Ford Mondeo Club Hungary

Szakmai fórum => Mondeo I. => A témát indította: Scratch - 2009.08.30 vasárnap, 18:06:48



Cím: V6 motor
Írta: Scratch - 2009.08.30 vasárnap, 18:06:48
V6 motor


Cím: Válasz: V6 motor
Írta: zola2 - 2009.10.10 szombat, 17:01:25
Sziasztok!
Olyan kérdésem volna,hogy van egy 95-ös v6-os mondeom,az a bajom,hogy néha felpörög a motor és nem esik vissza a fordulat.Mi lehet a gond?


Cím: Válasz: V6 motor
Írta: GoFerrari - 2009.10.10 szombat, 18:58:47
Sziasztok!
Olyan kérdésem volna,hogy van egy 95-ös v6-os mondeom,az a bajom,hogy néha felpörög a motor és nem esik vissza a fordulat.Mi lehet a gond?

Tedd inkább a MK2 forumban a kérdést fel,a motor majdnem teljesen ugyanaz.


Cím: Válasz: V6 motor
Írta: misi107 - 2009.10.10 szombat, 22:27:18
Sziasztok!
Olyan kérdésem volna,hogy van egy 95-ös v6-os mondeom,az a bajom,hogy néha felpörög a motor és nem esik vissza a fordulat.Mi lehet a gond?
a kettesek között van jópár egykori egyes v6 tulajdonos,többet tudnak segíteni,pörgősebb a topic.Errefelé már inkább csak az egyhat,egynyolc,kétezres benzinesek vannak és a dízelek.


Cím: Válasz: V6 motor
Írta: makka - 2009.10.14 szerda, 21:16:10
Halihó! Már 3 éve szenvedek a Mondimmal, tolnám neki de mintha vissza fele húznák. már cseréltünk lamdaszondát és katalizátort............Mikor vissza teszem 2-be rángat....néha hiába nyomom tövig a gázt,csak kb 60-al megy :falbav:
Ha valakinek van tipje,előre is köszi :help:


Cím: Válasz: V6 motor
Írta: misi107 - 2009.10.14 szerda, 21:27:19
Halihó! Már 3 éve szenvedek a Mondimmal, tolnám neki de mintha vissza fele húznák. már cseréltünk lamdaszondát és katalizátort............Mikor vissza teszem 2-be rángat....néha hiába nyomom tövig a gázt,csak kb 60-al megy :falbav:
Ha valakinek van tipje,előre is köszi :help:
l. eggyel lejjebb...


Cím: Válasz: V6 motor
Írta: makka - 2009.10.14 szerda, 21:49:05
l. eggyel lejjebb...
azé ide írtam mert ez az évjárat,én még nagyon kezdő vagyok itt :integet2:


Cím: Válasz: V6 motor
Írta: misi107 - 2009.10.14 szerda, 22:32:24
azé ide írtam mert ez az évjárat,én még nagyon kezdő vagyok itt :integet2:
persze,gondoltam...csak láthatod,nemsok tapasztalt egyes tulaj ír ide.az mk2-esben vannak a régen mk1-es tulajok.rocco,takee nagy véhat fanok,sokmindent végigcsináltak velük.a megtorpanás visszatérő gond,nézz be hozzájuk és kezdj el visszaolvasni,lesznek leírva tanácsok.szívósor,benzinszűrő,gyújtás,maf,üzemanyagrendszer,egr stb...ha jól emlékszem ezeknél kell a hibát keresni.


Cím: Válasz: V6 motor
Írta: makka - 2009.10.16 péntek, 10:46:26
persze,gondoltam...csak láthatod,nemsok tapasztalt egyes tulaj ír ide.az mk2-esben vannak a régen mk1-es tulajok.rocco,takee nagy véhat fanok,sokmindent végigcsináltak velük.a megtorpanás visszatérő gond,nézz be hozzájuk és kezdj el visszaolvasni,lesznek leírva tanácsok.szívósor,benzinszűrő,gyújtás,maf,üzemanyagrendszer,egr stb...ha jól emlékszem ezeknél kell a hibát keresni.
Köszi szépen!!!!!!!!


Cím: Válasz: V6 motor
Írta: bbul - 2009.11.30 hétfő, 14:06:43
Sziasztok!

Van egy frissen vett 1996-os 2.5-ös V6- os mondeom. Azt szeretném kérdezni, hogy mennyi lehet ennek a fogyasztása? Nálam 80%-ban városi rövid utakon használva 15 liter körül eszik, ami elég sokkoló. Ez normálisnak tekinthető? Köszi előre is a választ!


Cím: Válasz: V6 motor
Írta: fusim - 2009.11.30 hétfő, 14:42:10
Sziasztok!

Van egy frissen vett 1996-os 2.5-ös V6- os mondeom. Azt szeretném kérdezni, hogy mennyi lehet ennek a fogyasztása? Nálam 80%-ban városi rövid utakon használva 15 liter körül eszik, ami elég sokkoló. Ez normálisnak tekinthető? Köszi előre is a választ!

Rövid utakon, benyalhat ennyit városba - főleg télen.
Azért el lehet közlekedni 10 liter körül is. Utastérben a fűtést milyennek érzed? ha nem fűt úgy mint egy lada, lehet a rossz termosztát miatt nem tud felmelegedni rendesen és azért zabál


Cím: Válasz: V6 motor
Írta: zola2 - 2010.03.15 hétfő, 23:25:28
Sziasztok!

Valaki meg tudná mondani,hogy kell tanítani a mondit,akksi csere után.


Cím: Válasz: V6 motor
Írta: misi107 - 2010.03.16 kedd, 19:34:43
Sziasztok!

Valaki meg tudná mondani,hogy kell tanítani a mondit,akksi csere után.
van róla leírás...hidegen beindít,járatni kell pár percig,majd emelt fordulaton pár percig majd elindulás és mindenféle módon (padló,alapjárat stb...) kb. 7km után menti el az adatokat a vezérlés.


Cím: Válasz: V6 motor
Írta: astor72 - 2011.06.22 szerda, 22:00:40
de rohadt jó, hogy ide csak egy átkozott troll robot írogat... :szomoru1:


Cím: Válasz: V6 motor
Írta: drof - 2011.06.22 szerda, 22:20:34
de rohadt jó, hogy ide csak egy átkozott troll robot írogat... :szomoru1:

2 troll egy topikban? El sem hiszem.


Cím: Válasz: V6 motor
Írta: [ Error ] - 2011.11.15 kedd, 20:53:23
három  :eplus2: hogyan lehet a dízel Swift-embe V12-es 91-es Mondeo motort rakni?  :idiota: :wilting:


Cím: Válasz: V6 motor
Írta: drof - 2011.11.15 kedd, 21:17:47
három  :eplus2: hogyan lehet a dízel Swift-embe V12-es 91-es Mondeo motort rakni?  :idiota: :wilting:

Flexszel! :nyes:


Cím: Válasz: V6 motor
Írta: yooccoo - 2011.11.18 péntek, 23:17:47
no, akkor beírunk ide most, oszt jó sokáig ide se nézünk, nem nagyon lesz rá szükség :D


Cím: Válasz: V6 motor
Írta: astor72 - 2011.11.18 péntek, 23:19:54
no, akkor beírunk ide most, oszt jó sokáig ide se nézünk, nem nagyon lesz rá szükség :D
pont most mondod ezt, mikor éppen aktuális lett? :eplus2:
lehet, jobban járunk, ha ide járunk csacsogni :nyes:


Cím: Válasz: V6 motor
Írta: drof - 2011.11.18 péntek, 23:22:46
pont most mondod ezt, mikor éppen aktuális lett? :eplus2:
lehet, jobban járunk, ha ide járunk csacsogni :nyes:

Már miért kéne ezek után ide írni?

Holnap nekiáll, szétszedi-összerakja és semmi kérdése nem lesz közben (legalábbis olyan nem, amire mi privátban ne tudnánk válaszolni), a végeredmény meg tökéletes lesz, leszámítva a pár eltört és elhagyott dolgot.

Mert ő így szerel. 8)

Hopp!


Cím: Válasz: V6 motor
Írta: yooccoo - 2011.11.18 péntek, 23:24:04
Már miért kéne ezek után ide írni?

Holnap nekiáll, szétszedi-összerakja és semmi kérdése nem lesz közben (legalábbis olyan nem, amire mi privátban ne tudnánk válaszolni), a végeredmény meg tökéletes lesz, leszámítva a pár eltört és elhagyott dolgot.

Mert ő így szerel. 8)

Hopp!
fogyóeszköz :D


Cím: Válasz: V6 motor
Írta: astor72 - 2011.11.18 péntek, 23:25:39
Már miért kéne ezek után ide írni?

Holnap nekiáll, szétszedi-összerakja és semmi kérdése nem lesz közben (legalábbis olyan nem, amire mi privátban ne tudnánk válaszolni), a végeredmény meg tökéletes lesz, leszámítva a pár eltört és elhagyott dolgot.

Mert ő így szerel. 8)

Hopp!
mjafaxom ez hopp nálad most? :idiota:

élménybeszámolni cseszed...
kérdései, hogyan lennének? ő rázta gatyába a kotványodat, jobban tudja, mi merre mennyi...
csak néhány szerszám veszett el közbe...
és? :wow1:
az ővé volt?
nem!
akkor meg ki nem szharja le? :eplus2:


Cím: Válasz: V6 motor
Írta: yooccoo - 2011.11.18 péntek, 23:29:43
mjafaxom ez hopp nálad most? :idiota:

élménybeszámolni cseszed...
kérdései, hogyan lennének? ő rázta gatyába a kotványodat, jobban tudja, mi merre mennyi...
csak néhány szerszám veszett el közbe...
és? :wow1:
az ővé volt?
nem!
akkor meg ki nem szharja le? :eplus2:
nono, álljunk csak meg egy szóra!
ad.1. szerszám nem veszett el
ad.2. a fenomenális tudásom részét képezik a profi szerszámok, amik a saját tulajdonomat képezik (beleértve azokat is, amiket sunyi módon elpakolt magának és még fel is volt háborodva, hogy összekoszoltam)

 :eplus2:


Cím: Válasz: V6 motor
Írta: drof - 2011.11.18 péntek, 23:30:30
mjafaxom ez hopp nálad most? :idiota:

élménybeszámolni cseszed...
kérdései, hogyan lennének? ő rázta gatyába a kotványodat, jobban tudja, mi merre mennyi...
csak néhány szerszám veszett el közbe...
és? :wow1:
az ővé volt?
nem!
akkor meg ki nem szharja le? :eplus2:

Jah! Pontosabban az enyémen gyakorolt az én káromra, én hülye meg hagytam! :hehe:

Nekem csak a lökös jobb tartópatentje és a kerékőröm hiányzik, de az nagyon! A többi tényleg az övé volt. :taps:

Hopp! (ááá, úgysem értenéd..... :vigyor3:)


Cím: Válasz: V6 motor
Írta: drof - 2011.11.18 péntek, 23:32:17
nono, álljunk csak meg egy szóra!
ad.1. szerszám nem veszett el
ad.2. a fenomenális tudásom részét képezik a profi szerszámok, amik a saját tulajdonomat képezik (beleértve azokat is, amiket sunyi módon elpakolt magának és még fel is volt háborodva, hogy összekoszoltam)

 :eplus2:

Még mindig van nálam pár dugófejed meg egy vízfogó, de azokat már csak kölcsönbe kaphatod, esetleg. :eplus2:


Cím: Válasz: V6 motor
Írta: yooccoo - 2011.11.18 péntek, 23:33:12
Még mindig van nálam pár dugófejed meg egy vízfogó, de azokat már csak kölcsönbe kaphatod, esetleg. :eplus2:
majd privátban megírom, hogy hova dugdossad őket  :lol002:


Cím: Válasz: V6 motor
Írta: drof - 2011.11.18 péntek, 23:48:12
Na ilyen, amikor beszitál! :wow1:

http://www.youtube.com/watch?v=O1xv5Tqsbm0


Cím: Válasz: V6 motor
Írta: drof - 2011.11.19 szombat, 02:08:22
mjafaxom ez hopp nálad most? :idiota:

élménybeszámolni cseszed...


