Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 16:28:50 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: [1]   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK3 / MTX75 nehéz váltás  (Megtekintve 24741 alkalommal)
0 Felhasználó és 1 vendég van a témában
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Dátum: 2011.02.13 vasárnap, 12:39:34 »

Ha a motor és a légszűrőház között benézünk, akkor ezt látjuk:



Ez a váltó tetején lévő szerkezet, amit a váltókarral mozgatunk, ezt kell alaposan meglocsolni WD-40-nel vagy fegyverolajjal és elmúlik az 1-esbe, R-be váltással járó kínlódás. Kb 2hetente meg kell ismételni, mert a wd-40 elillan onnan, fegyverolajjal elvileg tartósabb a megoldás, azzal még nem próbáltam.
« Utoljára szerkesztve: 2011.02.26 szombat, 16:45:51 írta HZsolt92 » Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #1 Dátum: 2011.12.10 szombat, 20:04:39 »

" Rossz kapcsolhatóság és a sebességváltó kar nehezen mozgatható; továbbá a sebességváltó kart nem lehet mozgatni, amikor a motor nem jár
23/2005
Amennyiben egy ügyfélnek az a panasza, hogy a sebességváltó kar nehezen mozgatható vagy a sebességfokozat váltása nehézkes, a hiba valószínű oka a helytelenül beállított, szakadt vagy sérült sebességváltó-kapcsolóhuzal, egy laza önzáró csavar vagy a kapcsolómechanizmus vízbejutás miatt korrodált felső csapágya lehet.
Általános tudnivalók: A kapcsolómechanizmus felső csapágyának korrózióját azonosítani lehet a kapcsolómechanizmus beszerelésekor. Miközben a sebességváltó-kapcsolóhuzalok le vannak választva a sebességváltóról, a kapcsolómechanizmus rezgéselhangoló tömegén keresztül meg kell kísérelni az összes sebességfokozatba történő kapcsolást. Amennyiben ez problémamentesen megoldható, a felső csapágy nem korrodált és nem okozhatja a hibát.
A 2005.02.01-től gyártott gépkocsiknál (gyártási kód 5U) módosított kapcsolómechanizmust építenek be a gyártás során. Ez az MSZI NEM vonatkozik a módosított kapcsolómechanizmussal felszerelt gépkocsikra. A hiba elhárításához a következő lépéseket kell elvégezni:
A sebességváltó-kapcsolóhuzalok ellenőrzése A sebességváltókar-csavar ellenőrzése A sebességváltó-kapcsolóhuzalok beállítása Próbautat tenni, és a rossz kapcsolhatóságra vonatkozó panaszokat ellenőrizni. Ha a hibák még mindig fennállnak:
A belső kapcsolómechanizmus önzáró csavarjának meghúzási nyomatékát ellenőrizni A belső kapcsolómechanizmus csapágyát korrózió szempontjából ellenőrizni. Amennyiben a felső csapágy korrodált, vagy az önzáró csavar nem megfelelő nyomatékra lett meghúzva, új belső kapcsolómechanizmust kell beszerelni.
A Műhelykézikönyv 308-03B Kézi kapcsolású sebességváltó fejezete - gépkocsik VXT-75-tel a következő kiadásban kerül frissítésre."
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Oldalak: [1]   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.051 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.