Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 12:49:22 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10 11 12 13 14 ... 95   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Diagnosztika  (Megtekintve 1789269 alkalommal)
0 Felhasználó és 9 vendég van a témában
Vendég
« Új hozzászólás #300 Dátum: 2005.01.17 hétfő, 16:27:00 »

Amit időközben megtudtam:
A legújabb Fordok CAN buszosak.
Az eggyel régebbiek SAE J1850 (PWM) buszon kommunikálnak (átlagosan 96 után)
Az MKI-ben pedig ISO 9141 -est használtak. (Ez nem egyezik az ISO 9141-2 -vel) Nagyon sok helyen úgy találtam ezekről infót, hogy SCPJ1850 és SCP9141... SCP=Standard Corporation Protocol, vagyis Ford által kitalált szabvány szerint kommunikálnak. A kapcsolási rajzokat elnézve, ez a csati megvan a régi MKI-eseken is. A PWM-ről megtaláltam mindent (hardware szinten), a 9141-ről is találtam adatokat, de kevesebbet. A 9141, ha jól emlékszem vissza, egyszerű soros kommunikáció csak 12V-0V jelszinttel dolgozik. De a kapcsolási rajzot elnézve, nem értem akkor a két vezeték szükségességét. Hacsak nem az a K-line -ra vonatkozik, és ehelyett az FDS2000 műszer használja az esetleges két lábat (rajzon látható). Kíváncsi lennék arra is, hogy az új MK-I ben mit tesznek a 17/48 -as lábakkal. (Valahol olvastam, lehet hogy itt, hogy be sincs kötve) Ezekből következik, hogy az új MKI-esnek ne felel meg a régi oldalon található rajz. Valószínű hogy egy valós rajz és egy új MKI computer kapcsolási rajz segítene csak azon, hogy előrébb tudjak lépni
Az ISO9141 egy felduplex kommunikacio a K line-on. A kodolvasohoz szukseg van egy interfacere ami ezt TX-RX parossa alakitja illetve RS232 szintre ulteti. A softwarehez meg kellene tudni, hogy mi is tartalmaz maga a protokoll.
A regi MKI-hez a protokoll adott, de itt meg szo sincs K linerol.
A PWM az MKII es MKIII 2004-ig szinten adott, erre interface letezik softwarrel egyutt, goto Peppin.
A fekete barany egyedul az "ujabb" MKI-ek, amirol eleg keves informacio talalhato a neten.
 
2004-tol a CAN mar megint tiszta sor attol eltekintve, hogy olcso, konnyen utanepitheto  interfacet meg nem lattam.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #301 Dátum: 2005.01.17 hétfő, 16:38:00 »

Az ISO9141 egy felduplex kommunikacio a K line-on. A kodolvasohoz szukseg van egy interfacere ami ezt TX-RX parossa alakitja illetve RS232 szintre ulteti. A softwarehez meg kellene tudni, hogy mi is tartalmaz maga a protokoll.
A regi MKI-hez a protokoll adott, de itt meg szo sincs K linerol.
A PWM az MKII es MKIII 2004-ig szinten adott, erre interface letezik softwarrel egyutt, goto Peppin.
A fekete barany egyedul az "ujabb" MKI-ek, amirol eleg keves informacio talalhato a neten.
 
2004-tol a CAN mar megint tiszta sor attol eltekintve, hogy olcso, konnyen utanepitheto  interfacet meg nem lattam.
Üdv :-)
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #302 Dátum: 2005.01.17 hétfő, 17:46:00 »

Amit időközben megtudtam:
A legújabb Fordok CAN buszosak.
Az eggyel régebbiek SAE J1850 (PWM) buszon kommunikálnak (átlagosan 96 után)
Az MKI-ben pedig ISO 9141 -est használtak. (Ez nem egyezik az ISO 9141-2 -vel) Nagyon sok helyen úgy találtam ezekről infót, hogy SCPJ1850 és SCP9141... SCP=Standard Corporation Protocol, vagyis Ford által kitalált szabvány szerint kommunikálnak. A kapcsolási rajzokat elnézve, ez a csati megvan a régi MKI-eseken is. A PWM-ről megtaláltam mindent (hardware szinten), a 9141-ről is találtam adatokat, de kevesebbet. A 9141, ha jól emlékszem vissza, egyszerű soros kommunikáció csak 12V-0V jelszinttel dolgozik. De a kapcsolási rajzot elnézve, nem értem akkor a két vezeték szükségességét. Hacsak nem az a K-line -ra vonatkozik, és ehelyett az FDS2000 műszer használja az esetleges két lábat (rajzon látható). Kíváncsi lennék arra is, hogy az új MK-I ben mit tesznek a 17/48 -as lábakkal. (Valahol olvastam, lehet hogy itt, hogy be sincs kötve) Ezekből következik, hogy az új MKI-esnek ne felel meg a régi oldalon található rajz. Valószínű hogy egy valós rajz és egy új MKI computer kapcsolási rajz segítene csak azon, hogy előrébb tudjak lépni
Egyes informaciok szerint a 17-es lab a K line, a 48-as az L line.
Azt tudom elkepzelni, hogy a megfelelo muszer a K line-on kommunikal, mig ha az L-t lerakjuk foldre, akkor lehet lampazni.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #303 Dátum: 2005.01.17 hétfő, 19:45:00 »

napu,
 
A lenti csatisokhoz tulképpen már minden adat megvan - a szoftverhez legalábbis.
A hardver részt leegyeztetem hecsab-bal.
 
