Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 10:41:19 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: [1]   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK4 / DPF fáklya, porlasztó, vaporizer kiégetése  (Megtekintve 14377 alkalommal)
0 Felhasználó és 1 vendég van a témában
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Dátum: 2018.04.09 hétfő, 20:53:42 »

Szerző: fecskebeka

A kocsit kicsit alá bakolva, nagy nehezen sikerült házamtáján kiszedni megint a DPF porlasztó pipát.
Az első pipakiszedés nagyon nehéz volt még aknában is, nem véletlenül volt a videóban is a barátunk kezében az a vas zárt-szelvény a film végén. Akna, vagy csápos emelő nélkül nem ment volna. Most csak kövekre felállva éppen aláfeküdni tudtam. De így is le kellett szedni az kipufogónál lévő alváz keresztmerevítőt és meg kellett kicsit toldanom a villáskulcsot a pipa anya meglazításához. Lehetőleg jó minőségű, pontosan illeszkedő kulcsot használjatok, ne kenődjön el a csavarfej.
Megmértem a gyertya ellenállást, az előző tisztítgatás, berakás után sem változott, nem tettük jobban tönkre. ~1 Ohm. De közben megjött az új. 0,6 Ohm. Szóval az előző gyertya már nem volt az igazi. Egy itteni javaslat segítségével konyhai gázégőn jó sercegősre felmelegítve, vagy 4-5 nekifutással sikerült kicsavarni a régi gyertyát. De csak hatlapfejű 12 krova kulccsal. Előtte finoman körkörös mozgással letörtem a kábelezését tőben. Így megint csak jobb híján rá tudtam tenni a 40 cm es racsnis kart. Hát még így is megizzadtam, meg izgultam is, ne törjön bele.  Grin De kijött. A ~120 C fok melegítés tényleg kell!!! Utólag is köszönöm a fontos tanácsot!!

A régi gyertyán korom ráégések. Valószínűleg már nem izzítva rendesen a gyertya nem porlasztott, csak elszenesített, ráégetett, meg a több év. És amik leváltak darabok, bizony eltömítették a valahol a derékszögnél lévő, gondolom kis furatot. De egyáltalán nem olyan koszos a cucc, mint a videón a barátunknak és por száraz.
https://www.youtube.com/watch?v=9Tm_y02fGPw

Nem tudom belül milyen furat, vagy mi lehet még. Huh?
Aki fújt ilyenbe bele, kérdem, hogy mennyire kell a levegőt átengednie. Mert nekem most éppen csak kicsit sziszeg.
Megint csak jobb híján, most konyhai sütő tisztítóban áztatom. Elég durva cucc, remélem ér valamit.

A csatlakozó érintkezőt is sikerül kis okoskodással szétszednem, meg a tüskéből kiszednem a vezeték szálakat. Így ha minden igaz toldás nélkül be fogom tudni tenni az új kábelt.

DPF 125% érték után, motorhiba jelzés után, de nem vészüzem esetén, és a motorhiba jelzés is eltűnt, fog megint regent indítani vajon?
Nem feltétlenül küzdenék a számítógépes kényszer regennenel.

folyt köv.
Szép estét!  beka3

Ismét megy a regen. Boldogok vagyunk! Amikor beindítottam a motor, érdekes módon DPF gyertya szakadás hibát olvastam a telefonnal. Megijedtem. Hibákat töröltem. Nem jött vissza. (talán a vaporiser kivett állapotban ráadtam egyszer a gyújtást)
Amint meleg lett a motor menetben elindult a regen. És lőn kellően meleg. Igaz először a motor hengertéri utó-befecskendezés kezdett rá megint. De aztán lefutott szépen minden. Nem kellett számítógépes kényszer regent alkalmaznom.

