Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 17:23:24 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 134 135 136 137 138 139 140 [141] 142   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: V6 motor  (Megtekintve 2217193 alkalommal)
0 Felhasználó és 14 vendég van a témában
villammagnes
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 91



E-mail
« Új hozzászólás #7000 Dátum: 2018.06.17 vasárnap, 15:55:42 »

köszönöm a segitseget es az iranymutazast! remelhetőleg megoldódik a problema mielőbb!
Naplózva

Mk III TDDI KOMBI
villammagnes
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 91



E-mail
« Új hozzászólás #7001 Dátum: 2018.06.19 kedd, 20:56:01 »

sziasztok!
nos.. az élő diag gyujtaskimaradast mutatott ugyhogy megiscsak az ördögi harmas kör lesz a ludas!

viszont!!!!!!!!
újabb dologban kérném segitségeteket.!
a váltó és a motorblokk talalkozasanal olaj cseppek lathatóak.... azt az infot kaptam h a főtengely szimering lehet a ludas... a lendkerek mögött.
CSERÉLT MÁR VALAKI ILYET?
 és ha igen.... csak motor kivesz es ugy játszható meg ez a kör?!
és mégegyszer köszönöm az eddigi segitsegeteket!
Naplózva

Mk III TDDI KOMBI
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #7002 Dátum: 2018.06.19 kedd, 21:12:50 »

sziasztok!
nos.. az élő diag gyujtaskimaradast mutatott ugyhogy megiscsak az ördögi harmas kör lesz a ludas!

viszont!!!!!!!!
újabb dologban kérném segitségeteket.!
a váltó és a motorblokk talalkozasanal olaj cseppek lathatóak.... azt az infot kaptam h a főtengely szimering lehet a ludas... a lendkerek mögött.
CSERÉLT MÁR VALAKI ILYET?
 és ha igen.... csak motor kivesz es ugy játszható meg ez a kör?!
és mégegyszer köszönöm az eddigi segitsegeteket!

Azért nyugodtan gyanakodjatok a karter tömítésre is, az is szokott ezeken a helyeken folyatni.
A főtengely szimering cseréhez, nem fogsz olyan szerelőt találni, aki kivenné a motort hozzá. Váltó le, kuplung+lendkerék és már lehet is cserélni. A kartertömítést ez esetben is érdemes szerintem cserélni.
« Utoljára szerkesztve: 2018.06.19 kedd, 21:14:30 írta VZoli » Naplózva
villammagnes
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 91



E-mail
« Új hozzászólás #7003 Dátum: 2018.06.20 szerda, 06:23:23 »

igen en is gyanakodtam erre ugyanis egy szintnel lejebb nem megy az olajszint Cheesy bar ez nem indok a kartertomitesre
Naplózva

Mk III TDDI KOMBI
villammagnes
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 91



E-mail
« Új hozzászólás #7004 Dátum: 2018.06.20 szerda, 09:27:19 »

ja es igen! valamilyen uton modon kiazurhető hogy akkor mi is a szitu? vagy csere mondjuk a tomitest aztan kiderul?
Naplózva

Mk III TDDI KOMBI
puffin__lekvar
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8



E-mail
« Új hozzászólás #7005 Dátum: 2018.06.20 szerda, 09:54:40 »

Noigen.. 50+ ezer :/
Én a szilentblokk.hu oldalt kaptam segítségnek.Hátsó váltótartó bakot újították fel,azóta sincs gond vele kb. 6 éve.St lengőkarokat is inkább érdemes náluk csináltatni (ha eljön az ideje úgyis az lesz) mint újat venni.
Naplózva
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #7006 Dátum: 2018.06.20 szerda, 13:12:22 »

Én a szilentblokk.hu oldalt kaptam segítségnek.Hátsó váltótartó bakot újították fel,azóta sincs gond vele kb. 6 éve.St lengőkarokat is inkább érdemes náluk csináltatni (ha eljön az ideje úgyis az lesz) mint újat venni.

Köszi a tippet! Holnap úgyis lesz arrafelé dolgom, benézek egyeztetni egyet hozzájuk. Remélem tényleg jó lesz, minden szilentblokk felújítós helyről mondanak jót is, rosszat is.. Ember legyen a talpán, aki tudja, hogy hol nem lesz semmi gond, csak tartós motyó.
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
WildDaemon
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 143


E-mail
« Új hozzászólás #7007 Dátum: 2018.07.18 szerda, 06:30:02 »

Sziasztok!
Mivel az MK1 V6 topik élettelen így ide írok..
Első kérdésem az lenne, hogy az MK1-MK2 motortéri kábelkötegében mi a különbség?
Olyan problémám lenne azonfelül, hogy a vezetékek számottevő hányadán a szigetelés leomlott, hogy mi okozhatja a motor be nem indulását?
Nincs szikra... Hol kezdjek el hibát keresni?
Esetleg hol milyen mérési pontokon milyen feszültségeket kellene mérjek?