A többi verzióról (kimenet, kiadott jelek) kellene info, hogy továbbléphessünk arrafele is...
szia KAKUKK már csak 1 éjszakát kell melóznom holnap nekiesek  elküldtem a lenti cikket lefordíttatni,talán segít....
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #304 Dátum: 2005.01.17 hétfő, 21:11:00 »

szia KAKUKK már csak 1 éjszakát kell melóznom holnap nekiesek  elküldtem a lenti cikket lefordíttatni,talán segít....
hecsab,
 
megy egy mél webcímmel (köszi Bpeter), ahol fönt van a leírás magyarul... Smiley
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #305 Dátum: 2005.01.18 kedd, 07:32:00 »

Egyes informaciok szerint a 17-es lab a K line, a 48-as az L line.
Azt tudom elkepzelni, hogy a megfelelo muszer a K line-on kommunikal, mig ha az L-t lerakjuk foldre, akkor lehet lampazni.
Az Autodata szerint ezt nem lehet lámpázni.
Véleményem szerint a K-line-al kapcsolatban igazad van, és ezt én is így gondoltam: fél duplex kommunikáció, amely az OBD csatlakozó 7-es lábán van (meg nem mondom, hogy a computer hanyas kivezetése). Az SCP pedig egy külön kommunikációs felület lehet, amelyet a FORD magának tart fenn, ezt kezeli az FDS2000-es. Ez lehet az OBD csati 3-as és 11-es lábán (Sok helyen DLC+ és DLC- -ként emlegetik). Ez elvileg megvan a régi MKI-ben is egy kétpólusú csatin a motortérben, a villogókódos csati mellett.
Viszont a protokoll szerintem totál ugyanaz, a jelszintekkel együtt, hacsak nem a villogókódos "protokoll"-ra gondoltál.
A CAN buszról csak annyit, hogy az egy viszonylag új rendszer, nem csak autókban használják, hanem az ipar számos más területén is. NAgyon sok uP-ba intágrálták már bele a hardvert, de létezik Ethernet/CAN ... és sok egyéb más átalakító is, de ebbe most inkább ne menjünk bele. Mennyivel egyszerűbb lenne a dolgunk, ha MODBUS-t használnának RS485-el Smiley))
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #306 Dátum: 2005.01.18 kedd, 21:41:00 »

hecsab,
 
megy egy mél webcímmel (köszi Bpeter), ahol fönt van a leírás magyarul... Smiley
Kakukk!!! szia a mél még nem jött+!!!heiligcsaba@freemail.hu ra küld köszi
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #307 Dátum: 2005.01.18 kedd, 21:42:00 »

vagy a hecsa@citromail.hu is jó!!!
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #308 Dátum: 2005.01.18 kedd, 22:59:00 »

vagy a hecsa@citromail.hu is jó!!!
Újraküldtem, mindkettőre...
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #309 Dátum: 2005.01.18 kedd, 23:17:00 »

Az Autodata szerint ezt nem lehet lámpázni.
Véleményem szerint a K-line-al kapcsolatban igazad van, és ezt én is így gondoltam: fél duplex kommunikáció, amely az OBD csatlakozó 7-es lábán van (meg nem mondom, hogy a computer hanyas kivezetése). Az SCP pedig egy külön kommunikációs felület lehet, amelyet a FORD magának tart fenn, ezt kezeli az FDS2000-es. Ez lehet az OBD csati 3-as és 11-es lábán (Sok helyen DLC+ és DLC- -ként emlegetik). Ez elvileg megvan a régi MKI-ben is egy kétpólusú csatin a motortérben, a villogókódos csati mellett.
Viszont a protokoll szerintem totál ugyanaz, a jelszintekkel együtt, hacsak nem a villogókódos "protokoll"-ra gondoltál.
A CAN buszról csak annyit, hogy az egy viszonylag új rendszer, nem csak autókban használják, hanem az ipar számos más területén is. NAgyon sok uP-ba intágrálták már bele a hardvert, de létezik Ethernet/CAN ... és sok egyéb más átalakító is, de ebbe most inkább ne menjünk bele. Mennyivel egyszerűbb lenne a dolgunk, ha MODBUS-t használnának RS485-el Smiley))
Most melyik ket protokollra mondod, hogy ugyanaz?
Az SCP tuti nem ugyanaz mint ami a K line-on megy. Egyreszt azert, mert az SCP valami 41kHz-es jelsebesseggel megy impulzus-szelesseg modulacioval, es a ket vezeteken komplementer jelek vannak, azaz ez is csak felduplex es nincs kulon ado es vevo ag. Ez szerintem nincs meg a regi MKI-ben, mivel az SCP az OBD-2 Ford altal definialt protokollja, amit 96-tol vezettek be.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #310 Dátum: 2005.01.19 szerda, 07:57:00 »

