Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.08 szerda, 14:56:51
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo IV.
>
Elektromos dolgok
Oldalak:
1
2
3
4
5
[
6
]
7
8
9
10
11
12
13
...
213
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Elektromos dolgok (Megtekintve 3300576 alkalommal)
Tomi73
és 30 vendég van a témában
Trekxc
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1672
Trek a bringa és xc=cross country
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #250 Dátum:
2011.02.09 szerda, 15:57:20 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2011.02.09 szerda, 15:41:52
A belinkelt oldalon fel lehet próbálni autóra is...
Fel is próbáltam, el is küldtem magamnak a képet, de elcseszett messziről jöhet, mert még nem érkezett meg
Naplózva
2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
khgdent
Vendég
Elektromos ablakok
«
Új hozzászólás #251 Dátum:
2011.02.13 vasárnap, 14:36:17 »
Üdv. Mindenkinek!
A következő hibával szembesültem. Áramtalanítás után a szokásos rádió betanításnál jött a meglepetés. Az elektromos ablakok teljesen megbolondultak. A jobb első kivételével ami jól működik, a többi nem húzza fel magát egy gombnyomásra. Lefele lemennek egyből, de fel nem. Távirányítóval kapcsolva le mindegyik lemegy, fel viszont megint csak a jobb első... Találkozott valaki még ilyen hibával? Hogyan lehetne újraprogramozni ezt?
Üdv,
khgdent
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: Elektromos ablakok
«
Új hozzászólás #252 Dátum:
2011.02.13 vasárnap, 18:03:09 »
Idézetet írta: khgdent - 2011.02.13 vasárnap, 14:36:17
Üdv. Mindenkinek!
A következő hibával szembesültem. Áramtalanítás után a szokásos rádió betanításnál jött a meglepetés. Az elektromos ablakok teljesen megbolondultak. A jobb első kivételével ami jól működik, a többi nem húzza fel magát egy gombnyomásra. Lefele lemennek egyből, de fel nem. Távirányítóval kapcsolva le mindegyik lemegy, fel viszont megint csak a jobb első... Találkozott valaki még ilyen hibával? Hogyan lehetne újraprogramozni ezt?
Üdv,
khgdent
Ez nem hiba.
Elfelejti az ablak a beállításokat.
Fel kell húzni mindegyiket.
Majd egyenként a felhúzó gombját húzni kell addig, amíg nem hallasz egy kattanást. Ez a visszatanítás folyamata.
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
khgdent
Vendég
Válasz: Elektromos ablakok
«
Új hozzászólás #253 Dátum:
2011.02.13 vasárnap, 22:53:27 »
Köszi !
Holnap kipróbálom.
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: Elektromos ablakok
«
Új hozzászólás #254 Dátum:
2011.02.13 vasárnap, 22:58:45 »
Idézetet írta: khgdent - 2011.02.13 vasárnap, 22:53:27
Köszi !
Holnap kipróbálom.
egyébként:
http://mondeo.hu/ftp/pdf/kezelesi/mondeo_4_kezelesi.pdf
69. oldal
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26658
Phinabubus, filematológus
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #255 Dátum:
2011.02.14 hétfő, 14:02:45 »
Na melyik a jobb?
(ha már drl, akkor a jobban látható lámpa nem az autó alján van...)
«
Utoljára szerkesztve: 2011.02.14 hétfő, 14:04:31 írta Balogh Tomi
»
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Trekxc
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1672
Trek a bringa és xc=cross country
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #256 Dátum:
2011.02.14 hétfő, 15:35:14 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2011.02.14 hétfő, 14:02:45
Na melyik a jobb?
(ha már drl, akkor a jobban látható lámpa nem az autó alján van...)
Sztm a felső kép, amikor alul van. Nekem az tetszik jobban, de nem tudom láthatóságban melyik a jobb
Naplózva
2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #257 Dátum:
2011.02.14 hétfő, 20:45:42 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2011.02.14 hétfő, 14:02:45
Na melyik a jobb?
...
áhhá! szóval innen fúj a szél.
az alsó jobb, mert úgy alkot egységet a ködlámpa felső vonalával.
lassan fel kell menni a padlásra...
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26658
Phinabubus, filematológus
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #258 Dátum:
2011.02.14 hétfő, 21:06:10 »
Idézetet írta: SzJani - 2011.02.14 hétfő, 20:45:42
áhhá! szóval innen fúj a szél.
az alsó jobb, mert úgy alkot egységet a ködlámpa felső vonalával.
lassan fel kell menni a padlásra...
Csak nem gondolod, hogy ilyet felviszek a padlásra??
(csak nem voltam otthon)
drl úton. A JB-ben meg passzentos lesz a cucc...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #259 Dátum:
2011.02.14 hétfő, 21:09:46 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2011.02.14 hétfő, 21:06:10
Csak nem gondolod, hogy ilyet felviszek a padlásra??
(csak nem voltam otthon)
drl úton. A JB-ben meg passzentos lesz a cucc...
akkor ki kell belőle szedni a kotlót, vagy mit tudom én.
szóval a lényeg, hogy nem értettem miért vártál eddig a lökös felrakásával, de most már van rá legalább vmi indok.
