Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 16:59:09
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Generáció független
>
Autó Hi-Fi
Oldalak:
1
...
324
325
326
327
328
329
330
[
331
]
332
333
334
335
336
337
338
...
366
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Autó Hi-Fi (Megtekintve 5203174 alkalommal)
0 Felhasználó és 44 vendég van a témában
preludium75
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 85
Válasz: Autó Hi-Fi
«
Új hozzászólás #16500 Dátum:
2016.01.21 csütörtök, 19:46:04 »
Idézetet írta: GSR - 2016.01.21 csütörtök, 19:32:01
Egyszerűbb és olcsóbb egy Bluetooth-os kihangosító szett beszerelése.
(Nem csak a fejegységtől lesz kihangosítás)
Akkor amit a youtube-on láttam,hogy 6000cd-vel csináltak kihangosítást, akkor ahhoz lehetett még valami bluetooth adapter is?
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Autó Hi-Fi
«
Új hozzászólás #16501 Dátum:
2016.01.21 csütörtök, 19:50:44 »
Idézetet írta: preludium75 - 2016.01.21 csütörtök, 19:46:04
Akkor amit a youtube-on láttam,hogy 6000cd-vel csináltak kihangosítást, akkor ahhoz lehetett még valami bluetooth adapter is?
Igen, mindenképpen!
Amiből a gyári sokszorosába kerül egy komplett utólagos szettnek, ami akár kijelzős is lehet.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
preludium75
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 85
Válasz: Autó Hi-Fi
«
Új hozzászólás #16502 Dátum:
2016.01.21 csütörtök, 20:21:15 »
Idézetet írta: GSR - 2016.01.21 csütörtök, 19:50:44
Igen, mindenképpen!
Amiből a gyári sokszorosába kerül egy komplett utólagos szettnek, ami akár kijelzős is lehet.
Had zavarjalak már egy kicsit, a fenti írásokból látom hogy azért autóhifiben /is/ otthon vagy.
Ezt a fejegységet néztem ki magamnak a mondeo-ba, ezzel kezdeném a hifi lánc kiépítését:
http://interhifi.hu/index.php?route=product/product&product_id=10
Ezzel meg lenne oldva a kihangosítás /is/
Második lépésként 4 ilyen hangszórót vennék:
http://www.paradoxautohifi.hu/autohifi/hangszoro/jbl-gt7-86.html
Ehhez kellene valami jó hangú olcsó erősítő is:
http://www.jofogas.hu/budapest/Alpine_MRV_F405_minosegi_4_3_2_csatornas_erosito_41953017.htm?first=1
vagy:
http://www.jofogas.hu/bacs_kiskun/Pioneer_GM_X404_erosito_elado_41218955.htm?first=1
a mélynyomóig még nem jutottam el.
A cél egy hosszan hallgatható, lágyabb hangzás lenne.
A komponenseket a 4 jbl hangszóró kivételével használtan venném meg, az új ár töredékéért.
Szerinted jó úton járok?
Naplózva
kotta_cs
Vendég
Válasz: Autó Hi-Fi
«
Új hozzászólás #16503 Dátum:
2016.01.21 csütörtök, 20:42:30 »
Idézetet írta: preludium75 - 2016.01.21 csütörtök, 20:21:15
Had zavarjalak már egy kicsit, a fenti írásokból látom hogy azért autóhifiben /is/ otthon vagy.
Ezt a fejegységet néztem ki magamnak a mondeo-ba, ezzel kezdeném a hifi lánc kiépítését:
http://interhifi.hu/index.php?route=product/product&product_id=10
Ezzel meg lenne oldva a kihangosítás /is/
Második lépésként 4 ilyen hangszórót vennék:
http://www.paradoxautohifi.hu/autohifi/hangszoro/jbl-gt7-86.html
Ehhez kellene valami jó hangú olcsó erősítő is:
http://www.jofogas.hu/budapest/Alpine_MRV_F405_minosegi_4_3_2_csatornas_erosito_41953017.htm?first=1
vagy:
http://www.jofogas.hu/bacs_kiskun/Pioneer_GM_X404_erosito_elado_41218955.htm?first=1
a mélynyomóig még nem jutottam el.
A cél egy hosszan hallgatható, lágyabb hangzás lenne.
A komponenseket a 4 jbl hangszóró kivételével használtan venném meg, az új ár töredékéért.
Szerinted jó úton járok?
bár nem vagyok annyira benne mint Tibcsi, de azért hadd kérdezzek rá, hogy (bár a hifire azt írja, hogy a keresett termék nem található), miért kevered a cuccokat ennyire? A JBL egy jó hangfal, de a paradox-os srácok kifejezetten meg tudják mondani, hogy mondjuk mi lenne neked a jobb.
Erősítőt és a hangfalakat célszerű jól megválasztani. Nem látom az erősítő teljesítményét, de nem kellene hangszóróval aláméretezni. Azokhoz a JBL-ekhez minek erősítő?
Akkopr már rakjál bele egy Herz-et vagy egy focal-t ami tudja azt a teljesítményt amit kihajt az erősítő.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Autó Hi-Fi
«
Új hozzászólás #16504 Dátum:
2016.01.21 csütörtök, 21:01:36 »
Idézetet írta: KOTTA - 2016.01.21 csütörtök, 20:42:30
bár nem vagyok annyira benne mint Tibcsi, de azért hadd kérdezzek rá, hogy (bár a hifire azt írja, hogy a keresett termék nem található), miért kevered a cuccokat ennyire? A JBL egy jó hangfal, de a paradox-os srácok kifejezetten meg tudják mondani, hogy mondjuk mi lenne neked a jobb.
Erősítőt és a hangfalakat célszerű jól megválasztani.
Nem látom az erősítő teljesítményét, de nem kellene hangszóróval aláméretezni. Azokhoz a JBL-ekhez minek erősítő?
Akkopr már rakjál bele egy Herz-et vagy egy focal-t ami tudja azt a teljesítményt amit kihajt az erősítő.
Az erősítőnek nem a teljesítménye a leglényegesebb paramétere.
A régebbi Pioneer jó választás. Az erősítőt nem lehet aláméretezni a hangszóróval, legfeljebb addig csavarod fel a hangerőt, amíg élvezhetően bírja a hangszóró.
Minden hangszóró másképp szól erősítővel! Ami a fejegységekben van végfok....hát azt használják a rádióhallgatók.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
preludium75
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 85
Válasz: Autó Hi-Fi
«
Új hozzászólás #16505 Dátum:
2016.01.21 csütörtök, 21:06:55 »
Idézetet írta: KOTTA - 2016.01.21 csütörtök, 20:42:30
bár nem vagyok annyira benne mint Tibcsi, de azért hadd kérdezzek rá, hogy (bár a hifire azt írja, hogy a keresett termék nem található), miért kevered a cuccokat ennyire? A JBL egy jó hangfal, de a paradox-os srácok kifejezetten meg tudják mondani, hogy mondjuk mi lenne neked a jobb.
Erősítőt és a hangfalakat célszerű jól megválasztani. Nem látom az erősítő teljesítményét, de nem kellene hangszóróval aláméretezni. Azokhoz a JBL-ekhez minek erősítő?
Akkopr már rakjál bele egy Herz-et vagy egy focal-t ami tudja azt a teljesítményt amit kihajt az erősítő.
Az a pioneer erősítő 4*30w-os, minimális torzításra határolva 4 ohm-on. Nem a hangerő miatt szeretnék külső erősítőt, hanem a hangminőség miatt.
Bár szerintem az a 4*30 w-os pioneer őskövület is sokkal nagyobbat szólna mint ennek a super pioneer fejnek a belső végfoka, de nem a hangerő az elsődleges szempont.
A jbl mellett ezért döntöttem:
Bementem a médiamarkt-ba, a hifi demófalhoz, bekapcsoltam a legdrágább rádiót. Valami alpine fejegység volt.
A kossuth rádión épp híreket mondtak.