Az OBD2-t ne keverjük az SCP-vel. Az OBD2 az egy szabványos protokoll. Az SCP azért SCP, mert más autógyárak nem használják. Azóta mégtöbbet tudtam meg, vagyis megbizonyosodtam az eddigiekről.
Tehát első körben felejtsük el az OBD2-t:
Van a régi MKI és az új MKI.
Régi MKI: 3 csatlakozó van a motortérben a szervoolajtartály mellett: Self-Test csati (3 pólusú) (villogókódos), FDS-2000 csatlakozója (2 pólusú), oktánszámcsatlakakozó (2 pólusú).
MKI új: egy csati a motortérben: oktánszámkorrektorcsati (2 pólusú), és egy csati az utastérben a műszerfal alatt, (16 pólusú, SAE-J1962 csatlakozó, vagy közismert nevén OBD2 csatlakozó). Attól, hogy OBD2 csati van rajta, nem biztos, hogy kezeli az OBD2-t, De ami biztos, hogy be van kötve a 3,4,5,7,11,16-os lába. A szabvány a következőt mondja: 16-os láb Akku+, 4,5-ös láb a Test, az egyik a kacnitest, a másik pedig az érzékelők testje (valahol össze van kötve a kettő az autóban), 7-es láb ISO9141 K Line, a 3,11 pedig gyártó által szabadon felhasználható, és ide csatlakozik az FDS2000-s műszer is. Tehát a 2 láb elvileg megegyezik és a protokoll is ugyanaz. Azzal gondolom tisztába vagy, hogy a régi MKI-ből is lehet adatokat kiolvasni a hibakód kivillogtatáson kívül. Az hogy a K-line az valóban ISO9141 szabvány szerint kommunikál-e az új MKI-ben már egy érdekesebb kérdés. Az MKII az egyértelműen OBD2-s SAE-J1850 PWM protokollal. Ezért nem jó az MKII kiolvasó az MKI-hez.
Tehát egy olyan olvasót kellene összehozni, ami tudja kezelni a Ford saját protokollját, így az jó lenne a régi és az új MKI-hez is. Ezt nem csak az SCP2000-s kezeli, hanem találtam máshol is kiolvasót, ami kezeli ezt a "buszt". Ráadásul ilyennel elvileg más régi Ford-okat is lehetne olvasni. Gondolom az ehhez szükséges információkat a Ford odafigyelve őrzi. Ha ezekhez az információkhoz hozzájutnék, akkor lazán készítenék egy (esetleg) több uP-s kiolvasó kéziműszert, amit persze protokoll és hardver jelszint ismeretében lehetne fejleszteni akár a többi Mondeohoz, Fordhoz, más autókhoz. De ez csak egy szép álom. Szóval kellene a protokoll és a használt jelszintek
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #311 Dátum: 2005.01.19 szerda, 07:59:00 »

Az SCP2000 FDS2000 akart lenni, csak a kábelban összekeveredett Smiley))
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #312 Dátum: 2005.01.19 szerda, 13:07:00 »

http://www.bbriefings.com/pdf/11/auto031_r_waldeck.pdf
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #313 Dátum: 2005.01.19 szerda, 21:19:00 »

Újraküldtem, mindkettőre...
Kösziu megjött!!!DE amit it olvasok Lacibától és Gregtől...Hát bevonok egy-két mérnököt a cégnél akik hasonló dolgokkal foglalkoznak...HÁTHA!!!
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #314 Dátum: 2005.01.19 szerda, 22:34:00 »

Az OBD2-t ne keverjük az SCP-vel. Az OBD2 az egy szabványos protokoll. Az SCP azért SCP, mert más autógyárak nem használják. Azóta mégtöbbet tudtam meg, vagyis megbizonyosodtam az eddigiekről.
Tehát első körben felejtsük el az OBD2-t:
Van a régi MKI és az új MKI.
Régi MKI: 3 csatlakozó van a motortérben a szervoolajtartály mellett: Self-Test csati (3 pólusú) (villogókódos), FDS-2000 csatlakozója (2 pólusú), oktánszámcsatlakakozó (2 pólusú).
MKI új: egy csati a motortérben: oktánszámkorrektorcsati (2 pólusú), és egy csati az utastérben a műszerfal alatt, (16 pólusú, SAE-J1962 csatlakozó, vagy közismert nevén OBD2 csatlakozó). Attól, hogy OBD2 csati van rajta, nem biztos, hogy kezeli az OBD2-t, De ami biztos, hogy be van kötve a 3,4,5,7,11,16-os lába. A szabvány a következőt mondja: 16-os láb Akku+, 4,5-ös láb a Test, az egyik a kacnitest, a másik pedig az érzékelők testje (valahol össze van kötve a kettő az autóban), 7-es láb ISO9141 K Line, a 3,11 pedig gyártó által szabadon felhasználható, és ide csatlakozik az FDS2000-s műszer is. Tehát a 2 láb elvileg megegyezik és a protokoll is ugyanaz. Azzal gondolom tisztába vagy, hogy a régi MKI-ből is lehet adatokat kiolvasni a hibakód kivillogtatáson kívül. Az hogy a K-line az valóban ISO9141 szabvány szerint kommunikál-e az új MKI-ben már egy érdekesebb kérdés. Az MKII az egyértelműen OBD2-s SAE-J1850 PWM protokollal. Ezért nem jó az MKII kiolvasó az MKI-hez.
Tehát egy olyan olvasót kellene összehozni, ami tudja kezelni a Ford saját protokollját, így az jó lenne a régi és az új MKI-hez is. Ezt nem csak az SCP2000-s kezeli, hanem találtam máshol is kiolvasót, ami kezeli ezt a "buszt". Ráadásul ilyennel elvileg más régi Ford-okat is lehetne olvasni. Gondolom az ehhez szükséges információkat a Ford odafigyelve őrzi. Ha ezekhez az információkhoz hozzájutnék, akkor lazán készítenék egy (esetleg) több uP-s kiolvasó kéziműszert, amit persze protokoll és hardver jelszint ismeretében lehetne fejleszteni akár a többi Mondeohoz, Fordhoz, más autókhoz. De ez csak egy szép álom. Szóval kellene a protokoll és a használt jelszintek
Akkor elso korben azt kene kideriteni, hogy a regi es az uj MKI ugyanazt a protokollt hasznalja-e.
Azt mondod, hogy az FDS2000 a regi MKI eseten a ketpolusu csatlakozora megy. Ha osszesen ez az egyetlen csatlakozasa az autoval, akkor ez azt jelenti, hogy az egyik az mindenkeppen test, ezt elvileg ki lehet merni, feltetelezem, hogy nem szimmetrikus kimenete van. Ha ez megvan, akkor egy szkoppal ra kene tapadni a masikra, es megnezni, hogy alapban milyen jelek futkorasznak rajta. Ha van valami jel, akkor mar lehet nezni jelsebesseget, ami vagy 9.6k vagy 10.4k az emlitett irodalom szerint. Ha 9.6k, akkor viszonylag egyszeru a helyzet, egy terminalra ra kell ereszteni, hogy mi futkoraszik rajta. Ha 10.4k, akkor mar bonyolodik az ugy.
 
