Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 15:45:44 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 120 121 122 123 124 125 126 [127] 128 129 130 131 132 133 134 ... 297   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 5256053 alkalommal)
0 Felhasználó és 132 vendég van a témában
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #6300 Dátum: 2014.12.30 kedd, 11:16:20 »

sziasztok... p0670 es p0380 hibakodokat dob ki nekem es alandoan torles utan is visszajon... 1.8 tdci 92kw 2008as... mindig mikor leesik fagy alá a homerseklet nagyon nehezen startol... Az izzitogzertyakat kicsereltem mind a 4et... de nem segit... hiba marad motor hosszas forgatas utan startol... valinek valami tapasztalata??? elore is koszonom...
P0670 Glow Plug Control Module Control Circuit / Open
P0380 Glow Plug/Heater Circuit A

És a biztosítékokat ellenőrizted?Mert lehet,hogy továbbra is szakadásban van,hiába cserélted az összes gyertyát..... Roll Eyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Candle
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2087


E-mail
« Új hozzászólás #6301 Dátum: 2014.12.30 kedd, 19:39:04 »

a kivétel erősíti a szabályt. eplus2

... próbára teszi ...  Wink
Naplózva
doszi_zeg
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2726



E-mail
« Új hozzászólás #6302 Dátum: 2014.12.30 kedd, 23:01:44 »

Sziasztok.
Tanácsotokat kérem, hogy milyen izzítógyertyát szabad megvenni a géphez ami nem aranyárban van, de minőségben korrekt Smiley
Mk4 2.0 Tdci 140 LE kombi

A kovács alkatrészboltban a Denzo-t talltam. Van tapasztalatotok?
Én gyári Ford-ot vettem, az bevált. A Denzo-hoz nem lövök.
Naplózva

MKIV. 1.8 TDCI Trend
Pioneer DEH-6400BT fejegység, Kicx STC 6.2 hangszórók, LED-es kilincsvilágítás és csomagtéri világítás (Cs12)
Habell
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 166



E-mail
« Új hozzászólás #6303 Dátum: 2014.12.31 szerda, 15:49:53 »

sziasztok... p0670 es p0380 hibakodokat dob ki nekem es alandoan torles utan is visszajon... 1.8 tdci 92kw 2008as... mindig mikor leesik fagy alá a homerseklet nagyon nehezen startol... Az izzitogzertyakat kicsereltem mind a 4et... de nem segit... hiba marad motor hosszas forgatas utan startol... valinek valami tapasztalata??? elore is koszonom...

Amióta beállt a hideg 4. 5. indításra indul el az autó. Sajnos garázsba nem tudom tenni, előttem a régi tulaj télen mindig garázsban tartotta és onnan indult könnyedén. Nálam kint van állandóan kapja a hideget meg a havat, és szenvedés minden elindulás szinte... nem kell 24 órát se állnia már iszonyat nehezen indul el. Pedig aztán amennyi minden meg lett csináltatva... a generátor fel lett újítva, most egy hónapos az új akksi is... ( lehet ez még nem elég...)  A 18 éves benzines astra 1 hét állás után ilyen hidegben könnyebben elindul.
A mondeo indulás után zakatol kattog aztán 3-4 perc után elhagyja. Ünnepek alatt is folyamatosan használom, a szerelőkhöz való futkozást nem tudom megejteni. Egy szenvedős tél lesz ez...
Naplózva

MKIV 2007/11. 1.8 TDCI kombi 125 LE
MKIV 2009/08. 2.0 TDCI kombi 140 LE
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #6304 Dátum: 2014.12.31 szerda, 15:57:42 »

Amióta beállt a hideg 4. 5. indításra indul el az autó. Sajnos garázsba nem tudom tenni, előttem a régi tulaj télen mindig garázsban tartotta és onnan indult könnyedén. Nálam kint van állandóan kapja a hideget meg a havat, és szenvedés minden elindulás szinte... nem kell 24 órát se állnia már iszonyat nehezen indul el. Pedig aztán amennyi minden meg lett csináltatva... a generátor fel lett újítva, most egy hónapos az új akksi is... ( lehet ez még nem elég...)  A 18 éves benzines astra 1 hét állás után ilyen hidegben könnyebben elindul.
A mondeo indulás után zakatol kattog aztán 3-4 perc után elhagyja. Ünnepek alatt is folyamatosan használom, a szerelőkhöz való futkozást nem tudom megejteni. Egy szenvedős tél lesz ez...
levegősödés,víz a szűrőbe fagyva.Izzítógyertyák.ha nem jutsz el szerelőhöz,ez a gond nem fog megszűnni.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #6305 Dátum: 2014.12.31 szerda, 16:31:02 »