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26658
Phinabubus, filematológus
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #260 Dátum:
2011.02.14 hétfő, 21:27:27 »
Idézetet írta: SzJani - 2011.02.14 hétfő, 21:09:46
akkor ki kell belőle szedni a kotlót, vagy mit tudom én.
szóval a lényeg, hogy nem értettem miért vártál eddig a lökös felrakásával, de most már van rá legalább vmi indok.
Nesze!
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja.
http://www.kepfeltoltes.hu
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #261 Dátum:
2011.02.14 hétfő, 21:33:56 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2011.02.14 hétfő, 21:27:27
Nesze!
...
Kíváncsi leszek élőben milyen lesz.
Mi a típus ami megy bele?
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26658
Phinabubus, filematológus
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #262 Dátum:
2011.02.15 kedd, 08:03:19 »
Idézetet írta: SzJani - 2011.02.14 hétfő, 21:33:56
Kíváncsi leszek élőben milyen lesz.
Mi a típus ami megy bele?
Philips led daylight 4
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #263 Dátum:
2011.02.15 kedd, 08:20:41 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2011.02.15 kedd, 08:03:19
Philips led daylight 4
(jó) link?
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26658
Phinabubus, filematológus
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #264 Dátum:
2011.02.15 kedd, 09:07:14 »
Idézetet írta: SzJani - 2011.02.15 kedd, 08:20:41
(jó) link?
kb. 10 hsz-el tekerj vissza...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #265 Dátum:
2011.02.15 kedd, 11:03:25 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2011.02.15 kedd, 09:07:14
kb. 10 hsz-el tekerj vissza...
Ja, akkor az lesz?
Egyébként nem 10hsz-nyire van visszább hanem 26-ra...
ez 260%-os különbség... ez azért rossz, mert azt hittem, hogy gyorsan visszatekerek, s megnézem, de közben derült ki, hogy 2.6-szer van hátrébb, mint amít ígértél, ráadásul még az előző oldalon is...
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26658
Phinabubus, filematológus
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #266 Dátum:
2011.02.15 kedd, 11:15:24 »
Idézetet írta: SzJani - 2011.02.15 kedd, 11:03:25
Ja, akkor az lesz?
Egyébként nem 10hsz-nyire van visszább hanem 26-ra...
ez 260%-os különbség... ez azért rossz, mert azt hittem, hogy gyorsan visszatekerek, s megnézem, de közben derült ki, hogy 2.6-szer van hátrébb, mint amít ígértél, ráadásul még az előző oldalon is...
azt írtam, hogy kb.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #267 Dátum:
2011.02.15 kedd, 11:19:17 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2011.02.15 kedd, 11:15:24
azt írtam, hogy kb.
na de akkor is ez 260% !!!
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #268 Dátum:
2011.02.15 kedd, 11:19:46 »
Hogyan kell ezeknek a DLR-eknek működni? Csatk helyzetjelzővel mehet, vagy nélküle is? Ha felnyomom a tompítottat, akkor hány százalékára kell levenni a fényerőt?
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Takiatti
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 9466
30 / 993-7376
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #269 Dátum:
2011.02.15 kedd, 11:23:41 »
Idézetet írta: SzJani - 2011.02.15 kedd, 11:19:46
Hogyan kell ezeknek a DLR-eknek működni? Csatk helyzetjelzővel mehet, vagy nélküle is? Ha felnyomom a tompítottat, akkor hány százalékára kell levenni a fényerőt?
Én úgy tudom, hogy motorindítás után azonnal automatikusan felkapcsol...
Nem a helyzetjelzővel kapcsolod, hanem direktbe kapcsol, kell vagy sem!
Nagyjából úgy tudom elképzelni, mint az autórádió, az már gyújtáson is bekapcsol...
A többit nem tudom, és lehet, hogy ebben is tévedek.
Naplózva
2017.07. Renault Megane Intens 1,2TCe EDC7
Ex: 2004.09. 2.0TDCI, GHIA, Xenon, Zen, stb...
"Nem véletlen, hogy nem építenek hülyék házát! Felemésztené az építőanyag készletet..."
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #270 Dátum:
2011.02.15 kedd, 11:57:09 »
Idézetet írta: takiatti - 2011.02.15 kedd, 11:23:41
Én úgy tudom, hogy motorindítás után azonnal automatikusan felkapcsol...
Nem a helyzetjelzővel kapcsolod, hanem direktbe kapcsol, kell vagy sem!
Nagyjából úgy tudom elképzelni, mint az autórádió, az már gyújtáson is bekapcsol...
A többit nem tudom, és lehet, hogy ebben is tévedek.
Sztem ennek csak az északi országokban kell így lenni.
MO-n még nem láttam mindig világítós gyári DRL-t.
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Takiatti
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 9466
30 / 993-7376
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #271 Dátum:
2011.02.15 kedd, 12:02:59 »
Idézetet írta: SzJani - 2011.02.15 kedd, 11:57:09
Sztem ennek csak az északi országokban kell így lenni.