Folytatva a gondolatmenetet, az uj MKI eseten a 3, 11 lab mar kettot jelent mivel a test is elerheto ugyanazon a csatin, tehat nem valoszinu, hogy ugyanaz a protokoll. Egy ketsugaras szkopot persze ezekre is ra lehetne akasztani, es megnezni mi van rajta.
 
Amugy az irodalom azt irja, hogy az ISO9141 ugyanazokat az uzeneteket hasznalja mint az SCP azzal a kulonbseggel, hogy van egy ellenorzoosszeg a vegen.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #315 Dátum: 2005.01.20 csütörtök, 10:06:00 »

Akkor elso korben azt kene kideriteni, hogy a regi es az uj MKI ugyanazt a protokollt hasznalja-e.
Azt mondod, hogy az FDS2000 a regi MKI eseten a ketpolusu csatlakozora megy. Ha osszesen ez az egyetlen csatlakozasa az autoval, akkor ez azt jelenti, hogy az egyik az mindenkeppen test, ezt elvileg ki lehet merni, feltetelezem, hogy nem szimmetrikus kimenete van. Ha ez megvan, akkor egy szkoppal ra kene tapadni a masikra, es megnezni, hogy alapban milyen jelek futkorasznak rajta. Ha van valami jel, akkor mar lehet nezni jelsebesseget, ami vagy 9.6k vagy 10.4k az emlitett irodalom szerint. Ha 9.6k, akkor viszonylag egyszeru a helyzet, egy terminalra ra kell ereszteni, hogy mi futkoraszik rajta. Ha 10.4k, akkor mar bonyolodik az ugy.
 
Folytatva a gondolatmenetet, az uj MKI eseten a 3, 11 lab mar kettot jelent mivel a test is elerheto ugyanazon a csatin, tehat nem valoszinu, hogy ugyanaz a protokoll. Egy ketsugaras szkopot persze ezekre is ra lehetne akasztani, es megnezni mi van rajta.
 
Amugy az irodalom azt irja, hogy az ISO9141 ugyanazokat az uzeneteket hasznalja mint az SCP azzal a kulonbseggel, hogy van egy ellenorzoosszeg a vegen.
Valószínűnek tartom, hogy RX-TX külön vonalon van, de ezt majd kimérem ma délután. A testet azért nem tartom valószínűnek, mert azt sokszor külön kezelik. Ráadásul ha belegondolok, hogy a kis kéziszkennereknek kell táp is, akkor rá kell kötni az aksira a régi MKI-nél, így a test rögtön adott a dologhoz. Az új MKI esetében ez a csatin rajta van, így azt nem kell külön biztosítani. A kétvezetékes (+test) RX-TX 0/5V UART fizikai felületet igazolja az Autodata vagy a Ford CD is (nem emlékszem melyik), amely ezekre a lábakra 5V-os alaphelyzeti feszültséget ír elő (Belső felhúzóellenállással és OC kimenet esetén "nyitott tranzisztorral" logikus is).
Egyébként érdemes lenne egy rossz, vagy egy átmnetileg nem használt ECU-ba belekukkantani, mert akkor esetlegesen az is kideríthető, hogy melyik az RX és melyik a TX vonal.
Az említett 10.4k nem okoz gondot, ugyanis vannak olyan progik, amik símán kezelik. Inkább azzal van a probláma, hogy ha ez a vonal csak diagnosztikára van használva, akkor az neked nem fog egészen addig "megszólalni", amíg nem kap egy megfelelő "kérdést/kérést".
Nekem a problámám egyébként még az, hogy a 9141-es üzenetformátumát sem ismerem
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #316 Dátum: 2005.01.20 csütörtök, 10:10:00 »