Itt van az alapja, de sztori és a Yokkó előadása nélkül úgysem érted.

Én már készen vagyok csak ha meghallom is ezt a zenét.

Hopp! :colerique: :2funny:


Cím: Válasz: V6 motor
Írta: drof - 2011.11.19 szombat, 02:08:46
majd privátban megírom, hogy hova dugdossad őket  :lol002:

Na majd adok én neked! :smile:


Cím: Válasz: V6 motor
Írta: [ Error ] - 2011.11.25 péntek, 23:55:14
Na ilyen, amikor beszitál! :wow1:

http://www.youtube.com/watch?v=O1xv5Tqsbm0

ba*dmeg, ez kemény...  :wow1: (csak ilyen esetben tudomásom szerint nem fékezni kell, hanem inkább gyorsítani, utána pedig gurulni... ha jól tudom)


Cím: Válasz: V6 motor
Írta: lacasa - 2011.11.26 szombat, 12:23:11
ba*dmeg, ez kemény...  :wow1: (csak ilyen esetben tudomásom szerint nem fékezni kell, hanem inkább gyorsítani, utána pedig gurulni... ha jól tudom)
Nem érdemes kihúzatni az esetek döntő többségében. Általában akkor kell ráfékezni amikor elindul visszafele a futó, így lehet érdemben csillapítani a lengést. Kifele indulásnál erősíted a mozgását. Gázt pedig csak finoman fokozatosan lehet elvenni vagy adni. DE : ez függ az autó terhelésétől a vezető rutinjától felkészültségétől és az utánfutó műszaki állapotától. ( rossz telók= bas zhatod,  lógó vonószem=bas zhatod(tuti leakad) Ebben az esetben satu,aztán majd lesz valahogy(inkább törjön a sajátom mint kivégezzek egy másik családot)


Cím: Válasz: V6 motor
Írta: [ Error ] - 2011.11.27 vasárnap, 23:20:41
Nem érdemes kihúzatni az esetek döntő többségében. Általában akkor kell ráfékezni amikor elindul visszafele a futó, így lehet érdemben csillapítani a lengést. Kifele indulásnál erősíted a mozgását. Gázt pedig csak finoman fokozatosan lehet elvenni vagy adni. DE : ez függ az autó terhelésétől a vezető rutinjától felkészültségétől és az utánfutó műszaki állapotától. ( rossz telók= bas zhatod,  lógó vonószem=bas zhatod(tuti leakad) Ebben az esetben satu,aztán majd lesz valahogy(inkább törjön a sajátom mint kivégezzek egy másik családot)

Értem. A hozzáállásod pedig dicséretes !  :eljen:


Cím: Válasz: V6 motor
Írta: lacasa - 2011.11.28 hétfő, 23:29:38
Értem. A hozzáállásod pedig dicséretes !  :eljen:
Köszi.

Néhányszor átéltem már ezt a szitáló dolgot többnyire műszaki hiba okozza (egy rossz teló és egy kisebb gödör,vagy kő elég hozzá, a 2 tengelyes hajlamosabb rá.) Egyszer törtem a sajátom, szerencsére a sávomban maradtam és nem okoztam kárt másnak, 120L Skoda volt az alany 2 tengelyes futóval,(bérelt) jobb defekt, a másik oldalt rossz teló, abban a pillanatban elvitte az autó hátulját, nem lehetett korrigálni.   
 :integet2:


Cím: Válasz: V6 motor
Írta: [ Error ] - 2011.11.29 kedd, 08:13:24
Köszi.

Néhányszor átéltem már ezt a szitáló dolgot többnyire műszaki hiba okozza (egy rossz teló és egy kisebb gödör,vagy kő elég hozzá, a 2 tengelyes hajlamosabb rá.) Egyszer törtem a sajátom, szerencsére a sávomban maradtam és nem okoztam kárt másnak, 120L Skoda volt az alany 2 tengelyes futóval,(bérelt) jobb defekt, a másik oldalt rossz teló, abban a pillanatban elvitte az autó hátulját, nem lehetett korrigálni.   
 :integet2:

Ez elkerülhetetlen. :( Mi lett a végkimenetele, azon kívül, hogy Te is, meg mások is megúszták? Ilyen esetben a bérbeadó fizet, vagy az ő biztosítójuk? (ugyebár műszakilag kifogásolható volt a futó)


Cím: Válasz: V6 motor
Írta: lacasa - 2011.11.29 kedd, 10:26:26
Ez elkerülhetetlen. :( Mi lett a végkimenetele, azon kívül, hogy Te is, meg mások is megúszták? Ilyen esetben a bérbeadó fizet, vagy az ő biztosítójuk? (ugyebár műszakilag kifogásolható volt a futó)
Kifizette a kár felét számla ellenében. Én meg vittem neki egy "szép" k nagy számlát. Nem problémázott rajta, igaz rendőr haverral mentem ki megbeszélni a problémát(kigyúrt kopasz kétajtós) de nem akartam én semmi rosszat csak tanú kell az ilyesmihez.   :eplus2:


Cím: Válasz: V6 motor
Írta: [ Error ] - 2011.11.29 kedd, 16:03:08
Kifizette a kár felét számla ellenében. Én meg vittem neki egy "szép" k nagy számlát. Nem problémázott rajta, igaz rendőr haverral mentem ki megbeszélni a problémát(kigyúrt kopasz kétajtós) de nem akartam én semmi rosszat csak tanú kell az ilyesmihez.   :eplus2:

Akkor "szerencséd" volt. :) A jó tanú elengedhetetlen... :D :taps:


Cím: Válasz: V6 motor
Írta: Proconsul - 2012.01.01 vasárnap, 11:40:03
a királyok lóval járnak szuper macsók V6-al  :wave:


Cím: Válasz: V6 motor
Írta: misi107 - 2012.01.01 vasárnap, 13:07:23
a királyok lóval járnak szuper macsók V6-al  :wave:
Talán hsz növelésbe kezdtél?


Cím: Válasz: V6 motor
Írta: Nika91127 - 2012.01.01 vasárnap, 13:14:48
Talán hsz növelésbe kezdtél?

Szerintem csak macskajajos még kicsit  :eplus2: :eplus2:


Cím: Válasz: V6 motor
Írta: [ Error ] - 2012.01.15 vasárnap, 15:30:35
a királyok lóval járnak szuper macsók V6-al  :wave:

őőő, és mi TD-sek akkor mik vagyunk? igavonó parasztok?!  :eplus2:


Cím: Válasz: V6 motor
Írta: drof - 2013.03.13 szerda, 21:59:08
Ez WTF és mit keres itt? 1994-es MK I V6. (nekem is volt ilyen évjáratú, de ott nem volt semmi ilyen).

(http://s24.postimage.org/qx5c9b4dd/F_nyk_p_0283.jpg) (http://postimage.org/image/qx5c9b4dd/)
 


Cím: Válasz: V6 motor
Írta: astor72 - 2013.03.13 szerda, 22:38:43
Ez WTF és mit keres itt? 1994-es MK I V6. (nekem is volt ilyen évjáratú, de ott nem volt semmi ilyen).


nemtom...
most azon gondolkodom, hogy rasztásnak van-e ilyenje...mert valami rémlik. bár az övé is 95-ös..


Cím: Válasz: V6 motor
Írta: yooccoo - 2013.03.14 csütörtök, 00:48:39
nemtom...
most azon gondolkodom, hogy rasztásnak van-e ilyenje...mert valami rémlik. bár az övé is 95-ös..
van hát, mind az eredeti automata kötegben, mind a manuális kötegben ott van


Cím: Válasz: V6 motor
Írta: Zoli83 - 2013.03.31 vasárnap, 18:01:08
Sziasztok!

Tegnap voltam először hosszú úton az autóval, ez azt jelenti, hogy oda-vissza 430 km. Felmentünk a Mecsekbe, ezt azért írom, mert aki már járt ott az tudja, hogy baromi meredek és kanyargós utak vannak ott. Ismerősnek mondtam, hogy próbálja ki az autót. Ezzel nem is volt gond, csak belement egy igen nagy tócsába, majd hegynek felfelé olyan 1000-es fordulaton ment. Mikor felértünk a hegytetőre és kinyomta a kuplungot váltás céljából a motor felpörgött kb 4500-as fordulatig, majd mikor állóhelyzetbe fékezte visszaesett alapjáratra. Kinyomott kuplunggal elkezdett lefelé gurulni és ahogy gyorsult az autó ismét felpörgött.... Viszont mire leértünk a hegyről, nagyjából visszaállt normál helyzetre. Ami azt jelenti, hogy eddig is az volt, hogy ha kinyomtam a kuplungot, akkor kicsit feljebb ugrott az alapjárat, de ez csak egy pillanatra, kb. míg vált az ember. Ennek nem is tulajdonítottam nagy jelentőséget, gondoltam ez normális egy v6-os nál, mivel ha gyorsulni akarok vele, akkor nem esik le a fordulat, amíg váltok (bár nem tudom ez azért van-e így, csak én így gondoltam). Viszont az, hogy 4000 fölé pörgött az nem túl jó... Szóval, lehet-e az az oka ennek, hogy mikor belement abba a nagy tócsába, akkor valami vizet kapott és azért pörgött ennyire, majd mikor kiszárad akkor visszaállt alaphelyzetbe?
A másik, hogy hazafelé egyes helyeken szinte tejköd volt, viszont hiába kapcsoltam be a ködlámpát, szinte semmit nem ért, a tompított meg katasztrófa. Lehet-e ennek az az oka, hogy gyenge az akksi töltése vagy pedig, hogy a régi fényszórók már el vannak sárgulva kissé?


Cím: Válasz: V6 motor
Írta: astor72 - 2013.03.31 vasárnap, 18:25:41
Sziasztok!

Tegnap voltam először hosszú úton az autóval, ez azt jelenti, hogy oda-vissza 430 km. Felmentünk a Mecsekbe, ezt azért írom, mert aki már járt ott az tudja, hogy baromi meredek és kanyargós utak vannak ott. Ismerősnek mondtam, hogy próbálja ki az autót. Ezzel nem is volt gond, csak belement egy igen nagy tócsába, majd hegynek felfelé olyan 1000-es fordulaton ment. Mikor felértünk a hegytetőre és kinyomta a kuplungot váltás céljából a motor felpörgött kb 4500-as fordulatig, majd mikor állóhelyzetbe fékezte visszaesett alapjáratra. Kinyomott kuplunggal elkezdett lefelé gurulni és ahogy gyorsult az autó ismét felpörgött.... Viszont mire leértünk a hegyről, nagyjából visszaállt normál helyzetre. Ami azt jelenti, hogy eddig is az volt, hogy ha kinyomtam a kuplungot, akkor kicsit feljebb ugrott az alapjárat, de ez csak egy pillanatra, kb. míg vált az ember. Ennek nem is tulajdonítottam nagy jelentőséget, gondoltam ez normális egy v6-os nál, mivel ha gyorsulni akarok vele, akkor nem esik le a fordulat, amíg váltok (bár nem tudom ez azért van-e így, csak én így gondoltam). Viszont az, hogy 4000 fölé pörgött az nem túl jó... Szóval, lehet-e az az oka ennek, hogy mikor belement abba a nagy tócsába, akkor valami vizet kapott és azért pörgött ennyire, majd mikor kiszárad akkor visszaállt alaphelyzetbe?
A másik, hogy hazafelé egyes helyeken szinte tejköd volt, viszont hiába kapcsoltam be a ködlámpát, szinte semmit nem ért, a tompított meg katasztrófa. Lehet-e ennek az az oka, hogy gyenge az akksi töltése vagy pedig, hogy a régi fényszórók már el vannak sárgulva kissé?
az egyik csatlakozó, kapott egy adag vizet. volt ilyen tünet már valakinél, de nem emlékszem kinél és arra sem, hogy melyik csatlakozó volt.
a lámpák az ok szharok. ha a plexi sárga és esetleg a foncsor is le van pattogva, akkor ez fokozottan igaz.
vannak akik emelt fényerejű égőt használnak a kocsiba, ez egy ideig jó, csak az említett tüneteket okozza...


