Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 16:59:58 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 387 388 389 390 391 392 393 [394] 395 396 397 398 399 400 401 ... 555   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Felnik, gumik  (Megtekintve 7310649 alkalommal)
0 Felhasználó és 21 vendég van a témában
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #19650 Dátum: 2013.11.15 péntek, 13:30:22 »




1) a Vredi nem utaztatott, "csak" egy szett ingyen gumit adott (utaztatni a Misi és a Goodyear szokott). Nem is tudok arról, hogy a Vredinek kiemelt szerelője lennék (azt csak ők szeretnék).
 
3) xar árak: mondjuk az igaz, hogy miután leírtad, hogy úgyis elszámolod a gumikat, akkor valóban olyan árakat ajánlottam ki, amin akár keresni is tudtam volna - de még így is szigorúan a netes árak átlagán.



1. Ez nem mostanában volt, de nagyon messzire repítette el őt, és több gumist a Vredestein. (Talán Mexikóba? de nem emlékszem pontosan)

3. Nekem nem az átlagárak kellenek, hanem a legjobb ár!  vigyor3 (Mivel ha elszámolok valamit, azt is kvázi a saját pénzemből teszem...)
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #19651 Dátum: 2013.11.15 péntek, 13:33:22 »

Nebazz, a gyártó oldalán 28 Euro!

AndyA

Jó a szemed?  vigyor3

http://www.plastidip-shop.de/index.php/felgenfolie.html
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
francoe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1612



« Új hozzászólás #19652 Dátum: 2013.11.15 péntek, 13:34:44 »


Igazából nagyon bírnám, ha minden hozzászólóról tudnám, hogy nagy vonalakban mivel foglalkozik az életben :-)

Ilyeneket ugyanis tipikusan azok mondanak, akik eléggé elszigetelten élnek a gazdasági realitásoktól - teszem azt, olyan alkalmazottak, akik fix fizetésért dolgoznak.

Onnan egy picit másképp néz ki a világ :-)
Szerencsére még te sem tudhatsz mindenkiről mindent, főleg nem azt, hogy mivel foglalkozik.... szerintem nem is tartozik egy fórumra.
Ugyanakkor például elég sommás véleményt fogalmazol meg, tényleges személyes ismeretség nélkül....
Szerintem nem csak te élsz a piacról azok közül, akik itt a fórumra írnak, viszont a piac sokrétű, sokszereplős és nem mindig úgy működik, ahogy azt az emberek elképzelik...Ez az én véleményem.
Naplózva

X-Trend | 2003.08 | TDCi 85 kW | "bálna" --
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #19653 Dátum: 2013.11.15 péntek, 13:39:14 »


Amiről szó volt a filmben, az a Foliatec cucca, az kerül 28 Euroba.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #19654 Dátum: 2013.11.15 péntek, 18:01:10 »

Wow mennyi reakció gumi téma ügyében.

Nem akarok senki ellen beszélni és senki mellett, pláne, hogy annó én jó áron és jó gumikat kaptam Kulanitól szóval nincs semmi negatív véleményem, bár most pl tegnap este vettem meg a téli gumikat, de nem nála. Azért nem, mert este fél 11-re mentem gumishoz, lévén ekkor volt időm, 205/r16 Bridgestone-t megkaptam 28eHuf/db felszerelve, kicentírozva....

Azért némi dolgot hozzátennék, csak azért, hogy az én véleményem is elhangozzon:
- a fix fizetésért dolgozó is a piacról és, csak a piaca olyan, hogy a főnöke tud neki fix fizetést adni. Ez átlagba viszont lehet, hogy kevesebb, mint a nem fix fizetésért dolgozó
- a fix fizetésért dolgóz viszont retteghet, hogy esetleg mikor rugják ki, mondván nem tudjuk a béredet kigazdálkodni, mert a cég még is csak a piacról és
- nagyon utálom, amikor a "piacról dolgozók" (ne vedd magadra Kulani kérlek) azért kérnek nagy pénzt valamiért, mert hát ők a piacról élnek és lehet, hogy az adott hónapban nem lesz több munkája. Legutóbb egy kerépítész adott nekem 400eHuf-os ajánlatot 50nm terület térkövezésére, de ebben a kő még nem volt benne. Az anyagköltség amit én bemenve bármelyik telepre összeraktam, az 79eHUF-volt. 3 napi melóért, 3 ember, ne kérjen tőlem fejenként 110eHUF-ot. az összes mocsok ingyenélő, adócsaló, szlovákrendszámos, senkiházi ne az én pénzemből éljen. Amikor meg megmondom neki, hogy hármuknak, háromnapi melóért az én majd havi béremet majd nem adom oda, akkor meg pislog.
- minden üzletet lehet fejleszteni, ha vannak 5letek (webes időpontfoglalás, akár kiszállásos ügyintézés, gumihotel keréktisztítással, normális gumi/kerék állapotfelmérés...) rengeteg lehetőség van, elkezdeni nehéz mindig
- a jó ár mindig relative. Ha a jó árért 100km-t kell mennem, akkor nem érdekel, ha a jó árút házhoz hozza, akkor érdekel, ha a szolgáltatást akkor tudom igénybe venni, amikor akarom, akkor egy nem netes ár is érdekel.

Amúgy attól, hogy valami olcsó, még nem biztos, hogy ***, de ha valami drága, akkor meg kell nézni, hogy nem átverés-e, mert nagy eséllyel átverés. Pl a sok-sok e-bay-en megveszem 500.-ért, itthon eladom 5000-ért. Mi ez ha nem pofátlanság?

le merem fogadni, hogy egy 30eFt-os gumi beker ára, nem 29500. Persze ott van a raktár, a fűtés meg minden, de akkor ne az legyen, hogy a jóember felhívja, hogy van-e a "központi raktárban" (ergó a nagykerben) az adott gumi. Legyen akkor, amikor én akarom. pl januárban le akartam cseréltetni az asszony alufelniein a nyári gumikat és elhajtottak, hogy nincs szezonja. Vazze, pont ezért tudnám most lecseréltetni. Otthon van légkulcsom, tavaszi gumicsere egy felüdülés.

A gond az, hogy rengeteg piacról élőnél nekem kell megtisztelve éreznem magam, hogy foglalkozott velem. Amúgy meg ha az én pénzemre megy, akkor engedjék meg nekem, hogy az utolsó szőrszálig sz@rozzak és vágjanak hozzá jópofát.
Naplózva
Takiatti
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9466


30 / 993-7376


E-mail
« Új hozzászólás #19655 Dátum: 2013.11.15 péntek, 18:16:40 »

Wow mennyi reakció gumi téma ügyében.

A gond az, hogy rengeteg piacról élőnél nekem kell megtisztelve éreznem magam, hogy foglalkozott velem. Amúgy meg ha az én pénzemre megy, akkor engedjék meg nekem, hogy az utolsó szőrszálig sz@rozzak és vágjanak hozzá jópofát.