Kösziu megjött!!!DE amit it olvasok Lacibától és Gregtől...Hát bevonok egy-két mérnököt a cégnél akik hasonló dolgokkal foglalkoznak...HÁTHA!!!
Ha ismerném a protokollt, akkor lazán építenék egy szkennert én is, bár nem tudom, hogy mivel foglalkoznak a kollégáid. Egyébként kisebb gondot okozna az egész, ha lenne egy ECU, ami már csak félig működik, vagy csutka jó és nem kell már senkinek, mert azon lehetne teszetelni a kommunikációt, anélkül, hogy az a veszély fenyegetne, hogy valamit elállítok és az autó nem megy tovább.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #317 Dátum: 2005.01.20 csütörtök, 10:18:00 »

Valószínűnek tartom, hogy RX-TX külön vonalon van, de ezt majd kimérem ma délután. A testet azért nem tartom valószínűnek, mert azt sokszor külön kezelik. Ráadásul ha belegondolok, hogy a kis kéziszkennereknek kell táp is, akkor rá kell kötni az aksira a régi MKI-nél, így a test rögtön adott a dologhoz. Az új MKI esetében ez a csatin rajta van, így azt nem kell külön biztosítani. A kétvezetékes (+test) RX-TX 0/5V UART fizikai felületet igazolja az Autodata vagy a Ford CD is (nem emlékszem melyik), amely ezekre a lábakra 5V-os alaphelyzeti feszültséget ír elő (Belső felhúzóellenállással és OC kimenet esetén "nyitott tranzisztorral" logikus is).
Egyébként érdemes lenne egy rossz, vagy egy átmnetileg nem használt ECU-ba belekukkantani, mert akkor esetlegesen az is kideríthető, hogy melyik az RX és melyik a TX vonal.
Az említett 10.4k nem okoz gondot, ugyanis vannak olyan progik, amik símán kezelik. Inkább azzal van a probláma, hogy ha ez a vonal csak diagnosztikára van használva, akkor az neked nem fog egészen addig "megszólalni", amíg nem kap egy megfelelő "kérdést/kérést".
Nekem a problámám egyébként még az, hogy a 9141-es üzenetformátumát sem ismerem
Kezi muszer uzemelhet belso akkurol is vagy halozati taprol.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #318 Dátum: 2005.01.20 csütörtök, 10:34:00 »

Egyébként már gondolkodtam azon, hogy megpróbálom lekérni az anyagot az Európai Ford központból.
De lehet, hogy valami könyvben le van írva az egész kommunikáció.
Azt kellene kideríteni, hogy akik gyártják ezeket a különféle szkennereket és olvasókat, azok honnan szedik az infót. Az biztos, hogy ők nem fogják kiadni, már csak a milliós nagyságrendű műszereikre és programjaikra gondolva. Egyébként találtam egy két olvasót ami adatszinten kezeli ezeket a Fordokat, és olyanokat is ahol megemlítik, hogy néhány Európai modellnél már berakták a diagnosztikai csatlakozót az utastérbe. Egyébként ezeket az ECU-kat sok helyen nem is EEC-IV-nek, hanem kiemelve EEC-IV Zetec néven emlegetik. Escortokban is van ilyen, de az egész a motorkódtól függ.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #319 Dátum: 2005.01.20 csütörtök, 11:41:00 »

uhh végig rágtam magam a topicon, nem volt egyszerü.
Kérdésem van valakinek ,kütyüje és MKIII-an probálta már? Mert a fütés problémát leht hogy meg tudnám oldani ezen keresztül. Gyári ford szerviz azzal széditet hogy panelt kell cserélni, ami igy elsöre is nagyon zsebbe nyulosnak tünik. Skorpios cimbora szerint a csatlakozon keresztül kalibrálni lehet a fütés pillango szelepjeinek állását, ami lehet hogy megoldás lenne...
 
Köszi, Rew
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #320 Dátum: 2005.01.20 csütörtök, 13:24:00 »

Egyébként már gondolkodtam azon, hogy megpróbálom lekérni az anyagot az Európai Ford központból.
De lehet, hogy valami könyvben le van írva az egész kommunikáció.
Azt kellene kideríteni, hogy akik gyártják ezeket a különféle szkennereket és olvasókat, azok honnan szedik az infót. Az biztos, hogy ők nem fogják kiadni, már csak a milliós nagyságrendű műszereikre és programjaikra gondolva. Egyébként találtam egy két olvasót ami adatszinten kezeli ezeket a Fordokat, és olyanokat is ahol megemlítik, hogy néhány Európai modellnél már berakták a diagnosztikai csatlakozót az utastérbe. Egyébként ezeket az ECU-kat sok helyen nem is EEC-IV-nek, hanem kiemelve EEC-IV Zetec néven emlegetik. Escortokban is van ilyen, de az egész a motorkódtól függ.
Mivel ezek szabvanyok, meg lehet vasarolni. De mivel komoly penzeket fizetnek ezert, senki nem fogja feltenni az internetre.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #321 Dátum: 2005.01.20 csütörtök, 13:25:00 »

uhh végig rágtam magam a topicon, nem volt egyszerü.
Kérdésem van valakinek ,kütyüje és MKIII-an probálta már? Mert a fütés problémát leht hogy meg tudnám oldani ezen keresztül. Gyári ford szerviz azzal széditet hogy panelt kell cserélni, ami igy elsöre is nagyon zsebbe nyulosnak tünik. Skorpios cimbora szerint a csatlakozon keresztül kalibrálni lehet a fütés pillango szelepjeinek állását, ami lehet hogy megoldás lenne...
 
