Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.04.25 csütörtök, 23:10:01 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: [1]   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK3 / Elektromos kiegészítő fűtés  (Megtekintve 39739 alkalommal)
0 Felhasználó és 1 vendég van a témában
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Dátum: 2011.02.09 szerda, 20:43:08 »

Egyes piacokon elektromos kiegészítő fűtést szerelnek be a jó hatásfokú dízelmotorok fűtőteljesítményének növelésére.

Az elektromos kiegészítő fűtést a hajtáslánc-vezérlőegység (PCM) kapcsolja, ha a motor jár (a D+ jel a generátortól aktív) és a környezeti hőmérséklet alacsonyabb mint 5°C valamint a hengerfej-hőmérséklet 71°C alatt van.

A hűtőrendszert három izzítógyertya fűti, amelyeket a PCM vezérel, ha a motor működik.

MEGJEGYZÉS: A hűtőfolyadék-szivárgás megelőzése érdekében az izzítógyertyákat nem szabad külön cserélni.

Az izzítógyertyák együtt helyezkednek el egy külön házban a hűtőfolyadékkörben.

Az izzítógyertyák fűtőteljesítménye 750 W.


Tétel Megnevezés
1 Izzítógyertyák

Javítása

A gyári izzítógyertyát lehet helyettesíteni Febi: 15956 kódszámú gyertyával. Picit rövidebb mint az eredeti, de a többi paramétere ugyanaz.


« Utoljára szerkesztve: 2015.10.11 vasárnap, 22:26:30 írta Zsolteey » Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #1 Dátum: 2011.03.14 hétfő, 21:58:20 »

Utólagos elkészítése:

Tisztelt Fórumtársak!
Elkészültem a kiegészitőfűtés teljes végleges beszerelésével és minden kifogástalanul üzemel, méghozzá teljesen automatikusan. Az én gépem az olajos kieg.fűtésre volt előkészitve, így teljesen új vezérlést kellett csinálni. Mivel nekem nem a PCM modul kapcsolgatja az izzítógyertyákat, a generátor védelme miatt csak 2 db gyertyát használok a háromból. A vezérlés tartalmaz 2 db 70 A-es relét, egy 75 C fokos biztonsági hőkapcsolót, és egy 60 A-es főbiztit (3x20A). Az automatikus vezérlőfeszültséget a hátsóablakfűtés reléjének 3-as lábáról vesszük le. Így +5 C alatt automatikusan bekapcsolódik a kieg.fűtés rendszer a hátsóablakfűtéssel eggyütt. Indítás után késleltetve 2 mp múlva
 kapcsol be a rendszer, kímélve az akkut és a generátort. -5 C-nál indítás után alapjáraton 3-4 perc mulva meleg van a kocsiban, és 4-5 km után középállásban van a vízhőmérő mutatója, és ott is marad! Én mindenkinek csak javasolni tudom a beépitést akinek még nincs. Külön megköszönöm a segitséget Alfnak, Trendinek, és minden fórumtársnak aki a hozzászólásával elősegítette, hogy mindezt meg tudjam csinálni. A kész kieg.fűtésről csatolom a képeket.
Tisztelettel: László

















