Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.21 csütörtök, 23:34:09 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 544 545 546 547 548 549 550 [551] 552 553 554 555   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Felnik, gumik  (Megtekintve 7295190 alkalommal)
0 Felhasználó és 8 vendég van a témában
G_B
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1162



« Új hozzászólás #27500 Dátum: 2020.11.06 péntek, 06:26:25 »

az új 8évszakos... eplus2
8évszakos offroad-semislick  vigyor3
Naplózva

üdv, B
S-Max '12 2.0 tdci
ex: S-Max '06 1.8 tdci
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #27501 Dátum: 2020.11.22 vasárnap, 22:53:24 »

Nem semmi ez a ford. Ma kereket akratam cserélni (nyáriról télire) A kerekeket valami porvédős csavarok tartják. Sem a gyári 19-es kerékkulcs se másik 19-es kulcs nem ment rá. Kénytelen voltam elmenni venni egy 20-as dugókulcsot. Van egy csavar, amiről hiányzik ez a porvédő, arra meg a 18-as volt jó. Ez akkor király, ha kapok egy defektet.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #27502 Dátum: 2020.11.23 hétfő, 07:33:29 »

Nem semmi ez a ford. Ma kereket akratam cserélni (nyáriról télire) A kerekeket valami porvédős csavarok tartják. Sem a gyári 19-es kerékkulcs se másik 19-es kulcs nem ment rá. Kénytelen voltam elmenni venni egy 20-as dugókulcsot. Van egy csavar, amiről hiányzik ez a porvédő, arra meg a 18-as volt jó. Ez akkor király, ha kapok egy defektet.

Porvédő nélkül 18-as, kupakkal együtt 19-esnek kellene lennie.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #27503 Dátum: 2020.11.23 hétfő, 08:13:17 »

Porvédő nélkül 18-as, kupakkal együtt 19-esnek kellene lennie.

AndyA

https://auto.jofogas.hu/pest/Kerekanyakulcs_Ford_18_5_19_5_krom_kupakosokhoz_Welzh_3104_WW_18_5mm_1_103133685.htm
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #27504 Dátum: 2020.11.23 hétfő, 10:14:57 »

Porvédő nélkül 18-as, kupakkal együtt 19-esnek kellene lennie.

AndyA

Kellene. De nem annyi. Ezek szerint nem csak nekem, hanem Ferqonak sem.
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #27505 Dátum: 2020.11.23 hétfő, 10:16:18 »


Köszi, már a 20-assal megoldottam.
Naplózva
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #27506 Dátum: 2020.11.23 hétfő, 10:26:14 »

Köszi, már a 20-assal megoldottam.
Azért linkeltem, mert meglepett, hogy ilyen van, jó ha tud róla más is.
Amúgy én is 20-assal szedtem le.
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
G_B
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1162



« Új hozzászólás #27507 Dátum: 2020.11.23 hétfő, 10:36:49 »

Nem semmi ez a ford. Ma kereket akratam cserélni (nyáriról télire) A kerekeket valami porvédős csavarok tartják. Sem a gyári 19-es kerékkulcs se másik 19-es kulcs nem ment rá. Kénytelen voltam elmenni venni egy 20-as dugókulcsot. Van egy csavar, amiről hiányzik ez a porvédő, arra meg a 18-as volt jó. Ez akkor király, ha kapok egy defektet.
ha a kupakok nincsenek már jó állapotaban, akkor szokott gond lenni vele. az enyémek többségét gond nélkül tudom csavarni bármivel, egy-két csavar van, aminek már kicsit deformálódott a kupakja, azok bele-beleragadnak a kulcsba
én nem érzem szükségét ennek 19,5-s kulcsnak
Naplózva

üdv, B
S-Max '12 2.0 tdci
ex: S-Max '06 1.8 tdci
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #27508 Dátum: 2020.11.23 hétfő, 13:08:33 »

ha a kupakok nincsenek már jó állapotaban, akkor szokott gond lenni vele. az enyémek többségét gond nélkül tudom csavarni bármivel, egy-két csavar van, aminek már kicsit deformálódott a kupakja, azok bele-beleragadnak a kulcsba
én nem érzem szükségét ennek 19,5-s kulcsnak

Nem hinném, hogy mind a 20, pontosabban 19 anyának a porvédője deformákódott. Konkrétan a kulcsot úgy kellett volna ráütni az anyára, mert kb 1 mm-t ment rá. Ismétlem mind a 19-nél. (a huszadikon nincs meg a porvédő, az 18-as)
Naplózva
G_B
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1162



« Új hozzászólás #27509 Dátum: 2020.11.23 hétfő, 13:46:04 »

