Két tankos megoldás, eredeti tankban marad a gázolaj, 2. tank a csomagtartóban van az étolajjal.
Működése:
Indulás után, amikor a motor eléri az üzemi hőfokot, egy kapcsolóval átváltunk étolajra. Az étolaj hőcserélőn keresztül 80 fokra melegszik, így viszkozitása hasonló a gázolajéhoz, tökéletesen tudja porlasztani az autó befecskendező rendszere. A tökéletes égés következtében semmilyen "rántotthús szag", "lángos szag" nem érezhető még a kipufogóba közvetlenül beleszagolva sem, használt szűrt étolajjal is tökéletesen működik.
Az autó leállítása előtt vissza kell váltani gázolajra, ami kiöblíti az üzemanyag befecskendező rendszert, a visszatérő ág automatikus késleltetésének köszönhetően az autó eredeti tankjába sosem kerül étolaj.
Minőségi alkatrészekből készült, anyagárban eladó 156.000 Ft-ért, részletes alaktrészár listával. Ára használt sütőolaj esetén már kb. 6000 km alatt megtérül, nem beszélve a környezettudatos autózásról.
Igény esetén be tudom szerelni.
Tartalma:
SIRAI L340 3 utas 3/8' mágnesszelep 2db 56000 Ft
Labirintusos rendszerű izzítógyertyás üzemanyag előmelegítő ALU ötvözetből 23000 Ft + bele 4db Bosch chrome izzítógyertya 24000 Ft
Alfa-Laval hőcserélő 15000 Ft
Semperit d12 és d10-es üzemanyagcső 15000 Ft
Krómozott réz csatlakozók, tömítések 11000 Ft
Digitális hőmérő -50C - +150C 6000 Ft
Elektromos szerelvények (kapcsolók, csatlakozók, relék, vezetékek stb.) 6000 Ft
Figyelem!!!
Magyarországon az étolaj autó üzemanyagként való felhasználása jövedéki jogsértés, így itthon legálisan nem használható, viszont a környező országokban pl. Ausztriában, Németországban megengedett. Átváltani étolajra a határ átlépését követően szabályos, étolaj megfelelő módon csomagtartóban szállítását törvény itthon sem tiltja.
Ui: Utánanéztem fórumon, Németországban elvileg saját bevallás alapján energiaadót kellene utána fizetni.
További info például:
www.fmpo.deTermészetesen nem buzdítok senkit se jogsértésre, ez mindenkinek a magánügye.
Komoly érdeklődőnek személyes találkozó keretében szívesen bemutatom.