MO-n még nem láttam mindig világítós gyári DRL-t.
Audi A6 ?
Kollégám Touaregjében a menüből aktiválható a drl.
Ez ott annyit jelent, hogy a tompítottat felkapcsolja, már gyújtáson is.
Belül semmi nem világít, hátsó lámpa nem világít, elöl a helyzetjelző nem világít!
Ha kapcsol a lámpakacsolón, akkor lesz helyzetjelző (elöl-hátul) belső fényekkel...
Ennek a drl-nek pont az a lényege, hogy amint mozgásképes az autó, látszódjon!
És ne a júzeren múljon, hogy kapcsol-e pilácsot...
Naplózva
2017.07. Renault Megane Intens 1,2TCe EDC7
Ex: 2004.09. 2.0TDCI, GHIA, Xenon, Zen, stb...
"Nem véletlen, hogy nem építenek hülyék házát! Felemésztené az építőanyag készletet..."
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37280
www.mondeo.hu
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #272 Dátum:
2011.02.15 kedd, 12:04:21 »
Idézetet írta: SzJani - 2011.02.15 kedd, 11:19:46
Hogyan kell ezeknek a DLR-eknek működni? Csatk helyzetjelzővel mehet, vagy nélküle is? Ha felnyomom a tompítottat, akkor hány százalékára kell levenni a fényerőt?
A tompított felkapcsolásakor ki kell kapcsolódjon.
Naplózva
Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Takiatti
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 9466
30 / 993-7376
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #273 Dátum:
2011.02.15 kedd, 12:07:17 »
Idézetet írta: Scratch - 2011.02.15 kedd, 12:04:21
A tompított felkapcsolásakor ki kell kapcsolódjon.
Ezt nem hiszem...
Az új Mondeón nem kapcsol ki...
De még a Skoda Octavián sem.
Audi A5-ön, A4-en, R8-on sem.
Viszont mivel az audikon egyben van a sima lámpával, ott szabály van, hogy a fényerőt mennyivel csökkenti pl. irányjelzéskor.
Baromi érdekesen néz ki szemből egy ilyen A4-es, mikor villog az index, akkor az egyik oldalon sokkal kisebb a DRL fénye.
Mert ugye a zindexnek mindíg minden körülmények között látszódnia kell!
stb...
«
Utoljára szerkesztve: 2011.02.15 kedd, 12:10:21 írta takiatti
»
Naplózva
2017.07. Renault Megane Intens 1,2TCe EDC7
Ex: 2004.09. 2.0TDCI, GHIA, Xenon, Zen, stb...
"Nem véletlen, hogy nem építenek hülyék házát! Felemésztené az építőanyag készletet..."
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26658
Phinabubus, filematológus
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #274 Dátum:
2011.02.15 kedd, 12:17:33 »
Tehát akkor:
Vannak elhelyezési szabályok(földtől 250mm minimum, két lámpa közötti távolság 600mm minimum, ill. autó szélétől való távolság maximum 400mm), plusz, hogy gyújtás ráadásakor felkapcsoljon egyből, ill. tompított felkapcsolásakor lekapcsoljon.
Plusz megkötések mellett( a földtől mért távolság minimum 350 mm kell, hogy legyen) a drl (daytime running light) lámpateste, vagy lámparésze kiegészítő fényszóróként is üzemelhet, azaz tompított felkapcsolásakor is működhet, de dimmelve, azaz csökkentett fényerőn (lásd új Mondeó), illetve az általam belinkelt philips led daylight 8-as verziója is ilyen.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Takiatti
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 9466
30 / 993-7376
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #275 Dátum:
2011.02.15 kedd, 12:29:03 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2011.02.15 kedd, 12:17:33
Tehát akkor:
Vannak elhelyezési szabályok(f
öldtől 250mm minimum
, két lámpa közötti távolság 600mm minimum, ill. autó szélétől való távolság maximum 400mm), plusz, hogy gyújtás ráadásakor felkapcsoljon egyből, ill. tompított felkapcsolásakor lekapcsoljon.
Plusz megkötések mellett(
a földtől mért távolság minimum 350 mm kell, hogy legyen
) a drl (daytime running light) lámpateste, vagy lámparésze kiegészítő fényszóróként is üzemelhet, azaz tompított felkapcsolásakor is működhet, de dimmelve, azaz csökkentett fényerőn (lásd új Mondeó), illetve az általam belinkelt philips led daylight 8-as verziója is ilyen.
Most akkó mennyi?
Naplózva
2017.07. Renault Megane Intens 1,2TCe EDC7
Ex: 2004.09. 2.0TDCI, GHIA, Xenon, Zen, stb...
"Nem véletlen, hogy nem építenek hülyék házát! Felemésztené az építőanyag készletet..."
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26658
Phinabubus, filematológus
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #276 Dátum:
2011.02.15 kedd, 12:32:00 »
Idézetet írta: takiatti - 2011.02.15 kedd, 12:29:03
Most akkó mennyi?
Te , te....
A Plussz megkötés a kiegészítő fényszóróhoz, hogy magasabban legyen. Ennyi. Más sem értette, vagy tikitaki hüle?
