Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 05:24:10 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 422 423 424 425 426 427 428 [429] 430 431 432 433 434 435 436 ... 555   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Felnik, gumik  (Megtekintve 7296042 alkalommal)
0 Felhasználó és 40 vendég van a témában
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #21400 Dátum: 2014.09.13 szombat, 21:48:02 »

Mindig a felhasználón múlik minden. Meg a hátsó futóműn. Smiley

vzoli

Menyi az anyi éves szinten? Taxi sofőrök vagytok mind a ketten?

változó, az elmúlt 2 éveben 40.000, de most nyugis két évem volt. a csúcs 2005 ben volt, akkor kevesebb 2.5 év alatt toltam 197.000-t a lizinges focusba, emiatt a 3 évnél hamarabb kaptam új kocsit.
Naplózva
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #21401 Dátum: 2014.09.13 szombat, 21:51:49 »

érdekes,  mondjuk eléggé "happy end". örülhet a srác. Szerintem 10-ből 20 esetben erre azt mondanák "viszmajor" nem fizetünk Roll Eyes

Amúgy az a vicc, hogy tegnap reggel a Jászberényi úton is úszkált az egyik csatornafedél, pedig ott még egy emelkedő sincs, amire lehetne fogni, hogy pont ott folyik össze a környék összes vize Roll Eyes

Kb másfél hónapja volt nagy eső, mentem fel Rózsadombra a Pusztaszeri úton, aztán mellettem úszkált le egy csatornafedél. Nem sokkal később azt is megláttam, hogy honnan jött. Szerencsére elég széles volt a kanyar, ahonnan elszabadult és nem csattantam bele...
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Mike31
Vendég
« Új hozzászólás #21402 Dátum: 2014.09.13 szombat, 21:54:36 »

változó, az elmúlt 2 éveben 40.000, de most nyugis két évem volt. a csúcs 2005 ben volt, akkor kevesebb 2.5 év alatt toltam 197.000-t a lizinges focusba, emiatt a 3 évnél hamarabb kaptam új kocsit.

Az igen...Cheesy Sokat vezetsz / vezettél. hivatásos sofőr vagy?


Kb másfél hónapja volt nagy eső, mentem fel Rózsadombra a Pusztaszeri úton, aztán mellettem úszkált le egy csatornafedél. Nem sokkal később azt is megláttam, hogy honnan jött. Szerencsére elég széles volt a kanyar, ahonnan elszabadult és nem csattantam bele...

Kemény.  Roll Eyes Még jó, hogy ki tudtad kerülni...Én ezért próbálok mindig nem ráhajtani a csatorna fedelekre - lassan a mániám. (vagy az is  vigyor3)

« Utoljára szerkesztve: 2014.09.13 szombat, 21:57:58 írta Mikee » Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #21403 Dátum: 2014.09.13 szombat, 21:58:40 »

Az igen...Cheesy Sokat vezetsz / vezettél. hivatásos sofőr vagy?


Nem, benzinkút technológiával, pénztárgépek javításával foglalkozom. Tehát amellett, hogy ezt a km-t levezetem, még dolgozom is Smiley
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #21404 Dátum: 2014.09.13 szombat, 21:59:44 »


Nem, benzinkút technológiával, pénztárgépek javításával foglalkozom. Tehát amellett, hogy ezt a km-t levezetem, még dolgozom is Smiley
azért ne túlozzunk
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #21405 Dátum: 2014.09.13 szombat, 22:03:21 »

azért ne túlozzunk

 falbav
Naplózva
D
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1484



E-mail
« Új hozzászólás #21406 Dátum: 2014.09.13 szombat, 23:48:01 »

Kb másfél hónapja volt nagy eső, mentem fel Rózsadombra a Pusztaszeri úton, aztán mellettem úszkált le egy csatornafedél. Nem sokkal később azt is megláttam, hogy honnan jött. Szerencsére elég széles volt a kanyar, ahonnan elszabadult és nem csattantam bele...

az kemény Undecided
Naplózva

Mk3-2002-2,5-V6 ---A4-es lapomat, hasonló paraméterekkel rendelkező Audira cserélném! Grin
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #21407 Dátum: 2014.09.14 vasárnap, 08:24:44 »

totalcaron volt.
én simán el tudom hinni. deformálódhatott annyit az alufelni, hogy nem fért be valamelyik lukba a kerékanyakulcs

Barátom a Hungária körúton járt úgy, hogy az előtte menő autó megpattintotta a kilazult aknafedelet, és a Sharan motor-váltóblokkja kapta 45 fokban élével. Ott helyben állóra fékezte az autót... Gondolhatjátok, mi történt belül (GTK).

