Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 01:30:51 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: [1]   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK4 / Pollenszűrő csere és klímatisztítás  (Megtekintve 21270 alkalommal)
0 Felhasználó és 1 vendég van a témában
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Dátum: 2011.07.25 hétfő, 22:43:15 »

MK4 pollenszűrő csere és klímatisztítás
Írta: zzoli

Ma volt a napja amikor rászántam magam az MK4 1,8 TDCI Mondeom klímatisztítással egybekötött pollen szűrő cseréjére!

Azt, hogy ez miért is volt mérlegelés tárgya, most megmutatom.

Sajnos a gázpedál kiszerelését nem tudjuk megúszni!:


A pedál kiszerelése tulajdonképpen pofon egyszerű, csak hozzáférni nehézkes! A két baloldali anyával semmi gond, egy 10-es dugókulccsal könnyedén leszedhetők. Van azonban jobb oldalt fenn is egy anya, ami inkább tapintható, mint látható! Na ehhez kell a dugókulcs készlet hosszabbítója, csuklós idomja.

Nálam ez volt a szerszámkészlet:


10-es dugókulcs készlet hosszú, rövid, csuklós toldalékokkal. 7-es csillag-villás kulcs, lámpa. Az asszony kozmetikai tükre is be volt vetve a terepszemlénél. /Egy csomó mindent nem is láttam volna nélküle!/

Illetve itt a szerszámok és a kiszerelt 3db 10-es anya illetve a 7-es csavar:


Szóval gázpedál leszerelés után, jött a pollenszűrőt takaró fedél levétele. Ehhez egy 7 -es csillag-villáskulcs kellett. Nálam is már csak egy csavar tartotta a fedelet a háromból, ami bepattintós szóval így elég is!

Most, hogy szabad a pálya jöhet a klímatisztító hab. Kb. 5 percet eltökörésztem mire sikerült a kiszedett pollenszűrő helyén a motortér felé beküldeni a spray műanyag csövét! Azt írja az útmutató ( a korábbi javaslatokkal ellentétben, amelyek szerint a habot a kifúvó nyílásokba kell nyomni) hogy a flakon teljes tartalmát ide kell befújni! Tehát az elpárologtató a tisztítás elsődleges célpontja!

Nekem kb a flakon tartalmának felét sikerült ide befújnom, ezek után már jött kifelé a hab, ezért a maradékot szétnyomtam a befúvókba.

Itt már jön ki a trutyi!


A maradék helye. Ment ide is …


...meg ide is.


Miután kifújtam a teljes flakont, vártam fél órát.

Utána 20 percig közepes fokozaton, nyitott ablakokkal, asó-felső állásban szellőztettem. A pollenszűrő helyének takarólapját célszerű feltenni, csak felpattintva csavar nélkül.

Ezután már a motort is beindítva, újabb 10-10 perc intenzív szellőztetés fűtéssel, klímával! (A 10-10 perc az alsó befúvásszélvédő, majd a felső befúvás-szélvédő állapotokat jelenti).

Ekkor már elég száraz a szellőző rendszer így helyére lehet tenni az új szűrőt!

A régi így nézett ki egy év, és több mint 30 ekm után:


A régi szűrő kivétele után már tudjuk, hogy az új helyrerakásánál is drasztikus módszerre van szükség! A szűrőt 90°-fokban és elég kis sugárban meghajtva kell a  helyére begyömöszölnünk!
Mondom begyömöszölnünk!!!
Gyengébb idegzetűek tartsanak száraz próbát a szűrő gyűrögetésével, karikába hajtásával!

A szereléshez, különösen a nagyobb testűek esetén javaslom, hogy valami pokróc félét tegyenek a küszöbre! A cippzáras zsebek rondán összekaristolják a küszöböt, cserébe a lágy részeinket is összenyomkodják az ajtó élei! Az alső tömitőgumit is újra helyére kellett pattintanom mert a küzdelemben azt is leszedtem!

Sok sikert a vállalkozó szelleműeknek!
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Oldalak: [1]   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.057 másodperc alatt készült el 26 lekéréssel.