Én is a "piacról" élek, de ehhez nem tudok mit hozzátenni!  eljen worship
Esetleg annyit, hogy az utolsó előtti mondat lassan sajnos minden élethelyzetre igaz nem csak a piacról élőknél...  szomoru1
Illetve még valami: A Bridgestone asszem olcsóbb lett volna kulani-nál, de tény hogy este 11-kor nem biztos hogy sikerrel jártál volna...
Naplózva

2017.07. Renault Megane Intens 1,2TCe EDC7

Ex: 2004.09. 2.0TDCI, GHIA, Xenon, Zen, stb...  
"Nem véletlen, hogy nem építenek hülyék házát! Felemésztené az építőanyag készletet..."
Proconsul
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6157


Mens sana in corpore sano


« Új hozzászólás #19656 Dátum: 2013.11.15 péntek, 18:23:00 »

na életemben először elégedett vagyok  Cool

felkerültek a téli abroncsok

16-os alu le + 14-es alu egyensúlyozás + felfújás + felrakás + nyomaték kulccsal lehúzásuk + kocsiba berakás a vezényletem el  eplus2 =3000ft

ez nagyon jó ár nekem mert eddig 5000ft alatt még nem pömgettem  taps

a nyári felnik letisztitva és az abroncsok sonax-al le ápolva

jöhet a tél  taps
Naplózva

95-ös 1.8TD mondeo
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #19657 Dátum: 2013.11.15 péntek, 20:45:13 »

na életemben először elégedett vagyok  Cool

felkerültek a téli abroncsok

16-os alu le + 14-es alu egyensúlyozás + felfújás + felrakás + nyomaték kulccsal lehúzásuk + kocsiba berakás a vezényletem el  eplus2 =3000ft

ez nagyon jó ár nekem mert eddig 5000ft alatt még nem pömgettem  taps

a nyári felnik letisztitva és az abroncsok sonax-al le ápolva

jöhet a tél  taps

nem.a tél akkor jöhet,ha már felkerültek a 18as téli kerekeim...... hehe
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Proconsul
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6157


Mens sana in corpore sano


« Új hozzászólás #19658 Dátum: 2013.11.15 péntek, 20:48:07 »

nem.a tél akkor jöhet,ha már felkerültek a 18as téli kerekeim...... hehe
akkor jó alacsony a téli abroncsod oldalfala  Shocked

jó az  Huh?

én inkább kisebb alufelnire magasabb téli abroncsal járok télen.
igaz nem néz olyan jól ki  szomoru1


mondjuk jó lenne utána járni melyik a jobb megoldás  Huh?
« Utoljára szerkesztve: 2013.11.15 péntek, 20:50:05 írta Ragasits » Naplózva

95-ös 1.8TD mondeo
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #19659 Dátum: 2013.11.15 péntek, 20:50:11 »

akkor jó alacsony a téli abroncsod oldalfala  Shocked

jó az  Huh?

én inkább kisebb alufelnire magasabb téli abroncsal járok télen.
igaz nem néz olyan jól ki  szomoru1
pont mint a nyári.235/45/18
januárban még azzal jártam idén márciusig.nem rossz az.....
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Proconsul
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6157


Mens sana in corpore sano


« Új hozzászólás #19660 Dátum: 2013.11.15 péntek, 20:54:26 »

pont mint a nyári.235/45/18
januárban még azzal jártam idén márciusig.nem rossz az.....
tudod nekem a gyári méretem a 185/65R14
a nyárim 205/50R16
a télim 195/65R14

a tiédnek nagyobb a gyári mérete  taps
Naplózva

95-ös 1.8TD mondeo
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #19661 Dátum: 2013.11.15 péntek, 20:57:17 »

Én is a "piacról" élek, de ehhez nem tudok mit hozzátenni!  eljen worship
Esetleg annyit, hogy az utolsó előtti mondat lassan sajnos minden élethelyzetre igaz nem csak a piacról élőknél...  szomoru1
Illetve még valami: A Bridgestone asszem olcsóbb lett volna kulani-nál, de tény hogy este 11-kor nem biztos hogy sikerrel jártál volna...

majdnem biztos vagyok én is benne, de nem úgy mentem, hogy cserélni fogok biztosan (sőt), mivel akkor még nem tudtam, hogy 10 éve vettem a gumit. Csak 5re emlékeztem. A másik nem Kulani ellen szólt az esszém, hanem csak úgy általánosan.  Mindenki vegye ki belőle ami kell.

Amúgy a neten 27eFt felett van picivel az ár, szóval ha azt veszem alapúl mint internetes ár, akkor 1000Huf per kerék volt a szerelés  vigyor3
« Utoljára szerkesztve: 2013.11.15 péntek, 20:59:40 írta kotta_cs » Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #19662 Dátum: 2013.11.15 péntek, 20:59:05 »

tudod nekem a gyári méretem a 185/65R14
a nyárim 205/50R16
a télim 195/65R14

a tiédnek nagyobb a gyári mérete  taps
sőt!
Még a Baloghénál is nagyobb! nyes

....kisember nagy bottal jár...... eplus2
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Proconsul
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6157


Mens sana in corpore sano


« Új hozzászólás #19663 Dátum: 2013.11.15 péntek, 21:03:33 »

sőt!
Még a Baloghénál is nagyobb! nyes

....kisember nagy bottal jár...... eplus2
ja tudom én is abban a cipőben járok   integet2

még anno volt 1 eszme csere ,hogy télen melyik a jobb alu vagy acél alacsony vagy magas .........

meg kicsi vagy hatalmas  eplus2
Naplózva

95-ös 1.8TD mondeo
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #19664 Dátum: 2013.11.15 péntek, 21:05:55 »

sőt!
Még a Baloghénál is nagyobb! nyes

....kisember nagy bottal jár...... eplus2

vagy mankóval Smiley  nyes
Naplózva
Proconsul
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6157


Mens sana in corpore sano


« Új hozzászólás #19665 Dátum: 2013.11.15 péntek, 21:07:48 »

vagy mankóval Smiley  nyes
a mankó kerék nem jó mert csak 50-el lehet vele menni  eplus2
Naplózva

95-ös 1.8TD mondeo
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #19666 Dátum: 2013.11.15 péntek, 21:09:37 »

a mankó kerék nem jó mert csak 50-el lehet vele menni  eplus2

annyi elég neki, már az is gyors, számold a reakcióidejét  eplus2
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #19667 Dátum: 2013.11.15 péntek, 21:28:55 »

Jó szer. Alufelnire, télidőben, só ellen vajon?

AndyA

A só ártalmas a gyárilag porfestett alufelnikre  wow1
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #19668 Dátum: 2013.11.15 péntek, 21:35:55 »

A só ártalmas a gyárilag porfestett alufelnikre  wow1

jaja, majd 15 évesen a felnim *** lesz. Az miért nem jut senkinek az eszébe, hogy hetente egyszer-kétszer lemosni és tökéletes állapotban marad.
Naplózva
Proconsul
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6157


Mens sana in corpore sano


« Új hozzászólás #19669 Dátum: 2013.11.15 péntek, 21:43:57 »

jaja, majd 15 évesen a felnim *** lesz. Az miért nem jut senkinek az eszébe, hogy hetente egyszer-kétszer lemosni és tökéletes állapotban marad.
úgy  van eljen érdemes hetente alvázmosás is  eljen és tavasszal a lejavítani az alvázvédőt
Naplózva

95-ös 1.8TD mondeo
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #19670 Dátum: 2013.11.15 péntek, 22:05:22 »

úgy  van eljen érdemes hetente alvázmosás is  eljen és tavasszal a lejavítani az alvázvédőt

pontosan
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #19671 Dátum: 2013.11.16 szombat, 00:37:59 »

jaja, majd 15 évesen a felnim *** lesz. Az miért nem jut senkinek az eszébe, hogy hetente egyszer-kétszer lemosni és tökéletes állapotban marad.