Amióta beállt a hideg 4. 5. indításra indul el az autó. Sajnos garázsba nem tudom tenni, előttem a régi tulaj télen mindig garázsban tartotta és onnan indult könnyedén. Nálam kint van állandóan kapja a hideget meg a havat, és szenvedés minden elindulás szinte... nem kell 24 órát se állnia már iszonyat nehezen indul el. Pedig aztán amennyi minden meg lett csináltatva... a generátor fel lett újítva, most egy hónapos az új akksi is... ( lehet ez még nem elég...)  A 18 éves benzines astra 1 hét állás után ilyen hidegben könnyebben elindul.
A mondeo indulás után zakatol kattog aztán 3-4 perc után elhagyja. Ünnepek alatt is folyamatosan használom, a szerelőkhöz való futkozást nem tudom megejteni. Egy szenvedős tél lesz ez...
Kivárod az izzítást?
Nekem is alig indult az utóbbi napokban, aztán rájöttem, hogy előbb csak ráadom a gyújtást és megvárom míg elalszik az izzításjelző. Utána szépen indul.
Tavaly szerintem másként viselkedett és nem kellett várni. Talán BT írta is, hogy az autó magától izzít, amikor nyitom az ajtót. Lehet, hogy a nemrégiben történt motorvezérlő SW frissítés miatt lett más.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #6306 Dátum: 2014.12.31 szerda, 16:43:08 »

Amióta beállt a hideg 4. 5. indításra indul el az autó. Sajnos garázsba nem tudom tenni, előttem a régi tulaj télen mindig garázsban tartotta és onnan indult könnyedén. Nálam kint van állandóan kapja a hideget meg a havat, és szenvedés minden elindulás szinte... nem kell 24 órát se állnia már iszonyat nehezen indul el. Pedig aztán amennyi minden meg lett csináltatva... a generátor fel lett újítva, most egy hónapos az új akksi is... ( lehet ez még nem elég...)  A 18 éves benzines astra 1 hét állás után ilyen hidegben könnyebben elindul.
A mondeo indulás után zakatol kattog aztán 3-4 perc után elhagyja. Ünnepek alatt is folyamatosan használom, a szerelőkhöz való futkozást nem tudom megejteni. Egy szenvedős tél lesz ez...

próbálj meg két izzítást. Amúgy ha az izzítók rosszak, akkor tök mindegy mennyit izzítasz és a jelenség olyan, mint amit leírsz. Ki lehet mérni, ha rosszak a gyertyák, de szaki kell hozzá.
Naplózva
Patek
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 568



E-mail
« Új hozzászólás #6307 Dátum: 2014.12.31 szerda, 16:45:28 »

Kivárod az izzítást?
Nekem is alig indult az utóbbi napokban, aztán rájöttem, hogy előbb csak ráadom a gyújtást és megvárom míg elalszik az izzításjelző. Utána szépen indul.
Tavaly szerintem másként viselkedett és nem kellett várni. Talán BT írta is, hogy az autó magától izzít, amikor nyitom az ajtót. Lehet, hogy a nemrégiben történt motorvezérlő SW frissítés miatt lett más.

Én azt vettem észre, hogy amióta hidegebb (értsd mínusz 5-10 fok) van, azóta az ajtónyitásnál kezd izzítani, és amikor a gyújtást ráadom, még látható az izzításjelző és várni kell picit. Ha elaludt, akkor pöccre indul mindig.
Naplózva

Mk4 2.0/140LE TDCi Titanium kombi (2010/6) - UFBA
doszi_zeg
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2726



E-mail
« Új hozzászólás #6308 Dátum: 2014.12.31 szerda, 16:55:19 »

Amióta beállt a hideg 4. 5. indításra indul el az autó. Sajnos garázsba nem tudom tenni, előttem a régi tulaj télen mindig garázsban tartotta és onnan indult könnyedén. Nálam kint van állandóan kapja a hideget meg a havat, és szenvedés minden elindulás szinte... nem kell 24 órát se állnia már iszonyat nehezen indul el. Pedig aztán amennyi minden meg lett csináltatva... a generátor fel lett újítva, most egy hónapos az új akksi is... ( lehet ez még nem elég...)  A 18 éves benzines astra 1 hét állás után ilyen hidegben könnyebben elindul.
A mondeo indulás után zakatol kattog aztán 3-4 perc után elhagyja. Ünnepek alatt is folyamatosan használom, a szerelőkhöz való futkozást nem tudom megejteni. Egy szenvedős tél lesz ez...
Nekem azt hiszem 2 izzítógyertyám volt rossz, mikor telenként ilyen nehezen indult. Ez az első telem, amikor mind a 4 gyertya jó és azóta ahogy megvárom, h a kijelzőről eltűnjön az izzítás jele, pöccre indul. Sztem Neked is gyertya gondod van. Ettől még indulni fog minden reggel, csak ahigy írod nehezebben, de más baj nem lesz. Azért nézzetesd majd meg, és ha kell cserélj.
Naplózva

MKIV. 1.8 TDCI Trend
Pioneer DEH-6400BT fejegység, Kicx STC 6.2 hangszórók, LED-es kilincsvilágítás és csomagtéri világítás (Cs12)
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #6309 Dátum: 2014.12.31 szerda, 17:02:59 »

Nekem azt hiszem 2 izzítógyertyám volt rossz, mikor telenként ilyen nehezen indult. Ez az első telem, amikor mind a 4 gyertya jó és azóta ahogy megvárom, h a kijelzőről eltűnjön az izzítás jele, pöccre indul. Sztem Neked is gyertya gondod van. Ettől még indulni fog minden reggel, csak ahigy írod nehezebben, de más baj nem lesz. Azért nézzetesd majd meg, és ha kell cserélj.