És kiegészítés képpen (szerk.:2011.10.08):
Kedves Fórumtársak

Tavaly megcsináltam a hiányzó elektromos kiegészítő fűtést az MKIII-as Mondeómba, ami a család nagy örömére a mai napig kifogástalanul üzemel. Az én gépem a gázolajos fűtésre volt előkészítve, így egy teljesen új vezérlést kellett kialakítani. Mivel lassan közeleg a fűtési szezon, most egy mulasztásomat szeretném pótolni, mégpedig azzal, hogy közzéteszem a rendszer teljes kapcsolási rajzát.
A teljes rendszert vezérlő jelet Alf javaslatára a K1 relé (hátsóablakfűtés) 3-as számú lábáról vesszük le. Ezzel a vezérlőjellel a rendszer teljesen automatikus lesz. +5 fok külső hőmérséklet alatt bekapcsol a hátsó ablakfűtéssel együtt, és kb. 15 perc múlva automatikusan kikapcsol. Ha még ezután sincs elég meleg a kocsiban, akkor visszakapcsolható a rendszer, de ilyenkor már nem kapcsol ki a központi számítógép automatikusan, ezek után kézzel kell kikapcsolni a hátsóablakfűtés gombbal.
Mint az előző cikkemben írtam, a generátor védelme miatt nem kapcsolható be agyszerre a 3 izzítógyertya. Én úgy oldottam meg, hogy minden egyes izzítógyertyához tettem egy biztosítéktartót, és csak 2 db, egyenként 25 A-es biztosítékot használok. Emiatt van egy tartalék izzítógyertyám arra az esetre, ha a kettőből az egyik kiégne (csak a biztosítékot kell áthelyezni). A rendszerbe beépítettem egy 70 C fokos hőkapcsolót és egy védelmi relét. A beépítésből adódó hőveszteségek miatt a 70 fokos kapcsoló kb. 78-80 C vízhőmérsékletnél kapcsol ki. A védelmi relé (12 V/100 A) az akkumulátort védi az izzítógyertya-relék (12 V/70 A) esetleges beragadása esetén. Sokan mondhatják, hogy túlbiztosított a rendszer, de még mindig jobb, mint egy akkurobbanás vagy egy elektromos tűz, miután leállítottad a járművet, és ott hagytad a parkolóban.
A hőkapcsolót (igen profi német termék) a www.e4.hu weboldalról lehet megrendelni, 1200 Ft+ÁFA, a védelmi relét a www.ripca.hu-ról. Az előző cikkemben az összes beépítéssel kapcsolatos fotó fent van a FAQ topikban. Az elkészítésről még annyit, hogy a hőkapcsoló a vákuumszivattyúra, a védelmi és a 2 db vezérlőrelé a menetirány szerinti bal lengéscsillapító toronyra van felszerelve. A motortartó bölcsőt, amire a fűtőtest fel lett szerelve, külön össze kellett elektromosan kapcsolni a kocsiszekrény negatív pontjával.
Motorcraft Fórumtárs most hirdet 3 komplett egységet igen kedvező áron, amihez csak a hőkapcsolót és a védelmi relét kell pluszba megvenni.
Mindenkinek sok sikert a beépítéshez, és kellemes meleget az utastérbe.

Tisztelettel: László!






« Utoljára szerkesztve: 2015.10.11 vasárnap, 22:24:40 írta Zsolteey » Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #2 Dátum: 2011.03.20 vasárnap, 11:23:05 »

Elektromos kiegészítő fűtés készítése TDDI/TDCI izztógyertyából
Írta: alf

Szerkezet elkészítése

Hirtelen felindulásból ma  készítettem nem egész 2 óra alatt egy kiegészítő fűtést némi réz fittingekből és a lecserélt 2db jó -hosszú- motorba való gyári izzítókból!
És megkövetem az előttem járókat!  Valóban nem lehet a hosszú motorizzítóból 2nél többet elindítani! Levegőn megmértem az áramfelvételét, igen érdekesen alakult!
Hidegen 18A-t vett fel, és ahogy izzott fel folyamatosan,az áramfelvétele leesett 8A-re kb 8 sec alatt. Itt még azt hittem,hogy frankón izzíthatom mind a 4-et. Az izzító vége levegőn 5sec alatt 900fokra izzik fel. Majd bekerült a helyére. Ez sem volt semmi, de abszolváltam, kb 3dl hűtővíz folyt el, ügyesen parafadugóval bedugtam a csővégeket,amíg szabadon voltak. Persze később pótoltam.

Amikor benn volt,és rögzítettem,tesztelni kezdtem. Na itt jött a meglepetés! Hidegen a vízben 25A vesz fel 1db, és kb 22A-ig megy vissza az áramfelvétele,ahogy melegszik. Na itt hamar rádöbbentem, hogy el kell hinnem, aki azt mondta, hogy 2nél többet nem lehet bekötni. Na,mind1. Bekötöttem 2db-ot, és így 42A lett az áramfelvételük.

Ha nem megy semmijen fogyasztó, akkor a generátor 30A-el tölt. Ha bekapcsolom a kiegfűtést, aminek a vezérlése a hátsőszélvédő fűtés relééről kapja a tápot, akkor a generátor 80A-el tölt. Szóval itt biztosan tuti lett, hogy 2nél többet nem fogok üzemeltetni. A generátor csúcson van terhelve,ha még a fényeket is bekapcsolom. De tulajdonképpen nincs is több fogyasztóm! Így abban biztos vagyok,hogy ez így rendben tud üzemelni teljesítmény szempontjából.

Elektromos bekötése

Én a hátsó szélvédő fűtésről vettem le a vezérlő jelet, mert automatikusan bekapcsol indítás után és ha a klíma eléri a beállított hőfokot, akkor ki is kapcsolja a gem a hátsószélvédőfűtés reléét!