Köszönök minden építő jellegű hozzászólást/segítséget!
Naplózva

MKIII 2.0 TDCi Ghia kombi 2006/10/30 (Machine Silver) Euro IV.
'96 MK2 1.8TD Turnier Ghia (benzinkék)
Vagol
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 227


« Új hozzászólás #7008 Dátum: 2018.07.18 szerda, 16:09:34 »

Sziasztok!
Mivel az MK1 V6 topik élettelen így ide írok..
Első kérdésem az lenne, hogy az MK1-MK2 motortéri kábelkötegében mi a különbség?
Olyan problémám lenne azonfelül, hogy a vezetékek számottevő hányadán a szigetelés leomlott, hogy mi okozhatja a motor be nem indulását?
Nincs szikra... Hol kezdjek el hibát keresni?
Esetleg hol milyen mérési pontokon milyen feszültségeket kellene mérjek?

Köszönök minden építő jellegű hozzászólást/segítséget!


Az eltérést nem tudom pontosan, de szerintem van eltérés mert más az ECU és annak a lábkiosztása is más.
Ha nincs szikra és csak ez a gond akkor nagy valószinüséggel a trafóhoz és a főtengely holtponti jeladóhoz nem megy áram.  A motor bal oldalán egymás alatt van három nagy kör alakú csatlakozó, fentről a másodikat kell széhúzni és  ott kell kezdeni a méricskélést, ebben a csatiban vannak azok a kábelek is ami a szikrához kell. Azt , hogy melyek ezek azt nem tudom, de például ha adsz külön feszültséget a holtponti jeladónak akkor meg lehet keresni. A trafóhoz menő vezeték köteget is szét lehet bontani és keresni a mállott vezetékeket.

Egyenlőre ennyi.

Üdv: László
Naplózva

1998-as MK-2  2,5 V6, "RS" benzines, automata váltós
WildDaemon
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 143


E-mail
« Új hozzászólás #7009 Dátum: 2018.07.19 csütörtök, 18:22:19 »

Ma eljutottam addig, hogy beindult igaz iszonyat egyenletlen a motor járása de legalább beindult... A kábelköteg nagy részét újra kell szigetelni vagy cserélni a köteget mert elég durván le van peregve a szigetelés. a töltést nem sikerült életre kelteni ahhoz már kapcsolási rajz vagy minta kellene mert elég hiányos a kábelezés...
A gyújtótrafó pontosabban a gyújtásmodult multiméterrel kimérve a 2-es blokk hibás gondolom ez meg is magyarázza az egyenletlen járást is.
mod.: ilyen a jelenség de emelt fordulaton is.
https://youtu.be/Ge7mBuzSkBI

Az eltérést nem tudom pontosan, de szerintem van eltérés mert más az ECU és annak a lábkiosztása is más.
Ha nincs szikra és csak ez a gond akkor nagy valószinüséggel a trafóhoz és a főtengely holtponti jeladóhoz nem megy áram.  A motor bal oldalán egymás alatt van három nagy kör alakú csatlakozó, fentről a másodikat kell széhúzni és  ott kell kezdeni a méricskélést, ebben a csatiban vannak azok a kábelek is ami a szikrához kell. Azt , hogy melyek ezek azt nem tudom, de például ha adsz külön feszültséget a holtponti jeladónak akkor meg lehet keresni. A trafóhoz menő vezeték köteget is szét lehet bontani és keresni a mállott vezetékeket.

Egyenlőre ennyi.

Üdv: László

« Utoljára szerkesztve: 2018.07.19 csütörtök, 22:14:57 írta WildDaemon » Naplózva

MKIII 2.0 TDCi Ghia kombi 2006/10/30 (Machine Silver) Euro IV.
'96 MK2 1.8TD Turnier Ghia (benzinkék)
WildDaemon
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 143


E-mail
« Új hozzászólás #7010 Dátum: 2018.08.18 szombat, 17:17:13 »

Sziasztok ismét!
A motortéri kábelköteg felújításán, újraszigetelésén túl vagyok és vissza is került a helyére. (MK1)
Ami jelenleg nem jó és a működési metódusát szeretném tudni ami előtt újra szétszedem az a vákuumos második torok vezérlés.
A motort beindítva nem zár el a második torok (ugye elvileg folyton nyitva és a vákuum zárja el) egy mágnesszelepet látok a motor oldalán ami elzárja és átengedi a vákuumot (legalábbis szerintem) ugyan úgy mint az EGR szelepet is így vezérli egy mágnesszelep elvileg. Jelen helyzettel olyan érzésem van, hogy nem alkalmazkodik a megnövekedett levegőmennyiséghez és erőtlen, dadogós lesz a motor olyan 2300 és 3500-as fordulat között kb.
Valaki találkozott már ilyen problémával?
« Utoljára szerkesztve: 2018.08.18 szombat, 17:22:02 írta WildDaemon » Naplózva

MKIII 2.0 TDCi Ghia kombi 2006/10/30 (Machine Silver) Euro IV.
'96 MK2 1.8TD Turnier Ghia (benzinkék)
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #7011 Dátum: 2018.08.19 vasárnap, 07:23:44 »

