Előzmények:
Ha halkan szólt a rádió, térd magasságban búgó hangot lehetett hallani a műszerfal alól. Nem hangos, de annál zavaróbb. Mint egy kis villanymotor hangja.
Emlékeztem, hogy MK3-nál is volt ez a megoldás, hát ez irányban indultam el. A kormány alatti burkolatnál találtam meg.
Jól látni, hogy elég sok kosz összegyűlt a rácson. Ennek az eltávolítása következik.
Szükséges szerszámok:
- 20-as torx csavarhúzó
- 8-as crova kulcs
A kormányt jobbra kell forgatni 90 fokkal, hogy látható legyen a kis fül. Azt kell szétfeszíteni, hogy szétváljon az alsó és felső burkolat.
Ezt bal oldalon is meg kell ismételni.
Alul két csavar van. Egyik a torx, a másik a 8-as fejű. Az alsó burkolaton van rögzítve a hőérzékelő.
Két darab torx 20-as csavar fogja.
Kiszedve:
Szétszedve:
Kitakarítva:
A ventilátor maga a forgórész. Kis olajat kapott.
A művelet sikerrel végződött, mert a hang megszűnt. Összerakás értelemszerűen fordított sorrendben.
Ehhez kapcsolódó téma volt egyszer a fórumon, hogy vajon hol vannak hőérzékelők a kocsiban. Emlékeim szerint, akkor a műszerfal tetején levő kis dudorig jutottunk.
Amíg keresgettem a búgás helyét (mert én a műszerfal alsó részére koncentráltam), mint az MK3-nál, addig ezt találtam:
Szóval van még pár szenzor a rendszerben.