Köszi, Rew
A jelenlegi kodolvaso nem alkalmas modositasra, csak kiolvasasra.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #322 Dátum: 2005.01.20 csütörtök, 15:50:00 »

Mivel ezek szabvanyok, meg lehet vasarolni. De mivel komoly penzeket fizetnek ezert, senki nem fogja feltenni az internetre.
Pont az a probléma, hogy az MKI-esek nem szabványos protokollal kommunikálnak, csak ahhoz hasonlóakkal. Ha pedig szabvány, akkor senki nem közli sehol a szabvány azonosítóját (számát).
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #323 Dátum: 2005.01.20 csütörtök, 16:36:00 »

Sajnos, a modositáshoz mindenképp márkaszerviz kell ? Sad(
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #324 Dátum: 2005.02.10 csütörtök, 11:31:00 »

Felhozom a topikot es az uj tulajdonosok figyelmebe ajanlom, hogy Peppinnel meg mindig kaphato kodkiolvaso interface mk2-3 tipusokhoz.
 
Az ara potom 12500Ft utangyartott kabellel egyetemben.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #325 Dátum: 2005.02.11 péntek, 01:05:00 »

Felhozom a topikot es az uj tulajdonosok figyelmebe ajanlom, hogy Peppinnel meg mindig kaphato kodkiolvaso interface mk2-3 tipusokhoz.
 
Az ara potom 12500Ft utangyartott kabellel egyetemben.
Igen még nálam van néhány darab (csak hogy megint elöl legyen:)
Naplózva
Maffy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5378


9094814
E-mail
« Új hozzászólás #326 Dátum: 2005.02.11 péntek, 01:10:00 »

Jol sejtem, hogy ehhez kell még valami progi is? (es persze egy laptop...)
Naplózva

Egy valódi beSTia™
ST200 2.5 V6 (2000.04)
Vendég
« Új hozzászólás #327 Dátum: 2005.02.11 péntek, 01:14:00 »

Jol sejtem, hogy ehhez kell még valami progi is? (es persze egy laptop...)
Ördögöd van Maffy (sőt soros port és megfelelő diagnosztikai csati is kell, ez utóbbi nem olyan egyszerű, mert 1996 előttiek általában kilőve ugyanígy a dízelek is.
 
Üdv:
Naplózva
Maffy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5378


9094814
E-mail
« Új hozzászólás #328 Dátum: 2005.02.11 péntek, 01:15:00 »

a csatim tuti jó, Koris már olvasgatott a gépem gondolataiban Shocked))
Naplózva

Egy valódi beSTia™
ST200 2.5 V6 (2000.04)
Vendég
« Új hozzászólás #329 Dátum: 2005.02.11 péntek, 10:02:00 »

a csatim tuti jó, Koris már olvasgatott a gépem gondolataiban Shocked))
Na Korist is jo lenne eloszedni mar valahonnan. Rontja az uzletet es meg nem is fizetett Smiley
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #330 Dátum: 2005.02.16 szerda, 18:42:00 »

ISO-9141-2, SAE-J1850 VPW  PWM, KWP 2000 vagy az ISO-14230-4 protokolok leírásai egyformák :)és nem is drágán árulják el a protokolok mülködését Smiley
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #331 Dátum: 2005.02.16 szerda, 21:46:00 »

ISO-9141-2, SAE-J1850 VPW  PWM, KWP 2000 vagy az ISO-14230-4 protokolok leírásai egyformák :)és nem is drágán árulják el a protokolok mülködését Smiley
Nem is ez a baj, hogy ezeket nem ismerjuk, mert ezekre mar vannak cel eszkozok, amik elerhetoek. A problema inkabb az, hogy ezek altalanos leirasok amelyek nem tartalmazzak a gyarto specifikus dolgokat.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #332 Dátum: 2005.02.21 hétfő, 08:04:00 »

Nem is ez a baj, hogy ezeket nem ismerjuk, mert ezekre mar vannak cel eszkozok, amik elerhetoek. A problema inkabb az, hogy ezek altalanos leirasok amelyek nem tartalmazzak a gyarto specifikus dolgokat.
Én örülnék ezeknek az általános leírásoknak is...  főleg ha valakinek megvan.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #333 Dátum: 2005.02.22 kedd, 00:44:00 »

Én örülnék ezeknek az általános leírásoknak is...  főleg ha valakinek megvan.
www.elmelectronics.com
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #334 Dátum: 2005.02.22 kedd, 07:26:00 »

Köszi, de nem teljesen erre gondoltam. Ezt az (és az ehhez hasonló szinte összes) oldalt átbogarásztam már. Sok használható új információt nem sikerült begyűjtenem. Sad
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #335 Dátum: 2005.02.22 kedd, 10:06:00 »

Köszi, de nem teljesen erre gondoltam. Ezt az (és az ehhez hasonló szinte összes) oldalt átbogarásztam már. Sok használható új információt nem sikerült begyűjtenem. Sad
Ne add fel! Itt vagyunk mind mögötted :-)
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #336 Dátum: 2005.02.22 kedd, 17:20:00 »

