Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 06:40:49 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 268 269 270 271 272 273 274 [275] 276 277 278 279 280 281 282 ... 555   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Felnik, gumik  (Megtekintve 7297736 alkalommal)
0 Felhasználó és 27 vendég van a témában
fügelaci
Vendég
« Új hozzászólás #13700 Dátum: 2011.10.16 vasárnap, 05:38:23 »


...


Ez egy sokat mondó hozzászólás, és vélemény volt. Aki ebből nem ért, az járjon inkább télen rollerrel. Annak tömör gumija van, és a kátyúban jó nagyot lehet esni. Legalább mozog az ember.  hehe
Naplózva
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #13701 Dátum: 2011.10.16 vasárnap, 08:10:46 »

Persze a jóságos gumigyárak minőségelajándékozást csinálnak merő kényelemből a szegény autósok fele. Hát én már túl öreg vagyok hogy higgyek az ilyen tündér mesében.


Akkor kezdjük elölről :-)

A gumik sebességindexe egészen pontosan a hőtűrő képességük. A kritikus faktor a gumi vázát és a futófelületet összekötő töltőanyag/ragasztó. Ezt úgy kell elképzelni, mint a babfőzeléket a rezsón. Ahogy melegíted, egyre több gázbuborék képződik. Ahol gázbuborék képződik, ott a kötés meggyengül, a futófelület pedig ezeken a pontokon leválhat az abroncs vázszerkezetéről. Az utakon lehet néha látni levált gumi futófelületeket, persze többnyire teherautó-méretben – na ezekkel pont az történt.

Ez eddig tény.

Az már az én okoskodásom, hogy ha egy gyár ugyanazt az abroncsot különféle sebességindexekkel kínálja, akkor nem feltétlenül fog különböző töltőanyagokat használni. Nem azért, mert „jóságos,” vagy minőséget akar „ajándékozni” a vevőnek, hanem mert így éri meg neki gyártástechnológiai szempontból.

Visszatérve az alapgondolatra: az ugyanolyan modellű, de különböző sebességindexű abroncsok vázszerkezete, gumikeveréke pontosan megegyezik, ezért a magasabb sebességindexű guminak nem nagyobb a tapadása.


Válasz
A franc akar kátyúzni elég ha a megerősített oldalfallal valamelyest megközeliti  a nyári merevségét.

A nyári és a téli gumik karkasza – ugyanannál a gyártónál – tipikusan megegyezik.


Válasz
Nincs tőke? Hát klima kamrára az biztos hogy nem fognak sokat költeni. A természet "megáldotta" őket a legjobb klima kamrával. Talán pont ezért az első V-s sebesség indexü gumit pont ők fejlesztették ki elöszőr, és nem az első vonalbeliek.

Még nem teljesen értem, mi köze a V sebességindexnek a klímakamrához, mindenesetre a klímakamra csak egy dolog, téli mintát gyakorlatilag az összes gumigyár a sarkvidéken tesztel. A legnagyobb tesztlétesítmény speciel a svédországi Vidselben van, alig 100 kilométerre az északi sarktól.

A fejlesztés költségei ugyanakkor nem kizárólag a tesztelésből adódnak, sőt: a legnagyobb kihívás a gumikeverék összeállítása, illetve a gyártástechnológia fejlesztése.


Válasz
Szép lendületes volt a hozzászólásod. Az rögtön lejött az életben nem próbáltad még a nokian télit, de azt se hiszem hogy valaha télen hegyek között igazán ronda körülmények közé kerültél-e, vagy hófúvásban hóátfúvásokon át kellett-e menned vahala is.

Én azt gondolom, hogy „igazán ronda körülmények között” fel kell tenni a hóláncot. A mi klímánkon és úttakarítási szokásaink mellett a téli gumiknak fontosabb a nedves tapadása, mint a havon mért vonóerő. Eleve kevés a havas nap, a friss havat pedig az utak nagy részéről órákon belül letolják, vízzé (latyakká) alakítják.

Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #13702 Dátum: 2011.10.16 vasárnap, 08:39:57 »


Segítsetek nekem, hogy az MK4-re milyen felniket lehet feltenni. Gyári úgy tudom : 6,5x16 ,  5x108,  ET50.

Fellehet tenni ugyanezt ahol csak ez különbözik : ET52,2.

205/55R16-os téli gumikat is szeretnék rá, tud valaki jó áron. Vacakot nem akarok, csak közép kategóriát vagy annál is jobbat.


Szerintem semmi értelme a gyári felnit télre lecserélni -- ezt már többször kifejtettem. Tévhit, hogy az acélfelni alkalmasabb a téli használatra, spórolni meg nemigen lehet vele, mert a kerekeket szezozonként egyszer úgyis ajánlatos kicentrírozni, tehát kedvenc gumisműhelyed évenként kétszeri meglátogatása semmiképp nem kerülhető el.

Az MK IV Mondeo pontos téli váltómérete a 205/60R16, de a 205/55R16 is használható.

Jelenleg ezek a gumik elérhetőek:

205/55 16 T

Debica Frigo2  18.990
Fulda Kristal Montero 3  21.990
Dunlop Wintersport 3D  26.500
Good Year UG8  27.500
Continental Winter Contact TS830 27.500


205/60 16 H

Barum Polaris 3 21.700
Pirelli Sottozero 2 25.500

Az árak és a készletek naponta változhatnak, a vásárlás időpontjában érdemes friss ajánlatot kérni.

Budapesten ingyen kiszállítás, a jövő héten még kedvezményes szerelés Csepelen (5.990 ft/szett ragasztott súllyal, szelepcserével (minőségi német szelep, nem kínai), nyomatékkulcsos meghúzással.
« Utoljára szerkesztve: 2011.10.16 vasárnap, 08:43:42 írta kulani » Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #13703 Dátum: 2011.10.16 vasárnap, 09:00:53 »


vigyor3 engem nem a téliek érdekelnének,hanem a nyáriak. vigyor3
Nem érdemesebb ilyenkor nyárit venni-van ilyenkor idei megmaradt készlet,ami eksönös?
Tavasszal mindenképp kellenek nyárik,mert a jelző felett van 1mm-el,de már az esőben nem lehet vele közlekedni..... Embarrassed
 worship


..ja.gyári 17es a méretem!
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #13704 Dátum: 2011.10.16 vasárnap, 09:14:43 »

Nem érdemesebb ilyenkor nyárit venni-van ilyenkor idei megmaradt készlet,ami eksönös?

A kurrens méretekben ilyenkorra már nem marad raktárkészlet. Ami esetleg mégis megmarad pár szett, az pedig eláll tavaszig :-)

A legjobb árak és a legnagyobb választék a tavaszi előrendelési szezonban várható.

Ami most van 225/45R17-ben, 4-4 db:

Falken Ziex ZE912 27.500
Pirelli P7 Cinturato Ecoimpact 30.500
Michelin Pilot Sport 3 35.990
 
Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #13705 Dátum: 2011.10.16 vasárnap, 10:00:14 »

Persze a jóságos gumigyárak minőségelajándékozást csinálnak merő kényelemből a szegény autósok fele. Hát én már túl öreg vagyok hogy higgyek az ilyen tündér mesében. Ha mégis ilyen követnek el valahol akkor ott olyan kupleráj lehet hogy inkább gyártsanak luftballont mint járműabroncsot.
A franc akar kátyúzni elég ha a megerősített oldalfallal valamelyest megközeliti  a nyári merevségét. A kátyúk nem érdekelenek mert én ki szoktam kerülni őket.
Nincs tőke? Hát klima kamrára az biztos hogy nem fognak sokat költeni. A természet "megáldotta" őket a legjobb klima kamrával. Talán pont ezért az első V-s sebesség indexü gumit pont ők fejlesztették ki elöszőr, és nem az első vonalbeliek.

Szép lendületes volt a hozzászólásod. Az rögtön lejött az életben nem próbáltad még a nokian télit, de azt se hiszem hogy valaha télen hegyek között igazán ronda körülmények közé kerültél-e, vagy hófúvásban hóátfúvásokon át kellett-e menned vahala is. Mivel nekem már kellett, ezért nem  hiszek a sok autós csoda tesztben meg "nagy" márkákban. Abban hiszek ami nekem már bizonyított. Régebben jó pár "első" vonalbeli márkával jártam (már meg). Elég sokat autózok és nem válogathatom meg hogy most nem indulok el mert éppen esik a hó. Nekem bevált a Nokian télire, bár az igaz hogy kettő max három szezonnál soha nincs fenn többet mert addigra lefutom. Arról nem tudok nyilatkozni hogy idősebb korban hoyg viselkedik, de 4 évnél idősebb gumit használni egyik guminál se szerencsés. Más azt vesz amit akar, remélem nem nokiant mert akkor elfogy előlem a jövő héten.  wave

Az OAMTC tesztje szerint nem rosszak azert az idosebb gumik sem, de tudni kell, hogy mit csinalsz. Ha esszel kozlekedsz, meg a 10-12 eves gumi sem rossz, egy nyarihoz legalabbis feltetlenul. Es azert azt se felejtsuk el, hogy 10-12 eve meg sokkal gyengebb teljesitmenyuek voltak ezek a gumik is.

Amugy mindenhol szokasos, hogy egyfelet gyartanak, azutan abbol aruljak mas-mas cimkevel a kulonfele fokozatokat. A PC CPU-knal megcsinaljak a tesztet, hogy milyen frekit bir tartosan, es eladjak olyan frekvenvciajunak. Anno a 486DX procikbol a co-proci selejtes peldanyokat eladtak 486SX-nek, letiltott co-procival. Amikor ellenallast gyartanak, kivalogatjak kozuluk az 1% pontossagon belul levoket, eladjak olyannak, a maradekot eladjak 5%-osnak. Stb., stb., stb.

Az ipari termeles minden teruleten kivetel nelkul megtalalod ezt.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #13706 Dátum: 2011.10.16 vasárnap, 10:50:05 »

A kurrens méretekben ilyenkorra már nem marad raktárkészlet. Ami esetleg mégis megmarad pár szett, az pedig eláll tavaszig :-)

A legjobb árak és a legnagyobb választék a tavaszi előrendelési szezonban várható.

Ami most van 225/45R17-ben, 4-4 db:

Falken Ziex ZE912 27.500
Pirelli P7 Cinturato Ecoimpact 30.500
Michelin Pilot Sport 3 35.990
 
Küldtem privatot, megkaptad?
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #13707 Dátum: 2011.10.16 vasárnap, 14:43:47 »

A kurrens méretekben ilyenkorra már nem marad raktárkészlet. Ami esetleg mégis megmarad pár szett, az pedig eláll tavaszig :-)

A legjobb árak és a legnagyobb választék a tavaszi előrendelési szezonban várható.

Ami most van 225/45R17-ben, 4-4 db:

Falken Ziex ZE912 27.500
Pirelli P7 Cinturato Ecoimpact 30.500
Michelin Pilot Sport 3 35.990
 
köszi!
Ami nekem van az 205/50/17!
Erre is tudsz mondani?
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #13708 Dátum: 2011.10.16 vasárnap, 14:45:18 »

köszi!
Ami nekem van az 205/50/17!
Erre is tudsz mondani?
225-ös is felmegy rá Wink
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #13709 Dátum: 2011.10.16 vasárnap, 14:48:35 »

 beka3 nem ez volt a kérdés..... Cool  ....én nem arra akarok menni,amerre a kaminyonok!
225-ös is felmegy rá Wink
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #13710 Dátum: 2011.10.16 vasárnap, 14:50:18 »

beka3 nem ez volt a kérdés..... Cool  ....én nem arra akarok menni,amerre a kaminyonok!
eljen hehe


205/50/17 meg ritka méret, abban drágább lesz a gumi Undecided
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
teo
Vendég
« Új hozzászólás #13711 Dátum: 2011.10.16 vasárnap, 20:55:22 »

eljen hehe


205/50/17 meg ritka méret, abban drágább lesz a gumi Undecided

Annak ára van, hogy arra megy, amerre akar!!  vigyor3
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #13712 Dátum: 2011.10.17 hétfő, 00:30:41 »


Akkor kezdjük elölről :-)
.
.
.

Én azt gondolom, hogy „igazán ronda körülmények között” fel kell tenni a hóláncot. A mi klímánkon és úttakarítási szokásaink mellett a téli gumiknak fontosabb a nedves tapadása, mint a havon mért vonóerő. Eleve kevés a havas nap, a friss havat pedig az utak nagy részéről órákon belül letolják, vízzé (latyakká) alakítják.
2funny 2funny

Azt már látom hogy gumival kereskedel. Valószínűleg pesten, így  a havat te csak latyak formájába ismered. Azt is látom hogy holnap hiába is rendelnék nálad 8db Nokiant mert ha ilyen határozott véleménnyed akkor biztos nem vagy szerződve rá.
Szerintem járj egy kevesebbet gumi forgalmazók markecingtraningjére és egy kicsit többet autózzál pl télen vidéken.  Ehhez addig is nagyon szívesen kölcsönadom a hóláncomat mert nekem úgyse kell most se.  wave
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #13713 Dátum: 2011.10.17 hétfő, 00:52:28 »

Az MK IV Mondeo pontos téli váltómérete a 205/60R16, de a 205/55R16 is használható.
Ezt a 205/60 R16 mint pontos váltóméret honnan kukáztad? Mert én a IV-esen alkalmazható gumik között ilyet nem láttam. R16-ban csak a 205/55 R16 vagy 215/55 R16 lehet a VI-esnél.
Naplózva
gabe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1478


MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend


E-mail
« Új hozzászólás #13714 Dátum: 2011.10.17 hétfő, 11:37:01 »

"Az OAMTC tesztje szerint nem rosszak azert az idosebb gumik sem, de tudni kell, hogy mit csinalsz. Ha esszel kozlekedsz, meg a 10-12 eves gumi sem rossz, egy nyarihoz legalabbis feltetlenul."
Ezzel nem értek egyet. A gumiabroncsok fokozott mechanikai, termikus és ózonterhelésnek vannak kitéve. Normális esetben - még ha egy gumialkatrész ózon- és UV-védett is - kb. 6 év a tervezett élettartam. Ha ebben az időszakban nem kapott terhelést (mert mondjuk használat helyett egy raktárban bezsákolva állt), akkor lehetséges a termék illetve az alapanyag (Igen, tesznek el abból a charge-ból sütött mintát) újbóli bevizsgálása. Ha minden megfelel, akkor meghosszabbítható újabb 3 évre, és eladható. Ez működik egy normál alkatrész esetén. Gumiabroncsoknál mindez sokkal szigorúbb, mert egy biztonságtechnikailag fontos alkatrészről beszélünk, sok gumi-gumi gumi-szövet és gumi-fém kötéssel, ami mind több hibalehetőséget ad.
Minden tiszteletem az ÖAMTCé, de ezt egyszerűen nem hiszem el.