Az oldószer nem ér semmit, ha már eltömődött... Ugyan jönnek ki darabok a nem látszó helyekről, de átfújni sem tudtam többet. 2 bár levegő sem segített.
Abszolút ott van az elzáródás, ahol a videóban is kettévágták, és persze semmi nem látszik belőle. Dróttal átböködni sem lehet.
Megoldás.
Gázmelegítő pisztoly arra a kis szakaszra min 2x majdnem vörös izzásig. Hevítések után vizet kell bele-bele engedni a furatba, majd a gyertya helyre, de óvatosan, meg ne égessen a kicsapó gőz!! A gőz robbanásszerűen töri fel és távolítja el a kokszos darabokat! Kicsi kocogtatással a furat felé lehet csalni a képződött koksz rudacskát és egy csavarhúzóval már fel lehet aprítani. A végén szinte akadály nélkül kell tudni átfújni, belső szűkület ezek szerint nincs. Az új gyertya betekerésekor szintén érdemes kicsit melegíteni a pipát a menetes résznél, én kicsit megcsiszoltam finom polirral a meneteket és be is zsíroztam kicsit, még így is feszesen ment be. A kúpokra vigyázzatok, az adja a tömítést. A csatlakozóra kötés kicsit macerás, nem feltétlenül lesz tökéletes. De a célnak továbbra is tökéletesen megfelel, vízálló maradt, kívülről olyan mint a régi. A gyertya vezetéke mintha nem lenne forrasztható. Mivel nem tudtam olyan jól sajtolni a csatlakozó tüskét a vezetékre mint a gyári, ahol folyáshatárig nyomják össze, megpróbáltam rá is forrasztani. Talán emiatt is, de nem tudtam rendesen visszatenni reteszelésig a tüskét. De a kábelek a helyükön tartják (remélem). A pipát külső menetes anyáját is kicsit  megsmirgliztem és megzsíroztam. Így szinte kézzel tudtam végigcsavarni. Úgy is beleég.  nyes
Jó lenne ha az új gyertyával legalább megint 100e km re jó a fáklya.  eljen
Ha ezeket tudja az ember alig egy órával több ki-be szerelni, kitisztítani. Nekem több volt így, de most már megérte. Megtakarítottam minimum 50, de inkább 90 ezer forintot. Ajánlom annak akinek van türelme, eszköze, alá tud menni a kocsinak valahogy.

Talán érdemes volna szervizekkor a pipát a kipufogó csőből kivétel nélkül gázmelegítővel a könyök részen időnként felhevíteni és kiégetni a kezdődő lerakodásokat, mert az a szakasz nincs a kipufogóba és nem forrósodik rendesen fel a kocsi üzemeiben.

Az érdekesség, hogy nekem is 170000 km volt a halálig, mint Alfnál  eljen



Legalább szükséges nehézfegyverzet



Én más szerszám híján letörtem a régi gyertya vezetékét tőben  hogy rá tudjam tenni a krovát hajtókarral. Ez a gyertya még működött, de nem hevített már rendesen. Készültek rajta sorra az eltömődést okozó kis kokszdarabok.



Lehetőleg hatlapfejű M12 kulcs, nem a 12 recés és melegítés kivétel közben! Combos, szép lassan egyenletesen kicsavarás.
Új becsavarásakor, kis menet smirglizés, kis zsír, pipa melegítés és csak a krovafejet tettem fel és vízpumpafogóval kínoztam meg a krovát. Befelé kicsit könnyebben ment.



Csak vastag börkesztyűvel! És mikor már átfújható, a furatba, a gyertya csövébe is be lehet tolni a lángcsúcsot a maradékok kiégetésére.
A satuba fogott vékony üzemanyag bevezető cső nem fog felforrósodni, ezt kézzel lehet ellenőrizgetni is. A fekete vezeték elé tegyetek egy nagyobb fém lemezt, hogy ne érje hő a szigetelést a gázlángból véletlenül se.   Majd hideg vizet lehet vékony sugárban beleengedni csap alatt a furatba, csőbe egy-egy pillanatra. VIGYÁZZ A KICSAPÓ GŐZRE! Kirobban a koksz is. De még mindig lehetnek beszorult kis rúdszerű darabok, ha nem folyik át rendesen. Jöhet a kocogtatás a kis furat felé. Szép lassan lecsúszik oda a koksz és össze kell törni csavarhúzóval. Kimosni, árfolyást ellenőrizni. Ha kell, megint hevíteni.



Így kell átfolynia a víznek kiégetés után! És belenézve ne látsszanak már koromdarabok se!



A csatlakozó fehér belsejét kifelé kell húzni a középső pöcök széle felé nyomásakor kis kampós dróttal.
Be kell nyúlni kis műszercsavarhúzóval a kiveendő csatlakozó tű mellé és hátra kitolni a tűt. A másikat például nem tudtam kivenni. Sad
A tű vezetékre hajló klimpelt részét szét lehet hajtogatni szintén műszercsavarhúzóval, helyére be lehet tenni az új gyertya méretre vágott vezetékét, esetleg forrasztást próbálni biztonságból, ha nincs megfelelő klimpelő és vissza az egész. Vízmentesítő gumigyűrűt se felejtsük előtte!
« Utoljára szerkesztve: 2018.04.09 hétfő, 21:36:17 írta AndyA » Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Oldalak: [1]   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.096 másodperc alatt készült el 26 lekéréssel.