Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 15:24:40 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: [1] 2 3 4 5   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Ecoboost motorok  (Megtekintve 109773 alkalommal)
0 Felhasználó és 2 vendég van a témában
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Dátum: 2016.02.22 hétfő, 05:59:13 »

BT kérésére,jogosan.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #1 Dátum: 2016.02.22 hétfő, 07:33:09 »

BT kérésére,jogosan.

 fejvakaras
Hát, igazából én örülök neki, ha lesz ennyi benzines, hogy itt még az ecoboost-nak is külön topik kell.  nyes
De akkor alf, légy szíves emeld át a benzines topikokból azokat a hsz-okat, amik biztosan és önállóan ide vonatkoznak. Érdemesnek tartanám pl a saját fogyasztási adataim, az sztem sokakat érdekelhet, aki benzinesben gondolkodik.
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #2 Dátum: 2016.02.22 hétfő, 07:34:08 »

vagy várjatok már! A lópikulát! Most jövök rá, hogy ez lesz az új szivatóhely, nem kell ide semmi...  vigyor3  vigyor3  vigyor3
(BT keze meddig elér...  nyes )
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #3 Dátum: 2016.02.22 hétfő, 08:27:16 »

vagy várjatok már! A lópikulát! Most jövök rá, hogy ez lesz az új szivatóhely, nem kell ide semmi...  vigyor3  vigyor3  vigyor3
(BT keze meddig elér...  nyes )
vigyor3
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #4 Dátum: 2016.02.22 hétfő, 08:37:48 »

vagy várjatok már! A lópikulát! Most jövök rá, hogy ez lesz az új szivatóhely, nem kell ide semmi...  vigyor3  vigyor3  vigyor3
(BT keze meddig elér...  nyes )

De-de, mk5-ben nem tudok ecoboost-ost, csak mk4 faceliftebn akadt egy-két hülye...  hehe
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
peterb
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 47



E-mail
« Új hozzászólás #5 Dátum: 2016.02.22 hétfő, 10:44:20 »

Akkor csatlakozom a hülyék táborába  beka3
Amúgy a hétvégi tankolás 8,6 átlagfogyasztást mutatott. Kisvárosi forgalomban és kb 150 km főúton.  smile
Naplózva

Ford Mondeo MkIV 2.0 EcoBoost (240LE) TitaniumS (2014) Lunar sky
Tibor64
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 42



E-mail
« Új hozzászólás #6 Dátum: 2016.03.19 szombat, 18:30:20 »

Üdv Mindenkinek!
Kérdésem, hogy a motorkontroll lámpa világít, hibaüzenet a műszerfalon nincs, benzinszag, teljesítménycsökkenés szintén nem tapasztalható. Ford márkaszerviz hibakód kiolvasás után katalizátor hibát írt. Katalizátor nem csörömpöl, csend van. Lehet-e hinni a hibás katalizátor hibakódnak, vagy lehet akár szonda is?
Egyszer már megszívtam a hibakód kiolvasással (motorvezérlés kétszer lett kompletten lecserélve rinya).
Ha katalizátor csere van-e valakinek költséghatékony megoldásra javaslata? Az univerzális katalizátor nem jó, mivel a leömlőre van szerelve szomoru1.
Naplózva

Mondeo 1,6 ecoboost Titanium 2012.04 fl. 4ajtó.
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #7 Dátum: 2016.03.20 vasárnap, 00:23:09 »

Üdv Mindenkinek!
Kérdésem, hogy a motorkontroll lámpa világít, hibaüzenet a műszerfalon nincs, benzinszag, teljesítménycsökkenés szintén nem tapasztalható. Ford márkaszerviz hibakód kiolvasás után katalizátor hibát írt. Katalizátor nem csörömpöl, csend van. Lehet-e hinni a hibás katalizátor hibakódnak, vagy lehet akár szonda is?
Egyszer már megszívtam a hibakód kiolvasással (motorvezérlés kétszer lett kompletten lecserélve rinya).
Ha katalizátor csere van-e valakinek költséghatékony megoldásra javaslata? Az univerzális katalizátor nem jó, mivel a leömlőre van szerelve szomoru1.
kéne a pontos hibakód. valószínűbb egy szonda halál
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #8 Dátum: 2016.03.31 csütörtök, 20:36:34 »

Gondolkodtam, hogy hová írjam, jobban végig gondolva a dolgot, itt van talán a legjobb helyen.
Idéig ugye hisztiztem már kétszer, hogy amikor már viszonylag kevés benya van a tankban, nagyobb gyorsításoknál berángat az autó.
Ma kimaxolta a témát ez a kis rohadék.  vigyor3
Kb 1/10 tanknyi üzemanyagot jelzett még az üa szintjelző, kb 430km volt a megtett km és még 130km-t jelzett hátralévő km-nek az autó délután.
A 1-esről mentem fel az M1-re, volt hely, meleg volt az idő, a motor, mondom megnézem mit tudnak a Contik nagy sebességnél a felhajtókon. Az első húzósabb ív vége felé brutálisan visszatorpant az autó, olyan volt, mint ha gyakorlatilag leállt volna a motor  Shocked , hiába nyomtam az első lökösig a gázt. Aztán jött kb 500m egyenes, itt észhez tért, aztán jött a felhajtó 2. hosszú íve, itt megint toltam neki, a vége megint az lett, hogy visszavette brutálisan a motorteljesítményt. Hangsúlyozom, nem az ESP volt, nem az jelzett, nem ESP szerű motorteljesítmény-csökkenés volt. Felhajtottam a pályára, még morogtam kicsit, hogy milyen hülyeség ez már, na mondom tolom neki akkor itt. Na igen, csak ez már nem ment. A hátralévő km-t 130ról átírta 50-re, s úgy ment az autó, hogy annyira gyorsult csak, hogy a pillanatnyi fogyi nem mehetett kb 20L felé, ez kb azt jelentette, hogy 140től egyáltalán! nem gyorsult a kocsi...  wow1 Ha visszaengedtem 120ig, akkor kb félgőzzel elgyorsult 140ig, de onnan semmi... Ha padlóztam, akkor inkább lassult... Na így mentem Bicskétől Tbányáig. Miután konstans nem akart sehol 140 felé menni, félig elkönyveltem, hogy a 2 kanyartól vszínű lelevegősítettem a rendszert, s azért nem tud menni. Viszont a múltkori tankolás előtti rángatások, meg a mostani 130km-ről ugrunk 50-re című történet miatt, annak is adtam 50%ot, hogy a kis üzemanyagszint miatt bhuziskodik a motorvezérlő.
Pontot úgy tettem a dolog végére, hogy Tbányán itattam a szokásos helyen. 63L ment bele, tehát 7L volt még benne. Utána megnéztem, s "újra a régi lett az autóm"  eplus2.
Összefoglalva: ez azért elég egy bosszantó dolog, hogy helyettem akarja eldönteni, hogy állunk-e az út szélén kiürült tankkal, vagy sem.
1/8 alá nem szabad engedni a szintet, mert ott már hülyéskedik padlógázra.
Furcsa, mert a fl előtti dízelem sosem csinált ilyet. Mondjuk az nem is ment így, meg nem is evett ennyit...
A probléma sztem abból jött, hogy a 2 kanyarban lekoppanhatott az üa szint érzékelő a tank aljára (pedig ilyen elvileg nem fordulhatna elő), s mivel a hét vidáman telt (13L átlagban pályán  eplus2), ezért hirtelenbe kiszámolta, hogy igazából már 0m-re sem elegendő így a benne lévő benya...
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Tibor64
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 42



E-mail
« Új hozzászólás #9 Dátum: 2016.04.24 vasárnap, 21:31:57 »


Bíztam a szervízben, és kicserélték a katalizátort. Mentem kb.500Km-t, de eddig semmi gond nem látszik. Pénteken műszakiztattam, (kértem, hogy NE legyenek elnézőek), de a lényeg, hogy megfelelt. Azért az árak érdekesek: nekem 200.000 Ft-ba került, amit elsőre igencsak sokalltam. Amikor meghallottam, hogy más 10-14 éves autókhoz mennyiért lehet kapni,(400-450e), így már 16 év Ford tapasztalat után merem állítani, hogy az üzemeltetése nagyon jó a márkának.
Naplózva

Mondeo 1,6 ecoboost Titanium 2012.04 fl. 4ajtó.
Bajkonur
Vendég
« Új hozzászólás #10 Dátum: 2016.10.30 vasárnap, 12:30:25 »

Sziasztok!
Tudja-e valaki az 1.6 ecoboost motor vezérléscsere intervallumát?
Én a neten csak az 1.0 ecobummot találtam meg,de az meg 200.000/10 év.Értem,hogy olajban fut a szíj,de nekem akkor is futurisztikus wow1
Naplózva
sinci
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 410



E-mail
« Új hozzászólás #11 Dátum: 2016.10.30 vasárnap, 14:05:30 »

Sziasztok!
Tudja-e valaki az 1.6 ecoboost motor vezérléscsere intervallumát?
Én a neten csak az 1.0 ecobummot találtam meg,de az meg 200.000/10 év.Értem,hogy olajban fut a szíj,de nekem akkor is futurisztikus wow1

Nekem is ezt mondták a hivatalos Ford szervizben. Hát legkésőbb 150-nél tuti lecserélem.
Naplózva

2010. 2.0 TDCI 136 LE
Bajkonur
Vendég
« Új hozzászólás #12 Dátum: 2016.10.30 vasárnap, 14:09:13 »

Nekem is ezt mondták a hivatalos Ford szervizben. Hát legkésőbb 150-nél tuti lecserélem.