A tűzfalon van 1 gumiátvezető a bal oldali motorháztető emelő teleszkóp alatt! Ott bedugsz egy átmérő 1- 2mm-es acél vagy rézrudat,ami kb legyen 80cm hosszú. Ez lesz a behúzószál! Belül a biztitábla mögé/alá érkezik be. Benyúlsz a kuplung pedál fölött és kihúzod a behúzószálat a pedál alá. Itt ráerősíted a vezérlőszálat szigszalaggal vagy szemet hajtasz a végére és abba rögzíted a vezetéket! A behúzószálat ügyesen visszahúzod a motortérbe, és jön vele a vezeték.

A K1es relé a belső biztitáblába a legfelül középen, fekete színű. El sem lehet téveszteni. Azt kiveszed, és a vezérlőszálat ügyesen ráforrasztod a kivett relé 3as számű lábának a tövére! Vékony vezetéket használj, annál kevésbé lesz útba a forrasztás a vissza_rakásnál! Nem túl profi, de gyors megoldás! Persze kilehetne szedni a biztitábla hátulján lévő csatiból a vezetéket és szépen arra forrasztani, de időigényes és bonyolult, és nagyon szét kellene szedni az autót érte. Ha megvan a relélábforrasztás, akkor azt visszateszed a helyére, a lábon a vezetékkel! A motortéri vége a szálnak a relé pozitív tápja lesz.
Ennyi. Tovább tartott kiagyalni,mint megoldani!
Viszont valóban frappáns, és jól működik!

Beépítve

És jött a meglepi. Betettem a fülkébe egy digitális hőmérőt. Mire végigméricskéltem a generátor töltőáramát és az izzítók áramfelvételét, ez kb 2perc volt. Természetesen addig ment a fűtés belső keringetésen automatán 20fokra állítva, és arcba fújta! Kint -6 fok volt és a 2 perc alatt 18 fokot csinált a fülkében a fűtés! Ugyan a garázsban állt az autó, de az ajtó nyitva volt, és benn sem volt melegebb, mint kint. Nagyon meglepődtem! Kevesebbet vártam tőle, de majd reggel is lecsekkolom, amikor egész éjjel a -10ben áll az autó.
Szóval köszönet NemTom-nak fehérvárról a használt izzítókért! Ugyan nem4 hanem csak 2 üzemel, így tulajdonképpen nem is volt rájuk szükség. Mostmár viszont igen, mert 4esre alakítottam ki a rendszert, és azok is kellenek, hogy zárt maradjon. Legfeljebb olyan vezérlést készítek majd, hogy váltogassa a 2pár izzítót.....
Ráment a bütykölésre és az agyalásra, hogy hogyan vezéreljem a fél vasárnapom, de megérte biztosan, merthogy pénzembe nem került.

Akinek nincs kiegfűtése, annak csak azt tudom mondani, hogy hajrá! 5évig használtam e nélkül, már bánom, hogy nem ugrottam neki hamarabb!

Remélem tudtam segíteni!

Üdv, alf
« Utoljára szerkesztve: 2015.10.11 vasárnap, 22:26:09 írta Zsolteey » Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #3 Dátum: 2011.12.10 szombat, 19:45:11 »

Styleair elektromos kiegészítőfűtése:
 
Az én autómba is bekerült az utólagos elektromos kiegészítő fűtés. KÖSZÖNET ÉRTE LÁSZLÓNAK!
 
November végi hideg napon történt a beszerelés Lászlónál. Reggel  08:30-tól 16:30-ig folyt a munka (nem volt lazsálás) egy ebédszünet beiktatásával,
úgy, hogy László előtte már két napot foglalkozott a rendszer előkészítésével.
Hideg volt, fáztunk is, de végül kész lett. Nagy megelégedésemre használom nap mint nap.
László újítása a kieg fűtésház hőszigetelése (a képeken láthatjátok), és a konzol felcsavarozása egy gumilap/alátét közbeiktatásával, a veszteséghő csökkentése érdekében.
 
A kieg fűtés a sok rövid autózás miatt, a motor kimélése érdekében lett beszerelve, persze a korábbi kabinfűtés se rossz.
Tapasztalat még csak 2 hete van, de ez is bizonyítja, hogy nem volt rossz döntés. Határozottan előbb melegszik be az autó.
Hajnalonként 8-9 km-es szakasz végére, vízhőfok mutató, beáll középre, míg korábban nem tette, hasonló külső hőmérséklet esetén (-2).
Nem csak 5 fok alatt használom, hanem felette is, így hamarabb melegszik be a motor (pl. 8-10 fokban is).
 
Itt egy képsorozat a kedvetekért:



















Styleair

« Utoljára szerkesztve: 2015.10.08 csütörtök, 21:20:01 írta Zsolteey » Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Oldalak: [1]   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.062 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.