Cím: Válasz: V6 motor
Írta: Zoli83 - 2013.03.31 vasárnap, 18:47:41
az egyik csatlakozó, kapott egy adag vizet. volt ilyen tünet már valakinél, de nem emlékszem kinél és arra sem, hogy melyik csatlakozó volt.
a lámpák az ok szharok. ha a plexi sárga és esetleg a foncsor is le van pattogva, akkor ez fokozottan igaz.
vannak akik emelt fényerejű égőt használnak a kocsiba, ez egy ideig jó, csak az említett tüneteket okozza...

Köszi!
Reméltem, hogy csak az lehet az oka, hogy vizet kapott.


Cím: Válasz: V6 motor
Írta: drof - 2013.03.31 vasárnap, 19:01:27
az egyik csatlakozó, kapott egy adag vizet. volt ilyen tünet már valakinél, de nem emlékszem kinél és arra sem, hogy melyik csatlakozó volt.
a lámpák az ok szharok. ha a plexi sárga és esetleg a foncsor is le van pattogva, akkor ez fokozottan igaz.
vannak akik emelt fényerejű égőt használnak a kocsiba, ez egy ideig jó, csak az említett tüneteket okozza...

Óvnék.

A ködlámpák xarok, ez tény.

A tompított jó tud lenni, ha rendben van a foncsor és a plexi. Csere új lámpára, ha nem akarsz tökölni vele.

A felpörgés viszont nem azért van, mert direktbe vizet kapott. Az IACV alapból rosszul van megtervezve, amit nagyon meg tud sokszorozni a párás idő. Tulképpen a pocsolya is okozhatta, de idővel - a sok eső által okozott pára miatt - úgyis előjön ez a probléma. "Throttle hang" a neve. Most elmúlik, a következő nagyobb esős napon meg újra előjön.

A megoldás pedig itt van:
http://www.contour.org/ceg-vb/showthread.php?47435-Beginners-How-To-Throttle-Hang-Fix

Nekem a nagyobbik likkal jött be. (ST200)


Cím: Válasz: V6 motor
Írta: Kincso70 - 2013.03.31 vasárnap, 19:10:57
Sziasztok!

Tegnap voltam először hosszú úton az autóval, ez azt jelenti, hogy oda-vissza 430 km. Felmentünk a Mecsekbe, ezt azért írom, mert aki már járt ott az tudja, hogy baromi meredek és kanyargós utak vannak ott. Ismerősnek mondtam, hogy próbálja ki az autót. Ezzel nem is volt gond, csak belement egy igen nagy tócsába, majd hegynek felfelé olyan 1000-es fordulaton ment. Mikor felértünk a hegytetőre és kinyomta a kuplungot váltás céljából a motor felpörgött kb 4500-as fordulatig, majd mikor állóhelyzetbe fékezte visszaesett alapjáratra. Kinyomott kuplunggal elkezdett lefelé gurulni és ahogy gyorsult az autó ismét felpörgött.... Viszont mire leértünk a hegyről, nagyjából visszaállt normál helyzetre. Ami azt jelenti, hogy eddig is az volt, hogy ha kinyomtam a kuplungot, akkor kicsit feljebb ugrott az alapjárat, de ez csak egy pillanatra, kb. míg vált az ember. Ennek nem is tulajdonítottam nagy jelentőséget, gondoltam ez normális egy v6-os nál, mivel ha gyorsulni akarok vele, akkor nem esik le a fordulat, amíg váltok (bár nem tudom ez azért van-e így, csak én így gondoltam). Viszont az, hogy 4000 fölé pörgött az nem túl jó... Szóval, lehet-e az az oka ennek, hogy mikor belement abba a nagy tócsába, akkor valami vizet kapott és azért pörgött ennyire, majd mikor kiszárad akkor visszaállt alaphelyzetbe?
A másik, hogy hazafelé egyes helyeken szinte tejköd volt, viszont hiába kapcsoltam be a ködlámpát, szinte semmit nem ért, a tompított meg katasztrófa. Lehet-e ennek az az oka, hogy gyenge az akksi töltése vagy pedig, hogy a régi fényszórók már el vannak sárgulva kissé?
http://auto-motor.vatera.hu/szemelygepkocsi_alkatresz_felszereles/autovillamossagi_alkatresz/fenyszoro_bura_izzo/ford_mondeo_fenyszoro_2h7_1727811047.html


Cím: Válasz: V6 motor
Írta: astor72 - 2013.03.31 vasárnap, 19:15:39
http://auto-motor.vatera.hu/szemelygepkocsi_alkatresz_felszereles/autovillamossagi_alkatresz/fenyszoro_bura_izzo/ford_mondeo_fenyszoro_2h7_1727811047.html
:thumbup: :taps:


Cím: Válasz: V6 motor
Írta: Zoli83 - 2013.03.31 vasárnap, 19:40:59
Óvnék.

A ködlámpák xarok, ez tény.

A tompított jó tud lenni, ha rendben van a foncsor és a plexi. Csere új lámpára, ha nem akarsz tökölni vele.

A felpörgés viszont nem azért van, mert direktbe vizet kapott. Az IACV alapból rosszul van megtervezve, amit nagyon meg tud sokszorozni a párás idő. Tulképpen a pocsolya is okozhatta, de idővel - a sok eső által okozott pára miatt - úgyis előjön ez a probléma. "Throttle hang" a neve. Most elmúlik, a következő nagyobb esős napon meg újra előjön.

A megoldás pedig itt van:
http://www.contour.org/ceg-vb/showthread.php?47435-Beginners-How-To-Throttle-Hang-Fix

Nekem a nagyobbik likkal jött be. (ST200)


Köszi!
Az enyémen így néz ki: http://kepfeltoltes.hu/130331/DSCN0976_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Hová kéne tennem, az elejébe vagy a légszűrő felé menő szakaszra?


Cím: Válasz: V6 motor
Írta: Zoli83 - 2013.03.31 vasárnap, 19:46:50
http://auto-motor.vatera.hu/szemelygepkocsi_alkatresz_felszereles/autovillamossagi_alkatresz/fenyszoro_bura_izzo/ford_mondeo_fenyszoro_2h7_1727811047.html

Köszi!


Cím: Válasz: V6 motor
Írta: drof - 2013.03.31 vasárnap, 21:53:38
Köszi!
Az enyémen így néz ki: http://kepfeltoltes.hu/130331/DSCN0976_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Hová kéne tennem, az elejébe vagy a légszűrő felé menő szakaszra?

A légszűrő felé menő szakaszra, ahol a légszűrőházból kijön.

De ide is teheted:
(http://s24.postimg.org/6e5we58g1/DSCN0976_www_kepfeltoltes_hu.jpg) (http://postimg.org/image/6e5we58g1/)


Cím: Válasz: V6 motor
Írta: Zoli83 - 2013.03.31 vasárnap, 23:10:38
A légszűrő felé menő szakaszra, ahol a légszűrőházból kijön.

De ide is teheted:
(http://s24.postimg.org/6e5we58g1/DSCN0976_www_kepfeltoltes_hu.jpg) (http://postimg.org/image/6e5we58g1/)

Tulajdonképen mi ez a kis "kupak", sima csővégzáró? És pontosan mit csinál, miért van rá szükség? Illetve mekkora szárral kell fúrni? Mert a kép alapját 6-os körülire tippelném, de ez az angol vagy nem tudom milyen méretezés nem tiszta.


Cím: Válasz: V6 motor
Írta: drof - 2013.03.31 vasárnap, 23:34:20
Tulajdonképen mi ez a kis "kupak", sima csővégzáró? És pontosan mit csinál, miért van rá szükség? Illetve mekkora szárral kell fúrni? Mert a kép alapját 6-os körülire tippelném, de ez az angol vagy nem tudom milyen méretezés nem tiszta.

Én filctoll kupakból csináltam, pont jó méret.

Semmit nem csinál, a levegő áramlást korlátozza. Azért van rá szükség, mert túl sok levegőt kap az alapjárati, amivel nm tud mit kezdeni és korlátlanul engedi be a szívótorokba, amihez az ECU adagolja a nyálat szorgosan. A szűkítővel kevesebb levegőt kap az alapjárati, így nem tud felpörögni az alapjárat.
Gyakorlatilag akkorára szűkíti a légutat, amekkorára a gyárban kellett volna tervezni.

Kezd el 4-es szárral. Ha fulladozik, akkor bővíts 0.5-önként. Nekem az 5-ös vált be, ha jól emlékszem. Max. az 5.5-ös.


Cím: Válasz: V6 motor
Írta: Zoli83 - 2013.03.31 vasárnap, 23:41:07
Én filctoll kupakból csináltam, pont jó méret.

Semmit nem csinál, a levegő áramlást korlátozza. Azért van rá szükség, mert túl sok levegőt kap az alapjárati, amivel nm tud mit kezdeni és korlátlanul engedi be a szívótorokba, amihez az ECU adagolja a nyálat szorgosan. A szűkítővel kevesebb levegőt kap az alapjárati, így nem tud felpörögni az alapjárat.
Gyakorlatilag akkorára szűkíti a légutat, amekkorára a gyárban kellett volna tervezni.

Kezd el 4-es szárral. Ha fulladozik, akkor bővíts 0.5-önként. Nekem az 5-ös vált be, ha jól emlékszem. Max. az 5.5-ös.

Ezt akartam még kérdezni, hogy lehet-e műanyag is vagy csak fém, de ezek szerint lehet.
Köszi!


Cím: Válasz: V6 motor
Írta: Zoli83 - 2013.04.01 hétfő, 19:02:17
Sziasztok!

Ma betettem egy szűkítőt, ahogy Drof írta. Először 4-es lyukkal indítottam, de akkor leesett 500-ra az alapjárat, aztán visszaállt 750 körnékére, viszont eléggé fütyült. Fúrtam rá inkább egyet 5-ös szárral, így indításkor sem esik le az alapjárat és eleinte 750 környékén volt de egy kis járatás után visszaállt 600 körülire (szűkítés nélkül is ennyi volt). Mentem vele egy kört, hogy kipróbáljam, még így is ugrál-e a fordulatszám mérő váltásnál, nos ha rendesen odalépek neki és úgy váltok, ami azt jelenti, hogy 3000-4000 fölé pörgetem, akkor nem vagy nem észrevehető, de ha 2000-nél elváltok akkor, 500 és 1000 közötti értéket ugrik fel, míg a következő sebességet meg nem kapja. Így valószínű, hogy valami más baja van...


Cím: Válasz: V6 motor
Írta: drof - 2013.04.01 hétfő, 19:28:12
Sziasztok!

