Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 05:21:17 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 242 243 244 245 246 247 248 [249] 250 251 252 253 254 255 256 ... 555   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Felnik, gumik  (Megtekintve 7307896 alkalommal)
0 Felhasználó és 20 vendég van a témában
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #12400 Dátum: 2010.04.25 vasárnap, 12:06:44 »

és a fel-le szerelgetéssel még a gumi is nyövik

Hát ha úgy szerelgetnék a gumit, mint az IKEÁ-ban a fiókhúzogató gép, ami napi 24 órában húzogatja a fiókot demonstrációs céllal, akkor az előbb-utóbb valóban anyagfáradásos gondot okozna :-)

Azt már tisztáztuk, hogy egy gumi élettartama nagyjából 10 év, azaz 10 szezon. Ez idő alatt ugye 10 fel-le szerelést kell elviselnie. Nyugodtan kijelenthetem, hogy ez pedig meg sem kottyan a guminak. A régi, manuális, feszítővasas szerelés nyilván más tészta,  de ma már mindenki csak szerelőgépet használ, ami kíméletesen, nagy felületen nyúl be a peremkarika alá.

A peremkarika tulajdonképpen egy rugó: eleve az a feladata, hogy a felni belső peremének nekiszorítsa az abroncsot. Mivel kifejezetten rugalmas anyag, a pár centis összeszorítás, ami a szereléshez kell, egyszerűen semmiség.

Szóval ezen kár aggódni :-)
Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #12401 Dátum: 2010.04.25 vasárnap, 12:10:37 »


Azt már tisztáztuk, hogy egy gumi élettartama nagyjából 10 év, azaz 10 szezon. Ez idő alatt ugye 10 fel-le szerelést kell elviselnie.
és ehez hozzájönnek meg a defektelésekből adódó le-fel szerelgetés. múlthónapban 2x voltam szomoru1
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #12402 Dátum: 2010.04.25 vasárnap, 12:12:02 »

4e körül lenne mondira 16" lemezfelmi? engem érdekelne 4db...


A használt acélfelninek "szabott ára" van: a 14-esek 4 ezerért mennek, a 15-ösök 5 ezerért, a 16-osok 6 ezerért. Olcsóbban csak esztétikai hibás felnik vannak, drágábban meg nem lehet eladni.

Az egyetlen eltérés a Vatera: ott időnként olcsóbban is ki lehet fogni felniket. Meg páran aranyáron árulják a sajátjukat, de persze hiába.

Mi nem foglalkozunk használt felnikkel, tehát nem is tudok konkrétan segíteni senkinek, de azért ismerem a piacot :-)

Még egy fontos figyelmeztetés: a Renault Laguna 5x108-as felnije nem passzol a Mondeóra, mert nagyon eltér az ET-szám!

Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #12403 Dátum: 2010.04.25 vasárnap, 12:15:43 »


Még egy fontos figyelmeztetés: a Renault Laguna 5x108-as felnije nem passzol a Mondeóra, mert nagyon eltér az ET-szám!


és az agyátmérője is más
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #12404 Dátum: 2010.04.25 vasárnap, 12:28:05 »

és milyen alufelni márkákat javasolsz?

Ha rajtam múlna, kizárólag a gyáriakat :-)

Amúgy az ár a leggyakrabban tükrözi a minőséget -- nincsenek csodák.

Az olcsóbb felnik közül én jó véleménnyel vagyok a HiJoin márkáról, www.hijoin.hu.

Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #12405 Dátum: 2010.04.25 vasárnap, 12:29:44 »

ilyet hogy lehet előidézni wow1

Hű, ez csúnya! :-)

Valószínűleg balesetes volt.

Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #12406 Dátum: 2010.04.25 vasárnap, 12:48:00 »

láttam én már ilyet kátyú utánn.csodálták a kocka felnit rendesenn.magyar utakra én nem tennék ilyen peres gumit.  smile
Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #12407 Dátum: 2010.04.25 vasárnap, 13:11:13 »

láttam én már ilyet kátyú utánn.csodálták a kocka felnit rendesenn.magyar utakra én nem tennék ilyen peres gumit.  smile
na jó de egy kátyú után a külső része is sérülne, de amint azt a képen is láthatod az a része nem sérült
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #12408 Dátum: 2010.04.25 vasárnap, 18:05:22 »

Nézzük sorban :-)

1) valóban gumikkal foglalkozom, és tudok szerelni és centrírozni is, de én a gumik kereskedelmében vagyok érdekelt

2) az évi két szerelés valóban pénzbe kerül, de komoly előnye, hogy ilyenkor frissen vannak centrírozva a gumik, egy szakember látja a gumidat, felnidet, fékbetétedet, a futóműved alkatrészeit, a kipufogórendszeredet, és még idejekorán figyelmeztetni tud egy kezdődő problémára

3) nyugodtan lehet télre is alufelnit használni!

A kommersz alufelninek valójában nincs más előnye, minthogy szép, de nincs számottevő hátránya sem. Azt szokás mondani, hogy a hó (pontosabban a sós latyak, hólé) szétmarja az alufelnit, illetve hogy érzékenyebb a sérülésekre.