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Takiatti
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 9466
30 / 993-7376
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #277 Dátum:
2011.02.15 kedd, 12:33:18 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2011.02.15 kedd, 12:32:00
Te , te....
A Plussz megkötés a kiegészítő fényszóróhoz, hogy magasabban legyen. Ennyi. Más sem értette, vagy tikitaki hüle?
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!
Akkor lehet, hogy csak Én vagyok a hüle!
De a leírásod sztem korrekt!
Bár nem néztem utána, de nem is fogok...
Naplózva
2017.07. Renault Megane Intens 1,2TCe EDC7
Ex: 2004.09. 2.0TDCI, GHIA, Xenon, Zen, stb...
"Nem véletlen, hogy nem építenek hülyék házát! Felemésztené az építőanyag készletet..."
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37280
www.mondeo.hu
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #278 Dátum:
2011.02.15 kedd, 14:14:58 »
Én meg nem keresem most a nkh szabályzatot rá.
Ez a halványulás is hülyeség, ennyi erővel az MK3 is lekapcsolhatná azon az oldalon a tomítottat, mert az index pár cm-re van tőle.
Idézetet írta: takiatti - 2011.02.15 kedd, 12:07:17
Ezt nem hiszem...
Az új Mondeón nem kapcsol ki...
De még a Skoda Octavián sem.
Audi A5-ön, A4-en, R8-on sem.
Viszont mivel az audikon egyben van a sima lámpával, ott szabály van, hogy a fényerőt mennyivel csökkenti pl. irányjelzéskor.
Baromi érdekesen néz ki szemből egy ilyen A4-es, mikor villog az index, akkor az egyik oldalon sokkal kisebb a DRL fénye.
Mert ugye a zindexnek mindíg minden körülmények között látszódnia kell!
stb...
Naplózva
Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Takiatti
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 9466
30 / 993-7376
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #279 Dátum:
2011.02.15 kedd, 14:19:46 »
Idézetet írta: Scratch - 2011.02.15 kedd, 14:14:58
Én meg nem keresem most a nkh szabályzatot rá.
Ez a halványulás is hülyeség, ennyi erővel az MK3 is lekapcsolhatná azon az oldalon a tomítottat, mert az index pár cm-re van tőle.
Félre értesz, nem a tompítottat kapcsolja le, hanem a DRL-t!
Erre gondoltam!
Ez ugyan nem az audi hivatalos videója, de ilyen a gyári is!
http://www.youtube.com/watch?v=8dXbogLHlGQ&feature=related
Itt egy másik:
http://www.youtube.com/watch?v=rC9SZSvlpMA&feature=fvwrel
«
Utoljára szerkesztve: 2011.02.15 kedd, 14:31:34 írta takiatti
»
Naplózva
2017.07. Renault Megane Intens 1,2TCe EDC7
Ex: 2004.09. 2.0TDCI, GHIA, Xenon, Zen, stb...
"Nem véletlen, hogy nem építenek hülyék házát! Felemésztené az építőanyag készletet..."
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #280 Dátum:
2011.02.15 kedd, 14:44:37 »
Hát, ha JPE módszerrel gondolkodom, akkor abban az esetben kell lekapcsolni, ledimmelni a DRL-t indexeléskor, ha ugyanabban a lámpatestben van az index-szel. (mert ugye egyébként nem látnánk az indexet)
Tompítottra meg mindenképen dimmeltetném, mert sötétben már lehet, hogy vakíthat.
"Pár hozzászólással ezelőtt" (
) linkeltem s-maxot az smax topikba, ott is látszik, ők hogyan csinálták meg.
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Takiatti
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 9466
30 / 993-7376
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #281 Dátum:
2011.02.15 kedd, 14:51:45 »
Idézetet írta: SzJani - 2011.02.15 kedd, 14:44:37
Hát, ha JPE módszerrel gondolkodom, akkor abban az esetben kell lekapcsolni, ledimmelni a DRL-t indexeléskor, ha ugyanabban a lámpatestben van az index-szel. (mert ugye egyébként nem látnánk az indexet)
Tompítottra meg mindenképen dimmeltetném, mert sötétben már lehet, hogy vakíthat.
Ja, lehet, hogy itt beszéltünk el egymás mellett!
Naplózva
2017.07. Renault Megane Intens 1,2TCe EDC7
Ex: 2004.09. 2.0TDCI, GHIA, Xenon, Zen, stb...
"Nem véletlen, hogy nem építenek hülyék házát! Felemésztené az építőanyag készletet..."
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26658
Phinabubus, filematológus
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #282 Dátum:
2011.02.15 kedd, 14:58:44 »
Idézetet írta: takiatti - 2011.02.15 kedd, 14:51:45
Ja, lehet, hogy itt beszéltünk el egymás mellett!
Az a lényeg, hogy -bár nehezen, de - amit írok, azt megértitek.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Takiatti
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 9466
30 / 993-7376
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #283 Dátum:
2011.02.15 kedd, 15:12:01 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2011.02.15 kedd, 14:58:44
Az a lényeg, hogy -bár nehezen, de - amit írok, azt megértitek.