Sziasztok ismét!
A motortéri kábelköteg felújításán, újraszigetelésén túl vagyok és vissza is került a helyére. (MK1)
Ami jelenleg nem jó és a működési metódusát szeretném tudni ami előtt újra szétszedem az a vákuumos második torok vezérlés.
A motort beindítva nem zár el a második torok (ugye elvileg folyton nyitva és a vákuum zárja el) egy mágnesszelepet látok a motor oldalán ami elzárja és átengedi a vákuumot (legalábbis szerintem) ugyan úgy mint az EGR szelepet is így vezérli egy mágnesszelep elvileg. Jelen helyzettel olyan érzésem van, hogy nem alkalmazkodik a megnövekedett levegőmennyiséghez és erőtlen, dadogós lesz a motor olyan 2300 és 3500-as fordulat között kb.
Valaki találkozott már ilyen problémával?


Hmm. A második szívótorkot az IMRC nevű modulnak kéne nyitogatnia (az első hengersor első felén van a szelepfedél előtt felcsavarozva, kb. 12x12 centis matt alumínium dobozka), mégpedig egy bovden segítségével. Őt kéne megnézni, hogy kap-e rendesen jelet, motorja működik-e, ilyesmi.
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
WildDaemon
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 143


E-mail
« Új hozzászólás #7012 Dátum: 2018.08.19 vasárnap, 07:44:28 »

Szia!
Mk1 V6-nál ez még vákumos. Egy mágnesszelep van aminek nem tudom a működési feszültségét.

mod: nos szétbontottam a légszűrő oldalát, hogy hozzáférjek. 12 voltot kap a mágnesszelep ami vagy nyitja vagy alaphelyzetben zárva tartja a levegő útját  így alaphelyzetben az mk1nél nyitva van a második torok majd a motor elindultával ha a mágnesszelep működik akkor a vákuum elzája a második szívósort.
Ha másnak is lenne gondja vele remélem megkönnyítem a hiba feltárását.

Hmm. A második szívótorkot az IMRC nevű modulnak kéne nyitogatnia (az első hengersor első felén van a szelepfedél előtt felcsavarozva, kb. 12x12 centis matt alumínium dobozka), mégpedig egy bovden segítségével. Őt kéne megnézni, hogy kap-e rendesen jelet, motorja működik-e, ilyesmi.
« Utoljára szerkesztve: 2018.08.19 vasárnap, 18:50:49 írta WildDaemon » Naplózva

MKIII 2.0 TDCi Ghia kombi 2006/10/30 (Machine Silver) Euro IV.
'96 MK2 1.8TD Turnier Ghia (benzinkék)
DarusBandi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2


E-mail
« Új hozzászólás #7013 Dátum: 2018.10.04 csütörtök, 08:33:20 »

Sziasztok! 2 Hónapja 1998-as 2.5v6 turnier Boldog tulajdonosa lennék! Viszont… A GÉP elkezdesz zabálni!Kicseréltem már az alsó és felső Holtpont jeladókat az alapjárati motort gyertyákat (azok még mondjuk Motocraftok voltak) De valami probléma van mert az IMRC Ahogy elindítom az autót kinyit! Csak akkor hajlandó visszazárni mikor leállítom a gépet! Valakinek esetleg tippje?
Előre is köszi!
Naplózva
Vagol
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 227


« Új hozzászólás #7014 Dátum: 2018.10.05 péntek, 17:17:34 »

Sziasztok! 2 Hónapja 1998-as 2.5v6 turnier Boldog tulajdonosa lennék! Viszont… A GÉP elkezdesz zabálni!Kicseréltem már az alsó és felső Holtpont jeladókat az alapjárati motort gyertyákat (azok még mondjuk Motocraftok voltak) De valami probléma van mert az IMRC Ahogy elindítom az autót kinyit! Csak akkor hajlandó visszazárni mikor leállítom a gépet! Valakinek esetleg tippje?
Előre is köszi!

Az IMRC csatiját, vezetékeit zárlat szempontjából ellenőrizni, lehet az IMRC elektronikájában is hiba, meg lehet próbálni levenni az akkusarut 15 percre (rádiókód tudni kell) és utána be kell tanitani az ECU-t. Be lehet szerezni egy bontott IMRC-t, és azzal kipróbálni. Vagy végső esetben le lehet húzni az IMRC csatiját és úgy hajtani a gépet. Észrevehető nagy problémát nem fog okozni.

Üdv: László
Naplózva

1998-as MK-2  2,5 V6, "RS" benzines, automata váltós
DarusBandi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2


E-mail
« Új hozzászólás #7015 Dátum: 2018.10.08 hétfő, 12:02:31 »

Okés! Mit mérjek és mi az ami már hibára utal?
Naplózva
Vagol
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 227


« Új hozzászólás #7016 Dátum: 2018.10.08 hétfő, 17:26:29 »

Okés! Mit mérjek és mi az ami már hibára utal?