Nos, a sós hólé bármilyen fémet szét tud marni, amihez hozzáfér, így az acélfelnit is. A jó minőségű alulfelnik azonban olyan lakkozást kapnak, ami meglehetősen ellenálló, és kizárja, hogy nedvesség érje magát a nyers fémet. Ha sérülés, mondjuk padkázás nyomai vannak a felnin, azt természetesen javítani kell: elég egy kis csiszolás, tisztítás, és a Tescoban is kapható Holts javító stifttel lekenni, esetleg száradás után még egyszer megcsiszolni: ezzel elejét is vettük a későbbi gondoknak. Ha ezt elmulasztjuk, és mégis elkezdene karfiolosodni, a felni újrafényezése (homokszórással indítva) 5-10 ezer forint – pont annyi, mint egy acélfelnié.

Végül a kátyuk tűréséről. A kisebb kátyuk az acélfelni peremét meghajlítják, esetleg nyomásvesztést okozva, de esztétikailag mindenképp rondán. Az alufelni jobban ellenáll a kisebb kátyuknak, gyakorlatilag maradó alakváltozás nélkül elviseli a városi hazsnálatot. Az igaz, hogy a nagyobb tankcsapdában az acélfelni nem megy tönkre, az alufelni viszont eltörhet, különösen hidegben: de ez csak akkora ütéstől lehet, ami már eleve futóműsérüléssel és komoly javítással jár.

4) a cserét tényleg el lehet otthon végezni, de három dolog hiányzik: nincs centrírozva a kerék (pedig egy szezon alatt simán elmászik a centrír), nincs cserélve a szelep (pedig a gumiszelep élettartama véges, sérülése komoly kárt okoz), és végül a kerékcsavarok csak érzésre vannak meghúzva, nem nyomatékkulccsal (pedig a meghúzási nyomaték semmiylen csavarkötés esetében nem vicc, pláne nem egy autó kerekeinél).

én minden szezon előtt centíroztatom, de feleslegesen nem fogom kiadni szerelésre a pénzem
kérés nélkül cserélik cseréli a srác a szelepet
jó pár helyen voltam már gumisnál, céges autóval is, de egyrészt a légkulcsok többnyire szétesés szélén táncolnak, másrészt nem hiszem, hogy minden márkának és felnitípusnak azonos lenne a meghúzási nyomatéka, mint ahogy a gumisok kezelik ...

ja, 2-es pont: amúgy jóhogynemár majd a gumis feltölti még a klímám is és megnézi, hogy mi a gond az alapjáratommal  Roll Eyes hehe
Naplózva
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #12409 Dátum: 2010.04.26 hétfő, 00:34:21 »

én minden szezon előtt centíroztatom, de feleslegesen nem fogom kiadni szerelésre a pénzem

Pedig a szerelés olcsó, a centrírozás a drága.

Nálunk még soha nem járt senki, aki csak centrírozást kért volna hozott kerékre :-)

Válasz
kérés nélkül cserélik cseréli a srác a szelepet

Ez a szakmai minimum. De szelepet cserélni csak szétszerelt keréknél lehet :-)

Válasz
jó pár helyen voltam már gumisnál, céges autóval is, de egyrészt a légkulcsok többnyire szétesés szélén táncolnak, másrészt nem hiszem, hogy minden márkának és felnitípusnak azonos lenne a meghúzási nyomatéka, mint ahogy a gumisok kezelik ...

Rossz gumisnál jártál. De tényleg.

A légkulcs nem alkalmas a meghúzási nyomaték precíz beállítására. Ha nálunk jársz, a Zsolt persze nálunk is légkulccsal húzza meg a csavarokat... de után előveszi szépen a nyomatékkulcsot, és egyesével beállítja a csavarokat.

Már van is rá tanú innen a Mondeo klubból 

Válasz
ja, 2-es pont: amúgy jóhogynemár majd a gumis feltölti még a klímám is és megnézi, hogy mi a gond az alapjáratommal  Roll Eyes hehe

A gumis műhely elég gáz vállalkozás. Van az évben 10 hét, amikor reggel 6-tól este 10-ig dolgozunk: október közepétől november végéig 6 hét, aztán március közepétől április közepéig még 4 hét. Az év többi 42 hetében el lehetne menni szabadságra.

A gumisok akkor tudnak életben maradni, ha kiszélesítik a tízhetes évet. Mi a gyorsszervizben és az integrált autós szolgáltatásokban hiszünk: ugyanaz az emelő, ami a gumicseréhez megemeli az autót, remekül használható olajcseréhez, fék- és kipufogójavításhoz. A futóműállítás magától értetődő mutatvány. Az egyszerűbb klímaszerviz, szélvédőjavítás, ilyenek, igenis beleférnek a szolgáltatásba!