nekem nehezen indult és néhány másodpercig döcögöt. Ezt -10 alatt csinálta, felette beindult elsőre, de 1-2 másodpercig döcögöt és kb +5-től nem éreztem különbséget. Most 4 új gyertya van benne, de nem panaszkodott még ilyenre az új tulaj  smile
Naplózva
Habell
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 166



E-mail
« Új hozzászólás #6310 Dátum: 2014.12.31 szerda, 17:15:52 »

Természetesen meg várom az izzítást, amikor kialszik a vissza jelző akkor indítom. Elsőre szinte kizárt, hogy induljon másodikra esélyesebb. Mindig várok az izzítással. Hétfőn délelőtt indult el 4.5.-re úgy hogy előtte este 6-kor másodikra elindult és 5 percig hagytam járni, hátha segít másnap neki... Előtte vasárnap amikor 12 órát állt éjjel akkor délelőtt szintén másodikra de nehezen indult. Nagy nehezen össze szedi magát, nagyon rendellenes a viselkedése az első másodpercekben aztán helyre jön.
Hiba kódról nem tudok, de megnézetem majd amint lesz időm.
Tegnap este 7kor álltam le vele, most nemsokára újra használom, kiderül majd hogyan indul.... Elég hideg éjszaka lesz sajnos.
Naplózva

MKIV 2007/11. 1.8 TDCI kombi 125 LE
MKIV 2009/08. 2.0 TDCI kombi 140 LE
Candle
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2087


E-mail
« Új hozzászólás #6311 Dátum: 2014.12.31 szerda, 18:03:29 »

Természetesen meg várom az izzítást, amikor kialszik a vissza jelző akkor indítom. Elsőre szinte kizárt, hogy induljon másodikra esélyesebb. Mindig várok az izzítással. Hétfőn délelőtt indult el 4.5.-re úgy hogy előtte este 6-kor másodikra elindult és 5 percig hagytam járni, hátha segít másnap neki... Előtte vasárnap amikor 12 órát állt éjjel akkor délelőtt szintén másodikra de nehezen indult. Nagy nehezen össze szedi magát, nagyon rendellenes a viselkedése az első másodpercekben aztán helyre jön.
Hiba kódról nem tudok, de megnézetem majd amint lesz időm.
Tegnap este 7kor álltam le vele, most nemsokára újra használom, kiderül majd hogyan indul.... Elég hideg éjszaka lesz sajnos.

Kompresszió és/vagy veszteség mérés?
Naplózva
mondeofan
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 763


E-mail
« Új hozzászólás #6312 Dátum: 2014.12.31 szerda, 18:23:07 »

Szerintem 99%, hogy az izzítógyertyákkal van a gond.

2-3 hibája esetén teljesen normális hogy így indul. Cseréltesd ki mind a 4-et, az autó kora alapján már esedékes. Nem biztos hogy diagnosztikára, villamosságszerelőre költeném a pénz, hanem alkatrészre és egy gyorsszervizre.

Olcsóbb megoldás:
https://alkatreszek.hu/izzitogyertya_iskra?cikkkod=11.721.794%7CK#.VKQwBjGG_4s

ehhez hozzátenném, hogy az ISKRA szlovén gyár már 70 éves múlttal rendelkezik. Nem gondolnám, hogy egy ilyen egyszerű alkatrész, mint az izzítógyertya rossz lenne náluk.

Drágább megoldás:
https://alkatreszek.hu/izzitogyertya_bosch_izzitogyertyak?cikkkod=0250202131%7CSZ#.VKQwDDGG_4s

Üdv.: Peti
Naplózva

2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
Habell
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 166



E-mail
« Új hozzászólás #6313 Dátum: 2014.12.31 szerda, 18:37:19 »

Természetesen meg várom az izzítást, amikor kialszik a vissza jelző akkor indítom. Elsőre szinte kizárt, hogy induljon másodikra esélyesebb. Mindig várok az izzítással. Hétfőn délelőtt indult el 4.5.-re úgy hogy előtte este 6-kor másodikra elindult és 5 percig hagytam járni, hátha segít másnap neki... Előtte vasárnap amikor 12 órát állt éjjel akkor délelőtt szintén másodikra de nehezen indult. Nagy nehezen össze szedi magát, nagyon rendellenes a viselkedése az első másodpercekben aztán helyre jön.
Hiba kódról nem tudok, de megnézetem majd amint lesz időm.
Tegnap este 7kor álltam le vele, most nemsokára újra használom, kiderül majd hogyan indul.... Elég hideg éjszaka lesz sajnos.

3 percig inditottam. Olyan 8ig szamoltam mindig vartam az izzitast. Amikor mar kezdtem feladni es meregbol egyre hosszabban eroltettem elindult, gaz pedalt nyomtam neki hatha jobb lesz. Aztan ossze szedte magat az auto. Most -9 fok van. Ejjel lesz -15 is nemtudom holnap hogy indul el...
Naplózva

MKIV 2007/11. 1.8 TDCI kombi 125 LE
MKIV 2009/08. 2.0 TDCI kombi 140 LE
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #6314 Dátum: 2014.12.31 szerda, 19:23:24 »

3 percig inditottam. Olyan 8ig szamoltam mindig vartam az izzitast. Amikor mar kezdtem feladni es meregbol egyre hosszabban eroltettem elindult, gaz pedalt nyomtam neki hatha jobb lesz. Aztan ossze szedte magat az auto. Most -9 fok van. Ejjel lesz -15 is nemtudom holnap hogy indul el...

kb 100%, hogy gyertya.
Naplózva
mondeofan
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 763


E-mail
« Új hozzászólás #6315 Dátum: 2014.12.31 szerda, 19:30:22 »

kb 100%, hogy gyertya.