A motor beinditása után az IMRC-nek nem szabad nyitni csak kb. 3500 fordulatszámnál. Vedd le az IMRC tetejét és látni lehet, hogy a motor rögtön forog-e, ha igen akkor mely vezetéken jön áram az ECU-tól. Ha jön akkor zárlat lehet valahol. Vagy esetleg az IMRC-ben is hibás lehet valami.. Az ECU negativ vezérlésű, a plusz feszültség állandó. Amúgy meg sokan járnak kiakasztott IMRC-vel.
http://mondeo.hu/wiki/index.php/IMRC_egys%C3%A9g_%28m%C3%A1sodik_torok_vez%C3%A9rl%C5%91%29_-_jav%C3%ADt%C3%A1s,_csere

Ezt is olvasd el.

Üdv: László
Naplózva

1998-as MK-2  2,5 V6, "RS" benzines, automata váltós
ujhagyma
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 90


E-mail
« Új hozzászólás #7017 Dátum: 2018.10.20 szombat, 13:56:53 »

Üdvözlet!
Mi okozhatja, hogy nagy gázadásnál nem egyenletes a gyorsulás? 1-1 tizedmásodperce mintha "megakadna" Hasonló volt már valakinek?
Naplózva

'83 Ford Granada 2.0 V6
'00 Ford Mondeo ST200
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #7018 Dátum: 2018.10.20 szombat, 14:21:09 »

Üdvözlet!
Mi okozhatja, hogy nagy gázadásnál nem egyenletes a gyorsulás? 1-1 tizedmásodperce mintha "megakadna" Hasonló volt már valakinek?

Teljesség igénye nélkül amikneka hibája okozhatja:
-gyetyák
-gyújtókábelek
-gyújtótrafó
-néhány nem tökéletes szenzor itt-ott (pl. rosszul méri fel a járgány, hogy mennyi levegő megy a motroba, ahhoz mennyi naftát kell adagolnia)
-befecskendezők
-...
Tipp: az ST-t nem árt nagyobb fordulaton erőltetni, az alap V6-hoz képest módosított vezérlés miatt az alsó tartományokban nem érzi tökéletesen magát. Legjobb lenne valami jó diagnosztikai műhelybe elvinni az autót, és ott végignézetni.
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
ujhagyma
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 90


E-mail
« Új hozzászólás #7019 Dátum: 2018.10.20 szombat, 15:14:10 »

Teljesség igénye nélkül amikneka hibája okozhatja:
-gyetyák
-gyújtókábelek
-gyújtótrafó
-néhány nem tökéletes szenzor itt-ott (pl. rosszul méri fel a járgány, hogy mennyi levegő megy a motroba, ahhoz mennyi naftát kell adagolnia)
-befecskendezők
-...
Tipp: az ST-t nem árt nagyobb fordulaton erőltetni, az alap V6-hoz képest módosított vezérlés miatt az alsó tartományokban nem érzi tökéletesen magát. Legjobb lenne valami jó diagnosztikai műhelybe elvinni az autót, és ott végignézetni.
Az alapjárat nem megfelelő újra tanítása okozhat ilyet? Nem rég meg kellett csinálni de nem volt lehetőségem végig zongorázni a leírtakat
Naplózva

'83 Ford Granada 2.0 V6
'00 Ford Mondeo ST200
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #7020 Dátum: 2018.10.20 szombat, 18:33:52 »

Az alapjárat nem megfelelő újra tanítása okozhat ilyet? Nem rég meg kellett csinálni de nem volt lehetőségem végig zongorázni a leírtakat
Túllihegitek ezt a "betanítás" dolgot.

Az ilyen megtorpanást sokminden okozhat, de én első körben ahogy alább már javasolták a gyújtást nézném át. Gyertyákat szedd ki, tüzetesen nézd át, keress "áthúzásra" utaló nyomokat (barna/fekete csíkok a porcelán testen)
Esetleg full sötétben járasd a motort és keress szikrákat a gyújtókábeleknél.

És olvass hibakódot.
Naplózva
ujhagyma
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 90


E-mail
« Új hozzászólás #7021 Dátum: 2018.11.06 kedd, 04:31:00 »

Üdv! Légtömegmérő tisztításához mit használjak? Találtam hozzá anyagot, csak az érdekelne, mindenképp ilyen speciális cuccal csináljam, vagy van más lehetőség is?
Naplózva

'83 Ford Granada 2.0 V6
'00 Ford Mondeo ST200
Vagol
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 227


« Új hozzászólás #7022 Dátum: 2018.11.06 kedd, 14:06:15 »

Üdv! Légtömegmérő tisztításához mit használjak? Találtam hozzá anyagot, csak az érdekelne, mindenképp ilyen speciális cuccal csináljam, vagy van más lehetőség is?

A WD-40 tökéletesen megfelel a műveletre, de a benzin is oldja a piszkot és elpárolog.

Üdv: László
Naplózva

1998-as MK-2  2,5 V6, "RS" benzines, automata váltós
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #7023 Dátum: 2018.11.06 kedd, 18:35:23 »

A WD-40 tökéletesen megfelel a műveletre, de a benzin is oldja a piszkot és elpárolog.