na ezt nem értem én sem 16éves alumon egy pisszenet sincs, ha tiszta, olyan mint az új.  smile Amit amúgy sósavval szoktam lemosni  hehe
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #19672 Dátum: 2013.11.16 szombat, 01:11:55 »

na ezt nem értem én sem 16éves alumon egy pisszenet sincs, ha tiszta, olyan mint az új.  smile Amit amúgy sósavval szoktam lemosni  hehe

Pontosan. Amugy meg a suliban talan volt szo az alu es otvozeteinek egy fontos tulajdonsagarol, miszerint oxidalodik nagyon gyorsan a gyartas folyaman es ezert nem igenyelbsemmilyen egyebb kezelest. Az oxid reteg megvedi az alut mindentol. Akkor pont majd a magyar tel tenne be neki Smiley
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #19673 Dátum: 2013.11.16 szombat, 09:26:42 »

annyi elég neki, már az is gyors, számold a reakcióidejét  eplus2
he? duhos2 pias
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #19674 Dátum: 2013.11.16 szombat, 10:30:43 »

- a fix fizetésért dolgozó is a piacról és, csak a piaca olyan, hogy a főnöke tud neki fix fizetést adni. Ez átlagba viszont lehet, hogy kevesebb, mint a nem fix fizetésért dolgozó
[/quote)


Természetesen semmi problémám a fix fizetésért dolgozókkal, sőt -- majd' másfél évtizedig magam is alkalmazottként dolgoztam.

Mindössze annyit akartam jelezni, hogy amikor árazásról beszélünk, akkor nagyon kijön az, hogy a hozzászóló mennyire látja át a világot, amiben élünk és dolgozunk.

Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #19675 Dátum: 2013.11.16 szombat, 10:32:27 »

A só ártalmas a gyárilag porfestett alufelnikre  wow1

A porfestés alkalmatlan a felnik felületkezelésére, ezért gyárilag porfestett alufelni nem létezik. A felniket kizárólag fényezik.
Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #19676 Dátum: 2013.11.16 szombat, 10:39:36 »

A porfestés alkalmatlan a felnik felületkezelésére, ezért gyárilag porfestett alufelni nem létezik. A felniket kizárólag fényezik.

Amennyire én tudom/láttam.....a lemezfelniket sem porfestik gyárilag. Ugye?
Legalább is nem mindet.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #19677 Dátum: 2013.11.16 szombat, 11:03:36 »

Amennyire én tudom/láttam.....a lemezfelniket sem porfestik gyárilag. Ugye?
Legalább is nem mindet.

Tehát valamelyiket igen. vigyor3
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #19678 Dátum: 2013.11.16 szombat, 11:32:26 »

le merem fogadni, hogy egy 30eFt-os gumi beker ára, nem 29500. Persze ott van a raktár, a fűtés meg minden, de akkor ne az legyen, hogy a jóember felhívja, hogy van-e a "központi raktárban" (ergó a nagykerben) az adott gumi. Legyen akkor, amikor én akarom.  


A raktár fűtése egy dolog, ennél komolyabb tétel a raktárkészlet pénzügyi finanszírozása.

Ahhoz, hogy olyan raktárkészletem legyen, hogy tetszőleges gumit tudjak tetszőleges méretben és tetszőleges időben adnom, ahhoz iszonyú befektetés kell.

Kalkulátor ON

A teherautógumikat és a speciális járművek gumijait kihagyva összesen 30-40 futó méret fedi le a magyar járműpark 80-90 százalékát. Vegyünk csak 35 méretet.

Minden méretben illik tartani az öt prémiummárkát, 4 középkategóriásat (Hankook, Firestone, Kléber, Fulda), 2 alsókategóriásat (Barum, Kormoran) és 1 kínait. Ez eddig 35 x 12 = 420 tétel.

A prémiumok között nyáriban gyakran van egyszerre 3 minta is (sportos, eco, komfort), téliben kettő. Dupla vagy tripla  modellszámmal még a középkategóriában is érdemes kalkulálni (pl. Hankook Kinergy kontra Ventus Prime kontra V12EVO). De vannak a kifutó minták (ezekből is kell tartani, egyrészt mert gyakran olcsóbbak, ezért van rájuk kereslet, másrészt pótlásnak. Összességében alkalmazzunk egy 3-szoros szorzószámot. 420 x 3 = 1260


Ezekből párhuzamosan létezik több sebességindex (pl. 205/55R16-ban egyszerre lehet T, H, V, W és Y is), illetve kétféle súlyindex (kisteher gumiknál akár több is lehet). Ne legyünk maximalisták alkalmazzunk csak egy háromszoros szorzószámot. 1260 x 3 = 3780

Ja, és persze téli-nyári: 3780 x 2 = 7560

Hogy legyen raktárkészlet, minden tételből legyen csak átlagosan 4-4 szett raktáron. Mondjuk a 205/55R16-ból több kell, de a 195/45R16-ból elég kevesebb is. De az átlag legyen 4: 7560 x 4 = 30.240

A 30.240 szett az 120.960 darab gumi.

A Magyarországon tavaly eladott gumik átlagára 17.000 forint volt. A mi szortimentünk egy kicsit elbillent a prémiumok irányába, de maradjunk ennél az összegnél: 120.960 x 17.000 = 2.056.320.000 forint.

Igen, kétmilliárd forint.

Ennyibe kerül az a raktárkészlet, amiben nincsenek tehergumik, a járműpark csak kb 85 százalékát fedi le, meglehetősen szűkös modellpalettával dolgozik, és egy-egy tétel gyorsan lemeríthető (mert csak 4-4 szett van belőle raktáron).

Ha ezt a 2 milliárdot saját tőkéből fedezem, akkor kb évi 6% feláldozott hasznom van, azaz ha nem hülye gumikkal akarnék szopni, hanem simán betenném az egészet valami alacsony kockázatú pénzügyi termékbe, munka és kockázat nélkül keresnék évi 120 milliót, havi 10 milliót.

Tehát ha egy ekkora raktárkészlet (adózás után!) "csak" haví 9.9 millió nyereséget hoz, akkor pénzügyi értelemben veszteséges a vállalkozásom.

És akkor még nem beszéltünk arról, hogy ennyi rengeteg gumit normálisan tárolni nem olcsó - pénzt visz a rengeteg raktárterület, rengeteg polcozat, több raktáros, belső logisztika (mozgatás, nyilvántartás, ügyfélkezelés).

No, ezért alakult az ki, hogy valós raktárkészlete és árrése egész Európában kb 100-120 cégnek van (ebből 3 magyar), a rengeteg webáruház és sarki gumis pedig nem tart saját raktárkészletet, hanem tőlük vásárol, és minimális árréssel dolgozik.

A fenti számokból látszódik azért, hogy egy minimális szortiment raktáron tartása is milliós tétel: tehát ha csak a Mondeo méreteket tartanám, ott is csak pár márkát, márkánként egyetlen szettel, az is hétszámjegyű tétel... Ha ennek a finanszírozását elkezdeném beépíteni az árakba, akkor jönne a Balogh Tomi, hogy "xar árakkal" dolgozom, "és elkedhetek gondolkodni az árcsökkentésen."

Úgyhogy nincsenek csodák sem a kisker árakban: az ugyan előfordulhat, hogy a 205/55R16 Milestone Topolino X1 H XL gumi nálam 40 ezer, a konkurenciánál meg csak 30 (mert más nagykerekkel van szerződésünk), de ha nézünk egy 10-20 tételes szortimentet, akkor annak az átlagárában már 1-2 százalékon belüli csak a különbség.

 angel

« Utoljára szerkesztve: 2013.11.16 szombat, 11:38:19 írta kulani » Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #19679 Dátum: 2013.11.16 szombat, 11:33:34 »

3) xar árak: mondjuk az igaz, hogy miután leírtad, hogy úgyis elszámolod a gumikat, akkor valóban olyan árakat ajánlottam ki, amin akár keresni is tudtam volna - de még így is szigorúan a netes árak átlagán.
látod ezzel sincs gond.csak ilyenkor ne legyen meglepetés,ha az ember orra alá dörgölik,hogy tudok olcsóbb forrást.aztán jön a vaker,hogy nem adózott termék,meg nincs mögötte garancia,meg a többi hülyeség.
Az egy dolog,ha a szolgáltatást színvonalasan végzitek.ehhez párosítani kell a jó gumiárakat,és ha minden összevág akkor válik érdekessé a munkátok.
megette a fene,ha nálatok jó a szolgáltatás,de a 2 gumin +10e ft-ot húztok más áraihoz képest(ez csak példa).Ha belegondolok 10éve nem vásároltam gumi sehol máshol,kizárólag neten-webáruházban.Mindig kaptam "jó" ajánlatokat,azonban négy gumi minimum egy tízest spóroltam.És biztos nem vagyok elég igényes,de nekem ne legyen xtra szolgáltatás egy gumiátszerelés.Nem kell kóla meg kávéautomata sem,sőt szék sem ahol tudok várakozni-mint a nőgyógyásznál.Cserélje ki a gumit,közben ne tegyen kárt sem az autóban sem a felniben,sem a gumiban.Tudja használni a centírozó gépét.Tavaly találtam egy ilyet,kérlek szépen a 16osig akciósan 3000 ft-ba került a téli-nyári átszerelés.Előkerült kérés nélkül a nyomatékkulcs.Ebben idáig semmi különleges nincs.Az én 18asaimat sajnos nem tudják mindenhol szerelni,így megkellett keresni a megfelelő helyet.A Jáger Tomi ugyanígy szerel,semmi extra,és ugyan annyit kér mint ti.1500/db.Ebben az esetben csak a közelsége motivál.Ő viszont nem hiredeti fennen a kimagasló szolgáltatásait.Mégis jó hírű jól menő gumisműhelyt üzemeltet.A szolgáltatásai kiterjednek a gumin kívül más tevékenységekre is,mint lézeres futőműállítás vagy autóvillamossági szerelés.de az nem tartozik a gumiszerelés díjaiba..... eplus2
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #19680 Dátum: 2013.11.16 szombat, 12:00:39 »

Ő viszont nem hiredeti fennen a kimagasló szolgáltatásait.Mégis jó hírű jól menő gumisműhelyt üzemeltet.A szolgáltatásai kiterjednek a gumin kívül más tevékenységekre is,mint lézeres futőműállítás vagy autóvillamossági szerelés.de az nem tartozik a gumiszerelés díjaiba..... eplus2

A kimagasló szolgáltatásainkat én sem hirdetem - mert erről nincs szó. Nekünk egy olyan szerelőállomásunk van, ami alapvetően a saját flottáinkat szolgálja ki, tehát például eleve nincsen semmilyen ügyfélváró.

Nálunk az van, hogy van a gumiszerelésnek egy folyamata, és abban benne van

1) a felnivédő használata (alufelni esetén)
2) ragasztott súlyok használata (alufelni esetén)
3) szelepcsere minden szereléskor, minőségi szeleppel (nem a 20 forintos kínaival)
4) nyomásbeállítás a gyári értékre, szükség esetén táblázat alapján
5) a leszerelt gumik pozíciójelölése
6) nyomatékkulcsos meghúzás
7) a műszerek rendszeres és gyakori kalibrációja

Persze mondhatni, hogy ez alapvető elvárás mindenhol - csak éppen nem csinálják. Az AZ Autó magazinban nemrég volt egy gumisműhely teszt, és pl. nyomatékkulcsot a tíz tesztelt műhely közül egyben sem használtak, a nyomásbeállítás szinte mindig rossz értékre történt...

Véleményem szerint országosan is csak pár tucat lelkiismeretes műhely van, ezeknek az a közös trükkjük, hogy megfizetik a jó alkalmazottakat. A Schön műhelyben (VIII. kerület, Dankó utca) például ma ugyanazok az emberek dolgoznak, mint amikor anyukám Daciáját hordtuk oda -- és az bakker a 90-es évek elején volt.... Zsolt nálunk a kezdetektől jelen van, azaz 6 éve.

Egy csomó helyen pedig az a rengeteg képzetlen, lelkiismeretlen, beleszarok típusú gumiszerelő zombi járkál körbe, akik minimálbérért tudnak csak elhelyezkedni, és pár hónap után úgyis elküldik őket... Itt a tulajok is az árharcban megkeseredett kényszervállalkozók, akik jó esetben csak nagy nehézségek között vegetálnak, rossz esetben simliznek, lopnak-csalnak-hazudnak a megélhetésért... (Még goodyear-os koromból volt egy viszonteladó, akivel ismertük egymást. Nemrég felhívott, hogy kellene neki egy Mazda CX-5-re gumi (225/55R19 - jó ritka méret), ugyan szerezzek már neki, mert az ő szerződött nagykerében nincs. Wattafuk. Átment neki egy szett Pirelli Scorpion, darabja 75 ezer forint. De ugye nem baj, ha nem tudja előre kifizetni, de délután jön az ügyfél, kifizeti, és akkor utalja a pénzt. Na, ez júniusban volt. Azóta utalja.)
Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #19681 Dátum: 2013.11.16 szombat, 12:11:54 »

A szolgáltatásai kiterjednek a gumin kívül más tevékenységekre is,mint lézeres futőműállítás vagy autóvillamossági szerelés.de az nem tartozik a gumiszerelés díjaiba..... eplus2

Bibibíííí, nekünk egy komplett, háromállásos szerelőműhelyünk van a gumisműhely mellett, ahol komolyabb diagnosztikai-, autószerelési vagy elektronikai munkákat is meg tudunk oldani, illetve Szigetszentmiklóson egy külön karosszériás- és fényező műhelyünk.

 integet2

Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #19682 Dátum: 2013.11.16 szombat, 12:13:29 »

A kimagasló szolgáltatásainkat én sem hirdetem - mert erről nincs szó. Nekünk egy olyan szerelőállomásunk van, ami alapvetően a saját flottáinkat szolgálja ki, tehát például eleve nincsen semmilyen ügyfélváró.

Nálunk az van, hogy van a gumiszerelésnek egy folyamata, és abban benne van

1) a felnivédő használata (alufelni esetén)
2) ragasztott súlyok használata (alufelni esetén)
3) szelepcsere minden szereléskor, minőségi szeleppel (nem a 20 forintos kínaival)
4) nyomásbeállítás a gyári értékre, szükség esetén táblázat alapján
5) a leszerelt gumik pozíciójelölése
6) nyomatékkulcsos meghúzás
7) a műszerek rendszeres és gyakori kalibrációja

Persze mondhatni, hogy ez alapvető elvárás mindenhol - csak éppen nem csinálják. Az AZ Autó magazinban nemrég volt egy gumisműhely teszt, és pl. nyomatékkulcsot a tíz tesztelt műhely közül egyben sem használtak, a nyomásbeállítás szinte mindig rossz értékre történt...

Véleményem szerint országosan is csak pár tucat lelkiismeretes műhely van, ezeknek az a közös trükkjük, hogy megfizetik a jó alkalmazottakat. A Schön műhelyben (VIII. kerület, Dankó utca) például ma ugyanazok az emberek dolgoznak, mint amikor anyukám Daciáját hordtuk oda -- és az bakker a 90-es évek elején volt.... Zsolt nálunk a kezdetektől jelen van, azaz 6 éve.

Egy csomó helyen pedig az a rengeteg képzetlen, lelkiismeretlen, beleszarok típusú gumiszerelő zombi járkál körbe, akik minimálbérért tudnak csak elhelyezkedni, és pár hónap után úgyis elküldik őket... Itt a tulajok is az árharcban megkeseredett kényszervállalkozók, akik jó esetben csak nagy nehézségek között vegetálnak, rossz esetben simliznek, lopnak-csalnak-hazudnak a megélhetésért... (Még goodyear-os koromból volt egy viszonteladó, akivel ismertük egymást. Nemrég felhívott, hogy kellene neki egy Mazda CX-5-re gumi (225/55R19 - jó ritka méret), ugyan szerezzek már neki, mert az ő szerződött nagykerében nincs. Wattafuk. Átment neki egy szett Pirelli Scorpion, darabja 75 ezer forint. De ugye nem baj, ha nem tudja előre kifizetni, de délután jön az ügyfél, kifizeti, és akkor utalja a pénzt. Na, ez júniusban volt. Azóta utalja.)

nem kell magadra venni,és nem feltétlen kritika,csak példa,hogy alap szolgáltatásokat emelnek  fiedesztára,magyarázva ezzel az áraikat.
holott mint írod,mindenhol "csak" ugyan ezt kellene kapnia az embernek.

Emlékszel,hogy meséltem korábban a saját esetemet,amikor a Szőke Tomi rabszolgája vésővel szedte le a kerékőreimet,mert a birka  a légkulccsal lepördítette az elsőnél a mintát a kerékőrről.Azt hiszed kárpótolt?Nem.Mit tudok tenni?Nagyjából semmit.Nem megyek hozzá többször,és minden fórumon leírom,hogy senkinek nem javaslom azt a gumisműhelyt.Egy ilyen kisvárosban gyorsan terjednek a rosszhírek.Szóval bekaphassa.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #19683 Dátum: 2013.11.16 szombat, 12:15:02 »

Bibibíííí, nekünk egy komplett, háromállásos szerelőműhelyünk van a gumisműhely mellett, ahol komolyabb diagnosztikai-, autószerelési vagy elektronikai munkákat is meg tudunk oldani, illetve Szigetszentmiklóson egy külön karosszériás- és fényező műhelyünk.

 integet2


a fényezés hol van miklóson?
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #19684 Dátum: 2013.11.16 szombat, 12:19:48 »

A Jáger Tomi ugyanígy szerel [...] Mégis jó hírű jól menő gumisműhelyt üzemeltet.

A Jáger Tomival az egyetlen bajom, hogy annak idején az Iwiw-en nem jelölt vissza, de asszem ezen a lelki traumán mára már túltettem magam :-)

Nekem viszont gyanús, hogy tele vannak használt gumival. A használtgumizás - számomra - a szakma legalja. Mert a használt gumik jelentős része köztudottan bűncselekményből származik, és azokat a gumikat aligha a szél fújja oda a "kereskedőkhöz." Ettől még biztos lehet bravúrosan centrírozni, de aki egyszer korpa közé keveredik...



Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #19685 Dátum: 2013.11.16 szombat, 12:21:31 »

OFF

a fényezés hol van miklóson?

A Csepeli úti Shell-kút mögött, a volt TSZ-területen.

Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #19686 Dátum: 2013.11.16 szombat, 12:26:37 »

A Jáger Tomival az egyetlen bajom, hogy annak idején az Iwiw-en nem jelölt vissza, de asszem ezen a lelki traumán mára már túltettem magam :-)

Nekem viszont gyanús, hogy tele vannak használt gumival. A használtgumizás - számomra - a szakma legalja. Mert a használt gumik jelentős része köztudottan bűncselekményből származik, és azokat a gumikat aligha a szél fújja oda a "kereskedőkhöz." Ettől még biztos lehet bravúrosan centrírozni, de aki egyszer korpa közé keveredik...




ezzel kezdtem,hogy én gumit nem veszek,kizárólag webshopból vagy neten.nem is érdekel,hogy a gumi beszerzési forrása honnan van.sem az ellenkezőjét nem tudom állítani,sem megerősíteni ezt az állításod.

A szerelést hangsúlyoztam.Annyit fizetsz amennyit kapsz,és vica verza.ezt viszont jól csinálja.ennyi.

Bár megjegyzem mindenre-mindenkire van egy velős megjegyzésed.Biztosan nálatok minden legálisan működik,adózás,stb...de igaz,azt sem tudom,hogy a Jágernál hogy mennek ezek..... vigyor3
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #19687 Dátum: 2013.11.16 szombat, 12:28:57 »

OFF

A Csepeli úti Shell-kút mögött, a volt TSZ-területen.


ott ismertem néhány éve egy Orosz nevezetű urat.fényezte a külső tükörlapomat,meg egy Audi löksit.

Nem egy bútor üzlet utáni műhelyben dolgoznak egy hatalmas (talán zöld) vasajtó mögött?
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #19688 Dátum: 2013.11.16 szombat, 12:38:07 »

Kalkulátor ON
...
A Magyarországon tavaly eladott gumik átlagára 17.000 forint volt. A mi szortimentünk egy kicsit elbillent a prémiumok irányába, de maradjunk ennél az összegnél: 120.960 x 17.000 = 2.056.320.000 forint.

Igen, kétmilliárd forint.

Már megbocsáss, hogy csak így a vita közepébe csapok, de ez egy irgalmatlan nagy hadoválás.
A raktárkészletet nem úgy építi fel senki, hogy minden méretben tart minden mintázatból minden sebességindexre.
A tipikus méretben van raktárkészlet, a többiben meg megrendelésre... ha így lennének a raktárak, minden évben tönkremenne egy gumis,
mert egy adott márkában, egy adott méretben, mintával rajtuk maradt a 4 gumi.
Megnézném én azt a gumist, aki 2 milliárdot fektet be készletbe. Annak az 5%-os kamata 100 millió. Munka nélkül.
És azt se feledjük, hogy sok helyen adnak fizetési haladékot, azaz nem kp-s a dolog.
Ezt a műfajt nem ismerem, de sokszor bizományban van ott a cucc, és csak akkor kell kifizetni, ha tényleg el is adta.
Hogy a ti szakmátokban hogy van, nem tudom.
Én speciel jobban hiszek a gumit a gumistól elvben. Ha monjuk 2 hét múlva szálszakadásos lesz a gumi,
nehezebb érvényesíteni a garit (ha van). Másrészt ha a gumis csak a szerelésből él... hát nem tudom.
Szerintem elég hamar tönkremennének. Ami akár mindegy is lehetne, ha önzőn állunk a dologhoz,
de van egy fontos dolog. Ha kilyukad a gumim, ha át kell szerelni másik felnire, v ilyesmi, akkor biz jó a gumis.
És nem baj, ha pont a mi településünkön is van egy... vagyis ha tönkermegy, az nem jó nekem.
Én aszondom, inkább kifizetem az ugyanannyit a gumisnak, mint a netes cégnek.
Mondom, az ugyanannyit. A helyi muksóhoz elmegyek, és kérdem, árul-é gumi.
Ja. Kérek árat a méretemben, erre kiböki, 40e. Mondom... izé... ezen még faragjunk.
Erre ő, hogy a listaár 45e, csak nekem engedett 5e-et.
Mondom, én 28e-ért kapom máshol, szerelve. Erre ő, hogy nem lehet.
Felajánlottam, hogy elhozom majd nekik a számlát.... erre aszongya, 38e.
Mondom, ez durva számítás szerint pont 10e ft difi, guminként, és még a szerelési díj...
...aszongya, azt ő is elengedi.... mondom, 4 kell, ez 40e difi. Mit tenne a helyemben?
Mondtam neki, hogy akkó én megyek is... akkor mondott 35-öt. Megköszöntem, és eljöttem.

Van itt minden. Egyrészt jogos a dolog, másrészt meg nem - azaz nem fekete-fehér az egész.
Pl azt a mutatványt kevés műhelyben tudják, hogy a kicentrírozott gumit negyed körrel elfordítva a tengelyen,
újra megpörgetve 5gr alatti értéket produkáljon. Már egy ideje meg szoktam nézetni, és ha 5-nél nagyobb, nem fizetem ki.
Volt, aki 4-szer centrírozta újra... sikertelenül.
Szerintem a kalibrálónak xar az etalonja, és mindenki ugyanazt a csávót hívja.
« Utoljára szerkesztve: 2013.11.16 szombat, 12:41:43 írta Angel » Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #19689 Dátum: 2013.11.16 szombat, 12:55:28 »

Pl azt a mutatványt kevés műhelyben tudják, hogy a kicentrírozott gumit negyed körrel elfordítva a tengelyen,
újra megpörgetve 5gr alatti értéket produkáljon. Már egy ideje meg szoktam nézetni, és ha 5-nél nagyobb, nem fizetem ki.
Volt, aki 4-szer centrírozta újra... sikertelenül.
Szerintem a kalibrálónak xar az etalonja, és mindenki ugyanazt a csávót hívja.
én ezt kérdeztem több helyen.Ilyen nincs is.ez egy kitalált dolog.sehol nincs leírva,hogy így kell centírozni.egy centírozó gép manuáljában sincs ilyen leírva.hogy várunk el olyan dolgot,amit nem kell tudni a gépnek? Roll Eyes
aztán ebben a főszezonban megnézem azt a gumist,aki 2-3x annyi időt rádszán,mint amennyi egy szerelésre kivan neki kalkulálva......
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #19690 Dátum: 2013.11.16 szombat, 12:58:49 »

én ezt kérdeztem több helyen.Ilyen nincs is.ez egy kitalált dolog.sehol nincs leírva,hogy így kell centírozni.egy centírozó gép manuáljában sincs ilyen leírva.hogy várunk el olyan dolgot,amit nem kell tudni a gépnek? Roll Eyes
aztán ebben a főszezonban megnézem azt a gumist,aki 2-3x annyi időt rádszán,mint amennyi egy szerelésre kivan neki kalkulálva......
há nem véletlen akart légkulcsot venni  hehe  vigyor3
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #19691 Dátum: 2013.11.16 szombat, 12:59:58 »

Uhh...
Nem egyszerre ennyit tesz bele raktárkészletbe.
Ennyi volt a forgalom az eladott gumik után.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #19692 Dátum: 2013.11.16 szombat, 13:05:24 »

én ezt kérdeztem több helyen.Ilyen nincs is.ez egy kitalált dolog.sehol nincs leírva,hogy így kell centírozni.egy centírozó gép manuáljában sincs ilyen leírva.hogy várunk el olyan dolgot,amit nem kell tudni a gépnek? Roll Eyes
aztán ebben a főszezonban megnézem azt a gumist,aki 2-3x annyi időt rádszán,mint amennyi egy szerelésre kivan neki kalkulálva......

Miért kellene leírni egy gépkönyvben? A józan logika diktálja a szabályokat...
Ha a kerék ki van centrírozva, akkor, ha visszarakom a gépre, ugyanúgy 0-át kellene mutatnia.
Ha függ attól, hogy hogy rakod fel a tengelyre, ott már baj van.

Fogsz egy ellenállást, mondjuk 1 kOhmosat. megméred az ellenállását, kiírja a gép, 1,07k.
Kiveszed az ellenállást, visszarakod, mondjuk fordítva. Mennyit kell mutatnia? Ugyanannyit (feltételezvén, hogy nem változtak meg a műszaki paraméterei).
Majd újra és újra megmérjük. Mindig 1,07-et fog mutatni.

Én nem várom el egy gumistól, hogy megértse. Csak annyit, hogy rendesen ki legyen centrírozva.
Ennek viszont feltétele...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #19693 Dátum: 2013.11.16 szombat, 13:09:56 »


A raktár fűtése egy dolog, ennél komolyabb tétel a raktárkészlet pénzügyi finanszírozása.

Ahhoz, hogy olyan raktárkészletem legyen, hogy tetszőleges gumit tudjak tetszőleges méretben és tetszőleges időben adnom, ahhoz iszonyú befektetés kell.

Kalkulátor ON

A teherautógumikat és a speciális járművek gumijait kihagyva összesen 30-40 futó méret fedi le a magyar járműpark 80-90 százalékát. Vegyünk csak 35 méretet.

Minden méretben illik tartani az öt prémiummárkát, 4 középkategóriásat (Hankook, Firestone, Kléber, Fulda), 2 alsókategóriásat (Barum, Kormoran) és 1 kínait. Ez eddig 35 x 12 = 420 tétel.

A prémiumok között nyáriban gyakran van egyszerre 3 minta is (sportos, eco, komfort), téliben kettő. Dupla vagy tripla  modellszámmal még a középkategóriában is érdemes kalkulálni (pl. Hankook Kinergy kontra Ventus Prime kontra V12EVO). De vannak a kifutó minták (ezekből is kell tartani, egyrészt mert gyakran olcsóbbak, ezért van rájuk kereslet, másrészt pótlásnak. Összességében alkalmazzunk egy 3-szoros szorzószámot. 420 x 3 = 1260


Ezekből párhuzamosan létezik több sebességindex (pl. 205/55R16-ban egyszerre lehet T, H, V, W és Y is), illetve kétféle súlyindex (kisteher gumiknál akár több is lehet). Ne legyünk maximalisták alkalmazzunk csak egy háromszoros szorzószámot. 1260 x 3 = 3780

Ja, és persze téli-nyári: 3780 x 2 = 7560

Hogy legyen raktárkészlet, minden tételből legyen csak átlagosan 4-4 szett raktáron. Mondjuk a 205/55R16-ból több kell, de a 195/45R16-ból elég kevesebb is. De az átlag legyen 4: 7560 x 4 = 30.240

A 30.240 szett az 120.960 darab gumi.

