Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.04.19 péntek, 14:12:59 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: [1] 2 3 4 5 6 7 8 ... 296   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 4693790 alkalommal)
0 Felhasználó és 2 vendég van a témában
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37275


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Dátum: 2009.08.30 vasárnap, 17:59:33 »

TDCi motorok
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #1 Dátum: 2009.08.31 hétfő, 14:41:39 »

Nekem 2.2 TDCi-m van és nagyon elégedett vagyok vele.  Wink
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26655


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #2 Dátum: 2009.08.31 hétfő, 14:52:58 »



Nekem siemens vezérelt 2.0 tdci-m van, és még nagyon elégedett vagyok Vele.  beka3 vigyor3
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
zsoel
Vendég
« Új hozzászólás #3 Dátum: 2009.08.31 hétfő, 19:47:00 »


Nekem siemens vezérelt 2.0 tdci-m van, és még nagyon elégedett vagyok Vele.  beka3 vigyor3

Dettó!  smile
Naplózva
JOCi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2069



E-mail
« Új hozzászólás #4 Dátum: 2009.08.31 hétfő, 19:55:48 »

Dettó!  smile
Nekem is 2.0 TDCi-m van, 70 ezer km felett, hibamentesen, kényelmesen elvagyunk!
Naplózva

2007.06. ezüst "cápa" Ghia kombi TDCi Mondi + BMW Motorrad
A Mondeo elkelt!!!!
zsoel
Vendég
« Új hozzászólás #5 Dátum: 2009.09.01 kedd, 16:23:33 »

Itt mindenki olyan elégedett!  nyes
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26655


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #6 Dátum: 2009.09.01 kedd, 16:24:43 »

Itt mindenki olyan elégedett!  nyes

ez csak azért lehet mert mondeónk van  hehe
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
jocinho7
Vendég
« Új hozzászólás #7 Dátum: 2009.09.11 péntek, 16:41:44 »

Nekünk 2.0tdci van, egy hete chippeltettük, nagyon jó lett! 170le, 410nm. Smiley Egy 2.5tdi audit szivattam vele a pályán, természetesen németországban.. wow1 nyes
Naplózva
ReaperGopher
Vendég
« Új hozzászólás #8 Dátum: 2009.09.12 szombat, 07:46:42 »

Nekünk 2.0tdci van, egy hete chippeltettük, nagyon jó lett! 170le, 410nm. Smiley Egy 2.5tdi audit szivattam vele a pályán, természetesen németországban.. wow1 nyes

Kérdés mihez képest lett jó? Tudod mit csináltak az atóddal? Megemelték a CR nyomását. Ne csodálkozz ha idő előtt fogsz EGR-t kettőstömegű lendkereket, kuplungot, csúcsot cserélni. Ezek mellett mindig van lesz autó ami úgyis ott fog hagyni. Így is megéri?
Naplózva
zsoel
Vendég
« Új hozzászólás #9 Dátum: 2009.09.12 szombat, 09:12:27 »

Nekünk 2.0tdci van, egy hete chippeltettük, nagyon jó lett! 170le, 410nm. Smiley Egy 2.5tdi audit szivattam vele a pályán, természetesen németországban.. wow1 nyes


A kapott adatokat csak saccolták, vagy megmérték az autót?
ha van mérési eredményed, akkor azt szivesen megnézzük!

A 2.0 tdci 2 motorral is kapható nálunk.
A tiéd mekkora teljesítményű volt alapból?
MKIV-ről van szó, ugye?
« Utoljára szerkesztve: 2009.09.12 szombat, 09:16:30 írta zsoel » Naplózva
zsoel
Vendég
« Új hozzászólás #10 Dátum: 2009.09.12 szombat, 09:14:19 »

Kérdés mihez képest lett jó? Tudod mit csináltak az atóddal? Megemelték a CR nyomását. Ne csodálkozz ha idő előtt fogsz EGR-t kettőstömegű lendkereket, kuplungot, csúcsot cserélni. Ezek mellett mindig van lesz autó ami úgyis ott fog hagyni. Így is megéri?

Általában a boxok emelnek "csak" CR nyomást.
A tisztességesen megírt chip legalább 4-6 karaktert állít, illetve hangol össze.
Emel a turbónyomáson, gázpedál érzékenységen, Cr-n, stb....

