Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.04.28 vasárnap, 23:52:13 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 56 57 58 59 60 61 62 [63] 64 65 66 67 68 69 70 ... 75   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: V6 motorok  (Megtekintve 1176140 alkalommal)
0 Felhasználó és 29 vendég van a témában
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #3100 Dátum: 2016.10.26 szerda, 22:20:50 »

Kipróbáltam, lehúztam a fojtószelep poti csatiját valamelyik nap, mert hogy elöször a poti hibájára gyanakodtam. Semmi sem változott, egy egyszerü 4.7kOhm-os poti és kész. A jelenség így is megmaradt, ha hidegen idítom az elsö pillanatban minden ok, kb. 30mp múlva az elsö sor elötti kis dobozban lévö szervo motor a bowdenen keresztül kinyitja a légterelöt, és a hideg motor a több levegötöl elkezd fulladozni, és azonnal dobja a hibakódokat, hiába ütöm ki elötte.
 Kb. 2-3 perc pörgetés (gázpedállal) után a hengerek már melegek, és szép egyenletes lesz az alapjárata. De a légterelö nyitva marad, holott csak 4000 felett kellene nyitnia.
Szóval szerintem valami fals jelet ad annak a rohadt kis motornak  ( ECU ?) ... és nyitja a levegöt... ez idáig tiszta sor ... de honnan jöhet a fals parancs? Milyen szenzor adhat fals jelet az ECU-nak, hogy az meg plusz levegöt kérjen?
Nem tudom jól okoskodok-e ... csak felszinesen ismerem a motorok lelki világát ... sajnos.
Olyan, mintha az ECU abban a hiszemben lenne, hogy 4000 felett pörög a motor... pedig 1000 alatt van. Fordulatszám jeladó hiba lenne? Hány van benne, mert bent az óra jó fordulatot mutat ...
Egyistennek sem jövök rá.
simán lehet ecu hiba, de az is lehet, amit írsz, élőadatokat kéne végig nézni és gyanús adatot keresni. merre vagy helyileg?
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
RickShaw
Vendég
« Új hozzászólás #3101 Dátum: 2016.10.26 szerda, 22:27:33 »

Mi alapján vagy benne biztos, hogy az IMRC kinyílik és úgy marad? Ha állandóra nyitva van, lefulladást, dadogást elvileg nem okoz, de még alapjárat instabilitást sem, csak 1000-2000 fordulat között 1-1 berántást. Ha mégis nyitva van van, az tényleg vezérlés probléma lehet.
Az összes vákkumcsövet vizsgáld át alaposan. Nyomkodd/mozgasd meg őket járó motornál, fújkáld őket féktisztítóval (hideg motornál!) és figyeld a fordulatszámot. A szívósor alatti tömítések is lehetnek rosszak.
Túl sok konkrét tippet a vázolt tünetekre nemigazán lehet látatlanban fotelből küldeni, ezt hiába várod. Persze lehetne még sorolni egyéb szenzorokat/beavatkozókat, de azzal mire mész? Egy normális, hozzáértő szerelő kellene, aki hajlandó is időt áldozni rá de olyat sajnos én nem tudok.

Na ez nem jutott eszembe:IMRC ... de nyitva marad, mert látszik a pillangószelep háza mögött kis kar mozog, és mozgatja a rudazatát. Szegeden a normális szerelö ECU cserét javasolt, mert szerinte az a rossz ... Smiley
Mondjuk a vákumcsöveket megnéztem, de szemre semmi gond ... igaz tisztítva nem voltak.

Holnap átnézem még 1szer, kösz a tippet ... hátha.
Naplózva
RickShaw
Vendég
« Új hozzászólás #3102 Dátum: 2016.10.26 szerda, 22:40:11 »

simán lehet ecu hiba, de az is lehet, amit írsz, élőadatokat kéne végig nézni és gyanús adatot keresni. merre vagy helyileg?

Szia, Szegeden vagyok. Az ECU hibában nem hiszek. Mikrokontroller van benne meg flash. Ezekkel napi szinten dolgozom, tudom ha tönkremegy valami ilyesmi akkor az nagyon tönkremegy. Ha a processzor vagy a flash dobja el magát akkor az a motor a büdös életbe el nem indul. AZ IMRC vezérlés (tranzisztor vagy FET) ha megdöglik akkor az vagy mindig zárva vagy mindig nyitva marad. Ez itt viszont zárt állás mellett indul es 30mp múlva nyit, tehát annak végrehajtó köre hibátlan.
Igazából az lenne a nagy segítség, ha ismernénk hogy milyen feltételek megléte alapján (szenzorok) ad az ECU parancsot az IMRC -nek a nyitásra. Egynek a fordulatszám jeladó biztosnak tünik... 4000 felett nyitott erre ... de lehet más jeladó is mint pl. höfok vagy Lambda szonda ?
Hü de keveset tudok a motorokról ...
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #3103 Dátum: 2016.10.26 szerda, 22:56:43 »

Szia, Szegeden vagyok. Az ECU hibában nem hiszek. Mikrokontroller van benne meg flash. Ezekkel napi szinten dolgozom, tudom ha tönkremegy valami ilyesmi akkor az nagyon tönkremegy. Ha a processzor vagy a flash dobja el magát akkor az a motor a büdös életbe el nem indul. AZ IMRC vezérlés (tranzisztor vagy FET) ha megdöglik akkor az vagy mindig zárva vagy mindig nyitva marad. Ez itt viszont zárt állás mellett indul es 30mp múlva nyit, tehát annak végrehajtó köre hibátlan.
Igazából az lenne a nagy segítség, ha ismernénk hogy milyen feltételek megléte alapján (szenzorok) ad az ECU parancsot az IMRC -nek a nyitásra. Egynek a fordulatszám jeladó biztosnak tünik... 4000 felett nyitott erre ... de lehet más jeladó is mint pl. höfok vagy Lambda szonda ?
Hü de keveset tudok a motorokról ...
hiszel vagy nem hiszel, volt már olyan autó amiben cserélni kellett, de senki se hitt benne. csere és feltanítás után meg megszűnt a probléma vigyor3
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #3104 Dátum: 2016.10.26 szerda, 23:31:44 »