Oksa,Én is így gondolom!
Naplózva
Gurgiga
Vendég
« Új hozzászólás #13 Dátum: 2016.10.30 vasárnap, 16:11:02 »

Sziasztok . EcoBoost motornal hany km - nel esedekes a  vezerles csereje ?
Naplózva
Gurgiga
Vendég
« Új hozzászólás #14 Dátum: 2016.10.30 vasárnap, 16:13:55 »

Ohhh .. Kesön vettem eszre , hogy az elözö kerdesek is erre vonatkoznak... De azert el a kerdes ..  200e egy szijnal ??
Naplózva
Bajkonur
Vendég
« Új hozzászólás #15 Dátum: 2016.10.30 vasárnap, 16:22:28 »

Ohhh .. Kesön vettem eszre , hogy az elözö kerdesek is erre vonatkoznak... De azert el a kerdes ..  200e egy szijnal ??


Háát,ebben a cikkben még többet írnak    http://www.autonavigator.hu/tippek_tanacsadok/mennyit_bir_a_ford_uj_ecoboost_motorja-7187
Naplózva
Szlobi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 943



E-mail
« Új hozzászólás #16 Dátum: 2016.10.30 vasárnap, 19:51:00 »


Ez az 1.0 ecoboost, nekik 1.6 van és ott ugyanúgy 200e/10év érvényes.
Naplózva

2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.  eljen
Tibor64
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 42



E-mail
« Új hozzászólás #17 Dátum: 2016.11.02 szerda, 19:57:12 »

Sziasztok!
Tudja-e valaki az 1.6 ecoboost motor vezérléscsere intervallumát?
Én a neten csak az 1.0 ecobummot találtam meg,de az meg 200.000/10 év.Értem,hogy olajban fut a szíj,de nekem akkor is futurisztikus wow1
A szervizkönyv szerint 200.000 Km. Ha mást nem is, de a vezérlést csak a hivatalos szervizben cseréltesd ki. Saját tapasztalat, mivel én elsőre, meg másodikra nem így csináltam, szívtam is egy jókorát! Viszont a normális beállítást követően januártól lenyomtunk 38.000 Km-t ezidáig problémamentesen, békességben, nyugalomban.
Naplózva

Mondeo 1,6 ecoboost Titanium 2012.04 fl. 4ajtó.
ReFi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 663



« Új hozzászólás #18 Dátum: 2016.11.03 csütörtök, 16:45:57 »

A szervizkönyv szerint 200.000 Km. Ha mást nem is, de a vezérlést csak a hivatalos szervizben cseréltesd ki. Saját tapasztalat, mivel én elsőre, meg másodikra nem így csináltam, szívtam is egy jókorát! Viszont a normális beállítást követően januártól lenyomtunk 38.000 Km-t ezidáig problémamentesen, békességben, nyugalomban.


Mi történt elsőre, másodikra és harmadikra?  wow1 vagy esetleg mar le volt irva valahova csak nem olvastam volna?
Naplózva

Bajkonur
Vendég
« Új hozzászólás #19 Dátum: 2016.11.06 vasárnap, 12:28:28 »

A szervizkönyv szerint 200.000 Km. Ha mást nem is, de a vezérlést csak a hivatalos szervizben cseréltesd ki. Saját tapasztalat, mivel én elsőre, meg másodikra nem így csináltam, szívtam is egy jókorát! Viszont a normális beállítást követően januártól lenyomtunk 38.000 Km-t ezidáig problémamentesen, békességben, nyugalomban.


Köszi a választ, és engem is érdekelne mi volt a szívás egy vezérléscserében?
Azért azt nem gondolom, hogy csak Ford munkaruhás szerelők tudják hiba nélkül megoldani...  Huh?
Naplózva
Tibor64
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 42



E-mail
« Új hozzászólás #20 Dátum: 2016.11.06 vasárnap, 16:38:02 »

Köszi a választ, és engem is érdekelne mi volt a szívás egy vezérléscserében?
Azért azt nem gondolom, hogy csak Ford munkaruhás szerelők tudják hiba nélkül megoldani...  Huh?
Sajnos ebből a motorból nagyon kevés van és szerelők sem biztos, hogy csont nélkül bevállalják. Régi maszek szerelőm, aki előtte a Fl 1-es focusomat is szerelgette(szerencsére keveset kellett a 375.000 Km alatt) utánanézett és végül bevállalta. Visszahozta a kocsit, átültem és teljesen olyan érzésem volt, mintha egy sima szívó benzines lenne. Hibaüzenet nem volt, nehezebben indult és nem úgy ment. Hibakód kiolvasás hibás jelet írt, ami törölhető volt, de minden újraindítást követően bedobta. Másik szerelőnél már teljesen újra cseréltünk mindent, de a várt hatás elmaradt. Rendeltem vadonat új szíjtárcsát, mert abban van a jeladó. Felrak-hatás elmaradt. Motor szétkap, vezérműtengelyek beállítása+ az eddigi munkák-20Km után meggyulladt a motor.
Mivel Cascos a szakszervizben kicserélték a megégett dolgokat(turbo, csövek, szenzorok, kábelkötegek-amire 3 hónapot kellett várnom)összerakták és náluk is produkálta a hibákat, még egy teljes vezérlés csere+még egy vadi új szíjtárcsa, jelfogó csere oldotta meg a problémát.
Sajnos a szíjtárcsa nincsen ékelve, emiatt speciális gyári illesztőelemmel lehet precízen belőni-ezért javaslom a gyári szervizt. Ráadásul a rengeteg indítgatás miatt a katalizátor is kikönyökölt, úgyhogy újabb 200E.
Szóval ezektől szeretnélek megóvni.(Komplett vezérlés csere 40Km alatt 3x+2db szíjtárcsa+5 hónap autó nélkül...számolnod sem kell, hogy ez mibe fájt!).
Célszerszámokkal megoldják, még a szervizes árak sem durván elszabadultak, és nem utolsó sorban fél év garancia.
De a lényeg, hogy január végén, amikor visszakaptam a régi szuper járgány volt alattam, lezavartunk majdnem 40e Kmt és csak megy, teszi a dolgát!
Üdv:Tibor
Naplózva

Mondeo 1,6 ecoboost Titanium 2012.04 fl. 4ajtó.
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #21 Dátum: 2016.11.06 vasárnap, 18:20:58 »

Sajnos ebből a motorból nagyon kevés van és szerelők sem biztos, hogy csont nélkül bevállalják. Régi maszek szerelőm, aki előtte a Fl 1-es focusomat is szerelgette(szerencsére keveset kellett a 375.000 Km alatt) utánanézett és végül bevállalta. Visszahozta a kocsit, átültem és teljesen olyan érzésem volt, mintha egy sima szívó benzines lenne. Hibaüzenet nem volt, nehezebben indult és nem úgy ment. Hibakód kiolvasás hibás jelet írt, ami törölhető volt, de minden újraindítást követően bedobta. Másik szerelőnél már teljesen újra cseréltünk mindent, de a várt hatás elmaradt. Rendeltem vadonat új szíjtárcsát, mert abban van a jeladó. Felrak-hatás elmaradt. Motor szétkap, vezérműtengelyek beállítása+ az eddigi munkák-20Km után meggyulladt a motor.
Mivel Cascos a szakszervizben kicserélték a megégett dolgokat(turbo, csövek, szenzorok, kábelkötegek-amire 3 hónapot kellett várnom)összerakták és náluk is produkálta a hibákat, még egy teljes vezérlés csere+még egy vadi új szíjtárcsa, jelfogó csere oldotta meg a problémát.
Sajnos a szíjtárcsa nincsen ékelve, emiatt speciális gyári illesztőelemmel lehet precízen belőni-ezért javaslom a gyári szervizt. Ráadásul a rengeteg indítgatás miatt a katalizátor is kikönyökölt, úgyhogy újabb 200E.
Szóval ezektől szeretnélek megóvni.(Komplett vezérlés csere 40Km alatt 3x+2db szíjtárcsa+5 hónap autó nélkül...számolnod sem kell, hogy ez mibe fájt!).
Célszerszámokkal megoldják, még a szervizes árak sem durván elszabadultak, és nem utolsó sorban fél év garancia.
De a lényeg, hogy január végén, amikor visszakaptam a régi szuper járgány volt alattam, lezavartunk majdnem 40e Kmt és csak megy, teszi a dolgát!
Üdv:Tibor

Én ezt moet nem értem... a szerelők hozzánemértése miatt gyulladt ki az autó? Meg a hiba is nehezen behatárolható?
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #22 Dátum: 2016.11.06 vasárnap, 19:25:44 »

Én ezt moet nem értem... a szerelők hozzánemértése miatt gyulladt ki az autó? Meg a hiba is nehezen behatárolható?
a kigyulladás érdekes, a többi az egyszerűen a hozzánemértésből fakad. bármelyik célszerszámot ki lehet bérelni megfelelő helyről 1-2 napra
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Tibor64
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 42



E-mail
« Új hozzászólás #23 Dátum: 2016.11.06 vasárnap, 20:18:43 »

a kigyulladás érdekes, a többi az egyszerűen a hozzánemértésből fakad. bármelyik célszerszámot ki lehet bérelni megfelelő helyről 1-2 napra
Célszerszám kibérlése? Próbáltad-e esetleg élő egyenes adásban ehhez a motorhoz?(1 évvel visszamenőleg?) Rajzok is csak a turbó nélküli motorhoz voltak akkor...
Tény, hogy lehetett emberi mulasztás, de rájöttem, hogy a legnagyobb megnyugvás, ha szakszervizben végeztetek ilyen munkát. Többek között a garancia miatt.
Szakszerviz áraira javallanám mindenkinek, hogy kérjen előzetes árajánlatot, alaposan nézze át, és ennek megfelelően hozza meg a számára legmegfelelőbb döntést. Pl: katalizátor csere szervizben olcsóbb volt, mint máshol.(Cromax kártyám is van).
Ettől függetlenül az olaj, levegőszűrő, pollenszűrő és gyertya cserét magam oldom meg.
Sőt még én is mosom... Wink
Naplózva

Mondeo 1,6 ecoboost Titanium 2012.04 fl. 4ajtó.
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #24 Dátum: 2016.11.06 vasárnap, 21:30:14 »

Célszerszám kibérlése? Próbáltad-e esetleg élő egyenes adásban ehhez a motorhoz?(1 évvel visszamenőleg?) Rajzok is csak a turbó nélküli motorhoz voltak akkor...
Tény, hogy lehetett emberi mulasztás, de rájöttem, hogy a legnagyobb megnyugvás, ha szakszervizben végeztetek ilyen munkát. Többek között a garancia miatt.
Szakszerviz áraira javallanám mindenkinek, hogy kérjen előzetes árajánlatot, alaposan nézze át, és ennek megfelelően hozza meg a számára legmegfelelőbb döntést. Pl: katalizátor csere szervizben olcsóbb volt, mint máshol.(Cromax kártyám is van).
Ettől függetlenül az olaj, levegőszűrő, pollenszűrő és gyertya cserét magam oldom meg.
Sőt még én is mosom... Wink
onnantól, hogy egy autó megjelenik a megfelelő rajzok, leírások, szerszámok is beszerezhetőek Wink
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Tibor64
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 42



E-mail
« Új hozzászólás #25 Dátum: 2016.11.07 hétfő, 20:21:10 »

onnantól, hogy egy autó megjelenik a megfelelő rajzok, leírások, szerszámok is beszerezhetőek Wink
Neked elméletben, nálam gyakorlatban bizonyított ez a jelenség.
Naplózva

Mondeo 1,6 ecoboost Titanium 2012.04 fl. 4ajtó.
rnagy8
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 457


E-mail
« Új hozzászólás #26 Dátum: 2017.01.19 csütörtök, 22:27:43 »

Sziasztok!

Jó régen jártam már itt. A saját SCI MK3-asomat továbbadtam a sógornak az MK4-es meg vadíújan került hozzám (céges) és ha lenne baja se szerelgethettem volna. De nem is volt. Egy 1.6 Ecoboost 2013-as-ról van szó.
Szóval mostanában azt vettem észre, hogy nagyobb sebességnél, mondjuk 120-tól közepesen intenzív gyorsításokkor a motortét felől olyan morgó hang hallatszik, mintha előttem 100 méterre egy sportkipufogós autó menne. Először azt is hittem. A morgás nem a gázadással van szinkronban, van késleltetés a kezdetekor és az elhallgatásakor is. Mintha valami szelep/motor/zsalu dolgozna pluszban. Csak 6-ban hallom, ott van elég csend ekkora sebességnél, de lehet, hogy csinálja más fokozatokban is. Ami érdekes, hogy gyorsuláskor morog, de ha beállt a sebesség, mondjuk 140-re, akkor elhallgat. És ha gyorsítás után visszaengedem a gázt akkor lehalkul a morgás és mielőtt megszünne még nyom egyet a morgás erején. Biztos beköltözött egy manó.

Van erre valakinek tapasztalata? Csak kérdezem mielőtt leadnám szervizbe, ahol nem találják meg a hibát, annyira bagatel - egyelőre!

Köszi előre is.
Naplózva

Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
Bajkonur
Vendég
« Új hozzászólás #27 Dátum: 2017.01.21 szombat, 07:57:32 »

Sziasztok!

Jó régen jártam már itt. A saját SCI MK3-asomat továbbadtam a sógornak az MK4-es meg vadíújan került hozzám (céges) és ha lenne baja se szerelgethettem volna. De nem is volt. Egy 1.6 Ecoboost 2013-as-ról van szó.
Szóval mostanában azt vettem észre, hogy nagyobb sebességnél, mondjuk 120-tól közepesen intenzív gyorsításokkor a motortét felől olyan morgó hang hallatszik, mintha előttem 100 méterre egy sportkipufogós autó menne. Először azt is hittem. A morgás nem a gázadással van szinkronban, van késleltetés a kezdetekor és az elhallgatásakor is. Mintha valami szelep/motor/zsalu dolgozna pluszban. Csak 6-ban hallom, ott van elég csend ekkora sebességnél, de lehet, hogy csinálja más fokozatokban is. Ami érdekes, hogy gyorsuláskor morog, de ha beállt a sebesség, mondjuk 140-re, akkor elhallgat. És ha gyorsítás után visszaengedem a gázt akkor lehalkul a morgás és mielőtt megszünne még nyom egyet a morgás erején. Biztos beköltözött egy manó.

Van erre valakinek tapasztalata? Csak kérdezem mielőtt leadnám szervizbe, ahol nem találják meg a hibát, annyira bagatel - egyelőre!

Köszi előre is.


Hali!
Érdekes,de pont tegnap hallottam én is.Az M1-en jöttem haza,és véletlenül nem szólt a zene,mivel semmilyen más tünetet nem vettem észre,pont letojtam.
Később,mikor lementem főútra,kissebb tempónál,egyáltalán nem hallottam. Én a hidegnek tudtam be-5és-16között ingadozott.
Ha mégis találnak v.mit,oszd meg lécci worship





Naplózva
LRichi75
Vendég
« Új hozzászólás #28 Dátum: 2017.03.03 péntek, 13:00:31 »

Sziasztok,

Egy 2012-es évjáratú 1.6-os (160LE) Ecoboost motoros Fordot érdemes bevállalni? Konkrétan amotorra lennék kiváncsi, mert nem nagyon ismerem és elég hamar eltűnt a palettárol, talán 2 évig forgalmazták. Szóval van valakinek tapasztalata, megbízhatóságról, olajfogyasztásról stb-ről ezzel a motorral kapcsolatosan?

Köszönöm a segítséget!
Naplózva
titta
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3584



« Új hozzászólás #29 Dátum: 2017.03.03 péntek, 13:22:29 »

Sziasztok,

Egy 2012-es évjáratú 1.6-os (160LE) Ecoboost motoros Fordot érdemes bevállalni? Konkrétan amotorra lennék kiváncsi, mert nem nagyon ismerem és elég hamar eltűnt a palettárol, talán 2 évig forgalmazták. Szóval van valakinek tapasztalata, megbízhatóságról, olajfogyasztásról stb-ről ezzel a motorral kapcsolatosan?

Köszönöm a segítséget!

Van az, csak 1.5 lett belőle, ugyanazzal a teljesítménnyel. Viszont itt a fórumon kevés van, nem igazán elterjedt.
Naplózva

Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI 140 163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
LRichi75
Vendég
« Új hozzászólás #30 Dátum: 2017.03.03 péntek, 14:18:41 »

Van az, csak 1.5 lett belőle, ugyanazzal a teljesítménnyel. Viszont itt a fórumon kevés van, nem igazán elterjedt.

Köszönöm, reménykedem, hogy egy tulaj is betéved... Grin
Naplózva
peterb
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 47



E-mail
« Új hozzászólás #31 Dátum: 2017.03.03 péntek, 17:04:35 »

Köszönöm, reménykedem, hogy egy tulaj is betéved... Grin
Esetleg érdeklődj a www.fordfocus.hu oldalon, hátha ott több aktív tulaj van ezzel a motorral.
Naplózva

Ford Mondeo MkIV 2.0 EcoBoost (240LE) TitaniumS (2014) Lunar sky
Bajkonur
Vendég
« Új hozzászólás #32 Dátum: 2017.03.03 péntek, 19:58:38 »

Sziasztok,

Egy 2012-es évjáratú 1.6-os (160LE) Ecoboost motoros Fordot érdemes bevállalni? Konkrétan amotorra lennék kiváncsi, mert nem nagyon ismerem és elég hamar eltűnt a palettárol, talán 2 évig forgalmazták. Szóval van valakinek tapasztalata, megbízhatóságról, olajfogyasztásról stb-ről ezzel a motorral kapcsolatosan?

Köszönöm a segítséget!

Hali!

Mint alul olvashatod,én is pont ilyet használok. 110k van a kocsiban,ebből 25k mentem vele 10 hónap alatt és én nem vettem észre olajfogyást.
Én kb 12 ezrenként lecseréltetem az olajat szűrővel. Fogyi országút-pálya kb6.5-8,0. Eddig semmi gebasz nem volt,maradjon is így...
Naplózva
Tibor64
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 42



E-mail
« Új hozzászólás #33 Dátum: 2017.03.09 csütörtök, 18:56:55 »

Sziasztok,

Egy 2012-es évjáratú 1.6-os (160LE) Ecoboost motoros Fordot érdemes bevállalni? Konkrétan amotorra lennék kiváncsi, mert nem nagyon ismerem és elég hamar eltűnt a palettárol, talán 2 évig forgalmazták. Szóval van valakinek tapasztalata, megbízhatóságról, olajfogyasztásról stb-ről ezzel a motorral kapcsolatosan?

Köszönöm a segítséget!
Üdvözöllek!
Nekem ilyen motorral szerelt autóm van, használtan vettem és nem értem, hogy miért nyavajognak a turbós motoroktól. Megy, olajat nem eszik(gyári olaj), karbantartás időben elvégezve. Fogyasztásban is csak megerősíteni tudom az 5 és 8 közötti végleteket. Szerelésében ne bízz meg bárkiben, mivel viszonylag kevés van belőle, profira bízd(vezérlés csere 200eKm).
Naplózva

Mondeo 1,6 ecoboost Titanium 2012.04 fl. 4ajtó.
Mike81
Vendég
« Új hozzászólás #34 Dátum: 2017.03.12 vasárnap, 13:36:17 »

Sziasztok!

Olvasgatom itt az utolsó 2 hsz-t. Az azért bizalomra ad okot ha meg sem annyira kockázatos az autó ezzel a motorral. De amúgy miért is volt ez rosszul sikerült konstrukció? Mi volt vele a baj? Amúgy mi is Mondeot szeretnénk venni, de benzinesben ritka ha van az is csak 1.6-os. Igaz lehet az is elég lenne mert nem száguldozom (sebességhatár+10-15)De azért az ember biztonságosabban előzget ha van egy turbo is a motoron.
Meg amúgy is a kb 15000 évi km nem nagyon lenne kifizetődő diselel. Bár ha minden kötél szakad akkor lehet hogy sajnos vagy nem de gázolajosat fogunk venni.
« Utoljára szerkesztve: 2017.03.12 vasárnap, 13:38:51 írta Mike81 » Naplózva
Tibor64
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 42



E-mail
« Új hozzászólás #35 Dátum: 2017.03.12 vasárnap, 15:03:16 »

Sziasztok!

Olvasgatom itt az utolsó 2 hsz-t. Az azért bizalomra ad okot ha meg sem annyira kockázatos az autó ezzel a motorral. De amúgy miért is volt ez rosszul sikerült konstrukció? Mi volt vele a baj? Amúgy mi is Mondeot szeretnénk venni, de benzinesben ritka ha van az is csak 1.6-os. Igaz lehet az is elég lenne mert nem száguldozom (sebességhatár+10-15)De azért az ember biztonságosabban előzget ha van egy turbo is a motoron.
Meg amúgy is a kb 15000 évi km nem nagyon lenne kifizetődő diselel. Bár ha minden kötél szakad akkor lehet hogy sajnos vagy nem de gázolajosat fogunk venni.
Hali!
Valamit benéztél, mert itt a két utolsó hozzászólás az 1,6 turbós 160 Le teljesítményű gépekről szól. Szerinted nem tud menni egy ilyen gép? wow1
Az, hogy leálltak ezzel a motorral nem azt jelenti, hogy rossz, csak a mai divattrendnek kell megfelelni a károsanyag kibocsátások miatt.
Tényleg kevés a benzines felhozatal, és alig van 2,0 turbo, de ha nem versenyezni akarsz, nem fogsz csalódni az 1,6 ecoboostban.
Naplózva

Mondeo 1,6 ecoboost Titanium 2012.04 fl. 4ajtó.
Bandy
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 521


2016 MK5 Mondeo 2.0 TDCI 150/180/205LE Tit Design


E-mail
« Új hozzászólás #36 Dátum: 2017.03.12 vasárnap, 15:23:16 »

Hali!
Valamit benéztél, mert itt a két utolsó hozzászólás az 1,6 turbós 160 Le teljesítményű gépekről szól. Szerinted nem tud menni egy ilyen gép? wow1
Az, hogy leálltak ezzel a motorral nem azt jelenti, hogy rossz, csak a mai divattrendnek kell megfelelni a károsanyag kibocsátások miatt.
Tényleg kevés a benzines felhozatal, és alig van 2,0 turbo, de ha nem versenyezni akarsz, nem fogsz csalódni az 1,6 ecoboostban.
Szerintem jól írta, gondolom amilyen árkategóriát néz sima szívó 1.6 van, de előzgetéseknél csak jobb ha ecoboost.
Naplózva

Mivel az okos enged, már rég a hülyék uralkodnak
Mike81
Vendég
« Új hozzászólás #37 Dátum: 2017.03.12 vasárnap, 15:45:51 »

Ha a konstrukciós hibára gondolsz akkor arra értettem hogy elvileg volt valami vissza hívás is mert kigyúladt a motor talán. De nem biztos nem olvastam annyira utána a dolognak. Csak valami szalag címben láttam.
A másik része a hsz-nek pontatlan megfogalmazás volt bocsánat. Mert úgy értettem, hogy a sima szívó 1.6 kevés lehet ekkora bodéhoz, és jobb lenne egy turbós motor mondjuk előzéseknél.
Naplózva
Bajkonur
Vendég
« Új hozzászólás #38 Dátum: 2017.03.12 vasárnap, 18:17:57 »

Ha a konstrukciós hibára gondolsz akkor arra értettem hogy elvileg volt valami vissza hívás is mert kigyúladt a motor talán. De nem biztos nem olvastam annyira utána a dolognak. Csak valami szalag címben láttam.
A másik része a hsz-nek pontatlan megfogalmazás volt bocsánat. Mert úgy értettem, hogy a sima szívó 1.6 kevés lehet ekkora bodéhoz, és jobb lenne egy turbós motor mondjuk előzéseknél.

Én azt olvastam, hogy a kínai piac adózási sávja miatt reszeltek a lökettérfogaton...
Naplózva
Orion68
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 126



E-mail
« Új hozzászólás #39 Dátum: 2017.06.12 hétfő, 22:55:58 »

SzJani!
Szia! Te vagy az egyedüli a fórumon akinek van tapasztalata 2.0/240LE Ecoboostról. Bele szabad vágni? Fordék szerint nem a legjobban sikerült konstrukció, a PowerShift váltótól meg meneküljek... Neked mi a személyes tapasztalatod?
Krisztián
Naplózva

2.0 Titanium-S EcoBoost PowerShift SCTI 240PS BA7 >297ekm 2011/12
2.5 V6 2000/05 Turnier (SEC) >496ekm;
Ex. 2.5 V6 1998/10 (SEA) >319ekm - a motor egy traktorban szolgál: V6 traktor!!!!
Ex. Sierra 2.0 GLX DOHC Turnier 1991
Ex. Sierra 1.6 Ferdehátú 1983
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #40 Dátum: 2017.06.13 kedd, 09:56:21 »

SzJani!
Szia! Te vagy az egyedüli a fórumon akinek van tapasztalata 2.0/240LE Ecoboostról. Bele szabad vágni? Fordék szerint nem a legjobban sikerült konstrukció, a PowerShift váltótól meg meneküljek... Neked mi a személyes tapasztalatod?
Krisztián

Szia,
sztem bele szabad vágni. Én bele is vágtam anno. Wink "Fordék"...: gondolom itt a magyar fordról beszélsz.
Ez a 2 literes, 240 lovas verzió az egyik legjobb motorjuk volt Fordéknak (azóta is létezik de teljesen új alkatrészekből). Persze, ha utána olvasgatsz, fogsz találni meghibásodásokról leírásokat, de statisztikailag kell nézned: Észak-Amerikában nagyon sok autó fut ezzel a motorral, Fusion (ottani Mondeo), Explorerek (sokkal nehezebb cucc), Focusok. S így nézve jellemző meghibásodásokról nem írnak, szóval nem egy sor5 utáni AudiV6Tdi.
Neked az most a lényeges, hogy általánosságban mi a vélemény a motorról.
Na itt 2 dolgot említ meg mindenki, az egyik a teljesítmény, a másik meg logikusan az ebből adódó fogyasztás.
Az van ugyanis, hogy ettől a motortól mindenki túl sokat várna, vár el. Itt EU-ban dízelekből átülők várnak sokat tőle, kint meg a V6-V8akból átülők.
Én a 2.2TDCi-ből ültem át, de nekem mégis tetszett. Erős ez is, a dízelhez képest az a különbség, hogy nem tol nagyon nagyot - s elfogy, hanem kisebbet tol (320Nm), de azt hosszabban (nézd a nyomatékgörbéjét).
Ami nekem nagyon tetszett ezáltal benne, hogy olyan helyen húzott, ahol más dízelekből pont elfogy a szufla. A 140-170-es tartományban elég fickós még.
BTomi is pont ezt érezte, amikor anno mentünk vele. Valami nagyon sokra számított, de "csak" egy erős autót mutatott magából Mondi, ahogyan négyen mentünk vele.
Fogyasztás.
Ha el tudod fogadni, hogy ez  egy benzines, s átlagosan mész vele, akkor tud így fogyasztani: "Fogyasztás: 50%országút-50%autópálya: 7,8L/100km. 40%országút-40%pálya-20%város: 8,5L/100km. Csak város: kb 10,5L/100km. Megalázva mindenkit, mindenhol: 12-13L/100km. Nagy átlag: 8,5-9.4L/100km. "
De miután mindenki többet akar tőle, ezért mindenki nyomja is neki, így következik, hogy elvárós üzemmódban ekkor viszont eszik azért jobban: ha átlagban mész 9-11liter, ha már haladósan 10-12, ha tolod neki: 12-14, ha ütöd-vered az 15. Én egyszer-kétszer ütöttem-vertem csak, mert ekkor jöttem rá, hogy ez még mindig nem az a power, amit én szeretnék, s ha mégis 15 liternél állunk, akkor vehetek vmi olyat is, ami 15 literért nagyon sokat tud (+ Mondit így sajnáltam is). A mostani vas, amivel járok, ha úgy megyek, hogy kb 15-16 legyen az átlag, akkor megyek kb úgy, mint ha a 2.0EcoBoostot ütném-verném, ellenben ennél az autónál ez az üzemmód még maximum csak 2000-2500(-3000)-es fordulatot jelent. Így jön ki a matek, hogy miért azt vettem most utódnak, amit. Ugyanis abban a tartományban AHONNAN felfelé nekem fontos a menetdinamika, ennek a sávnak az alsó kn egyharmadában a menetdinamikához képest hozott fogyasztás a 6.2-nél ugyanannyi, mint a 2.0EcoBoostnál, az a különbség, hogy amíg az EcoBoost itt már a saját teljestítményskáláját nézve 80-100%-on megy, a 6.2 meg saját magához képest kb 30-40%on hozza ezt, s ami a legfontosabb, innen ugye van felfelé még a 40-100%-os tartomány is (logikusan jóval több benzin árán, de hát vmit vmiért ugye). Ha haladósan közlekedsz, vagy vmi nagyon erősre vágysz most, akkor ezt az elméletet vedd figyelembe, s adott esetben inkább erősebb benzinest keress márkán kívül (vagy chip).
Visszatérve Mondira.
Ez a vas a 240 lóval egy erős autó. Ha nagyon erőset akarsz benzinesben, akkor a 300Le környékét kell megcélozni (3.0TFSi-k).
vagy, miután a váltó pont ebben bírja legjobban a kategóriájához (pl Passat) képest (6DCT450 váltó 450Nm-t bír), én lehet csippeltetném 270/400ra, s úgy azért már elég jó.
Ha dízelből ülnél át, s hozzászoktál a 400Nm-hez, meg ahhoz, hogy 7 litert eszik, akkor át kell gondolnod.
De ha a 2.5-jeidhez nézzük, azokhoz képest nagyon jó döntés.
Finom járású, egyenletesen jön belőle az erő.
2.5V6 csendességet ne várj el tőle, sajnos a közös befecskendezés miatt van pici csattogás (befecskendezők) a motortérben (jellemzően kinyitott motorháztetőnél hallani csak), de azért nem egy dízel kerregés; (viszont! van ma már 1-2 olyan új dízel, ami majdnem ezt a hangerőt hozza).
Motorhang: a 240 lovas az szerencsére nem egy full elfojtott modern semmilyen hangú benzines, mert morog is ha haladsz vele, de! Soha nem fogja hozni a V6-jaid hangját. Nézz meg a németeknél egy-két 3.5V6 ECoBoost V6 Taurust, na azoknak van hangja. Wink
A sima is már elég jó:
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=244429099&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=9000&makeModelVariant1.modelId=39&minFirstRegistrationDate=2005-01-01&pageNumber=1&scopeId=C
de a SHO a tuti:
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=243782377&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=9000&makeModelVariant1.modelId=39&minFirstRegistrationDate=2005-01-01&pageNumber=1&scopeId=C
amcsi vasak, nem kell félni tőlük, sztem olcsóbb őket fenntartani, mint az EU gépeket ebben a kategóriában.
Ha kell amcsi vonalon megerősítés hitben, akkor beszéljünk majd.

Visszatérve Mondira.
Váltó:
6DCT450
sztem jó váltó. De fontos, hogy mindig saját magához képest kell nézni.
Tehát, ha egy űberjó hagyományos automatához képest nézed, azt nem fogja tudni. M6-hoz képet tuti jó. Ezeket leírtam az automatás topikban is egyszer hosszabban, olvasd vissza.
A duplakuplungos váltót fel kell fogni, hogy az mi, mire van kitalálva, hogyan működik, s ehhez képest kell vezetni, akkor hozza a maximumot.
Olajos váltó, tehát sokat kell bírnia.
Mivel olajos, 60E km-eként olajcsere 60E-ért, ha ezt nem kapja meg, hisztizni kezd (rántva vált, stb.).
Tolatáskor megint fel kell fogni, hogy ez mi, s el kell fogadni, hogy ugyanolyan sebességgel kapcsolja az előre hátra menetet, mint ha kézi váltó lenne, tehát nem hozható fel hátrányként, hogy lassan kapcsol ezek között. Akinek ez fontos, vegyen nissanleafet, az gyorsan "vált".
Egyetlen egy felróható "hibája" van ennek a váltótípusnak: hogy 1-2 között nem kapcsol halkan-észrevétlenül. Azért érdekes dolog ez, mert a többi fokozat között észrevétlenül vált, így ezért róják ezt fel hibának. Miután mindegyik váltó így működik, sztem ez nem hiba, hanem konstrukciós sajátosság. Én is észrevettem anno, utána olvastam, nem okoz galibát, ennyi. Fordék egyébként kiadtak rá egy új váltó fw-t, én direkt nem rakattam fel, mert nekem pont úgy volt jó az a váltó, ahogy kijött. (hallottam már olyan esetről, amikor "esztétikai" (zaj) probléma miatt adtak ki új fw-t, ami közben meg a lényeges dolgokban rontott...)

Magyar Fordék:
- ne az 1.6 ecoboostokhoz hasonlítsák, vagy a 203 lvoas benzinesről, vagy a 240 lovasról mondjanak véleményt. Miután alig van ezekből pár, így ha akarnak sem tudnak jó véleményt mondani. Tegyük fel, van MO-on 100 ilyen motorral szerelt kocsi. ebből 2 szhar, beviszik őket szervizbe, azok mit mondanak, akárhány itt járt, mind *** volt... A szervizek éleményére ilyen tekintetben mindig óvatosan adj. Olvasd inkább a kinti fórumokat, esetleg a talkfordot, vagy a német MK4 fórumot.
- váltó: ugyanez. Powershift és powershift között is van különbség. Száraz vs olajos. Kicsi vs nagy. S megint statisztikailag kell nézni. + figyelembe kell venni, hoyg a dízel lökős nyomatékgörbéje hamarabb tönkre vághat egy ilyet, ezért fontos, hogy ne a powershiftről önmagában nyilatkozzon vki, hanek pl benzines után akasztott powershiftről.

Összességében:
nagyon jól megy egy ilyen autó. De amit a tulajdonos képzel róla (erős, tudok vele haladni), azt a közlekedés többi résztvevője figyelmen kívül hagyja. Tehát ha sokat pályázol (mint én) s Neked fontos az, hogy tudj menni, akkor sajnos az van, hogy egy 2.0EcoBoost esetén is folyamatosan kijönnek majd eléd, és/vagy előtted tötymörögnek  majd. Mert simán hiszik egy 1.8TDCi-nek, vagy 1.6benzinnek.
A haladáshoz roadpresence kell. Az MK4 arcát pedig már nagyon megszokták.
Ha nem vagy olyan "hülye", mint én, akkor tökéletes kocsi lesz Neked. Wink

« Utoljára szerkesztve: 2017.06.13 kedd, 10:04:34 írta SzJani » Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Orion68
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 126



E-mail
« Új hozzászólás #41 Dátum: 2017.06.13 kedd, 10:49:27 »

Szia,
sztem bele szabad vágni. Én bele is vágtam anno. Wink "Fordék"...: gondolom itt a magyar fordról beszélsz.
Ez a 2 literes, 240 lovas verzió az egyik legjobb motorjuk volt Fordéknak (azóta is létezik de teljesen új alkatrészekből). Persze, ha utána olvasgatsz, fogsz találni meghibásodásokról leírásokat, de statisztikailag kell nézned: Észak-Amerikában nagyon sok autó fut ezzel a motorral, Fusion (ottani Mondeo), Explorerek (sokkal nehezebb cucc), Focusok. S így nézve jellemző meghibásodásokról nem írnak, szóval nem egy sor5 utáni AudiV6Tdi.
Neked az most a lényeges, hogy általánosságban mi a vélemény a motorról.
Na itt 2 dolgot említ meg mindenki, az egyik a teljesítmény, a másik meg logikusan az ebből adódó fogyasztás.
Az van ugyanis, hogy ettől a motortól mindenki túl sokat várna, vár el. Itt EU-ban dízelekből átülők várnak sokat tőle, kint meg a V6-V8akból átülők.
Én a 2.2TDCi-ből ültem át, de nekem mégis tetszett. Erős ez is, a dízelhez képest az a különbség, hogy nem tol nagyon nagyot - s elfogy, hanem kisebbet tol (320Nm), de azt hosszabban (nézd a nyomatékgörbéjét).
Ami nekem nagyon tetszett ezáltal benne, hogy olyan helyen húzott, ahol más dízelekből pont elfogy a szufla. A 140-170-es tartományban elég fickós még.
BTomi is pont ezt érezte, amikor anno mentünk vele. Valami nagyon sokra számított, de "csak" egy erős autót mutatott magából Mondi, ahogyan négyen mentünk vele.
Fogyasztás.
Ha el tudod fogadni, hogy ez  egy benzines, s átlagosan mész vele, akkor tud így fogyasztani: "Fogyasztás: 50%országút-50%autópálya: 7,8L/100km. 40%országút-40%pálya-20%város: 8,5L/100km. Csak város: kb 10,5L/100km. Megalázva mindenkit, mindenhol: 12-13L/100km. Nagy átlag: 8,5-9.4L/100km. "
De miután mindenki többet akar tőle, ezért mindenki nyomja is neki, így következik, hogy elvárós üzemmódban ekkor viszont eszik azért jobban: ha átlagban mész 9-11liter, ha már haladósan 10-12, ha tolod neki: 12-14, ha ütöd-vered az 15. Én egyszer-kétszer ütöttem-vertem csak, mert ekkor jöttem rá, hogy ez még mindig nem az a power, amit én szeretnék, s ha mégis 15 liternél állunk, akkor vehetek vmi olyat is, ami 15 literért nagyon sokat tud (+ Mondit így sajnáltam is). A mostani vas, amivel járok, ha úgy megyek, hogy kb 15-16 legyen az átlag, akkor megyek kb úgy, mint ha a 2.0EcoBoostot ütném-verném, ellenben ennél az autónál ez az üzemmód még maximum csak 2000-2500(-3000)-es fordulatot jelent. Így jön ki a matek, hogy miért azt vettem most utódnak, amit. Ugyanis abban a tartományban AHONNAN felfelé nekem fontos a menetdinamika, ennek a sávnak az alsó kn egyharmadában a menetdinamikához képest hozott fogyasztás a 6.2-nél ugyanannyi, mint a 2.0EcoBoostnál, az a különbség, hogy amíg az EcoBoost itt már a saját teljestítményskáláját nézve 80-100%-on megy, a 6.2 meg saját magához képest kb 30-40%on hozza ezt, s ami a legfontosabb, innen ugye van felfelé még a 40-100%-os tartomány is (logikusan jóval több benzin árán, de hát vmit vmiért ugye). Ha haladósan közlekedsz, vagy vmi nagyon erősre vágysz most, akkor ezt az elméletet vedd figyelembe, s adott esetben inkább erősebb benzinest keress márkán kívül (vagy chip).
Visszatérve Mondira.
Ez a vas a 240 lóval egy erős autó. Ha nagyon erőset akarsz benzinesben, akkor a 300Le környékét kell megcélozni (3.0TFSi-k).
vagy, miután a váltó pont ebben bírja legjobban a kategóriájához (pl Passat) képest (6DCT450 váltó 450Nm-t bír), én lehet csippeltetném 270/400ra, s úgy azért már elég jó.
Ha dízelből ülnél át, s hozzászoktál a 400Nm-hez, meg ahhoz, hogy 7 litert eszik, akkor át kell gondolnod.
De ha a 2.5-jeidhez nézzük, azokhoz képest nagyon jó döntés.
Finom járású, egyenletesen jön belőle az erő.
2.5V6 csendességet ne várj el tőle, sajnos a közös befecskendezés miatt van pici csattogás (befecskendezők) a motortérben (jellemzően kinyitott motorháztetőnél hallani csak), de azért nem egy dízel kerregés; (viszont! van ma már 1-2 olyan új dízel, ami majdnem ezt a hangerőt hozza).
Motorhang: a 240 lovas az szerencsére nem egy full elfojtott modern semmilyen hangú benzines, mert morog is ha haladsz vele, de! Soha nem fogja hozni a V6-jaid hangját. Nézz meg a németeknél egy-két 3.5V6 ECoBoost V6 Taurust, na azoknak van hangja. Wink
A sima is már elég jó:
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=244429099&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=9000&makeModelVariant1.modelId=39&minFirstRegistrationDate=2005-01-01&pageNumber=1&scopeId=C
de a SHO a tuti:
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=243782377&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=9000&makeModelVariant1.modelId=39&minFirstRegistrationDate=2005-01-01&pageNumber=1&scopeId=C
amcsi vasak, nem kell félni tőlük, sztem olcsóbb őket fenntartani, mint az EU gépeket ebben a kategóriában.
Ha kell amcsi vonalon megerősítés hitben, akkor beszéljünk majd.

Visszatérve Mondira.
Váltó:
6DCT450
sztem jó váltó. De fontos, hogy mindig saját magához képest kell nézni.
Tehát, ha egy űberjó hagyományos automatához képest nézed, azt nem fogja tudni. M6-hoz képet tuti jó. Ezeket leírtam az automatás topikban is egyszer hosszabban, olvasd vissza.
A duplakuplungos váltót fel kell fogni, hogy az mi, mire van kitalálva, hogyan működik, s ehhez képest kell vezetni, akkor hozza a maximumot.
Olajos váltó, tehát sokat kell bírnia.
Mivel olajos, 60E km-eként olajcsere 60E-ért, ha ezt nem kapja meg, hisztizni kezd (rántva vált, stb.).
Tolatáskor megint fel kell fogni, hogy ez mi, s el kell fogadni, hogy ugyanolyan sebességgel kapcsolja az előre hátra menetet, mint ha kézi váltó lenne, tehát nem hozható fel hátrányként, hogy lassan kapcsol ezek között. Akinek ez fontos, vegyen nissanleafet, az gyorsan "vált".
Egyetlen egy felróható "hibája" van ennek a váltótípusnak: hogy 1-2 között nem kapcsol halkan-észrevétlenül. Azért érdekes dolog ez, mert a többi fokozat között észrevétlenül vált, így ezért róják ezt fel hibának. Miután mindegyik váltó így működik, sztem ez nem hiba, hanem konstrukciós sajátosság. Én is észrevettem anno, utána olvastam, nem okoz galibát, ennyi. Fordék egyébként kiadtak rá egy új váltó fw-t, én direkt nem rakattam fel, mert nekem pont úgy volt jó az a váltó, ahogy kijött. (hallottam már olyan esetről, amikor "esztétikai" (zaj) probléma miatt adtak ki új fw-t, ami közben meg a lényeges dolgokban rontott...)

Magyar Fordék:
- ne az 1.6 ecoboostokhoz hasonlítsák, vagy a 203 lvoas benzinesről, vagy a 240 lovasról mondjanak véleményt. Miután alig van ezekből pár, így ha akarnak sem tudnak jó véleményt mondani. Tegyük fel, van MO-on 100 ilyen motorral szerelt kocsi. ebből 2 szhar, beviszik őket szervizbe, azok mit mondanak, akárhány itt járt, mind *** volt... A szervizek éleményére ilyen tekintetben mindig óvatosan adj. Olvasd inkább a kinti fórumokat, esetleg a talkfordot, vagy a német MK4 fórumot.
- váltó: ugyanez. Powershift és powershift között is van különbség. Száraz vs olajos. Kicsi vs nagy. S megint statisztikailag kell nézni. + figyelembe kell venni, hoyg a dízel lökős nyomatékgörbéje hamarabb tönkre vághat egy ilyet, ezért fontos, hogy ne a powershiftről önmagában nyilatkozzon vki, hanek pl benzines után akasztott powershiftről.

Összességében:
nagyon jól megy egy ilyen autó. De amit a tulajdonos képzel róla (erős, tudok vele haladni), azt a közlekedés többi résztvevője figyelmen kívül hagyja. Tehát ha sokat pályázol (mint én) s Neked fontos az, hogy tudj menni, akkor sajnos az van, hogy egy 2.0EcoBoost esetén is folyamatosan kijönnek majd eléd, és/vagy előtted tötymörögnek  majd. Mert simán hiszik egy 1.8TDCi-nek, vagy 1.6benzinnek.
A haladáshoz roadpresence kell. Az MK4 arcát pedig már nagyon megszokták.
Ha nem vagy olyan "hülye", mint én, akkor tökéletes kocsi lesz Neked. Wink



Szia,
köszi a részletes véleményt. Nagyon nem szeretnék dieselre váltani, de nagyon arra nyomnak a szakik. Hogy senki se ért az Ecoboosthoz, ha bedöglik, jöhetnek a milliós tételek, dieselt mindenki tud szerelni, stb. Röptében számoltak nekem majd 3 milla várható költséget 200e km után... turbó, váltó, vezérlés, kuplung, motor.
De azt biztosan tudom/megerősítették, hogy eddig minden tiszta a kocsival kapcsolatban, minden szerviz időben és rendben megvolt, nem sajnálták tőle a lóvét. Csak kérdés persze, hogyan melegítette be az előző tulaj, illetve megfelelően hűtötte le a turbót. Fogyasztástól nem félek, V6-tal is tudtam 7 literrel is járni, meg 14 felett ha siettem (általában szoktam:D), 335e km-es átlag kijött 9,6 alá és még nem kellett motort bontani, majd félmilliónál. Jó, az más korszak szülötte. Most is szinte minden új és gyári benne (idén kapott új fék szettet, féltengelyeket, klímahűtőt, 2 olajcserét - mindig gyárit), csak lassan minden műanyag elporlik benne. Most a difi tört meg, váltót cserélek benne, ez az első olyan hiba, amelyik utal arra, hogy öregszik, először maradtam úton vele.
Igazság szerint csak a dieseltől eltérő meghibásodások költségére kéne fókuszáljak, mert kb ennyi a rizikó az Ecoboosttal. Csak a FordP-sek szerint még nem láttak 300e km-t futott Ecoboost motort... ráadásul ritka mint a fehér holló. Vegyek inkább MK5 FL előtti 2.0TDI-t (FL idén ősszel), mert akkor bezuhannak majd az árak...
Krisztián
Naplózva

2.0 Titanium-S EcoBoost PowerShift SCTI 240PS BA7 >297ekm 2011/12
2.5 V6 2000/05 Turnier (SEC) >496ekm;
Ex. 2.5 V6 1998/10 (SEA) >319ekm - a motor egy traktorban szolgál: V6 traktor!!!!
Ex. Sierra 2.0 GLX DOHC Turnier 1991
Ex. Sierra 1.6 Ferdehátú 1983
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #42 Dátum: 2017.06.13 kedd, 15:38:48 »

Szia,
köszi a részletes véleményt. Nagyon nem szeretnék dieselre váltani, de nagyon arra nyomnak a szakik. Hogy senki se ért az Ecoboosthoz, ha bedöglik, jöhetnek a milliós tételek, dieselt mindenki tud szerelni, stb. Röptében számoltak nekem majd 3 milla várható költséget 200e km után... turbó, váltó, vezérlés, kuplung, motor.
De azt biztosan tudom/megerősítették, hogy eddig minden tiszta a kocsival kapcsolatban, minden szerviz időben és rendben megvolt, nem sajnálták tőle a lóvét. Csak kérdés persze, hogyan melegítette be az előző tulaj, illetve megfelelően hűtötte le a turbót. Fogyasztástól nem félek, V6-tal is tudtam 7 literrel is járni, meg 14 felett ha siettem (általában szoktam:D), 335e km-es átlag kijött 9,6 alá és még nem kellett motort bontani, majd félmilliónál. Jó, az más korszak szülötte. Most is szinte minden új és gyári benne (idén kapott új fék szettet, féltengelyeket, klímahűtőt, 2 olajcserét - mindig gyárit), csak lassan minden műanyag elporlik benne. Most a difi tört meg, váltót cserélek benne, ez az első olyan hiba, amelyik utal arra, hogy öregszik, először maradtam úton vele.
Igazság szerint csak a dieseltől eltérő meghibásodások költségére kéne fókuszáljak, mert kb ennyi a rizikó az Ecoboosttal. Csak a FordP-sek szerint még nem láttak 300e km-t futott Ecoboost motort... ráadásul ritka mint a fehér holló. Vegyek inkább MK5 FL előtti 2.0TDI-t (FL idén ősszel), mert akkor bezuhannak majd az árak...
Krisztián

Fordék persze, hogy nem láttak 300E felett futott benzinest... Mert a magyar eleve jellemzően dízelt vesz még városba is, ha meg sokat megy, akkor meg főleg dízelt vesz. Most kezd el megváltozni a trend.
Egy 2010es benzinesben napjainkban lehet sztem max 180-200E km.
Az biztos, hogy ha én egy EcoBoost-ot vennék hosszabb távra és használnám is rendeltetésszerűen, akkor eltennék egy olyan 1-1,5M-t arra az esetre ha 200-250E km környékén kér majd a kocsi vmiket (turbó váltó, stb.)
De ez szintúgy igaz egy dízelnél is! S minden másik típusra is! De ez én vagyok, az emberek simán veszik úgy az autókat, hogy nem képeznek komolyabb tartalékot.
Ettők függetlenül a dízelnél tartósabbnak látom én az EcoBoost-ot attól függetlenül, hogy ebben is van befecskendező-turbó-Powershift.
Az EcoBoost-nál egy dologra kell figyelni: ez a carbon build up. Vagyis a közvetlen befecskendezés miatt, a szívószelepek szárán és a szeleptányérok tetején lerakódhat a takony, ami előbb-utóbb P30x-es hibakódok megjelenését, teljesítmény csökkenést okoz. Én az enyémbe belenéztem 120E km-nél, kb porszáraz volt bent minden. (nem úgy, mint anno a dízelemben, ahol a PCV-EGR visszavezetés végeredményeképpen komoly szutyok volt már a szívósorban is) Így ha hosszab távra terveznék EcoBoosttal, akkor ledugóznám az EGR-t s onnantól nem aggódnék.
Vegyél nyugodtan benzinest. Sztem ha nincsenek ezek minden nap ütve (nem versenyzel minden nap, de azért még haladsz rendesen), akkor elmennek simán 300E-et is komolyabb nagyjavítás nélkül.
Fura, hogy azt mondják senki nem ért hozzá: a tatai szerelőm simán szervizeli, javítja ezeket is...
A Powershift váltótól meg ne félj, ha veszel egy kézi dízelt, 400-500 egy kéttömegű-kuplungcsere. (itt jegyzem meg, hogy a dömperváltó 700 volt, de az 1550Nm-re (1150lb-ft) lett méretezve, s az utókornak, tehát elvileg soha nem mehet szét...)

Sajnos ma már a fogyasztói társadalomban élünk.
Soha nem fogsz tudni már olyan tartós autót venni, mint a V6-od volt.
Ebből az aspektusból nézve lehet, hogy egy ST220-ra kellene lőnöd.

(én a dömperrel vagyok így, az az utolsó Ford fullsize rövidsuv, ami még alvázas, merevtengelyes, vaslökárítós, nemváltozószelepvezérléses, heavydutysebváltós, tehát mindent kibírós. 2002ig gyártották csak. Onnantól műanyag fosok ezek is. Azért is mentem minden áron a jövőnek.)

