Kormányoszlop mandzsetta csere MK1-MK2
Egyszerű, otthon is kb. fél óra alatt elvégezhető művelet. Előzménye, hogy ázott a lábam vizes környezetben való vezetéskor és ilyenkor a kormányt is nehezebb volt forgatni. A beázás oka lehet a fűtőrendszer eltömődése is, de szerencsére most egyszerűbb volt a helyzet. Az ominózus tömítést a pedálsor és a szőnyeg alatt találjuk, kb. 5e ft az ára,ami nem sok, de rengeteg bosszúságot megspórolhatunk a cseréjével. A képen látható, hogy az enyém már egy kicsit elhasználódott az előző tulajdonosnál.
Szerszámok:
- racsnis kulcs dugóval
- új tömítés
- fogó
Tekerjük ki a szőnyeget rögzítő műanyag csavart a pedál alatt. Két lyuk van benne,én egy csőrös fogóval tekertem ki. A pedálok kicsit útban lesznek, kiszedni nem érdemes őket.Ha hasonló állapotban van a gumi mint nálam folytassuk a munkát. A kormányoszlopon jelöljük be, hogy a bordástengely milyen állásban csatlakozik hozzá. Bár nem kell levenni,de lecsúszhat magától is (ha rendesen be van zsírozva, ha nincs pótoljuk hőálló zsírral és melegben nem fog a lábunkra csorogni). Ezzel meg tudjuk előzni az utólagos beállítással való vacakolást. Tekerjük szét a kormánymű-bordástengelyt egymáshoz rögzítő pánt csavarját és toljuk fel a tengelyt addig,hogy ne legyen útban. Ekkor a kormánymű csonkját látjuk. A tömítés (boltban mandzsetta néven forgalmazzák...) csak be van pattintva a padlólemezbe,némi fizikai ráhatással kijön a helyéről. Az újban van egy műanyag betét azt és a gumit körben vékonyan kenjük be zsírral. A padlólemezbe pattintsuk vissza az új tömítést (Én addig szenvedtem, amíg be nem ment
). Óvatosan, hogy az új alkatrész ne sérüljön meg! Visszaszerelés értelemszerűen. A kárpit rögzítése előtt ellenőrizzük a kormány állását,ha jó akkor rögzítsük a szőnyeget.
Új: | Bepattintás előtt: |
| |
Régi: | Végre a helyén: |
| |
Írta: Misi107