Nem hinném, hogy mind a 20, pontosabban 19 anyának a porvédője deformákódott. Konkrétan a kulcsot úgy kellett volna ráütni az anyára, mert kb 1 mm-t ment rá. Ismétlem mind a 19-nél. (a huszadikon nincs meg a porvédő, az 18-as)
csak egy kulccsal próbáltad?
nekem a keresztkulcs, az ütvecsavarozó, a nyomatékkulcs rámegy, a gumisnál sem szokott gond lenni, mindnek csak azzal az egy-két csavarral van gondja - de ott látszik is a kupakon, hogy sérült
Naplózva

üdv, B
S-Max '12 2.0 tdci
ex: S-Max '06 1.8 tdci
bari012
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 240


E-mail
« Új hozzászólás #27510 Dátum: 2020.11.23 hétfő, 20:03:27 »

Melyik a komfortosabb választás 17" méretben, a  205/50 vagy 225/45?
Naplózva

2008 Mondeo Titanium-X (BA7) 2.5T (HUBA) 162 kW - Modified: 300 HP, 540 Nm


Past: 2006 Mondeo GHIA (B5Y) 2.2 TDCI (QJBB) 114 kW - Remapped: 183 HP, 454 Nm
Gyuri74
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 256



« Új hozzászólás #27511 Dátum: 2020.11.23 hétfő, 20:37:52 »

Melyik a komfortosabb választás 17" méretben, a  205/50 vagy 225/45?

205/50
Naplózva

Chrysler Town&Country 3.8i V6 aut. '08
Ford Mondeo MK3 2.0i Ghia '01
Volvo S80 2.4i aut. '00
Ex: Ford Mondeo MK4 2.3i Automata Titanium kombi '10
Ex: Ford Scorpio 2.9 24V SW Cosworth Ghia '95
Ex: Ford Scorpio 2.0 16V SW aut. '95
Ex: Ford Scorpio 2.0 8V SW '95
Ex: Ford Sierra 2.0 8V EFI '85
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #27512 Dátum: 2020.11.24 kedd, 08:16:51 »

Melyik a komfortosabb választás 17" méretben, a  205/50 vagy 225/45?

Ha meg ráadásul téli guminak nézed, akkor mindenképpen a keskenyebbet.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #27513 Dátum: 2020.11.24 kedd, 11:58:46 »

csak egy kulccsal próbáltad?
nekem a keresztkulcs, az ütvecsavarozó, a nyomatékkulcs rámegy, a gumisnál sem szokott gond lenni, mindnek csak azzal az egy-két csavarral van gondja - de ott látszik is a kupakon, hogy sérült

Szerinted? Gyári kerékkulcs, keresztkulcs, nyomatékkulcs, dugókulcs (ismertebb nevén crowa). Egyik sem ment rá.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #27514 Dátum: 2020.11.24 kedd, 12:47:59 »

Szerinted? Gyári kerékkulcs, keresztkulcs, nyomatékkulcs, dugókulcs (ismertebb nevén crowa). Egyik sem ment rá.

Nem használtál elég nagy kalapácsot. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
bari012
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 240


E-mail
« Új hozzászólás #27515 Dátum: 2020.11.25 szerda, 14:25:37 »

Ha meg ráadásul téli guminak nézed, akkor mindenképpen a keskenyebbet.

AndyA
Nyárra szeretnék a 225/40 R18 helyett. 205/55 r16 van télire - ez komfort szempontjából teljesen más világ és egyébként még a fogyasztás is kb 4dl-vel alacsonyabb. A kettő közé szeretnék kompromisszumot, ezért merült fel a a korábban említett két méret opciónak.
Naplózva

2008 Mondeo Titanium-X (BA7) 2.5T (HUBA) 162 kW - Modified: 300 HP, 540 Nm


Past: 2006 Mondeo GHIA (B5Y) 2.2 TDCI (QJBB) 114 kW - Remapped: 183 HP, 454 Nm
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #27516 Dátum: 2020.11.25 szerda, 15:14:48 »

Nyárra szeretnék a 225/40 R18 helyett. 205/55 r16 van télire - ez komfort szempontjából teljesen más világ és egyébként még a fogyasztás is kb 4dl-vel alacsonyabb. A kettő közé szeretnék kompromisszumot, ezért merült fel a a korábban említett két méret opciónak.

Ne akard. Én is 17-est vettem annak idején, mondván, ballonosabb, jobban bírja a magyar utakat, mint a 18-as.

De nem. A 18-as felni a minimális méretkülönbség ellenére vagy másfélszer nehezebb a 17-esnél, és sokkal jobban állja a magyar utak kalapálását. A 17-esekből átlag lettőt kellett javíttatni minden szezonban. A 8 db 18-asból két szezon után kell most egyet, egy helyen. Az is csak akkora horpadás, hogy még autópályatempónál sem rázza az autót, csak a gépen megpörgetve látszik, hogy ott van.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #27517 Dátum: 2020.11.25 szerda, 15:36:56 »

Ne akard. Én is 17-est vettem annak idején, mondván, ballonosabb, jobban bírja a magyar utakat, mint a 18-as.