Ma betettem egy szűkítőt, ahogy Drof írta. Először 4-es lyukkal indítottam, de akkor leesett 500-ra az alapjárat, aztán visszaállt 750 körnékére, viszont eléggé fütyült. Fúrtam rá inkább egyet 5-ös szárral, így indításkor sem esik le az alapjárat és eleinte 750 környékén volt de egy kis járatás után visszaállt 600 körülire (szűkítés nélkül is ennyi volt). Mentem vele egy kört, hogy kipróbáljam, még így is ugrál-e a fordulatszám mérő váltásnál, nos ha rendesen odalépek neki és úgy váltok, ami azt jelenti, hogy 3000-4000 fölé pörgetem, akkor nem vagy nem észrevehető, de ha 2000-nél elváltok akkor, 500 és 1000 közötti értéket ugrik fel, míg a következő sebességet meg nem kapja. Így valószínű, hogy valami más baja van...

Kísérletezz még. 4.5-ös szárat is ki kellene próbálnod.

Az alapjárati is lehet rossz/lusta.

Ettől függetlenül, mivel változott a beavatkozás után (már nem megy 4000-ig az alapjárat minden kuplungoldáskor) egyértelmű, hogy ez is a bajok között volt. Lehetséges, hogy más is súlyosbítja a helyzetet.

A 600-as alapjárat nem jó, 750 +- 50 a normális. Vagyis 700-800 között. Én az alapjáratit kipucolnám, illetve cserélném másikra, hogy azzal mit csinál. :integet2: 


Cím: Válasz: V6 motor
Írta: GinJoy - 2013.04.01 hétfő, 19:40:34
őőő, és mi TD-sek akkor mik vagyunk? igavonó parasztok?!  :eplus2:
igen


Cím: Válasz: V6 motor
Írta: Zoli83 - 2013.04.01 hétfő, 20:56:39
Kísérletezz még. 4.5-ös szárat is ki kellene próbálnod.

Az alapjárati is lehet rossz/lusta.

Ettől függetlenül, mivel változott a beavatkozás után (már nem megy 4000-ig az alapjárat minden kuplungoldáskor) egyértelmű, hogy ez is a bajok között volt. Lehetséges, hogy más is súlyosbítja a helyzetet.

A 600-as alapjárat nem jó, 750 +- 50 a normális. Vagyis 700-800 között. Én az alapjáratit kipucolnám, illetve cserélném másikra, hogy azzal mit csinál. :integet2: 

Oké, akkor majd kipucolom az alapjáratit, hátha megoldódik a probléma vagy legalább is egy része. Mivel kell kipucolni, van valami "speciális cucc" hozzá?
A szűkítőt oda tettem ahol a piros nyíl van, egy kis műanyag kupak, nagyon jól illeszkedett, talán túl passzos is, mert beleszorult rendesen... Amelyik csövet a sárga nyíllal jelöltem az viszont csak egy lezárt végű cső a légszűrő csöve alatt véget is ér. Nem tudom annak mi a jelentősége vajon miért van ott?
http://kepfeltoltes.hu/130401/DSCN0976a_www.kepfeltoltes.hu_.jpg


Cím: Válasz: V6 motor
Írta: drof - 2013.04.01 hétfő, 21:45:04
Oké, akkor majd kipucolom az alapjáratit, hátha megoldódik a probléma vagy legalább is egy része. Mivel kell kipucolni, van valami "speciális cucc" hozzá?
A szűkítőt oda tettem ahol a piros nyíl van, egy kis műanyag kupak, nagyon jól illeszkedett, talán túl passzos is, mert beleszorult rendesen... Amelyik csövet a sárga nyíllal jelöltem az viszont csak egy lezárt végű cső a légszűrő csöve alatt véget is ér. Nem tudom annak mi a jelentősége vajon miért van ott?
http://kepfeltoltes.hu/130401/DSCN0976a_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Az az "anti-moose" cső.

Moosing noise infók itt:
http://www.fordwiki.co.uk/index.php?title=V6_Moosing_Noise


Cím: Válasz: V6 motor
Írta: Zoli83 - 2013.04.01 hétfő, 22:39:08
Az az "anti-moose" cső.

Moosing noise infók itt:
http://www.fordwiki.co.uk/index.php?title=V6_Moosing_Noise

Köszi!


Cím: Válasz: V6 motor
Írta: Zoli83 - 2013.04.05 péntek, 19:45:29
Kísérletezz még. 4.5-ös szárat is ki kellene próbálnod.

Az alapjárati is lehet rossz/lusta.

Ettől függetlenül, mivel változott a beavatkozás után (már nem megy 4000-ig az alapjárat minden kuplungoldáskor) egyértelmű, hogy ez is a bajok között volt. Lehetséges, hogy más is súlyosbítja a helyzetet.

A 600-as alapjárat nem jó, 750 +- 50 a normális. Vagyis 700-800 között. Én az alapjáratit kipucolnám, illetve cserélném másikra, hogy azzal mit csinál. :integet2: 

Kipróbáltam 4.5-ös szárral is, de akkor lefulladt. 5-ös lyukkal jónak tűnik, mert eddig (szűkítés nélkül) indításnál felpörgött 2000-ig és onnét esett vissza, szűkítővel pedig indítás után csak 1000-ig megy fel és onnét áll vissza alapjáratra. De a fordulatszámmérő mutatója mint már előzőleg írtam még mindig feljebb ugrik váltásnál. Viszont azt előzőleg nem említettem, azaz nem volt pontos a megfogalmazásom ezzel kapcsolatban, hogy csak a mutató ugrik feljebb váltásnál ezzel szemben a motor nem lesz hangosabb, nem bőg fel. Az amit írtam, hogy tócsa után 4000 főlé ment a fordulatszám (ekkor bőgött a motor is), ez egyszer fordult csak elő és kb 10 percre rá el is múlt, gondolom addigra kiszáradt. Szóval lehet, hogy csak az órában a spirállal csinálja ezt a dolgot?

Üdv,
Zoli


Cím: Válasz: V6 motor
Írta: drof - 2013.04.05 péntek, 20:07:48
De a fordulatszámmérő mutatója mint már előzőleg írtam még mindig feljebb ugrik váltásnál.

Az egy bizonyos szintig normális. De csak addig, amíg szépen visszaejti. Ha fenntartja, akkor nem az.


Cím: Válasz: V6 motor
Írta: Zoli83 - 2013.04.05 péntek, 20:13:30
Az egy bizonyos szintig normális. De csak addig, amíg szépen visszaejti. Ha fenntartja, akkor nem az.

Visszaejti, kinyomom a kuplungot, felugrik és szinte azonnal indul is vissza.
Köszi!


Cím: Válasz: V6 motor
Írta: drof - 2013.04.05 péntek, 20:16:06
Visszaejti, kinyomom a kuplungot, felugrik és szinte azonnal indul is vissza.
Köszi!

Akkor ott minden rendben. :nyes:


Cím: Válasz: V6 motor
Írta: Zoli83 - 2013.04.05 péntek, 20:26:27
Akkor ott minden rendben. :nyes:

Akkor megnyugodtam, köszi!  :)


Cím: Válasz: V6 motor
Írta: Zoli83 - 2013.04.12 péntek, 19:52:36
Sziasztok!

Holnap szeretnék szelepfedél tömítést cserélni. Valaki tudna abban segíteni, hogy hogyan a legegyszerűbb ezt kivitelezni? Mert nem akarok feleslegesen túl sok mindent megbontani, csak ami szükséges. Illetve fontos-e, hogy milyen nyomatékkal vannak meghúzva a csavarok a szelepfedélen?

Üdv,
Zoli


Cím: Válasz: V6 motor
Írta: Tamas0711 - 2013.04.14 vasárnap, 11:19:11
Sziasztok!

Holnap szeretnék szelepfedél tömítést cserélni. Valaki tudna abban segíteni, hogy hogyan a legegyszerűbb ezt kivitelezni? Mert nem akarok feleslegesen túl sok mindent megbontani, csak ami szükséges. Illetve fontos-e, hogy milyen nyomatékkal vannak meghúzva a csavarok a szelepfedélen?

Üdv,
Zoli

Igen számít, ha kell elküldöm hogy hogyan kell és az sem mindegy hogy milyen sorrendben húzod meg a csavarokat.


Cím: Válasz: V6 motor
Írta: Zoli83 - 2013.04.14 vasárnap, 14:28:26
Igen számít, ha kell elküldöm hogy hogyan kell és az sem mindegy hogy milyen sorrendben húzod meg a csavarokat.

Szia!

Igen, küld el légyszi.

Előre is köszi!

Üdv,
Zoli


Cím: Válasz: V6 motor
Írta: Tamas0711 - 2013.04.14 vasárnap, 15:47:28
Szia!

Igen, küld el légyszi.

Előre is köszi!

Üdv,
Zoli

http://www.super7thheaven.co.uk/Duratec_V6

Bal oldalt vannak a leírások(Engine Assembly Procedure & Instruction PDF) az utolsó csavarig minden megtalálható, 1994-2007-ig minden V6-ot így kell összerakni.Ezek 2003as leírások de minden megeggyezi ami a lényeg neked. :integet2:


Cím: Válasz: V6 motor
Írta: Zoli83 - 2013.04.14 vasárnap, 16:05:54
http://www.super7thheaven.co.uk/Duratec_V6

Bal oldalt vannak a leírások(Engine Assembly Procedure & Instruction PDF) az utolsó csavarig minden megtalálható, 1994-2007-ig minden V6-ot így kell összerakni.Ezek 2003as leírások de minden megeggyezi ami a lényeg neked. :integet2:

Köszi!  :worship:


Cím: Válasz: V6 motor
Írta: Zoli83 - 2013.05.18 szombat, 19:23:55
Sziasztok!

Valami csattogó hangot hallok a motortérből. Először azt hittem, hogy a hosszbordás szíj egyik tárcsája csattog, de tüzetesebb vizsgálódás után, inkább a motor mögül hallom a zajt. Nem állandó, mondjuk indítás után mindig hallom, de aztán egy kis idő múlva elhalkul, aztán megint felerősödik stb... Szerintetek mi lehet ez?

Üdv,
Zoli


Cím: Válasz: V6 motor
Írta: Dávid - 2013.05.18 szombat, 19:45:07
Sziasztok!

Valami csattogó hangot hallok a motortérből. Először azt hittem, hogy a hosszbordás szíj egyik tárcsája csattog, de tüzetesebb vizsgálódás után, inkább a motor mögül hallom a zajt. Nem állandó, mondjuk indítás után mindig hallom, de aztán egy kis idő múlva elhalkul, aztán megint felerősödik stb... Szerintetek mi lehet ez?

Üdv,
Zoli

Ilyen? http://www.youtube.com/watch?v=Fr1VlHlwVy8


Cím: Válasz: V6 motor
Írta: Zoli83 - 2013.05.18 szombat, 21:21:03
Ilyen? http://www.youtube.com/watch?v=Fr1VlHlwVy8

Nem igazán ilyen.  :) Megpróbáltam felvenni, de természetesen most nem csinálja. Olyankor szokta csinálni, mikor hideg motorral indítom és ilyenkor szórakozik az alapjárat, leesik 500 alá a fordulat és van, hogy le is fullad. De mikor újra elindítom, akkor már beáll 750 környékére. Ilyenkor szoktam hallani leginkább a csattogást. Bár hallottam már menet után is, mikor visszaáll alapjáratra (600 körülire). Mert ha bemelegszik akkor már csak olyan 600-as alapjárata van, de az állandó, nem ingadozik. Ma nyomtam egy kis wd40-et a MAF csatlakozóra, meg az összes csatit széthúztam és befújtam, amiket fentről elértem. Kiszedtem a MAF szenzort is, de tiszták voltak a kis szálak, így azt nem fújtam be, mert nem voltam benne biztos, hogy annak is jó-e a wd40. Szóval most este, hogy elindítottam már nem fulladozott és visszaállt 750, de inkább 800-ra. Így most nem tudom, hogy mi van...


