Már régóta gondolkodtam egy ilyen szett beépítésén. Mikor legutóbb öten ültünk az autóban tele csomagokkal, és megláttam, hogy mennyire ül az autó hátulja, végleg eldöntöttem: légrugót ide! A fórumon többeket (akiknek már beépítésre került) megkérdezve csak pozitív visszajelzéseket kaptam. Így minden kétségem szertefoszlott, és meg is rendeltem a szettet. Vasárnap délután rendeltem, kedd reggel 9-kor már a kezemben tartottam. Aki esetleg gondolkozik, esetleg habozna még, egy Airspring beszerelésén, ne tegye! Az eladót merem ajánlani, nagyon pontos volt, és végtelenül korrekt!
Az elérhetősége:
Palotás Tibor
Telefon: +36702522413
Város: Miskolc
Hirdetése:
http://www.jofogas.hu/borsod_abauj_zemplen/Legrugo_Airspring_7000_ft_a_par___Uj___48505525.htm?first=1És maga a szett:
A beszereléshez nem kell nagy tudomány, sem sok segédeszköz. A szetthez tartozó gumibakokat ki is dobhatjuk, nekünk arra nem lesz szükségünk, ugyanis a mi gyári fémtüskénk is pont ilyen.
Akkor kezdjük! Először is lazítsuk meg a szerelni kívánt oldalon a kerékanyákat, majd emeljük fel az autót. Ékeljük ki az első kerekeket, majd bakoljuk alá a Mondeot! Ezután lecsavarhatjuk a kerékanyákat és leemelhetjük a kereket. Majd a légrugókból ki kell préselni az összes levegőt. Ezt tehetjük úgy, hogy a légrugóra rátérdelve a tűszelepet benyomva szépen kinyomjuk belőle mindenhonnan a levegőt. Ha van otthon spec szelepcsavarhúzónk, akkor azzal kitekerve a tűszelepet magától leenged.
Ezután jöhet a felütközésgátló baba méretre vágása.
Nekünk másfél hurka kell, hogy megmaradjon, és így nem ér bele a gyári fémtüske a légrugóba. Ezt elvághatjuk akár szike, akár fűrészlap segítségével. Erősen javallott a fűrészlap!
Amint ezzel megvagyunk, jöhet a légrugó becsúsztatása, helyére igazítása a rugók közé. Kenjük meg jól szappanos vízzel a rugót és az Airspringet is. Én még pluszban WD40 locsolásával könnyítettem a helyzetemen.
A 2. és 3. rugókör között csúsztattam be a légrugót, a felső részét a babához igazítottam, majd az alját szó szerint be kellett feszegetni, gyömöszölni a rugók közé. Amint a helyére került, forgassuk úgy, hogy a bal oldali keréknél a szelep a 2. és 3. rugókör közt legyen és hátrafelé nézzen a hátsó lökhárító irányába! A jobb oldali keréknél pedig ellenkezőleg! A szelep szintén a 2. és 3. rugókör között legyen, de a motor irányába, előre nézzen!
Bal oldali keréknél:
Jobb oldali keréknél:
Ha a helyére forgattuk őket, kell egy nyomásmérő órával felszerelt pumpa, és felfújhatjuk őket 0.8-1.2 BAR nyomásra.
Jöhet a kerék visszaszerelése és befejeztük a beépítést! Majd még egy kis upgrade-t kell eszközölnöm, mégpedig a szelepek meghosszabítását egy tömlő segítségével, amivel ki tudom vezetni vagy a kerékjárati ívek aljára, vagy a lökhárító aljára a szelepeket, hogy ne legyen macerás dolog a légrugók értékre állítása. És a felfújt Airspring még az emelőn:
Már emelő nélkül, leengedve az autó:
Beszerelés előtt:
Beszerelés után:
Végezetül jöhet a megérdemelt sör/üdítő!
Jó szerelgetést!
Cs12