Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.03.29 péntek, 02:28:38 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: [1]   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK4 / Pierburg szelep - megtorpanás / morgó hang leállítás után  (Megtekintve 24488 alkalommal)
0 Felhasználó és 1 vendég van a témában
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Dátum: 2016.06.14 kedd, 08:49:24 »

Szerző: ReFi

Tünetek:
a)   motor leállítása után morgó / fhingó hang a motortérből
b)   kigyorsításkor megtorpan az autó, majd mintha valami átkapcsolt volna és hátba vág a gyorsulás Smiley



Mindkét esetben a Pierburg által gyártott nyomásátalakító szelep a hibás. Kettő darab ilyen van az autóban a légszűrő alatt.

Az egyik (hátsó) a turbót szabályozza, ha nem megfelelően müködik, akkor nincs meg a kellő időben a turbónyomás és az autó erőtlenné válik.

A másik (első) pedig leállításkor kap egy jelet és ekkor vákummal behuzza a fojtószelep lapátját. Ha nem tudja, akkor jön elő a morgó hang leállításkor.

A két szelep azonos, az egyik folyamatosan szabályozva  van, a másik pedig csak nyit/zár állapotokba van vezérelve, emiatt általában máshogy/máshol is fáradnak el, első körben meg lehet próbálni egy felcserélést, viszont ez ugye csak ideiglenes javulast fog hozni, előbb utóbb cserélni kell.

Javítás:
Légszűrőház alatt találhatóak.
Nagyon egyszerű cseréjük, két vákumcsőt és egy elektromos csatlakozót kell lehúzni, majd a két M6 csavar eltávolítása után kivehető.
Visszaszerelés ugyanigy, csak arra figyeljetek hogy a két vákumcsövet (in/out) ne cseréljétek fel.

2.0 TDCi-be ezek valóak:
FORD - 1 449 602 / 1449602
FORD - 6G9Q-9E882-CA / 6G9Q9E882CA
PIERBURG - 7.01771.00 / 70177100
PIERBURG - 7.01771.00.0 / 701771000
PIERBURG - 7.01771.01 / 70177101
PIERBURG - 7.01771.01.0 / 701771010
VOLVO - 31216025 / 31216025

1.8 TDCi-be pedig ezek:
7.00964.01
7.00964.03/SZ (megerősítésre vár)   

2.2 TDCI-be pedig egyáltalán nincs!   szerk: alf
Köszönet az infókért nektek: kotta_cs , mondeofan, power_ford, Imot Hgolab, zozo21, schwahi
« Utoljára szerkesztve: 2016.06.14 kedd, 10:27:46 írta alf » Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #1 Dátum: 2017.05.21 vasárnap, 21:06:39 »

TXBA motorról itt található infó: http://mondeo.hu/index.php?topic=1457.msg994534#msg994534

...
A motorok beelőzték a FL-et!

Motorok: 2010.05. hótól
Kasztni: 2010.11. hótol érkezett.
...

Ennél a motornál már csak egy darab szelep található:



Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Oldalak: [1]   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.046 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.