Akár még jó is lehet az!  Wink

Ott van igazságod, ha túlhúzzák a kocsit. Akkor valóban a többi alkatrész rovására megy a  nagyobb teljesítmény.
10-15 % tartalék van ezekben a motorokban.
« Utoljára szerkesztve: 2009.09.12 szombat, 09:17:45 írta zsoel » Naplózva
ReaperGopher
Vendég
« Új hozzászólás #11 Dátum: 2009.09.12 szombat, 09:28:13 »

Általában a boxok emelnek "csak" CR nyomást.
A tisztességesen megírt chip legalább 4-6 karaktert állít, illetve hangol össze.
Emel a turbónyomáson, gázpedál érzékenységen, Cr-n, stb....

Akár még jó is lehet az!  Wink

Ott van igazságod, ha túlhúzzák a kocsit. Akkor valóban a többi alkatrész rovására megy a  nagyobb teljesítmény.
10-15 % tartalék van ezekben a motorokban.
Szerintem már láttam egy párszor chippelt TDCi motort is meg a hatását is. Akár box akár software egy dologgal kapsz nagyobb teljesítmélnyt ha több üzemanyagot nyomsz be. Ehhez vagy becsapod go hőmérséklet értékét vagy megemeled a CR nyomást. A többlet levegő pedig már adódik a többlet üzemanyagból.
Naplózva
mACSman
Vendég
« Új hozzászólás #12 Dátum: 2009.09.12 szombat, 09:32:14 »

Szerintem már láttam egy párszor chippelt TDCi motort is meg a hatását is. Akár box akár software egy dologgal kapsz nagyobb teljesítmélnyt ha több üzemanyagot nyomsz be. Ehhez vagy becsapod go hőmérséklet értékét vagy megemeled a CR nyomást. A többlet levegő pedig már adódik a többlet üzemanyagból.
Úgy látom vágod.  eljen
Nincs kedved jönni a talira? Nekem is chippelt az autóm, volna néhány kérdésem.  wave
Naplózva
ReaperGopher
Vendég
« Új hozzászólás #13 Dátum: 2009.09.12 szombat, 09:35:06 »

Úgy látom vágod.  eljen
Nincs kedved jönni a talira? Nekem is chippelt az autóm, volna néhány kérdésem.  wave
Most nem mert van egyéb program de a legközelebbire mindenképpen menni akarok, viszek majd egy kicsit komolyabb diag cuccot is.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48446



« Új hozzászólás #14 Dátum: 2009.09.12 szombat, 09:35:37 »

Úgy látom vágod.  eljen
Nincs kedved jönni a talira? Nekem is chippelt az autóm, volna néhány kérdésem.  wave
vigyor3
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
mACSman
Vendég
« Új hozzászólás #15 Dátum: 2009.09.12 szombat, 09:36:25 »

Most nem mert van egyéb program de a legközelebbire mindenképpen menni akarok, viszek majd egy kicsit komolyabb diag cuccot is.
Kár....., na majd legközelebb.  worship
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48446



« Új hozzászólás #16 Dátum: 2009.09.12 szombat, 09:37:53 »

Most nem mert van egyéb program de a legközelebbire mindenképpen menni akarok, viszek majd egy kicsit komolyabb diag cuccot is.
Most okt 3.án nem jössz a lurdys(megbeszélős) minire?
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
ReaperGopher
Vendég
« Új hozzászólás #17 Dátum: 2009.09.12 szombat, 09:42:44 »

Most okt 3.án nem jössz a lurdys(megbeszélős) minire?
Aznap hajnalban száll le a gépem a nyaralásból (na jó határeset, hogy nyaralás de ott még nyár van) Így marad a következő alkalom.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #18 Dátum: 2009.09.12 szombat, 13:28:25 »

Nekem is 2.0 TDCi-m van, 70 ezer km felett, hibamentesen, kényelmesen elvagyunk!

Már 70e? Akkor az én 110e-emmel sehol sem vagyok... lassan leelőzöl...  vigyor3
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
zsoel
Vendég
« Új hozzászólás #19 Dátum: 2009.09.13 vasárnap, 10:22:53 »

Aznap hajnalban száll le a gépem a nyaralásból (na jó határeset, hogy nyaralás de ott még nyár van) Így marad a következő alkalom.

