Hogyan készítsünk vésznyitót a csomagtér ajtóra? Egyszerű, nekem 30 perc alatt megvolt, negyed
annyi időbe került, mint szétszedni a hátulját belülről az autónak, miután a zár nem akart kinyílni, és
gyárilag nincs semmilyen alternatíva a zár reteszének a kioldására!
1.:
Szereljük ki a zárat, ehhez le kell bontani a csomagtér-ajtó kárpitját. Egy patentot kell kivenni a
„kapaszkodónál”, onnan ahol megfogod, amikor lecsukod, majd le kell tépni a maradékot. Jobb ha
előre készülsz pót „bolhákkal”, mivel nem mind úgy jön ki, ahogy annak jönnie kellene!, Majd a 3 db
csavar és a kábel levétele után a zárszerkezet kivehető az ajtóból.
2.:
A zár két részből áll: motor és mechanika. A 3 db kis csavar kiszedése után a motor kihúzható a
mechanikából. Előtte zárd be a zárat egy csavarhúzó segítségével, és összerakni is ebben az
állapotban kell! Ha kijött a motor, csak annyit kell tenni, hogy a reteszkioldó kallantyúra rögzíteni kell
egy kábelt, én sima több eres rézdrótot használtam rajtahagyva a szigetelést.
Én egyszerűen odacsavaroztam a kábelt, a lyuk adott volt.
A vezeték kivezetéséhez viszont kell fúrni egy saját lyukat a motor rész burkolatára.
Ezután a két részt össze kell csúsztatni, mint már írtam, bezárt állapotban! Majd teszteljük, hogy
rendesen működik-e a dolog!
3.:
Ha minden rendben, akkor már csak vissza kell szerelni. Én a kárpiton fúrtam egy lyukat, ott
kivezettem a kábelt, tettem egy „fogókát” a végére, és összeszereltem.
Hát ennyi, így én már többet nem aggódom, hogy vajon mikor nem nyílik megint a csomagtér-ajtó!
Youtube video a működésről:
http://goo.gl/g5Vwt Pdf változat :
http://goo.gl/fRlOzWiki link : folyamatban...
Semsey Péter