De nem. A 18-as felni a minimális méretkülönbség ellenére vagy másfélszer nehezebb a 17-esnél, és sokkal jobban állja a magyar utak kalapálását. A 17-esekből átlag lettőt kellett javíttatni minden szezonban. A 8 db 18-asból két szezon után kell most egyet, egy helyen. Az is csak akkora horpadás, hogy még autópályatempónál sem rázza az autót, csak a gépen megpörgetve látszik, hogy ott van.

AndyA

Épp van gumi nélkül felnim, megmértem. Ha másfélszer nem is, de a 7x17-es felni 11 kg, a 8x18 meg 12,5. A 25 mm szélesség alig jelent anyagot, mert az a "gumi alatt" lévő részen van, ahol nem nagyon vastag a felni anyaga, a két szélén a perem meg egyforma. A +25 mm átmérőben meg annyi,hogy ha a 17-es felni súlyát leosztom az átmérő szerint és felszorzom a 18-as méretre, akkor 11,6 kg-nak kellene lennie. Ennél majdnem egy kilóval több, ami azt jelenti, hogy annyival pont tartósabb is. (Természetesen azonos gyártó azonos típusú felnijét néztem a két méretben.)

Ami valamivel könnyebben tud sérülni a 18-as méretnél, az a gumi, nyilván, mert alacsonyabb a profilja pár mm-rel. De erről meg annyit, hogy 17-es gumival is mentem akkora kátyúba, hogy ott halt meg egyben gumi-felni elöl-hátul, ami kátyút fogott, majd utóbb a 18-assal is sikerült máskor, máshol ugyanez. Sajnos ez már nem a felnin, gumin múlik, hanem a magyar utakon... Sad

Ezenkívül még a 17-es méret mellett szól, hogy olcsóbb rá a gumi. :-)

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Carmaged
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 590


MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive


« Új hozzászólás #27518 Dátum: 2020.11.25 szerda, 16:20:37 »

Épp van gumi nélkül felnim, megmértem. Ha másfélszer nem is, de a 7x17-es felni 11 kg, a 8x18 meg 12,5. A 25 mm szélesség alig jelent anyagot, mert az a "gumi alatt" lévő részen van, ahol nem nagyon vastag a felni anyaga, a két szélén a perem meg egyforma. A +25 mm átmérőben meg annyi,hogy ha a 17-es felni súlyát leosztom az átmérő szerint és felszorzom a 18-as méretre, akkor 11,6 kg-nak kellene lennie. Ennél majdnem egy kilóval több, ami azt jelenti, hogy annyival pont tartósabb is. (Természetesen azonos gyártó azonos típusú felnijét néztem a két méretben.)

Ami valamivel könnyebben tud sérülni a 18-as méretnél, az a gumi, nyilván, mert alacsonyabb a profilja pár mm-rel. De erről meg annyit, hogy 17-es gumival is mentem akkora kátyúba, hogy ott halt meg egyben gumi-felni elöl-hátul, ami kátyút fogott, majd utóbb a 18-assal is sikerült máskor, máshol ugyanez. Sajnos ez már nem a felnin, gumin múlik, hanem a magyar utakon... Sad

Ezenkívül még a 17-es méret mellett szól, hogy olcsóbb rá a gumi. :-)

AndyA

Az átmérő növelésével a nem egyenesen növekszik az anyagszükséglet, hanem négyzetesen, ha semmi más nem változik (nagyobb lesz a körlap --> r^2*pi; akkor lenne egyenes az arány, ha egy téglalap egyik oldalát nyújtanád), feltéve hogy teljesen azonos a szerkezet (felni szélessége). Így 12,33 kg jön ki és csak 17dkg marad a szélesség növelésére.

De az egész számítósdi nyugodtan lehet hibás, mert az azonos modell is lehet más szerkezetű más méretben. Smiley

A nagyobb felni nehezebbé teszi a kereket --> nő a fogyasztás és a fék-futómű-kerékcsapágy-stb amortizációja.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #27519 Dátum: 2020.11.25 szerda, 16:57:08 »

Az átmérő növelésével a nem egyenesen növekszik az anyagszükséglet, hanem négyzetesen, ha semmi más nem változik (nagyobb lesz a körlap --> r^2*pi; akkor lenne egyenes az arány, ha egy téglalap egyik oldalát nyújtanád), feltéve hogy teljesen azonos a szerkezet (felni szélessége). Így 12,33 kg jön ki és csak 17dkg marad a szélesség növelésére.

De az egész számítósdi nyugodtan lehet hibás, mert az azonos modell is lehet más szerkezetű más méretben. Smiley

A nagyobb felni nehezebbé teszi a kereket --> nő a fogyasztás és a fék-futómű-kerékcsapágy-stb amortizációja.

A 11 kg-t leosztom 17 részre, ez lesz egy hüvelyknyi felni súlya. Mivel az étmérővel egyenesen arányos, ez egyben 1/17 körcikk felni súlya is lesz. Azután megszorzom 18-cal. A te indoklásod akkor lenne igaz, ha a méret növekedésével arányosan megnőne mondjuk a felni peremének a szélessége is. Az viszont nyilván nem fog, mert ugyanakkora perem kell, hogy megfogja a gumi szélét, mindegy, hogy 15, 16, 17, 20 zollos a gumi rajta. Esetleg a küllők lesznek valamivel hosszabbak, esetleg vastagabbak is.

Azon mit értesz, hogy azonos modell más szerkezetű?

https://lh3.googleusercontent.com/proxy/48j5Uj_KIdYITsAoyRHY6h_FNiIEOwXvt4e4vODkbDDIAjKxYkYpA7H1pfEAbWVZjiv9UfHaVz3YL0t38jEgiSMES_EF4w9cp7MKRS7MdshPNIR3XdCxvBCfghAIL5o8rLLFAshR98o

VS.

https://im9.cz/iR/importprodukt-orig/f01/f0129989a97722bda27d79bd1e516ac9--mmf250x250.jpg

Milyen különbséget látsz itt?

De amúgy mindegy is, a lényeg, hogy nem csak az én tapasztalatom, de ha visszalapozol itt pár oldalt, nemrég mások is megerősítették, hogy a 18-as felnik jobban bírják a gyűrődést, mint a 17-esek, bármennyire is logikátlannak tűnik a dolog.

AndyA

P.s.: Ráadásul rosszul emlékeztem, a helyes méret 7,5x17 vs 8x18.
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
bari012
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 240


E-mail
« Új hozzászólás #27520 Dátum: 2020.11.25 szerda, 17:04:31 »

Épp van gumi nélkül felnim, megmértem. Ha másfélszer nem is, de a 7x17-es felni 11 kg, a 8x18 meg 12,5. A 25 mm szélesség alig jelent anyagot, mert az a "gumi alatt" lévő részen van, ahol nem nagyon vastag a felni anyaga, a két szélén a perem meg egyforma. A +25 mm átmérőben meg annyi,hogy ha a 17-es felni súlyát leosztom az átmérő szerint és felszorzom a 18-as méretre, akkor 11,6 kg-nak kellene lennie. Ennél majdnem egy kilóval több, ami azt jelenti, hogy annyival pont tartósabb is. (Természetesen azonos gyártó azonos típusú felnijét néztem a két méretben.)

Ami valamivel könnyebben tud sérülni a 18-as méretnél, az a gumi, nyilván, mert alacsonyabb a profilja pár mm-rel. De erről meg annyit, hogy 17-es gumival is mentem akkora kátyúba, hogy ott halt meg egyben gumi-felni elöl-hátul, ami kátyút fogott, majd utóbb a 18-assal is sikerült máskor, máshol ugyanez. Sajnos ez már nem a felnin, gumin múlik, hanem a magyar utakon... Sad

Ezenkívül még a 17-es méret mellett szól, hogy olcsóbb rá a gumi. :-)

AndyA
Hát, most elbizonytalanodtam. Ezért is adtam túl a 18-as szetten, mondván, hogy majd a kisebb jobban bírja (és komfortosabb).
Egyébként nem feltétlen csak MK3-ra kiadott verziót nézek, mindent ami méretekben megfelelő lehet, és kinéz valahogy, pl. ezt.

« Utoljára szerkesztve: 2020.11.25 szerda, 17:07:03 írta bari012 » Naplózva

2008 Mondeo Titanium-X (BA7) 2.5T (HUBA) 162 kW - Modified: 300 HP, 540 Nm


Past: 2006 Mondeo GHIA (B5Y) 2.2 TDCI (QJBB) 114 kW - Remapped: 183 HP, 454 Nm
Carmaged
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 590


MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive


« Új hozzászólás #27521 Dátum: 2020.11.26 csütörtök, 10:58:40 »

A 11 kg-t leosztom 17 részre, ez lesz egy hüvelyknyi felni súlya. Mivel az étmérővel egyenesen arányos, ez egyben 1/17 körcikk felni súlya is lesz. Azután megszorzom 18-cal. A te indoklásod akkor lenne igaz, ha a méret növekedésével arányosan megnőne mondjuk a felni peremének a szélessége is. Az viszont nyilván nem fog, mert ugyanakkora perem kell, hogy megfogja a gumi szélét, mindegy, hogy 15, 16, 17, 20 zollos a gumi rajta. Esetleg a küllők lesznek valamivel hosszabbak, esetleg vastagabbak is.

Azon mit értesz, hogy azonos modell más szerkezetű?

https://lh3.googleusercontent.com/proxy/48j5Uj_KIdYITsAoyRHY6h_FNiIEOwXvt4e4vODkbDDIAjKxYkYpA7H1pfEAbWVZjiv9UfHaVz3YL0t38jEgiSMES_EF4w9cp7MKRS7MdshPNIR3XdCxvBCfghAIL5o8rLLFAshR98o

VS.

https://im9.cz/iR/importprodukt-orig/f01/f0129989a97722bda27d79bd1e516ac9--mmf250x250.jpg

Milyen különbséget látsz itt?

De amúgy mindegy is, a lényeg, hogy nem csak az én tapasztalatom, de ha visszalapozol itt pár oldalt, nemrég mások is megerősítették, hogy a 18-as felnik jobban bírják a gyűrődést, mint a 17-esek, bármennyire is logikátlannak tűnik a dolog.

AndyA

P.s.: Ráadásul rosszul emlékeztem, a helyes méret 7,5x17 vs 8x18.
A tömeg nem az átmérőtől függ, hanem a felhasznált anyagok össztérfogatától. A felnit egyszerűsítetten hengerként képzelem el. Ennek a térfogata alapterület * magasság. Ha 1 collal növeled az átmérőt, akkor az alapterület négyzetesen növekszik. Szóval r^2*pi. Ebből a pi állandó, tehát a sugarak négyzetének arányával növekszik az alapterület (és ezzel a térfogat). Jelen esetben (18/2)^2 / (17/2)^2 = 1,12 az arány. Így 11kg * 1,12 = 12,33kg.

Semmit nem látok a képen, mert az elsőre 404-et dob. Smiley A szerkezete biztosan más a két felninek, mert a 17-ből nem úgy lesz 18 coll, hogy mindent felnagyítunk rajta és kész. Gyanítom, nem is úgy, hogy egyszerűen nagyobb az átmérő és hosszabb küllőket rakok bele (pl. a küllők alakjának is változnia kell. Miért? Ha 10mm széles a külső ívnél a küllő és a körív "csatlakozása" és 20mm a központi résznél, akkor a hosszabb küllőnek más szöget kell bezárni a forgásirányra, hogy a "csatlakozási szélességek" ne változzanak.) Azt pedig, hogy a küllők milyen vastagok, pontosan milyen alakúak, csak a gyártó fogja tudni megmondani olyan pontossággal, hogy abból következtetést lehessen levonni.

Szóval azt, hogy a 18-as felni azért nehezebb, mert "erősebb" vagy azért "erősebb", mert nehezebb, szerintem nem lehet kimondani.

A fentiekkel egy percig sem mondom, hogy a 18-as nem lehet strapabíróbb, csak azt, hogy annak nem feltétlen a súlykülönbség az oka, sőt. Wink A végeredmény szempontjából mindegy is, gondolatkísérletnek jó sör mellé.  vigyor2
Naplózva
bari012
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 240


E-mail
« Új hozzászólás #27522 Dátum: 2020.12.04 péntek, 10:26:04 »

Hát, most elbizonytalanodtam. Ezért is adtam túl a 18-as szetten, mondván, hogy majd a kisebb jobban bírja (és komfortosabb).
Egyébként nem feltétlen csak MK3-ra kiadott verziót nézek, mindent ami méretekben megfelelő lehet, és kinéz valahogy, pl. ezt.



Közben meg van az utód, 17" mellett döntöttem, ez lett.
Tudom, drága és ritka... de a 205/50 felé hajlok a komfort miatt. Mennyire kockázatos vajon egy ilyen? Zsír újak, de valakitől valamilyen módon kapott mind a négy a futófelületbe egy csavart, gombával javították.

Naplózva

2008 Mondeo Titanium-X (BA7) 2.5T (HUBA) 162 kW - Modified: 300 HP, 540 Nm


Past: 2006 Mondeo GHIA (B5Y) 2.2 TDCI (QJBB) 114 kW - Remapped: 183 HP, 454 Nm
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #27523 Dátum: 2020.12.04 péntek, 14:04:25 »

Közben meg van az utód, 17" mellett döntöttem, ez lett.
Tudom, drága és ritka... de a 205/50 felé hajlok a komfort miatt. Mennyire kockázatos vajon egy ilyen? Zsír újak, de valakitől valamilyen módon kapott mind a négy a futófelületbe egy csavart, gombával javították.