Cím: Válasz: V6 motor
Írta: astor72 - 2013.05.19 vasárnap, 00:14:06
Nem igazán ilyen.  :) Megpróbáltam felvenni, de természetesen most nem csinálja. Olyankor szokta csinálni, mikor hideg motorral indítom és ilyenkor szórakozik az alapjárat, leesik 500 alá a fordulat és van, hogy le is fullad. De mikor újra elindítom, akkor már beáll 750 környékére. Ilyenkor szoktam hallani leginkább a csattogást. Bár hallottam már menet után is, mikor visszaáll alapjáratra (600 körülire). Mert ha bemelegszik akkor már csak olyan 600-as alapjárata van, de az állandó, nem ingadozik. Ma nyomtam egy kis wd40-et a MAF csatlakozóra, meg az összes csatit széthúztam és befújtam, amiket fentről elértem. Kiszedtem a MAF szenzort is, de tiszták voltak a kis szálak, így azt nem fújtam be, mert nem voltam benne biztos, hogy annak is jó-e a wd40. Szóval most este, hogy elindítottam már nem fulladozott és visszaállt 750, de inkább 800-ra. Így most nem tudom, hogy mi van...

maf-nak nem jó a wd!!!!!
a csattogás több dolog lehet, de egyik sem lélek derítő...
meg kellene nézned valahogy a hátsó leömlőben a lambdát. az enyémben anno annyira ki volt lazulva, hogy kézzel lehetett tekergetni. ez is okozhat fals jelet meg fura hangokat is. ez a legjobb, ami okozhatja. a többit nem taglalnám, mert nem örülnél neki...


Cím: Válasz: V6 motor
Írta: Zoli83 - 2013.05.19 vasárnap, 18:54:58
maf-nak nem jó a wd!!!!!
a csattogás több dolog lehet, de egyik sem lélek derítő...
meg kellene nézned valahogy a hátsó leömlőben a lambdát. az enyémben anno annyira ki volt lazulva, hogy kézzel lehetett tekergetni. ez is okozhat fals jelet meg fura hangokat is. ez a legjobb, ami okozhatja. a többit nem taglalnám, mert nem örülnél neki...

Akkor még jó, hogy azt nem fújtam le, csak a csatlakozókat.  :D
A biztonság kedvéért csináltam róla egy képet, hogy egyre gondolunk-e, mert Wiki-n néztem meg, hogy egyáltalán mit kellene keresnem, de nálam nem teljesen úgy néz ki a dolog mint ott a képeken, ezért beletelt egy kis időbe, amíg megtaláltam... Ha egyáltalán erről van szó: http://kepfeltoltes.hu/130519/DSCN1347_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Szóval ha ez az, akkor ez nem mozog.
Nyugodtan írhatod a többit, ez a kocsi már nem tud meglepni... Pénteken kapott egy új akksit, mert szerdán majdnem otthagyott Kecskeméten.... Úgyhogy akármi legyen vele, ebben a hónapban többet már biztos, hogy nem tudok rákölteni.
Egyébként most nem csattogott mikor indítottam viszont az alapjárat még mindig ingadozik indítás után 500 és 1000 között, míg be nem áll kb. 750-re. De most legalább nem fulladt le.


Cím: Válasz: V6 motor
Írta: Dávid - 2013.05.19 vasárnap, 22:51:41
Akkor még jó, hogy azt nem fújtam le, csak a csatlakozókat.  :D
A biztonság kedvéért csináltam róla egy képet, hogy egyre gondolunk-e, mert Wiki-n néztem meg, hogy egyáltalán mit kellene keresnem, de nálam nem teljesen úgy néz ki a dolog mint ott a képeken, ezért beletelt egy kis időbe, amíg megtaláltam... Ha egyáltalán erről van szó: http://kepfeltoltes.hu/130519/DSCN1347_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Szóval ha ez az, akkor ez nem mozog.
Nyugodtan írhatod a többit, ez a kocsi már nem tud meglepni... Pénteken kapott egy új akksit, mert szerdán majdnem otthagyott Kecskeméten.... Úgyhogy akármi legyen vele, ebben a hónapban többet már biztos, hogy nem tudok rákölteni.
Egyébként most nem csattogott mikor indítottam viszont az alapjárat még mindig ingadozik indítás után 500 és 1000 között, míg be nem áll kb. 750-re. De most legalább nem fulladt le.

Az első leömlőt fotóztad, csekkold a hátsót is.
Bemelegedve pl terhelésen sosem hallani már a csattogást?
Az alapjárat ingadozás esélyes hogy fals levegő szívás miatt van. Valahol repedt egy cső, fújkálj mindenhova féktisztítót, és ha felpörög, akkor tudni fogod hogy ott szív. Vagy rossz az alapjárati motor, ha szokott üresben 2000 rpm fölé is pörögni magától.


Cím: Válasz: V6 motor
Írta: Zoli83 - 2013.05.20 hétfő, 19:24:29
Az első leömlőt fotóztad, csekkold a hátsót is.
Bemelegedve pl terhelésen sosem hallani már a csattogást?
Az alapjárat ingadozás esélyes hogy fals levegő szívás miatt van. Valahol repedt egy cső, fújkálj mindenhova féktisztítót, és ha felpörög, akkor tudni fogod hogy ott szív. Vagy rossz az alapjárati motor, ha szokott üresben 2000 rpm fölé is pörögni magától.

Megnéztem a hátsó leömlőn is a lambdát, de azt sem bírom kézzel tekerni.
Szombaton délután fújkáltam a csatlakozókat, azóta nem hallottam a csattogást, vagyis nem olyan erősen mint azelőtt. Terhelés alatt nem hallottam ezelőtt sem, csak ha megálltam vele és visszaállt alapjáratra. Üresben nem szokott 2000 fölé pörögni.
Sajnos nincs itthon féktisztítóm, így azt még nem tudtam megnézni, hogy annak hatására felpörög-e.


Cím: Válasz: V6 motor
Írta: yooccoo - 2013.05.21 kedd, 07:32:05
Akkor még jó, hogy azt nem fújtam le, csak a csatlakozókat.  :D
A biztonság kedvéért csináltam róla egy képet, hogy egyre gondolunk-e, mert Wiki-n néztem meg, hogy egyáltalán mit kellene keresnem, de nálam nem teljesen úgy néz ki a dolog mint ott a képeken, ezért beletelt egy kis időbe, amíg megtaláltam... Ha egyáltalán erről van szó: http://kepfeltoltes.hu/130519/DSCN1347_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Szóval ha ez az, akkor ez nem mozog.
Nyugodtan írhatod a többit, ez a kocsi már nem tud meglepni... Pénteken kapott egy új akksit, mert szerdán majdnem otthagyott Kecskeméten.... Úgyhogy akármi legyen vele, ebben a hónapban többet már biztos, hogy nem tudok rákölteni.
Egyébként most nem csattogott mikor indítottam viszont az alapjárat még mindig ingadozik indítás után 500 és 1000 között, míg be nem áll kb. 750-re. De most legalább nem fulladt le.
igazából csatlakozóra is a kontaktspray való


Cím: Válasz: V6 motor
Írta: Zoli83 - 2013.05.21 kedd, 21:07:28
igazából csatlakozóra is a kontaktspray való

Wd-re is rá van írva, hogy kontaktjavító, gondoltam falura parasztnak jójaz.  :hehe:


Cím: Válasz: V6 motor
Írta: Zoli83 - 2013.05.25 szombat, 22:46:12
Sziasztok!

Féktisztítóval befújtam a motortérbe, de nem pörgött fel tőle a motor. Igaz ma mondjuk nem is csinálta az alapjárat leesést indítás után, de tegnap igen. Leesett 500-ra és onnét jött vissza, de nem fulladt le. Ha nem a vákumcső és nem is a lambda, akkor vajon mitől csinálhatja ezt?

Üdv,
Zoli


Cím: Válasz: V6 motor
Írta: Dávid - 2013.05.26 vasárnap, 13:19:23
Sziasztok!

Féktisztítóval befújtam a motortérbe, de nem pörgött fel tőle a motor. Igaz ma mondjuk nem is csinálta az alapjárat leesést indítás után, de tegnap igen. Leesett 500-ra és onnét jött vissza, de nem fulladt le. Ha nem a vákumcső és nem is a lambda, akkor vajon mitől csinálhatja ezt?

Üdv,
Zoli

Én célirányosan a szívósor alá fújnék a tömítések miatt, valamint a vákuum csövekre, és egyéb kritikus csövekre és csőcsatlakozásokra. A folytószelepház  alatt érdemes még csekkolni a kartergáz visszavezető csöveket is. Mozgasd is meg ezeket járó motornál.


Cím: Válasz: V6 motor
Írta: Zoli83 - 2013.05.26 vasárnap, 17:03:36
Én célirányosan a szívósor alá fújnék a tömítések miatt, valamint a vákuum csövekre, és egyéb kritikus csövekre és csőcsatlakozásokra. A folytószelepház  alatt érdemes még csekkolni a kartergáz visszavezető csöveket is. Mozgasd is meg ezeket járó motornál.

Indításkor megint leesett a fordulat 500 alá, de nem fulladt le. Befújkáltam célirányosan, akkor sem pörgött fel. Viszont mikor elkezdtem a csöveket mozgatni, akkor benyúltam a gázbovden mellett, hogy megmozgassam azt a csövet, amin egy szelep szerű valami van (nem tudom a nevét), ekkor lefulladt a kocsi és nem tudom elindítani, csak teker, de nem röffen be.... Mi lehet a gond? Kiakadhatott a gázbovden?


Cím: Válasz: V6 motor
Írta: Dávid - 2013.05.26 vasárnap, 18:55:30
Indításkor megint leesett a fordulat 500 alá, de nem fulladt le. Befújkáltam célirányosan, akkor sem pörgött fel. Viszont mikor elkezdtem a csöveket mozgatni, akkor benyúltam a gázbovden mellett, hogy megmozgassam azt a csövet, amin egy szelep szerű valami van (nem tudom a nevét), ekkor lefulladt a kocsi és nem tudom elindítani, csak teker, de nem röffen be.... Mi lehet a gond? Kiakadhatott a gázbovden?

Akkor valószínűleg itt sérült a cső, vagy eltört a PCV szelep valamelyik csonkja. Az is lehet, hogy eddig is valamennyire szét volt csúszva, és ahogy megmozgattad teljesen szétcsúszott. Azok elég olajos csövek, a PCV könnyen kicsúszhat.
Ez (a forgattyúház kartergáza) a pillangó mögött van bevezetve, így a fojtószelep zárt állapotában is tud szívni azon a csövön, ha sérült. Ha a fojtószelep potmétere csukott állapotot érzékel + a MAF pedig 0 légáramot, és mégis több a levegő mint kéne (fals levegő), akkor nem tudja kezelni a vezérlés, ezért egyből lefullad, vagy be sem tud indulni.


