Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.06.29 szombat, 03:55:22 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 306 307 308 309 310 311 312 [313] 314 315 316 317 318 319 320 ... 798   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK4 Általános kérdések  (Megtekintve 11264029 alkalommal)
0 Felhasználó és 60 vendég van a témában
doszi_zeg
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2726



E-mail
« Új hozzászólás #15600 Dátum: 2013.04.21 vasárnap, 20:23:15 »

Szerintetek érdemes drágábbat választani go szűrőből, motorolajszűrőből meg levegő szűrőből?
Vagy ha 15ezer km-ként cserélgetem őket az olajjal együtt, akkor tök mind1 mennyire márkás?
Főként a go szűrőről érdekel a véleményetek. worship
Naplózva

MKIV. 1.8 TDCI Trend
Pioneer DEH-6400BT fejegység, Kicx STC 6.2 hangszórók, LED-es kilincsvilágítás és csomagtéri világítás (Cs12)
tomeed
Vendég
« Új hozzászólás #15601 Dátum: 2013.04.21 vasárnap, 20:36:52 »

Miért a csomiba? Hozzápókolod a többihez Smiley
vigyor3, na az aztán már a legalja Smiley
De kipróbálom Smiley
Naplózva
Cs12
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5605



« Új hozzászólás #15602 Dátum: 2013.04.21 vasárnap, 20:37:06 »

Szerintetek érdemes drágábbat választani go szűrőből, motorolajszűrőből meg levegő szűrőből?
Vagy ha 15ezer km-ként cserélgetem őket az olajjal együtt, akkor tök mind1 mennyire márkás?
Főként a go szűrőről érdekel a véleményetek. worship

Bosch és Mann-nál ne add alább. Egy dolog, h 15K-ként cseréled, de igen érzékenyek a CI-k. Még a DI-knél is van olyan, aki 10K-ként cseréli a szűrőket. Ezen nem érdemes spórolnod. Holnap majd össze kéne futnunk a papírok miatt!  wave
Naplózva

2016.06. MKV 2.0 TDCI BiTurbo ST-Line, 211LE, FULL

Ex:2009.08. MKIV 2.0 TDCI Titanium-S, 165LE CHIP, Automata, EGR+DPF OFF, FULL
Ex:2001.11. MKIII 2.0 TDDI GHIA,150LE,CHIP(BUNYEK),EGR OFF, FULL
doszi_zeg
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2726



E-mail
« Új hozzászólás #15603 Dátum: 2013.04.21 vasárnap, 20:59:26 »

Bosch és Mann-nál ne add alább. Egy dolog, h 15K-ként cseréled, de igen érzékenyek a CI-k. Még a DI-knél is van olyan, aki 10K-ként cseréli a szűrőket. Ezen nem érdemes spórolnod. Holnap majd össze kéne futnunk a papírok miatt!  wave
A szerelőm is a Bosch-t ajánlotta, azt mondta Ő is hogy annál ne adjam lejjebb!!!
Írtam p.ü.-t!
Naplózva

MKIV. 1.8 TDCI Trend
Pioneer DEH-6400BT fejegység, Kicx STC 6.2 hangszórók, LED-es kilincsvilágítás és csomagtéri világítás (Cs12)
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6478


E-mail
« Új hozzászólás #15604 Dátum: 2013.04.21 vasárnap, 21:10:58 »

En is! De azok annyira dragak h a kulonbozetbol elmentunk egy hetre Dahabra szorfozni. nyes
Nézz kicsit körül, nem csak a thule létezik...
http://www.tetoboxshop.hu/product.php?id=115&cat=14, ehhez mit szólnál?
Amúgy meg egy szép mondeora, nehogy vmi gagyit vegyél.
OFF: Buy the way: vagy két éve jöttünk hazaféle. Megálltunk egy benzinkútnál a "hűtővizet" leengedni. 50cent/fő volt a wc, olyan kapus beengedős megoldás. Anyuka+nagylány szorosan egymás mögött 1x-re bement. Ez még hagyján. Kinn a parkolóban láttuk, hogy Cayenne voltak, rajta egy min. 20 éves tök égő síbox. Nem vagyok egy igazán sznob, de azért egy 30 millás autóra egy ilyet feltenni...
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6478


E-mail
« Új hozzászólás #15605 Dátum: 2013.04.21 vasárnap, 21:14:47 »

Jó lenne a 4,5 liter, de illúzióim nincsenek. Jelenleg egy Lacetti 1,6 van, ami 110nél eszik 7,5 liter benzint. Bővül a család, így nagy csomagtér kell+ megbízható autó. 5-6 literes fogyasztás már isteni. Ezért is esett a mondeora a választás. Nem elhanyagolható,h heti 1200km-t megyek vele (2x600km).
Inkább 6-6,5, bár a 140lovasnál 7 körüli átlag. Persze nem 110-nél... Amúgy ugyanakkora kaszninál a gyengébb motor megvételkor olcsóbb, de később a tankoláskor "ráfizetsz".
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #15606 Dátum: 2013.04.21 vasárnap, 21:17:21 »

Bosch és Mann-nál ne add alább. Egy dolog, h 15K-ként cseréled, de igen érzékenyek a CI-k. Még a DI-knél is van olyan, aki 10K-ként cseréli a szűrőket. Ezen nem érdemes spórolnod. Holnap majd össze kéne futnunk a papírok miatt!  wave
Aki így csinál az nem jót tesz motorral hanem rosszat. Egy szűrő élettartam során a pont javul a szűrőképessége az áttörési pontig. Azaz egyre kisebb szennyeződéseket enged csak át. Pl. egy 19ekm-t ment szűrő kisebb szennyeződéseket fog átengedni mint egy új vagy akár egy 10ekm-et használt.
Naplózva
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6478


E-mail
« Új hozzászólás #15607 Dátum: 2013.04.21 vasárnap, 21:25:33 »

Aki így csinál az nem jót tesz motorral hanem rosszat. Egy szűrő élettartam során a pont javul a szűrőképessége az áttörési pontig. Azaz egyre kisebb szennyeződéseket enged csak át. Pl. egy 19ekm-t ment szűrő kisebb szennyeződéseket fog átengedni mint egy új vagy akár egy 10ekm-et használt.
ŐŐŐŐŐŐ, miért is? Bár nem tudom, hány mikronos a "szűrőpapír" egy go szűrőbe, de feltételezem, hogy 0,5. Ebben az esetben a szűrőn, minden ami átfér a lukon, átmegy. Amennyiben a szűrő lassan "tömődik", akkor is átengedi minden 0,5 alatti részecskét, csak egy idő után kevesebbet, kevesebbet... majd végleg eldugul. Na ekkor már biztosan cserélni kell. Ebben az esetben nem a méret a meghatározó, hanem a mennyiség... Cheesy
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48469



« Új hozzászólás #15608 Dátum: 2013.04.21 vasárnap, 21:27:15 »

ŐŐŐŐŐŐ, miért is? Bár nem tudom, hány mikronos a "szűrőpapír" egy go szűrőbe, de feltételezem, hogy 0,5. Ebben az esetben a szűrőn, minden ami átfér a lukon, átmegy. Amennyiben a szűrő lassan "tömődik", akkor is átengedi minden 0,5 alatti részecskét, csak egy idő után kevesebbet, kevesebbet... majd végleg eldugul. Na ekkor már biztosan cserélni kell. Ebben az esetben nem a méret a meghatározó, hanem a mennyiség... Cheesy
2mikronos
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #15609 Dátum: 2013.04.21 vasárnap, 21:29:58 »

Nekem könnyebb, mert én majd csak most fogok venni, tehát elég jól felhomályosíthatom magam, na meg nekem cross bringám van (most még, de kap majd 50-es gumikat és 29-es mtb lesz majd belőle...  Cheesy), Anyának tracking.
Ezeknek meg egyenes a váza. Amúgy én az alul sines bringaszállítot proferálom!
nekem is az teccik, de drága. évente 2-3 alkalomra nem éri meg nekem.  meg abból csak olyat szabad venni ami dönthető.
« Utoljára szerkesztve: 2013.04.21 vasárnap, 21:38:45 írta Dentcraft » Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
doszi_zeg
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2726



E-mail
« Új hozzászólás #15610 Dátum: 2013.04.21 vasárnap, 21:31:42 »

Aki így csinál az nem jót tesz motorral hanem rosszat. Egy szűrő élettartam során a pont javul a szűrőképessége az áttörési pontig. Azaz egyre kisebb szennyeződéseket enged csak át. Pl. egy 19ekm-t ment szűrő kisebb szennyeződéseket fog átengedni mint egy új vagy akár egy 10ekm-et használt.
Akkor Te hány km után cseréled??
Naplózva

MKIV. 1.8 TDCI Trend
Pioneer DEH-6400BT fejegység, Kicx STC 6.2 hangszórók, LED-es kilincsvilágítás és csomagtéri világítás (Cs12)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48469



« Új hozzászólás #15611 Dátum: 2013.04.21 vasárnap, 21:33:57 »

Akkor Te hány km után cseréled??

amennyi a gyári ciklus. 60e km.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6478


E-mail
« Új hozzászólás #15612 Dátum: 2013.04.21 vasárnap, 21:35:16 »

nekem is az teccik, de drága. évente 2-3 alkalomra nem éri meg nekem.  meg abból csdak olyat szabad venni ami dönthető.
Megbízható egyéneknek, ha nekem éppen nem kell, 1-2 láda sör bérleti díj ellenében szívesen kölcsönadom.  Cheesy Cheesy Viszont csak 3 bringásat veszek.
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #15613 Dátum: 2013.04.21 vasárnap, 21:40:53 »

Megbízható egyéneknek, ha nekem éppen nem kell, 1-2 láda sör bérleti díj ellenében szívesen kölcsönadom.  Cheesy Cheesy Viszont csak 3 bringásat veszek.
hát, ha a szomszéd utcában laksz  smile
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6478