Üdv: László

Én a wd40et azért nem eröltetném, vagy utána gyorsan lepucolnám féktisztító spray-el
Naplózva
Nopepapa
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3


« Új hozzászólás #7024 Dátum: 2019.05.26 vasárnap, 19:19:05 »

Sziasztok!

Olyan problémám van, hogy 3500-4000 fordulatnál nem mindig érzem, hogy kapcsolna a második szívósor, sőt néha olyan mint ha azon a fordulaton kapcsolna le, húz de inkább megtorpan, visszafogja magát. Egy egyszerű tisztítás megoldaná ezt a problémát, vagy komolyabb a baj szerintetek?
Válaszokat előre is köszönöm worship
Naplózva
brughom
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 483



E-mail
« Új hozzászólás #7025 Dátum: 2019.05.28 kedd, 13:44:44 »

Sziasztok!

Olyan problémám van, hogy 3500-4000 fordulatnál nem mindig érzem, hogy kapcsolna a második szívósor, sőt néha olyan mint ha azon a fordulaton kapcsolna le, húz de inkább megtorpan, visszafogja magát. Egy egyszerű tisztítás megoldaná ezt a problémát, vagy komolyabb a baj szerintetek?
Válaszokat előre is köszönöm worship

A torpanásnak lehet gyújtási problémája is.
Naplózva

mondejó 2.5 V6
ujhagyma
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 90


E-mail
« Új hozzászólás #7026 Dátum: 2019.06.09 vasárnap, 08:02:27 »

A torpanásnak lehet gyújtási problémája is.
nálam is ez a helyzet. a nyitás pillanatában van egy kis torpanás. gyújtás kábel és gyertyák cseréje után is megvan ez a dolog.
Naplózva

'83 Ford Granada 2.0 V6
'00 Ford Mondeo ST200
hoffer
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 74



E-mail
« Új hozzászólás #7027 Dátum: 2019.06.09 vasárnap, 11:28:51 »

Sziasztok!

Olyan problémám van, hogy 3500-4000 fordulatnál nem mindig érzem, hogy kapcsolna a második szívósor, sőt néha olyan mint ha azon a fordulaton kapcsolna le, húz de inkább megtorpan, visszafogja magát. Egy egyszerű tisztítás megoldaná ezt a problémát, vagy komolyabb a baj szerintetek?
Válaszokat előre is köszönöm worship
Szia. Első körben nézd meg a mechanikát, van egy kis rúd ami összeköti a tengelyt a vezérlő bowden végénél lévő szerkezetet. Az ezeket biztosító bolhák elszoktak tünni az évek alatt és szétesik a rudazat.
« Utoljára szerkesztve: 2019.06.09 vasárnap, 17:56:10 írta hoffer » Naplózva

'99 mondeo v6 ghia HDP-034
Ex '84 sierra xr4i
+36209149244
Nopepapa
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3


« Új hozzászólás #7028 Dátum: 2019.06.18 kedd, 19:07:37 »

Rendben köszi, megnézem hátha csak nem jutottam el még sajnos ahhoz hogy megnézzem Undecided Èrdekelne hogy milyen teknikával szokták ezt a modul  kiakasztani, hogy folyamatos nyitott pozícióba legyen?
Naplózva
brughom
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 483



E-mail
« Új hozzászólás #7029 Dátum: 2019.08.25 vasárnap, 11:49:47 »

Rendben köszi, megnézem hátha csak nem jutottam el még sajnos ahhoz hogy megnézzem Undecided Èrdekelne hogy milyen teknikával szokták ezt a modul  kiakasztani, hogy folyamatos nyitott pozícióba legyen?

Nálam is előjött ez a "torpanás" móka. Kivettem a MAP szenzort lefújtam Kontakt spray-vel, egy kicsit hagytam állni a szert rajta, és kompresszorral "óvatosan" lefújtam. Azóta tip-top. Smiley

Hogy miért is csináltam? Nekem sem működött rendesen a mechanika, ezért gondoltam arra, hogy a szenzor lehet hogy nem ad megfelelő jelet az automatának /levegőáramoltatás/ ami működteti a mechanikát, és lám beigazolódott a feltevésem. Smiley
Naplózva

mondejó 2.5 V6
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #7030 Dátum: 2019.08.25 vasárnap, 12:12:11 »

Nálam is előjött ez a "torpanás" móka. Kivettem a MAP szenzort lefújtam Kontakt spray-vel, egy kicsit hagytam állni a szert rajta, és kompresszorral "óvatosan" lefújtam. Azóta tip-top. Smiley

Hogy miért is csináltam? Nekem sem működött rendesen a mechanika, ezért gondoltam arra, hogy a szenzor lehet hogy nem ad megfelelő jelet az automatának /levegőáramoltatás/ ami működteti a mechanikát, és lám beigazolódott a feltevésem. Smiley



Te varázsló vagy!  vigyor3
Az autódban nincs is MAP szenzor, de te mégis megtisztítottad.  eljen

MAF , Manifold Air Flow (légtömegmérő) lesz az....  wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
brughom
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 483