Négy gumi négy különböző helyről... Nincs két egyforma DOT, ezeket aligha egyszerre vette egy ember az egy autójára. Saccra, de ne legyen igazam, a defekt miatt egy-egy szett gazdája vett másik új gumit, ezeket meg javították a gumiszervizben, amikor lett belőle nekik egy szettre való.

Meg most miért nyárit akarsz venni? A tél van előbb, nem olyant kellene?

Amúgy meg Goodyear micsoda? Minta alapján saccra Efficientgrip. Ez nem rossz gumi, de ilyen előélettel nem olyan hűdejajdejó ez az ár.

Szlovákiában, ahonnan ez a cég való, 88 Euro újonnan egy ilyen gumi. Kb. három foltozatlan, max. futófelületű, vadi új gumi áráért vennél négy ki tudja, milyet. Én mindenesetre meggondolnám kétszer.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #27524 Dátum: 2020.12.04 péntek, 14:09:22 »

Közben meg van az utód, 17" mellett döntöttem, ez lett.
Tudom, drága és ritka... de a 205/50 felé hajlok a komfort miatt. Mennyire kockázatos vajon egy ilyen? Zsír újak, de valakitől valamilyen módon kapott mind a négy a futófelületbe egy csavart, gombával javították.



Ja, a 225/45 komfort szempontjából nem rosszabb, mint a 205, de sokkal jobban is néz ki, és nyáriban jobb a tapadása is (meg növeli kicsit a fogyasztást is, nyilván).

225 * 45% = 101mm, 205 * 50% = 102,5 mm. Az a másfél mm magasság az oldalfalban nem ad annyival nagyobb kényelmet, hogy észre tudd venni.

Télire nekem is 205-ösök vannak, ott nem előny a széles, de az meg nem a komfort miatt van.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
xrobe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1292



E-mail
« Új hozzászólás #27525 Dátum: 2020.12.04 péntek, 16:24:02 »

Ja, a 225/45 komfort szempontjából nem rosszabb, mint a 205, de sokkal jobban is néz ki, és nyáriban jobb a tapadása is (meg növeli kicsit a fogyasztást is, nyilván).

225 * 45% = 101mm, 205 * 50% = 102,5 mm. Az a másfél mm magasság az oldalfalban nem ad annyival nagyobb kényelmet, hogy észre tudd venni.

Télire nekem is 205-ösök vannak, ott nem előny a széles, de az meg nem a komfort miatt van.

AndyA

Ha évente 3x van hó/jég, akkor szerintem a szélesebb előnyösebb, persze ha sokat mászkál az ember zordabb körülmények között, oda jobb a keskeny.
Én télre most inkább szélesebbet vettem, mert stabilabbnak érzem vele az autót száraz/nedves körülmények között.
Naplózva

Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TDCI 140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TDCI 140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TDCI Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
Jalkin
Vendég
« Új hozzászólás #27526 Dátum: 2021.01.15 péntek, 13:44:36 »

Hahó!

235/45 R17 vs 215/50 R17 nyári gumi. Ki milyet venne, kinek mi vált be? Most Kumho volt, az annyira nem adta? A klasszik prémiumokon kívül mi ajánlott? Hankook/Semperit/Fulda, más?
Köszi!

Nika
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #27527 Dátum: 2021.01.15 péntek, 14:16:17 »

Hahó!

235/45 R17 vs 215/50 R17 nyári gumi. Ki milyet venne, kinek mi vált be? Most Kumho volt, az annyira nem adta? A klasszik prémiumokon kívül mi ajánlott? Hankook/Semperit/Fulda, más?
Köszi!

Nika

Dominak bejött a Han kukija. Smiley

Nekem ebben a méretben nincs kerekem, úgyhogy csak közelítőt tudok mondani. Conti SP5 illetve PC6-jaim voltak/vannak. Az SP5 szerintem jobb, ha optimálisak a körülmények, a PC6 viszont tovább bírja, kevésbé kopós. YMMV.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #27528 Dátum: 2021.01.15 péntek, 14:39:03 »

Hahó!

235/45 R17 vs 215/50 R17 nyári gumi. Ki milyet venne, kinek mi vált be? Most Kumho volt, az annyira nem adta? A klasszik prémiumokon kívül mi ajánlott? Hankook/Semperit/Fulda, más?
Köszi!

Nika
Már a sokadik Hankook szett megy a családban. MK3-ra nyári szett, MK4-re nyári, MK4-re téli, MK4-re az új nyári, IV-es Golf-ra téli-nyári, Fabia-ra nyári, és eddig nincs rossz tapasztalat egyikkel sem. Személy szerint nekem bevált a márka.
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #27529 Dátum: 2021.01.15 péntek, 15:31:51 »

Dominak bejött a Han kukija. Smiley

Nekem ebben a méretben nincs kerekem, úgyhogy csak közelítőt tudok mondani. Conti SP5 illetve PC6-jaim voltak/vannak. Az SP5 szerintem jobb, ha optimálisak a körülmények, a PC6 viszont tovább bírja, kevésbé kopós. YMMV.