Nekem nem ingem...
Naplózva
2017.07. Renault Megane Intens 1,2TCe EDC7
Ex: 2004.09. 2.0TDCI, GHIA, Xenon, Zen, stb...
"Nem véletlen, hogy nem építenek hülyék házát! Felemésztené az építőanyag készletet..."
zsoel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 10594
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #284 Dátum:
2011.02.15 kedd, 18:46:06 »
Úgy látom ez a nappali fény elég sokakat érdekel.
Nekem egy pár hónapja be lett építve, így néz ki:
Naplózva
MKIV, 2.0 TDCi, Ghia mánia!
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26658
Phinabubus, filematológus
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #285 Dátum:
2011.02.15 kedd, 19:49:24 »
Idézetet írta: zsoel - 2011.02.15 kedd, 18:46:06
Úgy látom ez a nappali fény elég sokakat érdekel.
Nekem egy pár hónapja be lett építve, így néz ki:
És csak most szólsz? Milyen drl? Ki építette be? Bevált?
Részleteket kérünk...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
bayernorbert
Vendég
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #286 Dátum:
2011.02.15 kedd, 20:20:40 »
Sziasztok!
A forumban új vagyok és azért fordulok hozzátok, hátha találkoztatok már olyan prolémával, ami nálam is előfordult.
Van egy MK4 2008 januári autóm, elektromos lengéscsillapító és nyomkövetős tempomatt van benne.
2009 júniusában még garanciába volt egy bal hátsó legéscsillapító cserém mert folyott belőle az anyag.
Tavaly év végén hibaüzenet: meghibásodott a nyomkövető rendszer figyelmeztető egysége, majd 2 napra rá kiírta, hogy a lengéscsillapító rendszer is meghibásodott, ilyenkor sportfokozatba vált, kemény a rugózása min állat. Elmentem szervízbe, valamit babráltak vele, a nyomkövető rendszer figyelmeztető része oké, a lengéscsillapító hiba ugyanúgy kijött, mint hiba. Nem nyogdtam, alámasztam cstlakozót szétrángattam a hátsó két lengéscsillapítónál, nem látam semmit, összeraktam, kb. 1 hétig hibamentes volt, majd újra kezde, kb 1 km megtétele után, benyomta a hibát. Elindultam az autóvak, mentek kb. 1 km-ert hiba kijött, félreálltam megrángattam a jobb hátsó keréknél a közeget(amikor bűvészkedtem az autóval ott eléggé meg volt törve a vezeték, és gyanus volt) indítom az autót 1 méter után bevágta a hibát. Ezután minden alkalommal 1 méter után benyomta a hibát. Ismét alábújtam, úgy gondoltam a hiva meg van, leszedtem a gyári bandázst a vezetékről, miután műszerrel néztem és törést érzékelt, de semmi, akkor tovább rángattam a vezetéket, majd a csatlakozó közelébe jelzett törést, végig kibontottam a vezetéket semmi nyoma szakadásnak.
Összeraktam, elmtentem 10 km-ert hibamentesen, leállítom, majd indulás után kb. 300 métert ha mehettem újból hiba.....
Másnap elmentem 30 km-ert, következő nap ismét 30, utánna 80km, már belevertem 250 km-ert azóta nincs hiba...
Ja az autóba 45000 km van, amit állítólag kicseréltek lengéscsillapító ismét folyik, a lengéscsillapítókat padon megnéztük, "mehanikailag" jó eredményeket mutattak.
Na erre varjatok gombot?
Ha valaki tud valamilyen infóval szolgálni szívesen veszem. email:
bayer.norbert@freemail.hu
, tel.: 20/219-2661.
Előre is köszönöm segítségeteket!
Naplózva
gravitydave
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1002
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #287 Dátum:
2011.02.15 kedd, 20:28:56 »
Idézetet írta: bayernorbert - 2011.02.15 kedd, 20:20:40
verni az asztalt a garanciaval, meg kermivel fenyegetozni!
Naplózva
2020 MK-5 2.0 Hibrid Kombi ST Line
2006 MK-3 1.8 b Szedan Ambiente
EX 2011 Fusion 2,5 SEL Szedan
EX 2008 Mk-4 1.6 b Kombi, Trend, LPG
EX 1997 Mk-2 1.8 b Ferdehatu GLX
Ex 2002 MK-3 1.8 b Kombi Ambiente
Ex 1996 Mk-1 1.6 b Kombi CLX
bayernorbert
Vendég
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #288 Dátum:
2011.02.15 kedd, 20:34:43 »
Garancia elvileg nincs, csak 2 évig volt, az állítólagosan cserélt lengéscsillapító cseréje több mint 1 éve volt. Egyébként a garancia időn belül küzdöttem más ügyben velük, az sem volt egyszerű! A lengéscsillapító darabja 110 ezer. Többet se lesz ilyen lengéscsillapítóm!