E-mail
« Új hozzászólás #7031 Dátum: 2019.08.25 vasárnap, 12:33:59 »



Te varázsló vagy!  vigyor3
Az autódban nincs is MAP szenzor, de te mégis megtisztítottad.  eljen

MAF , Manifold Air Flow (légtömegmérő) lesz az....  wave


Köszönöm a segítséget, te egy "úr" vagy wave. Azért mégis tudtad mit tisztítottam meg nyes
Naplózva

mondejó 2.5 V6
brughom
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 483



E-mail
« Új hozzászólás #7032 Dátum: 2019.08.25 vasárnap, 12:35:04 »


Köszönöm a segítséget, te egy "úr" vagy wave. Azért mégis tudtad mit tisztítottam meg nyes

Azért én lehet, hogy érdemben már tudtam valahogy segíteni wave
Naplózva

mondejó 2.5 V6
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #7033 Dátum: 2019.08.25 vasárnap, 13:30:38 »


Köszönöm a segítséget, te egy "úr" vagy wave. Azért mégis tudtad mit tisztítottam meg nyes

Én tudtam....  vigyor3

Viszont ha valaki tudja mi az a MAP és elkezdi keresni....mert azt írtad, akkor beszalad az erdőbe!  Roll Eyes
Ezért jó, hogy ha nevén nevezzük a dolgokat!  wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Savanya
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 164



E-mail
« Új hozzászólás #7034 Dátum: 2019.08.26 hétfő, 14:23:08 »

sziasztok!
nos.. az élő diag gyujtaskimaradast mutatott ugyhogy megiscsak az ördögi harmas kör lesz a ludas!

viszont!!!!!!!!
újabb dologban kérném segitségeteket.!
a váltó és a motorblokk talalkozasanal olaj cseppek lathatóak.... azt az infot kaptam h a főtengely szimering lehet a ludas... a lendkerek mögött.
CSERÉLT MÁR VALAKI ILYET?
 és ha igen.... csak motor kivesz es ugy játszható meg ez a kör?!
és mégegyszer köszönöm az eddigi segitsegeteket!
Szia.
Az enyém is ezt csinálja, érdekelne mire jutottál?
Naplózva

Mondeo MK4 Titanium kombi, 2.0TDCi
Mondeoi MK2 2.5 V6
Steve43
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8



E-mail
« Új hozzászólás #7035 Dátum: 2020.02.24 hétfő, 15:15:00 »

Kedveseim!
Egy öreg mérnök vagyok, és egy
Mondeo Mk1 V6 2,5-el élek együtt, -örömben, -boldogságban.
Sok okosságot összegyűjtöttem már e clubban, de most továbbiakra lenne szükségem, amire itt, eddig nem találtam rá.
A  rossz alapjárat könyve - gratulálok a szerzőnek - szerinti hiba állt elő, nevezetesen " A motoron érezni, hogy pulzál, és másodpercenként ugrál 1500-as és 700-as fordulatszám között".
A Karter szuszogó szelep (túlnyomás szelep) hibája okozhatja.
Hol találhatom a V6-osomnél ezt a szelepet?
A soros motoros Mk1-eknél tudom, már javítottam is, de itt számomra nagyobb a probléma.
Más info:
Az alábbiakat átellenőriztem, gyári sprayjel tisztítottam, el.kontaktokat ugyancsak:

-- Alapjárati levegő szabályzót (erre egy kissé nyugodtabb lett a pulzálás);
-- Pillangószelep helyzetérzékelőt;
-- Levegõmennyiség-mérõt (MAF);
-- Bejövı levegı hımérıjet;
-- Pillangószelep-ház tömítést;
-- Rések ellenőrzése a szívócsövön 50%-nyi mennyiségben;

 Ja, alá tudok menni, gurulni  kényelmesen  a kis görgős fekpadommal, stb

Előre is megköszönöm a Helpet (-ket).


Naplózva

Mondeo Tournier 95-ös, Mk1 V6 2,5 Ghia, RS optika, nagy computer, tempomat, ablakmodul, wifi-s tolató kamera.
Vagol
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 227


« Új hozzászólás #7036 Dátum: 2020.02.25 kedd, 16:54:05 »

Kedveseim!
Egy öreg mérnök vagyok, és egy
Mondeo Mk1 V6 2,5-el élek együtt, -örömben, -boldogságban.
Sok okosságot összegyűjtöttem már e clubban, de most továbbiakra lenne szükségem, amire itt, eddig nem találtam rá.
A  rossz alapjárat könyve - gratulálok a szerzőnek - szerinti hiba állt elő, nevezetesen " A motoron érezni, hogy pulzál, és másodpercenként ugrál 1500-as és 700-as fordulatszám között".
A Karter szuszogó szelep (túlnyomás szelep) hibája okozhatja.
Hol találhatom a V6-osomnél ezt a szelepet?
A soros motoros Mk1-eknél tudom, már javítottam is, de itt számomra nagyobb a probléma.
Más info:
Az alábbiakat átellenőriztem, gyári sprayjel tisztítottam, el.kontaktokat ugyancsak:

-- Alapjárati levegő szabályzót (erre egy kissé nyugodtabb lett a pulzálás);
-- Pillangószelep helyzetérzékelőt;
-- Levegõmennyiség-mérõt (MAF);
-- Bejövı levegı hımérıjet;
-- Pillangószelep-ház tömítést;
-- Rések ellenőrzése a szívócsövön 50%-nyi mennyiségben;

 Ja, alá tudok menni, gurulni  kényelmesen  a kis görgős fekpadommal, stb

Előre is megköszönöm a Helpet (-ket).



http://


http://mondeo.hu/index.php?topic=1458.msg785008#msg785008

Egy hosszabb müanyag gégecső féle megy rá a tüzfal felől.