Ha hajnalban érkezel, akkor pont odaérnél az aznapi talira!  smile
Naplózva
jocinho7
Vendég
« Új hozzászólás #20 Dátum: 2009.09.13 vasárnap, 23:50:42 »

MKIV igen
Nem holmi üzemanyag nyomást átbasszuk dologgal meg ellenállással csinált chip...
Lementették az autó összes paraméterét, majd németországba kiküldték aholt átírták a dolgokat benne, majd visszaküldték és úgy rakták fel. 140lovas volt gyárilag. És Magyarország egyik, ha nem a legjobb chippelője csinálta.
Azért én sem bíznám fogalmatlanokra az autómat, meg h 30ért megcsinálom stb.
Ja és nem füstöl a chiptől...
« Utoljára szerkesztve: 2009.09.13 vasárnap, 23:52:34 írta jocinho7 » Naplózva
jocinho7
Vendég
« Új hozzászólás #21 Dátum: 2009.09.13 vasárnap, 23:54:23 »

Szerintem már láttam egy párszor chippelt TDCi motort is meg a hatását is. Akár box akár software egy dologgal kapsz nagyobb teljesítmélnyt ha több üzemanyagot nyomsz be. Ehhez vagy becsapod go hőmérséklet értékét vagy megemeled a CR nyomást. A többlet levegő pedig már adódik a többlet üzemanyagból.


Te annyira okosnak érzed magadat hogy hihetetlen... Smiley Érdekes hogy ha ugyanugy megyek vele mint chip előtt, kevesebbet fogyaszt jóval, és megtett kmben is megmutatkozik... sztem olvasgass a chipek után.. Smiley
Naplózva
zsoel
Vendég
« Új hozzászólás #22 Dátum: 2009.09.14 hétfő, 07:40:26 »

MKIV igen
Nem holmi üzemanyag nyomást átbasszuk dologgal meg ellenállással csinált chip...
Lementették az autó összes paraméterét, majd németországba kiküldték aholt átírták a dolgokat benne, majd visszaküldték és úgy rakták fel. 140lovas volt gyárilag. És Magyarország egyik, ha nem a legjobb chippelője csinálta.
Azért én sem bíznám fogalmatlanokra az autómat, meg h 30ért megcsinálom stb.
Ja és nem füstöl a chiptől...

Én sejtem, hogy melyik cégnél, illetve kinél voltál.  Wink
De ha jól sejtem, akkor nincs papírod a chip-elt teljesítményről, csak azt mondták, hogy ennyi lett.
Naplózva
jocinho7
Vendég
« Új hozzászólás #23 Dátum: 2009.09.14 hétfő, 14:39:42 »

Én sejtem, hogy melyik cégnél, illetve kinél voltál.  Wink
De ha jól sejtem, akkor nincs papírod a chip-elt teljesítményről, csak azt mondták, hogy ennyi lett.


Igen, de bemérte volna padon ha szerettem volna:) Egyre gondolunk? K. Sz. a monogramja:)
Naplózva
zsoel
Vendég
« Új hozzászólás #24 Dátum: 2009.09.14 hétfő, 20:51:28 »

Igen, de bemérte volna padon ha szerettem volna:) Egyre gondolunk? K. Sz. a monogramja:)

Pü ment.
Naplózva
ReaperGopher
Vendég
« Új hozzászólás #25 Dátum: 2009.09.15 kedd, 15:03:39 »


Te annyira okosnak érzed magadat hogy hihetetlen... Smiley Érdekes hogy ha ugyanugy megyek vele mint chip előtt, kevesebbet fogyaszt jóval, és megtett kmben is megmutatkozik... sztem olvasgass a chipek után.. Smiley
Az olvasgatást meghagynám az olyanoknak akik még elhiszik hogy a chippelés után kevesebbet eszik az auto. Nekem elég az hogy  idövel belekerül a chippesek zöme az adatbázisomba.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48446



« Új hozzászólás #26 Dátum: 2009.09.15 kedd, 15:10:20 »

Az olvasgatást meghagynám az olyanoknak akik még elhiszik hogy a chippelés után kevesebbet eszik az auto. Nekem elég az hogy  idövel belekerül a chippesek zöme az adatbázisomba.
Grin
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
zsoel
Vendég
« Új hozzászólás #27 Dátum: 2009.09.15 kedd, 19:36:11 »

Az olvasgatást meghagynám az olyanoknak akik még elhiszik hogy a chippelés után kevesebbet eszik az auto. Nekem elég az hogy  idövel belekerül a chippesek zöme az adatbázisomba.

