MK4 pollenszűrő csere és klímatisztítás
Írta: zzoli
Ma volt a napja amikor rászántam magam az MK4 1,8 TDCI Mondeom klímatisztítással egybekötött pollen szűrő cseréjére!
Azt, hogy ez miért is volt mérlegelés tárgya, most megmutatom.
Sajnos a gázpedál kiszerelését nem tudjuk megúszni!:
A pedál kiszerelése tulajdonképpen pofon egyszerű, csak hozzáférni nehézkes! A két baloldali anyával semmi gond, egy 10-es dugókulccsal könnyedén leszedhetők. Van azonban jobb oldalt fenn is egy anya, ami inkább tapintható, mint látható! Na ehhez kell a dugókulcs készlet hosszabbítója, csuklós idomja.
Nálam ez volt a szerszámkészlet:
10-es dugókulcs készlet hosszú, rövid, csuklós toldalékokkal. 7-es csillag-villás kulcs, lámpa. Az asszony kozmetikai tükre is be volt vetve a terepszemlénél. /Egy csomó mindent nem is láttam volna nélküle!/
Illetve itt a szerszámok és a kiszerelt 3db 10-es anya illetve a 7-es csavar:
Szóval gázpedál leszerelés után, jött a pollenszűrőt takaró fedél levétele. Ehhez egy 7 -es csillag-villáskulcs kellett. Nálam is már csak egy csavar tartotta a fedelet a háromból, ami bepattintós szóval így elég is!
Most, hogy szabad a pálya jöhet a klímatisztító hab. Kb. 5 percet eltökörésztem mire sikerült a kiszedett pollenszűrő helyén a motortér felé beküldeni a spray műanyag csövét! Azt írja az útmutató ( a korábbi javaslatokkal ellentétben, amelyek szerint a habot a kifúvó nyílásokba kell nyomni) hogy a flakon teljes tartalmát ide kell befújni! Tehát az elpárologtató a tisztítás elsődleges célpontja!
Nekem kb a flakon tartalmának felét sikerült ide befújnom, ezek után már jött kifelé a hab, ezért a maradékot szétnyomtam a befúvókba.
Itt már jön ki a trutyi!
A maradék helye. Ment ide is …
...meg ide is.
Miután kifújtam a teljes flakont, vártam fél órát.
Utána 20 percig közepes fokozaton, nyitott ablakokkal, asó-felső állásban szellőztettem. A pollenszűrő helyének takarólapját célszerű feltenni, csak felpattintva csavar nélkül.
Ezután már a motort is beindítva, újabb 10-10 perc intenzív szellőztetés fűtéssel, klímával! (A 10-10 perc az alsó befúvásszélvédő, majd a felső befúvás-szélvédő állapotokat jelenti).
Ekkor már elég száraz a szellőző rendszer így helyére lehet tenni az új szűrőt!
A régi így nézett ki egy év, és több mint 30 ekm után:
A régi szűrő kivétele után már tudjuk, hogy az új helyrerakásánál is drasztikus módszerre van szükség! A szűrőt 90°-fokban és elég kis sugárban meghajtva kell a helyére begyömöszölnünk!
Mondom begyömöszölnünk!!!
Gyengébb idegzetűek tartsanak száraz próbát a szűrő gyűrögetésével, karikába hajtásával!
A szereléshez, különösen a nagyobb testűek esetén javaslom, hogy valami pokróc félét tegyenek a küszöbre! A cippzáras zsebek rondán összekaristolják a küszöböt, cserébe a lágy részeinket is összenyomkodják az ajtó élei! Az alső tömitőgumit is újra helyére kellett pattintanom mert a küzdelemben azt is leszedtem!
Sok sikert a vállalkozó szelleműeknek!