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
fügelaci
Vendég
« Új hozzászólás #21408 Dátum: 2014.09.14 vasárnap, 08:37:55 »

Van valakinek tapasztalata ezekkel a gumikkal:
http://gumistart.hu/dunlop-sp-sport-bluresponse-195-65r15-91h.html
http://www.autogumibolt.hu/autogumi/kereses/195_65__15_goodyear_Mind_nyarigumi.html
Goodyear EfficientGrip Performance H 91
Érdekelne a véleményetek.
Keresek olyan gumit, ami jól tapad, jó a fogyasztás indexe, ráadásul csendes. Ha az előbb említetteken kívül van javaslatotok, írjátok le. Köszi!  Wink worship
Naplózva
Mike31
Vendég
« Új hozzászólás #21409 Dátum: 2014.09.14 vasárnap, 09:50:18 »

Van valakinek tapasztalata ezekkel a gumikkal:
http://gumistart.hu/dunlop-sp-sport-bluresponse-195-65r15-91h.html
http://www.autogumibolt.hu/autogumi/kereses/195_65__15_goodyear_Mind_nyarigumi.html
Goodyear EfficientGrip Performance H 91
Érdekelne a véleményetek.
Keresek olyan gumit, ami jól tapad, jó a fogyasztás indexe, ráadásul csendes. Ha az előbb említetteken kívül van javaslatotok, írjátok le. Köszi!  Wink worship

Én most ilyen gumit használok. http://www.dooyoo.de/winterreifen/semperit-185-55-r14-80t-winter-grip-fr/ Elégedett vagyok, fékhatás tökéletes vizes, vagy száraz úton is. Téli - nyári keverék. Aquapling hatás, majdnemhogy nincs - tudtam tesztelgetni a gumit - esső van erre is. Smiley
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #21410 Dátum: 2014.09.14 vasárnap, 10:21:20 »

Én most ilyen gumit használok. http://www.dooyoo.de/winterreifen/semperit-185-55-r14-80t-winter-grip-fr/ Elégedett vagyok, fékhatás tökéletes vizes, vagy száraz úton is. Téli - nyári keverék. Aquapling hatás, majdnemhogy nincs - tudtam tesztelgetni a gumit - esső van erre is. Smiley
sose vennék 4évszakost.egyik témában sem jó.nincsenek kompromisszumai-illetve csak azok vannak.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #21411 Dátum: 2014.09.14 vasárnap, 10:26:01 »

sose vennék 4évszakost.egyik témában sem jó.nincsenek kompromisszumai-illetve csak azok vannak.

Én sem.
Viszont vannak olyanok akik alig mennek, azoknak megéri.    Faterom pl. 4-5ezer km-t megy egy évben....  vigyor3
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #21412 Dátum: 2014.09.14 vasárnap, 10:37:06 »

Én sem.
Viszont vannak olyanok akik alig mennek, azoknak megéri.    Faterom pl. 4-5ezer km-t megy egy évben....  vigyor3
én inkább vettem apunak használt télieket,hogy ha kimegy a boltba,akkor se a nyárival,mert el sem tud vele indulni havon.
apu kb 1500km megy télen....
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #21413 Dátum: 2014.09.14 vasárnap, 10:51:03 »

én inkább vettem apunak használt télieket,hogy ha kimegy a boltba,akkor se a nyárival,mert el sem tud vele indulni havon.
apu kb 1500km megy télen....

Én is mondtam a faternak, hogy veszek rá télit, de nem kell neki.   Ha nagyon extrém havazás van (ami itt max 1-2nap) akkor elő sem veszi az autót, inkább gyalog megy melóba (2km). 
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #21414 Dátum: 2014.09.14 vasárnap, 10:52:23 »

Én is mondtam a faternak, hogy veszek rá télit, de nem kell neki.   Ha nagyon extrém havazás van (ami itt max 1-2nap) akkor elő sem veszi az autót, inkább gyalog megy melóba (2km). 
az jó.apám már nyugger...
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Mike31
Vendég
« Új hozzászólás #21415 Dátum: 2014.09.14 vasárnap, 10:57:26 »

Nem voltam kibékülve a 4 évszakosokkal Én sem, inkább vettem nyári / téli szettet. Anno a Skorpiómon egy prémium márka 4 évsz. gumi szett, elégedett voltam vele. A legnagyobb havazásban is tudtam közlekedni vele  vigyor3 - kis segítséggel persze -  hehe csomagtartóban lapult 120 kg lap súlyzóm  nyes
Naplózva
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #21416 Dátum: 2014.09.14 vasárnap, 15:27:45 »

Én most ilyen gumit használok. http://www.dooyoo.de/winterreifen/semperit-185-55-r14-80t-winter-grip-fr/ [...] Téli - nyári keverék.

Persze, a Winter jelenti a telet, a Grip pedig a nyarat.
Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6481


E-mail
« Új hozzászólás #21417 Dátum: 2014.09.14 vasárnap, 15:44:19 »

Persze, a Winter jelenti a telet, a Grip pedig a nyarat.
Na, mi lesz az ajánlatokkal?
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #21418 Dátum: 2014.09.14 vasárnap, 16:59:18 »

Na, mi lesz az ajánlatokkal?

205/55R16

H Hankook Winter I'Cept W442  T 21.000
H Pirelli Snowcontrol III T 22.500
G Michelin Alpin A4 H 26.300
H Goodyear Ultra Grip UG9 T 27.500
G Michelin Alpin A5 T 28.500

Van egy szett használt Misi A4, 2012 végi gyártás, 7,0 mm minta, 17.990/db.




Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6481


E-mail
« Új hozzászólás #21419 Dátum: 2014.09.14 vasárnap, 17:05:02 »

205/55R16

H Hankook Winter I'Cept W442  T 21.000
H Pirelli Snowcontrol III T 22.500
G Michelin Alpin A4 H 26.300
H Goodyear Ultra Grip UG9 T 27.500
G Michelin Alpin A5 T 28.500

Van egy szett használt Misi A4, 2012 végi gyártás, 7,0 mm minta, 17.990/db.