E-mail
« Új hozzászólás #15614 Dátum: 2013.04.21 vasárnap, 21:52:02 »

hát, ha a szomszéd utcában laksz  smile
Ha meglesz, úgy is lesz róla egy autós (nyári) kép (a téli, az síboxos), aztán meg +oldjuk...
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #15615 Dátum: 2013.04.21 vasárnap, 21:54:03 »

ŐŐŐŐŐŐ, miért is? Bár nem tudom, hány mikronos a "szűrőpapír" egy go szűrőbe, de feltételezem, hogy 0,5. Ebben az esetben a szűrőn, minden ami átfér a lukon, átmegy. Amennyiben a szűrő lassan "tömődik", akkor is átengedi minden 0,5 alatti részecskét, csak egy idő után kevesebbet, kevesebbet... majd végleg eldugul. Na ekkor már biztosan cserélni kell. Ebben az esetben nem a méret a meghatározó, hanem a mennyiség... Cheesy
Se a méret se az elmélet nem talált.  Undecided Egy 2 mikronos mélységi szűrő tehát ami nem olyan mint a szita hanem pl a mondeo gázolajszűrőjének  egyre javulni fog a szűrőképessége azaz a normál 2 mikronnál is kissebb szemcséket is meg fogja fogni mert a szűrőn fennakadt szemcsék egyre kisebeket fognak csak átengedni. Az áttőrési pont nem az hogy ott teljesen eldugul a szűrő ( az  parafintol lehet) vagy átszakad hanem ott a nagyon sok kirakodott szennyeződés miatt annyira leszűkül az átáramló keresztmetszet hogy meg fog nőni az áramlási sebesség a szűrőn belül és így le tudja szakítani a szűrőről a szennyeződést.
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #15616 Dátum: 2013.04.21 vasárnap, 21:55:13 »

Akkor Te hány km után cseréled??

Gyári ajánlás szerint 60ekm. Így van ez az MKIII-asnál is és így van a IV-esnél is.
Naplózva
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6478


E-mail
« Új hozzászólás #15617 Dátum: 2013.04.21 vasárnap, 22:13:19 »

Se a méret se az elmélet nem talált....
Ez világos. De ha már ennyire belemegyünk a szűréstechnikába, kérdezem: miért épp 2 mikronos az a szűrő? Más dieseleknél is ennyi? Egyáltalán: nem az a fontos, hogy 2 mikronnál nagyobb részek ne kerüljenek az adagoló rendszerbe?
Ez a szűrő feladata. (pont) Ha ennél kisebbek sem mennek át, az persze jobb (lehet), de 2 mikronnál valószínűleg nem "optimális" finomabb szűrőt betenni, mert hamar eldugul. 2 mikron a határ, ehhez tartozik egy megfelelő go mennyiség, ennek át kell mennie a szűrőn. Kimérték vagy kiszámolták, hogy normál esetben 60ekm a szűrőcsere ciklus. Szerintem, ha vki 10ekm-enként cseréli biztosan nem árt a motornak, mert akik a szűrőt kiválasztrották, azok csak erre a 2 mikronra tudtak méretezni, hacsak más "empirikus" képletet nem vettek figyelembe...
Na akkor ezt most jól megszűrtük...
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
tomeed
Vendég
« Új hozzászólás #15618 Dátum: 2013.04.21 vasárnap, 22:33:32 »

Tömeggyártás nem úgy müxik, hogy egy Man szűrő Mondeoban kibír 90 ezer km-t simán, de még 120 -as is el kell mennie?
Ezért legyen a csere ciklus 60 ezer, mert így tuti a tuti, a 3szigma meg a tököm tudja mi minden, hogy az összes tulaj ki fogja cserélni és nem okoz gondot majd a motornak ezzel.
Ergo, hülye biztos a rendszer.
Tehát a 60 ezer egy alul méretezett csere intervallum.
Olyan, mint a 200 ezres vezérlés csere, simán elmegy az 300 kilót is, de alul kell méretezni, hiszen ha nem teszik a sok ökőr maxra futtatná az autót és vinné vissza reklamálva  nyes
Naplózva
tomeed
Vendég
« Új hozzászólás #15619 Dátum: 2013.04.21 vasárnap, 22:34:29 »

Nézz kicsit körül, nem csak a thule létezik...
http://www.tetoboxshop.hu/product.php?id=115&cat=14, ehhez mit szólnál?
Amúgy meg egy szép mondeora, nehogy vmi gagyit vegyél.
OFF: Buy the way: vagy két éve jöttünk hazaféle. Megálltunk egy benzinkútnál a "hűtővizet" leengedni. 50cent/fő volt a wc, olyan kapus beengedős megoldás. Anyuka+nagylány szorosan egymás mögött 1x-re bement. Ez még hagyján. Kinn a parkolóban láttuk, hogy Cayenne voltak, rajta egy min. 20 éves tök égő síbox. Nem vagyok egy igazán sznob, de azért egy 30 millás autóra egy ilyet feltenni...