Szia, Szegeden vagyok. Az ECU hibában nem hiszek. Mikrokontroller van benne meg flash. Ezekkel napi szinten dolgozom, tudom ha tönkremegy valami ilyesmi akkor az nagyon tönkremegy. Ha a processzor vagy a flash dobja el magát akkor az a motor a büdös életbe el nem indul. AZ IMRC vezérlés (tranzisztor vagy FET) ha megdöglik akkor az vagy mindig zárva vagy mindig nyitva marad. Ez itt viszont zárt állás mellett indul es 30mp múlva nyit, tehát annak végrehajtó köre hibátlan.
Igazából az lenne a nagy segítség, ha ismernénk hogy milyen feltételek megléte alapján (szenzorok) ad az ECU parancsot az IMRC -nek a nyitásra. Egynek a fordulatszám jeladó biztosnak tünik... 4000 felett nyitott erre ... de lehet más jeladó is mint pl. höfok vagy Lambda szonda ?
Hü de keveset tudok a motorokról ...

Féktisztító a gyúlékonysága miatt érdekes vákuumcső ellenőrzés során, nem a tisztító hatás miatt  hehe A tömítetlenségeknél bejut a motorba, és emel a fordulatszámon. Viszont nálad valóban más lehet a gond akkor. Tudtommal az IMRC nyitásához fordulatszám jel és fojtószelep poti jel szükséges, más nem.
Forgattyústengely és veztengely helyzetérzékelők? Bár ezek hibája esetén nem tudom, hogy lehetséges-e magasabb fordulatjel érzékelése, inkább motorleállást szokott okozni, úgy, hogy utána nem is indul egyből a motor, csak, ha elmozdul a pozíciójából.
Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

RickShaw
Vendég
« Új hozzászólás #3105 Dátum: 2016.10.27 csütörtök, 19:04:33 »

Továbbra is küzdök az IMRC-vel ... de sehol semmi más hibát nem találtam.
Viszont úgy látom ugyanez sok másnak is adott fejfájást.
Itt olyan szépen le van írva az elmélete, csak az nincs leírva mi válthatja ki:
https://www.yourmechanic.com/article/symptoms-of-a-bad-or-failing-intake-manifold-runner-control

Közben meg belefutottam az eddig látott legjobb ODBII kódlistába:
http://www.autocodes.com/obd-code-list/
Lehet nem ide illenek a linkek ... legfeljebb majd egy moderátor helyre teszi.
Naplózva
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #3106 Dátum: 2016.10.27 csütörtök, 19:39:36 »

Továbbra is küzdök az IMRC-vel ... de sehol semmi más hibát nem találtam.
Viszont úgy látom ugyanez sok másnak is adott fejfájást.
Itt olyan szépen le van írva az elmélete, csak az nincs leírva mi válthatja ki:
https://www.yourmechanic.com/article/symptoms-of-a-bad-or-failing-intake-manifold-runner-control

Közben meg belefutottam az eddig látott legjobb ODBII kódlistába:
http://www.autocodes.com/obd-code-list/
Lehet nem ide illenek a linkek ... legfeljebb majd egy moderátor helyre teszi.

Ez segít esetleg? https://www.youtube.com/watch?v=TBlFa_UzI10
http://www.fordwiki.co.uk/index.php?title=IMRC_-_How_to_Fix
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Gegsite
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 76



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3107 Dátum: 2016.10.27 csütörtök, 20:57:39 »

Továbbra is küzdök az IMRC-vel ... de sehol semmi más hibát nem találtam.
Viszont úgy látom ugyanez sok másnak is adott fejfájást.
Itt olyan szépen le van írva az elmélete, csak az nincs leírva mi válthatja ki:
https://www.yourmechanic.com/article/symptoms-of-a-bad-or-failing-intake-manifold-runner-control

Közben meg belefutottam az eddig látott legjobb ODBII kódlistába:
http://www.autocodes.com/obd-code-list/
Lehet nem ide illenek a linkek ... legfeljebb majd egy moderátor helyre teszi.

IMRC ről jut eszembe. Úgy mint itt az https://www.youtube.com/watch?v=pGjf6YtNQ3w úriember nekem is a mozgatórúd rögzítő műanyag-klipsze (az egyik mert 2 rúd van s rúdonként 2 ilyen klipsz) hiányzott.
Nagy mókolás után esztergáltam bele egyet a másik megmaradt alapján.
Tudni illik épp csináltam egy fojtószelep tisztítást, meg egy TPS mérést , s akkor láttam hogy hopp egy kis rúd csak úgy van ott lógva. Mondom, biztosan nem kéne annak úgy lógnia.
Noh ez is lehet, bár ettől még magának a mozgatásnak kéne mennie (a bowdent mozgatnia).

Más.
Tegnap kaptam vissza a kocsimat, mert 1 hete úgy megállt hogy nem volt gyújtásom. Már előtte is pár nappal csinált random megállásokat (út közben) elvette a gyújtást.
Na a villamossági észrevett egy rágást a nagy kábelkötegeknél, de mint utóbb kiderült nem az volt a gond. A gond a biztosítéktábla forrasztásainak eltörése volt.
Rá/átforrasztotta az összes forrasztást, s most minden rendben.
Naplózva

Geri, EX: 2006 Mk3 2,5i , Most: 2007 Mk4 2,5T
Vodafone 247 65 84
RickShaw
Vendég
« Új hozzászólás #3108 Dátum: 2016.10.27 csütörtök, 21:11:38 »


Kösz, azon túl vagyok. Kb. 2 éve szállt el a végtranyó, ha jól emléxem TIP120 volt benne. Kapott egy nagyobbat, azóta rendben. Egyébként maga az IMRC müködik, mert indulás után 20-30mp-cel kinyit alapjáraton is sajnos ... és úgy is marad.
Egyszerüen nem jövök rá mi ad neki parancsot rá. De maga a doboz, azaz benne az elektronika müködik. Mondjuk itt jegyezném meg, hogy gagyi textil-bakelites NYÁK lemez, de olyan hitvány amilyet egy átlag-magyar amatör sem csinált már az elmúlt 20 évben a konyhaasztal sarkán ...
Meg persze az is egy hatalmas tervezési hiba, hogy egy elektronikára rázúdul a hütön átjött forró levegô.
Naplózva
RickShaw
Vendég
« Új hozzászólás #3109 Dátum: 2016.10.27 csütörtök, 21:21:32 »

