Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 01:02:55 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: [1]   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK3 / Klímateszt  (Megtekintve 15061 alkalommal)
0 Felhasználó és 1 vendég van a témában
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Dátum: 2011.02.09 szerda, 20:35:08 »

Manuális klímaberendezés (facelift utáni autókban)

A manuális kezelésű klímaberendezést a Mondeo 2003.75 esetén nyomógombokkal kezelik. A kezelőegység közepébe egy LCD-kijelző került elhelyezésre. Itt a kívánt hőmérsékletet oszlop formájában jelzik ki. A minimum és a maximum közötti hőmérséklet-tartományt 13 oszlopra osztották fel.

A ventilátor-fokozatot hét oszloppal és egy A/C szimbólummal jelzik ki, amennyiben működtetik az A/C-kapcsolót.

Az A/C-kapcsológomb megnyomásával lehet a kompresszort be-, ill. kikapcsolni.

A kezelőegység felső részén található egy PÁRÁTLANÍTÁS kapcsológomb. Ha ezt a kapcsológombot kapcsolják, akkor a Klímaberendezés (A/C) -kompresszor bekapcsol, a legmagasabb ventilátorfokozat állítódik be, a levegőelosztó-csappantyúk a szélvédő irányába állnak be, és a hőmérséklet, függetlenül az előzetes beállítástól, a maximális értékre áll.



Automatikus klímaberendezés

Az automatikus hőmérsékletszabályozással ellátott klímaberendezésnél a kívánt hőmérséklet Celsius ill. Fahrenheit fokban jelenik meg. A kijelzés decimális számokkal, 0,5 fokos lépésekben történik.

Az automatikus hőmérsékletszabályozás a kezelőegység jobb oldalán lévő AUTO kapcsológombbal kapcsolható be.

Az LCD-kijelzőn egy kiegészítő AUTO-szimbólum van, ez az automatikus klímaberendezés-szabályozás esetén kerül kijelzésre. Ha nem az automatikus szabályozás került kiválasztásra, és a klímaberendezés-kompresszor be van kapcsolva, a ventilátorfokozat és a levegőelosztás beállítása nem automatikusan hanem manuálisan történik.

Az A/C -kapcsológomb megnyomásával az AUTO-üzemmódban az folyamatos klímafunkció kikapcsol. A kijelzőn az ECO felirat jelenik meg.

Az eddig központilag a ventilátorházon elhelyezett hőmérséklet-érzékelő átkerült az alsó kilépőnyíláshoz. Kiegészítésként a felső kilépőnyílásnál is elhelyeztek egy tovább hőmérséklet-érzékelőt. Ezáltal pontosabb lehet a klímaberendezés-szabályozás.

Az érintőképernyős gépkocsiknál (Ford DVD-navigációs rendszer érintőképernyővel) a klímaberendezést kijelzik a képernyőn. A kezelés részben az érintőképernyővel, valamint a képernyő bal, illetve jobb oldalán található kapcsológombokkal történik.

További utasítások a klímaberendezés kezelésével kapcsolatosan a kezelési útmutatóban találhatók.


Portál (Gateway)

Azoknál a gépkocsiknál, amelyek különböző hálózat-sebességekkel dolgoznak (pl. HS-CAN és MS-CAN) az információkat, amelyeket a mindenkori busz-hálózatokra kell küldeni, részben egymás között is rendelkezésre kell bocsátaniuk.

Mivel a két busz-hálózat egymással közvetlenül nem tud kommunikálni, ezért egy olyan csatlakozási pont szükséges, amelyen keresztül mindkét hálózat képes egymással kommunikálni. Ezt a csatlakozót portálnak (angolul: Gateway) hívják. A portál teszi lehetővé az adatcserét és a kommunikációt a hálózatok között.

A Mondeo 2001-nél (2003/06-) a portált az audiorendszer MS-CAN-ja és a klímaberendezés HS-CAN-ja között a klímaberendezés-vezérlőegység képviseli.

Szervizutasítások

A rendszer rendelkezik az alábbi funkciókat felölelő öndiagnosztikával:

Öndiagnosztika indítása: az OFF és a lábtér levegőelosztás kapcsológombokat egyidejűleg, és ezt követően az AUTO kapcsológombot működtetni.
öndiagnosztikát befejezni és a hibakódot kitörölni: A PÁRÁTLANÍTÁS kapcsológombot működtetni.
öndiagnosztikát befejezni és a hibakódot nem törölni: A PÁRÁTLANÍTÁS kivételével egy tetszőleges kapcsológombot működtetni.
Hibakódok kijelzése öndiagnosztika nélkül: az OFF és a lábtér levegőelosztás kapcsológombokat egyidejűleg, és ezt követően a műszerfal levegőelosztás kapcsológombot működtetni.
Kijelzést befejezni, és a hibakódokat kitörölni: A PÁRÁTLANÍTÁS kapcsológombot működtetni.
Kijelzést befejezni, és a hibakódot nem törölni: A PÁRÁTLANÍTÁS kivételével egy tetszőleges kapcsológombot működtetni.
A második hőmérséklet-érzékelő révén a hibakódtáblázat két kóddal bővült. Az eddig meglevő hibakódok részben módosultak.

Hibakódok:

DTC kijelző Hibaleírás
9342 ECU nem megfelelő
9676 Akkumulátorfeszültség tűrésen kívül (9 - 16 Volt)
9251 * Levegőhőmérséklet-érzékelő áramkör nyitva
9253 Levegőhőmérséklet-érzékelő áramkör testzárlat
A297 Felső levegőkilépés hőmérséklet-érzékelő áramkör nyitva
A298 Felső levegőkilépés levegőhőmérséklet-érzékelő áramkör testzárlat
A299 Alsó levegőkilépés hőmérséklet-érzékelő áramkör nyitva
A307 Alsó levegőkilépés levegőhőmérséklet-érzékelő áramkör testzárlat
9261 * Napsugárzás-érzékelő testzárlat
A266 Hőmérsékletszabályozó-csappantyú nem megfelelő (nyitott áramkör/testzárlat)
9263 Felső levegőcsappantyú nem megfelelő (nyitott áramkör/testzárlat)
9262 Párátlanító csappantyú nem megfelelő (nyitott áramkör/testzárlat)
9242 Belsőlevegő-keringetés csappantyú nem megfelelő (nyitott áramkör/testzárlat)
A308 * Belső tér ventilátor hőmérséklet-érzékelő nem megfelelő (nyitott áramkör/testzárlat)
A516 Ventilátormotor nem megfelelő (nyitott áramkör/testzárlat)
9200 A klímaberendezés-kezelőegység nem megfelelő

* A manuális kezelésű klímaberendezésnél nem

Videók:
Facelift előtti:
1.
2.
Facelift utáni:
3.
« Utoljára szerkesztve: 2011.02.10 csütörtök, 20:38:30 írta HZsolt92 » Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Oldalak: [1]   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.063 másodperc alatt készült el 26 lekéréssel.