Én már nem veszek semmit, már elnyaraltam a különbözetet Smiley
Ez tökéletesen megfelel, ennél jobb nem kell, minek?
Naplózva
enginedriver
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 107



« Új hozzászólás #15620 Dátum: 2013.04.22 hétfő, 00:27:36 »

Inkább 6-6,5, bár a 140lovasnál 7 körüli átlag. Persze nem 110-nél... Amúgy ugyanakkora kaszninál a gyengébb motor megvételkor olcsóbb, de később a tankoláskor "ráfizetsz".

Evvel is egyet kell, hogy értsek. (Hozzáteszem:sajnos)
Ha ennyire fontos a fogyasztás, (és ha ez az elsődleges szempontod) akkor nem hiszem, hogy ez lesz a Te autód. Nekem még egyik Fordomhoz sem rohant a benzinkutas, hogy lefejtse az autómból a felesleges üzemanyagot. Inkább javasolnám valamelyik japán márkát. A Mondeo számomra egy olyan autó amit jó vezetni, tetszik kívül-belül, valamint kellően tágas utastérrel szolgál. Mindezt olyan fogyasztás mellett, ami ugyan nem egy "álomfogyi" , de elfogadható keretek között van.
Mondom ezt úgy, hogy nyíltan elfogult vagyok a márka iránt. Lehet, hogy ez egy becsípődés nálam, de ugyebár senki sem tökéletes... szomoru1
« Utoljára szerkesztve: 2013.04.22 hétfő, 01:00:32 írta enginedriver » Naplózva

Ford Mondeo MKV 2.0 TDCi Turnier Business
Deep Impact Blue

enginedriver
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 107



« Új hozzászólás #15621 Dátum: 2013.04.22 hétfő, 00:49:20 »

Felmerült bennem néhány kérdés, az imént megvitatottak alapján:
1. Mennyibe kerül egy gyárival megegyező (vagy jobb) minőségű gázolajszűrő csere a munkadíjjal együtt?
2. Mennyibe kerül az üzemanyag-szivattyú és a CR elemek cseréje munkadíjjal együtt?
3. Átlagosan mennyi megtett kilométer után kell a CR-rendszert cserélni?
4. Vajon mennyivel növeli (ha növeli) a sűritett Go.-szűrő csere a CR-rendszer élettartamát?
5. Milyen idős lesz az autó (átlagos felhasználás mellett) mire a rendszert cserélni kell?
6. Hanyadik "MK" Mondeo verzió fog addigra szaladgálni az utakon?
.
.
.
7. Mennyi egyéb hasznos dolog van az életben, (a családon túl) amire el lehet költeni az extra Go-szűrő cserék árát?

Szóval értem én, hogy gőzgép, de mi hajtja? Huh?
Naplózva

Ford Mondeo MKV 2.0 TDCi Turnier Business
Deep Impact Blue

enginedriver
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 107



« Új hozzászólás #15622 Dátum: 2013.04.22 hétfő, 00:59:39 »

Szerintetek érdemes drágábbat választani go szűrőből, motorolajszűrőből meg levegő szűrőből?
Vagy ha 15ezer km-ként cserélgetem őket az olajjal együtt, akkor tök mind1 mennyire márkás?
Főként a go szűrőről érdekel a véleményetek. worship
Az én véleményem szerint azok a mérnökök, akik ezt a rendszert (jó pénzért) kifejlesztették azért nem olyan butácskák, hogy ne tudnák miből mennyi és mikor esedékes.
Száz szónak is egy a vége: gyárit, és akkor, ha eljött az ideje.
Szerintem...
Naplózva

Ford Mondeo MKV 2.0 TDCi Turnier Business
Deep Impact Blue

blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6478


E-mail
« Új hozzászólás #15623 Dátum: 2013.04.22 hétfő, 07:16:12 »

Az én véleményem szerint azok a mérnökök, akik ezt a rendszert (jó pénzért) kifejlesztették azért nem olyan butácskák, ...
Ha ismersz nem olyan butácska mérnököt, aki ingyen dolgozik, küldd hozzám, amúgy is van felvétel... Cheesy
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
tomeed
Vendég
« Új hozzászólás #15624 Dátum: 2013.04.22 hétfő, 08:12:28 »

Áruljátok el ki vásárol Mondeot mostanában?  vigyor3

http://kepfeltoltes.hu/view/130422/20130422_073708_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Naplózva
tomeed
Vendég
« Új hozzászólás #15625 Dátum: 2013.04.22 hétfő, 08:19:26 »

Felmerült bennem néhány kérdés, az imént megvitatottak alapján:
1. Mennyibe kerül egy gyárival megegyező (vagy jobb) minőségű gázolajszűrő csere a munkadíjjal együtt?
2. Mennyibe kerül az üzemanyag-szivattyú és a CR elemek cseréje munkadíjjal együtt?
3. Átlagosan mennyi megtett kilométer után kell a CR-rendszert cserélni?
4. Vajon mennyivel növeli (ha növeli) a sűritett Go.-szűrő csere a CR-rendszer élettartamát?
5. Milyen idős lesz az autó (átlagos felhasználás mellett) mire a rendszert cserélni kell?
6. Hanyadik "MK" Mondeo verzió fog addigra szaladgálni az utakon?
.
.
.
7. Mennyi egyéb hasznos dolog van az életben, (a családon túl) amire el lehet költeni az extra Go-szűrő cserék árát?