215 esetén? De csak 2 db kéne.
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #21420 Dátum: 2014.09.14 vasárnap, 17:26:59 »

Visszaolvasva a topikot, érdekes megfigyelések :-)

Megjegyzéseim:

1) kevés hétköznapi autósnak van igazi tapasztalata egyszerre ugyanolyan autón többféle gumival. Az emberek többsége azt a gumit ismeri, ami éppen az autóján van, azt is abban az állapotban (kor, mintamélység), ahogy éppen áll az adott gumi. Ez egyszerűen nem összehasonlítási alap. Minden ember egyenlő, de nem minden ember véleménye egyenlő a másikéval. Bocs.

2) az EU-matrica jelölésekkel kapcsolatosan elég sokat írtam a másik topikban. A lényeg: a méréseket minden esetben maga a gyár végzi, nem pedig egy független minősítő intézet. A mérések ugyan sztenderdizáltak, tehát így elvileg reprodukálhatóak, viszont a gumikról csak egy "pillanatfelvételt" mutatnak: adott külső hőmérsékleten, adott autón, adott útfelületen hogyan viselkednek. Az igazán jó gumik széles spektrumban képesek jól teljesíteni, és ez óriási különbség azokhoz képest, amiket kifejezetten a tesztkörülményekhez hangolnak.

3) a prémium gumik százalékosan ugyan érezhetően drágábbak a második vonalnál, de még a 205/55R16 méretben is csak egy fél tank üzemanyag ára a különbség egy normális másodvonalbeli és egy prémium gumiszett között. A prémiumok várhatóan tartósabbak lesznek (bár ez besorolás kérése is), élettartamuk alatt pedig kevésbé romlanak a jó tulajdonságaik. Mivel a fél tank üzemanyag ára ráadásul több szezonra oszlik el, valójában igen kicsi a kilométerre vetített felára a prémium gumiknak. 

(Fontos megjegyzés: én gyakorlatilag mindenféle gumit árulok a nagykereimen keresztül, és az árrés szempontjából nekem tényleg tök mindegy, mit adok el, mégis szívesebben ajánlom a prémium gyártmányokat. A saját autómon jelenleg a téli és nyári gumi is Misi.)
Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
Mike31
Vendég
« Új hozzászólás #21421 Dátum: 2014.09.14 vasárnap, 17:55:19 »

Persze, a Winter jelenti a telet, a Grip pedig a nyarat.

Neked - vagy másnak más jó. Nekem pedig ez.
Naplózva
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #21422 Dátum: 2014.09.14 vasárnap, 17:58:40 »

Neked - vagy másnak más jó. Nekem pedig ez.

Csak azt akartam mondani, hogy a Winter Grip NEM téi-nyári keverék, hanem bizony 100% téligumi.
Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
fügelaci
Vendég
« Új hozzászólás #21423 Dátum: 2014.09.14 vasárnap, 18:47:14 »

Az általam belinkelteket senki nem használja?  szomoru1
Naplózva
Mike31
Vendég
« Új hozzászólás #21424 Dátum: 2014.09.14 vasárnap, 19:08:40 »

Csak azt akartam mondani, hogy a Winter Grip NEM téi-nyári keverék, hanem bizony 100% téligumi.

Nyilván nem hasraütés szerint írtam,hogy 3.99 évszakos . A gumikon' látható az M+S felirat, ismereteim szerint - ez 4 évszakos gumit jelent. (lehet roszul tudom falbav)

Az általam belinkelteket senki nem használja?  szomoru1

Van egy óóóódal, keress rájuk. (nekem sajnos az általad linkelt gumik közül, egyik sem volt még az autóimon.) http://www.gumiteszt.com/
« Utoljára szerkesztve: 2014.09.14 vasárnap, 19:17:03 írta Mikee » Naplózva
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #21425 Dátum: 2014.09.14 vasárnap, 19:09:58 »

Az általam belinkelteket senki nem használja?  szomoru1

A Goodyear EG Performance sok autókon van, azt szeretjük.

A Blueresponse is jól szerepel teszteken, de az egy kifejezetten újgenerációs ekogumi, papírvékonyságú (és -állagú) oldalfallal, ami sajnos nagyon is előrevetíti, hogy egy közepesebb kátyú is kicsinálja. Korábban több ilyen tapasztalatunk volt is volt ekogumikkal, különösen a Conti EcoContct 5 volt problémás (ennyit a tesztek felbontóképességéről).

Viszont most nem különösebben érdemes nyári gumit venni, ezek az árak egyáltalán nem kiemelkedően jók, sőt. Ezekben a futó méretekben a szezon legeslegvégére már sehol nem maradt készlet, az utolsó darabokat meg nem éri meg ár alatt kiszórni, sőt. (Ha ismered a fapados légitársaságok jegyárazási logikáját, akkor azt is megérted, miért.)

Március elején valamivel jobb árakon tudsz majd gumit venni (pláne ha az euró kicsit visszatér a normális árfolyamsávba), ráadásul jó eséllyel ezeknél egy évvel fiatalabb gyártásút.

A Goodyear EG P mellett kiemelkedően jó gumik a Conti PremiumContact 5 és a Michelin Energy Saver + is, de idén a saját autókra a Misik mellett Brigi T001-eseket szereltünk, és nagyon beváltak.

Érdemes lehet elgondolkozni a méretváltáson is, ha ennyire elkötelezettje vagy a tapadásnak: az MKIII "természetes" mérete a 205/55R16. 16-os felniket olcsón lehet venni, hegyekben áll a bontókban, a gumik pedig nem sokkal drágábbak (idén az egész szezonban 20 alatt árultam a Brigi T001-et, 23 alatt a Misi P3-at).
 
Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #21426 Dátum: 2014.09.14 vasárnap, 19:14:15 »

Nyilván nem hasraütés szerint írtam,hogy 3.99 évszakos . A kereken látható az M+S felirat, ismereteim szerint - ez 4 évszakos gumit jelent. (lehet roszul tudom falbav)

Van egy óóóódal, keress rájuk. (nekem sajnos az általad linkelt gumik közül, egyik sem volt még az autóimon.) http://www.gumiteszt.com/
az m+s a téli gumit jelenti, nem a 4 évszakost.
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Mike31
Vendég
« Új hozzászólás #21427 Dátum: 2014.09.14 vasárnap, 19:19:07 »

az m+s a téli gumit jelenti, nem a 4 évszakost.

M+S (téli gumik/egész évben használható gumik) (13)

A téli gumikat "M+S", "M-S", vagy hasonló rövidítésekkel jelölik. Ezek által nemcsak az ismerhető fel, hogy a gumitípus megfelel a speciális téli igénybevételnek, hanem utalnak a gyorsasági tartományt illető különleges szabályokra is.

Téli/egész évben használható. Forrás : http://www.gumik.hu/Reifenbezeichnung.html

Lehet aztán teljesen téli.  Wink vigyor3 mind1 nem gond úgyis jön a tél. eljen laugh
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #21428 Dátum: 2014.09.14 vasárnap, 19:22:01 »

Van valakinek tapasztalata ezekkel a gumikkal:
http://gumistart.hu/dunlop-sp-sport-bluresponse-195-65r15-91h.html
http://www.autogumibolt.hu/autogumi/kereses/195_65__15_goodyear_Mind_nyarigumi.html
Goodyear EfficientGrip Performance H 91
Érdekelne a véleményetek.
Keresek olyan gumit, ami jól tapad, jó a fogyasztás indexe, ráadásul csendes. Ha az előbb említetteken kívül van javaslatotok, írjátok le. Köszi!  Wink worship
szerintem ilyen nincs vigyor3

van az eco, ami jól fogyaszt, nem kopik nagyon, csendes és nem is tapad úgy mint az erre való gumik, amik jobban tapadnak, cserébe jobban kopnap, fogyasztási indexük kb mindegy, és álltalában nem olyan halkak mint a másik csoport.

conti ecocontact felé nézelődnék a helyedben Wink
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #21429 Dátum: 2014.09.14 vasárnap, 19:23:07 »

Nyilván nem hasraütés szerint írtam,hogy 3.99 évszakos . A kereken látható az M+S felirat, ismereteim szerint - ez 4 évszakos gumit jelent. (lehet roszul tudom falbav)

Rosszul tudod :-)

Az M+S azt jelenti, hogy Mud + Snow (sár + hó), de ettől még mindenféle gumikra ráírják, sokszor nyári gumikra is, mert Amerikában a nyárigumi számít négyévszakos guminak. Gondolom, láttál már ilyen jégen csúszkálós amerikai utcákat a Youtube-on - na ennyit azoknak a gumiknak a téli tulajdonságairól.

https://www.youtube.com/watch?v=H5ft097tgr0

Európában az M+S felirat kezdetben csak a téli gumit jelentette, de éppen emiatt a félreértés miatt nálunk az M+S felirat mellett most már egy "havas hegycsúcs" piktogram is van az oldalfalon, ez jelenti az igazi téligumit.

A Semperit Winter Grip (k. "téli tapadás"), mint a neve is mutatja, kifejezetten téli használatra szánt téli gumi, nyáron elég pocsékul teljesíthet.

A négyévszakos gumik nevéből többnyire ki lehet következtetni a négyévszakosságot, tipikus a 4S (4 Seasons) vagy az AS (All Seasons) utótag, vagy valami más utalás a négyes számra, pl Vredestein Quatrac, Kléber Quadraxer... de tudni kell, hogy csak néhány gyár foglalkozik négyévszakos gumikkal, és ők is csak kis sorozatokat gyártanak, mert kicsi rájuk a kereslet.
  
Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #21430 Dátum: 2014.09.14 vasárnap, 19:24:55 »

Na, mi lesz az ajánlatokkal?

Mail ment :-)
Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
fügelaci
Vendég
« Új hozzászólás #21431 Dátum: 2014.09.14 vasárnap, 19:27:39 »

A Goodyear EG Performance sok autókon van, azt szeretjük.

A Blueresponse is jól szerepel teszteken, de az egy kifejezetten újgenerációs ekogumi, papírvékonyságú (és -állagú) oldalfallal, ami sajnos nagyon is előrevetíti, hogy egy közepesebb kátyú is kicsinálja. Korábban több ilyen tapasztalatunk volt is volt ekogumikkal, különösen a Conti EcoContct 5 volt problémás (ennyit a tesztek felbontóképességéről).

Viszont most nem különösebben érdemes nyári gumit venni, ezek az árak egyáltalán nem kiemelkedően jók, sőt. Ezekben a futó méretekben a szezon legeslegvégére már sehol nem maradt készlet, az utolsó darabokat meg nem éri meg ár alatt kiszórni, sőt. (Ha ismered a fapados légitársaságok jegyárazási logikáját, akkor azt is megérted, miért.)

