MK3 / Kesztyűtartó zár megerősítése
írta: László
Tisztelt Fórumtársak!
Néhány gondolat a Mondeo kesztyűtartó zárral kapcsolatban. Nagyon furcsának találom, hogy egy több millió Ft értékű autóba a Ford miért épít be egy ilyen gagyi minőségű kesztyűtartó zárat, mely a legváratlanabb helyzetekben képes minden előjelzés nélkül használhatatlanná válni. Sajnos nemrég én is így jártam. Amíg jól működött nem foglalkoztam vele, később muszáj volt. Több mint egy órás küzdelem árán sikerült sérülésmentesen kinyitni a zárat egy keskeny spakli segítségével, melynek a végét kb. 5 mm hosszban kb. 60 fokban meg hajlítottam. Ezzel a szerszámmal sikerült a zárnyelvet annyira visszanyomni, hogy a zár kinyílt. A zárat kiszerelve a következőket mondhatom: szerintem a zár az értelmetlen rendkívüli anyagtakarékosság és kikönnyítések miatt hamar tönkre megy és hosszú távon nem javítható. Kénytelen voltam kemény 7700 forintért megvenni a gyári új zárat. Az új zárat szétszedtem és a leggyengébb pontokon (forgó csapok) fém gyűrűket ráragasztva megerősítettem, amiről fényképeket is csatolok a leíráshoz. Anyagszükséglet: 6 mm átmérőjű alumínium függönytartó csőből 4mm széles gyűrűket kell levágni, az egyiket fel kell hasítani a ragasztáshoz pedig 5 perc alatt száradó, kétkomponensű EPORAPID műgyanta ragasztót használtam. A másik gyenge pont a zárnyelvet mozgató műanyag kar, melyet megerősítés végett kitöltöttem ragasztóval. Száradás után a zárat összeszerelve megkentem vékonyan teflonos szilikon zsírral mely hőálló is egyben (nem csepeg és sokkal könnyebben nyitható zárható) Nekem azóta kifogástalanul teszi a dolgát. Remélem még hosszú ideig. Bízom benne, hogy mindenkinek tudtam segíteni ezzel a pár gondolattal.
Képek: