Tünetek:
a) motor leállítása után morgó / fhingó hang a motortérből
b) kigyorsításkor megtorpan az autó, majd mintha valami átkapcsolt volna és hátba vág a gyorsulás
Mindkét esetben a Pierburg által gyártott nyomásátalakító szelep a hibás. Kettő darab ilyen van az autóban a légszűrő alatt.
Az egyik (hátsó) a turbót szabályozza, ha nem megfelelően müködik, akkor nincs meg a kellő időben a turbónyomás és az autó erőtlenné válik.
A másik (első) pedig leállításkor kap egy jelet és ekkor vákummal behuzza a fojtószelep lapátját. Ha nem tudja, akkor jön elő a morgó hang leállításkor.
A két szelep azonos, az egyik folyamatosan szabályozva van, a másik pedig csak nyit/zár állapotokba van vezérelve, emiatt általában máshogy/máshol is fáradnak el, első körben meg lehet próbálni egy felcserélést, viszont ez ugye csak ideiglenes javulast fog hozni, előbb utóbb cserélni kell.
Javítás:Légszűrőház alatt találhatóak.
Nagyon egyszerű cseréjük, két vákumcsőt és egy elektromos csatlakozót kell lehúzni, majd a két M6 csavar eltávolítása után kivehető.
Visszaszerelés ugyanigy, csak arra figyeljetek hogy a két vákumcsövet (in/out) ne cseréljétek fel.
2.0 TDCi-be ezek valóak:FORD - 1 449 602 / 1449602
FORD - 6G9Q-9E882-CA / 6G9Q9E882CA
PIERBURG - 7.01771.00 / 70177100
PIERBURG - 7.01771.00.0 / 701771000
PIERBURG - 7.01771.01 / 70177101
PIERBURG - 7.01771.01.0 / 701771010
VOLVO - 31216025 / 31216025
1.8 TDCi-be pedig ezek:7.00964.01
7.00964.03/SZ (megerősítésre vár)
2.2 TDCI-be pedig egyáltalán nincs! szerk: alfKöszönet az infókért nektek:
kotta_cs ,
mondeofan,
power_ford,
Imot Hgolab,
zozo21,
schwahi