Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 20:23:44 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: [1]   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK3 / Kesztyűtartó zár megerősítése  (Megtekintve 11521 alkalommal)
0 Felhasználó és 1 vendég van a témában
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Dátum: 2011.06.30 csütörtök, 12:18:40 »

MK3 / Kesztyűtartó zár megerősítése
írta: László

Tisztelt Fórumtársak!

Néhány gondolat a Mondeo kesztyűtartó zárral kapcsolatban. Nagyon furcsának találom, hogy egy több millió Ft értékű autóba a Ford miért épít be egy ilyen gagyi minőségű kesztyűtartó zárat, mely a legváratlanabb helyzetekben képes minden előjelzés nélkül használhatatlanná válni. Sajnos nemrég én is így jártam. Amíg jól működött nem foglalkoztam vele, később muszáj volt. Több mint egy órás küzdelem árán sikerült sérülésmentesen kinyitni a zárat egy keskeny spakli segítségével, melynek a végét kb. 5 mm hosszban kb. 60 fokban meg hajlítottam. Ezzel a szerszámmal sikerült a zárnyelvet annyira visszanyomni, hogy a zár kinyílt. A zárat kiszerelve a következőket mondhatom: szerintem a zár az értelmetlen rendkívüli anyagtakarékosság és kikönnyítések miatt hamar tönkre megy és hosszú távon nem javítható. Kénytelen voltam kemény 7700 forintért megvenni a gyári új zárat. Az új zárat szétszedtem és a leggyengébb pontokon (forgó csapok) fém gyűrűket ráragasztva megerősítettem, amiről fényképeket is csatolok a leíráshoz. Anyagszükséglet: 6 mm átmérőjű alumínium függönytartó csőből 4mm széles gyűrűket kell levágni, az egyiket fel kell hasítani a ragasztáshoz pedig 5 perc alatt száradó, kétkomponensű EPORAPID műgyanta ragasztót használtam. A másik gyenge pont a zárnyelvet mozgató műanyag kar, melyet megerősítés végett kitöltöttem ragasztóval. Száradás után a zárat összeszerelve megkentem vékonyan teflonos szilikon zsírral mely hőálló is egyben (nem csepeg és sokkal könnyebben nyitható zárható) Nekem azóta kifogástalanul teszi a dolgát. Remélem még hosszú ideig. Bízom benne, hogy mindenkinek tudtam segíteni ezzel a pár gondolattal.


Képek:





« Utoljára szerkesztve: 2015.10.11 vasárnap, 22:37:27 írta Zsolteey » Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Oldalak: [1]   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.117 másodperc alatt készült el 26 lekéréssel.