(És hát egyik sem rakétatudomány, hogy egy lelkes, jó műszaki érzékkel rendelkező autós szakember ne tudna belejönni.)
Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
Trendi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 412



E-mail
« Új hozzászólás #12410 Dátum: 2010.04.26 hétfő, 07:56:24 »

Legtöbb helyen a gumisok emelői olyan 25 centire emelik meg a kocsit. Arra nem lehet kipufogó szerelő ipart alapítani. Még olajcseréhez sem igazán alkalmas...


A gumisok akkor tudnak életben maradni, ha kiszélesítik a tízhetes évet. Mi a gyorsszervizben és az integrált autós szolgáltatásokban hiszünk: ugyanaz az emelő, ami a gumicseréhez megemeli az autót, remekül használható olajcseréhez, fék- és kipufogójavításhoz. A futóműállítás magától értetődő mutatvány. Az egyszerűbb klímaszerviz, szélvédőjavítás, ilyenek, igenis beleférnek a szolgáltatásba!

Naplózva

2005/12 Trend 2.0 TDCI 4ajtós, automata, ZEN, tempomat, kieg. fűtés
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #12411 Dátum: 2010.04.26 hétfő, 13:43:59 »

Látom a felni kérdésemmel felkavartam vmit.
Kulani: igen azért, hogy külön garnitúra legyen, ne kelljen szereltetni. A 4 felni ebben a mértben cirka 15e Ft, a gumisok nálunk idényben egy gumiváltást centírral együtt 7000 ft körül csinálnak. A felni vásárlás 1 idény alatt megtérül. És nem kell sorban állni a főszezonban. De értem azt is amit te mondasz, új szelep, friss centír, nyomatékkulcs. Ezeket mérlegelve is úgy érzem nekem akkor is a 2 garnitúra jobb lesz. Legfeljebb tévedek.
A nyomatékkulccsal kapcsolatban, én itthon párszor vettem már le kereket, sima kerékulccsal és vissza is raktam anélkül, hogy gond lett volna, igaz ezek acél felnik, szerintem ezzel nekem nem lesz gondom.

A linkelt acélfelniket mnegnéztem, sajnos nekem messze van. Bontósoknál 2 hete semmit nem találtam, jelenleg vaterán hírdet vki, aki 2 hete ígér fényképet róla, ill dunaújvárosaben egy fórumtársnak van 4db felnije, ezek a jelenlegi lehetőségek.

Trendi: gondolom a kulani nem a 25 cm-es emelőről akarja megváltani vagy szebbnek látni a világot, nem is értem a hozzászólásodat.
Üdv
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #12412 Dátum: 2010.04.26 hétfő, 14:14:48 »

Látom a felni kérdésemmel felkavartam vmit.
Kulani: igen azért, hogy külön garnitúra legyen, ne kelljen szereltetni. A 4 felni ebben a mértben cirka 15e Ft, a gumisok nálunk idényben egy gumiváltást centírral együtt 7000 ft körül csinálnak. A felni vásárlás 1 idény alatt megtérül. És nem kell sorban állni a főszezonban. De értem azt is amit te mondasz, új szelep, friss centír, nyomatékkulcs. Ezeket mérlegelve is úgy érzem nekem akkor is a 2 garnitúra jobb lesz. Legfeljebb tévedek.
A nyomatékkulccsal kapcsolatban, én itthon párszor vettem már le kereket, sima kerékulccsal és vissza is raktam anélkül, hogy gond lett volna, igaz ezek acél felnik, szerintem ezzel nekem nem lesz gondom.

A linkelt acélfelniket mnegnéztem, sajnos nekem messze van. Bontósoknál 2 hete semmit nem találtam, jelenleg vaterán hírdet vki, aki 2 hete ígér fényképet róla, ill dunaújvárosaben egy fórumtársnak van 4db felnije, ezek a jelenlegi lehetőségek.

Trendi: gondolom a kulani nem a 25 cm-es emelőről akarja megváltani vagy szebbnek látni a világot, nem is értem a hozzászólásodat.
Üdv
mennyire sürgős?
ha gondolok, megnézem itt nálunk, hogy mi a felhozatal és kb. 2 hét múlva fel tudom vinni
Naplózva
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #12413 Dátum: 2010.04.26 hétfő, 14:22:26 »

na jó de egy kátyú után a külső része is sérülne, de amint azt a képen is láthatod az a része nem sérült
lehet a belsöfelével hajtott valamire.a belsöfele gyengébb a felninek mint a külsö szerintem,de a gazdája tudja csak mi lett vele pontosann
Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #12414 Dátum: 2010.04.26 hétfő, 15:05:23 »

mennyire sürgős?
ha gondolok, megnézem itt nálunk, hogy mi a felhozatal és kb. 2 hét múlva fel tudom vinni
Végülis annyira nem sos, nézd meg kérlek, hátha van felétek vmi jó.
Köszönöm.
ui: Pilisjászfalun van vmi nagy bontó, őrájuk gondolsz? (profilodból a környék stimmel)
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #12415 Dátum: 2010.04.26 hétfő, 15:12:51 »

Végülis annyira nem sos, nézd meg kérlek, hátha van felétek vmi jó.
Köszönöm.
ui: Pilisjászfalun van vmi nagy bontó, őrájuk gondolsz? (profilodból a környék stimmel)
akkor félrenézted, mert ez monor mellett van Smiley
van itt egy jófajta gumis, akinek van egy nagy halom jó állapotú felnije is
Naplózva
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #12416 Dátum: 2010.04.26 hétfő, 16:34:48 »

Legtöbb helyen a gumisok emelői olyan 25 centire emelik meg a kocsit. Arra nem lehet kipufogó szerelő ipart alapítani. Még olajcseréhez sem igazán alkalmas...