Ilyen szervizbe ne járj, ahol csak rémisztgetnek.  Wink
« Utoljára szerkesztve: 2017.06.13 kedd, 15:52:52 írta SzJani » Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Orion68
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 126



E-mail
« Új hozzászólás #43 Dátum: 2017.06.13 kedd, 16:03:03 »

Fordék persze, hogy nem láttak 300E felett futott benzinest... Mert a magyar eleve jellemzően dízelt vesz még városba is, ha meg sokat megy, akkor meg főleg dízelt vesz. Most kezd el megváltozni a trend.
Egy 2010es benzinesben napjainkban lehet sztem max 180-200E km.
Az biztos, hogy ha én egy EcoBoost-ot vennék hosszabb távra és használnám is rendeltetésszerűen, akkor eltennék egy olyan 1-1,5M-t arra az esetre ha 200-250E km környékén kér majd a kocsi vmiket (turbó váltó, stb.)
De ez szintúgy igaz egy dízelnél is! S minden másik típusra is! De ez én vagyok, az emberek simán veszik úgy az autókat, hogy nem képeznek komolyabb tartalékot.
Ettők függetlenül a dízelnél tartósabbnak látom én az EcoBoost-ot attól függetlenül, hogy ebben is van befecskendező-turbó-Powershift.
Az EcoBoost-nál egy dologra kell figyelni: ez a carbon build up. Vagyis a közvetlen befecskendezés miatt, a szívószelepek szárán és a szeleptányérok tetején lerakódhat a takony, ami előbb-utóbb P30x-es hibakódok megjelenését, teljesítmény csökkenést okoz. Én az enyémbe belenéztem 120E km-nél, kb porszáraz volt bent minden. (nem úgy, mint anno a dízelemben, ahol a PCV-EGR visszavezetés végeredményeképpen komoly szutyok volt már a szívósorban is) Így ha hosszab távra terveznék EcoBoosttal, akkor ledugóznám az EGR-t s onnantól nem aggódnék.
Vegyél nyugodtan benzinest. Sztem ha nincsenek ezek minden nap ütve (nem versenyzel minden nap, de azért még haladsz rendesen), akkor elmennek simán 300E-et is komolyabb nagyjavítás nélkül.
Fura, hogy azt mondják senki nem ért hozzá: a tatai szerelőm simán szervizeli, javítja ezeket is...
A Powershift váltótól meg ne félj, ha veszel egy kézi dízelt, 400-500 egy kéttömegű-kuplungcsere. (itt jegyzem meg, hogy a dömperváltó 700 volt, de az 1550Nm-re (1150lb-ft) lett méretezve, s az utókornak, tehát elvileg soha nem mehet szét...)

Sajnos ma már a fogyasztói társadalomban élünk.
Soha nem fogsz tudni már olyan tartós autót venni, mint a V6-od volt.
Ebből az aspektusból nézve lehet, hogy egy ST220-ra kellene lőnöd.

(én a dömperrel vagyok így, az az utolsó Ford fullsize rövidsuv, ami még alvázas, merevtengelyes, vaslökárítós, nemváltozószelepvezérléses, heavydutysebváltós, tehát mindent kibírós. 2002ig gyártották csak. Onnantól műanyag fosok ezek is. Azért is mentem minden áron a jövőnek.)

Ilyen szervizbe ne járj, ahol csak rémisztgetnek.  Wink

OK, köszi. Sajna az ST220 alkatrészei is lassan kihalnak. Arra két évig pályáztam és feladtam, mert még kilátástalanabb a jövőre nézve.
Naplózva

2.0 Titanium-S EcoBoost PowerShift SCTI 240PS BA7 >297ekm 2011/12
2.5 V6 2000/05 Turnier (SEC) >496ekm;
Ex. 2.5 V6 1998/10 (SEA) >319ekm - a motor egy traktorban szolgál: V6 traktor!!!!
Ex. Sierra 2.0 GLX DOHC Turnier 1991
Ex. Sierra 1.6 Ferdehátú 1983
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #44 Dátum: 2017.06.13 kedd, 16:05:54 »

OK, köszi. Sajna az ST220 alkatrészei is lassan kihalnak. Arra két évig pályáztam és feladtam, mert még kilátástalanabb a jövőre nézve.

Sztem nyugodtan vegyél EcoBoost-ot.
az automata annyiból jobb, hogy ott a váltóprogram nem engedi olyan hamar kinyírni  a turbót. Kézi turbós van most fent pl, 170nél volt benne turbó cserélve. 500-ért, amit én soknak gondolok.
Van konkrét MK4, amit kinéztél? 2 höz tudok most infót. Egy fekete gazdagrétihez, meg a solymárihoz.
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #45 Dátum: 2017.06.13 kedd, 16:18:21 »

Sztem nyugodtan vegyél EcoBoost-ot.
az automata annyiból jobb, hogy ott a váltóprogram nem engedi olyan hamar kinyírni  a turbót. Kézi turbós van most fent pl, 170nél volt benne turbó cserélve. 500-ért, amit én soknak gondolok.
Van konkrét MK4, amit kinéztél? 2 höz tudok most infót. Egy fekete gazdagrétihez, meg a solymárihoz.

mi a keret? Itthon is, kint is keresel?
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Orion68
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 126



E-mail
« Új hozzászólás #46 Dátum: 2017.06.13 kedd, 18:55:08 »

mi a keret? Itthon is, kint is keresel?

Fordék szerint a reális ár 200e km-körül max. 2,5 - 3 mil. Dízelben ott is vannak az árak, benzinesek meg néha 4 mil alatt, de inkább felette. Értem ez alatt a 2012-es utáni évjáratokat.
Naplózva

2.0 Titanium-S EcoBoost PowerShift SCTI 240PS BA7 >297ekm 2011/12
2.5 V6 2000/05 Turnier (SEC) >496ekm;
Ex. 2.5 V6 1998/10 (SEA) >319ekm - a motor egy traktorban szolgál: V6 traktor!!!!
Ex. Sierra 2.0 GLX DOHC Turnier 1991
Ex. Sierra 1.6 Ferdehátú 1983
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #47 Dátum: 2017.06.13 kedd, 19:08:19 »

Fordék szerint a reális ár 200e km-körül max. 2,5 - 3 mil. Dízelben ott is vannak az árak, benzinesek meg néha 4 mil alatt, de inkább felette. Értem ez alatt a 2012-es utáni évjáratokat.

A Fordék szerint reális, az inkább a dízelekre igaz. A benzinesek ma már jönnek fel.
http://www.origo.hu/auto/20170608-hasznaltauto-vasarlasi-tanacsok-varkonyitol.html
Ha megnézed a mobile.de-n, a legolcsóbb 240 lovas EcoBoost, az vmi 13.900EUR körül van. Az 13ért hozható el. Én is ennyiért, és így vettem anno, majd 2 éve az enyémet. (Toto tök jól járt, amennyiért megvette majd 1 éve tőlem, mert az az autó még most is 4,5 ha kintről hozzuk)
tehát 13-ért elhozva, az forgalomba helyezve itthon, kb 4,5M.
Ha sok benne a km, értsd 200e körül, az kb -500, tehát még mindig 4M-nál tartunk...
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #48 Dátum: 2017.11.23 csütörtök, 22:17:25 »

A Fordék szerint reális, az inkább a dízelekre igaz. A benzinesek ma már jönnek fel.
http://www.origo.hu/auto/20170608-hasznaltauto-vasarlasi-tanacsok-varkonyitol.html
Ha megnézed a mobile.de-n, a legolcsóbb 240 lovas EcoBoost, az vmi 13.900EUR körül van. Az 13ért hozható el. Én is ennyiért, és így vettem anno, majd 2 éve az enyémet. (Toto tök jól járt, amennyiért megvette majd 1 éve tőlem, mert az az autó még most is 4,5 ha kintről hozzuk)
tehát 13-ért elhozva, az forgalomba helyezve itthon, kb 4,5M.
Ha sok benne a km, értsd 200e körül, az kb -500, tehát még mindig 4M-nál tartunk...

Szia,
Korábban írtad,  h megnézted a szelepek állapotát.  Ezt hogyan tetted?
1 hete vettem egy 203 lovas 2.0 Ecoboost-ot és érdekelne a mikéntje. Most 114ekm van benne,  2013-as az autó.
Köszi
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
zeix
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 318



E-mail
« Új hozzászólás #49 Dátum: 2017.12.02 szombat, 10:10:48 »

Sziasztok! Tavasszal tervezem lecserélni az autót. Egy 2.0 240 le változatra. Tudnátok mondani pár infót róla? Szíjas a vezérlés vagy láncos? A váltó csak automatában létezik hozzá? worship
Naplózva

ST220, EBC BRAKES, BILSTEIN B8 futómű, 2004, B4Y, ESP, tempomat stb. Smiley
Oldalak: [1] 2 3 4 5   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.142 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.