Elkezdtem kapcsolgatni a "nevesebb" hangszórókat. A SAl, mnc, meg mittudomén milyen szarokat meg sem hallgattam.
Volt ott alpine, pioneer, focal, jbl. Talán ez is volt a sorrend.
Nekem egyéetelműen a jbl-eken volt a legjobban artikulált beszédhang az összes közül, és mindegy volt hogy 16cm-es komponens jbl szett volt, vagy ovál 3 utas. Zenén nem volt ekkora drasztikus különbség, lehet hogy az egyiknek picit több mélye volt, másiknak több magasa, de a számomra ott is a jbl-nek volt a leg artikuláltabb hangja.
Tudom hogy egy ilyen demo fal nem tükrözi biztosan a hanzás minőségét, de jelenleg nem tudok jobb és egyszerűbb megoldást a hangszóróim kiválasztásához.
Nehéz dolog lessz egy hallgatható rendszert összehozni kevés pénzből, de nem esélytelen.
Bár ez nem autóhifi, de hallottam már egy olyan gondosan összeválogatott otthoni stereo rendszert 150e ft-ból használtan, hogy akár milliós új rendszert is maga mögé utasíthat, ha az nem a kellő hozzáértéssel van összeválogatva.
Naplózva
preludium75
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 85
Válasz: Autó Hi-Fi
«
Új hozzászólás #16506 Dátum:
2016.01.21 csütörtök, 21:08:23 »
Ez lenne a fej:
http://www.arukereso.hu/fejegyseg-c3617/pioneer/deh-x8700bt-p254697901/
Naplózva
preludium75
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 85
Válasz: Autó Hi-Fi
«
Új hozzászólás #16507 Dátum:
2016.01.21 csütörtök, 21:14:33 »
Tényleg, ti az első hangszórókat széles sávban hajtjátok egy mélynyomós rendszernél, vagy megvágjátok s sub vágási frekvenciája körül. Egy okos azt mondta, hogy ha nem széles sávba hajtom az elsőket hanem vágva, akkor elvész valami a hangból. Nem akarom elhinni.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Autó Hi-Fi
«
Új hozzászólás #16508 Dátum:
2016.01.21 csütörtök, 21:15:13 »
Idézetet írta: preludium75 - 2016.01.21 csütörtök, 21:06:55
Az a pioneer erősítő 4*30w-os, minimális torzításra határolva 4 ohm-on. Nem a hangerő miatt szeretnék külső erősítőt, hanem a hangminőség miatt.
Bár szerintem az a 4*30 w-os pioneer őskövület is sokkal nagyobbat szólna mint ennek a super pioneer fejnek a belső végfoka, de nem a hangerő az elsődleges szempont.
A jbl mellett ezért döntöttem:
Bementem a médiamarkt-ba, a hifi demófalhoz, bekapcsoltam a legdrágább rádiót. Valami alpine fejegység volt.
A kossuth rádión épp híreket mondtak.
Elkezdtem kapcsolgatni a "nevesebb" hangszórókat. A SAl, mnc, meg mittudomén milyen szarokat meg sem hallgattam.
Volt ott alpine, pioneer, focal, jbl. Talán ez is volt a sorrend.
Nekem egyéetelműen a jbl-eken volt a legjobban artikulált beszédhang az összes közül, és mindegy volt hogy 16cm-es komponens jbl szett volt, vagy ovál 3 utas. Zenén nem volt ekkora drasztikus különbség, lehet hogy az egyiknek picit több mélye volt, másiknak több magasa, de a számomra ott is a jbl-nek volt a leg artikuláltabb hangja.
Tudom hogy egy ilyen demo fal nem tükrözi biztosan a hanzás minőségét, de jelenleg nem tudok jobb és egyszerűbb megoldást a hangszóróim kiválasztásához.
Nehéz dolog lessz egy hallgatható rendszert összehozni kevés pénzből, de nem esélytelen.
Bár ez nem autóhifi, de hallottam már egy olyan gondosan összeválogatott otthoni stereo rendszert 150e ft-ból használtan, hogy akár milliós új rendszert is maga mögé utasíthat, ha az nem a kellő hozzáértéssel van összeválogatva.
A demo falat felejtsd el. Egy autóban nem szemben vannak veled a hangszórók és egészen más az akusztika....stb.
Érdemes -sokat- utánaolvasni, hogy ki és mibe szerelt ilyen hangszórókat, milyen környezetbe és mennyire elégedett vagy milyen véleménnyel van róla.
A kiemelt rész valóban így van! Akár otthoni, akár autóba épített rendszernél.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
kotta_cs
Vendég
Válasz: Autó Hi-Fi
«
Új hozzászólás #16509 Dátum:
2016.01.21 csütörtök, 21:16:27 »
Idézetet írta: preludium75 - 2016.01.21 csütörtök, 21:06:55
Az a pioneer erősítő 4*30w-os, minimális torzításra határolva 4 ohm-on. Nem a hangerő miatt szeretnék külső erősítőt, hanem a hangminőség miatt.
Bár szerintem az a 4*30 w-os pioneer őskövület is sokkal nagyobbat szólna mint ennek a super pioneer fejnek a belső végfoka, de nem a hangerő az elsődleges szempont.
A jbl mellett ezért döntöttem:
Bementem a médiamarkt-ba, a hifi demófalhoz, bekapcsoltam a legdrágább rádiót. Valami alpine fejegység volt.
A kossuth rádión épp híreket mondtak.
Elkezdtem kapcsolgatni a "nevesebb" hangszórókat. A SAl, mnc, meg mittudomén milyen szarokat meg sem hallgattam.
Volt ott alpine, pioneer, focal, jbl. Talán ez is volt a sorrend.
Nekem egyéetelműen a jbl-eken volt a legjobban artikulált beszédhang az összes közül, és mindegy volt hogy 16cm-es komponens jbl szett volt, vagy ovál 3 utas. Zenén nem volt ekkora drasztikus különbség, lehet hogy az egyiknek picit több mélye volt, másiknak több magasa, de a számomra ott is a jbl-nek volt a leg artikuláltabb hangja.
Tudom hogy egy ilyen demo fal nem tükrözi biztosan a hanzás minőségét, de jelenleg nem tudok jobb és egyszerűbb megoldást a hangszóróim kiválasztásához.
Nehéz dolog lessz egy hallgatható rendszert összehozni kevés pénzből, de nem esélytelen.
Bár ez nem autóhifi, de hallottam már egy olyan gondosan összeválogatott otthoni stereo rendszert 150e ft-ból használtan, hogy akár milliós új rendszert is maga mögé utasíthat, ha az nem a kellő hozzáértéssel van összeválogatva.
médiában ebben ne bízzál. Dolgozott náluk ismerősöm és amiből több volt, vagy nagyobb haszon, azon hoztak ki jó hangminőséget (a TV-n meg képminőséget). Ettől még elhiszem, hogy neked az jött be, sőt a JBL jó hangfal, de nem egy focal vagy egy hertz (persze ugyan az a kategóriával összehasonlítva). Szerintem itt van a fórumon néhány olyan ember, aki épített nagyon jó rendszereket, majd talán ők is írnak ide, de a paradox-osok véleményét kikérném.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Autó Hi-Fi
«
Új hozzászólás #16510 Dátum:
2016.01.21 csütörtök, 21:17:56 »
Idézetet írta: preludium75 - 2016.01.21 csütörtök, 21:08:23
Ez lenne a fej:
http://www.arukereso.hu/fejegyseg-c3617/pioneer/deh-x8700bt-p254697901/
Ehhez a fejegységhez csak egy mikrofont (jár hozzá) kell csatlakoztatni és elhelyezni pl. a szélvédő bal felső sarkánál a kárpiton és működik a kihangosítás.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
preludium75
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 85
Válasz: Autó Hi-Fi
«
Új hozzászólás #16511 Dátum:
2016.01.21 csütörtök, 21:21:21 »
Idézetet írta: preludium75 - 2016.01.21 csütörtök, 21:06:55
Az a pioneer erősítő 4*30w-os, minimális torzításra határolva 4 ohm-on. Nem a hangerő miatt szeretnék külső erősítőt, hanem a hangminőség miatt.
Bár szerintem az a 4*30 w-os pioneer őskövület is sokkal nagyobbat szólna mint ennek a super pioneer fejnek a belső végfoka, de nem a hangerő az elsődleges szempont.
A jbl mellett ezért döntöttem:
Bementem a médiamarkt-ba, a hifi demófalhoz, bekapcsoltam a legdrágább rádiót. Valami alpine fejegység volt.
A kossuth rádión épp híreket mondtak.
Elkezdtem kapcsolgatni a "nevesebb" hangszórókat. A SAl, mnc, meg mittudomén milyen szarokat meg sem hallgattam.
Volt ott alpine, pioneer, focal, jbl. Talán ez is volt a sorrend.
Nekem egyéetelműen a jbl-eken volt a legjobban artikulált beszédhang az összes közül, és mindegy volt hogy 16cm-es komponens jbl szett volt, vagy ovál 3 utas. Zenén nem volt ekkora drasztikus különbség, lehet hogy az egyiknek picit több mélye volt, másiknak több magasa, de a számomra ott is a jbl-nek volt a leg artikuláltabb hangja.
Tudom hogy egy ilyen demo fal nem tükrözi biztosan a hanzás minőségét, de jelenleg nem tudok jobb és egyszerűbb megoldást a hangszóróim kiválasztásához.
Nehéz dolog lessz egy hallgatható rendszert összehozni kevés pénzből, de nem esélytelen.
Bár ez nem autóhifi, de hallottam már egy olyan gondosan összeválogatott otthoni stereo rendszert 150e ft-ból használtan, hogy akár milliós új rendszert is maga mögé utasíthat, ha az nem a kellő hozzáértéssel van összeválogatva.
Ha egy két hifi erősítőt hasonlítunk össze közel azonos paraméterekkel /teljesítmény, torzítás, frekvenciaátvitel, stb../ fülre, akkor ott is lehet, sőtt van is hangzásbeli különbség a kettő között. Az egyiknek lágyabb a hangja, a másik precízebb, az egyik fárasztóbb, a másik, zeneibb, az egyiknekk több a magasa, a másik teresebb, pedig közel azonos specifikációkkal rendelkeznek. Ezért nem lehet a várható hangképet wattokkal, meg thd% al meghatározni. Gondolom ez autóhifiben is hasonlóan van. Ezért lessz nehéz dolgom.
Naplózva
preludium75
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 85
Válasz: Autó Hi-Fi
«
Új hozzászólás #16512 Dátum:
2016.01.21 csütörtök, 21:26:41 »
Idézetet írta: GSR - 2016.01.21 csütörtök, 21:17:56
Ehhez a fejegységhez csak egy mikrofont (jár hozzá) kell csatlakoztatni és elhelyezni pl. a szélvédő bal felső sarkánál a kárpiton és működik a kihangosítás.
Azt nem tudom hogy ha egy kapcsolóval átkapcsolok a mediamarkt demófalában lévő egyik hangszóróról a másikra, akkor hogy tudják azt kihozni pld jobbnak, amiből nekik nagyobb profitjuk származna.Ezt szerintem nem lehet megcsinálni. Tv-nél más lehetett a helyzet, ott tényleg sok múlik a beállításon, de itt ilyen nem volt.
Naplózva
kotta_cs
Vendég
Válasz: Autó Hi-Fi
«
Új hozzászólás #16513 Dátum:
2016.01.21 csütörtök, 21:28:27 »
Idézetet írta: preludium75 - 2016.01.21 csütörtök, 21:26:41
Azt nem tudom hogy ha egy kapcsolóval átkapcsolok a mediamarkt demófalában lévő egyik hangszóróról a másikra, akkor hogy tudják azt kihozni pld jobbnak, amiből nekik nagyobb profitjuk származna.Ezt szerintem nem lehet megcsinálni. Tv-nél más lehetett a helyzet, ott tényleg sok múlik a beállításon, de itt ilyen nem volt.
miért ne lehetne. A vezetékbe nem lehet elektronikát bekötni? Nem lehet a háta mögé zártabb, levegőtlenebb dolgot rakni. Rengeteg megoldás van
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Autó Hi-Fi
«
Új hozzászólás #16514 Dátum:
2016.01.21 csütörtök, 21:29:32 »
Idézetet írta: preludium75 - 2016.01.21 csütörtök, 21:14:33
Tényleg, ti az első hangszórókat széles sávban hajtjátok egy mélynyomós rendszernél, vagy megvágjátok s sub vágási frekvenciája körül. Egy okos azt mondta, hogy ha nem széles sávba hajtom az elsőket hanem vágva, akkor elvész valami a hangból. Nem akarom elhinni.
Arra az "okosra" ne hallgass!
Hangszóróktól/szettektől függ az első vágási frekvencia alja. A sub tartománnyal felesleges "tölteni" az első hangszórókat, hiszen kiadni úgysem tudja és csak zavarná.... növeli a torzítási %-ot.
Szetteknél van saját hangváltó a mély-közép és magas hangszóróknak. A hangváltóba "full" megy be. Ez a passzív rendszer. Ehhez rakod a sub-ot, amit nem érdemes nagyon felengedni....minek.
Egyébként általánosságban az eleje szól mondjuk 80-90 Hz-ig (jobb hangszórók le tudnak menni 63-70 -ig) és a sub pedig onnantól. Nem veszik el semmi, de amikor már "elveszne".... na ahhoz olyan minőségű zene és rendszer (+fül) kell, hogy észrevedd ha valami hiányzik...ehhez pedig szintén hallani kell olyan rendszert, ahol meg van. Valamit valamihez lehet csak hasonlítani, önmagához nem.
Én természetesen vágom az elejét és a sub-ot, de aktívan a fejnél.(+ DSP, + TC)
Naplózva
Imádom a dízeleket!
kotta_cs
Vendég
Válasz: Autó Hi-Fi
«
Új hozzászólás #16515 Dátum:
2016.01.21 csütörtök, 21:30:43 »
Idézetet írta: GSR - 2016.01.21 csütörtök, 21:29:32
Arra az "okosra" ne hallgass!
no
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Autó Hi-Fi
«
Új hozzászólás #16516 Dátum:
2016.01.21 csütörtök, 21:32:28 »
Idézetet írta: preludium75 - 2016.01.21 csütörtök, 21:26:41
Azt nem tudom hogy ha egy kapcsolóval átkapcsolok a mediamarkt demófalában lévő egyik hangszóróról a másikra, akkor hogy tudják azt kihozni pld jobbnak, amiből nekik nagyobb profitjuk származna.Ezt szerintem nem lehet megcsinálni. Tv-nél más lehetett a helyzet, ott tényleg sok múlik a beállításon, de itt ilyen nem volt.
Ha minden konstans, akkor eze a hangszóró érzékenységének az eredménye lehetne.
De felejtsük el a demo falat. (ott ki tudja milyen kábelek vannak egyikhez, másikhoz....a kapcsoló milyen kontaktot ad egyikhez, másikhoz...stb.)
«
Utoljára szerkesztve: 2016.01.21 csütörtök, 21:37:19 írta GSR
»
Naplózva
Imádom a dízeleket!
kotta_cs
Vendég
Válasz: Autó Hi-Fi
«
Új hozzászólás #16517 Dátum:
2016.01.21 csütörtök, 21:36:00 »
Idézetet írta: GSR - 2016.01.21 csütörtök, 21:32:28
Ha minden konstans, akkor ezt a hangszóró érzékenységének az eredménye.
De felejtsük el a demo falat. (ott ki tudja milyen kábelek vannak egyikhez, másikhoz....a kapcsoló milyen kontaktot ad egyikhez, másikhoz...stb.)
és milyen hákolás van a borítás alatt.
Naplózva
wofer
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3727
Minden a mágnes körül forog,csak észre kell venni!