Legtöbb helyen a gumisok éhen fognak halni. Konkrétan.

Új gumit már nem tudnak eladni, a netes gumiboltok elvitték előbb az árrésüket, most már a kuncsaftjaikat is.

A tízhetes év pedig rövid, ennél a balatoni szezon is hosszabb...
Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #12417 Dátum: 2010.04.26 hétfő, 16:41:47 »

A 4 felni ebben a mértben cirka 15e Ft, a gumisok nálunk idényben egy gumiváltást centírral együtt 7000 ft körül csinálnak. A felni vásárlás 1 idény alatt megtérül.

Szerintem az, hogy valaki évente szelepet cseréljen és centríroztasson, az ugyanannyira elemi megelőző karbantartási követelmény, mint az olajcsere, és ugyanúgy be is kell előre költségelni.



Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
Trendi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 412



E-mail
« Új hozzászólás #12418 Dátum: 2010.04.26 hétfő, 19:17:02 »

Én sok éve ugyanahoz a gumishoz járok, évi egy defekt összejön, három évente egy új garnitúra gumi is megesik, most, hogy nincs alufelnim, a vasra pakoltattam a nyárit is. Ha fussa alura, valszleg nála cseréltetem vissza. Úgy vélem, hogy 100 kuncsaft lakik a környéken hasonló rendelés állománnyal. Nem fényes életmód, de nem adja fel az ipart a fiú...
Pozitív életszemlélet, az fontos  Smiley

Legtöbb helyen a gumisok éhen fognak halni. Konkrétan.

Új gumit már nem tudnak eladni, a netes gumiboltok elvitték előbb az árrésüket, most már a kuncsaftjaikat is.

A tízhetes év pedig rövid, ennél a balatoni szezon is hosszabb...
Naplózva

2005/12 Trend 2.0 TDCI 4ajtós, automata, ZEN, tempomat, kieg. fűtés
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #12419 Dátum: 2010.04.26 hétfő, 21:17:19 »

Úgy vélem, hogy 100 kuncsaft lakik a környéken hasonló rendelés állománnyal. Nem fényes életmód, de nem adja fel az ipart a fiú...

Számold csak ki: 100 kuncsaft évente kétszer megjelenik, és 6000 forintért gumit cseréltet.

Ez évi bruttó 1.200.000 forint. Azaz egy hónapra elosztva bruttó 100.000.

Ebből kéne fizetni a rezsit, a műhelybérletet, 6-8 évente lecserélni a gépeket...

Éééérted? :-)
Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #12420 Dátum: 2010.04.26 hétfő, 21:25:02 »

Számold csak ki: 100 kuncsaft évente kétszer megjelenik, és 6000 forintért gumit cseréltet.

Ez évi bruttó 1.200.000 forint. Azaz egy hónapra elosztva bruttó 100.000.

Ebből kéne fizetni a rezsit, a műhelybérletet, 6-8 évente lecserélni a gépeket...

Éééérted? :-)

és ezeken kívül adók, járulékok és egyebek. am ha saját telkén van a műhely, akkor a bérleti díj kiesett. de akkor is sok költsége marad és ugye minnél nagyobb egy város annál több ilyen szaki jelenik meg és versenyeznek egymással
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #12421 Dátum: 2010.04.27 kedd, 07:37:08 »

akkor félrenézted, mert ez monor mellett van Smiley
van itt egy jófajta gumis, akinek van egy nagy halom jó állapotú felnije is
Pilis-Pilis, benéztem  nyes
Ettől függetlenül nézzel körül hátha találsz.
Monorig le tudok menni érte, ha biztosan tudom hogy van, azért az nem olya nagy táv, még óbudáról sem.
Köszönöm
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
Trendi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 412



E-mail
« Új hozzászólás #12422 Dátum: 2010.04.27 kedd, 08:47:04 »

Értem én... meg azt is, hogy évtized óta dolgozik. Valahogy mégis felszínen van. Huh?

Számold csak ki: 100 kuncsaft évente kétszer megjelenik, és 6000 forintért gumit cseréltet.

Ez évi bruttó 1.200.000 forint. Azaz egy hónapra elosztva bruttó 100.000.

Ebből kéne fizetni a rezsit, a műhelybérletet, 6-8 évente lecserélni a gépeket...

Éééérted? :-)

Naplózva

2005/12 Trend 2.0 TDCI 4ajtós, automata, ZEN, tempomat, kieg. fűtés
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #12423 Dátum: 2010.04.27 kedd, 09:36:45 »

Számold csak ki: 100 kuncsaft évente kétszer megjelenik, és 6000 forintért gumit cseréltet.

Ez évi bruttó 1.200.000 forint. Azaz egy hónapra elosztva bruttó 100.000.

Ebből kéne fizetni a rezsit, a műhelybérletet, 6-8 évente lecserélni a gépeket...

Éééérted? :-)


Szerintem az a vicc, hogy egy utcatömbön belül 2 gumis van. És sírnak, hogy nem megy. Hát nagyon sajnálom... A feleségem átlagkeresete 300e bruttó volt, most a gyerek mellett ugyanannyit kap, mint egy munkanéküli, 70e ft-ot (már ezt sem sokáig). Sajnálja őt valaki? Nem...

Ti minden szerelésről számlát adtok? Annyira vagytok bejeletve, mint amennyi fizut kivettek?

Ráadásul elmegyek centríroztatni és 4 gumisból 3 szarul csinálja... 30 km-ert kell utaznom ahhoz, hogy normálisan centrírozzanak, ja és a  nagy részük a nyomatékkulcsot csak katalógusban látta,
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
velcsi80
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 229



E-mail
« Új hozzászólás #12424 Dátum: 2010.04.27 kedd, 10:09:52 »

Szerintem az a vicc, hogy egy utcatömbön belül 2 gumis van. És sírnak, hogy nem megy. Hát nagyon sajnálom... A feleségem átlagkeresete 300e bruttó volt, most a gyerek mellett ugyanannyit kap, mint egy munkanéküli, 70e ft-ot (már ezt sem sokáig). Sajnálja őt valaki? Nem...

Ti minden szerelésről számlát adtok? Annyira vagytok bejeletve, mint amennyi fizut kivettek?

Ráadásul elmegyek centríroztatni és 4 gumisból 3 ***ul csinálja... 30 km-ert kell utaznom ahhoz, hogy normálisan centrírozzanak, ja és a  nagy részük a nyomatékkulcsot csak katalógusban látta,


Az írásod 3. bekezdésével teljes mértékben egyetértek!!!
Naplózva

2010 Ford Galaxy Ghia 2.0 TDCi PowerShift
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #12425 Dátum: 2010.04.27 kedd, 10:25:26 »

A feleségem átlagkeresete 300e bruttó volt, most a gyerek mellett ugyanannyit kap, mint egy munkanéküli, 70e ft-ot (már ezt sem sokáig). Sajnálja őt valaki? Nem...


Én meg ezzel, de nagyon.
Ma senkit nem érdekel Magyarországon, hogy valaki gyereket vállal, nevel. És hogy él meg, utána meg hogy kap munkát...
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #12426 Dátum: 2010.04.27 kedd, 10:33:14 »



Csak arra szerettem volna utalni, hogy az aki gyerekeket szeretne, meg dolgozott rendesen az sem tud megélni, akkor hol érdekel engem az, hogy egy eleve halálra ítélt vállakozást indító, ráadásul nulla szolgáltatást nyújtó, hozzá nem értő ""gumis""-nak szarul megy...

És persze itt nem kulanira gondolok. Mert Ő itt bombáz minket információval rendesen, és ha csak a felét megcsinálják annak a műhelyben, amit ír, akkor az már nagyon jónak mondható... Valószínűleg Ő marad fenn a többi gumis a környéken tönkremegy, és ez így van rendjén.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #12427 Dátum: 2010.04.27 kedd, 12:22:44 »


És persze itt nem kulanira gondolok. Mert Ő itt bombáz minket információval rendesen, és ha csak a felét megcsinálják annak a műhelyben, amit ír, akkor az már nagyon jónak mondható... Valószínűleg Ő marad fenn a többi gumis a környéken tönkremegy, és ez így van rendjén.

Pont ez a lényeg, hogy az a gumis, aki nem gondolkozik azon, hogy milyen irányba terjessze ki a szolgáltatásait, az biztosan éhenhal.

A papám idejében külön volt a gumis, a villamosságis, a kipuffogós... futóművet álíttatni és olajat cserélni különböző műhelyekbe jártak az emberek.

Ez ma nem megy. A jövő az integrált autós szolgáltatásoké.
Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #12428 Dátum: 2010.04.27 kedd, 12:34:49 »


Ráadásul elmegyek centríroztatni és 4 gumisból 3 ***ul csinálja... 30 km-ert kell utaznom ahhoz, hogy normálisan centrírozzanak, ja és a  nagy részük a nyomatékkulcsot csak katalógusban látta,


Ahol nem tudnak normálisan gumit centrírozni, ott már nagy bajok vannak.

Semmi mást nem jelent, mint hogy nincs igényük vagy pénzük időnként kalibrálni a centrírozó gépet. A gép ugyebár grammokban számol, miközben 10-20-40 kilós kerekeket forgat meg -- természetes, hogy elállítódjon.

Ezt leszámítva a centrírozás annyira hülyebiztos feladat, hogy amikor a nagy csúcsok idején én is lemegyek a műhelybe segíteni, a műhelyvezetőm mindig a centrírozógép mellé oszt be, mondván, hogy ott tudom a legkevesebb bajt csinálni :-) 

Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #12429 Dátum: 2010.04.27 kedd, 13:03:33 »

Ahol nem tudnak normálisan gumit centrírozni, ott már nagy bajok vannak.

Semmi mást nem jelent, mint hogy nincs igényük vagy pénzük időnként kalibrálni a centrírozó gépet. A gép ugyebár grammokban számol, miközben 10-20-40 kilós kerekeket forgat meg -- természetes, hogy elállítódjon.

Ezt leszámítva a centrírozás annyira hülyebiztos feladat, hogy amikor a nagy csúcsok idején én is lemegyek a műhelybe segíteni, a műhelyvezetőm mindig a centrírozógép mellé oszt be, mondván, hogy ott tudom a legkevesebb bajt csinálni :-) 



Pedig sajnos a gumis műhelyek 90%-a nem tud centrírozni. Az, hogy légkulcssal húzzák meg a csavart, már nem izgat, mert valószínű veszek otthonra egy nyomatékkulcsot, de centrírgépet nem tudok venni otthonra...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #12430 Dátum: 2010.04.27 kedd, 13:26:13 »

Pedig sajnos a gumis műhelyek 90%-a nem tud centrírozni.

Ezt túlzásnak tartom, és szerintem a fórumlakók tapasztalata sem ezt mutatja...

Nem arról van szó, hogy volt/van egy konkrét kocsid, ami minden centrír ellenére ugyanúgy rázott?

Előfordulnak olyan esetek, nem is ritkán, amikor nem a kerék kiegyensúlyozatlansága okozza a klasszikus rázásos tüneteket, hanem a forgó alkatrészek közül egy másik állítódott el, sérült meg, deformálódott stb.

Ezt tipikusan dinamikus kiegyensúlyozó műszerekkel lehet megtalálni, tehát az önmagában kigeyensúlyozott kerék fenn van az autón, és egy speciális vizsgálópadon futtatják. A megfelelő diagnosztikai módszerekkel behatárolható, mi az, ami ráz. Lehet a féktárcsa (ez a leggyakoribb), de csapágy vagy féltengely probléma is -- minden gyanús, ami forog!

Ez csak ötlet, mert maga az állítás elég furcsa.


Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #12431 Dátum: 2010.04.27 kedd, 13:35:23 »

Ezt túlzásnak tartom, és szerintem a fórumlakók tapasztalata sem ezt mutatja...

Nem arról van szó, hogy volt/van egy konkrét kocsid, ami minden centrír ellenére ugyanúgy rázott?

Ez csak ötlet, mert maga az állítás elég furcsa.


Nem. Pl a mostani autómon rázott a kerék, 3 gumis sem tudta jól kicentrírozni. A szagszervízben tették most fel, érdekes őnekik sikerült, ráadásul nyomatékkulcsot is használtak.

Feleségem autóját sem tudják megcsinálni rendesen. A legjobban az tetszik amikor felrakja a felnit a gépre, ráhúzza azt a műynag mérőkart, a gép kiírja, hogy 7.5 coll széles, erre mondom, hogy de biz ez csak 7 coll széles, valaki meghallgat, valaki pont lekakkantja...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #12432 Dátum: 2010.04.27 kedd, 13:38:42 »

szerintem a fórumlakók tapasztalata sem ezt mutatja...


De sajnos ezt mutatja. Lásd pl véletlenül futómű topik.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #12433 Dátum: 2010.04.27 kedd, 18:05:05 »

Ahol nem tudnak normálisan gumit centrírozni, ott már nagy bajok vannak.

Semmi mást nem jelent, mint hogy nincs igényük vagy pénzük időnként kalibrálni a centrírozó gépet. A gép ugyebár grammokban számol, miközben 10-20-40 kilós kerekeket forgat meg -- természetes, hogy elállítódjon.

Ezt leszámítva a centrírozás annyira hülyebiztos feladat, hogy amikor a nagy csúcsok idején én is lemegyek a műhelybe segíteni, a műhelyvezetőm mindig a centrírozógép mellé oszt be, mondván, hogy ott tudom a legkevesebb bajt csinálni :-) 


Ráadásul saját maguk is letudják kalibráni,mivel mindegyikhegy gyárilag jár egy 100g-os PIROS hitelesitett súly....ezzel bármikor ellenőrizhetik a gépet...
a legtöbb helyen meg csak papirt adnak a gépet megsem nézik.....hálisten csak a sajátunkat kell kalibrálnom a területünkön,azis elég.
Naplózva
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #12434 Dátum: 2010.04.27 kedd, 19:19:33 »

A legjobban az tetszik amikor felrakja a felnit a gépre, ráhúzza azt a műynag mérőkart, a gép kiírja, hogy 7.5 coll széles, erre mondom, hogy de biz ez csak 7 coll széles, valaki meghallgat, valaki pont lekakkantja...


Na jó, ez tényleg emberi hülyeség.
Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
leslie
Vendég
« Új hozzászólás #12435 Dátum: 2010.04.28 szerda, 22:30:41 »

Sziasztok!
Megoldódott a kerékőr gondom. Miután a Ford Szeleczky-nél a hozzáértő szerint nem lehet utána rendelni az ellendarabnak, azért mi csak megrendeltük a gyártó honlapján (Mcgard) és 18€-ért (posta költséggel együtt) ma  megjött az ellendarab  Smiley
(nem félünk a defekttől jeligére  Wink)
Naplózva
Gabor77
Vendég
« Új hozzászólás #12436 Dátum: 2010.05.13 csütörtök, 22:30:57 »

Sziasztok!

90%-os állapotúként hirdetnek nyári gumikat kb 9 ezer Ft/db áron, pl Pirelli P7.
Ez nagyjából félár. Mire kell figyelni a vételkor?
Naplózva
nagytomi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1096



« Új hozzászólás #12437 Dátum: 2010.05.13 csütörtök, 22:47:19 »

Sziasztok!

90%-os állapotúként hirdetnek nyári gumikat kb 9 ezer Ft/db áron, pl Pirelli P7.
Ez nagyjából félár. Mire kell figyelni a vételkor?
Lényeges a gyártás éve. A gumi oldalán látható az úgynevezett DOT szám. 3 vagy 4 jegyű . DOT számról itt olvashatsz.  Felületi sérülést, rendellenes kopást, javítás nyomait kell keresni.
Naplózva

2011.Titanium S kombi 2.0 TDCi 163 Hp. Powershift ,19"
2018 MK5 180 Hp AWD Powershift
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #12438 Dátum: 2010.05.14 péntek, 09:44:49 »

90%-os állapotúként hirdetnek nyári gumikat kb 9 ezer Ft/db áron, pl Pirelli P7.
Ez nagyjából félár. Mire kell figyelni a vételkor?

Az a baj, hogy egy használt guminak rengeteg baja lehet -- és van is. Amit nálunk akarnak beszámíttatni, azok jó kétharmada selejt.

Ezek a tipikus hibák: szálszakadás (csak szerelés után derül ki -- egyből kuka), elöregedett keverék (világos szürkés-barnás szín, apró repedések, elsősorban az oldalfal és a futófelület találkozásánál, "megüvegesedett" futófelület)), vázszerkezet deformáció ("tojás" vagy "nyolcas" -- ráz, üt), peremhuzal deformáció (ereszti a nyomást), javítás nyoma (a javított gumi soha nem teljes értékű), elfékezett gumik, rendellenes kopás (leggyakrabban: fűrészfogas kopás, lenyalt szélső bordák).

Leghelyesebb gumisnak megmutatni, és vele jóváhagyatni, mielőtt kifizeted.

Még egy adalék: a "90 százalék" vajon mit jelent? A gumik gyári bordamélysége 8 - 8.5 mm. A KRESZ szerint 1.6 mm-ig használható egy gumi, valójában 3 mm alatt már nem képes megfelelően elvezetni a vizet.

Tehát a 90 százalékos guminak matematikaliag legalább 7, de inkább 7.5 milliméteresnek kellene lennie. A gyakorlatban én azt tapasztalom, hogy a használt gumi nepperek mindenre 90 százalékot igérnek, ami 5 mm-nél többet tud. (Amin már csak a 3-4 mm van meg, na az a "70 százalékos.") Érdemes tolómétert vinni, vagy ha az nincs, akkor egy pénzérme és egy vonalzó kooperációja is megteszi :-)
Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
Szilo
Vendég
« Új hozzászólás #12439 Dátum: 2010.05.14 péntek, 18:27:30 »

Sziasztok!

90%-os állapotúként hirdetnek nyári gumikat kb 9 ezer Ft/db áron, pl Pirelli P7.
Ez nagyjából félár. Mire kell figyelni a vételkor?
Szia Gábor!

Ha nem nepper adja el, akkor esetleg még lehet jó is. Mondjuk magánszemély felni méretváltás miatt meghirdette a saját felnijét, de
csak gumi nélkül talált rá vevőt. Például.
De számolj egy kicsit utána. Ugye az új gumi általában 8 mm-es, és azt 3 mm-ig illik használni.
Tehát egy P7 esetében 18000 HUF / 5 mm (élettartam) = 3600 "forinba kerül egy mm"
Használt guminál pedig mondjuk 5,5 mm-t veszel 9000 HUF-ért.
Az 2,5 mm-t (5,5 - 3) jelent, ez ugyancsak 3600 HUF/mm
Egyáltalán nem olcsóbb a használt gumi, csak nem kell kiadni egyben annyi pénzt.
No meg nincs se számla, sem pedig garancia...

Így lesz az olcsóbb drágább!

Üdv
Sz
Naplózva
BTomi
Vendég
« Új hozzászólás #12440 Dátum: 2010.05.14 péntek, 19:18:24 »

Szia Gábor!