Naplózva
gravitydave
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1002
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #289 Dátum:
2011.02.15 kedd, 20:53:46 »
Idézetet írta: bayernorbert - 2011.02.15 kedd, 20:34:43
Garancia elvileg nincs, csak 2 évig volt, az állítólagosan cserélt lengéscsillapító cseréje több mint 1 éve volt. Egyébként a garancia időn belül küzdöttem más ügyben velük, az sem volt egyszerű! A lengéscsillapító darabja 110 ezer. Többet se lesz ilyen lengéscsillapítóm!
nezd at a szamlakat.
elvileg azokra kulon garancia van!
Naplózva
2020 MK-5 2.0 Hibrid Kombi ST Line
2006 MK-3 1.8 b Szedan Ambiente
EX 2011 Fusion 2,5 SEL Szedan
EX 2008 Mk-4 1.6 b Kombi, Trend, LPG
EX 1997 Mk-2 1.8 b Ferdehatu GLX
Ex 2002 MK-3 1.8 b Kombi Ambiente
Ex 1996 Mk-1 1.6 b Kombi CLX
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #290 Dátum:
2011.02.16 szerda, 08:15:16 »
Idézetet írta: bayernorbert - 2011.02.15 kedd, 20:20:40
Sziasztok!
A forumban új vagyok és azért fordulok hozzátok, hátha találkoztatok már olyan prolémával, ami nálam is előfordult.
...
Előre is köszönöm segítségeteket!
Kedves Norbi!
Javaslom, hogy az miatt, hogy korrektul álljanak hozzád és egyáltalán figyelembe vegyék amit mondasz, használd a "nyomkövetős tempomat" kifejezés helyett az "adaptív tempomat" (ACC) kifejezést mindenképpen; az "elektromos lengéscsillapító" még elmegy, bár ezt is inkább "elektronikus lengéscsillapító-szabályozás" -nak (CDC) hívják. Nem megbántani akarlak ezzel, csak ne érezzenek késztetést arra, hogy hozzá nem értő vagy, s kezdjenek kibújni a dolgok alól. Respekted csak így lesz!
Ha 2008 januári az autó, akkor 2010 januárig volt garis.
A 2009 júniusában gariban cserélt lengéscsillapítóra ha jól tudom 1 év gari van, tehát 2010 júniusáig.
"Tavaly év végén", tehát ez 2010 december lehet, az autódon már sem az eredeti gari nincs, sem a cserélt lengéscsillapító nem garis, tehát bármit kérsz a szervizben, fizetni kell érte (kivéve ha nem rendesek).
Ha "valamit babráltak vele" s ezért nem kértek semmit, akkor azt elvileg még neked kell megköszönni.
"miután műszerrel néztem és törést érzékelt, de semmi, akkor tovább rángattam a vezetéket, majd a csatlakozó közelébe jelzett törést, végig kibontottam a vezetéket semmi nyoma szakadásnak"
Na ezt a részt nagyon nem értem, törésjelző műszer nincs, "szakadásjelző" van, de az sem mondja meg, hogy hol csak egy vezeték két vége között vagy van kontakt, vagy nincs.
A cserélt lengéscsillapító ha folyik, akkor az "mechanikailag" sz*r.
Bár már nem garis a javítás, de próbáld meg velük békésen megbeszélni, hogy azért vmi itt mégsem kerek. Ha nagyon elzárkóznak, meg keményítenek, akkor mondd azt, hogy akkor megkeresed a FordKözépKeletEurópőaKft-t is, hogy ők vajon mit fognak majd mondani.
(egyébként nekem régebben volt egy ügyem, amit felvittem eddig, és az egyharmadát állták a dolognak, bár az autó már nem volt garis bőven.)
Tehát akkor:
Tempomat: ennek állítólag a gombjai szoktak sz*rok lenni, kontakthiba, vagy ki tudja mi, nekem is volt 1x, törölték a hibát, de azóta sem jött elő, viszont a hibáról nyomtattattam papírt s azt eltettem.
Lengéscsillapító: tényleg nézd meg a számlákat, hogy mit írtak rá, hogy mennyi gari van a javításra, de ugye itt az a baj, hogy Neked az gyári gariban ment, s olyankor biz' Te nem kapsz semmi papírt a javításról, számlát meg aztán főleg nem.
Amit most kell mérlegelned:
1.
Kicseréled a szabályozható lengéscsillapítót 110-ért, (bár ezt hivatalosan párban szokták), s akkor mész vele, s ha szerencséd van többet nem lesz vele nyíg
2.
Ha a "Többet se lesz ilyen lengéscsillapítóm!" állapotot szeretnéd, akkor kérdezd meg Fordékat, hogy ki lehet-e kapcsolni az elektronikus lengéscsillapítás szabályzást (CDC) az autó konfigurációs fájljában az IDS-sel, s akkor tetess be 4 hagyományos lengéscsillapítót. Azzal nem lesz baj.
3.
"amit állítólag kicseréltek lengéscsillapító ismét folyik"
na igen, szóval sztem ezt nem is cserélték, kérj el minden papírt a cseréről, elvileg a szerviz a a FordKözépakárkinek számlázza tovább ha ezt kell cserélni. Kérd el a számlákat, ill. mindenféle papírt a javításról. Ha tányleg kicserélték, akkor az újnak nem kellene folyni, ha meg egy új is folyik ,akkor az autóval olyan probléma van, ami már a 2év gari idő alatt is fenn állt, tehát azt nekik kell javítani.