Szóval értem én, hogy gőzgép, de mi hajtja? Huh?


1. Szűrő vagy 7 ezer+ 2ezer munkadíj, ha nem szakszervizbe viszed.
2. nagyon drága, MK3-ba 200 ezer körül volt az ősszel Smiley
3. Az autóban 300 ezer km volt, de nem azért kellett cserélni mert behalt a szivattyú, hanem mert nem odafigyelés miatt szétmállott a GO szűrő és tönkre vágott mindent. A szűrőbe 150 ezer km volt kb  rinya. Az autó 2004es nem face liftes Mondi. Ha odafigyel az ember erre, tuti kimegy a világból is az autó, hamarabb fexik majd ki más ami miatt bontásra ítéltetik majd a kocsi.
4. Ezt nem tudom, hogy növeli -e, de biztos nem árt neki ha be vannak tartva a csere intervallumok, ráadásul nem egy drága mutatványról van szó.
Naplózva
Arabic
Vendég
« Új hozzászólás #15626 Dátum: 2013.04.22 hétfő, 09:53:29 »

Áruljátok el ki vásárol Mondeot mostanában?  vigyor3

http://kepfeltoltes.hu/view/130422/20130422_073708_www.kepfeltoltes.hu_.jpg


a hátsó emeletinek elfogadnám a felnijét, légyszilégyszi  vigyor3 vigyor3 vigyor3
Naplózva
enginedriver
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 107



« Új hozzászólás #15627 Dátum: 2013.04.22 hétfő, 10:28:14 »

Ha ismersz nem olyan butácska mérnököt, aki ingyen dolgozik, küldd hozzám, amúgy is van felvétel... Cheesy

Természetesen nem a mérnökök fizetésére gondoltam, (nem szoktam más zsebében turkálni) hanem a project-be öntött összegre.  wave

Tomeed:
A 150-ezer egy nüansznyival több, mint a 60, szóval elég nagy, drága, és szomorú "baki" történt az általad említett autóval.
Ha 15e-nként cserélteti doszi-zeg a szűrőt br. 9E-ért, akkor gyakorlatilag 36E simán megy neki a levesbe egy normális csereperiódushoz képest. Ami ugye nem az én dolgom, csak felesleges pénzkidobás ahhoz képest, amire az autónak szüksége van.
Persze kinek a Pap, kinek a Pappné és van akinek a paplan.

Szerintem nem jó a "gyengébb minőségüt gyakrabban" vagy a "jobb minőségüt ritkábban" elmélet.
Naplózva

Ford Mondeo MKV 2.0 TDCi Turnier Business
Deep Impact Blue

doszi_zeg
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2726



E-mail
« Új hozzászólás #15628 Dátum: 2013.04.22 hétfő, 16:40:44 »

Természetesen nem a mérnökök fizetésére gondoltam, (nem szoktam más zsebében turkálni) hanem a project-be öntött összegre.  wave

Tomeed:
A 150-ezer egy nüansznyival több, mint a 60, szóval elég nagy, drága, és szomorú "baki" történt az általad említett autóval.
Ha 15e-nként cserélteti doszi-zeg a szűrőt br. 9E-ért, akkor gyakorlatilag 36E simán megy neki a levesbe egy normális csereperiódushoz képest. Ami ugye nem az én dolgom, csak felesleges pénzkidobás ahhoz képest, amire az autónak szüksége van.
Persze kinek a Pap, kinek a Pappné és van akinek a paplan.

Szerintem nem jó a "gyengébb minőségüt gyakrabban" vagy a "jobb minőségüt ritkábban" elmélet.
Nem cserélgettem 15e km-ként, csak kíváncsi voltam ki hogy szokta, m nem szeretnék kidob pénzt feleslegesen rá, ahogy azt Te is írtad!  vigyor3
Egyébként most vmi 5ezer Ft-os van benne, de h milyen márkájú nem tudom, m ez akkor lett cserélve, mikor volt ez a légtömegmérő mizéria a kocsimnál.
De akkor majd sztem a köv. olaj cserés akciómnál cserélem le, szal 30ezer km után. Mivel nem gyári meg nem Bosch én nem várok vele 60ezer km-t!

Most cseréltettem egyébként vezérműszíjat is 163ezer km-nél, de nem nagyon látszott elkopottnak (inkább a görgője), szal még az is bírta volna, de jobb az elővigyázatosság!  nyes
Naplózva

MKIV. 1.8 TDCI Trend
Pioneer DEH-6400BT fejegység, Kicx STC 6.2 hangszórók, LED-es kilincsvilágítás és csomagtéri világítás (Cs12)
tomeed
Vendég
« Új hozzászólás #15629 Dátum: 2013.04.22 hétfő, 19:53:21 »

A plafonban lévő lámpám kontakt hibás volt.
Kiszedtem, megcsináltam, azóta volt rossz mikor kicserélték a szélvédőt, akkor valamelyik saru kapott egy sallert, aztán néha néha előjött, hogy nem kapcsolt le a belső lámpa ha a moci bepöccent.
Na erre most meg a narancssárga LED-ek nem világítanak, szétszedtem, szakadásmérővel megnéztem, a LED-ek jók, az ellenállás jó (legalábbis tudtam mérni ellenállást, viszont elfelejtettem megnézni, hogy hány ohmos) ami benne van, zeuszt kap, és mégsem világít.
Biztosítékok okésok, kicsipogtam az összeset Smiley

Van valami ötlet?
Naplózva
cssl
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 187


E-mail
« Új hozzászólás #15630 Dátum: 2013.04.22 hétfő, 20:04:40 »

Részemről 10.000 km-ként cserélem a gázolajszűrőt, igaz az elmúlt 150.000 km. alatt még kúton nem tankoltam.
Naplózva

MK5 - 2016 2.0 TDci 180LE Power Shift Hatchback Ruby Red
ex: MK4 - 2011  2.0 TDci  Power Shift lunar sky 5 ajtós
ex: Mk4 - 2008 2.0 TDci kék kombi
ex: Mk3 - 2006 2.0 TDci szürke kombi
ex: Mk2 - 2002 1.8 TD lila kombi
csaba271
Vendég
« Új hozzászólás #15631 Dátum: 2013.04.22 hétfő, 20:10:34 »

Evvel is egyet kell, hogy értsek. (Hozzáteszem:sajnos)
Ha ennyire fontos a fogyasztás, (és ha ez az elsődleges szempontod) akkor nem hiszem, hogy ez lesz a Te autód. Nekem még egyik Fordomhoz sem rohant a benzinkutas, hogy lefejtse az autómból a felesleges üzemanyagot. Inkább javasolnám valamelyik japán márkát. A Mondeo számomra egy olyan autó amit jó vezetni, tetszik kívül-belül, valamint kellően tágas utastérrel szolgál. Mindezt olyan fogyasztás mellett, ami ugyan nem egy "álomfogyi" , de elfogadható keretek között van.
Mondom ezt úgy, hogy nyíltan elfogult vagyok a márka iránt. Lehet, hogy ez egy becsípődés nálam, de ugyebár senki sem tökéletes... szomoru1

Fontos a fogyasztäs, de a 5,5-6-6,5 szämomra jo. Mär hallottam olyat is,h külföldön kevesebbet eszik az auto...mit ad isten. Amugy benzinesnel en is tapasztaltam...minden összeesküveselmeletet mellözve. Smiley A bövülö csalädnak nagy es megbizhato auto kell, ami meg is fizethetö. Amugy ovatos közlekedö vagyok. Penztarca az elsö. Az sem elhanyagolhato,h A-B pont között vegig autopalya van, minimälis varossal.  Mär csak az auto kene,h keznel legyen. Sad Pesten tudtok olyan szervizt ahol viszonylag olcson es gyorsan lecserelik az olajat es megbizhatoak is?
Naplózva
gabor-82
Vendég
« Új hozzászólás #15632 Dátum: 2013.04.22 hétfő, 21:51:27 »

Sziasztok!
Kb 2 hete bedöglött a klímám, elvittem klímáshoz, átnézte minden rendben, rádugta a számítógépet, és kidobta hibának a hűtőventilátor 1. vezérlő áramkörét szakadtnak. Ki kell cserélni a ventilátor vezérlő modult. Beraktunk kettőt is, egyik sem jó. Hibakód kiütése után kb kettő másodpercig megy a klíma, aztán hibakód be, és megáll a kompresszor. Feszültség van a vezetékekben autóvillamossági szerint. Volt már valakinek hasonló hibája? Előre is köszönöm a válaszokat. Üdv: Gábor. help
Naplózva
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4943



E-mail
« Új hozzászólás #15633 Dátum: 2013.04.22 hétfő, 21:53:34 »

Sziasztok!
Kb 2 hete bedöglött a klímám, elvittem klímáshoz, átnézte minden rendben, rádugta a számítógépet, és kidobta hibának a hűtőventilátor 1. vezérlő áramkörét szakadtnak. Ki kell cserélni a ventilátor vezérlő modult. Beraktunk kettőt is, egyik sem jó. Hibakód kiütése után kb kettő másodpercig megy a klíma, aztán hibakód be, és megáll a kompresszor. Feszültség van a vezetékekben autóvillamossági szerint. Volt már valakinek hasonló hibája? Előre is köszönöm a válaszokat. Üdv: Gábor. help
Egy kérdés egy helyre! police police
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
gabor-82
Vendég
« Új hozzászólás #15634 Dátum: 2013.04.22 hétfő, 22:04:23 »

Egy kérdés egy helyre! police police
OK.
Naplózva
Carel
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 34