Üdv: László
Naplózva

1998-as MK-2  2,5 V6, "RS" benzines, automata váltós
Steve43
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8



E-mail
« Új hozzászólás #7037 Dátum: 2020.02.26 szerda, 11:45:10 »

http://


http://mondeo.hu/index.php?topic=1458.msg785008#msg785008

Egy hosszabb müanyag gégecső féle megy rá a tüzfal felől.

Üdv: László

Naplózva

Mondeo Tournier 95-ös, Mk1 V6 2,5 Ghia, RS optika, nagy computer, tempomat, ablakmodul, wifi-s tolató kamera.
Steve43
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8



E-mail
« Új hozzászólás #7038 Dátum: 2020.02.26 szerda, 11:59:59 »

Ok,  kösz szépen, ezt megértettem. Akkora zsúfoltság a motortérben, hogy kicsit több info kellene.
Pl a motor testén hol van az a hely, ahová megy a hosszabb müanyag gégecső féle a tűzfalról.


Épp most indulok ki az udvarra, cserélem a gyertyákat.
Tegnap megszenvedtem a gyertyapipák lehúzásával. Szerszámot kellett csinálni, hogy sérülésmentesen le tudjam húzni.
Már értem, hogy a Clubban miért írták, hogy szilikonzsírral kenjük  be a gumikat.

Még egyszer kösz szépen
Naplózva

Mondeo Tournier 95-ös, Mk1 V6 2,5 Ghia, RS optika, nagy computer, tempomat, ablakmodul, wifi-s tolató kamera.
Vagol
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 227


« Új hozzászólás #7039 Dátum: 2020.02.27 csütörtök, 17:29:57 »

Ok,  kösz szépen, ezt megértettem. Akkora zsúfoltság a motortérben, hogy kicsit több info kellene.
Pl a motor testén hol van az a hely, ahová megy a hosszabb müanyag gégecső féle a tűzfalról.


Épp most indulok ki az udvarra, cserélem a gyertyákat.
Tegnap megszenvedtem a gyertyapipák lehúzásával. Szerszámot kellett csinálni, hogy sérülésmentesen le tudjam húzni.
Már értem, hogy a Clubban miért írták, hogy szilikonzsírral kenjük  be a gumikat.

Még egyszer kösz szépen

A pillangószelep háza alatt kicsit jobbra a benzincsövek csatlakozása környékén van a fekete PCV szelep. a tűzfalon a trafótól balra van egy fémházas elektromos szelep, a karterből feljövő fekete műagyag cső oda csatlakozik és onnan indul a fekete bordázott cső a PCV szelephez. Ezt követve el lehet jutni a szelephez.  Vigyázat a cső könnyen törik. Remélem érthető.

Üdv: László
Naplózva

1998-as MK-2  2,5 V6, "RS" benzines, automata váltós
ujhagyma
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 90


E-mail
« Új hozzászólás #7040 Dátum: 2020.02.28 péntek, 04:47:57 »

Üdvözlet mindenkinek.
Akadt egy kis problémám.
Fél gáznál egyenletesen gyorsul a kocsi,
de ha padlózom, akkor 3-4000 fordulatnál egy duva torpanást érzek, mint mikor tiltásig forog a motor. Az imrc hibája miatt lehet? Vagy más a baj?  Köszi a válaszokat
Igyexem csinálni egy videót, talán az segíthet
Naplózva

'83 Ford Granada 2.0 V6
'00 Ford Mondeo ST200
Gyurczy
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3


E-mail
« Új hozzászólás #7041 Dátum: 2020.03.03 kedd, 10:43:49 »

Sziasztok, 99-es V6, tegnap menet közben az alapjárati fordulatszám felment 4000 környékére.
Csak akkor hajlandó 2000 környékére visszesni ha lehúzom a légtömegmérő csatiját.
Pillangó szelep alapálláson van, kicseréltem a TPS-t és a légtömegmérőt, eredmény uaz.
A légtömegmérő csatlakozó kivételével az összes kapcsolodó csatlakozó lehúzása se változtat a helyzeten.
Vkinek vmi ötlete?
Naplózva
Steve43
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8



E-mail
« Új hozzászólás #7042 Dátum: 2020.03.03 kedd, 14:35:00 »

Kedves László!
Nagy hálát érezvén megköszönöm a segítséged.
Mindent sikerült megjavítani a leírásaid alapján.
  A munka-folyamatról egy szemléletes anyagot készítettem -- remélve, hogy más V6-osnak esetleg hasznos lehet -- és megnyomva az alt+s-t, nem látom sehol. Így íme e rövidített köszönet.