IMRC ről jut eszembe. Úgy mint itt az https://www.youtube.com/watch?v=pGjf6YtNQ3w úriember nekem is a mozgatórúd rögzítő műanyag-klipsze (az egyik mert 2 rúd van s rúdonként 2 ilyen klipsz) hiányzott.
Nagy mókolás után esztergáltam bele egyet a másik megmaradt alapján.
Tudni illik épp csináltam egy fojtószelep tisztítást, meg egy TPS mérést , s akkor láttam hogy hopp egy kis rúd csak úgy van ott lógva. Mondom, biztosan nem kéne annak úgy lógnia.
Noh ez is lehet, bár ettől még magának a mozgatásnak kéne mennie (a bowdent 

Eredetileg egy fekete müanyag gyürü volt rajta. Kb. fél év után tört/esett le róla a hátsó sor rudazata. Soxor autózom egyedül (és a határon) igy egyböl észrevettem, h nem húz rendesen. Kapott egy elektronikában használatos, 2.5 mm-es gumi átvezetö gyürüt, azóta nem esett le.
Valaki eccer azt mondta szervizben, h a hátsó sor hütése egyébként is sokkal rosszabb, és a leesett rudazat miatt túlmelegszik és megrepedhet a hengerfej.... így érdemes eleve megcsinálni.
Naplózva
Vagol
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 227


« Új hozzászólás #3110 Dátum: 2016.10.27 csütörtök, 22:08:09 »

Az IMRC-vel kapcsolatban annyit, hogy 3500 fodulatszámnál nyitja a második levegőtortok. A nyitást az ECU vezérli. Amennyiben a fordulatszám érzékelő jeladó jó akkor valóban felmerülhet az ECU hiba.Nálam is egyszer felmerült, hogy az IMRC állandóan nyitni próbálta a második levegőtorkot, akkusaru le,és utána visszaállt minden normálisra. Először meg kellene próbálni az áramtalanitást és kb. 15 perc múlva újra visszarakni az akkusarut és igy inditani. Sajnos A Ford ECU már engem is igen megszívatott mivel automata váltós az autóm egyszer csak nem müködött az automata váltó előre és hátra ment de nem váltott sebességet a motor gázadásra csak dadogott, nehezen vette fel a fordulatot.. Hibakód nyomásszabályozó szelep zárlat (Soleonid tömb). Megnéztem, kicseréltem a hiba ugyanaz maradt. Szerelők, szakszerviz csak találgatások és széttárt karok. Kivettem az ECU-t elvittem szakműhelybe ahol állítólag megjavították de hiba maradt. Egy ECU-val foglalkozó szaki is megnézte és azt mondta valami végkimenet lehet a hibás. Vettem egy bontott ECU-t inditókulccsal, beszereltem és újra minden megjavult. Ha már minden lehetőség kimerült akkor el lehet gondolkozni egy másik ECU kipróbálásán. Én is úgy vettem, hogy a fórumtárs elküldte, beszereltem és mivel jó lett az autó, kifizettem. Sajnos a tapasztalatok alapján a Ford ECU elég sok rendellenességet tud okozni.

Üdv: László
Naplózva

1998-as MK-2  2,5 V6, "RS" benzines, automata váltós
sum1elz
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24



E-mail
« Új hozzászólás #3111 Dátum: 2016.11.04 péntek, 16:22:23 »

sziasztok!

segítsetek légyszi beazonosítani egy kis műanyagcsövet a motortérben!
Olyan mintha hozzáért volna a forró motortburkolathoz, és egy pici repedés keletkezett rajta ahol szivárog az olaj. Cikkszám vagy valami alapján vennék újat és cserélném.
Őróla van szó:



Naplózva

MK3 2.5 V6 2001 Ghia B4Y sedan
Vagol
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 227


« Új hozzászólás #3112 Dátum: 2016.11.04 péntek, 17:22:11 »

A hengerfejben keletkező ugynevezett kartergázogat vezeti vissza a szelepfedél alól a szivósorba a pillangó szelepen keresztül, ha repedés van rajta akkor méretlen levegő is bejut a levegő rendszerbe. Ajánlatos csere előtt szigszallaggal a repedést körbetekerni, hogy ne szivjon fals levegőt. Lehet újat vagy bontotootat beszerezni. A vastag gumi harmónika csőbe a másik oldalon is csatlakozik egy ugyanilyen cső az egyes hengersorból.

Üdv: László
Naplózva

1998-as MK-2  2,5 V6, "RS" benzines, automata váltós
tomfanta
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6


« Új hozzászólás #3113 Dátum: 2016.11.18 péntek, 16:18:47 »

Sziasztok,
Segítséget szeretnék kérni: nulla olajfogyásom volt februárig. Addig a '10ezres' Ford WSS-M2C913-C 5w30 olajat használtam, majd váltottam a '20ezres' Castrol-Ford 5w30 WSS-M2C913-D olajra. 9000km után 8 decit kellett utánaönteni, ami aggaszt.

Történt még pár dolog közben, ha esetleg közük lenne:
- egy 10 centis vízcső elrepedt, ki lett cserélve (a linkelt video elején az olajfolt fölött látszó cső két aba-bilincs közt), komplett hűtőfolyadék-csere.
- vízpumpacsere
- fékolaj csere, hátső fékcsövek cseréje
- kézifék-kötél csere
- hátsó lengéscsillapítók cseréje

Tippem, hogy a szívócsonk alatti tömítésnél folyik, de nem merem megbontani, illetve alkatrészt rendelni sem addig amíg nem biztos. Hengerfejtömítés?
Az alábbi videoón igyekszem az olajos helyeket megmutatni: https://youtu.be/3ZaYtrQJq68
Valaki találkozott már ilyennell?
Eőre is köszönöm, üdv
Naplózva

Ford Mondeo 2004 2.5 V6 B5Y automata
brughom
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 483



E-mail
« Új hozzászólás #3114 Dátum: 2016.11.18 péntek, 18:59:27 »

Sziasztok,
Segítséget szeretnék kérni: nulla olajfogyásom volt februárig. Addig a '10ezres' Ford WSS-M2C913-C 5w30 olajat használtam, majd váltottam a '20ezres' Castrol-Ford 5w30 WSS-M2C913-D olajra. 9000km után 8 decit kellett utánaönteni, ami aggaszt.