Akármilyen jó a kompresszió egy autóban, a gázolaj izzítás nélkül ilyen hidegben nem gyullad be. (vannak olyan motorok ahol viszont a kompresszió kevés annyira, hogy hiába van izzítás), de persze ez nem a korszerű diesel motoroknál jellemző Smiley

Vegyél 4 db új gyertyát, faluvégi autószerelő is kicseréli.
Naplózva

2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #6316 Dátum: 2014.12.31 szerda, 21:01:00 »

Akármilyen jó a kompresszió egy autóban, a gázolaj izzítás nélkül ilyen hidegben nem gyullad be. (vannak olyan motorok ahol viszont a kompresszió kevés annyira, hogy hiába van izzítás), de persze ez nem a korszerű diesel motoroknál jellemző Smiley

Vegyél 4 db új gyertyát, faluvégi autószerelő is kicseréli.

jaja, ezt mondom én is
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #6317 Dátum: 2014.12.31 szerda, 21:27:27 »

Tesóm focusában mind a négy izzító bedart egy éve. Még vészüzembe is dobta, mégis ugyanúgy indult, és az alapjárat is normális volt.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
mondeofan
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 763


E-mail
« Új hozzászólás #6318 Dátum: 2015.01.01 csütörtök, 07:39:27 »

Tesóm focusában mind a négy izzító bedart egy éve. Még vészüzembe is dobta, mégis ugyanúgy indult, és az alapjárat is normális volt.

Szia!

+5 C felett lehet ugyanúgy indul, de -5 C alatt biztosan nem... volt már néhány diesel autóm, tudom hogy viselkedik télen.

Kb.: 8-10 éve egyik autómba beledermedt a gázolaj, kb -20 körül lehetett, s tartósan kint állt. Nagy nehezen elindult, dadogott, fehéren füstölt:) Erre az autószerelő mondja...biztosan adagoló, vagy hengerfej. S, miután belenéztünk a tankba, kocsonyaszerű állaga volt a gázolajnak. Kapott frisset, azonnal helyrejött.

Épp minap kérdeztem meg a kutastól (Shell), hogy tesznek-e dermedésgátlót az üzemanyagba. Erre mondja: fogalma sincs, őket ilyenről nem tájékoztatják, amit kapnak az van, ők semmit nem kevernek hozzá. Elvileg -15-ig nem lehet baj, ezt még hozzátette. Kérdés, hogy mi van - 20C-nál?

Üdv.: Peti

Naplózva

2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6481


E-mail
« Új hozzászólás #6319 Dátum: 2015.01.01 csütörtök, 07:47:05 »

Szia!

+5 C felett lehet ugyanúgy indul, de -5 C alatt biztosan nem... volt már néhány diesel autóm, tudom hogy viselkedik télen.

hozzátette. Kérdés, hogy mi van - 20C-nál?

Üdv.: Peti


Tudod, mint anno a seregben 1984ben, mikor a T-55-ösöket indították. Tikalor vagy hogyhívták. De a 2015-ös változat lehet egy malacpörzsölő is, amivel felmelegíted az üzianyagot.  Cheesy
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Candle
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2087


E-mail
« Új hozzászólás #6320 Dátum: 2015.01.01 csütörtök, 09:39:09 »

.... de persze ez nem a korszerű diesel motoroknál jellemző Smiley
...

Ha nem, hát nem.  Wink
Naplózva
wofer
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3727


Minden a mágnes körül forog,csak észre kell venni!


E-mail
« Új hozzászólás #6321 Dátum: 2015.01.01 csütörtök, 09:45:29 »

Nem mondanám én sem hogy tegnap -11ben pöcröfre indult volna a gép. szomoru1

Naplózva

https://audioshop.hu/ Subwoofer guru + minden ami autóhifi!
Fordok,3 Capri,1Focus,3 Mondeo,S-MAX,Grand C-MAX, egyelőre OFF Skoda Octavia
zozo21
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 77



« Új hozzászólás #6322 Dátum: 2015.01.01 csütörtök, 09:46:36 »

Én gyári Ford-ot vettem, az bevált. A Denzo-hoz nem lövök.
Hol vetted és milyen áron?
Mi a márkája?
120000 van a gépben gondolom ennyi körül kell cserélni.
Olvastam valahol, hogy a kitekerés előtt egy kicsit még rá kell húzni így megpattan belül a korom és nem szakad meg a menet.
Naplózva

Mondeo Mk4 2.0 TDCi 140 kombi Smiley
doszi_zeg
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2726



E-mail
« Új hozzászólás #6323 Dátum: 2015.01.01 csütörtök, 17:18:19 »

Hol vetted és milyen áron?
Mi a márkája?
120000 van a gépben gondolom ennyi körül kell cserélni.
Olvastam valahol, hogy a kitekerés előtt egy kicsit még rá kell húzni így megpattan belül a korom és nem szakad meg a menet.