AndyA
pc6 al elégedett voltál?
Nyári t kell vennem,most 40ért tudok újat 235/55/18ban
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #27530 Dátum: 2021.01.15 péntek, 16:04:13 »

pc6 al elégedett voltál?
Nyári t kell vennem,most 40ért tudok újat 235/55/18ban

Mint mondtam, az SP5 jobb, de a PC6 meg sokkal tovább bírja.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #27531 Dátum: 2021.01.15 péntek, 16:19:04 »

Mint mondtam, az SP5 jobb, de a PC6 meg sokkal tovább bírja.

AndyA
ezt elsőre is értettem,csak azt nem mitől jobb? A pc6 al árkot fogtál?  vigyor3
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #27532 Dátum: 2021.01.15 péntek, 21:10:10 »

Hahó!

235/45 R17 vs 215/50 R17 nyári gumi. Ki milyet venne, kinek mi vált be? Most Kumho volt, az annyira nem adta? A klasszik prémiumokon kívül mi ajánlott? Hankook/Semperit/Fulda, más?
Köszi!

Nika
nálunk több autón több méretben 3-4 éve taurus(michelin másodvonal riken, meg még jópár név alatt fut) van, puha, kopik, cserébe tapad, hóban is jó, vizen is és nem fog 6mm-rel kikeményedve a kocsin állni. ja és annyi a 4 mint 1-1,5prémium.
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #27533 Dátum: 2021.01.15 péntek, 21:10:36 »

Dominak bejött a Han kukija. Smiley


AndyA
sorozatban válik le a futófelület, pénzt tuti nem adnék érte
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #27534 Dátum: 2021.01.15 péntek, 21:11:39 »

Mint mondtam, az SP5 jobb, de a PC6 meg sokkal tovább bírja.

AndyA
asszem 1x pont tőled jött valami 3-4 éves 17es pirelli. értem én hogy tovább bírja, de minek ha akkor már bakelit?
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Jalkin
Vendég
« Új hozzászólás #27535 Dátum: 2021.01.16 szombat, 06:32:33 »

nálunk több autón több méretben 3-4 éve taurus(michelin másodvonal riken, meg még jópár név alatt fut) van, puha, kopik, cserébe tapad, hóban is jó, vizen is és nem fog 6mm-rel kikeményedve a kocsin állni. ja és annyi a 4 mint 1-1,5prémium.
[img]https://agrotyre.hu/images/products/taurus/winter.jpg

Nyárón jól tapad a hóban??? Hol jársz te?  eplus2 eplus2 eplus2 eplus2
« Utoljára szerkesztve: 2021.01.16 szombat, 10:06:39 írta alf® » Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #27536 Dátum: 2021.01.16 szombat, 13:52:05 »

asszem 1x pont tőled jött valami 3-4 éves 17es pirelli. értem én hogy tovább bírja, de minek ha akkor már bakelit?

Az a P7 Cinturato. Na az az, amit soha többé. Vízen nem tapad, de legalább csúszik, és hiba van rajta 3 év után még 6 mm, ha egyszer olyan, mintha bakelitből lenne.

De itt nem Piralliről volt szó, hanem Continentalról, úgyhogy nem értem, hogyan jön ez ide.

Gy.k. SP5 = Continental SportContact 5, PC6 = Continental PremiumContact 6.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #27537 Dátum: 2021.01.16 szombat, 19:21:59 »

Nyárón jól tapad a hóban??? Hol jársz te?  eplus2 eplus2 eplus2 eplus2
nyári téliben ez van. alattam még nem csúszott meg 1x sem, úgyhogy az 1.6hdi 7-8liter eszik, az 1.8tdci connect 10-12-t, a 2.0hdi 508 8-10et. szóval kb sisincs óvatoskodás
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #27538 Dátum: 2021.01.16 szombat, 19:42:17 »

Az a P7 Cinturato. Na az az, amit soha többé. Vízen nem tapad, de legalább csúszik, és hiba van rajta 3 év után még 6 mm, ha egyszer olyan, mintha bakelitből lenne.

De itt nem Piralliről volt szó, hanem Continentalról, úgyhogy nem értem, hogyan jön ez ide.

Gy.k. SP5 = Continental SportContact 5, PC6 = Continental PremiumContact 6.

AndyA
A pc6 is ilyen?  Többet elmegy,de cserébe felkeményedik?
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #27539 Dátum: 2021.01.16 szombat, 20:00:33 »

A pc6 is ilyen?  Többet elmegy,de cserébe felkeményedik?