Cím: Válasz: V6 motor
Írta: Zoli83 - 2013.05.26 vasárnap, 19:39:03
Akkor valószínűleg itt sérült a cső, vagy eltört a PCV szelep valamelyik csonkja. Az is lehet, hogy eddig is valamennyire szét volt csúszva, és ahogy megmozgattad teljesen szétcsúszott. Azok elég olajos csövek, a PCV könnyen kicsúszhat.
Ez (a forgattyúház kartergáza) a pillangó mögött van bevezetve, így a fojtószelep zárt állapotában is tud szívni azon a csövön, ha sérült. Ha a fojtószelep potmétere csukott állapotot érzékel + a MAF pedig 0 légáramot, és mégis több a levegő mint kéne (fals levegő), akkor nem tudja kezelni a vezérlés, ezért egyből lefullad, vagy be sem tud indulni.

Nem látok szétcsúszva semmit. Viszont eddig amikor indítottam, az úgy zajlott, hogy ráadtam a gyújtást halkan elkezdett kattogni, ez után az utólagos riasztóval kiütöm az indításgátlót, ekkor volt egy búgó hang és kigyulladtak a ledek és ezt követően indítottam. Most minden ugyan így van kivéve, hogy nincs az a búgó hang. Tehát valami nem tölt be? Mikor leállt előtte volt egy kattanás... Pedig elég óvatosan nyúltam a csőhöz, nem rángattam épphogy csak megmozdítottam.


Cím: Válasz: V6 motor
Írta: drof - 2013.05.26 vasárnap, 20:06:03
Nem látok szétcsúszva semmit. Viszont eddig amikor indítottam, az úgy zajlott, hogy ráadtam a gyújtást halkan elkezdett kattogni, ez után az utólagos riasztóval kiütöm az indításgátlót, ekkor volt egy búgó hang és kigyulladtak a ledek és ezt követően indítottam. Most minden ugyan így van kivéve, hogy nincs az a búgó hang. Tehát valami nem tölt be? Mikor leállt előtte volt egy kattanás... Pedig elég óvatosan nyúltam a csőhöz, nem rángattam épphogy csak megmozdítottam.

Az a búgó hang a benzinpumpa volt.

Valószínűleg nem cső probléma lesz, hanem az utólagos riasztó egyik vezetékét sikerült elszakítani és most tiltja a benzinpumpát.



Cím: Válasz: V6 motor
Írta: Zoli83 - 2013.05.26 vasárnap, 20:25:11
Az a búgó hang a benzinpumpa volt.

Valószínűleg nem cső probléma lesz, hanem az utólagos riasztó egyik vezetékét sikerült elszakítani és most tiltja a benzinpumpát.



Hogy tudom kideríteni, hogy az-e a gond? Gondolom ki kell kötni a riasztót, csak hol és hogyan kell?  :)


Cím: Válasz: V6 motor
Írta: Zoli83 - 2013.05.30 csütörtök, 20:12:08
Sziasztok!

Mivel még mindig nem sikerült elindítanom a kocsit (mert nem öngyógyító fajta  :eplus2: ), így most kiszedtem a légszűrőházat és a harmonikacsövet, hogy jobban lássak, de sajnos nem látok semmi rendellenességet, gondolok ezalatt szakadt vezetékre.... Csináltam pár képet, persze tudom, hogy kép alapján nem lehet sok mindent mondani, hogy mi lehet a baj, de hátha valami egyszerű dolog és valamelyikőtök tapasztalata segítségemre lehet.
Először is ezt a csatlakozót találtam a motortérben: http://kepfeltoltes.hu/130530/DSCN1364_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Mi lehet ez? Csak ott lót....

Itt vannak a képek:

http://kepfeltoltes.hu/130530/DSCN1365_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/130530/DSCN1366_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/130530/DSCN1367_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/130530/DSCN1368_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/130530/DSCN1369_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Ez pedig egy videó arról amit csinál:

http://www.youtube.com/watch?v=vYnfIQP0jD4

Üdv,
Zoli


Cím: Válasz: V6 motor
Írta: yooccoo - 2013.05.31 péntek, 10:31:04
Sziasztok!

Mivel még mindig nem sikerült elindítanom a kocsit (mert nem öngyógyító fajta  :eplus2: ), így most kiszedtem a légszűrőházat és a harmonikacsövet, hogy jobban lássak, de sajnos nem látok semmi rendellenességet, gondolok ezalatt szakadt vezetékre.... Csináltam pár képet, persze tudom, hogy kép alapján nem lehet sok mindent mondani, hogy mi lehet a baj, de hátha valami egyszerű dolog és valamelyikőtök tapasztalata segítségemre lehet.
Először is ezt a csatlakozót találtam a motortérben: http://kepfeltoltes.hu/130530/DSCN1364_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Mi lehet ez? Csak ott lót....

Itt vannak a képek:

http://kepfeltoltes.hu/130530/DSCN1365_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/130530/DSCN1366_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/130530/DSCN1367_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/130530/DSCN1368_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/130530/DSCN1369_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Ez pedig egy videó arról amit csinál:

http://www.youtube.com/watch?v=vYnfIQP0jD4

Üdv,

Zoli
a lógó vezeték automata váltó tartozéka, tehát a tiéd is átalakított verda

sajnos nem látszik semmi olyan, amire azt lehetne mondani, hogy az okozza az AC tiltását
immo led mit csinál gyújtás ráadáskor?


Cím: Válasz: Válasz: V6 motor
Írta: Zoli83 - 2013.05.31 péntek, 17:23:19
a lógó vezeték automata váltó tartozéka, tehát a tiéd is átalakított verda

sajnos nem látszik semmi olyan, amire azt lehetne mondani, hogy az okozza az AC tiltását
immo led mit csinál gyújtás ráadáskor?

Ha az indításgátlót kiütöm a riasztóval, akkor folyamatosan világít. Már amennyiben az óra melletti kis ledről van szó.

Olvastam egy általános AC cserét, ott azt írják, hogy vagy a tankban vagy valahol akörül van. Megpróbáltam a hátsó ülés alatti "tányért" kiszedni. Gondoltam akkor már egyúttal megnézem az üzemagyag szintjelzőt is, de annyira be van rohadva, hogy meg sem tudom mozdítani.... óvatosan elkezdtem kocogtatni kalapáccsal a kis füleket, hátha elfordul, de meg sem mozdul...


Cím: Válasz: Válasz: V6 motor
Írta: Petya - 2013.05.31 péntek, 20:31:54
Ha az indításgátlót kiütöm a riasztóval, akkor folyamatosan világít. Már amennyiben az óra melletti kis ledről van szó.

Olvastam egy általános AC cserét, ott azt írják, hogy vagy a tankban vagy valahol akörül van. Megpróbáltam a hátsó ülés alatti "tányért" kiszedni. Gondoltam akkor már egyúttal megnézem az üzemagyag szintjelzőt is, de annyira be van rohadva, hogy meg sem tudom mozdítani.... óvatosan elkezdtem kocogtatni kalapáccsal a kis füleket, hátha elfordul, de meg sem mozdul...

Helló!

Első körben mérj feszültséget az 1-es és a 3-as láb között, a gyújtás ráadásakor. Ha meg van a 12V, akkor megállt a szivattyú, ha nincs, akkor próbálj meg direkt feszültséget adni az AC-nak, akkor, amikor indítózol:

(http://static.fotoalbum.hu/picturezoom/2013/05-31/szilpeter/ac_200419.jpg)

1-es láb: test
3-as láb +12V

Ha így indul, akkor én a helyedben teljesen kitakarítanám az utólagos indításgátlót és akkor kiderül, hogy mi blokkolja az AC-t.

Üdv: Petya!


Cím: Válasz: Válasz: V6 motor
Írta: Zoli83 - 2013.06.01 szombat, 07:13:34
Helló!

Első körben mérj feszültséget az 1-es és a 3-as láb között, a gyújtás ráadásakor. Ha meg van a 12V, akkor megállt a szivattyú, ha nincs, akkor próbálj meg direkt feszültséget adni az AC-nak, akkor, amikor indítózol:

(http://static.fotoalbum.hu/picturezoom/2013/05-31/szilpeter/ac_200419.jpg)

1-es láb: test
3-as láb +12V

Ha így indul, akkor én a helyedben teljesen kitakarítanám az utólagos indításgátlót és akkor kiderül, hogy mi blokkolja az AC-t.

Üdv: Petya!

Gondolom ez az a csatlakozó, ami a hátsó ülés alatt van (legalább is az egyik vége), de annak hol találom a másik végét?
Köszi!


Cím: Válasz: Válasz: V6 motor
Írta: Petya - 2013.06.01 szombat, 09:04:28
Gondolom ez az a csatlakozó, ami a hátsó ülés alatt van (legalább is az egyik vége), de annak hol találom a másik végét?
Köszi!

Igen ez az. Az 5 érintkezős a fed.comp. nélküli csati. A másik vége a műszerfal alatt van bal oldalon, de egyenlőre azzal ne foglalkozz. Húzd le a csatit az AC-ről és vigyél oda fix 12V-ot és azt kösd az 1-es és a 3-as lábára az AC-nek, ha a lehúztt csatiban nincs meg a 12V.


Cím: Válasz: Válasz: V6 motor
Írta: Zoli83 - 2013.06.01 szombat, 14:33:08
Igen ez az. Az 5 érintkezős a fed.comp. nélküli csati. A másik vége a műszerfal alatt van bal oldalon, de egyenlőre azzal ne foglalkozz. Húzd le a csatit az AC-ről és vigyél oda fix 12V-ot és azt kösd az 1-es és a 3-as lábára az AC-nek, ha a lehúztt csatiban nincs meg a 12V.

Csatlakozóban csak 1.23V-ot mértem. Az AC viszont tekert mikkor rákötöttem a 12V-ot. Akkor hogyan tovább?  :)


Cím: Válasz: Válasz: V6 motor
Írta: Petya - 2013.06.01 szombat, 14:50:35
Csatlakozóban csak 1.23V-ot mértem. Az AC viszont tekert mikkor rákötöttem a 12V-ot. Akkor hogyan tovább?  :)

Próbálj meg úgy indítózni, hogy közben adj direkt 12V-ot az AC-nek!


Cím: Válasz: Válasz: V6 motor
Írta: Zoli83 - 2013.06.01 szombat, 15:06:48
Próbálj meg úgy indítózni, hogy közben adj direkt 12V-ot az AC-nek!

Le van szedve róla a légszűrő, azt előtte vissza kéne szerelnem?


Cím: Válasz: Válasz: V6 motor
Írta: Petya - 2013.06.01 szombat, 15:29:45
Le van szedve róla a légszűrő, azt előtte vissza kéne szerelnem?

Ha nem poros nagyon a motortér és környéke, meg a szél sem fújja a port, akkor egy rövid ideig nem olyan lényeges, csak a MAF rajta legyen a szívócsövön és rá legyen dugva a csatija.


Cím: Válasz: Válasz: V6 motor
Írta: Zoli83 - 2013.06.01 szombat, 15:43:18
Ha nem poros nagyon a motortér és környéke, meg a szél sem fújja a port, akkor egy rövid ideig nem olyan lényeges, csak a MAF rajta legyen a szívócsövön és rá legyen dugva a csatija.

Összeraktam közben és kipróbáltam, de nem indul, pedig dolgozik az AC. Legalább is van hangja...


Cím: Válasz: Válasz: V6 motor
Írta: Zoli83 - 2013.06.01 szombat, 17:31:17
Összeraktam közben és kipróbáltam, de nem indul, pedig dolgozik az AC. Legalább is van hangja...

Csináltam egy videót: http://www.youtube.com/watch?v=A2gbZ59a2pE
Ez normális, hogy a bovdennek ekkora holtjátéka van?
Ugyan itt nyúltam le a múltkor ahhoz a csőhöz amin a szelep van és akkor hallottam egy kattanást és azóta nem indul. Az a gond, hogy semmilyen vezetéket nem látok, ami szét lenne csúszva stb...


