Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 01:01:49 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: [1]   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK3 / Dízel Szervoszivattyú csere  (Megtekintve 17975 alkalommal)
0 Felhasználó és 1 vendég van a témában
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Dátum: 2011.06.04 szombat, 17:52:04 »

MK3 dízel Szervoszivattyú csere (ahogy én csináltam)
Írta: Tibike71

Amikor a kormány forgtaásakor zúgó-búgó hangot hallunk, szomorúan vesszük tudomásol, hogy szeretett autónkra költen kell. A szevószivattyúnk megadta magát. Erre utal a hang, és ha a járó motornál a szervószivattyú tartályába nézünk habzik az olaj.
Az autó bal elejét felemelve (felbakolva) kivesszük a kereket és leengedjük a szervóolajat(Lásd főoldal-szervíz-kormányszervóolaj csere)
Akkusaru le, akku, akkutartó ki (így sokkal hozzáférhetőbb)

Én levettem a szívósor és az EGR szelep közti csöveket (nekem hátul, a turbónál van az EGR-em) is.
Ezután egy kombinált fogóval összenyomva a bilincsét,  lehúztam a tartály felől jövő gumicsövet a szivattyúról, majd 18-as villáskulccsal kitekerve a hollandi anyát, félrehajtottam a kormányműre induló csövet is.

Kisflexkulcs segítségével levettem a szervószíjat,  utána eltávolítottam a feszítőt is (10-es kulccsal hipp-hopp meg van).
A 10-es crowa és toldó segítségével kivettem a szivattyút a vízpumpához rögzítő 2 db csavart (1 a szivattyú felsőrészénél, 1 pedig lent)
Ugyanezzel a kulccsal lehet levenni a szivattyú motorhoz rögzítő,tartő csavarjait is (2db a motornál , és 8-as fejjel a szivattyúnál lévő 1 db).

Ezután óvatosan mozgatva le lehet húzni a vízpumpa tengelyéről a szivattyút. Már mehet is be az új szivattyú, csavarok be, olajcsövek, feszítő-szíj, turbócső vissza.
Amikor itt tartottamlefújtam brigéciollal a rossz szivattyú és a szerelés által összekent részeket majd nagynyomású mosóval lemostam. Akkutartó, akku a helyére, a szervótartály feltöltve.
A motort beindítva tekerjük néhányszor mindkét irányban koppig a kormányt. Tapasztalni fogjuk, hogy a lecserélt régi szivattyúnk hangja mesés volt a jelenlegihez képest, de ez majd szűnni fog, ahogy kidolgozza a levegőt. Nekem csak egy 2-3 km-es próbaút során sikerült. A tartályt töltsük maxig és néhány km megtétele után ellenőrízzük. Ha szükséges töltsük utána.

Remélem sikerült elég használható leírást sikeríteni. Jó szerelgetést és sok problémamentes km-eket minenkinek.               

Képek a szerelésről:










Tibi
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Oldalak: [1]   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.043 másodperc alatt készült el 26 lekéréssel.