Naplózva

2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #13715 Dátum: 2011.10.17 hétfő, 11:44:22 »

Ezzel nem értek egyet. A gumiabroncsok fokozott mechanikai, termikus és ózonterhelésnek vannak kitéve. Normális esetben - még ha egy gumialkatrész ózon- és UV-védett is - kb. 6 év a tervezett élettartam. Ha ebben az időszakban nem kapott terhelést (mert mondjuk használat helyett egy raktárban bezsákolva állt), akkor lehetséges a termék illetve az alapanyag (Igen, tesznek el abból a charge-ból sütött mintát) újbóli bevizsgálása. Ha minden megfelel, akkor meghosszabbítható újabb 3 évre, és eladható. Ez működik egy normál alkatrész esetén. Gumiabroncsoknál mindez sokkal szigorúbb, mert egy biztonságtechnikailag fontos alkatrészről beszélünk, sok gumi-gumi gumi-szövet és gumi-fém kötéssel, ami mind több hibalehetőséget ad.
Minden tiszteletem az ÖAMTCé, de ezt egyszerűen nem hiszem el.

Annyit csinaltak, hogy beszereztek egy marek oreg gumit, es megneztek, hogy mit produkalnak a tesztpalyan. Attol meg az anyaguk lehet olyan allapotban, hogy jobb nem hasznalni oket - de az azert lejott a tesztbol, hogy telen, hoban-sarban-latyakban az 5 eves nyari guminal meg mindig sokkal jobb a 7 eves teli is.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
oritomi
Vendég
« Új hozzászólás #13716 Dátum: 2011.10.17 hétfő, 21:41:22 »

Egy hirtelen halál jellegű kérdés:
Egy guminál 225/40WR / ZR18 mi a jó ég a ZR és a WR? Cheesy
Naplózva
wyctor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8174


+36309351663

benedek88@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #13717 Dátum: 2011.10.17 hétfő, 21:53:29 »

Egy hirtelen halál jellegű kérdés:
Egy guminál 225/40WR / ZR18 mi a jó ég a ZR és a WR? Cheesy
Sebességindex a ZR az 240 km/h fölött
Naplózva

2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Titanium-X
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #13718 Dátum: 2011.10.17 hétfő, 22:18:53 »

Küldtem privatot, megkaptad?

Csütörtökön szállítjuk a gumit :-)
Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #13719 Dátum: 2011.10.17 hétfő, 22:22:12 »

Ami nekem van az 205/50/17!
Erre is tudsz mondani?


Ilyenünk nincs egy darab se, pedig a 150 LE alatt ezek jobb választást jelentenek egy Mondira. Viszont február végén lesz annyi, hogy még el is adunk belőle ;-)

Térjünk vissza a kérdésre farsangkor.
Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #13720 Dátum: 2011.10.17 hétfő, 22:29:25 »

holnap hiába is rendelnék nálad 8db Nokiant mert ha ilyen határozott véleménnyed akkor biztos nem vagy szerződve rá.

Én nagykerekkel vagyok szerződve, akik Nokiant is forgalmaznak. Rendelhetsz 16 darabot is, vagy egy egész raklapnyit :-)

Asszem Nokianra is tudok olyan árat mondani, amit a neten nem találsz ;-)

Más kérdés, hogy ha a személyes véleményemet kérdezik, akkor előbb szoktam a hagyományos prémium márkákat ajánlani, mint a Nokiant.


Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #13721 Dátum: 2011.10.17 hétfő, 22:48:04 »

Ezt a 205/60 R16 mint pontos váltóméret honnan kukáztad? Mert én a IV-esen alkalmazható gumik között ilyet nem láttam. R16-ban csak a 205/55 R16 vagy 215/55 R16 lehet a VI-esnél.

A gyári első szerelt méret a 215/55R16, ennek átmérője 642 mm.

A 205/60R16 méret átmérője 652 mm. Az eltérés +1.55%.

A 205/55R16 méret átmérője 632 mm. Az eltérés -1.55%.

Viszont télre inkább a magasabb oldalfalat javasoljuk, ha elfér. (És a M IV esetén bőven elfér.)

Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
Black
Vendég
« Új hozzászólás #13722 Dátum: 2011.10.18 kedd, 08:40:28 »

Én nagykerekkel vagyok szerződve, akik Nokiant is forgalmaznak. Rendelhetsz 16 darabot is, vagy egy egész raklapnyit :-)

Asszem Nokianra is tudok olyan árat mondani, amit a neten nem találsz ;-)

Más kérdés, hogy ha a személyes véleményemet kérdezik, akkor előbb szoktam a hagyományos prémium márkákat ajánlani, mint a Nokiant.



Én meg azt mondom, hogy a Nokian azért jobb a többinél, mert ott úgy tesztelik a gumit, hogy fölteszik a kocsira és egyszerűen autóznak a hétköznapokban, hiszen ott szinte mindíg télies az időjárás.  A Trabantomon, Zsigulimon Kormoránt használtam és maximálisan elégedett voltam. ...mindaddíg, amíg nem vettem a Zsigulira Wredsteint, ami ugrásszerű fejlődésnek számított, és megint ugrásszerű fejlődés volt  a Mondeora a Nokiant WR garnitúra.(csak azért WR, mert a Hakkapelitta már kifutott széria volt, pedig azt szerettem volna. Az mindent vitt  a maga korában))
Naplózva
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #13723 Dátum: 2011.10.18 kedd, 09:31:36 »

Tegnap d.u. 6-kor felhívtam a gumist, mikor tudna fogadni. Kérdezte hogy ma 8 megfelel? Mondom persze Smiley Leszaladtam, feldobták a télit, én már végeztem. Inkább pár nap téligumi a "melegebb" időkben, mint egy nap csúszkálás a hidegben. Meg így nem kellett napokat várnom, hogy sorrakerüljek.
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #13724 Dátum: 2011.10.18 kedd, 11:29:45 »

Én nagykerekkel vagyok szerződve, akik Nokiant is forgalmaznak. Rendelhetsz 16 darabot is, vagy egy egész raklapnyit :-)
Asszem Nokianra is tudok olyan árat mondani, amit a neten nem találsz ;-)
Más kérdés, hogy ha a személyes véleményemet kérdezik, akkor előbb szoktam a hagyományos prémium márkákat ajánlani, mint a Nokiant.
OK De egy raklap nem kell, csak 8 db Nokian WR 205/55 R16 H  vigyor3 privátba küld légyszi  az árat wave Látod mégiscsak lehet ez. (Meg a jó kereskedők tudják hogy a  vásárló úgy lehet hüle a pénzéért ahogy csak akar) De viccen kívül a Nokian egy picit hangos a lamellák miatt ,de csak ebben van allatta a premiumok. Cserébe viszont csak oda visz ahova én akarom, gyakorlatilag bármilyen körülméynek közöt.
Csak példa hoyg nem is olyan régen tavaly is amikor a pl a M3 két sorban mentek a hókotrók olyan 40-el mögötte a sok sopánka araszolt én szépen elhúztama  hókótróktól és utána vigan 100-110-el ballagtam a friss hóban mert a nokian a friss hóban úgy megkapaszkodik  hogy teljes biztonságal lehet ezt a tempót tartani, ja és lehet fékezni mert ez a gumi már csak ilyen. Na ezért nem lesz michellin meg hasonló fenn télire.

ui:
a mi utcánkban eddig 20 év alatt kétszer láttam hókotrót de akkor is csak azért mert kiderült hogy új volt és  eltévedt.  Undecided Az hogy akár 20 centis friss hó van az utcán ha én indulok elsőnek reggel az teljesen természetes  Undecided Na ezért nem kérek a latyak gumikból.
« Utoljára szerkesztve: 2011.10.18 kedd, 11:31:20 írta stealt » Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #13725 Dátum: 2011.10.18 kedd, 11:37:35 »

Érdekes lenne egyszer csinálni egy gumitesztet. Keresni egy olyan helyet, ahol csúszik, és ugyanolyan körülmények között lehet menni (nem úgy, hogy az első szűz hóban meg, a többi meg a már letaposotton), és mérjük meg a fékutakat. Abs/nem abs, ilyen téli gumi meg olyan... melyik áll meg rövidebb úton: I, II, III vagy IV?
Technika vs tél.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #13726 Dátum: 2011.10.18 kedd, 12:01:10 »

Csak példa hoyg nem is olyan régen tavaly is amikor a pl a M3 két sorban mentek a hókotrók olyan 40-el mögötte a sok sopánka araszolt én szépen elhúztama  hókótróktól és utána vigan 100-110-el ballagtam a friss hóban mert a nokian a friss hóban úgy megkapaszkodik  hogy teljes biztonságal lehet ezt a tempót tartani, ja és lehet fékezni mert ez a gumi már csak ilyen. Na ezért nem lesz michellin meg hasonló fenn télire.

ilyen volt nekünk is, és tényleg jó volt eljen még el nem kopott Sad
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #13727 Dátum: 2011.10.18 kedd, 12:01:47 »

Érdekes lenne egyszer csinálni egy gumitesztet. Keresni egy olyan helyet, ahol csúszik, és ugyanolyan körülmények között lehet menni (nem úgy, hogy az első szűz hóban meg, a többi meg a már letaposotton), és mérjük meg a fékutakat. Abs/nem abs, ilyen téli gumi meg olyan... melyik áll meg rövidebb úton: I, II, III vagy IV?
Technika vs tél.
(Elviekben) ezt csinálja az ADAC, meg az ÖAMTC, meg a Magyar Autoklub, stb Smiley
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #13728 Dátum: 2011.10.18 kedd, 12:13:12 »

(Elviekben) ezt csinálja az ADAC, meg az ÖAMTC, meg a Magyar Autoklub, stb Smiley
Fizetett prokátorok, ingyen szendvics zabáló  kocsog -k azt írják le jónak aki támogatja őket, aki fizet az OK nekik.  Gerinctelen nünükék mf3
Naplózva
Takiatti
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9466


30 / 993-7376


E-mail
« Új hozzászólás #13729 Dátum: 2011.10.18 kedd, 12:17:19 »

Fizetett prokátorok, ingyen szendvics zabáló  kocsog -k azt írják le jónak aki támogatja őket, aki fizet az OK nekik.  Gerinctelen nünükék mf3

Nem tudom, biztos igazad van...
Amint szinte minden évben tesztgyőztesnek hirdetnek ki a Good Year UG7 meg a változatai.
Nekem egy 2006-os UG7 van fent, van még rajta 6-6,5mm de eddig maximálisan elégedett vagyok vele.
Használtan vettem...

Mondjuk nem megyek annyit egy évben, mint Te egy héten.  wave
Naplózva

2017.07. Renault Megane Intens 1,2TCe EDC7

Ex: 2004.09. 2.0TDCI, GHIA, Xenon, Zen, stb...  
"Nem véletlen, hogy nem építenek hülyék házát! Felemésztené az építőanyag készletet..."
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #13730 Dátum: 2011.10.18 kedd, 12:19:36 »

Fizetett prokátorok, ingyen szendvics zabáló  kocsog -k azt írják le jónak aki támogatja őket, aki fizet az OK nekik.  Gerinctelen nünükék mf3
Nem véletlenül tettem oda elé zárójelben, hogy elviekben  vigyor3

Egyébként egy valós tesztre én is kíváncsi lennék. Akár arra is, hogy azonos típusból egy új (első szezonos), és egy 3-4-5 éves, természetesen kopott, több szezont futott szett milyen különbségeket mutat.
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #13731 Dátum: 2011.10.18 kedd, 12:23:11 »

Nem tudom, biztos igazad van...
Amint szinte minden évben tesztgyőztesnek hirdetnek ki a Good Year UG7 meg a változatai.
Nekem egy 2006-os UG7 van fent, van még rajta 6-6,5mm de eddig maximálisan elégedett vagyok vele.
Használtan vettem...

Mondjuk nem megyek annyit egy évben, mint Te egy héten.  wave
Nekem egy - úgy emlékszem - 2008-as használt szett Conti WinterContact TS830 került fel ma. Kb. 5,5mm mintával. Ez is a legtöbb teszten az elsők között szokott lenni. Majd meglátjuk mit produkál az idén.

Az elmúlt 3 télen az a szett volt a kocsin télen, amit még az előző tulaj tett rá. Elől Dunlop Winter Sport 3D, hátul meg Uniroyal MS Plus 55. Egyiket se tartottam valami sokra, igaz el sosem akadtam velük. Most Conti van, ezt eleve szeretem, plusz mind a 4 keréken azonos gumi van, aminek azért örülök.
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #13732 Dátum: 2011.10.18 kedd, 13:17:34 »

Fizetett prokátorok, ingyen szendvics zabáló  kocsog -k azt írják le jónak aki támogatja őket, aki fizet az OK nekik.  Gerinctelen nünükék mf3

Mondhatnám, hogy egy újabb összeesküvés-elmélet. Csakhogy. Régóta figyelem 1-2 gumimárka termékeit. És volt olyan, hogy az az adott termék az egyik tesztben első lett, a másikban meg majdnem a legutolsó. Na, hát ilyen nincs. Itt két dolog lehet.
1 A tesztek hajítófát sem érnek
2 A tesztek jók, de ahol több csörög  Wink azokat egy kicsit jobban szeretjük  Wink vigyor3

Hát, sajna nem tudom az igazságot  Huh?
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #13733 Dátum: 2011.10.18 kedd, 13:46:07 »

Nem véletlenül tettem oda elé zárójelben, hogy elviekben  vigyor3

Egyébként egy valós tesztre én is kíváncsi lennék. Akár arra is, hogy azonos típusból egy új (első szezonos), és egy 3-4-5 éves, természetesen kopott, több szezont futott szett milyen különbségeket mutat.
teszt célra fel tudok ajánlani egy szett lefutott kristalp HP-t. 2004-es gyártás. Smiley
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #13734 Dátum: 2011.10.18 kedd, 14:18:36 »

http://www.carstyling.hu/buy_shower.php?id=249260

nem rossz az ára eljen
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
drof
Vendég
« Új hozzászólás #13735 Dátum: 2011.10.18 kedd, 17:41:59 »

Nem tudom, biztos igazad van...
Amint szinte minden évben tesztgyőztesnek hirdetnek ki a Good Year UG7 meg a változatai.
Nekem egy 2006-os UG7 van fent, van még rajta 6-6,5mm de eddig maximálisan elégedett vagyok vele.
Használtan vettem...

Mondjuk nem megyek annyit egy évben, mint Te egy héten.  wave

Hát nem tom, én már nem hiszek ezeknek a teszteknek, meg a márkaneveknek sem. Már én is "lábra" veszek gumit.

Úgy kötöttem ki a Conti-nál (téli-nyári), hogy egyszer feltettem próbára egy szettet. Autóztam vele kicsit és nem értettem, hogy mitől fog jobban a fék. (értettem persze).