Történt még pár dolog közben, ha esetleg közük lenne:
- egy 10 centis vízcső elrepedt, ki lett cserélve (a linkelt video elején az olajfolt fölött látszó cső két aba-bilincs közt), komplett hűtőfolyadék-csere.
- vízpumpacsere
- fékolaj csere, hátső fékcsövek cseréje
- kézifék-kötél csere
- hátsó lengéscsillapítók cseréje

Tippem, hogy a szívócsonk alatti tömítésnél folyik, de nem merem megbontani, illetve alkatrészt rendelni sem addig amíg nem biztos. Hengerfejtömítés?
Az alábbi videoón igyekszem az olajos helyeket megmutatni: https://youtu.be/3ZaYtrQJq68
Valaki találkozott már ilyennell?
Eőre is köszönöm, üdv

A videó elején én a főtengely szimeringre gondolok. Az enyémnél is cserélni kellett, ja meg az olajdekni tömítést. Úszott mindenütt. Csere után megoldott a probléma.

Naplózva

mondejó 2.5 V6
Vazso
Vendég
« Új hozzászólás #3115 Dátum: 2016.11.26 szombat, 13:33:56 »

Sziasztok!

A V6-osomban - amikor hideg a motor - erősen búg, rezonál a légszűrőház. Olyan mint egy porszívó. Nem tudok rájönni mi okozza az erős búgást. Tipp esetleg mitől lehet?
Naplózva
Június Caesar
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 44



E-mail
« Új hozzászólás #3116 Dátum: 2016.11.29 kedd, 13:59:06 »

Sziasztok!

Rakott már föl valaki MK3 2.5 V6-ra ST200-as szívósort? Olvastam, hogy lehetséges, meg hogy állítólag működik is, de van gyakorlati tapasztalata is valakinek?
Naplózva

MK3 2.5 V6 Ghia sedan /2001/ ST200 cuccokkal
Matyas1978
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 534



E-mail
« Új hozzászólás #3117 Dátum: 2016.11.30 szerda, 23:42:27 »

Sziasztok!

Rakott már föl valaki MK3 2.5 V6-ra ST200-as szívósort? Olvastam, hogy lehetséges, meg hogy állítólag működik is, de van gyakorlati tapasztalata is valakinek?

Szerintem ha mindennapi használati eszköz akkor felejtsd el.
Én sem fogom módosítgatni. Tapasztalatok alapján ajánlva lett, hogy jót tesz ha kivágom a légszűárőházat. Kivágtam. Jó hangja lett, de felül elfelejtett menni. M6-on azért elég idegesítő amikor 190-200-nál nem megy többet a korábbi 225-230 helyett. Így betömtemtem azt a lyukat amit kivágtam. fejvakaras
Biztos jó annak, aki városozik, és felső tartományban nem használja az autót, de egy modosítás akkor az igazi ha nem 1-et előre 2-öt hátra lépegetünk.
Naplózva

2002 Mk3 2.5 V6 Ghia
Június Caesar
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 44



E-mail
« Új hozzászólás #3118 Dátum: 2016.12.01 csütörtök, 07:08:20 »

Szerintem ha mindennapi használati eszköz akkor felejtsd el.
Én sem fogom módosítgatni. Tapasztalatok alapján ajánlva lett, hogy jót tesz ha kivágom a légszűárőházat. Kivágtam. Jó hangja lett, de felül elfelejtett menni. M6-on azért elég idegesítő amikor 190-200-nál nem megy többet a korábbi 225-230 helyett. Így betömtemtem azt a lyukat amit kivágtam. fejvakaras
Biztos jó annak, aki városozik, és felső tartományban nem használja az autót, de egy modosítás akkor az igazi ha nem 1-et előre 2-öt hátra lépegetünk.
Azért a légszűrőház házilagos szétfaragása és egy gyárilag is tuning célra alkalmazott alkatrész felrakása között látok némi különbséget  Wink
Naplózva

MK3 2.5 V6 Ghia sedan /2001/ ST200 cuccokkal
brughom
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 483



E-mail
« Új hozzászólás #3119 Dátum: 2016.12.01 csütörtök, 21:12:57 »

Azért a légszűrőház házilagos szétfaragása és egy gyárilag is tuning célra alkalmazott alkatrész felrakása között látok némi különbséget  Wink

Lehet, de érdekes módon nekem is "vágva" a légszűrő, és mégis megnyaldossa a 240 km/h-át is minden hiba jel nélkül  wave
Naplózva

mondejó 2.5 V6
brughom
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 483



E-mail
« Új hozzászólás #3120 Dátum: 2016.12.01 csütörtök, 21:14:54 »

Szerintem ha mindennapi használati eszköz akkor felejtsd el.
Én sem fogom módosítgatni. Tapasztalatok alapján ajánlva lett, hogy jót tesz ha kivágom a légszűárőházat. Kivágtam. Jó hangja lett, de felül elfelejtett menni. M6-on azért elég idegesítő amikor 190-200-nál nem megy többet a korábbi 225-230 helyett. Így betömtemtem azt a lyukat amit kivágtam. fejvakaras
Biztos jó annak, aki városozik, és felső tartományban nem használja az autót, de egy modosítás akkor az igazi ha nem 1-et előre 2-öt hátra lépegetünk.