Cím: Válasz: Válasz: V6 motor
Írta: Petya - 2013.06.01 szombat, 17:39:54
Összeraktam közben és kipróbáltam, de nem indul, pedig dolgozik az AC. Legalább is van hangja...

Mérj üzemanyagnyomást a befecskendezőknél. Ha van nyomás, akkor azt kellene megnézni, hogy van-e szikra: egy régi gyertyára rádugod valamelyik gyújtókábelt és a gyertyának a menetes részét hozzányomod egy testelt felülethez és indítózol.


Cím: Válasz: Válasz: V6 motor
Írta: Zoli83 - 2013.06.01 szombat, 18:25:09
Mérj üzemanyagnyomást a befecskendezőknél. Ha van nyomás, akkor azt kellene megnézni, hogy van-e szikra: egy régi gyertyára rádugod valamelyik gyújtókábelt és a gyertyának a menetes részét hozzányomod egy testelt felülethez és indítózol.

Üzemanyagnyomás méréshez kell speciális mérő? Mert nekem nincs.
Kiszedtem az egyik gyertyát, hozzáérintettem a kasztniban egy csavarhoz, de nincs szikra. Az AC-t közben direktbe kellett volna kötni? Mert csak visszadugtam a csatlakozóját, amivel ugye nem tölt...


Cím: Válasz: Válasz: V6 motor
Írta: Petya - 2013.06.01 szombat, 19:28:56
Üzemanyagnyomás méréshez kell speciális mérő? Mert nekem nincs.
Kiszedtem az egyik gyertyát, hozzáérintettem a kasztniban egy csavarhoz, de nincs szikra. Az AC-t közben direktbe kellett volna kötni? Mert csak visszadugtam a csatlakozóját, amivel ugye nem tölt...

Üzemanyag nyomást sajnos a V6-nál nem tudom, hogy hol lehet mérni. A Zetecnél egy sima keréknyomásmérő kell hozzá, mert van az injektor sornál egy szelep.
Akkor érintsd hozzá a gyertya menetes részét a testhez (a gyújtókábel legyen a gyertyán), amikor valaki indítózik! Szigetelt nyelű fogóval fogd meg a gyújtókábelt! Az AC most nem lényeg.


Cím: Válasz: Válasz: V6 motor
Írta: Zoli83 - 2013.06.01 szombat, 22:34:43
Üzemanyag nyomást sajnos a V6-nál nem tudom, hogy hol lehet mérni. A Zetecnél egy sima keréknyomásmérő kell hozzá, mert van az injektor sornál egy szelep.
Akkor érintsd hozzá a gyertya menetes részét a testhez (a gyújtókábel legyen a gyertyán), amikor valaki indítózik! Szigetelt nyelű fogóval fogd meg a gyújtókábelt! Az AC most nem lényeg.

Test alatt testkábelt értesz vagy elég, ha a kasztnin érintem fémhez? Mert a kasztni egyik csavarjához érintettem, de úgy nem szikrázott...  :szomoru1: (két gyertyával próbáltam)


Cím: Válasz: Válasz: V6 motor
Írta: Petya - 2013.06.02 vasárnap, 08:06:26
Test alatt testkábelt értesz vagy elég, ha a kasztnin érintem fémhez? Mert a kasztni egyik csavarjához érintettem, de úgy nem szikrázott...  :szomoru1: (két gyertyával próbáltam)

Igen, a kasztnihoz érintve is kellene, hogy legyen szikra.
Nézd át az összes biztosítékot.
Meg kellene próbálni az utólagos indításgátlót kikötni és vissza állítani az eredeti kábelezést, majd megnézni, hogy így is folyamatosan világít-e az órában az indításgátló LED-je.


Cím: Válasz: Válasz: V6 motor
Írta: Zoli83 - 2013.06.02 vasárnap, 08:13:00
Igen, a kasztnihoz érintve is kellene, hogy legyen szikra.
Nézd át az összes biztosítékot.
Meg kellene próbálni az utólagos indításgátlót kikötni és vissza állítani az eredeti kábelezést, majd megnézni, hogy így is folyamatosan világít-e az órában az indításgátló LED-je.


Le tudod írni, hogy tudom szétszedni az utólagos riasztót? Van benne lopásgátló is, gondolom az is ahhoz tartozik. (ha járó motornál kinyitom majd becsukom a vezetőoldali ajtót, akkor egy pár másodperc után 3x figyelmeztet majd leáll a motor, ha nem ütöm ki)


Cím: Válasz: Válasz: V6 motor
Írta: Petya - 2013.06.02 vasárnap, 08:59:06
Le tudod írni, hogy tudom szétszedni az utólagos riasztót? Van benne lopásgátló is, gondolom az is ahhoz tartozik. (ha járó motornál kinyitom majd becsukom a vezetőoldali ajtót, akkor egy pár másodperc után 3x figyelmeztet majd leáll a motor, ha nem ütöm ki)

Azt sajnos nem tudom megmondani, mert nagyon sok féle utólagos cucc lehet benne.
Amikor a milyenk (2.0 Zetec) néha minden ok nélkül elkezdett rángatni, majd újra indítás után semmi baja nem volt, akkor én is kiszedtem az utólagos riasztót, de csak úgy lehetett megoldani, hogy minden szál vezetéket végig követtem, hogy hol csatlakozik az autó eredeti vezetékéhez. Ami csak "megcsapolás" volt, azt levágtam és leszigeteltem, ami megszakította a vezetéket (pl. AC, gyújtás modul), azt színhelyesen összeforrasztottam és zsugorcsöveztem. Kb. 30 méter vezeték jött ki a kocsiból.
Az igaz, hogy nekem nem emiatt rángatott, hanem a PCM volt valahol kontakt hibás.


Cím: Válasz: Válasz: V6 motor
Írta: Zoli83 - 2013.06.02 vasárnap, 15:25:15
Azt sajnos nem tudom megmondani, mert nagyon sok féle utólagos cucc lehet benne.
Amikor a milyenk (2.0 Zetec) néha minden ok nélkül elkezdett rángatni, majd újra indítás után semmi baja nem volt, akkor én is kiszedtem az utólagos riasztót, de csak úgy lehetett megoldani, hogy minden szál vezetéket végig követtem, hogy hol csatlakozik az autó eredeti vezetékéhez. Ami csak "megcsapolás" volt, azt levágtam és leszigeteltem, ami megszakította a vezetéket (pl. AC, gyújtás modul), azt színhelyesen összeforrasztottam és zsugorcsöveztem. Kb. 30 méter vezeték jött ki a kocsiból.
Az igaz, hogy nekem nem emiatt rángatott, hanem a PCM volt valahol kontakt hibás.
.

Szétbontottam a lábteret nagyjából és leszedtem az alsó burkolatot a kormányrúdról, de ez az utólagos riasztó nekem bonyolult, hülye vagyok az elektronikához. Csatlakozóval megy hátra az AC-hez, és ha széthúzom akkor is ugyan az van, nem tölt az AC. A motortérben is szétbontottam azt a nagy csatlakozót, amibe a MAF kábelezése is bele megy, illetve pontosabban átmegy raja, mert ott a kábelekről hiányzott a burkolat, szigszalaggal körbetekertem, hogy ne érjenek egymáshoz, mert ahol nyúlkáltam a múltkor mikor leállt a motor, akkor csak a MAF kábelhez érhettem, elvileg... De hiába a szigetelés, nem megy így sem.... Nem tudom mit barmolhattam ott szét, de lehet, hogy csak véletlenek egybeesése, hogy leállt a motor? Ha csak az AC ről vágom le az utólagos riasztót, az nem oldja meg a problémát ugye?


Cím: Válasz: Válasz: V6 motor
Írta: Petya - 2013.06.02 vasárnap, 16:45:13
.

Szétbontottam a lábteret nagyjából és leszedtem az alsó burkolatot a kormányrúdról, de ez az utólagos riasztó nekem bonyolult, hülye vagyok az elektronikához. Csatlakozóval megy hátra az AC-hez, és ha széthúzom akkor is ugyan az van, nem tölt az AC. A motortérben is szétbontottam azt a nagy csatlakozót, amibe a MAF kábelezése is bele megy, illetve pontosabban átmegy raja, mert ott a kábelekről hiányzott a burkolat, szigszalaggal körbetekertem, hogy ne érjenek egymáshoz, mert ahol nyúlkáltam a múltkor mikor leállt a motor, akkor csak a MAF kábelhez érhettem, elvileg... De hiába a szigetelés, nem megy így sem.... Nem tudom mit barmolhattam ott szét, de lehet, hogy csak véletlenek egybeesése, hogy leállt a motor? Ha csak az AC ről vágom le az utólagos riasztót, az nem oldja meg a problémát ugye?

Elképzelhető a véletlen egybeesés.
Az sajnos kevés, ha csak az AC vezetékezését állítod vissza a gyári állapotra, mert szikra akkor sincs.
A biztosítékokat végig nézted? Motortér: 4,9,11,14, 8-as bizit, 11-es relé, utastér: 32 bizti.

(http://farm5.staticflickr.com/4023/4395492453_9be290e540_z.jpg?zz=1)

A rugótorony mellett van az EDIS modul. Annak is nézd át a csatiját!

Helyileg merre vagy?


Cím: Válasz: Válasz: V6 motor
Írta: Zoli83 - 2013.06.02 vasárnap, 17:36:31
Elképzelhető a véletlen egybeesés.
Az sajnos kevés, ha csak az AC vezetékezését állítod vissza a gyári állapotra, mert szikra akkor sincs.
A biztosítékokat végig nézted? Motortér: 4,9,11,14, 8-as bizit, 11-es relé, utastér: 32 bizti.


A rugótorony mellett van az EDIS modul. Annak is nézd át a csatiját!

Helyileg merre vagy?

Végig néztem, de nem látom, hogy valamelyik rossz lenne. Mondjuk nem tudom milyen amikor kiégett, de mintha azt olvastam volna, hogy meg van olvadva a teteje (vagy ilyesmi   :) ).

Megnéztem a csatlakozót, szerintem az is jó. Vagy azon is tudok mérni feszültséget, hogy van e benne?


Cím: Válasz: Válasz: V6 motor
Írta: Petya - 2013.06.02 vasárnap, 18:10:06
Végig néztem, de nem látom, hogy valamelyik rossz lenne. Mondjuk nem tudom milyen amikor kiégett, de mintha azt olvastam volna, hogy meg van olvadva a teteje (vagy ilyesmi   :) ).

Megnéztem a csatlakozót, szerintem az is jó. Vagy azon is tudok mérni feszültséget, hogy van e benne?

Nincs megolvadva a teteje, csak belül a szál van elégve.
A 8-as láb és a test közt akku feszültséget kell mérni gyújtáson, az 5-6 láb között 200-400 ohm (CKP szenzor), 10-12, 10-11, 11-12 között kb 1 ohm (gyújtótekercs primer oldal), 9-es láb és az akku + sarka köztt szintén akku feszültségnek kell lenni. A többit, tehát ami a PCM-től jön és "megmondja", hogy melyik hengernek kell szikrát adni, azt csak oszcilloszkóppal lehet vizsgálni.


Cím: Válasz: V6 motor
Írta: Zoli83 - 2013.06.03 hétfő, 20:56:29
Elvileg megvan a hiba oka. Ez a biztosíték ment ki: http://kepkezelo.com/images/wh1hjhlzrysv8ozrkqfk.jpg

Petyának köszönet a telefonos segítségért!  :)  :worship:


Cím: Válasz: V6 motor
Írta: Zoli83 - 2013.06.06 csütörtök, 21:33:40
Sziasztok!

