Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 07:10:38 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: [1]   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK1 / MK1 műszerfal átépítése MK2-esre  (Megtekintve 16153 alkalommal)
0 Felhasználó és 1 vendég van a témában
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Dátum: 2011.02.11 péntek, 17:02:30 »

<a href="http://www.mondeo.hu/FAQ/MK1_MK1_muszerfal_atepitese_MK2_esre/mk1_muszerfal_atepitese_mk2-re.pdf" target="_blank">http://www.mondeo.hu/FAQ/MK1_MK1_muszerfal_atepitese_MK2_esre/mk1_muszerfal_atepitese_mk2-re.pdf</a>

>>Letöltés<<
« Utoljára szerkesztve: 2015.10.08 csütörtök, 20:49:01 írta Zsolteey » Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #1 Dátum: 2011.02.13 vasárnap, 16:13:09 »

Misi107 megoldása és kiegészítései:

1993-96 között gyártott Ford Mondeok műszerfal átépítése
Második variáció (az első Fusim érdeme, én is abból indultam ki...)
írta:misi107
Üdv Nektek Tulajdonosok! Mint sokan közülünk, én is lefutottam a magam körét a típushibával, u.m. A szellőzőrácsok törésével. Miután kaptam egyet jutányos áron az anyósülés felőlit (ingyen, kösz kovermadar!!!), eldöntöttem, hogy majd egyszer kicserélem a vezető felőlit is. Ez az időpont 2009-2010 telén jött el, miután képtelen voltam a meleg levegőt az arcomról máshová irányítani.
Okok:
1. Feljebb.
2. Fusimtől kaptam MK2 órát csatlakozóval+első-hátsó szélvédőfűtés kapcsolót csatlakozóval, szunditól pedig fekete, egérmozi nélküli műszerfal keretet (kösz yooccoo, hogy elhoztad!!!) Egy másik kapcsolót is kértem Tőle, mert nekem nincs első szélvédő fűtésem, de a riasztó LED-et is be kell tenni, így a gyári vakdugókapcsoló lett a végső megoldás nálam.
Előzetesen elolvastam Fusim cikkét és nekiláttam. Itt csak azt írom le, ami eltérés az övétől.
Anyagszükséglet:
1. képen láthatók
2. Ami nincs rajta
      a. kábelek
      b. csavarhúzó (műszerész a csatihoz és sima kereszt a műszerfal csavarokhoz)



Kábelezés:

Én igyekeztem az eredeti kábelcsatlakozókat megtartani és minél kevesebbet vágni, forrasztani. Miért? Mert egyszerűbbnek találtam, így megmaradt az autóban az eredeti szélvédőfűtés csatlakozó és az óracsatlakozó. Miért tettem ezt? Mert ilyen vagyok... Ha valamit elbaltázok, vissza tudjam állítani az eredeti állapotot. Elektromos boltban vettem 4 db késcsatit a kapcsolóhoz. Kell egy nagy és három kicsi. Azért csak ennyi, mert a testhurok miatt nem kell ötödik. A beépítendő KÉK színű hátsó szélvédő fűtés kapcsoló csatlakozóját meghosszabbítottam egy bontott kábelköteggel. Mivel nem egyeztek a színek ezért ezeket felírtam, hogy melyik vezeték milyennel lett megtoldva és ennek megfelelően raktam rá a késcsatlakozókat. Ezt mindenki megteheti otthon, a jó meleg szobában. Én kb 40 cm
hosszú toldást csináltam, hogy tuti elérjen a vezeték a műszerfal egyik végétől a másikig. Felszereltség függő, hogy mennyi vezeték megy a műszerfal mögött, ezért inkább hosszabb legyen, mint rövid, ki tudja, merre lehet elvezetni. A vezetékeket forrasztottam és zsugorcsöveztem, a késcsatlakozókat csak fel kell csíptetni a vezeték végére.

Segítség a jó kiosztáshoz, leírom vezeték színek szerint:
MK.1. MK.2.
fehér ----> fehér
fekete ----> fekete
lila-fehér ----> fekete-fehér
lila-kék ----> lila
Ha toldjuk a vezetékeket, ne felejtsük el egy harmadik részben felírni (én ezt csináltam, látható a fényképen), hogy melyik színt mivel toldjuk, különben bele lehet zavarodni.









Óra:
Az óra csatlakozóját szintén nem vágtam le. Miért? Mert nagyon egyszerűen ki lehet venni a komplett kábelvéget. Kell hozzá egy nagyon vékony műszerész-csavarhúzó és egy kis ügyesség. A csatlakozó két oldalán a nyitott részen egy kis elálló tüskét (ami megakasztja a csatit) óvatosan be kell nyomni és ki lehet húzni a vezetéket. A tüskét ezután ki kell hajlítani és az új óracsatlakozó házába a megfelelő helyre be kell nyomni. Ezt tegyük meg mindegyikkel.





Segítség a lábak kiosztásához,a számozásnak megfelelően kell a csatlakozókat berakni!Nem mindegy!
M.K.1 M.K.2.
1 lila-sárga -----> 3 lila-sárga tápfesz.
2 fehér-zöld -----> 4 fehér piros világítás
3 fekete-sárga ----> 5 fekete-sárga test
4 fekete-narancs---> 11 fekete-kék riasztó led (gyári)
6 narancs-sárga ----> 12 narancs memória fesz.



Próbáljuk ki, hogy jó lett-e, nehogy a komplett összeszerelés után derüljön ki, hogy valamelyik rossz helyre került.

Műszerfal keret:
Nekem Fusimtól eltérően csak egy helyen kellett faragni kb. egy cm-t. Egy erős, éles kés megteszi. Javaslom, hogy többször is próbáljuk bele a keretet a helyére, hogy tényleg jó legyen. A keret felső két rögzítő-csavarja a helyére fog esni az alsó három nem. Ezt nem tudtam, Fusim leírásában sem szerepel. Én egyelőre kétoldalas ragaccsal az elérhető helyeken egyszerűen beragasztottam alul a keretet, felül a két csavar tartja. A keret beszerzésekor ügyeljünk arra, hogy az alsó csavarokhoz a gyári rögzítő elemeket is adják oda!



A ködlámpa visszajelző bekötését Fusim leírta, ha nincs kedve az embernek bajlódni vele, akkor hagyja úgy, ha van, akár az eredeti műanyag lapot felhasználva beleteheti a vakdugóba egy kis fúrás-faragás segítségével. Én egyelőre ráhagytam (eddig a ködlámpám 3* volt bekapcsolva 5 év alatt...). Ha mindezzel megvagyunk, akkor ez lesz a végeredmény:




>>Letöltés<<
« Utoljára szerkesztve: 2011.02.13 vasárnap, 17:58:38 írta HZsolt92 » Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Oldalak: [1]   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.046 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.