Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 10:07:54 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: [1]   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK3 / Kombi airspring légrugó beépítése  (Megtekintve 22640 alkalommal)
0 Felhasználó és 1 vendég van a témában
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Dátum: 2016.05.03 kedd, 09:47:02 »

Szerző: Cs12

Már régóta gondolkodtam egy ilyen szett beépítésén. Mikor legutóbb öten ültünk az autóban tele csomagokkal, és megláttam, hogy mennyire ül az autó hátulja, végleg eldöntöttem: légrugót ide! A fórumon többeket (akiknek már beépítésre került) megkérdezve csak pozitív visszajelzéseket kaptam. Így minden kétségem szertefoszlott, és meg is rendeltem a szettet.  Vasárnap délután rendeltem, kedd reggel 9-kor már a kezemben tartottam. Aki esetleg gondolkozik, esetleg habozna még, egy Airspring beszerelésén, ne tegye! Az eladót merem ajánlani, nagyon pontos volt, és végtelenül korrekt!

Az elérhetősége:
Palotás Tibor
Telefon: +36702522413
Város: Miskolc
Hirdetése: http://www.jofogas.hu/borsod_abauj_zemplen/Legrugo_Airspring_7000_ft_a_par___Uj___48505525.htm?first=1

És maga a szett:





A beszereléshez nem kell nagy tudomány, sem sok segédeszköz. A szetthez tartozó gumibakokat ki is dobhatjuk, nekünk arra nem lesz szükségünk, ugyanis a mi gyári fémtüskénk is pont ilyen.


 
Akkor kezdjük! Először is lazítsuk meg a szerelni kívánt oldalon a kerékanyákat, majd emeljük fel az autót. Ékeljük ki az első kerekeket, majd bakoljuk alá a Mondeot! Ezután lecsavarhatjuk a kerékanyákat és leemelhetjük a kereket. Majd a légrugókból ki kell préselni az összes levegőt. Ezt tehetjük úgy, hogy a légrugóra rátérdelve a tűszelepet benyomva szépen kinyomjuk belőle mindenhonnan a levegőt. Ha van otthon spec szelepcsavarhúzónk, akkor azzal kitekerve a tűszelepet magától leenged.





Ezután jöhet a felütközésgátló baba méretre vágása.



Nekünk másfél hurka kell, hogy megmaradjon, és így nem ér bele a gyári fémtüske a légrugóba. Ezt elvághatjuk akár szike, akár fűrészlap segítségével. Erősen javallott a fűrészlap! Smiley









Amint ezzel megvagyunk, jöhet a légrugó becsúsztatása, helyére igazítása a rugók közé. Kenjük meg jól szappanos vízzel a rugót és az Airspringet is. Én még pluszban WD40 locsolásával könnyítettem a helyzetemen.


 
A 2. és 3. rugókör között csúsztattam be a légrugót, a felső részét a babához igazítottam, majd az alját szó szerint be kellett feszegetni, gyömöszölni a rugók közé. Amint a helyére került, forgassuk úgy, hogy a bal oldali keréknél a szelep a 2. és 3. rugókör közt legyen és hátrafelé nézzen a hátsó lökhárító irányába! A jobb oldali keréknél pedig ellenkezőleg! A szelep szintén a 2. és 3. rugókör között legyen, de a motor irányába, előre nézzen!
Bal oldali keréknél:


 
Jobb oldali keréknél:


 
Ha a helyére forgattuk őket, kell egy nyomásmérő órával felszerelt pumpa, és felfújhatjuk őket 0.8-1.2 BAR nyomásra.




 
Jöhet a kerék visszaszerelése és befejeztük a beépítést!  Majd még egy kis upgrade-t kell eszközölnöm, mégpedig a szelepek meghosszabítását egy tömlő segítségével, amivel ki tudom vezetni vagy a kerékjárati ívek aljára, vagy a lökhárító aljára a szelepeket, hogy ne legyen macerás dolog a légrugók értékre állítása. És a felfújt Airspring még az emelőn:



Már emelő nélkül, leengedve az autó:



Beszerelés előtt:



Beszerelés után:
 


Végezetül jöhet a megérdemelt sör/üdítő!

Jó szerelgetést!

Cs12
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #1 Dátum: 2016.05.03 kedd, 09:52:54 »

A WD40-et gumira nem javasolnám, mert semmiféle kőolajszármazék nem tesz jót hosszú távon a guminak.

Szappanos víz helyett pedig valami sűrűbb, de hasonlóan sikamlós dolgot érdemes használni (és akkor WD40 sem kell): folyékony mosószert, ahogyan a flakonban van, higítatlanul. Ez utóbb nyom nélkül le is mosható, ha valaki nagyon szépészkedni akar, de akár ott is maradhat a légrugón, gondot nem okoz.

Még egy tipp: a szelep kiszerelése után ahogyan van, szelep nélkül érdemes a rugómenetek közé gyömöszölni. A tapasztalatok szerint sokkal könnyebb úgy dolgozni vele, hogy szabadon jár ki-be a levegő, mint összenyomva, becsavart szeleppel.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #2 Dátum: 2016.05.04 szerda, 12:36:34 »

Nekem is van tapasztalatom ez ügyben.

Én a teherautókhoz való szelephosszabbítót szereltem be, megtoldva, egy Y-elágaztatóval és kivezetve a vonóhorog mellé. Így egyszerűen leereszthető/fújható, nem kell aláfeküdni vagy nézegetni a két oldal közti tizedeket.
Én beszereléskor benn hagytam a szelepet, de kiszívtam belőle a levegőt, így szilikonozva egyszerűen belement. Az ütköző "baba" elvágása nem volt a legjobb ötlet. A gyárilag hozzá adott gumipapucs csöcsének levágása és átfúrása után tökéletesen illeszkedik a baba helyére, és így nem is emeli túl a kocsi fenekét.

üdv:
VZoli
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Oldalak: [1]   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.059 másodperc alatt készült el 26 lekéréssel.