Sziasztok!
Korábban megjelent külföldi oldalakon az FL utáni TDCI autóknál a regeneráció jelzésének a kipítése ihletett meg.
Az esetemben 2.2 TDCI S-maxról van szó, ami konkrétan egyezik az MK4-es Mondeo motorjával. Gyanítom, hogy a 2.0-ás motoroknál is ugyan ez az elektromos biztosítéktábla van, így majdnem biztosra mondanám, hogy azoknál is ez a helyzet a regeneráció és az izzítással kapcsolatban. Ennek megfelelően próbálja ki más is és igazolja vissza!
Szóval a regeneráció teljes időtartama alatt izzítanak a gyertyák! Mind a 4, ugye 1 relé vezérli az összeset.
A regről röviden:
Ha a nyomáskülönbség megnő a részecskeszűrőn (telítődik) és a hőmérséklet elég magas a kipufogórendszerben (és a motor hűtővize eléri a 65 fokot), elindul a regeneráció. Ilyenkor a hengerekbe fecskendez többlet üzemanyagot a rendszer a kipufogás ütemben. Ez a nafta gyullad be a kipufogórendszerben és égeti ki a lerakódott kormot a DPF-ből, majd hamuként távozik a kipufogógázzal.
Ezalatt a folyamat alatt a rendszer működteti az izzítógyertyákat egészen a végéig.
Erről készítettem egy kisvideót, ami a regeneráció alatt készült:
http://www.mondeo.hu/FAQ/MK4_Regeneralas_jelzo_led_kiepitese_FL_elotti_tdci_motoroknal/kezdet.mp4És innentől kezdve elfelejthetjük az izzítógyertyákról az eddigi összes elképzeléseinket is!
Ugyanis sokkal fontosabb a működésük, mint "csak" az indítás és a hengerfej felmelegítése. Nem véletlen, hogy 120e km-enként cserélni kell őket, és sokkal fontosabb a DPF regenerációhoz szükséges hőmérséklethez, mint gondolnánk. Ugyanis, ha a gyertyák nem jók, valószínűleg sikertelen vagy több sikertelen regenerációt okoznak, ezzel halmozva a DPF telítettségével járó mizéiát, véget nem érő kínlódást, pénzkidobást a takarítgatásokra, és gondolok itt a végén a teljesen felesleges kiiktatásra.
Én 210e km-nél cseréltem először gyertyákat, és azt gondoltam, hogy nagy dolog, négyből egy volt jó, de indult rendesen, nem vettem észre a hátrányát. Pedig tisztán látszik, hogy mekkora jelentősége van. Gyökeresen megváltozott a részecskeszűrőről a véleményem. Ez az alkatrész nem egy hamar tönkremenő cucc, inkább a körülmények teszik tönkre. Lukas turbócső, rossz befecskendezők, rossz izzítógyertyák. A normál regenerációkkal nagyon sokat kibír.
Nekem 220e km-nél egy sikeres regeneráció után a szűrőtelítettség 7%-ra esik vissza. Ez azt jelenti, hogy még most is tökéletesen regenerálható a DPF.
Nem volt kérdés, hogy kikell építenem egy visszajelző ledet, hogy bizonyítható legyen a működés jelezhetősége.
Ezt elhelyeztem a váltókar alatt.
A videó már az indításkori izzítást mutatja a piros ledel:
http://www.mondeo.hu/FAQ/MK4_Regeneralas_jelzo_led_kiepitese_FL_elotti_tdci_motoroknal/led.mp4Az elektromos bekötés rém egyszerű. Egy kéteres vezetéket kell a motortérből behúzni a biztitáblától az utastérben a középkonzolig. A ledet ott, ahová csak szeretnéd bekell fúrni. Én ledfoglalatba raktam és becsavaroztam.
A motortéri biztitáblában a legalsó jobb szürke relé lábaira kell forrasztani a vezeték másik végeit. A relé 1-es lába a pozitív 12V, a 2-es lába pedig a "test".
Remélem azok, akiknek regeneneráció parájuk van-volt, azok most mindannyian beépítik ezt a kis visszajelzőt, hogy "kontrollálni" tudják a regenerációs ciklusokat.
Meglehet figyelni, hogy mennyi ideig tart és hány km-enként indul magától. Az összes kíváncsiságunkat kielégíthetjük az ezzel kapcsolatos kérdéskörben.
Kérném is az majdani használókat, hogy minél több információt és tapasztalatot írjanak meg a fórumon, hogy mindenki számára tiszta legyen a DPF működése, élettartama.
Mindenkinek üdvözlet,
alf