Válasz: Autó Hi-Fi
«
Új hozzászólás #16518 Dátum:
2016.01.21 csütörtök, 21:53:01 »
Idézetet írta: KOTTA - 2016.01.21 csütörtök, 20:42:30
bár nem vagyok annyira benne mint Tibcsi, de azért hadd kérdezzek rá, hogy (bár a hifire azt írja, hogy a keresett termék nem található), miért kevered a cuccokat ennyire? A JBL egy jó hangfal, de a paradox-os srácok kifejezetten meg tudják mondani, hogy mondjuk mi lenne neked a jobb.
Erősítőt és a hangfalakat célszerű jól megválasztani. Nem látom az erősítő teljesítményét, de nem kellene hangszóróval aláméretezni. Azokhoz a JBL-ekhez minek erősítő?
Akkopr már rakjál bele egy Herz-et vagy egy focal-t ami tudja azt a teljesítményt amit kihajt az erősítő.
Már bocsi,de a JBL talán a GTI-t kivéve nem nagy szám és nem csak újabban./annó még nekem is volt,nagy csalódás volt/
Második,minden hangszórót amin jó hangzást várunk erősitővel kell hajtani ;-)
Ha akarunk ajánlani hangzórót mára azt is tudni kell elsősorban milyen a legfontosabb zenei anyag amit vissza kell adnia.
(pl,nekem otthoniba is Focal van..de ami nem zeneszerszám és énekhang.. mondjuk elektronikus vagy ütősebb stbi zene,pocsékul szól rajta.)
Mindenki úgy oda van ezektől a Hertzektől....mert? Ismerve a hazai zenei elit autókat....egyikbe sincs
Viszont....dd van ;-)
Naplózva
https://audioshop.hu/
Subwoofer guru + minden ami autóhifi!
Fordok,3 Capri,1Focus,3 Mondeo,S-MAX,Grand C-MAX, egyelőre OFF Skoda Octavia
preludium75
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 85
Válasz: Autó Hi-Fi
«
Új hozzászólás #16519 Dátum:
2016.01.21 csütörtök, 21:56:27 »
Idézetet írta: GSR - 2016.01.21 csütörtök, 21:32:28
Ha minden konstans, akkor eze a hangszóró érzékenységének az eredménye lehetne.
De felejtsük el a demo falat. (ott ki tudja milyen kábelek vannak egyikhez, másikhoz....a kapcsoló milyen kontaktot ad egyikhez, másikhoz...stb.)
És szerintetek ha bemegyek egy autóhifi kereskedőhöz és azt mondom neki hogy demonstráljon a saját autómba 3 féle hangszórómárkát, de ha egyik sem tetszik akkor egyiket se veszem meg,- az meg fogja csinálni? Elzavar a halál faszára.
Vagy megpróbál meggyőzni az ő igazával, hogy ő tudja hogy nekem mi lesz a jó. Ettől szerintem a demófal korrektebb.
Naplózva
kotta_cs
Vendég
Válasz: Autó Hi-Fi
«
Új hozzászólás #16520 Dátum:
2016.01.21 csütörtök, 22:03:44 »
Idézetet írta: wofer - 2016.01.21 csütörtök, 21:53:01
Már bocsi,de a JBL talán a GTI-t kivéve nem nagy szám és nem csak újabban./annó még nekem is volt,nagy csalódás volt/
Második,minden hangszórót amin jó hangzást várunk erősitővel kell hajtani ;-)
Ha akarunk ajánlani hangzórót mára azt is tudni kell elsősorban milyen a legfontosabb zenei anyag amit vissza kell adnia.
(pl,nekem otthoniba is Focal van..de ami nem zeneszerszám és énekhang.. mondjuk elektronikus vagy ütősebb stbi zene,pocsékul szól rajta.)
Mindenki úgy oda van ezektől a Hertzektől....mert? Ismerve a hazai zenei elit autókat....egyikbe sincs
Viszont....dd van ;-)
pont azt mondom, hogy pl téged és azokat akik nagyon vágják, azokat kell megkérdezni. Én nem értek hozzá, ezért mentem a paradox-hoz, a médiás dolgot meg tudom és kész.
Én nem vagyok oda sem a hertz-től, sem egyébtől, pl a mondiba a mcaudio és a kicx nagyon bevált, most a GC-be alpine-t fogok rakni, majd meglátom miként szól. Mindig hozzáértőt kérdeztem és soha nem csalódtam. A mc pl Domitól volt.
Idézetet írta: preludium75 - 2016.01.21 csütörtök, 21:56:27
És szerintetek ha bemegyek egy autóhifi kereskedőhöz és azt mondom neki hogy demonstráljon a saját autómba 3 féle hangszórómárkát, de ha egyik sem tetszik akkor egyiket se veszem meg,- az meg fogja csinálni? Elzavar a halál faszára.
Vagy megpróbál meggyőzni az ő igazával, hogy ő tudja hogy nekem mi lesz a jó. Ettől szerintem a demófal korrektebb.
az attól függ mennyit akarsz rákölteni, de nyomós indok nélkül ingyen nem fogod megúszni
Naplózva
wofer
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3727
Minden a mágnes körül forog,csak észre kell venni!
Válasz: Autó Hi-Fi
«
Új hozzászólás #16521 Dátum:
2016.01.21 csütörtök, 22:13:34 »
Idézetet írta: preludium75 - 2016.01.21 csütörtök, 21:56:27
És szerintetek ha bemegyek egy autóhifi kereskedőhöz és azt mondom neki hogy demonstráljon a saját autómba 3 féle hangszórómárkát, de ha egyik sem tetszik akkor egyiket se veszem meg,- az meg fogja csinálni? Elzavar a halál faszára.
Vagy megpróbál meggyőzni az ő igazával, hogy ő tudja hogy nekem mi lesz a jó. Ettől szerintem a demófal korrektebb.
Valszeg....max ha egyiket viszed a 3 közül.
De az a gond hogy mindenki szeretne jó zennét de ne sok manituba kerüljön.Lényeg a mondi ajtaja nagy és borzasztó lukacsos
Igy nem minden hangszóró fogja magát benne jól érezni./még az enyém sincs kész,de az most nagyon másmilyen lesz/,mindegy
lényeg egy h.szóró ami opel astrába jó mélyet ad,itt nem biztos hogy jó lesz.Ami jó hogy magasabban van a m.közép igy a poziciója
középtartományba jobbnak hat,de kicsit felfelé kéne dönteni ehhez.
Na mivel általában egy jó szett 16.5cm-est tartalmaz kisebb mint a gyári ovál felületre,igy érzetre nagy átütő változást nem lehet
elsőre megtapasztalni,sőt sokszor visszájára sül el a dolog.Ehhez hozzájön hogy a papirvékony könnyű membrán érzékenyebb is.
Naplózva
https://audioshop.hu/
Subwoofer guru + minden ami autóhifi!
Fordok,3 Capri,1Focus,3 Mondeo,S-MAX,Grand C-MAX, egyelőre OFF Skoda Octavia
wofer
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3727
Minden a mágnes körül forog,csak észre kell venni!
Válasz: Autó Hi-Fi
«
Új hozzászólás #16522 Dátum:
2016.01.21 csütörtök, 22:16:07 »
Plusz további gond hogy a gyári hszóró kivétele után valami normálisabb átalakitó kellene..na ehhez el kell vágni /vagy levenni/
azablakemelő takaró műanyagját. Mert amit 5mm-es müanyagot lehet hozzá venni az semmire sem jó igazán.
Naplózva
https://audioshop.hu/
Subwoofer guru + minden ami autóhifi!