Március elején valamivel jobb árakon tudsz majd gumit venni (pláne ha az euró kicsit visszatér a normális árfolyamsávba), ráadásul jó eséllyel ezeknél egy évvel fiatalabb gyártásút.

A Goodyear EG P mellett kiemelkedően jó gumik a Conti PremiumContact 5 és a Michelin Energy Saver + is, de idén a saját autókra a Misik mellett Brigi T001-eseket szereltünk, és nagyon beváltak.

Érdemes lehet elgondolkozni a méretváltáson is, ha ennyire elkötelezettje vagy a tapadásnak: az MKIII "természetes" mérete a 205/55R16. 16-os felniket olcsón lehet venni, hegyekben áll a bontókban, a gumik pedig nem sokkal drágábbak (idén az egész szezonban 20 alatt árultam a Brigi T001-et, 23 alatt a Misi P3-at).
 
Nekem ugyan MK2-es van, de lényegtelen. Értem az érvelésed, de most van felújítás alatt a verda, a futómű nyilván nem volt csúcson, mert teljesen elnyalta a gumit. Gyakorlatilag nullások. Ha kész lesz, nyilván szeretném kipróbálni, azokkal a gumikkal nem merném. Mondjuk nagy különbség nem lenne a mostani, meg a tavaszi ár között, azért nem halasztanám el ezt az élményt. Sokáig hezitáltam én is az olcsóbb, vagy drágább, de jobb gumik között. Most meggyőzve érzem magam a jobb, prémium gumi felé. Valóban nincs akkora különbség az olcsó sz@r és a drágább, de jobb gumik között. Ha legalább két három évig hajtja az ember. bizonyosan megéri. Csak ugye előre kell megfizetni a jobb gumi jobb élményét!  Wink  vigyor3
Naplózva
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #21432 Dátum: 2014.09.14 vasárnap, 19:29:08 »

Ezek által nemcsak az ismerhető fel, hogy a gumitípus megfelel a speciális téli igénybevételnek, hanem utalnak a gyorsasági tartományt illető különleges szabályokra is.

Hihetetlen, hogy a Delticom-nál még mindig nem sikerült normális magyar fordítót találniuk....

Többnyire azért vissza lehet következtetni, mit akarnak mondani, de a "gyorsasági tartományt illető különleges szabályok" ügyében tanácstalan vagyok.
Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
Mike31
Vendég
« Új hozzászólás #21433 Dátum: 2014.09.14 vasárnap, 19:30:12 »

Rosszul tudod :-)

Az M+S azt jelenti, hogy Mud + Snow (sár + hó), de ettől még mindenféle gumikra ráírják, sokszor nyári gumikra is, mert Amerikában a nyárigumi számít négyévszakos guminak. Gondolom, láttál már ilyen jégen csúszkálós amerikai utcákat a Youtube-on - na ennyit azoknak a gumiknak a téli tulajdonságairól.

https://www.youtube.com/watch?v=H5ft097tgr0

Európában az M+S felirat kezdetben csak a téli gumit jelentette, de éppen emiatt a félreértés miatt nálunk az M+S felirat mellett most már egy "havas hegycsúcs" piktogram is van az oldalfalon, ez jelenti az igazi téligumit.

A Semperit Winter Grip (k. "téli tapadás"), mint a neve is mutatja, kifejezetten téli használatra szánt téli gumi, nyáron elég pocsékul teljesíthet.

A négyévszakos gumik nevéből többnyire ki lehet következtetni a négyévszakosságot, tipikus a 4S (4 Seasons) vagy az AS (All Seasons) utótag, vagy valami más utalás a négyes számra, pl Vredestein Quatrac, Kléber Quadraxer... de tudni kell, hogy csak néhány gyár foglalkozik négyévszakos gumikkal, és ők is csak kis sorozatokat gyártanak, mert kicsi rájuk a kereslet.
  

Köszönöm szépen a kimerítő felvilágosítást.  smile Szóval full téli gumim van. Amúgy is méretet szeretnék váltani, 15" megfelelő lenne. Attól feljebb nem fogok menni. Csapágyat, Mondeo első (gyárilag nagyon erős  ~  eplus2) futóművet megviseli.
Naplózva
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #21434 Dátum: 2014.09.14 vasárnap, 19:34:15 »

Nekem ugyan MK2-es van, de lényegtelen.

Nem annyira lényegtelen: az Mk2 gyári mérete 195/60R15.

Arról már lement egy kisebb polémia a topikon, lehet-e használni az egy számmal nagyobb méretet (ami érezhetően olcsóbb). Akkor és most is azt mondom, hogy NEM.

A gyári mérnökcsapatot nem okos dolog felülbírálni.
Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
Mike31
Vendég
« Új hozzászólás #21435 Dátum: 2014.09.14 vasárnap, 19:36:04 »

Nem annyira lényegtelen: az Mk2 gyári mérete 195/60R15.

Arról már lement egy kisebb polémia a topikon, lehet-e használni az egy számmal nagyobb méretet (ami érezhetően olcsóbb). Akkor és most is azt mondom, hogy NEM.

A gyári mérnökcsapatot nem okos dolog felülbírálni.

Nekem gyárilag 14" van meghatározva. Mekkor baj ha 15" rakok fel? Azt még bírja az erős futóművem?
Naplózva
fügelaci
Vendég
« Új hozzászólás #21436 Dátum: 2014.09.14 vasárnap, 19:40:21 »

Nem annyira lényegtelen: az Mk2 gyári mérete 195/60R15.

