Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 06:22:43 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: [1]   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK4 / Részecskeszűrő hiba facelift-esnél  (Megtekintve 21892 alkalommal)
0 Felhasználó és 1 vendég van a témában
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Dátum: 2015.10.01 csütörtök, 08:16:11 »

"Tanulságos, hátha valaki ilyesmivel küzd: MK4 Mondeo 2,2 – 170 ezer km - DPF eltömődés??

Történt egyszer, 2 hete, hogy a menet közben a kocsim kiírta, hogy „Engine mailfunction”.  Leállítottam a motort, majd újraindítás után eltűnt a hibajelzés. Másnap reggel a sárga motor piktogram megjelent, és izzítás után nem aludt el, de mivel nem volt ott az „Engine mailfunction”, és az autó hibátlanul működött, elmentem a az útba eső Ford márkaszervizbe, ahol megállapították, hogy a részecskeszűrő eltömődött és regenerálni kell. Mondták, hogy fél óra, és ha sikerül, mehetek is tovább, de gondolkozzak el előbb-utóbb egy részecskeszűrő cserén majd, mert ez csak ideiglenesen oldja meg a problémát. Leültem, vártam, láttam az autót az udvaron, és hallottam, amint magasabb fordulaton pörög a motor, majd 10 perc múlva jött a szervizes, hogy nem fut le a regeneráció, megszakadt, ledobta a gépet, és nemsokára megpróbálja újra. Közben – ezúttal határozottabban – közölték, hogy nagyon úgy fest a dolog, miszerint kell vennem egy új részecskeszűrőt, ami katalizátorral együtt (mert így cserélik, egyben) összesen mintegy 805.000 Ft. Mondom, rögtön rendeljünk kettőt belőle, hogy legyen belőle egy pótalkatrész a csomagtartóban, elvileg 1,6 millióért a hülyének is megéri.  falbav
Természetesen gúnynak szántam, mert gondoltam hogy majd jól kiégettetem, vagy vegyi úton kitisztíttatom. Közben visszajött az ember, hogy kész az autó, vihetem. Kérdeztem tőle, hogy ezúttal rendben lefutott a regeneráció? Azt a választ kaptam (szemlesütve), hogy igen, és minden rendben, de majd jó lenne vennem másik DPF szűrőt. Furcsálltam a dolgot, mert az előbbi sikertelen beavatkozás után már nem hallottam a kocsi hangját újra, így nem értettem, hogy az aktív regeneráció (ami ugye 2500 fordulaton, huzamosabb ideig történő motorjáratással jár) hogyan futhatott le, ráadásul 20-25 perc hosszan. Mindegy, gondoltam, mégiscsak ők a márkaszerviz, úgyis sietnem kell, mennem kell, kifizettem a majd’ 15 ezer Ft-os munkadíjat, és „részecskeszűrő regeneráció” szerepel a számlán... Angry
Továbbmentem Pestre, ami onnan 120 km-re van, és Halásztelken meglátogattam kedves Alf fórumtársunkat, akivel előtte lebeszéltem, hogy szívesen csinál egy hibakiolvasást és tud segíteni a további ötletelésben.
Mire odaértem, ismét kigyulladt a sárga motor-lámpa, hibakódolvasás: „a részecskeszűrő el van tömődve”. Alf óvatosságra intett: ezt az információt a kocsi nem a tényleges fizikai eltömődés mértékéből nyeri (azt ugyanis nem tudja megállapítani), hanem a különböző nyomáskülönbségek és más érzékelők-adta információkból számolja ki. Ezért aztán más oka is lehet annak, hogy ezt a hibajelzést kapjuk. Mindenesetre nekiálltunk regenerálni ForScan programmal, de a felmelegítési fázis után pár perccel (valahol 10-12% körül) a regenerálás leállt azzal a hibajelzéssel, hogy az 1-es kamrában lévő levegő hőmérséklete nem elég magas a regeneráláshoz. A szoftverben lévő nem pontos fordítás miatt Alf elmagyarázta nekem, hogy ez azt jelenti, hogy a részecskeszűrő előtt valami okból kifolyólag nem elég magas a levegő hőmérséklete, ami lehet egy lyukas cső miatti nyomásveszteség vagy valami, sorban előtte lévő, eltömődés miatt.