A Magyarországon tavaly eladott gumik átlagára 17.000 forint volt. A mi szortimentünk egy kicsit elbillent a prémiumok irányába, de maradjunk ennél az összegnél: 120.960 x 17.000 = 2.056.320.000 forint.

Igen, kétmilliárd forint.

Ennyibe kerül az a raktárkészlet, amiben nincsenek tehergumik, a járműpark csak kb 85 százalékát fedi le, meglehetősen szűkös modellpalettával dolgozik, és egy-egy tétel gyorsan lemeríthető (mert csak 4-4 szett van belőle raktáron).

Ha ezt a 2 milliárdot saját tőkéből fedezem, akkor kb évi 6% feláldozott hasznom van, azaz ha nem hülye gumikkal akarnék szopni, hanem simán betenném az egészet valami alacsony kockázatú pénzügyi termékbe, munka és kockázat nélkül keresnék évi 120 milliót, havi 10 milliót.

Tehát ha egy ekkora raktárkészlet (adózás után!) "csak" haví 9.9 millió nyereséget hoz, akkor pénzügyi értelemben veszteséges a vállalkozásom.

És akkor még nem beszéltünk arról, hogy ennyi rengeteg gumit normálisan tárolni nem olcsó - pénzt visz a rengeteg raktárterület, rengeteg polcozat, több raktáros, belső logisztika (mozgatás, nyilvántartás, ügyfélkezelés).

No, ezért alakult az ki, hogy valós raktárkészlete és árrése egész Európában kb 100-120 cégnek van (ebből 3 magyar), a rengeteg webáruház és sarki gumis pedig nem tart saját raktárkészletet, hanem tőlük vásárol, és minimális árréssel dolgozik.

A fenti számokból látszódik azért, hogy egy minimális szortiment raktáron tartása is milliós tétel: tehát ha csak a Mondeo méreteket tartanám, ott is csak pár márkát, márkánként egyetlen szettel, az is hétszámjegyű tétel... Ha ennek a finanszírozását elkezdeném beépíteni az árakba, akkor jönne a Balogh Tomi, hogy "xar árakkal" dolgozom, "és elkedhetek gondolkodni az árcsökkentésen."

Úgyhogy nincsenek csodák sem a kisker árakban: az ugyan előfordulhat, hogy a 205/55R16 Milestone Topolino X1 H XL gumi nálam 40 ezer, a konkurenciánál meg csak 30 (mert más nagykerekkel van szerződésünk), de ha nézünk egy 10-20 tételes szortimentet, akkor annak az átlagárában már 1-2 százalékon belüli csak a különbség.

 angel



Blablablabla, sok a szöveg, közben a nagykertől vásárolsz te is, ráadául nyilván utalással, és nem 8 napos határidővel. Ráadásul elfelejtetted említeni, hogy szezon végén még mennyit tol vissza a nagyker...

Továbbra is tartom, nem te vagy a legolcsóbb, a mai kinálatban olyan középáras vagy.  vigyor3
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #19694 Dátum: 2013.11.16 szombat, 13:17:40 »

Miért kellene leírni egy gépkönyvben? A józan logika diktálja a szabályokat...
Ha a kerék ki van centrírozva, akkor, ha visszarakom a gépre, ugyanúgy 0-át kellene mutatnia.
Ha függ attól, hogy hogy rakod fel a tengelyre, ott már baj van.

Fogsz egy ellenállást, mondjuk 1 kOhmosat. megméred az ellenállását, kiírja a gép, 1,07k.
Kiveszed az ellenállást, visszarakod, mondjuk fordítva. Mennyit kell mutatnia? Ugyanannyit (feltételezvén, hogy nem változtak meg a műszaki paraméterei).
Majd újra és újra megmérjük. Mindig 1,07-et fog mutatni.

Én nem várom el egy gumistól, hogy megértse. Csak annyit, hogy rendesen ki legyen centrírozva.
Ennek viszont feltétele...
nem.ez blabla. ennyi erővel kérhetnéd a Fordot is,hogy szereljen az autódba ingyen sávelhagyás érzékelő szenzort,mert azt diktálja a józan logikád.Mitsem törődve azzal,hogy az mk3 ba nem fejlesztettek ilyet.Pedig szerinted ez feltétele annak,hogy te nehogy elhagyd a sávodat véletlenül.
Nem a józad ész dikálja szabályokat.

Van a centírozó géphez is használati leírás-útmutató.ez alapján dolgoznak.abban meg ilyen nincs leírva.Pont.

Azért szólj,hogy melyik gumis tett már eleget ezirányú kérésednek! Wink
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #19695 Dátum: 2013.11.16 szombat, 13:29:34 »

nem.ez blabla. ennyi erővel kérhetnéd a Fordot is,hogy szereljen az autódba ingyen sávelhagyás érzékelő szenzort,mert azt diktálja a józan logikád.Mitsem törődve azzal,hogy az mk3 ba nem fejlesztettek ilyet.Pedig szerinted ez feltétele annak,hogy te nehogy elhagyd a sávodat véletlenül.
Nem a józad ész dikálja szabályokat.

Abszolúte nem erről van szó...

Válasz
Van a centírozó géphez is használati leírás-útmutató.ez alapján dolgoznak.abban meg ilyen nincs leírva.Pont.

Nincs, de... az le van írva, hogy adott időközönként kalibrálni kell a gépet. Ha egy gép jól van kalibrálva, simán teljesíti azt, amit írtam.
Több módszer is van az ellenőrzésre, ez az egyik legegyszerűbb, és egyben leghatékonyabb.

Válasz
Azért szólj,hogy melyik gumis tett már eleget ezirányú kérésednek! Wink

Kérlek, csak egy szavadba kerül. Az egyik a Majergumi, amit te is ismersz. A másik a felniklinika. Amikor ezt felvetettem, a muki nem is vitázott,
csak vigyorgott, szó nélkül eleget tett a kérésnek, majd a gép 0-át mutatott. Mondta, hogy az ő gépe rendesen be van állítva...

A mérés mindig egy bonyolult dolog. Semmit nem tudsz abszolút megmérni, mindent csak valamihez hasonlítasz. Ha az etalon rossz, nem tudsz pontos adatot kapni.
Amikor piko ampereket mérsz, ott már fel kell kötni a gatyeszt, ahogy ezt felénk mondják, már 18+-os feladat.
A mérésnél sosem hihetsz a mérés eredményének, tudnod kell, milyen pontos a mérőeszközöd, és valahogy jó ellenőrizni is.
A suliban mértünk nagyon kis áramokat, és biz a laborműszer (ilyen 50-100e forintos) bizony mást és mást mutatott különböző tartományban.
Mondjuk így: 1,2345 majd 01,345 és 001,78. És ami a durva, nem az 1,2345 lett a jó, hanem a második... mert a legelső mérési tartományt csak úgy tudja elérni,
hogy közben más lett a belső ellenállása, vagy modnjuk úgy más módszerrel mér, ami pontatlanabb...
A kerékmérésnél sokkal egyszerűbb dolgunk van, azt kell tenni, amit leírtam. Csak akkor mutat 0-át, ha a gép jól van beállítva, és a kerék ki is van centrírozva.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #19696 Dátum: 2013.11.16 szombat, 14:20:28 »

Abszolúte nem erről van szó...

Nincs, de... az le van írva, hogy adott időközönként kalibrálni kell a gépet. Ha egy gép jól van kalibrálva, simán teljesíti azt, amit írtam.
Több módszer is van az ellenőrzésre, ez az egyik legegyszerűbb, és egyben leghatékonyabb.

Kérlek, csak egy szavadba kerül. Az egyik a Majergumi, amit te is ismersz. A másik a felniklinika. Amikor ezt felvetettem, a muki nem is vitázott,
csak vigyorgott, szó nélkül eleget tett a kérésnek, majd a gép 0-át mutatott. Mondta, hogy az ő gépe rendesen be van állítva...

A mérés mindig egy bonyolult dolog. Semmit nem tudsz abszolút megmérni, mindent csak valamihez hasonlítasz. Ha az etalon rossz, nem tudsz pontos adatot kapni.
Amikor piko ampereket mérsz, ott már fel kell kötni a gatyeszt, ahogy ezt felénk mondják, már 18+-os feladat.
A mérésnél sosem hihetsz a mérés eredményének, tudnod kell, milyen pontos a mérőeszközöd, és valahogy jó ellenőrizni is.
A suliban mértünk nagyon kis áramokat, és biz a laborműszer (ilyen 50-100e forintos) bizony mást és mást mutatott különböző tartományban.
Mondjuk így: 1,2345 majd 01,345 és 001,78. És ami a durva, nem az 1,2345 lett a jó, hanem a második... mert a legelső mérési tartományt csak úgy tudja elérni,
hogy közben más lett a belső ellenállása, vagy modnjuk úgy más módszerrel mér, ami pontatlanabb...
A kerékmérésnél sokkal egyszerűbb dolgunk van, azt kell tenni, amit leírtam. Csak akkor mutat 0-át, ha a gép jól van beállítva, és a kerék ki is van centrírozva.
amiről írsz az szőrözés.vagy inkább poén.Bemész a gumishoz és kérsz egy 18+-os centírt! taps ....és jön egy szőke,és lehúzza mind a 4 gumidat a felnieidről.... nyes

A majerről tudom,hogy ilyen.20kmes körzetben az egyetlen.
Kalibráció.Vaker.A rendőrök is csak kalibrált műszerrel mérhetnek.Szerinted egy fáma 3 nál mi a kalibráció?Megmérik egy etalon géppel ugyan azt az autót,és annyi.Semmit nem tudnak rajta kalibrálni.Ha benne van a tűrésben,akkor jó,ha nem,akkor nem kapja meg az engedélyt a használatra.És az etalont mivel kalibrálják?És a te autódban a műszeregységet mivel kalibrálják?A 30 éves ladákban vala kalibrálták-e a műszereket?Nem.

A gumis centírozógép állítható,kalibrálható.Szofteresen korrigálja a mérést.Hogy ez mennyire szemfényvesztés,vagy mennyire nem,az nem is érdekel.Pont addig a pontig,amíg az autón nem érezni,hogy valami baj lehet,mert esetleg rázza az autót vagy  a kormányt.
A centírozó gép kalibrálásának ellenőrzése nem része egy normál centírozásnak.Menj be egy kocsmába,és kérd el a poharaiknak a kalibrációs jegyzőkönyveit(tudom,hogy nincs ilyen) minden egyes alkalommal,amikor bemész inni egy korsó sört.Talán van egy etalon mérőeszköz,de hogy nem használják minden korsóhoz ,az biztos.

Amit írsz, nem életszerű.Még ha te így gondolod,akkor sem.Kérhetnéd a gumistól az emelőgép naplót is minden alkalommal,amikor felemelik az autódat a hidraulikus emelővel,hogy kíváncsi vagy,hogy mikor volt utoljára felülvizsgálva.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #19697 Dátum: 2013.11.16 szombat, 14:29:14 »

amiről írsz az szőrözés.
eplus2
hogy mondhatsz ilyet? vigyor3
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #19698 Dátum: 2013.11.16 szombat, 14:36:47 »

amiről írsz az szőrözés.vagy inkább poén.Bemész a gumishoz és kérsz egy 18+-os centírt! taps ....és jön egy szőke,és lehúzza mind a 4 gumidat a felnieidről.... nyes

A majerről tudom,hogy ilyen.20kmes körzetben az egyetlen.
Kalibráció.Vaker.A rendőrök is csak kalibrált műszerrel mérhetnek.Szerinted egy fáma 3 nál mi a kalibráció?Megmérik egy etalon géppel ugyan azt az autót,és annyi.Semmit nem tudnak rajta kalibrálni.Ha benne van a tűrésben,akkor jó,ha nem,akkor nem kapja meg az engedélyt a használatra.És az etalont mivel kalibrálják?És a te autódban a műszeregységet mivel kalibrálják?A 30 éves ladákban vala kalibrálták-e a műszereket?Nem.

A gumis centírozógép állítható,kalibrálható.Szofteresen korrigálja a mérést.Hogy ez mennyire szemfényvesztés,vagy mennyire nem,az nem is érdekel.Pont addig a pontig,amíg az autón nem érezni,hogy valami baj lehet,mert esetleg rázza az autót vagy  a kormányt.
A centírozó gép kalibrálásának ellenőrzése nem része egy normál centírozásnak.Menj be egy kocsmába,és kérd el a poharaiknak a kalibrációs jegyzőkönyveit(tudom,hogy nincs ilyen) minden egyes alkalommal,amikor bemész inni egy korsó sört.Talán van egy etalon mérőeszköz,de hogy nem használják minden korsóhoz ,az biztos.

Amit írsz, nem életszerű.Még ha te így gondolod,akkor sem.Kérhetnéd a gumistól az emelőgép naplót is minden alkalommal,amikor felemelik az autódat a hidraulikus emelővel,hogy kíváncsi vagy,hogy mikor volt utoljára felülvizsgálva.

Ha már vendéglátás, kicsit offolok... Szóval volt egy étterem, ahol nagyon nem voltam megelégedve az adaggal... Na hát kicsit utána olvastam. És láss csodát, van rá jogszabály, úgyhogy visszamentem, előkerestettem a hitelesített mérleget ( ami persze nem volt hitelesítve) és feldobattam rá az adagot. Van előírás a minimumra is...

 vigyor3

(Nem vagyok ám ilyen szőrözős degeci, csak ha alapból úgy állnak hozzám, na akkor felszívom magam, aztán max koppanok egy jó nagyot.  vigyor3)
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #19699 Dátum: 2013.11.16 szombat, 14:40:43 »

Ha már vendéglátás, kicsit offolok... Szóval volt egy étterem, ahol nagyon nem voltam megelégedve az adaggal... Na hát kicsit utána olvastam. És láss csodát, van rá jogszabály, úgyhogy visszamentem, előkerestettem a hitelesített mérleget ( ami persze nem volt hitelesítve) és feldobattam rá az adagot. Van előírás a minimumra is...

 vigyor3

(Nem vagyok ám ilyen szőrözős degeci, csak ha alapból úgy állnak hozzám, na akkor felszívom magam, aztán max koppanok egy jó nagyot.  vigyor3)

Ebben mi is tisztában vagyunk, hogy fel szoktad szívni.........másképp nem lennél olyan, amilyen.  eplus2
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Oldalak: 1 ... 387 388 389 390 391 392 393 [394] 395 396 397 398 399 400 401 ... 555   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.074 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.