« Új hozzászólás #15635 Dátum: 2013.04.22 hétfő, 22:56:23 »

Sziasztok!
Kb 2 hete bedöglött a klímám, elvittem klímáshoz, átnézte minden rendben, rádugta a számítógépet, és kidobta hibának a hűtőventilátor 1. vezérlő áramkörét szakadtnak. Ki kell cserélni a ventilátor vezérlő modult. Beraktunk kettőt is, egyik sem jó. Hibakód kiütése után kb kettő másodpercig megy a klíma, aztán hibakód be, és megáll a kompresszor. Feszültség van a vezetékekben autóvillamossági szerint. Volt már valakinek hasonló hibája? Előre is köszönöm a válaszokat. Üdv: Gábor. help

Igen.
Múlt héten.
ECU és a ventillátor vezérlo elektronika között lévo lila színü vékony vezetéket kell kicserélni.
A kábelkorbácsban kidörzsölték a vastagabbak a kanyarban.
Elég, ha korrodált, már akkor is lesz hibaüzenet.
Naplózva
zenész
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 99



E-mail
« Új hozzászólás #15636 Dátum: 2013.04.23 kedd, 10:59:11 »

Sziasztok!

Néhány kérdésben szeretném a véleményeteket kérni.

Honnan lehet tudni hogy a dpf regenerál ? Kiírja a műszerfalon , vagy egyéb módon jelzi....
Ha  elindul a regenerálás mit kell csinálni ?
Az első üléseket ki akarom venni, le kell-e venni az aksi sarut emiatt?

Előre köszönöm a válaszokat.  Zenész
Naplózva

Ford Mondeo MKIV 2.0 Fl.titánium 140 HP (2010.11.)
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #15637 Dátum: 2013.04.23 kedd, 11:42:12 »

Sziasztok!

Néhány kérdésben szeretném a véleményeteket kérni.

Honnan lehet tudni hogy a dpf regenerál ? Kiírja a műszerfalon , vagy egyéb módon jelzi....
Ha  elindul a regenerálás mit kell csinálni ?
Az első üléseket ki akarom venni, le kell-e venni az aksi sarut emiatt?

Előre köszönöm a válaszokat.  Zenész
Ha facelift előtti, akkor megugrik a fogyasztása meg meg más a hangja a kipugogónak .  A facelift utániaknál nehéz észrevenni, csak ha nyomsz éppen egy telitalpas gázt és látsz magad mögött egy pamacsot akkor regenerál valószínű.
Naplózva
tomeed
Vendég
« Új hozzászólás #15638 Dátum: 2013.04.23 kedd, 11:56:10 »

Sziasztok!

Néhány kérdésben szeretném a véleményeteket kérni.

Honnan lehet tudni hogy a dpf regenerál ? Kiírja a műszerfalon , vagy egyéb módon jelzi....
Ha  elindul a regenerálás mit kell csinálni ?
Az első üléseket ki akarom venni, le kell-e venni az aksi sarut emiatt?

Előre köszönöm a válaszokat.  Zenész

Nem ír ki semmit, morcos hangja lesz, észre fogod venni.

Ha bátor vagy nem kell levenni, de mivel ez egy mozdulat nem áll semmiből leszedni a sarut.
Ha a betétek cseréje miatt akarod kivenni az üléseket, akkor ahhoz nem kell asztalra tenni őket, simán bent az autóban hozzáférsz a csavarokhoz, csak a padlólemezről kell leszedni az üléseket.
Naplózva
tomeed
Vendég
« Új hozzászólás #15639 Dátum: 2013.04.23 kedd, 12:45:13 »

LED probléma megoldva (remélem), az egyik narancssárga ledet hazavágtam, szóval csere.
Remélem, hogy csak ez volt a baja, ma kiderül ha beborul.
Naplózva
zenész
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 99



E-mail
« Új hozzászólás #15640 Dátum: 2013.04.23 kedd, 14:03:44 »

Ha facelift előtti, akkor megugrik a fogyasztása meg meg más a hangja a kipugogónak .  A facelift utániaknál nehéz észrevenni, csak ha nyomsz éppen egy telitalpas gázt és látsz magad mögött egy pamacsot akkor regenerál valószínű.
2010.11 havi nappali fénnyel

Kösz a választ.
 
zenész
Naplózva

Ford Mondeo MKIV 2.0 Fl.titánium 140 HP (2010.11.)
zenész
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 99



E-mail
« Új hozzászólás #15641 Dátum: 2013.04.23 kedd, 14:08:56 »

Nem ír ki semmit, morcos hangja lesz, észre fogod venni.

Ha bátor vagy nem kell levenni, de mivel ez egy mozdulat nem áll semmiből leszedni a sarut.
Ha a betétek cseréje miatt akarod kivenni az üléseket, akkor ahhoz nem kell asztalra tenni őket, simán bent az autóban hozzáférsz a csavarokhoz, csak a padlólemezről kell leszedni az üléseket.
Van-e valami teendő ha regenerál? Ezt azért kérdem, mert valahol még az előzőekben azt olvastam , hogy ilyen esetben még vagy 20 percig menni kell vele, nem lehet regenerálás közben leállítani stb.