A programban adta magát a lehetőség, hogy a részecskeszűrő értékeit alaphelyzetbe állítsuk, amit megtettünk, és ismét eltűnt a hibajelzést. EKKOR DÖBBENTEM RÁ, HOGY A FORD SZERVIZ IS UGYANEZT CSINÁLTA MEG CSUPÁN, ÉS NÁLUK SEM FUTOTT LE A REGENERÁCIÓ. NEM IS TUDOTT LEFUTNI, HISZEN A KOCSI ABBAN AZ ÁLLAPOTBAN KÉPTELEN VOLT FELFŰTENI KELLŐ HŐMÉRSÉKLETRE A RÉSZECSKESZŰRŐ ELŐTTI LEVEGŐT. Az autó pedig 120 km alatt megtanulta az új értékeket és mivel azok sem voltak jók, így ismét kidobta a jelzést, mire Pestre értem. Tudtam, hogy másnap hosszabb útra kell mennem, és azt is, hogy valószínűleg ismét hamar megtanulja a kocsi az új értékeket és újra hibát dob, de elindultam. 30 km után ismét sárga lámpa, majd mintegy 500 km után (volt egy pár napos külföldi utam) menet közben kidobta a folyamatosan világító sárga lámpa mellé az Engine mailfunction-t, és lekorlátozta a kocsit annyira, hogy 80-90 km/h-val tudtam menni. Megálltam egy útközbeni szervizben (hálásan köszönöm szépen a berettyóújfalui Express Autócentrum autóvillamossági szerelő úriemberének emberséges hozzáállását, aki soron kívül behívott) és egy wifis kütyüvel kiolvasták a hibát: P246C, ami immár a „részecskeszűrő eltömődés” mellett a „kényszerített csökkentett teljesítményt” jelentette. A Bosch gépen megpróbálták lefuttatni a regenerációt, de ugyanúgy nem engedte a gép 8-10 perc után folytatni, mint a márkaszervizben és Alf kollégánál. Az értékek szerint 450-460 C volt a DPF szűrő előtti és 550 C volt az utáni levegő hőmérséklete, ami kevés a regenerációhoz. A számítógép továbbá számolt egy 31%-os eltömődést, ami a részleges regeneráció után 23%-ra módosult. Nem tudom, hogy ezek helyénvaló értékek-e, de elindultam haza csökkentett üzemmódban 450 km-t, de nézzük a jó oldalát: végre egyszer 6,8-at fogyasztott az autó!  nyes
Hazaértem, itt megnézettem egy volt Ford szervizes cimborámmal, aki 10 perc után (!) megállapította, hogy a Ford adatbázisban 9B593 kódjellel szereplő, angolul Fuel Vaporizer-nek nevezett, magyarul (talán) részecskeszűrő előtti befecskendező szelep + izzító-gyertyának nevezetett cucc eltömődött.
Kicserélte egy használtra, ami nem volt eltömődve, de mondta, hogy a gyertya nem biztos, hogy jó, és kérjem meg a márkaszervizeseket, hogy a regenerációt próbálják lefuttatni. Ők közölték, hogy rossz az izzító-gyertya, nem indul el a regeneráció. Visszamentem a cimborámhoz, ahol ügyesen kitaláltuk, hogy egy L alakú cső nem foghat ki rajtunk, a korom nem lehet számunkra ellenfél... Kiszereltük a nemrég előtte berakott, rossz gyertyájú példányt és elővettük az enyémet, amiben feltételeztük, hogy jó volt a gyertya (mert elindult a regenerálás 3 különböző helyszínen 3 különböző géppel), és befogattuk a satuba. Gázlánggal elkezdtük hevíteni, miközben egyikünk levegőt fújt bele kompresszorral mindkét oldalról felváltva, és időnként óvatosan kalapáccsal ütögettük, mígnem ki nem köpött magából egy nagyobb szennyeződést, és onnantól kezdve át tudtunk rajta fújni simán szájjal is. Visszaszereltük tehát a kocsiba és elmentem a márkaszervizbe, ahol ismételten megkértem őket, hogy a regenerálást folytassák le. Ott közölték, hogy kell vennem egy ilyen befecskendező cuccot, újat, mert a mostani rossz, és nem indul el a regenerálás. Megrendeltem az alkatrészt, de szöget ütött a fejemben az, hogy ha eddig működött a gyertya, csak nem folyt át a csövön kellő mennyiségű üzemanyag, és most kipucoltuk a csövet, mitől romolhatott el a gyertya??? Lehúzás és nemtörődömség-szag csapott meg...  falbav
Kértem valakitől egy ELM327-et tudó, v1,4-es USB-s OBD II kábelt (bluetooth-osat vettem előtte, de a Forscan nem csatlakozott vele, valószínűleg sebesség-gondja volt), amivel saját magam nekiláttam a regenerációnak egy elhagyatottabb parkolóban.
A regeneráció 65 C-os motorhőmérséklet után elindult és mintegy 21-22 perc alatt sikeresen lefutott (az eredeti alkatrésszel, amit felhevítve tökéletesre kipucoltunk).
A kényszerű korlátozást a sikeres regeneráció végeztével azonnal kivette a hibák közül, a többi régi DTC-t meg töröltem a menüből és hála Istennek, azóta sem jött vissza semmi…