Majdnem két hét után sikerült elindítanom az autót.  :vigyor3:

Petyának még egyszer köszönöm a hiba okának feltárását és a cserebiztosítékot is!  :worship:

Üdv,
Zoli


Cím: Válasz: V6 motor
Írta: Petya - 2013.06.07 péntek, 08:21:03
Sziasztok!

Majdnem két hét után sikerült elindítanom az autót.  :vigyor3:

Petyának még egyszer köszönöm a hiba okának feltárását és a cserebiztosítékot is!  :worship:

Üdv,
Zoli


:taps:


Cím: Válasz: V6 motor
Írta: hayhapapi - 2013.06.07 péntek, 12:30:05
Elvileg megvan a hiba oka. Ez a biztosíték ment ki: http://kepkezelo.com/images/wh1hjhlzrysv8ozrkqfk.jpg

Petyának köszönet a telefonos segítségért!  :)  :worship:

Nekem is ment ki ez a bizti, en is ket hetig szhoptam vele :D


Cím: Válasz: V6 motor
Írta: jani73 - 2014.01.29 szerda, 15:22:17
Sziasztok.Van egy 2001-es v6-om és az autó kis fordulatnál nagyon rángat és a hangja se egy v6-os hangja.Kicseréltünk már benne trafót gyujtáskábelokat gyertyákat mégis rángat mi lehet a gond?Elöre is köszi.


Cím: Válasz: V6 motor
Írta: Dávid - 2014.01.29 szerda, 17:58:41
Sziasztok.Van egy 2001-es v6-om és az autó kis fordulatnál nagyon rángat és a hangja se egy v6-os hangja.Kicseréltünk már benne trafót gyujtáskábelokat gyertyákat mégis rángat mi lehet a gond?Elöre is köszi.


Első körben fals levegőt kéne fülelni: mocitető felpattint, és járó motornál hallgatózz van-e valahol sziszegés. Esetleg a szívó oldal tömített részeihez féktisztító fújásakor, ha kicsit felpörög a motor, akkor ott szív falsot. Csöveket mozgasd át, nem repedt-e valamelyik.

2. tipp: fojtószelep potméter hibás.

3. Ha a gyertyák, kábelek, trafó nem egyszerre lett cserélve, akkor ami rossz volt, elronthatta az újat is egy idő után.

Ha ezek rendben vannak, akkor van még pár lehetőség: légtömegmérő, katalizátor törés-dugulás, stb

Nagyobb fordulaton megvan az ereje? Alapjárat stabil? Hibakód olvasás eredménye?


Cím: Válasz: V6 motor
Írta: Zoli83 - 2014.03.14 péntek, 20:13:32
Pár kép:

http://kepfeltoltes.hu/140314/DSCN7856_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/140314/DSCN7857_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/140314/DSCN7852_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/140314/DSCN7855_www.kepfeltoltes.hu_.jpg


Cím: Válasz: V6 motor
Írta: Dávid - 2014.03.15 szombat, 01:10:19
Pár kép:

http://kepfeltoltes.hu/140314/DSCN7856_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/140314/DSCN7857_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/140314/DSCN7852_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/140314/DSCN7855_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Ez igen.. Szóval ez volt az a bizonyos csattogás :) Bár a hf tömítés is átégett a szokásos konstrukcióhibás részeken, de a dugattyú vajon miért olvadt el? Nem volt gyújtás abban a hengerben, a benzin meg mosta a hengerfalról az olajat és emiatt hevülhetett túl az a dugattyú?


Cím: Válasz: V6 motor
Írta: Zoli83 - 2014.03.15 szombat, 06:23:54
Ez igen.. Szóval ez volt az a bizonyos csattogás :) Bár a hf tömítés is átégett a szokásos konstrukcióhibás részeken, de a dugattyú vajon miért olvadt el? Nem volt gyújtás abban a hengerben, a benzin meg mosta a hengerfalról az olajat és emiatt hevülhetett túl az a dugattyú?

Azt nem tudom. De voltak előjelei, az biztos. Igaz, elég rövid idő alatt szétdarálta magát... Először elkezdett villogni az olajnyomás visszajelző, aztán egyre erősebb fémes, daráló hangja lett és magasabb fordulaton szánalmasan gyenge volt. De egyszer, max kétszer használtam így, hogy ezeket a tüneteket produkálja, aztán vittem volna hf-eztetni. Gondoltam utána majd ez is megszűnik. Csakhogy félúton megadta magát. De most már értem, miért éreztem úgy, mintha egy labda pattogott volna a motorban, mielőtt megállt....


Cím: Válasz: V6 motor
Írta: Dávid - 2014.03.15 szombat, 10:44:32
Azt nem tudom. De voltak előjelei, az biztos. Igaz, elég rövid idő alatt szétdarálta magát... Először elkezdett villogni az olajnyomás visszajelző, aztán egyre erősebb fémes, daráló hangja lett és magasabb fordulaton szánalmasan gyenge volt. De egyszer, max kétszer használtam így, hogy ezeket a tüneteket produkálja, aztán vittem volna hf-eztetni. Gondoltam utána majd ez is megszűnik. Csakhogy félúton megadta magát. De most már értem, miért éreztem úgy, mintha egy labda pattogott volna a motorban, mielőtt megállt....

Érdekes, ilyenre esetre még nem nagyon volt itt példa a fórumon tudtommal. Kíváncsi lennék az okára, fogtok még vizsgálódni, vagy hogyan tovább? Bár igazából ez a 3 lehet: rossz gyújtás/szegény keverék üzem/anyaghiba.


Cím: Válasz: V6 motor
Írta: Zoli83 - 2014.03.15 szombat, 13:10:42
Érdekes, ilyenre esetre még nem nagyon volt itt példa a fórumon tudtommal. Kíváncsi lennék az okára, fogtok még vizsgálódni, vagy hogyan tovább? Bár igazából ez a 3 lehet: rossz gyújtás/szegény keverék üzem/anyaghiba.

Ismerve magam, nem lepődnék meg, ha nem történt volna még ilyen itt a fórumon...
Igazából nem vizsgálati szempontból kezdtem el szétszedni, hanem egyrészt kíváncsiságból, másrészt pedig, hogy ki tudjam szedni a csomagtartóból.  :D
Persze ha közben kiderül, hogy miért történhetett, annak külön örülök.  :)


Cím: Válasz: V6 motor
Írta: Zoli83 - 2014.03.16 vasárnap, 19:31:21
Pár kép:

http://kepfeltoltes.hu/140314/DSCN7856_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/140314/DSCN7857_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/140314/DSCN7852_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/140314/DSCN7855_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Tudja valaki, hogy ezt a két részt hogyan lehet szétválasztani?

http://kepfeltoltes.hu/140316/DSCN7860_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Az alján már nem látok több csavart, ami foghatná.

http://kepfeltoltes.hu/140316/DSCN7858_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/140316/DSCN7859_www.kepfeltoltes.hu_.jpg



Cím: Válasz: V6 motor
Írta: Dávid - 2014.03.16 vasárnap, 21:06:48
Tudja valaki, hogy ezt a két részt hogyan lehet szétválasztani?

http://kepfeltoltes.hu/140316/DSCN7860_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Az alján már nem látok több csavart, ami foghatná.

http://kepfeltoltes.hu/140316/DSCN7858_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/140316/DSCN7859_www.kepfeltoltes.hu_.jpg




Ha nincs több csavar, akkor erőhatással válaszd szét (húzással). Gondolom a tömítés tartja így össze, gyárilag tudtommal pasztával tömítik ezt a 2 öntvényt. Egyébként javaslom, hogy az MKII V6 topikot használd, mert inkább azt követi figyelemmel a többség. Ja és továbbra is publikálj fotókat :)


Cím: Válasz: V6 motor
Írta: Zoli83 - 2014.03.16 vasárnap, 21:23:37

Ha nincs több csavar, akkor erőhatással válaszd szét (húzással). Gondolom a tömítés tartja így össze, gyárilag tudtommal pasztával tömítik ezt a 2 öntvényt. Egyébként javaslom, hogy az MKII V6 topikot használd, mert inkább azt követi figyelemmel a többség. Ja és továbbra is publikálj fotókat :)

Húzással nem adta meg magát, de majd holnap akkor a nagy gumikalapáccsal rásegítek, hátha úgy enged.
Oké, akkor majd átrakom oda, bár nem tudom, hogy hogyan kell.  :D
Egyébként az érdekes, hogy be van állva az egész, csak egy nagyon picit tudok fordítani a főtengelyen, csak az a hajtókar lötyög, ami "kikukucskált"...


Cím: Válasz: V6 motor
Írta: Dávid - 2014.03.17 hétfő, 18:01:23
Húzással nem adta meg magát, de majd holnap akkor a nagy gumikalapáccsal rásegítek, hátha úgy enged.
Oké, akkor majd átrakom oda, bár nem tudom, hogy hogyan kell.  :D
Egyébként az érdekes, hogy be van állva az egész, csak egy nagyon picit tudok fordítani a főtengelyen, csak az a hajtókar lötyög, ami "kikukucskált"...

Hát igen, bizonyára a főtengely is meghajlott. Gumikalapács, hidegvágó vagy lapos csavarhúzó (ehhez lehet, hogy van is bemarás oldalt valahol), aztán majd enged.


Cím: Válasz: V6 motor
Írta: Zoli83 - 2014.03.17 hétfő, 18:33:10
Hát igen, bizonyára a főtengely is meghajlott. Gumikalapács, hidegvágó vagy lapos csavarhúzó (ehhez lehet, hogy van is bemarás oldalt valahol), aztán majd enged.

Ok, köszi! Ha lesz megint rá időm világosban, akkor majd nekiesek.  :)


Cím: Válasz: V6 motor
Írta: gábor68 - 2015.03.15 vasárnap, 15:11:40
sziasztok kérdésem mondeo ghia v6 170 loerö ez a motor megbizható


Cím: Válasz: V6 motor
Írta: Cirkáló - 2017.03.04 szombat, 15:06:46
sziasztok kérdésem mondeo ghia v6 170 loerö ez a motor megbizható


Szia! Maga a motor megbízható, strapabíró, de ami segédberendezés a motoron kívül található pl. vízpumpa, szervó szivattyú, generátor, gyújtótrafó stb. azok is azok amíg gyáriak és nem jelentkezik velük az első hiba, onnantól egy rakás fhos szívás főleg a generátor! :szomoru1:


Cím: Válasz: V6 motor
Írta: puffin__lekvar - 2017.03.05 vasárnap, 19:33:02
Szia! Maga a motor megbízható, strapabíró, de ami segédberendezés a motoron kívül található pl. vízpumpa, szervó szivattyú, generátor, gyújtótrafó stb. azok is azok amíg gyáriak és nem jelentkezik velük az első hiba, onnantól egy rakás fhos szívás főleg a generátor! :szomoru1:
A kérdés dátumát nézted????NEm hiszem,hogy aktuális lenne... :vigyor3:


Cím: V6 motorhang
Írta: TakiGabi - 2021.04.05 hétfő, 19:02:16
Sziasztok. Van egy problémám ami nem tudom mitöl lehet. Valahol valami kifúj. Enyhe benzinszag van járó motornál. Szerelő nem tudja pontosan. Lehet a szívósór tömítés de lehet az inyjektor is szerinte. A gyertya is szóba került de azt mondta az nincs kilazulva. Ha valakinek van ötlete ne tartsa magában. Köszönöm előre is.

Taki

https://youtu.be/bbrxiBMzDVo