Köszi, de nem teljesen erre gondoltam. Ezt az (és az ehhez hasonló szinte összes) oldalt átbogarásztam már. Sok használható új információt nem sikerült begyűjtenem. Sad
Akkor tulajdonkeppen mit is szeretnel megtudni?
Adva van egy eszkoz amely kepes kommunikalni az autoval. Innentol kezdve mar csak szoftver kerdese, hogy mit kezdunk vele. Mar semmi OBD2, az mind benne van mar. Arra kell egyedul rajonni, hogy az enhanced kodokat hogyan kell lekerni. Pontosabban mar az is tudott, csak a valaszokat nem tudom ertelmezni.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #337 Dátum: 2005.02.23 szerda, 13:28:00 »

Idegen szóval a physical és a data layer érdekel. Magyarul, hogy az egyes szabványok ISO9141, SAE-J1962... milyen feszültségszintekkel dolgozik (vagyis mi a "0" és mi az "1" master és slave oldalról), valamint az, hogy hány bites a kommunikáció, milyen ellenőrző kódokat használnak (LRC, CRC, SUM..) és hogy mikor lehet küldeni a "kérdést", milyen kérdéseket lehet küldeni, és mi válasz felépítése, hogyan kell vele tovább számolni, hogy értelmezhető adatot kapjak. Mindez az összes OBD-II-es autóhoz a jelenlegi környezetvédelmi szabványok szerint. Vagyis maga a szabvány volna legjobb, mert nincs kedvem megvenni 2-300eHUF-ért. Ezek ismeretében lazán összeraknék egy grafikus, vagy 4-soros LCD kijelzős kézi kiolvasót
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #338 Dátum: 2005.02.23 szerda, 13:30:00 »

megj.: ez esetben a szoftver és a teljes hardver egy számológép méretű cucc lehetne. Persze én jelenleg nem csak Mondeoban és nem is csak Ford-ban gondolkodok.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #339 Dátum: 2005.02.23 szerda, 13:40:00 »

Szia Greg!
Egy gondolatot ültetnék a füledbe. Ugye befutott márka a Mondi, hozott a Ford konyhájára. Ha egy ilyen berendezéshez minden infójuk rendelkezésre állt, akkor miért nem csinálták meg vajon, hogy a szervíz időt lecsökkentsék? Brit kollegáink előbbre tartanak, náluk egy szervízóradíj horobilis összeg (innét nézve), de még nyomát sem láttam ilyen berendezésre való utalásnak, persze ez nem azt jelenti, hogy nincsen. Inkább csak, arra akarlak rávezetni, hogy többet profitálhatsz abból, ha adott esetben elviszed a párod vacsorázni ilyen gondolatok helyett;-)))
Üdv ND
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #340 Dátum: 2005.02.23 szerda, 14:06:00 »

Szia Greg!
Egy gondolatot ültetnék a füledbe. Ugye befutott márka a Mondi, hozott a Ford konyhájára. Ha egy ilyen berendezéshez minden infójuk rendelkezésre állt, akkor miért nem csinálták meg vajon, hogy a szervíz időt lecsökkentsék? Brit kollegáink előbbre tartanak, náluk egy szervízóradíj horobilis összeg (innét nézve), de még nyomát sem láttam ilyen berendezésre való utalásnak, persze ez nem azt jelenti, hogy nincsen. Inkább csak, arra akarlak rávezetni, hogy többet profitálhatsz abból, ha adott esetben elviszed a párod vacsorázni ilyen gondolatok helyett;-)))
Üdv ND
ND,
 
Nekem ez a szakmám, és egy éven belül visszahozná anyagilag a belefektett energiát. Ha a kezemben lenne a szabvány, akkor 20-30eFt anyagárból meglenne az egész. A protokoll és a szoftver megírása egy ilyen esetben max. 3 nap. Eladási ára 100eFt felett van a mai piacon. Ez persze egyértelmű magyarázat arra, hogy miért titkolják annyira, és miért kell fizetni a szabványért, tehát szinte 0% az esély arra, hogy én ehhez ingyen hozzájussak. Egy autószerelőnek egy év alatt megtérül ha belefektet egy ilyen eszközbe. 2 eladott eszköz után magyar viszonyokat figyelembe véve jócskán megtérül a belefektetett energia.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #341 Dátum: 2005.02.23 szerda, 14:37:00 »

ND,
 
Nekem ez a szakmám, és egy éven belül visszahozná anyagilag a belefektett energiát. Ha a kezemben lenne a szabvány, akkor 20-30eFt anyagárból meglenne az egész. A protokoll és a szoftver megírása egy ilyen esetben max. 3 nap. Eladási ára 100eFt felett van a mai piacon. Ez persze egyértelmű magyarázat arra, hogy miért titkolják annyira, és miért kell fizetni a szabványért, tehát szinte 0% az esély arra, hogy én ehhez ingyen hozzájussak. Egy autószerelőnek egy év alatt megtérül ha belefektet egy ilyen eszközbe. 2 eladott eszköz után magyar viszonyokat figyelembe véve jócskán megtérül a belefektetett energia.
Szia Greg!
Akkor hajrá, nagyjából egyetértek azzal amit írsz. Különbség van a szerelemből való foglalatosság között és az üzlet között. Csak ennyire nem figyeltem a témát. Nem akarlak lebeszélni róla.  
Üdv ND
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #342 Dátum: 2005.02.23 szerda, 14:56:00 »

