Ford Mondeo Club Hungary

Szakmai fórum => Mondeóhoz keresek => A témát indította: legyozo - 2011.11.01 kedd, 09:21:59



Cím: MK1 féltengely-megoldva
Írta: legyozo - 2011.11.01 kedd, 09:21:59
Sziasztok!

2.0-ás, manuális váltós, benzineshez keresek féltengelyeket.

Üdv


Cím: Válasz: MK1 féltengely
Írta: astor72 - 2011.11.01 kedd, 09:36:27
Sziasztok!

2.0-ás, manuális váltós, benzineshez keresek féltengelyeket.

Üdv
manuális váltós benzineseké egyforma, kivéve a v6...


Cím: Válasz: MK1 féltengely
Írta: legyozo - 2011.11.01 kedd, 10:02:25
manuális váltós benzineseké egyforma, kivéve a v6...
Jól értem, hogy ugyanaz a féltengely kell az MK1- hez és MK2-höz, vagy a motor térfogatára vonatkozott a kiegészítésed?


Cím: Válasz: MK1 féltengely
Írta: astor72 - 2011.11.01 kedd, 10:14:51
Jól értem, hogy ugyanaz a féltengely kell az MK1- hez és MK2-höz, vagy a motor térfogatára vonatkozott a kiegészítésed?
térfogatra.
de nem kizárt az 1-2 egyezés sem, de erre ne vegyél mérget...


Cím: Válasz: MK1 féltengely
Írta: sickdog - 2011.11.01 kedd, 11:58:29
nem elég csak külső csukló? kanyarba kattog?


Cím: Válasz: MK1 féltengely
Írta: legyozo - 2011.11.01 kedd, 12:14:08
nem elég csak külső csukló? kanyarba kattog?
Kanyarban  nem kattog, csak rázza a kocsit gyorsításkor. Nem tudom, hogy melyik része rossz.


Cím: Válasz: MK1 féltengely
Írta: lacasa - 2011.11.01 kedd, 12:40:25
Kanyarban  nem kattog, csak rázza a kocsit gyorsításkor. Nem tudom, hogy melyik része rossz.
Üdv!
Mk2 klubtársnak van hozzá csuklója. Kérdezd meg tőle és azt hiszem ő megmondja neked hogy miért ráz.
 :wave:


Cím: Válasz: MK1 féltengely
Írta: legyozo - 2011.11.01 kedd, 12:48:00
Üdv!
Mk2 klubtársnak van hozzá csuklója. Kérdezd meg tőle és azt hiszem ő megmondja neked hogy miért ráz.
 :wave:
MK2 nem csak MK2-t bont? Az MK2 féltengely jó az Mk1-be?


Cím: Válasz: MK1 féltengely
Írta: lacasa - 2011.11.01 kedd, 13:25:35
MK2 nem csak MK2-t bont? Az MK2 féltengely jó az Mk1-be?
Azért mondtam hogy kérdezd őt de a legjobb tudásom szerint jó bele.


Cím: Válasz: MK1 féltengely
Írta: sickdog - 2011.11.02 szerda, 12:00:25
ha gyorsításkor ráz akkor belső csukló kell bele...


Cím: Válasz: MK1 féltengely
Írta: legyozo - 2011.11.03 csütörtök, 00:50:05
ha gyorsításkor ráz akkor belső csukló kell bele...

Kösz az infót.



Cím: Válasz: MK1 féltengely
Írta: drof - 2011.11.03 csütörtök, 07:42:34
ha gyorsításkor ráz akkor belső csukló kell bele...

Vagy új rugó a törött helyére. Vagy új féktárcsa a hullámos helyére, vagy új kerékcsapágy a kotyogó helyére.

Ezer+1 dolog miatt rázhat gyorsításkor, biztos a féltengely hiba?


Cím: Válasz: MK1 féltengely
Írta: legyozo - 2011.11.03 csütörtök, 09:32:45
Vagy új rugó a törött helyére. Vagy új féktárcsa a hullámos helyére, vagy új kerékcsapágy a kotyogó helyére.

Ezer+1 dolog miatt rázhat gyorsításkor, biztos a féltengely hiba?

