Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 05:41:49 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 394 395 396 397 398 399 400 [401] 402 403 404 405 406 407 408 ... 555   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Felnik, gumik  (Megtekintve 7296434 alkalommal)
0 Felhasználó és 21 vendég van a témában
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #20000 Dátum: 2013.12.26 csütörtök, 18:26:06 »

Ezt a csúszkálós,kipörgős problémát én azóta tapasztalom,mióta só helyett ezzel a "löttyel" szórják az utakat,ami egy gumi szerű,lemoshatatlan ragaccsá áll össze az autón. levele
múltkor, h hidegebbek voltak nem csinálta már!
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #20001 Dátum: 2013.12.26 csütörtök, 21:03:43 »

Én nem rinyáltam, csak elmélkedtem.  worship
Nálad az ugyanaz!  eplus2
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
Szili
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 450


+36309729832


E-mail
« Új hozzászólás #20002 Dátum: 2013.12.27 péntek, 13:15:59 »

Kedves Gyula, ijet = ilyet...
A kérdésre kéne válaszolni (ha tudsz) nem a helyesírással foglalkozni mert nem tudhatod ki hová való (helyileg) milyen iskolája van (ez nem mentség de a fórum nem erről szol).  duhos2
Naplózva

2004.08... Ford Mondeo 2.0 TDCi GHIA  5 ajtó,EGR OFF,Visteon szabadonfutó, 1 db kormány,4 alukerék+1 pot stb.
R 1 3 5  
 └-┼┼┤   
   2 4 6
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #20003 Dátum: 2013.12.27 péntek, 22:56:50 »

meg aztán valllyuk be, nem sok nagyobb baromság van, mint megkülönböztetni a j, meg a ly hangot a magyar írásban

Miért? Nem ugyanaz a hang, még ha te nem is hallod.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #20004 Dátum: 2013.12.27 péntek, 23:11:54 »

Miért? Nem ugyanaz a hang, még ha te nem is hallod.

AndyA
miért? te hallod? ne már

amúgy megérkezett a téka tagsági, köszi szépen
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #20005 Dátum: 2013.12.27 péntek, 23:39:45 »

miért? te hallod? ne már

amúgy megérkezett a téka tagsági, köszi szépen

Már én sem. De akkor sem ugyanaz a hang, tehát jogos neki a másik jelölés.

Különben is, hogy nézne ki: "Hejesírási szabájzat"?!?!?!

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #20006 Dátum: 2013.12.27 péntek, 23:42:18 »

Már én sem. De akkor sem ugyanaz a hang, tehát jogos neki a másik jelölés.

Különben is, hogy nézne ki: "Hejesírási szabájzat"?!?!?!

AndyA
csak azért néz ki szarul, mert nem így szoktad meg
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #20007 Dátum: 2014.01.09 csütörtök, 09:24:32 »

Kedves D.A.

Szíve joga, hogy egy 2011-es gyártású gumit nem vásárol meg, de tény, hogy megfelelő körülmények között tárolt 2 éves guminak az ég világon semmi baja sincs, teljes értékűnek tekinthető minden szempontból. Reklamáció az ön esetében tehát nem történt, csak a vásárlás hiúsult meg. Ha utólag látja a DOT-számot, majd ezután megy vissza a gumishoz, akkor sincs igazán mire alapoznia a reklamációját két éves gumi esetén. Az persze más kérdés, ha - mondjuk - 7 éves lenne az értékesített abroncs. Baja feltehetően annak sincs, de ott már a kereskedőnek illik az abroncs korára felhívni a vevő figyelmét, netán plusz kedvezményt adnia emiatt.. Az pedig a másik véglet, amikor a vásárló a fél éve gyártott abroncsot visszautasítja, mondván, hogy öreg; sajnos ilyet is láttam már.

A gyártók ajánlása egyébként általában az, hogy egy új abroncs 6-8 éves koráig teljes értékűnek tekinthető, azaz tudása nem csorbul. Más kérdés, hogy lehetőség szerint én sem szívesen vennék meg egy pl. 5 éves gumit, hiába vadonatúj...

Üdv, Gumidoki

Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #20008 Dátum: 2014.01.09 csütörtök, 09:49:36 »

csak azért néz ki szarul, mert nem így szoktad meg

Mert nem úgy írják helyesen...? Smiley

Tulajdonképpen sok minden csak megszokás kérdése. Pl. hogy férfivel vagy nővel dug az emberfia. De ha nem elkerülhetetlenül muszáj, inkább mégsem szoknék rá a fiús verzióra.

 vigyor3

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #20009 Dátum: 2014.01.09 csütörtök, 09:55:55 »

Kedves D.A.