Szia Greg!
Akkor hajrá, nagyjából egyetértek azzal amit írsz. Különbség van a szerelemből való foglalatosság között és az üzlet között. Csak ennyire nem figyeltem a témát. Nem akarlak lebeszélni róla.  
Üdv ND
Smiley) Ráadásul én szeretem azt, amit csinálok. Smiley))
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #343 Dátum: 2005.02.23 szerda, 15:32:00 »

Smiley) Ráadásul én szeretem azt, amit csinálok. Smiley))
Látod ez a leges-legfontosabb. Ehhez kívánok kitartást.
Üdv ND
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #344 Dátum: 2005.02.24 csütörtök, 13:15:00 »

ND,
 
Nekem ez a szakmám, és egy éven belül visszahozná anyagilag a belefektett energiát. Ha a kezemben lenne a szabvány, akkor 20-30eFt anyagárból meglenne az egész. A protokoll és a szoftver megírása egy ilyen esetben max. 3 nap. Eladási ára 100eFt felett van a mai piacon. Ez persze egyértelmű magyarázat arra, hogy miért titkolják annyira, és miért kell fizetni a szabványért, tehát szinte 0% az esély arra, hogy én ehhez ingyen hozzájussak. Egy autószerelőnek egy év alatt megtérül ha belefektet egy ilyen eszközbe. 2 eladott eszköz után magyar viszonyokat figyelembe véve jócskán megtérül a belefektetett energia.
Hat nem tudom...
Amelyik autoszerelo befektet egy ilyenbe olyat akar, hogy ne csak az OBD2-t tudja. Aki meg nem, az inkabb csak egy olcso megoldas fele hajlik.
A szabvanyt nem fogja senki sem ingyen odaadni.
De meg mindig nem ertem, hogy miert nem jo egy olyan eszkoz ami kezeli a buszt es neked csak egy soros porti kommunikaciot kell csinalnod. Amit te akarsz az gyakorlatilag ugyanaz ami mar keszen van.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #345 Dátum: 2005.02.24 csütörtök, 13:23:00 »

Hat nem tudom...
Amelyik autoszerelo befektet egy ilyenbe olyat akar, hogy ne csak az OBD2-t tudja. Aki meg nem, az inkabb csak egy olcso megoldas fele hajlik.
A szabvanyt nem fogja senki sem ingyen odaadni.
De meg mindig nem ertem, hogy miert nem jo egy olyan eszkoz ami kezeli a buszt es neked csak egy soros porti kommunikaciot kell csinalnod. Amit te akarsz az gyakorlatilag ugyanaz ami mar keszen van.
... csak 1996 kilőve :-( mkI ...
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #346 Dátum: 2005.02.24 csütörtök, 13:35:00 »

... csak 1996 kilőve :-( mkI ...
napu nem szomorkodj. Ez azért van mert a miénknél még abszolút felesleges a hibakód olvasás, mert egyszerűen hibátlanok (MKI)  
Később meg .....
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #347 Dátum: 2005.02.24 csütörtök, 13:39:00 »

napu nem szomorkodj. Ez azért van mert a miénknél még abszolút felesleges a hibakód olvasás, mert egyszerűen hibátlanok (MKI)  
Később meg .....
Ja, igaz lehet, a mienk eccerűen kinyílik, ha nagy a baj és mutatja hol fáj :-P / bocs!
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #348 Dátum: 2005.02.25 péntek, 08:07:00 »

Hat nem tudom...
Amelyik autoszerelo befektet egy ilyenbe olyat akar, hogy ne csak az OBD2-t tudja. Aki meg nem, az inkabb csak egy olcso megoldas fele hajlik.
A szabvanyt nem fogja senki sem ingyen odaadni.
De meg mindig nem ertem, hogy miert nem jo egy olyan eszkoz ami kezeli a buszt es neked csak egy soros porti kommunikaciot kell csinalnod. Amit te akarsz az gyakorlatilag ugyanaz ami mar keszen van.
Hány autószerelő ért a számítógéphez? Nem akarom bántani őket, mert én is ismerek egy párat, de ez az igazság. Egy autószerelőknek készített eszköz használata sokkal egyszerűbb, mint egy összetett sok részegységből, és Windows-al megbolondított laptop. Sőt ha figyelembe veszed egy laptop méreteit, és az árát, akkor esetleg igazat adsz. Én dolgoztam Tech2 műszerrel (off Opel kéziműszer on), és laptopos rendszerrel. A hordozhatóság sokat számít. Na mondegy. Az viszont biztos, ha egyszer elkészül, akkor tudni fogja az MkI-et. Szép lassan persze minden autónak felkerülhet a speciális része is. Egyébként ha nem csak OBD-2-t akarsz venni, akkor 1.000.000 felett van a kiolvasók ára. (Anyagáruk nem több mint 50eFt). Egy laptop ára 100eFt felett van (ha normálisat akar venni)
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #349 Dátum: 2005.02.25 péntek, 14:58:00 »

napu nem szomorkodj. Ez azért van mert a miénknél még abszolút felesleges a hibakód olvasás, mert egyszerűen hibátlanok (MKI)  
Később meg .....
'94-esekek álltak elő a példával, és aztán a többit lebutították...
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Oldalak: 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10 11 12 13 14 ... 95   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.069 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.