Cromax-ban, gyári Ford-ot és 4000,- Ft volt darabja.
A kitekeréssel vigyázz, mert könnyen beletörhet. Egy kis WD40-vel fújd be, könnyebben lazul, ill. minden egyes kis lazítás után fúj ismét oda neki, úgy állítólag könnyebben kijön.
Nincs sztem erre km megadva, h mikor kell cserélni, akkor kell mikor már egynél több tönkremegy.
Naplózva

MKIV. 1.8 TDCI Trend
Pioneer DEH-6400BT fejegység, Kicx STC 6.2 hangszórók, LED-es kilincsvilágítás és csomagtéri világítás (Cs12)
mondeofan
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 763


E-mail
« Új hozzászólás #6324 Dátum: 2015.01.01 csütörtök, 17:54:38 »

Én ebből megmerném venni az ISKRA-t is. Az izzítógyertya nem egy bonyolult alkatrész, rossz nem lehet. Ahogy látom csak 1.8-hoz van , 2.0 más márkák vannak.
Naplózva

2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
atti78
Vendég
« Új hozzászólás #6325 Dátum: 2015.01.04 vasárnap, 05:10:52 »

Automata klímás a paripád?

Igen az.
Naplózva
Arabic
Vendég
« Új hozzászólás #6326 Dátum: 2015.01.04 vasárnap, 11:03:55 »

3 percig inditottam. Olyan 8ig szamoltam mindig vartam az izzitast. Amikor mar kezdtem feladni es meregbol egyre hosszabban eroltettem elindult, gaz pedalt nyomtam neki hatha jobb lesz. Aztan ossze szedte magat az auto. Most -9 fok van. Ejjel lesz -15 is nemtudom holnap hogy indul el...
tegyél bele adalékolt gázolajat is. sokat segít. én ilyenkor teli vagy feles arányos maxmotiont írnék fel ellenjavallott megoldásként. nekem is kicsit krehácsosan indult, de a téli diesellel most könnyebben indul és csak kettőt köhög  Wink
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #6327 Dátum: 2015.01.04 vasárnap, 11:42:46 »

tegyél bele adalékolt gázolajat is. sokat segít. én ilyenkor teli vagy feles arányos maxmotiont írnék fel ellenjavallott megoldásként. nekem is kicsit krehácsosan indult, de a téli diesellel most könnyebben indul és csak kettőt köhög  Wink

A tél eddig leghidegebb napján nálunk -14C volt. A verda egész éjjel kinn volt. Beültem, „hagytam izzítani” (nem tudom, mennyi ideig izzít), majd ugyanúgy pöccre indult, ahogy mondjuk +14 fokban.
A motoron azért érezhető volt, hogy bazi hideg: kicsit morgósabb volt, mondjuk 1 percig.
Bemelegedett, és ennyi. Hazafelé már egy számjegyű mínusz, említésre sem méltó.
Szerintem ennek így kell működnie...

Iskra izzítógyertyát csak akkor vennék, ha az valahogy bebizonyosodik, hogy jobb, mint mondjuk a bosch, vagy majdnem olyan jó.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #6328 Dátum: 2015.01.04 vasárnap, 12:47:20 »

tegyél bele adalékolt gázolajat is. sokat segít. én ilyenkor teli vagy feles arányos maxmotiont írnék fel ellenjavallott megoldásként. nekem is kicsit krehácsosan indult, de a téli diesellel most könnyebben indul és csak kettőt köhög  Wink

mondjuk itthon a téli időszakra mindig maxmotion-t tankoltam, az autó szebben járt vele.
Naplózva
Habell
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 166



E-mail
« Új hozzászólás #6329 Dátum: 2015.01.04 vasárnap, 13:46:58 »

tegyél bele adalékolt gázolajat is. sokat segít. én ilyenkor teli vagy feles arányos maxmotiont írnék fel ellenjavallott megoldásként. nekem is kicsit krehácsosan indult, de a téli diesellel most könnyebben indul és csak kettőt köhög  Wink

Ezt a spuri adalékot szoktuk használni tankoláskor teszünk bele. Olykor  a  mobilpetrol kutakon lévő jumbo gázolaját tankolom még. Más kutakon ritkán fordulok meg.

Válasz
A tél eddig leghidegebb napján nálunk -14C volt. A verda egész éjjel kinn volt. Beültem, „hagytam izzítani” (nem tudom, mennyi ideig izzít), majd ugyanúgy pöccre indult, ahogy mondjuk +14 fokban.
A motoron azért érezhető volt, hogy bazi hideg: kicsit morgósabb volt, mondjuk 1 percig.
Bemelegedett, és ennyi. Hazafelé már egy számjegyű mínusz, említésre sem méltó.
Szerintem ennek így kell működnie...

Szerintem is ez lenne a normális. A múlt héten meg a héten volt -12 fok az éjjel azok kegyetlen szenvedős napok voltak. De azóta már nincs ez, plusz fokok vannak de -1-2 foknál is simán indul már. Az lehet egy picit segített, hogy többször izzítom aztán indítok csak rá, hátha ez segít neki...
Naplózva

MKIV 2007/11. 1.8 TDCI kombi 125 LE
MKIV 2009/08. 2.0 TDCI kombi 140 LE
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #6330 Dátum: 2015.01.04 vasárnap, 13:54:18 »

Ezt a spuri adalékot szoktuk használni tankoláskor teszünk bele. Olykor  a  mobilpetrol kutakon lévő jumbo gázolaját tankolom még. Más kutakon ritkán fordulok meg.