Az alapjárat tök jó, az autó meg megy mint az őrült.

Ma este még csinálok egy motorvezérlő betanítást, kíváncsian várom, hogy az jelent-e valamit?

Még egyszer kösz, üdv Steve.

« Utoljára szerkesztve: 2020.03.03 kedd, 14:42:04 írta Steve43 » Naplózva

Mondeo Tournier 95-ös, Mk1 V6 2,5 Ghia, RS optika, nagy computer, tempomat, ablakmodul, wifi-s tolató kamera.
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #7043 Dátum: 2020.03.03 kedd, 19:27:53 »

...A munka-folyamatról egy szemléletes anyagot készítettem -- remélve, hogy más V6-osnak esetleg hasznos lehet -- és megnyomva az alt+s-t, nem látom sehol. Így íme e rövidített köszönet.

Én izgatottan várom! Smiley
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
Vagol
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 227


« Új hozzászólás #7044 Dátum: 2020.03.06 péntek, 17:13:51 »

Sziasztok, 99-es V6, tegnap menet közben az alapjárati fordulatszám felment 4000 környékére.
Csak akkor hajlandó 2000 környékére visszesni ha lehúzom a légtömegmérő csatiját.
Pillangó szelep alapálláson van, kicseréltem a TPS-t és a légtömegmérőt, eredmény uaz.
A légtömegmérő csatlakozó kivételével az összes kapcsolodó csatlakozó lehúzása se változtat a helyzeten.
Vkinek vmi ötlete?

Alapjárati motort és az összes levegővel kapcsolatos csövet ellenőrizni. A kartergáz visszavezetőt és az EGR szelepet is. Nem árt az IMRC-re is ránézni.

Üdv: László
Naplózva

1998-as MK-2  2,5 V6, "RS" benzines, automata váltós
feakos
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 10


E-mail
« Új hozzászólás #7045 Dátum: 2020.06.03 szerda, 11:43:59 »

Sziasztok!
Valaki nem tud egy olyan ford bontót, ahol 97-es MKII 2.5 V6 is létezik bontottan? Egy fém vízcsőre lenne szükségem.
Köszi a segítséget.
Naplózva
eSTé™
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 487


<<eSTé™>>


E-mail
« Új hozzászólás #7046 Dátum: 2020.06.05 péntek, 09:29:16 »

Sziasztok!
Valaki nem tud egy olyan ford bontót, ahol 97-es MKII 2.5 V6 is létezik bontottan? Egy fém vízcsőre lenne szükségem.
Köszi a segítséget.

érdemes lenne a keres kínál topicban feltenni a kérdést - illetve fb jó sok csoport van ahol megy az alkatrész kereskedelem, ford alkatrész, mondeo alkatrész, mondeo mk1-2 , érdemes ott is körbe nézni illetve jófogás
Naplózva

Mondeo ST200
K&N,EGR off,300mm front brake discs,Powerflex stabszilent
feakos
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 10


E-mail
« Új hozzászólás #7047 Dátum: 2020.06.22 hétfő, 17:44:00 »

Sziasztok!
Egy kis klíma problémám adódott. Smiley A gondom annyi, hogy fel van töltve a rendszer és nem ereszt sehol. Nyomáspróbázva is volt. Elkezd hideg levegőt fújni, majd pillanatokkal később átvált forróra. Esetleg nem tud valaki egy olyan szakit, aki ki tudja olvasni a klíma hibát ford computer-ből, illetve nem járt már valaki hasonló cipőben és tudja a megoldást? Köszi szépen előre is a segítséget.
Naplózva
eSTé™
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 487


<<eSTé™>>


E-mail
« Új hozzászólás #7048 Dátum: 2020.06.22 hétfő, 17:56:31 »

Sziasztok!
Egy kis klíma problémám adódott. Smiley A gondom annyi, hogy fel van töltve a rendszer és nem ereszt sehol. Nyomáspróbázva is volt. Elkezd hideg levegőt fújni, majd pillanatokkal később átvált forróra. Esetleg nem tud valaki egy olyan szakit, aki ki tudja olvasni a klíma hibát ford computer-ből, illetve nem járt már valaki hasonló cipőben és tudja a megoldást? Köszi szépen előre is a segítséget.


digitklíma?
http://mondeo.hu/wiki/index.php?title=Digitkl%C3%ADma_teszt_MK2_-_SATC ezt már nézted?
Naplózva

Mondeo ST200
K&N,EGR off,300mm front brake discs,Powerflex stabszilent
feakos
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 10


E-mail
« Új hozzászólás #7049 Dátum: 2020.06.22 hétfő, 18:08:40 »


Ohh. Köszi. Igen digit klíma. Smiley Továbbítom a szerelő pajtásnak.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 134 135 136 137 138 139 140 [141] 142   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.091 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.