Miért? Bontóban dolgozol vagy hol? Smiley
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #28 Dátum: 2009.09.15 kedd, 20:24:28 »

Miért? Bontóban dolgozol vagy hol? Smiley

rendorsegen, trafipaxos beosztas  Cheesy
Naplózva

blah blah blah
zsoel
Vendég
« Új hozzászólás #29 Dátum: 2009.09.15 kedd, 20:44:51 »

rendorsegen, trafipaxos beosztas  Cheesy

Erre gondoltam én is, de rákérdezni nem mertem!  smile
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48446



« Új hozzászólás #30 Dátum: 2009.09.15 kedd, 21:19:06 »

Miért? Bontóban dolgozol vagy hol? Smiley
taps
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
ReaperGopher
Vendég
« Új hozzászólás #31 Dátum: 2009.09.15 kedd, 21:40:40 »

Miért? Bontóban dolgozol vagy hol? Smiley
Ennyire azért nem hat gyorsan a chippelés, de van velük munka.
Naplózva
ReaperGopher
Vendég
« Új hozzászólás #32 Dátum: 2009.09.15 kedd, 21:43:47 »

rendorsegen, trafipaxos beosztas  Cheesy
Gondozó vagyok az idegosztályon. Az elkóborolt ápoltakat próbálom visszaterelni a zárt osztályra, csak ahogy látom egyelőre kevés sikerrel.
Naplózva
tádé
Vendég
« Új hozzászólás #33 Dátum: 2009.09.15 kedd, 21:44:30 »

Gondozó vagyok az idegosztályon. ...
Akkor te kellesz a moderátorok közé...  eplus2
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #34 Dátum: 2009.09.16 szerda, 08:36:02 »

Gondozó vagyok az idegosztályon. Az elkóborolt ápoltakat próbálom visszaterelni a zárt osztályra, csak ahogy látom egyelőre kevés sikerrel.

vaaaaaaa  Cheesy Beutalnek 1-2 (volt)modit kezelesre  Cheesy wave
Naplózva

blah blah blah
jocinho7
Vendég
« Új hozzászólás #35 Dátum: 2009.09.16 szerda, 17:47:21 »

Az olvasgatást meghagynám az olyanoknak akik még elhiszik hogy a chippelés után kevesebbet eszik az auto. Nekem elég az hogy  idövel belekerül a chippesek zöme az adatbázisomba.
Nevetségesnek találom a hozzászólásodat Smiley gondolkozzál már józan ésszel:) ugyanazt az autót mi viszi könnyebben? 140lóerő vagy 170? szerinted melyik erőlködik jobban?Smiley mert szerintem a 170 könnyebben viszi, nem kell annyira erölködnie:) nah szerintem be is fejezheted, mert logikátlanul gondolkozol:)
« Utoljára szerkesztve: 2009.09.16 szerda, 18:00:55 írta jocinho7 » Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48446



« Új hozzászólás #36 Dátum: 2009.09.16 szerda, 17:49:52 »


Kérlek módosítsd a hsz-ed!!!!
Ez sértő és személyes!Nem ilyen hangnemben szólított meg téged ő sem!
Köszönöm!
« Utoljára szerkesztve: 2009.09.16 szerda, 18:15:55 írta alf » Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
jocinho7
Vendég
« Új hozzászólás #37 Dátum: 2009.09.16 szerda, 18:01:12 »

Kérlek módosítsd a hsz-ed!!!!
Ez sértő és személyes!Nem ilyen hangnemben szólított meg téged ő sem!
Köszönöm!

módosítottam, bocs:)
Naplózva
mACSman
Vendég
« Új hozzászólás #38 Dátum: 2009.09.16 szerda, 18:03:37 »

módosítottam, bocs:)
eljen
Egyébként chippelt az enyém is és normál körülmények között kevesebbet eszik, ez tény.
De ha oda rúgsz neki akkor viszont eszik a ló!  Wink
« Utoljára szerkesztve: 2009.09.16 szerda, 18:08:36 írta mACSman » Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48446



« Új hozzászólás #39 Dátum: 2009.09.16 szerda, 18:14:24 »

módosítottam, bocs:)
worship
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
jocinho7
Vendég
« Új hozzászólás #40 Dátum: 2009.09.16 szerda, 18:46:34 »

eljen
Egyébként chippelt az enyém is és normál körülmények között kevesebbet eszik, ez tény.
De ha oda rúgsz neki akkor viszont eszik a ló!  Wink

ez így van Smiley de ha ugyanugy vezetsz vele mint chip előtt, akkor esik a fogyasztása. jó, én is rugdostam neki mostanság, élveztem a ménest Smiley
« Utoljára szerkesztve: 2009.09.16 szerda, 18:50:47 írta jocinho7 » Naplózva
mACSman
Vendég
« Új hozzászólás #41 Dátum: 2009.09.16 szerda, 19:08:19 »

ez így van Smiley de ha ugyanugy vezetsz vele mint chip előtt, akkor esik a fogyasztása. jó, én is rugdostam neki mostanság, élveztem a ménest Smiley
A fogyasztást nem nagyon nézem, automata mind2.
Élvezem ahogy megy, ennyi.  taps
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #42 Dátum: 2009.09.16 szerda, 19:55:01 »