Szerintem is ez lenne a normális. A múlt héten meg a héten volt -12 fok az éjjel azok kegyetlen szenvedős napok voltak. De azóta már nincs ez, plusz fokok vannak de -1-2 foknál is simán indul már. Az lehet egy picit segített, hogy többször izzítom aztán indítok csak rá, hátha ez segít neki...

télen csak shell és OMV (főleg OMV). semmilyen más kúton nem tankolok.
Naplózva
PensaCola
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 242



« Új hozzászólás #6331 Dátum: 2015.01.05 hétfő, 18:59:26 »

télen csak shell és OMV (főleg OMV). semmilyen más kúton nem tankolok.
Én Agip DieselTECH-et használok, télen-nyáron. Most ugye új akksival a mínuszokban is simán indul.
Forensis kártyával 15 Ft/L kedvezmény is jár erre az adalékolt gázolajra!  finom
Naplózva

MKIV  1.8  TDCi  125 LE  Ghia Executive, 18" 5Y
nas333
Vendég
« Új hozzászólás #6332 Dátum: 2015.01.05 hétfő, 21:13:36 »

hali,

másik topicban tegnap irtam arról hogy a mondeom fura hangot ad ki, most egy picit pontositok, talán igy jobban tudnátok segíteni:

probléma: nagy gázadsásnál furán mély öblös hang jön a motortérböl, de csak akkor ha terhelés alatt van a kocsi, ha egy helyben áll akkor hiába turáztatom a motort teljesen normális  motorhangot ad ki magábol.

4. - 5. és 6. sebességnél jön a jelenség.
kb. 1800-2000-es fordulatnál ha hirtelen gázt adok akkor jön a mély hang, úgy kb. 2500 ig, felette már szimplán csak motor hang.
pl. 5-ikben 100km/h-nál oda lépek neki hogy gyorsuljon, na akkor.
ha ugyanezt mérsékelten teszem akkor teljesen normális.
kocsi nem füstöl, nem rángat, dinamikusan gyorsul.

olyan mintha fals-levegöt szivna- vagy nyomna valahol ki, de akkor gondolom rángatna, vagy nem lenne meg a dinamizmus.

gondolom a kisebb sebességeknél is megvan ez, csak ott ugye olyan hamar elkerülöm, hogy nem tünik fel.

ez mi lehet? és szervizelése milyen árkategoriába esik?

kocsi: mk4 mondeo, 2007, 140 le, titanium.
köszi
by

 
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #6333 Dátum: 2015.01.05 hétfő, 21:14:39 »

hali,

másik topicban tegnap irtam arról hogy a mondeom fura hangot ad ki, most egy picit pontositok, talán igy jobban tudnátok segíteni:

probléma: nagy gázadsásnál furán mély öblös hang jön a motortérböl, de csak akkor ha terhelés alatt van a kocsi, ha egy helyben áll akkor hiába turáztatom a motort teljesen normális  motorhangot ad ki magábol.

4. - 5. és 6. sebességnél jön a jelenség.
kb. 1800-2000-es fordulatnál ha hirtelen gázt adok akkor jön a mély hang, úgy kb. 2500 ig, felette már szimplán csak motor hang.
pl. 5-ikben 100km/h-nál oda lépek neki hogy gyorsuljon, na akkor.
ha ugyanezt mérsékelten teszem akkor teljesen normális.
kocsi nem füstöl, nem rángat, dinamikusan gyorsul.

olyan mintha fals-levegöt szivna- vagy nyomna valahol ki, de akkor gondolom rángatna, vagy nem lenne meg a dinamizmus.

gondolom a kisebb sebességeknél is megvan ez, csak ott ugye olyan hamar elkerülöm, hogy nem tünik fel.

ez mi lehet? és szervizelése milyen árkategoriába esik?

kocsi: mk4 mondeo, 2007, 140 le, titanium.
köszi
by

 
az olajcsere szervíz úgy 30 e ft körül...... vigyor3
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #6334 Dátum: 2015.01.05 hétfő, 21:17:07 »

hali,

másik topicban tegnap irtam arról hogy a mondeom fura hangot ad ki, most egy picit pontositok, talán igy jobban tudnátok segíteni:

probléma: nagy gázadsásnál furán mély öblös hang jön a motortérböl, de csak akkor ha terhelés alatt van a kocsi, ha egy helyben áll akkor hiába turáztatom a motort teljesen normális  motorhangot ad ki magábol.

4. - 5. és 6. sebességnél jön a jelenség.
kb. 1800-2000-es fordulatnál ha hirtelen gázt adok akkor jön a mély hang, úgy kb. 2500 ig, felette már szimplán csak motor hang.
pl. 5-ikben 100km/h-nál oda lépek neki hogy gyorsuljon, na akkor.
ha ugyanezt mérsékelten teszem akkor teljesen normális.
kocsi nem füstöl, nem rángat, dinamikusan gyorsul.

olyan mintha fals-levegöt szivna- vagy nyomna valahol ki, de akkor gondolom rángatna, vagy nem lenne meg a dinamizmus.

gondolom a kisebb sebességeknél is megvan ez, csak ott ugye olyan hamar elkerülöm, hogy nem tünik fel.

ez mi lehet? és szervizelése milyen árkategoriába esik?

kocsi: mk4 mondeo, 2007, 140 le, titanium.
köszi
by

 

Nem a kuplung csúszik meg?
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #6335 Dátum: 2015.01.05 hétfő, 21:19:03 »

hali,

másik topicban tegnap irtam arról hogy a mondeom fura hangot ad ki, most egy picit pontositok, talán igy jobban tudnátok segíteni:

probléma: nagy gázadsásnál furán mély öblös hang jön a motortérböl, de csak akkor ha terhelés alatt van a kocsi, ha egy helyben áll akkor hiába turáztatom a motort teljesen normális  motorhangot ad ki magábol.

