Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.03.29 péntek, 13:56:22 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: [1]   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MKX / Ford TDCI injector programozás  (Megtekintve 25417 alkalommal)
0 Felhasználó és 2 vendég van a témában
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23819


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Dátum: 2011.03.14 hétfő, 22:04:52 »

<a href="http://www.mondeo.hu/FAQ/MKX_Ford_TDCI_injector_programozas/0_ford_injector_programming_tdci_ad.pdf" target="_blank">http://www.mondeo.hu/FAQ/MKX_Ford_TDCI_injector_programozas/0_ford_injector_programming_tdci_ad.pdf</a>

>>Letöltés<<

Forrás: info.autometric.se
« Utoljára szerkesztve: 2015.10.22 csütörtök, 22:12:20 írta Zsolteey » Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23819


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #1 Dátum: 2011.03.14 hétfő, 22:19:19 »

Ford TDCi motorok injektorkódolása

A common rail rendszerekben használatos injektorok kódolásáról már számos cikk jelent meg az Autótechnikában. Az alábbiakban a Ford TDCi motoroknál használt injektorok kódolásával kapcsolatos információkat foglaljuk össze.

 A szervizgyakorlat szerint a következő három esetben szükséges az injektorok kódolása:
- injektor csere után,
- a tüzelőanyag befecskendező rendszer „kalibrálásakor”,
- amennyiben a vezető teljesítmény csökkenésről, füstülésről panaszkodik.


Illetve a
- P2336 (Cylinder #1 Above Knock Threshold),
- P2337 (Cylinder #2 Above Knock Threshold),
- P2338 (Cylinder #3 Above Knock Threshold) hibakódok esetén gyakran az újrakódolás orvosolja a problémát.

Mint ismert az injektorok kódolása az egyes injektorok villamos és mechanikai eltéréseit „szoftveresen” kompenzálja. A kód gyárilag kerül fel az egyes injektorok házára, ezt a kódot diagnosztikai műszerrel a PCM memóriájába „jutatva” az figyelembe tudja venni az injektor működtetésénél. Ezáltal a károsanyagkibocsátás csökkenthető, a motor járása egyenletesebbé válik és a teljesítménye nő.

Az 1,8 és 2,0 TDCi motorok Delphi injektor házain egy 16 jegyű kódsor található, míg az 1,6-os motorok Bosch injektorain 8 jegyűt találunk. Ilyen injektorok a teljesség igénye nélkül az alábbi táblázatban látható gépjárművekben találhatóak.



A gyárilag beépített injektorok kódjai egy külön címkén is fel vannak tüntetve, ami jellemzően a motortömb oldalán, vagy a hengerfej műanyag borításán található. Az öregebb modelleknél (tipikusan a 2003 előttieknél) nem találunk értékelhető kódot, mivel a jelölések 00 00 00 00 00 00 00 00 vagy FF FF FF FF FF FF FF FF karaktereket vagy ezek kombinációját tartalmazzák. Amíg az injektorok kicserélésre nem kerülnek, addig a kódcímkén feltüntetett kódsorozatot is fel lehet használni kódoláskor.



1. ábra: Példa a kódcímke elhelyezésére

1.6 TDCi motor esetén a címkén feltüntetett számsor magyarázata:
(1&2) X1111111122222222X
(3&4) X3333333344444444X

Az 1-esekkel jelölt helyeken az 1. henger injektorához, a 2-ekkel jelölt helyen a 2. henger injektorához tartozó 8 jegyű kód található és így tovább. A hengerszámozás itt nem az égési sorrendet követi, hanem az egyes henger a váltóhoz legközelebbi hengert jelenti, és innen indul a számozás. Ha a 2. ábrán látható számsort megnézzük, akkor látható, hogy a fenti logikát követve az 1. henger injektorának a kódja: FFBF9F50



2. ábra: Példa egy II. generációs Bosch Focus 1,6 kódcímkéjére

Természetesen ugyanez a kódsorozat a gyári beépítésű injektoron is megtalálható. Erről a 3. ábrán meggyőződhetünk ahol az 1. henger injektorán lévő kódsor látható (FFBF9F50). Megjegyzendő, hogy a régebbi modelleknél a villamos csatlakozó alatt található a kódsorozat.



3. ábra: II. generációs Focus injektor jelölése


1,8 TDCi motor Delphi injektor esetén a címkén feltüntetett számsor magyarázata:
A 4. ábrán látható hogy itt a kódcímkén már több 16 jegyű kódsor található. A számsor elején a hengerszám zárójelben feltüntetésre kerül. A hengerszámozás szintén a váltó felül kezdődik.



4. ábra: 1,8 TDCi motor gyári injektor kódcímkéje

2,0 TDCi motor esetén a címkén feltüntetett számsor magyarázata:
Az 5. ábrán látható, hogy itt is már 16 jegyű kódsor található, azonban az 1. hengerhez tartozó injektorkód a bal felső, a 2. hengerhez tartozó injektorkód a jobb felső, a 3. hengerhez tartozó injektorkód a bal alsó és a 4. hengerhez tartozó injektorkód a címke jobb alsó sarkában található. A hengerszámozás szintén a váltó felől kezdődik.



5. ábra: 2,0 TDCi motor kódcímkéje


Hasznos gyakorlati tanácsok

Nem árt tudni, hogy a kódolás után a befecskendező rendszer egy rövid ideig pilot befecskendezés nélkül működik, mely néhány kilométernyi út megtétele után korrigálódik.
Ha nem áll rendelkezésünkre kódolásra alkalmas ECU diagnosztikai műszer, jelöljük meg kiszereléskor az injektorokat. Visszaszereléskor mindig a megjelölt helyére szereljük vissza, így nem cserélődhetnek fel a kódok.
Az illesztő kódok ECU programozása után, mindig ellenőrizzük is le a beírt kódok helyességét. Gyakran nem íródik át, vagy tévesen kerül beolvasásra.
Delphi injektorok kódolásakor vigyázzunk, ne tévesszük össze a numerikus 0 /nulla/ és az O betű karakterét. O betű beírása esetén az ECU a kódot nem fogadja el, nem írja át a régit.
Váljék hasznára!

Források:

autotechnika.hu
autodiagnos.com
« Utoljára szerkesztve: 2015.10.22 csütörtök, 22:17:33 írta Zsolteey » Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Oldalak: [1]   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.048 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.