Mai napig is csodálkozom, hogy a tied inkább hátrafelé, mint előrefelé változott.  Huh?
Naplózva

mondejó 2.5 V6
Június Caesar
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 44



E-mail
« Új hozzászólás #3121 Dátum: 2016.12.01 csütörtök, 21:49:41 »

Lehet, de érdekes módon nekem is "vágva" a légszűrő, és mégis megnyaldossa a 240 km/h-át is minden hiba jel nélkül  wave
Engem jelen pillanatban a 200 feletti dolgok annyira nem foglalkoztatnak, viszont az, hogy pl. mennyi dinamika van egy normál autópálya tempó mellett, annál inkább   wave
Naplózva

MK3 2.5 V6 Ghia sedan /2001/ ST200 cuccokkal
Június Caesar
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 44



E-mail
« Új hozzászólás #3122 Dátum: 2016.12.01 csütörtök, 21:52:47 »

...persze szigorúan csak akkor, ha ez nem megy a mindennapi használhatóság/ megbízhatóság rovására...
Naplózva

MK3 2.5 V6 Ghia sedan /2001/ ST200 cuccokkal
Matyas1978
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 534



E-mail
« Új hozzászólás #3123 Dátum: 2016.12.01 csütörtök, 23:19:19 »

Azért a légszűrőház házilagos szétfaragása és egy gyárilag is tuning célra alkalmazott alkatrész felrakása között látok némi különbséget  Wink

Azért egy 3x5cm rés nem egyenlő a szétfaragással. Szerinted egy ST200 szívósort az mk3-ra fejlesztettek? Biztos meg lehet oldani, működni is fog, kérdés, hogy úgy e, ahogy szeretnéd. Ha belefér (a rizikó is) akkor ki kell próbálni. A tutit senki sem fogja megmondani. Aztán ha a computer meghülyül, vagy túl sok lesz a lyuk gyorsításnál, max visszaépíted.
Naplózva

2002 Mk3 2.5 V6 Ghia
Június Caesar
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 44



E-mail
« Új hozzászólás #3124 Dátum: 2016.12.02 péntek, 08:03:21 »

Azért egy 3x5cm rés nem egyenlő a szétfaragással. Szerinted egy ST200 szívósort az mk3-ra fejlesztettek? Biztos meg lehet oldani, működni is fog, kérdés, hogy úgy e, ahogy szeretnéd. Ha belefér (a rizikó is) akkor ki kell próbálni. A tutit senki sem fogja megmondani. Aztán ha a computer meghülyül, vagy túl sok lesz a lyuk gyorsításnál, max visszaépíted.
Kinti fórumokon csevegtek erről, sőt itt is volt róla szó régebben. Gondoltam hátha azóta valaki meglépte és föl tud világosítani Smiley
Naplózva

MK3 2.5 V6 Ghia sedan /2001/ ST200 cuccokkal
brughom
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 483



E-mail
« Új hozzászólás #3125 Dátum: 2016.12.02 péntek, 19:20:30 »

Engem jelen pillanatban a 200 feletti dolgok annyira nem foglalkoztatnak, viszont az, hogy pl. mennyi dinamika van egy normál autópálya tempó mellett, annál inkább   wave

Az enyémnél van dinamika 200 alatt is  eplus2
Naplózva

mondejó 2.5 V6
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #3126 Dátum: 2016.12.03 szombat, 00:15:57 »

Azért egy 3x5cm rés nem egyenlő a szétfaragással. Szerinted egy ST200 szívósort az mk3-ra fejlesztettek? Biztos meg lehet oldani, működni is fog, kérdés, hogy úgy e, ahogy szeretnéd. Ha belefér (a rizikó is) akkor ki kell próbálni. A tutit senki sem fogja megmondani. Aztán ha a computer meghülyül, vagy túl sok lesz a lyuk gyorsításnál, max visszaépíted.

Nem MK3-ra és nem is MK2-re... Hanem a 2.5 Duratec V6-ra... Az alap gyári öntvény egy hulladék, bárki meggyőződhet róla, ha leveszi: sorjás, szabálytalan alakú járatok, nagyon rossz felületi érdességgel. Ezzel szemben az ST szívósor épp az ellenkezője. A nagyobb átmérőket tudnia kell kezelni az ECU-nak, pláne MK3-nál. Ott valószínűleg részletesebben megírt adattáblák vannak benne, ráadásul ott a szélessávú szonda is, ami pontosabb képet ad a keverékről. A biztonság kedvéért nemárt a nagyobb injektorokat is betenni hozzá.
Nálam igencsak bevált... Smiley Tudomásom szerint valaki más is mostanság fogja beszerelni, talán HerrFriedrich.
Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #3127 Dátum: 2016.12.03 szombat, 00:26:07 »

Sziasztok!

A V6-osomban - amikor hideg a motor - erősen búg, rezonál a légszűrőház. Olyan mint egy porszívó. Nem tudok rájönni mi okozza az erős búgást. Tipp esetleg mitől lehet?

Ezt hallod?
https://www.youtube.com/watch?v=itDRFbDFehw
Alapjárati léptetőmotor hiba, vagy a rá csatlakozó cső repedése okozza. Van aki a cső hosszának változtatásával szüntette meg a hangot, de ez valószínűleg csak tüneti kezelés.
Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

Június Caesar
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 44



E-mail
« Új hozzászólás #3128 Dátum: 2016.12.03 szombat, 07:04:36 »

Nem MK3-ra és nem is MK2-re... Hanem a 2.5 Duratec V6-ra... Az alap gyári öntvény egy hulladék, bárki meggyőződhet róla, ha leveszi: sorjás, szabálytalan alakú járatok, nagyon rossz felületi érdességgel. Ezzel szemben az ST szívósor épp az ellenkezője. A nagyobb átmérőket tudnia kell kezelni az ECU-nak, pláne MK3-nál. Ott valószínűleg részletesebben megírt adattáblák vannak benne, ráadásul ott a szélessávú szonda is, ami pontosabb képet ad a keverékről. A biztonság kedvéért nemárt a nagyobb injektorokat is betenni hozzá.
Nálam igencsak bevált... Smiley Tudomásom szerint valaki más is mostanság fogja beszerelni, talán HerrFriedrich.
Akkor ezek szerint te már túl vagy a beavatkozáson  nyes Érezhető a különbség? Szereléskor van valami bonyodalom?
Naplózva

MK3 2.5 V6 Ghia sedan /2001/ ST200 cuccokkal
Matyas1978
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 534