Fordok,3 Capri,1Focus,3 Mondeo,S-MAX,Grand C-MAX, egyelőre OFF Skoda Octavia
preludium75
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 85
Válasz: Autó Hi-Fi
«
Új hozzászólás #16523 Dátum:
2016.01.21 csütörtök, 22:32:31 »
Idézetet írta: wofer - 2016.01.21 csütörtök, 22:16:07
Plusz további gond hogy a gyári hszóró kivétele után valami normálisabb átalakitó kellene..na ehhez el kell vágni /vagy levenni/
azablakemelő takaró műanyagját. Mert amit 5mm-es müanyagot lehet hozzá venni az semmire sem jó igazán.
Az itthoni hangcuccom 10 év alatt alakult ki arra a szintre, hogy ha leülök zenét hallgatni, ne azon kelljen gondolkozni hogy mit kellene lecserélni, mivel lenne még jobb hang, mi nem tetszik még a hangzásban. Bejárta a nappalit 10 év alatt vagy 8 pár hangfal, vagy 15 erősítő, 5-6 cd lejátszó. A jelenlegi cuccom inkább az "olcsóbb" közül való, nem feltétlen a legolcsóbb volt a legrosszabb hangú erősítő például.
Ezt a hercehurcát NEM AKAROM A AZ AUTÓHIFIVEL MEGCSINÁLNI.
Arra pedig kicsi az esély, hogy egyből olyan legyen amilyet elképzelek.
De még a fentiek alapján második nekifutásra se biztos hogy összejön.
Lehet hogy akkor járok a legjobban ha NEM VESZEK SEMMIT, a kocsiba meg inkább gondolkozok, vagy éppen beszélgetek az utitársammal, zenét pedig otthon hallgatok...
Naplózva
kotta_cs
Vendég
Válasz: Autó Hi-Fi
«
Új hozzászólás #16524 Dátum:
2016.01.21 csütörtök, 22:37:23 »
Idézetet írta: preludium75 - 2016.01.21 csütörtök, 22:32:31
Az itthoni hangcuccom 10 év alatt alakult ki arra a szintre, hogy ha leülök zenét hallgatni, ne azon kelljen gondolkozni hogy mit kellene lecserélni, mivel lenne még jobb hang, mi nem tetszik még a hangzásban. Bejárta a nappalit 10 év alatt vagy 8 pár hangfal, vagy 15 erősítő, 5-6 cd lejátszó. A jelenlegi cuccom inkább az "olcsóbb" közül való, nem feltétlen a legolcsóbb volt a legrosszabb hangú erősítő például.
Ezt a hercehurcát NEM AKAROM A AZ AUTÓHIFIVEL MEGCSINÁLNI.
Arra pedig kicsi az esély, hogy egyből olyan legyen amilyet elképzelek.
De még a fentiek alapján második nekifutásra se biztos hogy összejön.
Lehet hogy akkor járok a legjobban ha NEM VESZEK SEMMIT, a kocsiba meg inkább gondolkozok, vagy éppen beszélgetek az utitársammal, zenét pedig otthon hallgatok...
ez biza bölcs lépés, bár a fejegységcsere a kihangosítás miatt nem rossz 5let. A minimális költés, hogy esetleg még élvezed is hozzáértő segítségével megoldható.
Nekem is az otthoni rendszerem tavaly alakult ki Domi segítségével és most éppen cserélem át a vezetékeket, mert tényleg nagy különbség van még a jobb vezetékek használatával.
Naplózva
wofer
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3727
Minden a mágnes körül forog,csak észre kell venni!
Válasz: Autó Hi-Fi
«
Új hozzászólás #16525 Dátum:
2016.01.22 péntek, 10:06:36 »
Idézetet írta: preludium75 - 2016.01.21 csütörtök, 22:32:31
Az itthoni hangcuccom 10 év alatt alakult ki arra a szintre, hogy ha leülök zenét hallgatni, ne azon kelljen gondolkozni hogy mit kellene lecserélni, mivel lenne még jobb hang, mi nem tetszik még a hangzásban. Bejárta a nappalit 10 év alatt vagy 8 pár hangfal, vagy 15 erősítő, 5-6 cd lejátszó. A jelenlegi cuccom inkább az "olcsóbb" közül való, nem feltétlen a legolcsóbb volt a legrosszabb hangú erősítő például.
Ezt a hercehurcát NEM AKAROM A AZ AUTÓHIFIVEL MEGCSINÁLNI.
Arra pedig kicsi az esély, hogy egyből olyan legyen amilyet elképzelek.
De még a fentiek alapján második nekifutásra se biztos hogy összejön.
Lehet hogy akkor járok a legjobban ha NEM VESZEK SEMMIT, a kocsiba meg inkább gondolkozok, vagy éppen beszélgetek az utitársammal, zenét pedig otthon hallgatok...
Hát ha neked ebből ez jött le.....lehet nem is akarsz te az autóba semmit
/egy hszóró kiemelés ne legyen már ekkora feladat,ami nem is látszik a kárpit mögött/
Naplózva
https://audioshop.hu/
Subwoofer guru + minden ami autóhifi!
Fordok,3 Capri,1Focus,3 Mondeo,S-MAX,Grand C-MAX, egyelőre OFF Skoda Octavia
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Autó Hi-Fi
«
Új hozzászólás #16526 Dátum:
2016.01.22 péntek, 10:44:07 »
Nu, megcsináltam múlt hétvégén a beszerelést.
Itt egy pár kép.
A hangszórók gyönyörűen szólnak, annyival jobb mint a gyári, nem egy kategória. De egyenlőre nem nyilatkozom róluk, egyértelműen kell az erősítő. Ez a kis fejegységbe beépített erősítő még csak távolról se képes kiszolgálni ezeket a hangfalakat. Ahogy GSR mondta, rádiózni jó.
Majd nyáron nyilatkozom, ha meglesz a teljes rendszer.
Új hangfal a helyén:
A régi bénaságok. Nem tudom az a 25W az most Max vagy RMS? A mostani 60W RMS és 120W Max.
A fejegység. Esküszöm a fény beállítottam, hogy pont olyan mint a gyári szín, de fényképen valamiért tök sárga.
Biztos a LED fény misztikus tulajdonsága.
A mikrofon is a helyén ahol gyárilag kéne lennie.
Kis szivacs-pogácsába ágyaztam be
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Autó Hi-Fi
«
Új hozzászólás #16527 Dátum:
2016.01.22 péntek, 10:47:13 »
Idézetet írta: Bleky - 2016.01.22 péntek, 10:44:07
Nu, megcsináltam múlt hétvégén a beszerelést.
Itt egy pár kép.
A hangszórók gyönyörűen szólnak, annyival jobb mint a gyári, nem egy kategória. De egyenlőre nem nyilatkozom róluk, egyértelműen kell az erősítő. Ez a kis fejegységbe beépített erősítő még csak távolról se képes kiszolgálni ezeket a hangfalakat. Ahogy GSR mondta, rádiózni jó.
Majd nyáron nyilatkozom, ha meglesz a teljes rendszer.
Új hangfal a helyén:
A régi bénaságok. Nem tudom az a 25W az most Max vagy RMS? A mostani 60W RMS és 120W Max.
A fejegység. Esküszöm a fény beállítottam, hogy pont olyan mint a gyári szín, de fényképen valamiért tök sárga.
Biztos a LED fény misztikus tulajdonsága.
A mikrofon is a helyén ahol gyárilag kéne lennie.
Kis szivacs-pogácsába ágyaztam be
Ha újak a hangszórók, addig legalább bejáratódnak. (Igen a hangszórókat be kell..... ez nem kábeeeel
)
A mikrofon eleve sz.r helyen van ott a gyári helyén. Ha kívülre rakod sokkal jobb!
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Autó Hi-Fi
«
Új hozzászólás #16528 Dátum:
2016.01.22 péntek, 10:55:21 »
Idézetet írta: GSR - 2016.01.21 csütörtök, 21:29:32
Hangszóróktól/szettektől függ az első vágási frekvencia alja. A sub tartománnyal felesleges "tölteni" az első hangszórókat, hiszen kiadni úgysem tudja és csak zavarná.... növeli a torzítási %-ot.