Vis***aktam a régit és párszor majdnem megdurrantottam autókat hátulról a hosszabb fékút és a Contira átállt lábam miatt. Azóta Conti van, mert engem nem érdekel a vizes, meg a havas-latyakos vonóerő, sem a menetzaj, sem a kopási idő. Engem az érdekel, hogy a 200 lovat hamar meg lehessen állítani és kanyarban fent maradjon az úton a vas anélkül, hogy a shegge megelőzné az elejét.

Szal én Sztílttel értek egyet, olyat kell venni, ami megfelel az igényeinknek és bizonyított már nekünk.

A tesztekből nem leszel se okosabb se szebb. Onnan csak az derül ki, hogy a prémium az többnyire jó. Többnyire. integet2
« Utoljára szerkesztve: 2011.10.18 kedd, 17:43:45 írta drof » Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #13736 Dátum: 2011.10.18 kedd, 19:26:13 »


Ilyenünk nincs egy darab se, pedig a 150 LE alatt ezek jobb választást jelentenek egy Mondira. Viszont február végén lesz annyi, hogy még el is adunk belőle ;-)

Térjünk vissza a kérdésre farsangkor.

ok.de miért jó 150le alatt?
ezt azért kérdem mert én felette vagyok...... Roll Eyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #13737 Dátum: 2011.10.18 kedd, 19:26:52 »

ok.de miért jó 150le alatt?
ezt azért kérdem mert én felette vagyok...... Roll Eyes
mert keskenyebb. könnyebben tekeri meg a kevesebb ménes nyes
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #13738 Dátum: 2011.10.18 kedd, 19:47:41 »

mert keskenyebb. könnyebben tekeri meg a kevesebb ménes nyes
205 felett arra megy az autó,amerre a kamionok,ezt már írtam-tapasztalat.Nyomvájú, és a kormányt is kiszedi a kezedből.
Volt 245/40/18as kerekeim az A6-oson.soha többé széles gumit.
Azé megvárom a szaki okfejtését is.... vigyor3 hátha megtud győzni  Roll Eyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #13739 Dátum: 2011.10.18 kedd, 19:49:47 »

205 felett arra megy az autó,amerre a kamionok,ezt már írtam-tapasztalat.Nyomvájú, és a kormányt is kiszedi a kezedből.
Volt 245/40/18as kerekeim az A6-oson.soha többé széles gumit.
Azé megvárom a szaki okfejtését is.... vigyor3 hátha megtud győzni  Roll Eyes
nekem a 17-es 205-össel is Sad

legalább nem alszol el, mert küzdeni kell, hogy arra menj, amerre akarsz hehe viszont szerpentinen jól jön a széles gumi eljen
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #13740 Dátum: 2011.10.18 kedd, 19:51:20 »

205 felett arra megy az autó,amerre a kamionok,ezt már írtam-tapasztalat.Nyomvájú, és a kormányt is kiszedi a kezedből.
Volt 245/40/18as kerekeim az A6-oson.soha többé széles gumit.
Lehet, hogy rosszul tudom, de szerintem nem csak a szélesség számít, hanem az is, mekkora a / érték. Mert ha az nem kicsi, akkor a széles gumi sem szedi ki a kormányt a kezedből.

Ha rosszul gondolom, javítsatok.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #13741 Dátum: 2011.10.18 kedd, 19:53:34 »

Lehet, hogy rosszul tudom, de szerintem nem csak a szélesség számít, hanem az is, mekkora a / érték. Mert ha az nem kicsi, akkor a széles gumi sem szedi ki a kormányt a kezedből.

Ha rosszul gondolom, javítsatok.
de a széleshez már nem rakhatok nagyon magas gumit mert beleér a rugó tányérba...tehát minél szélesebb annál kissebb legyen a / érték.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #13742 Dátum: 2011.10.18 kedd, 19:55:15 »

de a széleshez már nem rakhatok nagyon magas gumit mert beleér a rugó tányérba...tehát minél szélesebb annál kissebb legyen a / érték.
meg akkor csalni is fog az óra
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #13743 Dátum: 2011.10.18 kedd, 19:58:57 »

meg akkor csalni is fog az óra
na az ami nem számít! nyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #13744 Dátum: 2011.10.18 kedd, 19:59:47 »

na az ami nem számít! nyes
nekem éppen elég a mph-t számolgatni kmh-ra nyes
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #13745 Dátum: 2011.10.18 kedd, 20:16:45 »

Ha jók az emlékeim itten most nem arról volt szó, hogy beleér a rugótányérba avagy csalni fog-e az óra, hanem arról, hogy a széles gumi kitekeri a kormányt a kezedből. Erre írtam, hogy nem, ha a szélességhez megfelelő magasság is tartozik.
Ami ilyen formában természetesen nem a mondira való, hanem valami terepvitéz kocsira, az igaz.
De akkor is igazam volt!  nyes Nem kekeckedni, mert lesz irgumburgum! ejnye1 knuppel2
 nyes vigyor3 Grin Cheesy
Naplózva
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #13746 Dátum: 2011.10.18 kedd, 22:31:51 »

Én meg azt mondom, hogy a Nokian azért jobb a többinél, mert ott úgy tesztelik a gumit, hogy fölteszik a kocsira és egyszerűen autóznak a hétköznapokban, hiszen ott szinte mindíg télies az időjárás. 