4. - 5. és 6. sebességnél jön a jelenség.
kb. 1800-2000-es fordulatnál ha hirtelen gázt adok akkor jön a mély hang, úgy kb. 2500 ig, felette már szimplán csak motor hang.
pl. 5-ikben 100km/h-nál oda lépek neki hogy gyorsuljon, na akkor.
ha ugyanezt mérsékelten teszem akkor teljesen normális.
kocsi nem füstöl, nem rángat, dinamikusan gyorsul.

olyan mintha fals-levegöt szivna- vagy nyomna valahol ki, de akkor gondolom rángatna, vagy nem lenne meg a dinamizmus.

gondolom a kisebb sebességeknél is megvan ez, csak ott ugye olyan hamar elkerülöm, hogy nem tünik fel.

ez mi lehet? és szervizelése milyen árkategoriába esik?

kocsi: mk4 mondeo, 2007, 140 le, titanium.
köszi
by

 
szerintem lehet turbócső lukadás is.Egy diagnosztika nem ártana,hátha van tárolt hiba is.gyere el pénteken a minire.A Baloghnál mindig nála van a diagcucca. vigyor3
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
nas333
Vendég
« Új hozzászólás #6336 Dátum: 2015.01.05 hétfő, 22:28:22 »

a kupplung biztosan nem csuszik.

turbocsö lukadás? nem tudom, de akkor nem rángatna, meg letiltana? ezelötti audimnál úgy volt.
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #6337 Dátum: 2015.01.05 hétfő, 22:36:53 »

a kupplung biztosan nem csuszik.

turbocsö lukadás? nem tudom, de akkor nem rángatna, meg letiltana? ezelötti audimnál úgy volt.


Miért ne csúszhatna?
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #6338 Dátum: 2015.01.05 hétfő, 23:37:03 »

Miért ne csúszhatna?

mert akkor a fordulatszám megemelkedik, de az autó nem igazán gyorsúl.

Nekem volt egy mély hangja amíg a pierburg szelepet ki nem cseréltem. Szerintem a turbó lapátokat nem tudja normálisan állítani, ezért kapod ezt a hangot.
Naplózva
nas333
Vendég
« Új hozzászólás #6339 Dátum: 2015.01.06 kedd, 00:07:56 »

egy picit utána olvastam a pierburg szelepnek német oldalon.
ott azt irják hogy motor leállitása után valami zümmög, na ez nálam is jelen van! ez a szelep akkor befolyásolhatja a motor hangját menet közben is?
továbbá azt irják hogy a levegö szürö alatt van ez a szelep. ez stimmel? esetleg ezt otthon is ki lehet cserélni, vagy nagy szakértelem kell hozzá?
ebayen kb 50€ egy ilyen szelep, de tipus nincs megadva, csak gyártási szám, igy honnan tudom hogy melyik a jó?

ha be viszem szervizbe a kocsit és ténylegesen ez a gond akkor azt rögtön ki tudják mutatni vagy csak találgatnak?
Naplózva
Arabic
Vendég
« Új hozzászólás #6340 Dátum: 2015.01.06 kedd, 01:22:11 »

egy picit utána olvastam a pierburg szelepnek német oldalon.
ott azt irják hogy motor leállitása után valami zümmög, na ez nálam is jelen van! ez a szelep akkor befolyásolhatja a motor hangját menet közben is?
továbbá azt irják hogy a levegö szürö alatt van ez a szelep. ez stimmel? esetleg ezt otthon is ki lehet cserélni, vagy nagy szakértelem kell hozzá?
ebayen kb 50€ egy ilyen szelep, de tipus nincs megadva, csak gyártási szám, igy honnan tudom hogy melyik a jó?

ha be viszem szervizbe a kocsit és ténylegesen ez a gond akkor azt rögtön ki tudják mutatni vagy csak találgatnak?

drága öcsém,

nézz már a gép alá, nem e a kipufogód van elrohadva és attól van komolyabb hangja... nekem is így kezdődött.
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #6341 Dátum: 2015.01.06 kedd, 08:21:53 »

mert akkor a fordulatszám megemelkedik, de az autó nem igazán gyorsúl.

Nekem volt egy mély hangja amíg a pierburg szelepet ki nem cseréltem. Szerintem a turbó lapátokat nem tudja normálisan állítani, ezért kapod ezt a hangot.

Nekem sokszor csak annyira csúszott meg, hogy nem pörgött fel, de berezonált az autó... és ezen a fordulaton.

Pierburg szeleptől nem lesz más hangja, egyszerűen csak nagyobb a lórugás, nagyobb a turbóluk.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #6342 Dátum: 2015.01.06 kedd, 10:22:28 »

Nekem sokszor csak annyira csúszott meg, hogy nem pörgött fel, de berezonált az autó... és ezen a fordulaton.