E-mail
« Új hozzászólás #3129 Dátum: 2016.12.03 szombat, 12:48:17 »

Azt esetleg tudjátok, hogy alapjáraton pöfögve egy helyben kb mennyit fogyaszt az autó 1 óra alatt?
Naplózva

2002 Mk3 2.5 V6 Ghia
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #3130 Dátum: 2016.12.03 szombat, 13:39:52 »

Azt esetleg tudjátok, hogy alapjáraton pöfögve egy helyben kb mennyit fogyaszt az autó 1 óra alatt?
1-1,5l/h
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Matyas1978
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 534



E-mail
« Új hozzászólás #3131 Dátum: 2016.12.03 szombat, 16:06:57 »

1-1,5l/h

Köszi!
Naplózva

2002 Mk3 2.5 V6 Ghia
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #3132 Dátum: 2016.12.03 szombat, 17:10:31 »

Akkor ezek szerint te már túl vagy a beavatkozáson  nyes Érezhető a különbség? Szereléskor van valami bonyodalom?

A különbség elég durva. Még hangra is. Teljesítmény terén örök elégedetlen vagyok, de a módosítások óta azt kell mondjam végre, hogy városon belül ez már tökéletesen elég Smiley Pár éve így járok már vele. Fogyasztás nem lett több. 9-12 liter. Több ST200-zal is gyorsultam, és mindegyikkel fej-fej mellett mentünk akárhogy toltuk, szóval teljesítmény szempontjából ez a meghatározó eltérés.

Szerelés nem nagy meló. Vákuumcsöveket körben lehúzni, 6 leszorító csavar ki, plusz az EGR 2 nehezebben hozzáférhető csavarja. Azonban érdemes kitakarítani a járatokat oldószerrel, kefével az alsó és felső szívósorban, az injektorokon pedig kicserélni az O gyűrűket (hőálló O gyűrű!). Az alsó gyűrűk cseréje nehézkes, mert kis műanyag gyűrűt kell lepattintani, ami eltörhet. Viszont, ha ST injektorok kerülnek be, akkor a régiekről is fel lehet használni ezeket, ha netán valamelyik sérül. Szívósor tömítéseket kell cserélni. Én még ezen felül elvittem diagnosztikára + tisztításra az injektorokat. Még szerencse, mert ki is derült, hogy az egyik 10%-kal kevesebbet szállít, azt cseréltem (két szett ST injektorom volt, szóval ha valaki belevág, akkor nálam lesz cseredarab).

Talkford-on azt írták, a 170 lovas injektoraival is tudja kezelni az ECU a többletlevegőt, viszont szerintem inkább valahol legyen kicsit dúsabb, minthogy bizonyos körülmények között elszegényedjen a keverék, szóval én a zöld befecskendezőkkel járok. Viszonylag nagy az eltérés az injektorok szállítási kapacitásában (10-20% kb). Nálam az ECU ugyan dús keveréket jelez, viszont műszakin hibátlan gyári értékeket szoktak mérni (trükközés nélkül) még így nagykatalizátor híján is. De mint írtam fogyasztásban nem lehet észrevenni, és nem is kormol egyáltalán.

Az alap és az ST injektorok csatlakozása eltérő. Vagy az injektorsori kábelköteget kell cserélni (nem gond, mert 3 csatlakozóval csatlakozik a fő kötegbe), vagy csatlakozó módosító adaptereket lehet beszerválni a befecskendezőkre.

Ja és a légszűrő házról se felejtkezzünk meg, az alján meg van nyitva gyárilag, és egy tölcséres végű cső megy le a váltó elé. Ennyit arról, hogy a szűrőház aljának megnyitása kontár és előnytelen beavatkozás Smiley Gázreakció szempontjából is sokat jelent.

« Utoljára szerkesztve: 2016.12.03 szombat, 17:17:41 írta Dávid » Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

Matyas1978
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 534



E-mail
« Új hozzászólás #3133 Dátum: 2016.12.03 szombat, 21:26:33 »

Ja és a légszűrő házról se felejtkezzünk meg, az alján meg van nyitva gyárilag, és egy tölcséres végű cső megy le a váltó elé. Ennyit arról, hogy a szűrőház aljának megnyitása kontár és előnytelen beavatkozás Smiley Gázreakció szempontjából is sokat jelent.


Megnyitottam, és úgy tűnik, a többletlevegővel az ellenkezőjét értem el, mint szerettem volna. Alul jobb lett, de felül erőtlen, ami a végsebességben is megmutatkozott. Nem érdekel, kinél és hogy sikerült, ha megcsinálom és nálam nem úgy működik.
Nálad minden rendben volt, sikerült, erősebb lett. De ha valaki ezt megcsinálja, és megugrik a fogyasztása, vagy bármi egyéb negatívumot tapasztal, akkor megvonod a vállad, és azt mondod, hogy nálad jó.
Ez a légszűrőház kivágás is bizonyítja, nincs 2 egyforma autó, és ami az egyiknek előnyére válik, a másik szenved tőle. Kb ez a szívósor csere is ilyen lehet.
Naplózva

2002 Mk3 2.5 V6 Ghia
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #3134 Dátum: 2016.12.03 szombat, 21:42:24 »

Megnyitottam, és úgy tűnik, a többletlevegővel az ellenkezőjét értem el, mint szerettem volna. Alul jobb lett, de felül erőtlen, ami a végsebességben is megmutatkozott. Nem érdekel, kinél és hogy sikerült, ha megcsinálom és nálam nem úgy működik.
Nálad minden rendben volt, sikerült, erősebb lett. De ha valaki ezt megcsinálja, és megugrik a fogyasztása, vagy bármi egyéb negatívumot tapasztal, akkor megvonod a vállad, és azt mondod, hogy nálad jó.
Ez a légszűrőház kivágás is bizonyítja, nincs 2 egyforma autó, és ami az egyiknek előnyére válik, a másik szenved tőle. Kb ez a szívósor csere is ilyen lehet.
maradjunk annyiban hogy kicsit háttal ülsz a moziban vigyor3
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
brughom
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 483



E-mail
« Új hozzászólás #3135 Dátum: 2016.12.04 vasárnap, 10:15:24 »

A különbség elég durva. Még hangra is. Teljesítmény terén örök elégedetlen vagyok, de a módosítások óta azt kell mondjam végre, hogy városon belül ez már tökéletesen elég Smiley Pár éve így járok már vele. Fogyasztás nem lett több. 9-12 liter. Több ST200-zal is gyorsultam, és mindegyikkel fej-fej mellett mentünk akárhogy toltuk, szóval teljesítmény szempontjából ez a meghatározó eltérés.