Ha nem nepper adja el, akkor esetleg még lehet jó is. Mondjuk magánszemély felni méretváltás miatt meghirdette a saját felnijét, de
csak gumi nélkül talált rá vevőt. Például.
De számolj egy kicsit utána. Ugye az új gumi általában 8 mm-es, és azt 3 mm-ig illik használni.
Tehát egy P7 esetében 18000 HUF / 5 mm (élettartam) = 3600 "forinba kerül egy mm"
Használt guminál pedig mondjuk 5,5 mm-t veszel 9000 HUF-ért.
Az 2,5 mm-t (5,5 - 3) jelent, ez ugyancsak 3600 HUF/mm
Egyáltalán nem olcsóbb a használt gumi, csak nem kell kiadni egyben annyi pénzt.
No meg nincs se számla, sem pedig garancia...

Így lesz az olcsóbb drágább!

Üdv
Sz

Hát így még sosem gondoltam végig a dolgokat, de ez az érvelés nagyon rendben van!  eljen eljen eljen
Naplózva
Gabor77
Vendég
« Új hozzászólás #12441 Dátum: 2010.05.15 szombat, 13:28:34 »

Köszi a válaszokat!
És mondjuk ilyenben érdemes gondolkodni, ebben lehet buktató?
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #12442 Dátum: 2010.05.15 szombat, 13:43:52 »

én pirelliben nem gondolkonék.
tapadásra nagyon jók, de gyenge a szerkezetük.  4ből 3 szálszakadásos szokott lenni a gumis szerint.
nekem 1 90nél szállt el bal előlről
         1 kanyrban jobb hátulról
         1-et a gumis nem rakott fel
ezek után a 4. most a padláson áll. pedig lett volna bennük még 2 szezon profilmélység szerint szomoru1
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
cseresznye
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 615



« Új hozzászólás #12443 Dátum: 2010.05.15 szombat, 21:01:28 »

én pirelliben nem gondolkonék.
tapadásra nagyon jók, de gyenge a szerkezetük.  4ből 3 szálszakadásos szokott lenni a gumis szerint.
nekem 1 90nél szállt el bal előlről
         1 kanyrban jobb hátulról
         1-et a gumis nem rakott fel
ezek után a 4. most a padláson áll. pedig lett volna bennük még 2 szezon profilmélység szerint szomoru1
Szerintetek Falken ZX912?
Naplózva

2.0 tdci Ghia 130Le 2005 4 ajtó/2.0 TDCI Turnier 140Le 2014/1.5 TDCI Fiesta Trend 75Le 2013
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #12444 Dátum: 2010.05.15 szombat, 22:21:50 »


Ebben annyi a buktató, hogy az embernek 5 db gumija van, így a szett ár már nem annyira kedvező. Az ötödik gumit mondjuk el lehet adni külön, akár a vételi ár környékén is, de idő lesz kivárni, amíg valaki pont egy ilyet keres.

Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #12445 Dátum: 2010.05.15 szombat, 22:34:33 »

4ből 3 szálszakadásos szokott lenni a gumis szerint.

Ez egy teljes marhaság.
Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #12446 Dátum: 2010.05.15 szombat, 22:38:10 »

Szerintetek Falken ZX912?

Komfortgumi, viszonylag alacsony futásteljesítménnyel, ennek megfelelő árazással.

Milyen méretben gondolkozol?

(205/55R16-ban 15.990 az ára, de van akciós Dunlop SP Fast Response W alig drágábban.)
Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
Gabor77
Vendég
« Új hozzászólás #12447 Dátum: 2010.05.16 vasárnap, 10:00:12 »

Komfortgumi, viszonylag alacsony futásteljesítménnyel, ennek megfelelő árazással.

Milyen méretben gondolkozol?

(205/55R16-ban 15.990 az ára, de van akciós Dunlop SP Fast Response W alig drágábban.)

Mit jelent a viszonylag alacsony futástelejsítmény km-ben?
Naplózva
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #12448 Dátum: 2010.05.16 vasárnap, 10:10:38 »

Mit jelent a viszonylag alacsony futástelejsítmény km-ben?

A konkrét futásteljesítmény mindig a használati körülményektől függ, ezért nem km-ben mondanám, hanem százalékban: olyan 20 százalékkal kevesebb, mint egy prémium guminak, és 30 százalékkal kevesebb, mint egy Misinek.
Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
cseresznye
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 615



« Új hozzászólás #12449 Dátum: 2010.05.16 vasárnap, 12:48:10 »

Komfortgumi, viszonylag alacsony futásteljesítménnyel, ennek megfelelő árazással.

Milyen méretben gondolkozol?

(205/55R16-ban 15.990 az ára, de van akciós Dunlop SP Fast Response W alig drágábban.)
205/55R16 azért ebbe mert igy még kijön a pénzből valamijen alufelni.Sajna az autó vásárlá rendesen leszivott anyagilag.
Naplózva

2.0 tdci Ghia 130Le 2005 4 ajtó/2.0 TDCI Turnier 140Le 2014/1.5 TDCI Fiesta Trend 75Le 2013
Oldalak: 1 ... 242 243 244 245 246 247 248 [249] 250 251 252 253 254 255 256 ... 555   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.074 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.