Szíve joga, hogy egy 2011-es gyártású gumit nem vásárol meg, de tény, hogy megfelelő körülmények között tárolt 2 éves guminak az ég világon semmi baja sincs, teljes értékűnek tekinthető minden szempontból. Reklamáció az ön esetében tehát nem történt, csak a vásárlás hiúsult meg. Ha utólag látja a DOT-számot, majd ezután megy vissza a gumishoz, akkor sincs igazán mire alapoznia a reklamációját két éves gumi esetén. Az persze más kérdés, ha - mondjuk - 7 éves lenne az értékesített abroncs. Baja feltehetően annak sincs, de ott már a kereskedőnek illik az abroncs korára felhívni a vevő figyelmét, netán plusz kedvezményt adnia emiatt.. Az pedig a másik véglet, amikor a vásárló a fél éve gyártott abroncsot visszautasítja, mondván, hogy öreg; sajnos ilyet is láttam már.

A gyártók ajánlása egyébként általában az, hogy egy új abroncs 6-8 éves koráig teljes értékűnek tekinthető, azaz tudása nem csorbul. Más kérdés, hogy lehetőség szerint én sem szívesen vennék meg egy pl. 5 éves gumit, hiába vadonatúj...

Üdv, Gumidoki



Izé...

http://www.reiff-gruppe.de/presse/meldung/gefahr-durch-altreifen.html

Vagyis 4 év után a gumik már hagynak maguk után kívánnivalót, ill. a 8 éves gumi a teszt szerint 25%-kal is megnyújthatja vizes úton a féktávot. 8 évnél tovább nem javasolt semmilyen gumi használata, még ha a minimum 1,6 mm-es profilmélység meg is van rajta. Ezzel együtt 3-4 mm profilmélység körül már javasolják a gumi cseréjét, hogy tényleg lehessen rá számítani, amikor szükség van rá.

A táblázatot nem kell sokat magyarázni a németül nem tudóknak sem:

www.oeamtc.at/media.php?id=%2C%2C%2C%2CZmlsZW5hbWU9ZG93bmxvYWQlM0QlMkYyMDExLjAzLjIxJTJGMTMwMDcxNjc2OC5wZGYmcm49U3BlemlhbHRlc3RfU29tbWVycmVpZmVuXzIwMTEucGRm

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #20010 Dátum: 2014.01.10 péntek, 10:10:07 »


Vagyis 4 év után a gumik már hagynak maguk után kívánnivalót, ill. a 8 éves gumi a teszt szerint 25%-kal is megnyújthatja vizes úton a féktávot. 8 évnél tovább nem javasolt semmilyen gumi használata, még ha a minimum 1,6 mm-es profilmélység meg is van rajta. Ezzel együtt 3-4 mm profilmélység körül már javasolják a gumi cseréjét, hogy tényleg lehessen rá számítani, amikor szükség van rá.


Van valami leírás erről a tesztről?

Mert azt elhiszem, hogy egy adott gumiból lehet találni 2 éve gyártott példányt, esetleg 4 éve gyártott példányt, nade 8 éveset? 11 meg 14 éveset (mint a táblázatban) meg szinte biztosan nem, mert 10 év alatt legalább két generáció gumi fut ki... Tehát ha valami nagyon eldugott raktár legmélyén lenne is 11 éves gyártású gumi, abból a mintából biztosan nem lenne frissen gyártott...

Most tehát vagy az van, hogy mesterségesen öregítették a gumikat (de az módszertani kérdéseket vet fel), vagy pedig nem igazi tesztet, mérési eredményeket olvasunk, csak valami elméleti számítást.





Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #20011 Dátum: 2014.01.10 péntek, 10:11:15 »

Van valami leírás erről a tesztről?

Mert azt elhiszem, hogy egy adott gumiból lehet találni 2 éve gyártott példányt, esetleg 4 éve gyártott példányt, nade 8 éveset? 11 meg 14 éveset (mint a táblázatban) meg szinte biztosan nem, mert 10 év alatt legalább két generáció gumi fut ki... Tehát ha valami nagyon eldugott raktár legmélyén lenne is 11 éves gyártású gumi, abból a mintából biztosan nem lenne frissen gyártott...

Most tehát vagy az van, hogy mesterségesen öregítették a gumikat (de az módszertani kérdéseket vet fel), vagy pedig nem igazi tesztet, mérési eredményeket olvasunk, csak valami elméleti számítást.







Na végre reálisan gondolkodsz.  vigyor3
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #20012 Dátum: 2014.01.10 péntek, 10:26:08 »

Van valami leírás erről a tesztről?

Mert azt elhiszem, hogy egy adott gumiból lehet találni 2 éve gyártott példányt, esetleg 4 éve gyártott példányt, nade 8 éveset? 11 meg 14 éveset (mint a táblázatban) meg szinte biztosan nem, mert 10 év alatt legalább két generáció gumi fut ki... Tehát ha valami nagyon eldugott raktár legmélyén lenne is 11 éves gyártású gumi, abból a mintából biztosan nem lenne frissen gyártott...

Most tehát vagy az van, hogy mesterségesen öregítették a gumikat (de az módszertani kérdéseket vet fel), vagy pedig nem igazi tesztet, mérési eredményeket olvasunk, csak valami elméleti számítást.

Jó az elmélet.  eljen
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #20013 Dátum: 2014.01.10 péntek, 10:30:54 »

A gumik öregedésével kapcsolatban az alábbi észrevételeim vannak:

- a gumik valóban öregszenek (nahát)
- az öregedés mértéke nagyban függ a tárolás/használat körülményeitől, de függ az adott gumi genetikus tulajdonságaitól is
- az öregedés jelei szemmel is láthatóak, a DOT-szám csak tájékoztató adat
- az öregedésért legnagyobb részben a napsugárzás a felelős: egyrészt a meleg miatt, másrészt az UV-sugárzás miatt - ezek a körülmények felgyorsítják a gumikeverék egyes alkotórészeinek természetes kipárolgását, illetve katalizálják az oxidációs folyamatokat
- a gumik gyártási idejét a DOT-szám jelzi, de DOT-szám alapján a világ egyetlen raktárában sem listázzák a gumiabroncsokat
- népszerű méretekben (az összes Mondeo méret ilyen) kicsi az esély régi gyártású gumival találkozni, mert a gyárak és a nagykerek elég pontosan tudják szabályozni egy adott cikkszám fogyását
- bizonyos ritka méretekben (elsősorban SUV-méretek vagy kifejezetten tuning-méretek) könnyebben előfordulhatnak régebbi gyártású gumik, de ez normális: a kicsi kereslet miatt egyes méreket még a nagy márkák sem tartanak álandó gyártásban, hanem csak néhány évente veszik azokat gyártásba
- a szakszerűen raktározott gumik öregedése minimális - egy raktárban töltött év mindössze néhány autón töltött hétnek felel meg (zárt tárolótér, temperált hőmérséklet)

Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #20014 Dátum: 2014.01.10 péntek, 10:34:46 »

Akar valaki befektetni?

Nyári gumik *most*:

205/55R16

Hankook Kinergy Eco H 17.990
Bridgestone Turanza T001 V 19.800
Michelin Primacy 3 V 24.500

2013-as gyártásúak :-)
Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #20015 Dátum: 2014.01.10 péntek, 10:35:58 »

Akar valaki befektetni?

Nyári gumik *most*:

205/55R16

Hankook Kinergy Eco H 17.990
Bridgestone Turanza T001 V 19.800
Michelin Primacy 3 V 24.500

2013-as gyártásúak :-)


Inkább válaszolj az E-mailemre, mert még mindig nem tudom, hová küldjem apóst az autóval. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #20016 Dátum: 2014.01.10 péntek, 10:36:08 »

Akar valaki befektetni?

Nyári gumik *most*:

205/55R16

Hankook Kinergy Eco H 17.990
Bridgestone Turanza T001 V 19.800
Michelin Primacy 3 V 24.500

2013-as gyártásúak :-)


nekem tavasszal metzler turance next 150-es fog kelleni. Az van jó áron?
Naplózva
Takiatti
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9466


30 / 993-7376


E-mail
« Új hozzászólás #20017 Dátum: 2014.01.10 péntek, 10:37:23 »

Akar valaki befektetni?
205/55R16

Michelin Primacy 3 V 24.500

Ez a Michelin ez az űberfaxa mostanság?
Naplózva

2017.07. Renault Megane Intens 1,2TCe EDC7

Ex: 2004.09. 2.0TDCI, GHIA, Xenon, Zen, stb...  
"Nem véletlen, hogy nem építenek hülyék házát! Felemésztené az építőanyag készletet..."
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #20018 Dátum: 2014.01.10 péntek, 10:40:17 »

nekem tavasszal metzler turance next 150-es fog kelleni. Az van jó áron?

Küldj emailt a mérettel, aztán meglátjuk.

(Rendes emailt, lécci, ne fórumosat.)
Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #20019 Dátum: 2014.01.10 péntek, 10:46:58 »

- a szakszerűen raktározott gumik


Ilyen meg szerintem nincs!
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #20020 Dátum: 2014.01.10 péntek, 10:48:17 »

Ez a Michelin ez az űberfaxa mostanság?

Hát, szerintem igen.

Én azt szeretem benne, hogy nagyon kiegyensúlyozott a teljesítménye. A legtöbb mai gumi egy dolgot tud jól, igaz, azt gyakran nagyon jól. Lásd ecogumik: alacsony gördülési ellenállás, hosszú futásteljesítmény, de korlátozott tapadás, sérülékeny vázszerkezet. Sportgumik: übertapadás, de rövid élettartam, magas fogyasztás, esetleg zaj.

A Primacy 3 sem élettartamban sem tapadásban nem kategóriavezető, de mindkét versenyszámban egyszerre a nagyon jók közé tartozik. Az 1 km-re eső költségek tekintetében mindenképp az élmezőnyben van.
Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #20021 Dátum: 2014.01.10 péntek, 11:11:53 »

Ilyen meg szerintem nincs!

Ja, valamint a méz is milyen keserű már!

Ma a gumikereskedelem pufferja a nagyker - a gumigyárak gyakorlatilag nem raktároznak, egyenesen a kb féltucatnyi nagy európai elosztóba szállítanak, ezek pedig a nagykerekbe. A guminagyker fogalma ma legalább 100,000 tárolt gumiabroncsot jelent, Európában kb minden 2 - 5 millió lakosra jut egy. Magyarországon két ilyen nagyker van, az AKH és a Marso (régebben volt több is, de "elfogytak"). Mielőtt az autódra kerülne, a gumiabroncs ezekben a nagykerekben tölti el a legtöbb időt.

Mind az elosztóban, mind a nagykerekben nagyon precízen tárolják a gumikat. A sarki gumis és a webáruházak nagy része is közvetlen tőlük rendel.

Létezik egy közbülső kategória is, olyan helyi lerakatok, pl. flottákat kiszolgáló nagyobb gumisok, akik maguk is beraktároznak jelentősebb mennyiséget, egyszerre mondjuk 1000-1500-2000 db abroncsot. Itt már vegyesebb a kép, láttam én már az udvaron feltornyozott gumi hegyeket (Bp. XI. kerület), de egyrészt ez sem jellemző, másrészt ezeken a helyeken relatíve kevés időt tölt az abroncs, mert célzott, gyorsan forgó szortimentet rendelnek be.

Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
gravitydave
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1002



« Új hozzászólás #20022 Dátum: 2014.01.11 szombat, 14:56:14 »

Akar valaki befektetni?

Nyári gumik *most*:

205/55R16

Hankook Kinergy Eco H 17.990
Bridgestone Turanza T001 V 19.800
Michelin Primacy 3 V 24.500

2013-as gyártásúak :-)


a hankook melyik mintas pontosan? 115 v 425?
sebesseg es terheles index?
a bridgestone milyen?
meg soha nem hasznaltam olyat!
a ketto kozul melyik a jobb? ( a magyar ipart is tamogatom, illetve teliben bevalt a hankook)
 wave
« Utoljára szerkesztve: 2014.01.11 szombat, 15:15:13 írta gravitydave » Naplózva

2020 MK-5 2.0 Hibrid Kombi ST Line
2006 MK-3 1.8 b Szedan Ambiente
EX 2011 Fusion 2,5 SEL Szedan
EX 2008 Mk-4 1.6 b Kombi, Trend, LPG
EX 1997 Mk-2 1.8 b Ferdehatu GLX
Ex 2002 MK-3 1.8 b Kombi Ambiente
Ex 1996 Mk-1 1.6 b Kombi CLX
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #20023 Dátum: 2014.01.11 szombat, 20:57:11 »

a hankook melyik mintas pontosan? 115 v 425? sebesseg es terheles index?

K425, 91 H

Válasz
a bridgestone milyen? meg soha nem hasznaltam olyat!

A Briginek négy nyári termékvonala van: Ecopia (EP) gazdaságos, Potenza (S) sportos, Adrenalin szupersport, illetve ez a Turanza sorozat (T), ami komfortgumi: jobban tapad, mint az ecogumik, és tartósabb, mint  sportgumik.

Válasz
a ketto kozul melyik a jobb? ( a magyar ipart is tamogatom, illetve teliben bevalt a hankook)


A Brigi simán jobb annyival, amennyivel drágább.

A magyar ipart speciel mindegyik gumival támogatod: nemcsak a Hankooknak, de a Briginek és a Misinek is jelentős gyártókapacitása van Magyarországon.

Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #20024 Dátum: 2014.01.11 szombat, 21:25:16 »

Küldj emailt a mérettel, aztán meglátjuk.

(Rendes emailt, lécci, ne fórumosat.)

küldtem Smiley
Naplózva
Arabic
Vendég
« Új hozzászólás #20025 Dátum: 2014.01.11 szombat, 23:07:25 »

a hankook melyik mintas pontosan? 115 v 425?
sebesseg es terheles index?
a bridgestone milyen?
meg soha nem hasznaltam olyat!
a ketto kozul melyik a jobb? ( a magyar ipart is tamogatom, illetve teliben bevalt a hankook)
 wave
nekem hankook ventus prime 2 előtt turanza volt fent.
ha most lehetne venni 215-ös méretben 1-2000 forint különbséggel, akkor turanza, egyébként meg hankuki teljesen jó, (mármint ami nekem van, thx to Kulani mester)

turanza nem kopik annyira és szépen viszi a vasat. én 4mm körül cseréltem, nem kellett volna még talán, de mivel én sietősen megyek és mindenhol, inkább újat vettem.
Naplózva
gravitydave
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1002



« Új hozzászólás #20026 Dátum: 2014.01.12 vasárnap, 00:46:03 »



koszi az infokat!
bridgestone lesz!
 wave
Naplózva

2020 MK-5 2.0 Hibrid Kombi ST Line
2006 MK-3 1.8 b Szedan Ambiente
EX 2011 Fusion 2,5 SEL Szedan
EX 2008 Mk-4 1.6 b Kombi, Trend, LPG
EX 1997 Mk-2 1.8 b Ferdehatu GLX
Ex 2002 MK-3 1.8 b Kombi Ambiente
Ex 1996 Mk-1 1.6 b Kombi CLX
Arabic
Vendég
« Új hozzászólás #20027 Dátum: 2014.01.12 vasárnap, 00:51:44 »

koszi az infokat!
bridgestone lesz!
 wave
hosszú barátság lesz  Wink
Naplózva
jenco
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 43


E-mail
« Új hozzászólás #20028 Dátum: 2014.01.12 vasárnap, 08:59:57 »

nekem hankook ventus prime 2 előtt turanza volt fent.
ha most lehetne venni 215-ös méretben 1-2000 forint különbséggel, akkor turanza, egyébként meg hankuki teljesen jó, (mármint ami nekem van, thx to Kulani mester)

turanza nem kopik annyira és szépen viszi a vasat. én 4mm körül cseréltem, nem kellett volna még talán, de mivel én sietősen megyek és mindenhol, inkább újat vettem.
Nem volt hangos a Turanza?
Mert sokan erre panaszkodnak.
És hogy a puha oldalfal miatt nem ad elég visszajelzést az útról szintetikus az érzés a kormányon.
Neked mik a tapasztalataid?
« Utoljára szerkesztve: 2014.01.12 vasárnap, 09:15:15 írta jenco » Naplózva
Arabic
Vendég
« Új hozzászólás #20029 Dátum: 2014.01.12 vasárnap, 13:46:18 »

Nem volt hangos a Turanza?
Mert sokan erre panaszkodnak.
És hogy a puha oldalfal miatt nem ad elég visszajelzést az útról szintetikus az érzés a kormányon.
Neked mik a tapasztalataid?
kanyarban a kuki hangosabb, ez tény. sirdogált néha...
a turanza nálam főleg autópályán ment, és mivel elég hangos a zeném is, semmit nem hallottam belőle. szóval...izé, sztem nem hangos  vigyor3
nem hiszem hogy ilyen tekintetben lehet nagyon HANGOS egy prémium szintű nyárigumi. max egy tré kínai.
Naplózva
wolfgabor
Vendég
« Új hozzászólás #20030 Dátum: 2014.01.12 vasárnap, 16:23:02 »

Nem volt hangos a Turanza?
Mert sokan erre panaszkodnak.
És hogy a puha oldalfal miatt nem ad elég visszajelzést az útról szintetikus az érzés a kormányon.
Neked mik a tapasztalataid?

Én sokáig vadásztam több Turanza-ra vagy potenza-ra.
Off autón volt 15-ös, de a mondin is volt....én speciel szerettem nagyon!

Most a 17-esre remélem tudok hozni kintről valami jót!
Naplózva
jenco
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 43


E-mail
« Új hozzászólás #20031 Dátum: 2014.01.12 vasárnap, 17:12:38 »

Azért gyűjtöm a tapasztalatokat mert tavasszal vennem kell 1 garnitúra 205/55 R16 nyári gumit.
Az első garnitúra gumim a mondin Pirelli P 6000 volt.
Nagyon jól tapadt de hangos és kényelmetlen volt hamar elkopott.
A második garnitúra Michelin Primacy HP volt.
Nagyon kényelmes és csendes de nem tapadt úgy mint a Pirelli.
Viszont sok km-t futottan velük.
Ha a Primacy 3 mellett döntök kb. 20.000 forint a felár 1 garnitúra esetén a Bridgestone Turanza T001-hez képest.
Megéri vajon a felárat a Michelin?
Talán Kulani mester tudja a választ.
Sokat gondolkoztam milyen gumit vegyek de inkább csendes és kényelmes gumit szeretnék.
Naplózva
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #20032 Dátum: 2014.01.12 vasárnap, 20:18:21 »

Nem volt hangos a Turanza?  Mert sokan erre panaszkodnak.

Amire sokan panaszkod(hat)nak, az alighanem a mostani T001 elődje, a Turanza ER300 (vagy egy generációval azelőtt az ER30).

A T001 egy új mintázat, tavaly jelent meg a kínálatban.

A zaj részben a gumik hibája, részben az autóké. Sajnos egyes autók hajlamosak fűrészfogasra koptatni a hátsó gumikat, a Mondeóknak ismert ez a tulajdonsága, különösen a terheletlenül használt kombiké. Sajnos ez az ára a pontos és feszes futómű hangolásnak.

A fűrészfogas kopás megelőzésének egyetlen módja, hogy sűrűn cseréljük az első és hátsó abroncsokat, akár 10e kilométerenként, de a szezon kezdetén mindenképp. 

Zajosra kopni egyébként főleg a lágy keverékű, sportos gumik tudnak, a Brigi Turanza sorozata sosem volt különösebben érintett.
Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #20033 Dátum: 2014.01.12 vasárnap, 20:36:11 »

Azért gyűjtöm a tapasztalatokat mert tavasszal vennem kell 1 garnitúra 205/55 R16 nyári gumit. [...]
Ha a Primacy 3 mellett döntök kb. 20.000 forint a felár 1 garnitúra esetén a Bridgestone Turanza T001-hez képest.
Megéri vajon a felárat a Michelin? Talán Kulani mester tudja a választ. Sokat gondolkoztam milyen gumit vegyek de inkább csendes és kényelmes gumit szeretnék.

Sajnos nem tudok egyértelmű választ adni.

A Brigi T001 és a Misi P3 is ugyanabban a kategóriában szerepelnek, azaz amolyan komfortgumik (csendesek, viszonylag hosszú életűek, és viszonylag jól tapadnak).

Jelenleg a T001 és a P3 között nem látunk különbséget, egyikkel sincs semmi panasz (pár tucat autónkra került mindkét gumiból). Ha gond lenne, akkor már jött volna negatív visszajelzés.

A Misik valóban tovább szokták bírni, de lehetetlen megmondani, hogy hány százalékkal. A T001 is erős lesz ebben a versenyszámban, ezt 20 százalékkal még felülmúlni nem egyszerű.

Nekem azért lesz idén a T001 a privát auómon (ugyanebben a méretben), mert nekem a kopás nem tétel: egy nyári szezonban kb 15 ezret megyek, ezután eladom a "használt" gumit. A magyar piac ki van éhezve a minőségi használt gumikra, ezért az új áránál 25 százalékkal olcsóbban simán elmegy egy márkás, 1 éves, 6.5 - 7 mm-es gumi: a most megvett Brigiket jövőre 15 alatt fogom tudni meghirdetni, és a szezon csúcsán, amikor ez a gumi 22-23 körül lesz netes áron, ennyiért napok alatt el fogják vinni.

Ez azt jelenti, hogy négy év alatt ugyanannyit költök gumira, mintha az elején vennék egy szett új gumit, de így, ezzel a módszerrel mindig friss, üde, 8 mm-es gumi van az autómon.
Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #20034 Dátum: 2014.01.12 vasárnap, 20:39:16 »

Sajnos nem tudok egyértelmű választ adni.

A Brigi T001 és a Misi P3 is ugyanabban a kategóriában szerepelnek, azaz amolyan komfortgumik (csendesek, viszonylag hosszú életűek, és viszonylag jól tapadnak).

Jelenleg a T001 és a P3 között nem látunk különbséget, egyikkel sincs semmi panasz (pár tucat autónkra került mindkét gumiból). Ha gond lenne, akkor már jött volna negatív visszajelzés.

A Misik valóban tovább szokták bírni, de lehetetlen megmondani, hogy hány százalékkal. A T001 is erős lesz ebben a versenyszámban, ezt 20 százalékkal még felülmúlni nem egyszerű.

Nekem azért lesz idén a T001 a privát auómon (ugyanebben a méretben), mert nekem a kopás nem tétel: egy nyári szezonban kb 15 ezret megyek, ezután eladom a "használt" gumit. A magyar piac ki van éhezve a minőségi használt gumikra, ezért az új áránál 25 százalékkal olcsóbban simán elmegy egy márkás, 1 éves, 6.5 - 7 mm-es gumi: a most megvett Brigiket jövőre 15 alatt fogom tudni meghirdetni, és a szezon csúcsán, amikor ez a gumi 22-23 körül lesz netes áron, ennyiért napok alatt el fogják vinni.

Ez azt jelenti, hogy négy év alatt ugyanannyit költök gumira, mintha az elején vennék egy szett új gumit, de így, ezzel a módszerrel mindig friss, üde, 8 mm-es gumi van az autómon.


Én is minden évben írok egy friss házassági vagyonjogi szerződést... hehe
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #20035 Dátum: 2014.01.12 vasárnap, 20:40:16 »

Én is minden évben írok egy friss házassági vagyonjogi szerződést... hehe

Ezt nem is akarom érteni :-)
Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
wolfgabor
Vendég
« Új hozzászólás #20036 Dátum: 2014.01.12 vasárnap, 20:42:52 »

Ezt nem is akarom érteni :-)


 Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy
Naplózva
jenco
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 43


E-mail
« Új hozzászólás #20037 Dátum: 2014.01.13 hétfő, 16:29:37 »

nekem hankook ventus prime 2 előtt turanza volt fent.
ha most lehetne venni 215-ös méretben 1-2000 forint különbséggel, akkor turanza, egyébként meg hankuki teljesen jó, (mármint ami nekem van, thx to Kulani mester)

turanza nem kopik annyira és szépen viszi a vasat. én 4mm körül cseréltem, nem kellett volna még talán, de mivel én sietősen megyek és mindenhol, inkább újat vettem.
Hány km alatt kopott 4mm-re a Turanza T001?
A Michelin Primacy HP-t 40.000 km alatt koptattam 5mm-re.

Naplózva
Arabic
Vendég
« Új hozzászólás #20038 Dátum: 2014.01.14 kedd, 00:27:12 »

Hány km alatt kopott 4mm-re a Turanza T001?
A Michelin Primacy HP-t 40.000 km alatt koptattam 5mm-re.


kb 6 mm volt amikor vettem, 20-22000 lehetett a nyári menetem, akkor került 4 körülire... sszerintem  választás.
Naplózva
GKovacs
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 476


« Új hozzászólás #20039 Dátum: 2014.01.14 kedd, 14:26:36 »

Amikor pakoltam a nyári gumikat észrevettem, hogy az egyikben van egy szög. Kb. 2 hónapja rakattam fel a téliket, úgy néz ki nem ereszt. Ráérek akkor elmenni a gumishoz, hogy javítsa meg, amikor rakatom fel a nyárit, vagy csináltassam meg mostanában? (Volt már 1-2 szögem, gondolom simán be tudják foltozni.)
Naplózva

MK4 2.2 TDCI Titanium S
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #20040 Dátum: 2014.01.14 kedd, 15:30:38 »

Amikor pakoltam a nyári gumikat észrevettem, hogy az egyikben van egy szög. Kb. 2 hónapja rakattam fel a téliket, úgy néz ki nem ereszt. Ráérek akkor elmenni a gumishoz, hogy javítsa meg, amikor rakatom fel a nyárit, vagy csináltassam meg mostanában? (Volt már 1-2 szögem, gondolom simán be tudják foltozni.)


amikor rakod fel a nyárit, nem fognak neked örülni, hogy gumit kell javítani. Ha most viszed, akkor pikk-pakk megcsinálják és ha gond van a gumival, akkor van még időd reagálni.
Naplózva
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #20041 Dátum: 2014.01.14 kedd, 15:36:39 »

Amikor pakoltam a nyári gumikat észrevettem, hogy az egyikben van egy szög. Kb. 2 hónapja rakattam fel a téliket, úgy néz ki nem ereszt. Ráérek akkor elmenni a gumishoz, hogy javítsa meg, amikor rakatom fel a nyárit, vagy csináltassam meg mostanában? (Volt már 1-2 szögem, gondolom simán be tudják foltozni.)


Szerintem csináltasd meg most. Gumisnál nem lesz sorbanállás, és te is nyugodtabban alszol utána.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Takiatti
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9466


30 / 993-7376


E-mail
« Új hozzászólás #20042 Dátum: 2014.01.15 szerda, 10:48:57 »

Na erre kíváncsi leszek:

http://www.origo.hu/auto/20140115-michelin-uj-gumiabroncs-a-detroiti-autoszalonon.html

Leginkább az árára!
Naplózva

2017.07. Renault Megane Intens 1,2TCe EDC7

Ex: 2004.09. 2.0TDCI, GHIA, Xenon, Zen, stb...  
"Nem véletlen, hogy nem építenek hülyék házát! Felemésztené az építőanyag készletet..."
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #20043 Dátum: 2014.01.15 szerda, 10:56:38 »


Újként olcsó lesz, ez használtan lesz drága...  laugh
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Takiatti
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9466


30 / 993-7376


E-mail
« Új hozzászólás #20044 Dátum: 2014.01.15 szerda, 10:57:33 »

Újként olcsó lesz, ez használtan lesz drága...  laugh

Pont erre gondoltam Én is!  eplus2
Naplózva

2017.07. Renault Megane Intens 1,2TCe EDC7

Ex: 2004.09. 2.0TDCI, GHIA, Xenon, Zen, stb...  
"Nem véletlen, hogy nem építenek hülyék házát! Felemésztené az építőanyag készletet..."
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #20045 Dátum: 2014.01.15 szerda, 22:57:06 »


... és az évek múlásával is egyre csak jobb lesz a tapadása, valamint tiz éves kora után még az üzemanyagot is elkezdi termelni  eplus2
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #20046 Dátum: 2014.01.16 csütörtök, 10:29:26 »

A Good Year Optigrip ennek a felét már tudta, kb 5 éve.
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
kalimera75
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 249


kalimera75@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #20047 Dátum: 2014.01.16 csütörtök, 10:56:13 »

Újként olcsó lesz, ez használtan lesz drága...  laugh
idézet egy hozzászólótól:

az igazán nagy találmány az lenne, ha az engedélyezett minimális barázdamélység után mondjuk PIROS lenne a gumi anyaga. Így nem csak megállítva, a TWI-bordák (tread wear indicator, kopásjelző hidak a barázdákban) mutatnák, hogy elkopott a gumi, hanem messziről ordítana, hogy ez kopott gumi, kukába vele. Igen, mert balesetveszélyes. Akkor is, ha lassan meg óvatosan mész.
Naplózva

Mondeo Turnier 2.0 TDCI 4kerék,2gyerek, 131Le+ 1pici 2003.11.Inkblue,fűtött-hűtött bőr,xenon+ úgy minden ami van.
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #20048 Dátum: 2014.01.16 csütörtök, 11:00:30 »

idézet egy hozzászólótól:

az igazán nagy találmány az lenne, ha az engedélyezett minimális barázdamélység után mondjuk PIROS lenne a gumi anyaga. Így nem csak megállítva, a TWI-bordák (tread wear indicator, kopásjelző hidak a barázdákban) mutatnák, hogy elkopott a gumi, hanem messziről ordítana, hogy ez kopott gumi, kukába vele. Igen, mert balesetveszélyes. Akkor is, ha lassan meg óvatosan mész.


Mint ahogy F1-nél van is ilyen. Ha nem is piros, de egy jól felismerhető, más színű réteg, ami mutatja a pilótának, hogy lassan ideje cserélni.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #20049 Dátum: 2014.01.16 csütörtök, 20:05:01 »

idézet egy hozzászólótól:

az igazán nagy találmány az lenne, ha az engedélyezett minimális barázdamélység után mondjuk PIROS lenne a gumi anyaga. Így nem csak megállítva, a TWI-bordák (tread wear indicator, kopásjelző hidak a barázdákban) mutatnák, hogy elkopott a gumi, hanem messziről ordítana, hogy ez kopott gumi, kukába vele. Igen, mert balesetveszélyes. Akkor is, ha lassan meg óvatosan mész.


Jó ötlet, csak már látom magam előtt, ahogy a II-es Golf-os TuningJózsik tömegével várásolják fel a pirosra kopott gumikat  rinya
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Oldalak: 1 ... 394 395 396 397 398 399 400 [401] 402 403 404 405 406 407 408 ... 555   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.062 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.