Arról már lement egy kisebb polémia a topikon, lehet-e használni az egy számmal nagyobb méretet (ami érezhetően olcsóbb). Akkor és most is azt mondom, hogy NEM.

A gyári mérnökcsapatot nem okos dolog felülbírálni.
Kösz a tanácsot, elgondolkodom. Jó, hogy van köztünk szakértő. Ez a fórum lényege, tanulni a szakértőtől, okosodni a tapasztaltabbtól.   worship worship worship
Naplózva
Mike31
Vendég
« Új hozzászólás #21437 Dátum: 2014.09.14 vasárnap, 19:42:02 »

Kösz a tanácsot, elgondolkodom. Jó, hogy van köztünk szakértő. Ez a fórum lényege, tanulni a szakértőtől, okosodni a tapasztaltabbtól.   worship worship worship

Így van. Osztom a véleményed!  wave  worship Ezért regiztem, nem társkeresés, vagy idő pocsékolás céljából... email

« Utoljára szerkesztve: 2014.09.14 vasárnap, 19:45:01 írta Mikee » Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #21438 Dátum: 2014.09.14 vasárnap, 20:31:41 »

Visszaolvasva a topikot, érdekes megfigyelések :-)

Megjegyzéseim:

1) kevés hétköznapi autósnak van igazi tapasztalata egyszerre ugyanolyan autón többféle gumival. Az emberek többsége azt a gumit ismeri, ami éppen az autóján van, azt is abban az állapotban (kor, mintamélység), ahogy éppen áll az adott gumi. Ez egyszerűen nem összehasonlítási alap. Minden ember egyenlő, de nem minden ember véleménye egyenlő a másikéval. Bocs.

2) az EU-matrica jelölésekkel kapcsolatosan elég sokat írtam a másik topikban. A lényeg: a méréseket minden esetben maga a gyár végzi, nem pedig egy független minősítő intézet. A mérések ugyan sztenderdizáltak, tehát így elvileg reprodukálhatóak, viszont a gumikról csak egy "pillanatfelvételt" mutatnak: adott külső hőmérsékleten, adott autón, adott útfelületen hogyan viselkednek. Az igazán jó gumik széles spektrumban képesek jól teljesíteni, és ez óriási különbség azokhoz képest, amiket kifejezetten a tesztkörülményekhez hangolnak.

3) a prémium gumik százalékosan ugyan érezhetően drágábbak a második vonalnál, de még a 205/55R16 méretben is csak egy fél tank üzemanyag ára a különbség egy normális másodvonalbeli és egy prémium gumiszett között. A prémiumok várhatóan tartósabbak lesznek (bár ez besorolás kérése is), élettartamuk alatt pedig kevésbé romlanak a jó tulajdonságaik. Mivel a fél tank üzemanyag ára ráadásul több szezonra oszlik el, valójában igen kicsi a kilométerre vetített felára a prémium gumiknak. 

(Fontos megjegyzés: én gyakorlatilag mindenféle gumit árulok a nagykereimen keresztül, és az árrés szempontjából nekem tényleg tök mindegy, mit adok el, mégis szívesebben ajánlom a prémium gyártmányokat. A saját autómon jelenleg a téli és nyári gumi is Misi.)
szia!
akkor ebben a méretben várom a véleményedet: 235/45/18 nyári

mond mit tud egy misi és mennyiért,és mit tud ezzel szemben egy kumho mennyiért.

amit én tudok,hogy a misi 62-65e/db ami ugyan azt kínálja mint a kumho 34/db-ért.ennyi azért messze nem fél tank különbség!ez 120.000ft!!!!!!
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #21439 Dátum: 2014.09.14 vasárnap, 22:33:57 »

ebben a méretben várom a véleményedet: 235/45/18 nyári
mond mit tud egy misi és mennyiért,és mit tud ezzel szemben egy kumho mennyiért.
amit én tudok,hogy a misi 62-65e/db ami ugyan azt kínálja mint a kumho 34/db-ért.ennyi azért messze nem fél tank különbség!ez 120.000ft!!!!!!

Ha elolvasod, amit írtam, ott a "fél tankos" példát kifejezetten a 205/55R16 méretre értettem, illetve az ennél kisebbekre.

Írtam, hogy a százalékos különbség magas lehet, és valóban, egy meglehetősen nagynak számító méretben már a forintosított különbség is magas.

Az áraidhoz én annyit tudok hozzászólni, hogy extrém példákat hozol. A mai napon a legnagyobb, és amúgy kifejezetten a jó árairól ismert webáruházban a legolcsóbb (akciós) Kumho gumi ára 44.381 ft, míg az akciótlan Misi Primacy 3 ára 57.271 ft volt.

http://startgumi.hu/tyresearch.php?w=235&h=45&d=18&b=0&t[]=1&s[]=1

Így a 120 ezer különbség már "csak" 51.560 ft.

Ez sem kevés, de hát itt tényleg malomkerekekről beszélünk, és akinek van 177.524 forintra egy szett Kumhóra, annak esetleg kisebb nehézséget okoz még 52 ezret hozzátenni, hogy Misiken autózhasson. (Hozzáteszem, én most ezt a Misit 53.990-ért tudnám hozni.)

Ez a különbség már ott megtérülhet, ha esetleg garanciális problémád támad a gumival. A Michelin egy komoly képviselettel, jelentős gyártókapacitással rendelkező cég Magyarországon, ezzel szemben a Kumho márkahátterére meglehetősen jellemző, amit akkor találsz, ha a kumho.hu oldalra kattintasz.... Vagy ha más módszerrel próbálod megtalálni a magyar oldalukat....

Szerinted mi a kimenetele annak az ügynek, ha van egy vitatott garanciális eseted a Kumhóval, és mi, ha a Misivel?

Ugyanez vonatkozik egy esetleges sérült gumi pótlására is. A Misinél egészen biztos kapsz ugyanolyan súly- és sebességindexű gumit 1-2 év múlva is, hiszen ők a teljes portfóliót forgalmazzák, míg a Kumhónál erre kisebb az esély, mert tőlük csak az éppen akciós gumikat hozzák be.

És akkor még nem is beszéltünk arról, hogy melyik guminak jobb a tapadás/élettartam aránya, illetve mennyire jön ki 1 km autózás gumiköltsége. Pont a Misi esetében valószínűnek tartom, hogy a km-költség - a magasabb várható futásteljesítmény miatt - nem lesz magasabb, viszont minden futott kilométeren élvezheted a nagyobb biztonságot.

Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #21440 Dátum: 2014.09.14 vasárnap, 22:47:17 »

Nekem gyárilag 14" van meghatározva. Mekkor baj ha 15" rakok fel? Azt még bírja az erős futóművem?
14,15,16 jó megfelelő váltóméret esetén.
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #21441 Dátum: 2014.09.15 hétfő, 06:27:46 »

Ha elolvasod, amit írtam, ott a "fél tankos" példát kifejezetten a 205/55R16 méretre értettem, illetve az ennél kisebbekre.

Írtam, hogy a százalékos különbség magas lehet, és valóban, egy meglehetősen nagynak számító méretben már a forintosított különbség is magas.

Az áraidhoz én annyit tudok hozzászólni, hogy extrém példákat hozol. A mai napon a legnagyobb, és amúgy kifejezetten a jó árairól ismert webáruházban a legolcsóbb (akciós) Kumho gumi ára 44.381 ft, míg az akciótlan Misi Primacy 3 ára 57.271 ft volt.

http://startgumi.hu/tyresearch.php?w=235&h=45&d=18&b=0&t[]=1&s[]=1

Így a 120 ezer különbség már "csak" 51.560 ft.

Ez sem kevés, de hát itt tényleg malomkerekekről beszélünk, és akinek van 177.524 forintra egy szett Kumhóra, annak esetleg kisebb nehézséget okoz még 52 ezret hozzátenni, hogy Misiken autózhasson. (Hozzáteszem, én most ezt a Misit 53.990-ért tudnám hozni.)

Ez a különbség már ott megtérülhet, ha esetleg garanciális problémád támad a gumival. A Michelin egy komoly képviselettel, jelentős gyártókapacitással rendelkező cég Magyarországon, ezzel szemben a Kumho márkahátterére meglehetősen jellemző, amit akkor találsz, ha a kumho.hu oldalra kattintasz.... Vagy ha más módszerrel próbálod megtalálni a magyar oldalukat....

Szerinted mi a kimenetele annak az ügynek, ha van egy vitatott garanciális eseted a Kumhóval, és mi, ha a Misivel?

Ugyanez vonatkozik egy esetleges sérült gumi pótlására is. A Misinél egészen biztos kapsz ugyanolyan súly- és sebességindexű gumit 1-2 év múlva is, hiszen ők a teljes portfóliót forgalmazzák, míg a Kumhónál erre kisebb az esély, mert tőlük csak az éppen akciós gumikat hozzák be.

És akkor még nem is beszéltünk arról, hogy melyik guminak jobb a tapadás/élettartam aránya, illetve mennyire jön ki 1 km autózás gumiköltsége. Pont a Misi esetében valószínűnek tartom, hogy a km-költség - a magasabb várható futásteljesítmény miatt - nem lesz magasabb, viszont minden futott kilométeren élvezheted a nagyobb biztonságot.


a garanciális ügyintézés a kereskedő feladata,nem a gyártóé.nincs miről beszélni.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #21442 Dátum: 2014.09.15 hétfő, 07:53:00 »

a garanciális ügyintézés a kereskedő feladata,nem a gyártóé.nincs miről beszélni.
és en még nem láttam olyat hogy egy gumit elismertek volna hogy rossz volt. A vége mindig user hiba
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #21443 Dátum: 2014.09.15 hétfő, 09:09:52 »

és en még nem láttam olyat hogy egy gumit elismertek volna hogy rossz volt. A vége mindig user hiba
Így születtél meg te is.  eplus2
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #21444 Dátum: 2014.09.15 hétfő, 09:48:32 »

a garanciális ügyintézés a kereskedő feladata,nem a gyártóé.nincs miről beszélni.

Ez elméletileg valóban így van, legalábbis annyiban, hogy a vásárlónak a kereskedőhöz kell fordulnia. A garanciát azonban a kisker-nagyker-importőr láncon keresztül végső soron maga a gyártó állja. Vitás esetekben éppen ezért a gyártó által delegált szakértő dönt, aki tipikusan az importőr alkalmazottja.

A gumis topikban sokszor leírtam már, hogy a gumi garanciája a felszereléssel gyakorlatilag véget ér. A felszerelés során kiderülnek az abroncs esetleges deformációi, sérülései, más hiányosságai. Amíg az abroncs nincs az autón, és ilyen problémák merülnek fel, egyértelműen jár a garanciális csere.