/03/10284795_682020245185563_5782484311228065584_o.jpg[/img]

Ügyes wave És kb. mennyi lett a vége árban, mert hátha én is  integet2
Naplózva

mondejó 2.5 V6
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #3136 Dátum: 2016.12.04 vasárnap, 12:04:22 »

Ügyes wave És kb. mennyi lett a vége árban, mert hátha én is  integet2

Attól függ hol veszed. Akitől én vettem, ő 40.000-ért adta kompletten lendkerékkel, leömlőkkel (bár utóbbi nem kell, az ugyanaz). Ebay-en sokkal drágábban láttam.  Az utóbbi években Hansaplast nicknevű tag bontott csak 1-2 ST-t Magyarországon. Most pont van nála egy, de azt hiszem annak a motorjáról most veszi meg valaki innen a cuccokat. Nem tudom van-e nála még motor elfekvőben.
Szívósor tömítésből 4 db van, plusz az EGR tömítése. Előbbiek eredeti ára kedvezmény nélkül kb 4-6.000 Ft darabonként. Az injektor O gyűrűk párezer forint (nem emlékszem pontosan mennyi), itt vettem: http://www.oring.hu/ Injektor teszt-tisztítás-felújítás http://www.rteam.hu/tartalom/injector.html
« Utoljára szerkesztve: 2016.12.04 vasárnap, 12:07:15 írta Dávid » Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

Június Caesar
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 44



E-mail
« Új hozzászólás #3137 Dátum: 2016.12.04 vasárnap, 19:59:42 »

A különbség elég durva. Még hangra is. Teljesítmény terén örök elégedetlen vagyok, de a módosítások óta azt kell mondjam végre, hogy városon belül ez már tökéletesen elég Smiley Pár éve így járok már vele. Fogyasztás nem lett több. 9-12 liter. Több ST200-zal is gyorsultam, és mindegyikkel fej-fej mellett mentünk akárhogy toltuk, szóval teljesítmény szempontjából ez a meghatározó eltérés.

Szerelés nem nagy meló. Vákuumcsöveket körben lehúzni, 6 leszorító csavar ki, plusz az EGR 2 nehezebben hozzáférhető csavarja. Azonban érdemes kitakarítani a járatokat oldószerrel, kefével az alsó és felső szívósorban, az injektorokon pedig kicserélni az O gyűrűket (hőálló O gyűrű!). Az alsó gyűrűk cseréje nehézkes, mert kis műanyag gyűrűt kell lepattintani, ami eltörhet. Viszont, ha ST injektorok kerülnek be, akkor a régiekről is fel lehet használni ezeket, ha netán valamelyik sérül. Szívósor tömítéseket kell cserélni. Én még ezen felül elvittem diagnosztikára + tisztításra az injektorokat. Még szerencse, mert ki is derült, hogy az egyik 10%-kal kevesebbet szállít, azt cseréltem (két szett ST injektorom volt, szóval ha valaki belevág, akkor nálam lesz cseredarab).

Talkford-on azt írták, a 170 lovas injektoraival is tudja kezelni az ECU a többletlevegőt, viszont szerintem inkább valahol legyen kicsit dúsabb, minthogy bizonyos körülmények között elszegényedjen a keverék, szóval én a zöld befecskendezőkkel járok. Viszonylag nagy az eltérés az injektorok szállítási kapacitásában (10-20% kb). Nálam az ECU ugyan dús keveréket jelez, viszont műszakin hibátlan gyári értékeket szoktak mérni (trükközés nélkül) még így nagykatalizátor híján is. De mint írtam fogyasztásban nem lehet észrevenni, és nem is kormol egyáltalán.

Az alap és az ST injektorok csatlakozása eltérő. Vagy az injektorsori kábelköteget kell cserélni (nem gond, mert 3 csatlakozóval csatlakozik a fő kötegbe), vagy csatlakozó módosító adaptereket lehet beszerválni a befecskendezőkre.

Ja és a légszűrő házról se felejtkezzünk meg, az alján meg van nyitva gyárilag, és egy tölcséres végű cső megy le a váltó elé. Ennyit arról, hogy a szűrőház aljának megnyitása kontár és előnytelen beavatkozás Smiley Gázreakció szempontjából is sokat jelent.


Na ezt már nevezem korrekt leírásnak, köszi worship Első körben akkor szerintem kipróbálom a saját injektoraival, meglátjuk mit szól hozzá. Ha kicsit melegebb lesz, állok is neki taps
Naplózva

MK3 2.5 V6 Ghia sedan /2001/ ST200 cuccokkal
Gegsite
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 76



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3138 Dátum: 2016.12.05 hétfő, 20:37:35 »

Hmm 60 ból meglenne az egész? Nagyon csalogató Smiley
Kérdeztem itteni ismit az ecu okosítása 30 körül lenne... mindkettővel még jobb lehet  finom
De a sorrend akkor intakemod + ecu chip
Naplózva

Geri, EX: 2006 Mk3 2,5i , Most: 2007 Mk4 2,5T
Vodafone 247 65 84
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #3139 Dátum: 2016.12.05 hétfő, 21:26:43 »

Hmm 60 ból meglenne az egész? Nagyon csalogató Smiley
Kérdeztem itteni ismit az ecu okosítása 30 körül lenne... mindkettővel még jobb lehet  finom
De a sorrend akkor intakemod + ecu chip

Igen, úgy az igazi, ha a módosítások után optimalizálva van a program. Akkor biztos mindenhol jó lesz a keverék, és a teljesítmény is lehet akár 215 lóerő környékén.