Tanulságok:
-      ne bízz meg vakon a márkaszervizben (főleg ne azért, mert a bejárat fölött megnyugtató látni a kocsid márkajelzését!!)  
-   mindig kérdezz a szervizben, ha azt akarod, hogy megértsd, mi miért történik az autóddal
-   mondd el a szervizesnek, hogy te szívesen fizetsz neki munkadíjra akár jóval többet is (mert nem tőle sajnálod a pénzt), de ha van rá mód, inkább javítsa meg a rossz alkatrészt, mintsem a teljes hozzá kapcsolódó modult meg kelljen venned többszörös áron, mert nagy valószínűséggel a (fölöslegesen) kicserélt modul hibátlanul működő részegységeit soha nem fogod újra használni (megy a kukába)
-   ha valamit józan paraszti ésszel megfigyelsz, vesd össze a szervizesektől kapott információkkal
-   te ismered annyira az autódat, hogy előfordulhat: szinte érzed, mi lehet a baja
-   ha van megérzésed a hibával kapcsolatban, vagy az általad megfigyelt ok-okozati összefüggések ellentmondanak annak, amire rá akarnak beszélni, gondold át jól, hogyan döntesz
-   ha van némi érzéked ahhoz, hogy mi miért történik egy adott szituációban az autóddal, akkor tarts ki a véleményed mellett (inkább nézzenek okostojásnak, mintsem rád sózzanak 800.000 Ft-ért egy alkatrészt, ami a te kocsidban tökéletesen működik)
-   olvass fórumokat, véleményeket, ha teheted külföldi oldalakon is, rengeteget tanulhatsz az Alf-féle nagyszerű, segítőkész emberektől
-   ha szereztél bármiféle tudást, információt, ne tartsd magadban, hanem tedd közkinccsé, mert másoknak sokat segíthetsz vele

Jó egészséget és sok sikert minden „amatőr” és profi autószerelő fórumtársnak!  

papabahama"


Szerk.: Egy apró dolog talán ki is maradt,ha jól emlékszem.A biztosítéka az izzítógyertyának(20A) mindvégig kivolt égve a biztitáblán,és azt is cserélni kellett,és miután tiszta volt a befecskendező,és kilett cserélve a bizti,azután ár lefutott a regeneráció egyből. eljen

alf

"
- magyar neve : dpf tüzelőanyagpára szelep
- ár : akciósan 75255ft, ugy. nincs belőle, de jó hír, h elég csak az izzítót benne cserélni 12954ft-ért, igaz igy kicsit barkácsolni kell.
- gysz: 1856982 ill. 1892119 "
« Utoljára szerkesztve: 2018.04.04 szerda, 14:00:42 írta alf® » Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Oldalak: [1]   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.056 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.