Az autóra szerelt gumik esetében ugyanakkor nagyon ritka az egyértelmű garanciális probléma. A praxisomban tizenév alatt két-három esetre emlékszem, ilyen volt például egy, a futófelület és az oldalfal találkozásánál megrepedezett abroncs, ami egyértelmű gyártási hiányosság volt, vagy egy, a peremhuzal-karika rossz zárásából eredő állandó nyomásvesztés. Ugyanakkor tucatszámra érkeznek a kétesélyes panaszok kisebb deformációkról, "éppen csak felparkoltam a járdára" típusú szálszakadásokról, felzajosodott gumikról, illetve szélsőségesen rövid idő alatt lekopott mintázatokról.

Ezekben az esetekben könnyű külső mechanikus behatással, rosszul beállított levegőnyomással, futómű hibával magyarázni a problémát - és tegyük a szívünkre a kezünket, az ilyen jellegű problémák hátterében gyakran valóban valamilyen külső körülmény (kátyú), vagy felhasználói hanyagság áll...

És éppen ezekben az esetekben nem mindegy az importőr hozzáállása. Bár vannak kivételek (például mostanában a Pirelli), de a prémium márkák képviselői nagy általánosságban lazábban ítélik meg a garanciális kérdéseket, hajlamosabbak a méltányossági alapú ügyintézésre, mert a vevő elégedettség sokszor hangsúlyosabb kérdés náluk. A Michelin Hungária ebből a szempontból ma kétségkívül a leginkább fogyasztóbarát hozzáállással közelíti meg a garanciális kérdéseket. (A Misi mellett a Hankook a másik olyan márka, ahol az átlagosnál jobb eredménnyel lehet az esetleges vitatott ügyekben is pozitív végkifejletet elérni.)

A nagy konszernek másod- és harmadmárkái (pl. Goodyear - Fulda, Sava, Debica; Michelin - kléber, BF Goodrich, Kormoran; Continental - Semperit, Uniroyal, Barum, Matador; Bridgestone - Firestone, Dayton) esetében a fő márkák garanciális eljárása működik, a független gyártók esetében azonban rettenetesen ki vagy szolgáltatva az aktuális importőrnek. A Falken, Kumho, Nokian, Toyo stb gumik műszakilag ugyan nem rosszak, de a márkahátterük finoman fogalmazva is vegyes. Mivel kicsi csapattal dolgoznak, velük minden bürokrácia, papírmunka kínszenvedés Magyarországon, egy garancia igény átfutása akár több hét is lehet (addig áll az autód?), ráadásul a kisebb piaci részesedés és az ezzel összefüggő kisebb árrés miatt eleve kevésbé is tudnak nagyvonalúak lenni.

Remélem már dereng, van-e összefüggés a (nem létező) magyar honlap és a garanciális ügyintézés gyorsasága és nagyvonalúsága között :-)

(És akkor itt még egy összefüggésre kitérhetnénk, az ügyfél kiszolgálás és a termékfejlesztés anyagi háttere közöttire, de az talán túl messze vezetne, és még ellentmondásosabb lenne.)
Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #21445 Dátum: 2014.09.15 hétfő, 09:59:48 »

Így születtél meg te is.  eplus2
sőt ha apám Misit használt volna biztosan nem vagyok
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #21446 Dátum: 2014.09.15 hétfő, 10:01:58 »

sőt ha apám Misit használt volna biztosan nem vagyok
Az biztos, mert Misi nem tudott volna teherbe esni!  hehe
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #21447 Dátum: 2014.09.15 hétfő, 10:10:01 »

Az biztos, mert Misi nem tudott volna teherbe esni!  hehe

 laugh
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
titta
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3584



« Új hozzászólás #21448 Dátum: 2014.09.15 hétfő, 10:16:34 »

Kösz a tanácsot, elgondolkodom. Jó, hogy van köztünk szakértő. Ez a fórum lényege, tanulni a szakértőtől, okosodni a tapasztaltabbtól.   worship worship worship

Az egyik, hogy MK-III-ra vettem a dunlopot, szerintem nagyon jó, amikor vettem épp tesztgyőztes volt. Igaz én 205/55R16-os méretben használom.
A másik a más méret használatára: páromnak egy Ford Fusion 1.4 TDCI kocsija van. Ez a felszereltség gyárilag 195/60 R15 mit amit elméletileg Neked is írtak. Én is 195/65 R15-öt vettem rá, mert egyrészt jóval olcsóbb, másrészt egy másik felszereltségi szintet meg már ezzel a mérettel adtak ki. A műszeregységében van is rá lehetőség hogy szoftveresen át lehessen állítani, mert most ugyi kicsit mást mutat a sebességmérő. Jelen esetben pontos. De nem feltétlen baj ha mást teszel rá, meg kell nézni szerintem hogy szerelik-e azzal a mérettel gyárilag. Ha igen, akkor nyugodtan rakd rá. Szerintem.
Naplózva

Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI 140 163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #21449 Dátum: 2014.09.15 hétfő, 10:29:46 »

Ez elméletileg valóban így van, legalábbis annyiban, hogy a vásárlónak a kereskedőhöz kell fordulnia. A garanciát azonban a kisker-nagyker......

ennyit nem ér meg 100e ft a részemre.ennyi.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Oldalak: 1 ... 422 423 424 425 426 427 428 [429] 430 431 432 433 434 435 436 ... 555   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.068 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.