Szetteknél van saját hangváltó a mély-közép és magas hangszóróknak. A hangváltóba "full" megy be. Ez a passzív rendszer. Ehhez rakod a sub-ot, amit nem érdemes nagyon felengedni....minek.
Egyébként általánosságban az eleje szól mondjuk 80-90 Hz-ig (jobb hangszórók le tudnak menni 63-70 -ig) és a sub pedig onnantól. Nem veszik el semmi, de amikor már "elveszne".... na ahhoz olyan minőségű zene és rendszer (+fül) kell, hogy észrevedd ha valami hiányzik...ehhez pedig szintén hallani kell olyan rendszert, ahol meg van. Valamit valamihez lehet csak hasonlítani, önmagához nem.
Én természetesen vágom az elejét és a sub-ot, de aktívan a fejnél.(+ DSP, + TC)
Ez a téma engem érdekelne közelebbről is, hogy hogy van ez. Azt értem, hogy mondjuk a sub hangokat nem kell a kis hangszórókra ráengedni, mert úgy se tudják lejátszani, csak kínlódnak, de hogy szabod meg a vágási határt? Az én Hertz hangfalam 60Hz-21kHz-t tud. Most akkor 80-nál vágod meg? Vagy 100-nál? Vagy mondjuk a subláda felső tartománya felé (1000Hz)?
Azt mondod, te aktívan vágod a fejnél. Ez azt jelenti, hogy az erősítőhöz hozzá se nyúlsz? Ott nem kell piszkálni a low és highpasst?
Ha jól sejtem ez a vágás a fejegységen crossover beállítás, az erősítőn low és highpass.
Köszi
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Autó Hi-Fi
«
Új hozzászólás #16529 Dátum:
2016.01.22 péntek, 11:00:48 »
Idézetet írta: GSR - 2016.01.22 péntek, 10:47:13
Ha újak a hangszórók, addig legalább bejáratódnak. (Igen a hangszórókat be kell..... ez nem kábeeeel
)
A mikrofon eleve sz.r helyen van ott a gyári helyén. Ha kívülre rakod sokkal jobb!
Bakker pont ezt mondta a feleségem, hogy kicsit olyan mintha egy pohárból beszélnék. Azt mondtam rosszul hall.
Ha egyszerűen eltávolítom azt a rácsot és kijebb húzom jobb lesz szted?
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
csaszy
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 172
O
Válasz: Autó Hi-Fi
«
Új hozzászólás #16530 Dátum:
2016.01.22 péntek, 11:27:17 »
Sziasztok.Valaki foglalkozott már Ford 2007 RDS CD control-féle rádioval?
Az a baj hogy a CD nek néha előjön a világítása de menni nem megy .Kivettem átnéztem a csatlakozokat de semmi.Megszüntettem az áramot,ujra beirtam a code-ot a rádio működik de a cd nem.Sajnos ha a cd-ből kihuzom a kábelt a hang megszünik a rádionak .
Még egy kérdés.Átalakitó az ujfajta rádiokhoz?
Képet is teszek hogy a csatlakozok látszodjanak.
Kösz előre is.
http://kepfeltoltes.hu/160122/IMG_20160121_163557_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/160122/IMG_20160121_164037_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/160122/IMG_20160121_164043_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/160122/IMG_20160121_164116_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/160122/IMG_20160121_164911_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Naplózva
https://t.me/pump_upp
csaszy
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 172
O
Válasz: Autó Hi-Fi
«
Új hozzászólás #16531 Dátum:
2016.01.22 péntek, 11:53:35 »
Megint itt.
A képeimet amik vannak összevettettem és rájöttem a cd problémájára :-)
Először is
Ford 2007 RDS
és ennyi :-( ,sajnos ezen nincs
cd vezérlő
itt láttam hogy mennyi sok minden tipus létezik.
http://www.radio-code.lt/radio-ford/2
http://kepfeltoltes.hu/160122/IMG_20151206_075753_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
A kérdésem hogy nézzek-e egy cd vezérlős rádiot.érdemes-e vagy vegyek inkább egy ujabfajtát.
Nem vagyok nagy rádio halgató inkább saját zenéket szoktam halgatni(rock,rock'roll,coutry).Sok csilivilit sem akarok beletenni,nehogy ellopják ezt is :-)
Esetleg ha van javaslat és valakinek elado rádioja akkor kérlek jelezzétek de ugy hogy 10ért már bluetoots-at veszek :-)
Naplózva
https://t.me/pump_upp
titta
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3584
Válasz: Autó Hi-Fi
«
Új hozzászólás #16532 Dátum:
2016.01.22 péntek, 12:13:30 »
Idézetet írta: preludium75 - 2016.01.21 csütörtök, 21:26:41
Azt nem tudom hogy ha egy kapcsolóval átkapcsolok a mediamarkt demófalában lévő egyik hangszóróról a másikra, akkor hogy tudják azt kihozni pld jobbnak, amiből nekik nagyobb profitjuk származna.Ezt szerintem nem lehet megcsinálni. Tv-nél más lehetett a helyzet, ott tényleg sok múlik a beállításon, de itt ilyen nem volt.
Pedig egyszerű. Szinte biztos hogy erősítőt (szerintem többet is) használnak és nem csak egy sima relés kapcsolót. Egy erősítőt meg lehet állítgatni...
Naplózva
Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI
140
163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Autó Hi-Fi
«
Új hozzászólás #16533 Dátum:
2016.01.22 péntek, 12:14:41 »
Idézetet írta: Bleky - 2016.01.22 péntek, 11:00:48
Bakker pont ezt mondta a feleségem, hogy kicsit olyan mintha egy pohárból beszélnék. Azt mondtam rosszul hall.
Ha egyszerűen eltávolítom azt a rácsot és kijebb húzom jobb lesz szted?
A hely nem a legjobb. Ehhez még hozzájöhet a kihangosító tulajdonsága is, hogy visszhangzik.
Ha nem "okos" a kihangosító, akkor mindenképp visszhangzik. Mindegy hol a mikrofon.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Autó Hi-Fi
«
Új hozzászólás #16534 Dátum:
2016.01.22 péntek, 12:23:17 »
Idézetet írta: GSR - 2016.01.22 péntek, 12:14:41
A hely nem a legjobb. Ehhez még hozzájöhet a kihangosító tulajdonsága is, hogy visszhangzik.
Ha nem "okos" a kihangosító, akkor mindenképp visszhangzik. Mindegy hol a mikrofon.
Nem tudom milyen mikrofon. Amit adtak hozzá
Mindegy, marad ott ahol van. Annyian úgyse hívnak.
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
peskerene
Vendég
Válasz: Autó Hi-Fi
«
Új hozzászólás #16535 Dátum:
2016.01.22 péntek, 15:21:15 »
Sziasztok!
Adott a kocsimban egy FD6000CD gyári fejegység. A CD gomb alatt DCDJ gomb A másik oldalon AM/FM alatta PHONE gomb.
A régi mondomban is ilyen volt de ott a CDDJ helyett AUX volt és működött a jack .
Itt jön a kérdés!
A kesztyűtartóban lévő jack dugó hogy tudna működni az új fejegységgel ,mert sehogy sem akar. Valami átkötés vagy elektronika?
Naplózva
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Autó Hi-Fi
«
Új hozzászólás #16536 Dátum:
2016.01.22 péntek, 15:24:55 »
Idézetet írta: peskerene - 2016.01.22 péntek, 15:21:15
Sziasztok!
Adott a kocsimban egy FD6000CD gyári fejegység. A CD gomb alatt DCDJ gomb A másik oldalon AM/FM alatta PHONE gomb.
A régi mondomban is ilyen volt de ott a CDDJ helyett AUX volt és működött a jack .
Itt jön a kérdés!
A kesztyűtartóban lévő jack dugó hogy tudna működni az új fejegységgel ,mert sehogy sem akar. Valami átkötés vagy elektronika?
Nekem nincs ilyen rádióm, de úgy rémlik valami menüben kell aktiválni az aux bemenetet. Gyárilag off. Asszem.
