs, az besír hamar.  nyes

Nem eléggé, ha valóban ki akarod használni a 100-as oktánszámot. Meg előgyújtás.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Proconsul
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6157


Mens sana in corpore sano


« Új hozzászólás #8094 Dátum: 2013.09.04 szerda, 00:22:41 »

Nem eléggé, ha valóban ki akarod használni a 100-as oktánszámot. Meg előgyújtás.

AndyA
a régi kocsikban pl már az 1-es MK1-ben is van olyan kis alkatrész amit könnyen lehet át állítani a magas oktánszámhoz.
az újakba nem tudum ,hogy van lehet automatikus
Naplózva

95-ös 1.8TD mondeo
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #8095 Dátum: 2013.09.04 szerda, 05:01:33 »

a régi kocsikban pl már az 1-es MK1-ben is van olyan kis alkatrész amit könnyen lehet át állítani a magas oktánszámhoz.
az újakba nem tudum ,hogy van lehet automatikus
ez baromság
ahoz van ilyen, ha nem tudsz 95-öst tankolni,csak valami sz@rt, akkor elviselje egy darabig
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8096 Dátum: 2013.09.04 szerda, 07:28:52 »

Nem eléggé, ha valóban ki akarod használni a 100-as oktánszámot. Meg előgyújtás.

AndyA
Az is adaptív és szintén egy tartománson belül tud mozogni. Ha elég.....
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #8097 Dátum: 2013.09.04 szerda, 07:46:15 »

Az is adaptív és szintén egy tartománson belül tud mozogni. Ha elég.....

Jellemzően pont nem szokott elég lenni. A másik meg az, hogy a folyamatosan 1 körül tartott lambda a katalizátornak jó, nem a teljesítménynek. Ahhoz már mindenképpen bele kell nyúlni, ha teljesítményre akarod kihegyezni - márpedig a 100-as benzinnek éppen valahol ez lenne az értelme. Persze ilyenkor már jobb a katalizátortól is megszabadulni, azután több/elég levegőt adni... Szóval innen már messzire vezet az egész.  Wink

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8098 Dátum: 2013.09.04 szerda, 07:59:04 »

Jellemzően pont nem szokott elég lenni. A másik meg az, hogy a folyamatosan 1 körül tartott lambda a katalizátornak jó, nem a teljesítménynek. Ahhoz már mindenképpen bele kell nyúlni, ha teljesítményre akarod kihegyezni - márpedig a 100-as benzinnek éppen valahol ez lenne az értelme. Persze ilyenkor már jobb a katalizátortól is megszabadulni, azután több/elég levegőt adni... Szóval innen már messzire vezet az egész.  Wink

AndyA

Így van.
Elsőként a motor mechanikai tulajdonságait kell megváltoztatni, hogy legyen értelme finomhangolni.

Ezért is teljesen felesleges utcai autóba ilyet tankolni. Pénzkidobás.  Wink
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #8099 Dátum: 2013.09.04 szerda, 20:21:04 »

Az is adaptív és szintén egy tartománson belül tud mozogni. Ha elég.....

a v6 a 70-30 etanol-benzin arányt simán elviselte, amíg érdemes volt. 4000 felett kezdett kifogyni a lelkesedésből, de nagyjából ennyi.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 155 156 157 158 159 160 161 [162] 163 164 165 166 167 168 169 ... 254   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.085 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.