Nevetségesnek találom a hozzászólásodat Smiley gondolkozzál már józan ésszel:) ugyanazt az autót mi viszi könnyebben? 140lóerő vagy 170? szerinted melyik erőlködik jobban?Smiley mert szerintem a 170 könnyebben viszi, nem kell annyira erölködnie:) nah szerintem be is fejezheted, mert logikátlanul gondolkozol:)

A 170 ló az a csúcs. Te nem abban a tartományban használod. Amúgy nem az a lényeg, hogy hány lovas az autó, hanem hogy abban a tartományban mekkora a hatásfoka. Tehát egy erősebb autó jó nagy sebességnél nem fog annyival többet enni, mint egy kisebb.
És akár az is elképzelhető, hogy itt kevesebbet fogyaszt, mint a kis űrtartalmú.
Viszont azt jó tudni, hogy ahogy növeled a teljesítményt, egyre dúsabb keveréket tolsz be neki, mert a levegő mennyiségének azért van, ami határt szab. Tehát pl egy szívó benzines valószínűleg többet fog enni.
A TD motoroknál más a helyzet. Légfelesleggel dolgoznak, addig lehet több anyagot tolni, amíg meg nem szűnik a légfelesleg. Ha megszűnt, jön a korom, füstöl az autó. Na itt már az üzemanyag elégetlenül a kipuffon távozik - megnőtt a fogyi.
Ha viszont emeled a tnyomást, akkor jobb lesz a hatásfok, de azt sem lehet végtelenségig...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
szbela
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 395

Henry-Ford


E-mail
« Új hozzászólás #43 Dátum: 2009.09.16 szerda, 22:43:03 »

ooo pedig olyan szepen indult ez a topick annyi szep,kedves,elegedett szavat kelett olvassak,itt egesszen mas ertelmet erztem abban a szoban h feel the diference,muszaj volt igy  bedurvulni???  rinya rinya rinya rinya
Naplózva

MK3, 2.0 TDDI 115-ph,4 Ajtos, VP44 Sad
zsoel
Vendég
« Új hozzászólás #44 Dátum: 2009.10.09 péntek, 21:40:30 »

Kiváncsi leszek igazán hidegben ez a TDCi motor milyen hamar melegszik fel, és mennyire tudja felfűteni az utasteret.
Korábban, még MKIII dizeleknél nagy eszmefuttatások voltak arról, hogy takarjuk a hűtőt vagy ne takarjuk a hűtőt?

Most meg olvasom, hogy a fullos off BMW-nél hideg esetében gyárilag elfordulnak a hűtő előtti lamellák, ezzel is javítva a felmelegedést.
Naplózva
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #45 Dátum: 2009.10.10 szombat, 11:07:06 »

Kiváncsi leszek igazán hidegben ez a TDCi motor milyen hamar melegszik fel, és mennyire tudja felfűteni az utasteret.
Korábban, még MKIII dizeleknél nagy eszmefuttatások voltak arról, hogy takarjuk a hűtőt vagy ne takarjuk a hűtőt?

Most meg olvasom, hogy a fullos off BMW-nél hideg esetében gyárilag elfordulnak a hűtő előtti lamellák, ezzel is javítva a felmelegedést.
Igazából a motor melegentartása szempontjából semmi jelentősége nincs, mert a termosztát addíg úgysem enged a hűtőből vizet, amíg nem kell, gondolom a motor környezetének "melegentartása" miatt hogy a motort kívülről ne hűtse a -10 fokos menetszél...valamit biztos számít.
Én soha nem tennék takarót a hűtőm elé, mert nem tudhatja az ember, hogy mikor kell rendesen terhelni a motort, akkor meg hiába van hideg, már kevés a hűtőfelület.
Persze a gyárilag beépített automatikusan nyíló az más.
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #46 Dátum: 2009.10.10 szombat, 13:09:04 »

Igazából a motor melegentartása szempontjából semmi jelentősége nincs, mert a termosztát addíg úgysem enged a hűtőből vizet, amíg nem kell, gondolom a motor környezetének "melegentartása" miatt hogy a motort kívülről ne hűtse a -10 fokos menetszél...valamit biztos számít.
Én soha nem tennék takarót a hűtőm elé, mert nem tudhatja az ember, hogy mikor kell rendesen terhelni a motort, akkor meg hiába van hideg, már kevés a hűtőfelület.
Persze a gyárilag beépített automatikusan nyíló az más.