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
peskerene
Vendég
Válasz: Autó Hi-Fi
«
Új hozzászólás #16537 Dátum:
2016.01.22 péntek, 15:28:59 »
Idézetet írta: Bleky - 2016.01.22 péntek, 15:24:55
Nekem nincs ilyen rádióm, de úgy rémlik valami menüben kell aktiválni az aux bemenetet. Gyárilag off. Asszem.
Köszi !
Megprobálok keresgélni de a menüben nem találtam ilyet sehol.
Esetleg pontosabban?
Találtam egy leírást hogy tartsam benyomva a menü gombot majd gyorsan le vagy fel gombot nyomjam de nincs rajta se le se fel gomb.
«
Utoljára szerkesztve: 2016.01.22 péntek, 15:37:25 írta peskerene
»
Naplózva
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Autó Hi-Fi
«
Új hozzászólás #16538 Dátum:
2016.01.22 péntek, 15:50:12 »
Idézetet írta: peskerene - 2016.01.22 péntek, 15:28:59
Köszi !
Megprobálok keresgélni de a menüben nem találtam ilyet sehol.
Esetleg pontosabban?
Találtam egy leírást hogy tartsam benyomva a menü gombot majd gyorsan le vagy fel gombot nyomjam de nincs rajta se le se fel gomb.
Többet nem tudok segíteni mert nem ismerem az egységet. Hátha jön valaki aki ismeri.
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Autó Hi-Fi
«
Új hozzászólás #16539 Dátum:
2016.01.22 péntek, 18:10:33 »
Idézetet írta: Bleky - 2016.01.22 péntek, 10:55:21
Ez a téma engem érdekelne közelebbről is, hogy hogy van ez. Azt értem, hogy mondjuk a sub hangokat nem kell a kis hangszórókra ráengedni, mert úgy se tudják lejátszani, csak kínlódnak, de hogy szabod meg a vágási határt? Az én Hertz hangfalam 60Hz-21kHz-t tud. Most akkor 80-nál vágod meg? Vagy 100-nál? Vagy mondjuk a subláda felső tartománya felé (1000Hz)?
Azt mondod, te aktívan vágod a fejnél. Ez azt jelenti, hogy az erősítőhöz hozzá se nyúlsz? Ott nem kell piszkálni a low és highpasst?
Ha jól sejtem ez a vágás a fejegységen crossover beállítás, az erősítőn low és highpass.
Köszi
Ez ennél sokkal bonyolultabb és összetettebb dolog, mintsem pár mondatban leírva valahova beállítva oszt' jóvan.
Függ hangszórótól, pozíciótól, kiépítéstől, zenétől, fülltől....stb.
A hétköznapi fogyasztható rendszer az áll egy 2 pár rca kimetes fejegységből, egy 4 csatornás erősítőből, (2 előre, 1 hídban sub) egy első szettből -ennek a saját hangváltójs elintézi a vágásokat-, egy sub amire mondjuk általánosan 80 Hz alatti freki jut. Ha lehet ezt már a fejen végezzük el, de itt még annyira nem érdekes, ha az erősítő LP szűrőjét használjuk...főleg ha van lehetőség pl. fokozatmentesen frekit állítani.
Aztán jó kábelek, kábelezés és hangolás....
«
Utoljára szerkesztve: 2016.01.22 péntek, 18:12:27 írta GSR
»
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Autó Hi-Fi
«
Új hozzászólás #16540 Dátum:
2016.01.22 péntek, 18:23:06 »
Idézetet írta: GSR - 2016.01.22 péntek, 18:10:33
Ez ennél sokkal bonyolultabb és összetettebb dolog, mintsem pár mondatban leírva valahova beállítva oszt' jóvan.
Függ hangszórótól, pozíciótól, kiépítéstől, zenétől, fülltől....stb.
A hétköznapi fogyasztható rendszer az áll egy 2 pár rca kimetes fejegységből, egy 4 csatornás erősítőből, (2 előre, 1 hídban sub) egy első szettből -ennek a saját hangváltójs elintézi a vágásokat-, egy sub amire mondjuk általánosan 80 Hz alatti freki jut. Ha lehet ezt már a fejen végezzük el, de itt még annyira nem érdekes, ha az erősítő LP szűrőjét használjuk...főleg ha van lehetőség pl. fokozatmentesen frekit állítani.
Aztán jó kábelek, kábelezés és hangolás....
Ok, köszi, akkor beleásom magam a témába. Lesz mit olvasni.
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
preludium75
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 85
Válasz: Autó Hi-Fi
«
Új hozzászólás #16541 Dátum:
2016.01.22 péntek, 21:16:30 »
Idézetet írta: KOTTA - 2016.01.21 csütörtök, 21:30:43
no
Azért úgy látom te sem a teljesen lineáris "flat" hangzást preferálod. A dsp vel el lehet játszani, de egy idő után szerintem kicsit megkavarja a sztereo szinpadképet./is/ Elsőre én is megettem, utána lassan leszoktam róla. A különböző dsp beállítások nem csak "reverb" , "flanger" ,"echo" effektek keverékét tartalmazza, hanem hangszín korrekciót is. Csak itt máshogy hívják. A rádióadók is ilyesmit használnak, csak atz úgy becézik hogy adásprocesszor. Igy aki dsp-t használ, az szerintem kicsit becsapja magát. Az időkorrekció jó dolognak tűnik, csak szerintem megringatja az erősítő tápegységét, ugyanis pld egy dob beütésnél a pár millisec-es eltolások jelentős teljesítményvesztéshez vezetnek. Ez a gyakorlatban meg is hallatszik-szerintem. Aktív rendszernél nem annyira, de azért ott is. Ha széles sávba mennek a hangszórók, főleg 4db, főleg 4 különböző értéken, akkor nagyon hallható a teljesítményvesztés.
Úgyhogy a végén ezeket is ki fogod kapcsolni szerintem....
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Autó Hi-Fi
«
Új hozzászólás #16542 Dátum:
2016.01.22 péntek, 21:30:31 »
Idézetet írta: preludium75 - 2016.01.22 péntek, 21:16:30
Azért úgy látom te sem a teljesen lineáris "flat" hangzást preferálod. A dsp vel el lehet játszani, de egy idő után szerintem kicsit megkavarja a sztereo szinpadképet./is/ Elsőre én is megettem, utána lassan leszoktam róla. A különböző dsp beállítások nem csak "reverb" , "flanger" ,"echo" effektek keverékét tartalmazza, hanem hangszín korrekciót is. Csak itt máshogy hívják. A rádióadók is ilyesmit használnak, csak atz úgy becézik hogy adásprocesszor. Igy aki dsp-t használ, az szerintem kicsit becsapja magát. Az időkorrekció jó dolognak tűnik, csak szerintem megringatja az erősítő tápegységét, ugyanis pld egy dob beütésnél a pár millisec-es eltolások jelentős teljesítményvesztéshez vezetnek. Ez a gyakorlatban meg is hallatszik-szerintem. Aktív rendszernél nem annyira, de azért ott is. Ha széles sávba mennek a hangszórók, főleg 4db, főleg 4 különböző értéken, akkor nagyon hallható a teljesítményvesztés.
Úgyhogy a végén ezeket is ki fogod kapcsolni szerintem....
Ahogy ezt elolvastam, arra kell következtessek, hogy te még nem hallottál egy minőségi rendszer autóba építve és mikrofonos beállítással DSP üzemmódban!
Becsapja magát? Megkavarja a színpad képet? Ezen kicsit nevettem.... bocs.
Nem akkor csapja be magát az ember, ha pl 4 hangszóróbó (pl. 4 ajtóból) énekel az énekes? Pedig csak egy énekes van a színpadon és egy helyen/helyben áll! Na, egy jó rendszerben ez így is hallatszik.
Időeltolás =/= teljesítmény vesztés. Csak "egybe áll" a zene. Megringatja a tápegységet? Pár ms időeltolás teljesítményvesztés és te ezt hallod is? Uh...