Három év múlva megmondom.  taps taps taps taps taps

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Mirage
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 46



E-mail
« Új hozzászólás #27540 Dátum: 2021.01.16 szombat, 22:17:28 »

MICHELIN Primacy 4 - Nekem bejött ... Bár én havon nem próbáltam  Grin
Naplózva

2014 2.0 Hatchback Mondeo T-S 240 hp, Ecoboost, PS, Aut.
2014 1.6 Focus Kombi Champions 125 hp, Ti-VCT, Man.
2003 1.6 Hatchback Focus Ghia 101 hp, Zetec SE, Man.
G_B
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1162



« Új hozzászólás #27541 Dátum: 2021.01.18 hétfő, 08:58:12 »

Hahó!

235/45 R17 vs 215/50 R17 nyári gumi. Ki milyet venne, kinek mi vált be? Most Kumho volt, az annyira nem adta? A klasszik prémiumokon kívül mi ajánlott? Hankook/Semperit/Fulda, más?
Köszi!

Nika
215/60/16 méretben az S-Maxon Hankook W320 van, de nedves, nyálkás úton csúszik
a Fiestán is Hankook van, de W452 (175/65/14), eddig nem tudok rá rosszat mondani.
mindkét kocsin Hankook K125 a nyárigumi van, az is szépen teljesít.
Eddig simán megvettem volna bármelyik Hankook gumit, de a W320 után szét kell néznem másfelé
Naplózva

üdv, B
S-Max '12 2.0 tdci
ex: S-Max '06 1.8 tdci
Bonca
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 367


E-mail
« Új hozzászólás #27542 Dátum: 2021.01.19 kedd, 14:48:06 »

Nekem 205/65/R15 van Hankook-ból (W452), és a 3. télen már nekem sem tetszik. Kanyarban és gyorsításkor mászkál a kocsi orra.

Bonca
Naplózva

2.0 TDCi 140 LE QXBA 2010.11.
WF0GXXGBBGAA13463
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #27543 Dátum: 2021.01.19 kedd, 14:58:42 »

Nekem 205/65/R15 van Hankook-ból (W452), és a 3. télen már nekem sem tetszik. Kanyarban és gyorsításkor mászkál a kocsi orra.

Bonca

Háromévesen már nem olyan, mint újkorában. Ez egyszerűen ilyen sport. Én anno az Alppin A4-gyel jártam így, hogy a harmadik télen már nagyon nem úgy viselkedett. Akkor el is adtam, vettem egy új szettet helyette.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
G_B
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1162



« Új hozzászólás #27544 Dátum: 2021.01.19 kedd, 15:10:23 »

Nekem 205/65/R15 van Hankook-ból (W452), és a 3. télen már nekem sem tetszik. Kanyarban és gyorsításkor mászkál a kocsi orra.

Bonca
az én w320-am is '17-es, a w452-nek viszont ez az első tele.
ezt a telet már kihúzom ezzel a gumival, de tavasszal valószínűleg ledobom

Háromévesen már nem olyan, mint újkorában. Ez egyszerűen ilyen sport. Én anno az Alppin A4-gyel jártam így, hogy a harmadik télen már nagyon nem úgy viselkedett. Akkor el is adtam, vettem egy új szettet helyette.

AndyA
pedig az tényleg prémium kategória  Undecided
Naplózva

üdv, B
S-Max '12 2.0 tdci
ex: S-Max '06 1.8 tdci
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #27545 Dátum: 2021.02.12 péntek, 18:06:47 »

nyári téliben ez van. alattam még nem csúszott meg 1x sem, úgyhogy az 1.6hdi 7-8liter eszik, az 1.8tdci connect 10-12-t, a 2.0hdi 508 8-10et. szóval kb sisincs óvatoskodás
235/50/18ban van tapasztalat?nyári...
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #27546 Dátum: 2021.02.12 péntek, 20:18:51 »

235/50/18ban van tapasztalat?nyári...
mk4 méretben volt, asszem 235/40/18 talán, arra nem volt panaszom, pedig az még az előző szériás minta volt, az új meg már asszimmetrikus
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #27547 Dátum: 2021.02.12 péntek, 22:30:32 »

mk4 méretben volt, asszem 235/40/18 talán, arra nem volt panaszom, pedig az még az előző szériás minta volt, az új meg már asszimmetrikus
ez az asszimetrikus melyik?
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #27548 Dátum: 2021.02.13 szombat, 08:41:19 »

ez az asszimetrikus melyik?
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #27549 Dátum: 2021.02.13 szombat, 10:47:48 »

[img]http://static2.autogumibolt.hu/images/nfuto/taurus_ultra%20high%20performance.jpg
ez nincs 235/50/18ban... Undecided
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Oldalak: 1 ... 544 545 546 547 548 549 550 [551] 552 553 554 555   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.087 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.