Egyébként, ha szétbontáskor megnézitek a szívószelepeken vastag amorf kox lerakódás van az IMRC miatt a rövidebb szívócsatornáknál, ami elég nagy bukta. Elrontja az áramlást, és ha leválik belőle, az simán károsíthatja a hengerfalat. Egy ilyet érdemes lenne bevállalni szerintem http://www.novothauto.hu/tisztitas-diohejjal/
« Utoljára szerkesztve: 2016.12.05 hétfő, 21:37:48 írta Dávid » Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

Június Caesar
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 44



E-mail
« Új hozzászólás #3140 Dátum: 2016.12.07 szerda, 10:49:40 »

Igen, úgy az igazi, ha a módosítások után optimalizálva van a program. Akkor biztos mindenhol jó lesz a keverék, és a teljesítmény is lehet akár 215 lóerő környékén.

Egyébként, ha szétbontáskor megnézitek a szívószelepeken vastag amorf kox lerakódás van az IMRC miatt a rövidebb szívócsatornáknál, ami elég nagy bukta. Elrontja az áramlást, és ha leválik belőle, az simán károsíthatja a hengerfalat. Egy ilyet érdemes lenne bevállalni szerintem http://www.novothauto.hu/tisztitas-diohejjal/
Dióhéjjal?  nyes Na ilyet se láttam még Roll Eyes
Naplózva

MK3 2.5 V6 Ghia sedan /2001/ ST200 cuccokkal
krisz.komuves
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7



E-mail
« Új hozzászólás #3141 Dátum: 2016.12.12 hétfő, 16:50:03 »

Sziasztok! Egy olyan kérdésem lenne, hogy a vezérműlánc feszítő tönkre tud-e menni? Mert nekem hihetetlennek tűnik, főleg azért mert 50e db-ja....
Naplózva

Mondeo MKIII 2.5 V6 2004
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #3142 Dátum: 2016.12.12 hétfő, 16:58:20 »

Sziasztok! Egy olyan kérdésem lenne, hogy a vezérműlánc feszítő tönkre tud-e menni? Mert nekem hihetetlennek tűnik, főleg azért mert 50e db-ja....
igen,mint minden más-az is.ezért szakadnak a láncok.....
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
krisz.komuves
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7



E-mail
« Új hozzászólás #3143 Dátum: 2016.12.12 hétfő, 17:08:00 »

igen,mint minden más-az is.ezért szakadnak a láncok.....

Esetleg valaki nem tud egy olcsóbb helyet, ahol lehet ilyet kapni?
Naplózva

Mondeo MKIII 2.5 V6 2004
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #3144 Dátum: 2016.12.12 hétfő, 17:52:17 »

Esetleg valaki nem tud egy olcsóbb helyet, ahol lehet ilyet kapni?
cromax,nagyauto,és bármelyik ford szervíz.meglepő,hogy sok esetben jó áraik vannak.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
kerteszati
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 108



E-mail
« Új hozzászólás #3145 Dátum: 2016.12.12 hétfő, 17:54:54 »

Hali,

lehet sokszor volt róla szó, de mindenki az 5w30 olajat használja a motorhoz?
A két napja vett gépembe elvileg Mobil 1 10W40 van... Vinném olajcserére, én szívem szerint 5W30-at tennék bele. Állítólag az olajat nem eszi.
Vélemény? Esetleg ha lenne vmi ajánlás olaj típusra, megköszönném.
Naplózva

Ford Mondeo 2.5 V6 Ghia 2001 - manuális, full
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #3146 Dátum: 2016.12.12 hétfő, 17:56:37 »

Hali,

lehet sokszor volt róla szó, de mindenki az 5w30 olajat használja a motorhoz?
A két napja vett gépembe elvileg Mobil 1 10W40 van... Vinném olajcserére, én szívem szerint 5W30-at tennék bele. Állítólag az olajat nem eszi.
Vélemény? Esetleg ha lenne vmi ajánlás olaj típusra, megköszönném.
5w30 az előírás.nincs min gondolkodni.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
krisz.komuves
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7



E-mail
« Új hozzászólás #3147 Dátum: 2016.12.12 hétfő, 17:58:42 »

cromax,nagyauto,és bármelyik ford szervíz.meglepő,hogy sok esetben jó áraik vannak.
Köszönöm, a Nagyautot nem ismertem
Naplózva

Mondeo MKIII 2.5 V6 2004
krisz.komuves
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7



E-mail
« Új hozzászólás #3148 Dátum: 2016.12.12 hétfő, 18:35:53 »

Hali,

lehet sokszor volt róla szó, de mindenki az 5w30 olajat használja a motorhoz?
A két napja vett gépembe elvileg Mobil 1 10W40 van... Vinném olajcserére, én szívem szerint 5W30-at tennék bele. Állítólag az olajat nem eszi.
Vélemény? Esetleg ha lenne vmi ajánlás olaj típusra, megköszönném.

Liqui Moly-t használok, szerintem tökéletes
Naplózva

Mondeo MKIII 2.5 V6 2004
Matyas1978
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 534



E-mail
« Új hozzászólás #3149 Dátum: 2016.12.12 hétfő, 23:10:00 »

Hali,

lehet sokszor volt róla szó, de mindenki az 5w30 olajat használja a motorhoz?
A két napja vett gépembe elvileg Mobil 1 10W40 van... Vinném olajcserére, én szívem szerint 5W30-at tennék bele. Állítólag az olajat nem eszi.
Vélemény? Esetleg ha lenne vmi ajánlás olaj típusra, megköszönném.

10W40 nem vagyok benne biztos, hogy megfelelő kenést ad hidegindításnál. Olajfuratok ha szűk keresztmetszetűek, nem jut el időben egy vastagabb olaj a megfelelő helyekre. Szóval maradj az 5W30, 5W40-nél.
Vastagabb olajat akkor szoktak bele önteni, ha az olajfogyasztást akarják vele mérsékelni.
Ajánlott a Fuchs GT1 Pro Flex, illetve a Motul is.
Naplózva

2002 Mk3 2.5 V6 Ghia
Oldalak: 1 ... 56 57 58 59 60 61 62 [63] 64 65 66 67 68 69 70 ... 75   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.079 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.