Van jelentősége. Ha kinn mondjuk -10 fok van, hiába zár le az összes hűtő, a menetszél simán vissza tudja hűteni a teljesen meleg motort is - kis terhelésnél. Mivel ezeknek a motoroknak kicsi a hulladékhője, ez a letakarás sokat számít. (Anno az egyik ismerősömék gurultak le az alpokból. Nem volt kinn -10-nél hidegebb. És jöttek le pár tíz kilométert, javarészt motorfékkel. Egyszer az egyik nő megszólal, hogy ő fázik... a motor teljesen hideg... nyilván itt az utasfűtés vette el a hőt a motortól. Meg a menetszél.)
Amúgy meg, ha jól láttam, a 320d-ben is van ez a hűtőletakaró-móka.
De én se merném letakarni. Esetleg a felét? Viszont az intercoolert meg ki kell hagyni.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
ST220
Vendég
« Új hozzászólás #47 Dátum: 2009.10.13 kedd, 21:49:32 »

Az MKIV 2.0 TDCi-t tényleg húzzák 170-175lóerőig, de a 410 Nm az egy kicsit sok!
Jó az 380-390 Nm-re is.
Nekem a 2.2 TDCi-t húzták meg 424 Nm-re.
Igaz 460-at ígértek, de attól eléggé elmaradtak... És megmértem gyári állapotban is 158 lóerő és 401 Nm volt.
Most meg lett 175 lóerő meg 424 Nm...
Szerintem enyém nincs túlhúzva, ezt simán el kell viselnie a motornak, főleg, hogy itthon futnak 190 lovas példányok is asszem, itt a klubban.
Naplózva
jocinho7
Vendég
« Új hozzászólás #48 Dátum: 2009.10.20 kedd, 16:02:11 »

Az MKIV 2.0 TDCi-t tényleg húzzák 170-175lóerőig, de a 410 Nm az egy kicsit sok!
Jó az 380-390 Nm-re is.
Nekem a 2.2 TDCi-t húzták meg 424 Nm-re.
Igaz 460-at ígértek, de attól eléggé elmaradtak... És megmértem gyári állapotban is 158 lóerő és 401 Nm volt.
Most meg lett 175 lóerő meg 424 Nm...
Szerintem enyém nincs túlhúzva, ezt simán el kell viselnie a motornak, főleg, hogy itthon futnak 190 lovas példányok is asszem, itt a klubban.


Fahrzeug                               PS                             KW                        Drehm.        
Ford                               org    mod.    +              org    mod.    +           org    mod.    +    
Mondeo IV 2.0 TDCi 140     140     170     30           103     125     26           320     410     90
« Utoljára szerkesztve: 2009.10.20 kedd, 16:04:30 írta jocinho7 » Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #49 Dátum: 2009.10.20 kedd, 16:29:21 »

Az MKIV 2.0 TDCi-t tényleg húzzák 170-175lóerőig, de a 410 Nm az egy kicsit sok!
Jó az 380-390 Nm-re is.
Nekem a 2.2 TDCi-t húzták meg 424 Nm-re.
Igaz 460-at ígértek, de attól eléggé elmaradtak... És megmértem gyári állapotban is 158 lóerő és 401 Nm volt.
Most meg lett 175 lóerő meg 424 Nm...
Szerintem enyém nincs túlhúzva, ezt simán el kell viselnie a motornak, főleg, hogy itthon futnak 190 lovas példányok is asszem, itt a klubban.


Ugye a 3-as 2.2-ese 360 Nm, ebből lesz 424. Ez 17%.
A 4-es 2.0-ása  320 Nm, ezt felhúzni 410-re... 28%.
Én is sokallom. Anno a haver vett egy olyan boxot, ami a 250 Nm-ret 360-ra módosította... na ja... a papír mindent elbír.
Pedig még grafikon is járt hozzá...  vigyor3
Ki kell mérni, és minden kiderül.

Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Oldalak: [1] 2 3 4 5 6 7 8 ... 296   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.039 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.