Írj majd, hogy hogyan haladsz, hogy kapj innen rendes supportot.
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #291 Dátum:
2011.02.16 szerda, 08:16:22 »
Általános szabály egyébként mindenkinek a témához kapcsolódóan:
ha gari időn belül szervízbe megyünk, s ott csak babrálnak, vagy ott már megjavul a dolog, vagy ott nem csinálja, vagy csak a hibakódot kellett kiütni esetek forognak fent, akkor is kell kérni valamiféle papírt, amin ez igazolva van, hogy az adott hibával ment be az autó, s az lett javítva, nem lett javítva, megszűnt, ott nem jelentkezik a hiba, stb.
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #292 Dátum:
2011.02.16 szerda, 08:17:01 »
Idézetet írta: bayernorbert - 2011.02.15 kedd, 20:20:40
Sziasztok!
...
Előre is köszönöm segítségeteket!
Melyik szervizben volt egyébként ezzel az autó?
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26658
Phinabubus, filematológus
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #293 Dátum:
2011.02.16 szerda, 09:03:20 »
a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről szóló 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendeletből az ide vonatkozó rész:
"
A nappali menetjelző lámpára vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek
55/A. § (1) A gépkocsit fel szabad szerelni két, menetirányban fényt kibocsátó nappali menetjelző lámpával.
(2) A nappali menetjelző lámpa csak színtelen (fehér) fényt bocsáthat ki.
A nappali menetjelző lámpára vonatkozó további műszaki feltételek
55/B. § (1) A gépkocsira csak jóváhagyási jellel ellátott nappali menetjelző lámpát szabad felszerelni.
(2) A nappali menetjelző lámpákat a gépkocsin a következőképpen kell elhelyezni:
a) az átvilágított felület alsó széle az úttest szintjéhez 0,25 méternél közelebb és attól 1,50 méternél távolabb nem lehet;
b) az átvilágított felület külső széle a gépkocsi legszélső pontjától 0,40 méternél távolabb, a különböző oldalon lévő lámpák átvilágított felületének belső szélei egymáshoz 0,60 méternél közelebb nem lehetnek, azonban az olyan gépkocsin, amelynek a teljes szélessége nem éri el az 1,3 métert, a belső szélek közötti legkisebb távolság 0,40 méterre csökkenthető.
(3) A nappali menetjelző lámpák elektromos kapcsolásának olyannak kell lennie, hogy a lámpa automatikusan bekapcsolódjon, ha a motorindító kapcsoló a motor indítására kész állapotában van, de - kivéve a 42. § (5) bekezdése szerinti esetet - automatikusan kapcsolódjanak ki, amikor a fényszórókat bekapcsolják."
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26658
Phinabubus, filematológus
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #294 Dátum:
2011.02.16 szerda, 09:11:05 »
Mivel látszódott, hogy az 55/B. § (3) bekezdése 2011. január 1-jei hatállyal módosításra került, így megnéztem a korábbi szabályozást.
Természetesen annak rendje és módja szerint jól el volt baxva...
A korábbi szabályozás szerint - ami egyáltalán nem harmonizáltt az uniós joggal - a nappali menetjelzőnek a helyztejelzővel kellett felkapcsolnia...
Na most aki nem jártas, annak elmondom, hogy ezek a műszaki szabályok egy az egyben kerülnek átültetésre az uniós jogból (így harmonizálják).
Az uniós jog ebben a kérdésben már rég nem változott, így a "magyar hozzáértő kollégák":
1. vagy nem tudnak fordítani
2. vagy nem is tudják mi az a helyzetjelző, nappali menetfény, stb...
(szégyen)
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #295 Dátum:
2011.02.16 szerda, 09:13:04 »
"kivéve a 42. § (5) bekezdése szerinti esetet"
engem ez a rész még érdekelne, köszi
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26658
Phinabubus, filematológus
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #296 Dátum:
2011.02.16 szerda, 09:19:13 »
Idézetet írta: SzJani - 2011.02.16 szerda, 09:13:04
"kivéve a 42. § (5) bekezdése szerinti esetet"
engem ez a rész még érdekelne, köszi
az a fénykürtre vonatkozik.
Pontosabban arra az esetre, amikor csak villantasz, tehát nem állandóra kapcsolod a refit. Tehát refizéskor nem kell kikapcsolnia a nappali menetfénynek.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
bayernorbert
Vendég
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #297 Dátum:
2011.02.16 szerda, 19:46:47 »
Szia!
Bocsánat a pontatlan kifejezésekért, igen a lengéscsillapító rendszer IVDC néven szerepel, de a lényeget szerettem volna vázolni, remélem sikerült.
Egyébként ma voltam bent a Fordnál, valaki kérdezte hol, MOHÁCSON a HALMAI-nál, a főnököt személyesen ismerem, de nem volt bent, a srácok megnézték a hibakódokat, valóban a már cserélt lengéscsillapítóval van baj, tekercs zárlatot, szakadást jelez, de ettől függetlenül az olaj is szivárog belőle, cserét javasolnak.