...és a világ vezzető gumigyárai pedig nem engedhetik meg maguknak, hogy nyissanak egy irodát / fejlesztőközpontot valahol Észak-Skandináviában :-)
Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #13747 Dátum: 2011.10.18 kedd, 22:47:09 »

Fizetett prokátorok, ingyen szendvics zabáló  kocsog -k azt írják le jónak aki támogatja őket, aki fizet az OK nekik.  Gerinctelen nünükék mf3


Először is egy link:

http://www.pneunet.cz/testy-pneumatik/test-pneu-letni-225-45-17-2010/

Csak hogy lássuk, miről beszélünk…

Ezen az oldalon összegyűjtötték az összes eddigi ADAC-tesztet. (Az adac.de oldalon csak az utolsó két év tesztjei vannak fenn.)

Az ADAC-tesztek elfogulatlanságához kétség sem férhet. Az ADAC egy nonprofit szervezet, amit a tagsága tart el. Ha megnézitek az adac.de honlapot, látható, hogy borzasztó informatív, ugyanakkor semmilyen hirdetés nincs rajta.

Ugyanakkor az ADAC-teszteket bőven lehet kritizálni is, de korántsem azért, mintha „gerinctelen nünükék” lennének:

1) méretkompatibilitás. A tesztek eredményét nehéz más méretre ráhúzni. A teszteltnél egy centivel szélesebb futófelületet hogyan tölti ki a gyár? Ugyanaz a minta, csak minden szélesebb? Vagy bekerül egy új mintasor? És hogyan hat a menettulajdonságokra egyik vagy másik megoldás?
 
2) hőmérséklet. A teszteket egy adott hőmérsékleten végzik el. A gumikeverékek legoptimálisabb tulajdonságai nem feltétlenül ugyanazon a hőmérsékleten jelentkeznek. Csak pár fokkal eltérő külső hőmérséklet jelentősen megváltoztathatná a gumik mérési eredményeit, helyezési sorerendjét.
 
3) humán faktor. Több műsorszám szubjektív, a tesztpilóták értékelik a gumikat (pl. handling). Nem vitás, hogy ezzel a módszerrel meg lehet különböztetni a rossz gumit a jótól, de vajon egy 1.9 és egy 2.0 pontot kapott gumi közül biztosan mindig, mindenkinek az 1.9-es lenne a győztes? Ha tízszer megismételnék a tesztet, ugyanaz a tesztpilóta mind a tízszer következetesen 1.9 és 2.0 értékeket osztana ki?
 
4) nem tesztelhető tulajdonságok. Volt már olyan, teszten jól szereplő gumi (Goodyear Hydragrip), amiről kiderült, hogy igen hajlamos a fűrészfogas kopásra, nagyjából 20 ezer kilométer alatt képes elviselhetetlenül bezajosodni. Az ADAC fékpadon (=állandó terhelésen) méri a kopást, a fűrészfog pedig kifejezetten a változó terhelés nyomán alakul ki. Különben is érdekes lenne letesztelni a gumikat 10, 20, 50 ezer km futás után. Vajon melyik tartja meg leginkább a jó tulajdonságait? (Egyébként épp ez a versenyszám lenne, ahol a prémium gumik messze-messze elhúznak a második-harmadik vonaltól.)
 
5) piaci sajátosságok. A német piac másképp működik, mint a magyar. Mások az árak, más az egyes márkák elérhetősége. A korábbi években több német teszten jól szerepelt a Vredestein másodmárkája, a Maloya. Ellenben nálunk nem volt elérhető egyáltalán. Nem egyforma a márkaháttér sem. Hiába szerepel jól a Kumho új nyárigumija, ha a forgalmazója megbízhatatlan. A garanciális problémák alól kihúzza magát, nem tart rendes szortimentet (nehézkes vagy lehetetlen az esetleg megsérült gumik pótlása egyesével), meg egyáltalán, elég megnézni a kumho.hu-t...

Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #13748 Dátum: 2011.10.18 kedd, 23:34:24 »

Csütörtökön szállítjuk a gumit :-)
ugyan még nincs csütörtök, de már köszönöm a gyors és korrekt eljárást!  wave
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #13749 Dátum: 2011.10.19 szerda, 01:15:35 »

Urak!
Mi a véleményetek arról, hogy ha a gép most a nyári 235/40 R18 méret helyett 245/40 R18-at kapna?
A 235ös d=645mm
a 245ös d=653mm
az átmérőkülönbség 8mm (1.24%), s aszongyák, hogy +-2.5% még belefér.
Találtam jó Pirelli P7 Cinturato-t, ami állítólag jól bírja a kopást.
Természetesen nyári cseréről beszélek, a télit már beszereztem.  Wink
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Oldalak: 1 ... 268 269 270 271 272 273 274 [275] 276 277 278 279 280 281 282 ... 555   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.084 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.