Az üléseket egy alapos takarítás végett akarom kiszedni.
Kösz a választ.
zenész
Naplózva

Ford Mondeo MKIV 2.0 Fl.titánium 140 HP (2010.11.)
tomeed
Vendég
« Új hozzászólás #15642 Dátum: 2013.04.23 kedd, 15:17:31 »

Van-e valami teendő ha regenerál? Ezt azért kérdem, mert valahol még az előzőekben azt olvastam , hogy ilyen esetben még vagy 20 percig menni kell vele, nem lehet regenerálás közben leállítani stb.

Az üléseket egy alapos takarítás végett akarom kiszedni.
Kösz a választ.
zenész

Hát én ebben nem nagyon hiszek (lehet egyedül vagyok ezzel), hogy ha elindul a regenerálási ciklus akkor járatni kell a motort 20 vagy akárhány percig, akármilyen fordulaton.

Nehogy már az autó mondja meg, hogy mikor állítom le Smiley

Ez szerintem marhaság, ha egy ilyen dolog megrövidítené az autó életét. Ha menet közben leállítod, majd szépe újra kezdi.

Meg kéne nézni mit ír a manual.
Naplózva
Arabic
Vendég
« Új hozzászólás #15643 Dátum: 2013.04.23 kedd, 15:18:07 »

Van-e valami teendő ha regenerál? Ezt azért kérdem, mert valahol még az előzőekben azt olvastam , hogy ilyen esetben még vagy 20 percig menni kell vele, nem lehet regenerálás közben leállítani stb.

Az üléseket egy alapos takarítás végett akarom kiszedni.
Kösz a választ.
zenész
az tényleg alapos lesz... nekem dentcrafték mig-29 hajtóművel fognak portalanítani (remélem  eplus2 )
Naplózva
zenész
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 99



E-mail
« Új hozzászólás #15644 Dátum: 2013.04.23 kedd, 16:00:22 »

Hát én ebben nem nagyon hiszek (lehet egyedül vagyok ezzel), hogy ha elindul a regenerálási ciklus akkor járatni kell a motort 20 vagy akárhány percig, akármilyen fordulaton.
Nehogy már az autó mondja meg, hogy mikor állítom le Smiley

Igazából, én is így gondolnám, mert mi van ha épp akkor kezdi a reget amikor megérkezek melóhelyre, stb...stb. és nem lehetséges tovább menni vele.
Ez elég nevetséges lenne.
Kösz a válaszokat.  Tisztelettel zenész
Naplózva

Ford Mondeo MKIV 2.0 Fl.titánium 140 HP (2010.11.)
zenész
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 99



E-mail
« Új hozzászólás #15645 Dátum: 2013.04.23 kedd, 16:03:51 »

az tényleg alapos lesz... nekem dentcrafték mig-29 hajtóművel fognak portalanítani (remélem  eplus2 )
A portalanítás még csak hagyján volna, de egy jó átcsutakolás majd ebben a jó időben tökéletesen megszárad, és mindjárt jobb érzés bele ülni. Már akinek szüksége van tisztításra.
Naplózva

Ford Mondeo MKIV 2.0 Fl.titánium 140 HP (2010.11.)
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #15646 Dátum: 2013.04.23 kedd, 16:41:30 »

2010.11 havi nappali fénnyel

Kösz a választ.
 
zenész

Akkor az már a feceliftes lesz. Ennél már nem is veszed észre mert külön megy a regen elkerülve ezzel a korábbi olajhigulásos mókát.  Ne foglalkozz a regennel. A kocsi úgyis figyeli hogy elérte hozzá az üzemi hőfokot. Ha meg meg kell állni mégis közben akkor meg majd neki fut megint, tudja az magától a dolgát.
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #15647 Dátum: 2013.04.23 kedd, 17:28:25 »

az tényleg alapos lesz... nekem dentcrafték mig-29 hajtóművel fognak portalanítani (remélem  eplus2 )

Akkor biztos, hogy pormentes lesz (meg ülés, festék, kárpit stb mentes. Arról nem is beszélve, hogy az új hifi rendszerednek is annyi).  eplus2
Naplózva
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #15648 Dátum: 2013.04.23 kedd, 17:32:31 »

Akkor biztos, hogy pormentes lesz (meg ülés, festék, kárpit stb mentes. Arról nem is beszélve, hogy az új hifi rendszerednek is annyi).  eplus2
És még a fokhagymás Wunderbaum-ját is kiviszi majd a huzat!  eplus2
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #15649 Dátum: 2013.04.23 kedd, 17:33:45 »

És még a fokhagymás Wunderbaum-ját is kiviszi majd a huzat!  eplus2

Nem füstölt szalonna van neki felakasztva a belső tükörre? Vagy az másnak van?  eplus2 eplus2 eplus2
Naplózva
Oldalak: 1 ... 306 307 308 309 310 311 312 [313] 314 315 316 317 318 319 320 ... 798   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.169 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.