Valóban felmerült az ötlet amit leírtál, lehet, hogy jobban járok, ha mind a 4 csillapítót cserélem, még mindíg olcsóbb, mintha 1 db-ot veszek a másikból, ugyan is 120 ezer forint körüli árat mondtak rá, és esetleg újból problémám lesz akkor közel 30 ezerből megúszom. Ismerősnél cseréljük műhelybe munkadíj semmi, azért nem mindegy. Utánnanéztün más beszerzési forrásnak is, de ott 118 ezer + áfát mondtak, csak eredeti Ford van, egy másik helyen holnapra várok választ ár ügyben.
A következő dolog is felmerült bennem, hogy esetleg, tényleg más mechanikai, esetleg szerelési probléma áll fent, esetleg gyári hiba, ami kikészíti a lengéscsillapítót. Ugyan az alkalmazottakkal tudtam beszélni, minden nemű garanciától elhatárolódnak, de köszönöm a segítséget, és meg próbálom tudakolni a leírtak alapján, hogy a csere ténylegesen megtörtént-e.
A következő elképzelésem, lehet, hogy felveszem a németekkel a kapcsolatot, más felfogásban, dimenzóban vannak mint mi, lehet, hogy több segítséget kapok tőlük, mint itthon. Hallottam csodákról, miért nem lehet nekem is szerencsém.
Egy szó mint száz, valószínűleg csere lesz a vége, de nem mindegy ki fizeti? De nem nevetséges, hogy 45000 km alatt kétszer kell cserélni ugyan azt a lengéscsillapítót?
Kösz a választ Norbi.
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #298 Dátum:
2011.02.16 szerda, 23:25:04 »
Idézetet írta: bayernorbert - 2011.02.16 szerda, 19:46:47
Szia!
...
Szívesen ,de az IVDC az megint mást jelent: ez a elektronikus lengéscsillapító-szabályozással ellátott menetstabilizáló rendszernek a neve. Az IVD az létezik magában is, ez ugye széria már az Ambientében is.
Szóval: IVD + CDC = IVDC
Tehát az elektronikus lengéscsillapító rendszer neve: CDC.
"tekercs zárlatot, szakadást jelez": most akkor melyiket? a 2 dolog teljesen más.
Tényleg derítsd ki, hogy cserélték-e. S mielőtt elindulsz a németek felé (aminek így elsőre nem látom értelmét) először fenyítsd be a szervizt, hogy indulsz a FordKözépKeletEurópaKft felé, s indulj is el!
Szerintem nem cserélték a lengéscsillapítódat, vminek nagyon el kell csesződnie a gépben ha 45E km alatt 2 lengéscsillapító száll el ugyanott, ez meg durva gyári hibának minősül.
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
V.Tamás
Vendég
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #299 Dátum:
2011.02.16 szerda, 23:57:29 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2011.02.16 szerda, 09:03:20
a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről szóló 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendeletből az ide vonatkozó rész:
"
A nappali menetjelző lámpára vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek
55/A. § (1) A gépkocsit fel szabad szerelni két, menetirányban fényt kibocsátó nappali menetjelző lámpával.
(2) A nappali menetjelző lámpa csak színtelen (fehér) fényt bocsáthat ki.
A nappali menetjelző lámpára vonatkozó további műszaki feltételek
55/B. § (1) A gépkocsira csak jóváhagyási jellel ellátott nappali menetjelző lámpát szabad felszerelni.
(2) A nappali menetjelző lámpákat a gépkocsin a következőképpen kell elhelyezni:
a) az átvilágított felület alsó széle az úttest szintjéhez 0,25 méternél közelebb és attól 1,50 méternél távolabb nem lehet;
b) az átvilágított felület külső széle a gépkocsi legszélső pontjától 0,40 méternél távolabb, a különböző oldalon lévő lámpák átvilágított felületének belső szélei egymáshoz 0,60 méternél közelebb nem lehetnek, azonban az olyan gépkocsin, amelynek a teljes szélessége nem éri el az 1,3 métert, a belső szélek közötti legkisebb távolság 0,40 méterre csökkenthető.
(3) A nappali menetjelző lámpák elektromos kapcsolásának olyannak kell lennie, hogy a lámpa automatikusan bekapcsolódjon, ha a motorindító kapcsoló a motor indítására kész állapotában van, de - kivéve a 42. § (5) bekezdése szerinti esetet - automatikusan kapcsolódjanak ki, amikor a fényszórókat bekapcsolják."
Szia!
55/B
(3) mikor változott meg?
Amit én tavaly lementettem abban még a helyzetjelzővel együtt kellett égjen
Nost rákerestem a Net-n és valóban már ez jön le, hogy a gyújtásra kell feléledjen - ennek örülök, mert én is így kötöttem be
Kösz az infót
, már mentettem is és nyomtatom is ki ismét, hogy a közúti ellenőrzéskor a
elé tudjam tenni
Naplózva
Oldalak:
1
2
3
4
5
[
6
]
7
8
9
10
11
12
13
...
213
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