Pierburg szeleptől nem lesz más hangja, egyszerűen csak nagyobb a lórugás, nagyobb a turbóluk.

sajna lesz és pont ilyen speciális esetben. A lényege, hogy alacsony fordulatról visszaváltás nélküli gyorsításnál a beragadt szelep nem állítja a megfelelő szögbe a lapátokat és van turbó nyomás, de nem az ami kellene és egy mélyebb hangon gyorsít az autó, ami elmúlik amikor megjön a megfelelő nyomás vagy az intenzív gyorsítást befejezed. Én tapasztalatból mondom, mert az egész autót átvizslattam, hogy mi van és persze leállásnál dörmögött a szelep. Csere után soha nem fordult elő ilyen.
Naplózva
mondeofan
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 763


E-mail
« Új hozzászólás #6343 Dátum: 2015.01.06 kedd, 19:58:07 »

egy picit utána olvastam a pierburg szelepnek német oldalon.
ott azt irják hogy motor leállitása után valami zümmög, na ez nálam is jelen van! ez a szelep akkor befolyásolhatja a motor hangját menet közben is?
továbbá azt irják hogy a levegö szürö alatt van ez a szelep. ez stimmel? esetleg ezt otthon is ki lehet cserélni, vagy nagy szakértelem kell hozzá?
ebayen kb 50€ egy ilyen szelep, de tipus nincs megadva, csak gyártási szám, igy honnan tudom hogy melyik a jó?

ha be viszem szervizbe a kocsit és ténylegesen ez a gond akkor azt rögtön ki tudják mutatni vagy csak találgatnak?


Ha van egy kis műszaki érzéked, szoktál barkácsolni, nyugodtan cseréld ki magad:

2 db 6-os anya fogja fel. 1 db elektromos csati és két db vákuumcső megy rá. Cseréje nem bonyolult. Fontos, hogy a vákuumcsöveket fel ne cseréld, a többit elrontani nem tudod.

Legolcsóbb és biztos kísérlet, hogy ha a két szelepet felcseréled. Ugyanis kettő egyforma szelepet találsz a motortérben. Az egyik a turbó geometriát állítja, a másik a leállításnál a fojtószelep elzárásáért felelős. Ez a művelet is jól átgondoltan 30 percbe belefér, s egyből kiderül , hogy ezzel van-e gond.

Üdv.: Peti

Naplózva

2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
nas333
Vendég
« Új hozzászólás #6344 Dátum: 2015.01.06 kedd, 22:30:58 »

alá néztem a kocsinak, kipufogon nem veszek észre semmi olyan eltérést, nem érzékelek semilyen kifulyást.

a szelepel kapcsolatban:
amit tegnap irtam 50,- euros ár az stimmel? mert találtam 150,- körül is?
egr és agr ugyanaz vagy különbözik?
esetleg itthon honnan lehet beszerezni, és milyen cikszám alatt van forgalomban?
köszi
laci
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #6345 Dátum: 2015.01.06 kedd, 23:18:04 »

alá néztem a kocsinak, kipufogon nem veszek észre semmi olyan eltérést, nem érzékelek semilyen kifulyást.

a szelepel kapcsolatban:
amit tegnap irtam 50,- euros ár az stimmel? mert találtam 150,- körül is?
egr és agr ugyanaz vagy különbözik?
esetleg itthon honnan lehet beszerezni, és milyen cikszám alatt van forgalomban?
köszi
laci

én innen vettem. Gyorsan megjött és tökéletes:
https://alkatreszek.hu/nyomasatalakito_turbotolto_pierburg?cikkkod=7.01771.01%7CSZ#.VKxe_ivF-is
Naplózva
nas333
Vendég
« Új hozzászólás #6346 Dátum: 2015.01.06 kedd, 23:33:34 »

ezt c-max 2.0-hoz írja.
gondolom egyezik a mondeo 2.0 tdci 10-lovassal, nem?

ha kicserélem erre valami elromolhat hosszú távon?
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #6347 Dátum: 2015.01.06 kedd, 23:39:06 »

ezt c-max 2.0-hoz írja.
gondolom egyezik a mondeo 2.0 tdci 10-lovassal, nem?

ha kicserélem erre valami elromolhat hosszú távon?

Én ebbe raktam:
 2008 MK4 Titanium Aut. 2.0TDCi
Naplózva
mondeofan
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 763


E-mail
« Új hozzászólás #6348 Dátum: 2015.01.07 szerda, 06:07:49 »

Én ebbe raktam:
 2008 MK4 Titanium Aut. 2.0TDCi

Én is ilyet vettem, tökéletes.
Naplózva

2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #6349 Dátum: 2015.01.07 szerda, 08:16:05 »

ezt c-max 2.0-hoz írja.
gondolom egyezik a mondeo 2.0 tdci 10-lovassal, nem?

ha kicserélem erre valami elromolhat hosszú távon?

A ráírt szám alapján is stimmel. És a lehúzod a cikkszámos matricát, alatta egy másik, szintén jó cikkszám van...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Oldalak: 1 ... 120 121 122 123 124 125 126 [127] 128 129 130 131 132 133 134 ... 297   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.095 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.