Biztos akkor lesz, amikor ma  a féltengelyes szaki rámondja az áment.
Köszi a javaslatokat, ha van újabb szívesen veszem. A rugók nem töröttek, kerékcsapágy nem kotyog, féktárcsa évek óta benn van, a rázás nem rég kezdődött.


Cím: Válasz: MK1 féltengely
Írta: drof - 2011.11.03 csütörtök, 09:40:39
Biztos akkor lesz, amikor ma  a féltengelyes szaki rámondja az áment.
Köszi a javaslatokat, ha van újabb szívesen veszem. A rugók nem töröttek, kerékcsapágy nem kotyog, féktárcsa évek óta benn van, a rázás nem rég kezdődött.

A rugótörést csak akkor veszed észre, ha kiveszed a rugót. A felső részből szokott letörni 1/2-ed menet, benézve alulról nem látszik. Tipikus jelensége a kigyorsításnál rázás és a kormányremegtetés 80km/h körül.

A csapágy akkor nem kotyog, ha felemelt keréknél, kézzel megmozgatva nem mozog. Így is megnézted?

A tárcsa üzemideje itt lényegtelen, elég egy nagyobb, hosszú fékezés és hullámosodhat+vetemedhet. Sőt, ha évek óta bent van, akkor nagyobb erre az esély, mivel a  vékonyabb tárcsa hamarabb túl tud hevülni.

Ezeket is nézesd mega szakival, hogy kizárhatóak legyenek ezek a hibák. Könnyne járhatsz úgy, hogy féltengely csere után nem változik semmi és ahhoz nem elég olcsó a tengely meg z óradíj, hogy csak úgy cserélgesd. :integet2:


Cím: Válasz: MK1 féltengely
Írta: legyozo - 2011.11.03 csütörtök, 09:55:31
A rugótörést csak akkor veszed észre, ha kiveszed a rugót. A felső részből szokott letörni 1/2-ed menet, benézve alulról nem látszik. Tipikus jelensége a kigyorsításnál rázás és a kormányremegtetés 80km/h körül.

A csapágy akkor nem kotyog, ha felemelt keréknél, kézzel megmozgatva nem mozog. Így is megnézted?

A tárcsa üzemideje itt lényegtelen, elég egy nagyobb, hosszú fékezés és hullámosodhat+vetemedhet. Sőt, ha évek óta bent van, akkor nagyobb erre az esély, mivel a  vékonyabb tárcsa hamarabb túl tud hevülni.

Ezeket is nézesd mega szakival, hogy kizárhatóak legyenek ezek a hibák. Könnyne járhatsz úgy, hogy féltengely csere után nem változik semmi és ahhoz nem elég olcsó a tengely meg z óradíj, hogy csak úgy cserélgesd. :integet2:
Köszönöm a tanácsokat, megnézetem, ellenőriztetem.
A rugót másképpen nem lehet ellenőrizni, csak úgy ha kiveszem? A tárcsát házilag lehet ellenőrizni? A csapács a levegőbe emelve sem kotyog.


Cím: Válasz: MK1 féltengely
Írta: drof - 2011.11.03 csütörtök, 11:17:12
Köszönöm a tanácsokat, megnézetem, ellenőriztetem.
A rugót másképpen nem lehet ellenőrizni, csak úgy ha kiveszem? A tárcsát házilag lehet ellenőrizni? A csapács a levegőbe emelve sem kotyog.

A rugót úgy is lehet, hogy kerék le és kézzel felnyúlsz neki. Ha törött, azt érezni fogod az ujjaiddal.

A tárcsához kell műszer.


Cím: Válasz: MK1 féltengely
Írta: legyozo - 2011.11.03 csütörtök, 13:01:09
A rugót úgy is lehet, hogy kerék le és kézzel felnyúlsz neki. Ha törött, azt érezni fogod az ujjaiddal.

A tárcsához kell műszer.
Szerelők: féltengely belső csukló feladta a harcot. Ez okoz gyorsításkor rázást.


Cím: Válasz: MK1 féltengely
Írta: legyozo - 2011.11.04 péntek, 14:55:01
Szerelők: féltengely belső csukló feladta a harcot. Ez okoz gyorsításkor rázást.
Szundi fórumtársunktól sikerült vételezni egy párat.