Szerintem hallgass meg egy jól összerakott és beállított rendszert. Bár kérdés, hogy beismered-e a sok mellészöveget, amit itt most leírtál!
Naplózva
Imádom a dízeleket!
preludium75
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 85
Válasz: Autó Hi-Fi
«
Új hozzászólás #16543 Dátum:
2016.01.22 péntek, 21:31:09 »
Idézetet írta: Bleky - 2016.01.22 péntek, 10:44:07
Nu, megcsináltam múlt hétvégén a beszerelést.
Itt egy pár kép.
A hangszórók gyönyörűen szólnak, annyival jobb mint a gyári, nem egy kategória. De egyenlőre nem nyilatkozom róluk, egyértelműen kell az erősítő. Ez a kis fejegységbe beépített erősítő még csak távolról se képes kiszolgálni ezeket a hangfalakat. Ahogy GSR mondta, rádiózni jó.
Majd nyáron nyilatkozom, ha meglesz a teljes rendszer.
Új hangfal a helyén:
A régi bénaságok. Nem tudom az a 25W az most Max vagy RMS? A mostani 60W RMS és 120W Max.
A fejegység. Esküszöm a fény beállítottam, hogy pont olyan mint a gyári szín, de fényképen valamiért tök sárga.
Biztos a LED fény misztikus tulajdonsága.
A mikrofon is a helyén ahol gyárilag kéne lennie.
Kis szivacs-pogácsába ágyaztam be
Szavakban le tudnád írni a változást a gyári rendszerhez képest? /Ilyenekre gondolok pld: szebben szólnak a magashangok, esetkeg több is, több lett a mélyhang, stb.. ilyesmiket/
Naplózva
preludium75
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 85
Válasz: Autó Hi-Fi
«
Új hozzászólás #16544 Dátum:
2016.01.22 péntek, 21:43:40 »
Idézetet írta: GSR - 2016.01.22 péntek, 21:30:31
Ahogy ezt elolvastam, arra kell következtessek, hogy te még nem hallottál egy minőségi rendszer autóba építve és mikrofonos beállítással DSP üzemmódban!
Becsapja magát? Megkavarja a színpad képet? Ezen kicsit nevettem.... bocs.
Nem akkor csapja be magát az ember, ha pl 4 hangszóróbó (pl. 4 ajtóból) énekel az énekes? Pedig csak egy énekes van a színpadon és egy helyen/helyben áll! Na, egy jó rendszerben ez így is hallatszik.
Időeltolás =/= teljesítmény vesztés. Csak "egybe áll" a zene. Megringatja a tápegységet? Pár ms időeltolás teljesítményvesztés és te ezt hallod is? Uh...
Szerintem hallgass meg egy jól összerakott és beállított rendszert. Bár kérdés, hogy beismered-e a sok mellészöveget, amit itt most leírtál!
Lehet hogy igazad van, én nem kötekedni akarok, csak látom hogy te sem a "flat" rendszert preferálod, mint amit az egyik fórumtársadnak írtál az új rendszerével kapcsolatban.
Bocs ha megbántottalak, csak ez jött ki nekem ki a hozzászólásaidból.
Biztosan jól szól a zene a kocsidban, én amiket hallottam dsp-vel, az olyan volt, mint amikor egy amúgy is szép nőt még photoshop-al megretusálnak.
Persze amikor kikapcsolják a dsp-t akkor van az embernek egy kis hiányérzete, de ez pár perc után megszűnik, mikor az ember megszokja a színezetlen ,effekt nélküli hangzást. Az időkorrekció szerintem továbbra is marketing fogás....nem ezen kell hogy múljon egy rendszer hangminősége, sokkal inkább attól a pioneer erősítőtől amit a kocsidban használsz.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Autó Hi-Fi
«
Új hozzászólás #16545 Dátum:
2016.01.22 péntek, 21:55:21 »
Idézetet írta: preludium75 - 2016.01.22 péntek, 21:43:40
Lehet hogy igazad van, én nem kötekedni akarok
csak látom hogy te sem a "flat" rendszert preferálod, mint amit az egyik fórumtársadnak írtál az új rendszerével kapcsolatban
.
Bocs ha megbántottalak, csak ez jött ki nekem ki a hozzászólásaidból.
Biztosan jól szól a zene a kocsidban, én amiket hallottam dsp-vel, az olyan volt, mint amikor egy amúgy is szép nőt még photoshop-al megretusálnak.
Persze amikor kikapcsolják a dsp-t akkor van az embernek egy kis hiányérzete, de ez pár perc után megszűnik, mikor az ember megszokja a színezetlen ,effekt nélküli hangzást. Az időkorrekció szerintem továbbra is marketing fogás....nem ezen kell hogy múljon egy rendszer hangminősége, sokkal inkább attól a pioneer erősítőtől amit a kocsidban használsz.
A kiemelt részt vajon hol olvastad?
Nekem az alapbeállítás flat, de mivel mikrofon mérte be (és ugye egy autóban elég sok a zavaró tereptárgy, ezért változik a hangzás miattuk) nyilván hangszórónként beállította az egyensúlyt.
Ahogy olvasom, akkor neked a jó a rossz és inkább pár percig szokod a rosszat és utána az lesz a jó? Érdekes...
Másodszor olvasom, hogy színezetlen és effekt nélküli hangzás.... Nincs és nem használok semmilyen színező és effekt áramkört. Az csak ront!
A TC ezek közül egyik sem. Marketing fogás? most már nagyon nevettem....bocs.
A TC egyáltalán nem a hangrendszer minőségét segíti elő, hanem a hangok pontosságát és beleillesztését a színpad képbe.
Ugyanis a szerinted marketing dolog azt teszi valóságossá, amit te élőben átélsz. Hiszen a te hallgatói pozíciód egy pont, ahonnan különböző távolságokra helyezkednek el a zenészek, hangszerek.
Tehát az életben sem egyszerre hallod őket, mert eltérő távolságra vannak tőled..
Ez egy hangszóróból egyszerre jön és ettől lesz furcsa és pontatlan.
Tulajdonképen ha kikapcsolom a TC-t,a kkor olyan, mintha külön életre kelne az összes hangszóró kocsiban és mindenki ontja magából a hangokat össze-vissza 4 irányból....
Igen, a minőség az erősítőtől, hangszóróktól, kábelektől, fejegységtől és a lejátszott (audio cd-ről) zene minőségétől függ.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
preludium75
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 85
Válasz: Autó Hi-Fi
«
Új hozzászólás #16546 Dátum:
2016.01.22 péntek, 22:24:43 »
Idézetet írta: GSR - 2016.01.22 péntek, 21:55:21
A kiemelt részt vajon hol olvastad?
Nekem az alapbeállítás flat, de mivel mikrofon mérte be (és ugye egy autóban elég sok a zavaró tereptárgy, ezért változik a hangzás miattuk) nyilván hangszórónként beállította az egyensúlyt.
Ahogy olvasom, akkor neked a jó a rossz és inkább pár percig szokod a rosszat és utána az lesz a jó? Érdekes...
Másodszor olvasom, hogy színezetlen és effekt nélküli hangzás.... Nincs és nem használok semmilyen színező és effekt áramkört. Az csak ront!
A TC ezek közül egyik sem. Marketing fogás? most már nagyon nevettem....bocs.
A TC egyáltalán nem a hangrendszer minőségét segíti elő, hanem a hangok pontosságát és beleillesztését a színpad képbe.
Ugyanis a szerinted marketing dolog azt teszi valóságossá, amit te élőben átélsz. Hiszen a te hallgatói pozíciód egy pont, ahonnan különböző távolságokra helyezkednek el a zenészek, hangszerek.
Tehát az életben sem egyszerre hallod őket, mert eltérő távolságra vannak tőled..
Ez egy hangszóróból egyszerre jön és ettől lesz furcsa és pontatlan.
Tulajdonképen ha kikapcsolom a TC-t,a kkor olyan, mintha külön életre kelne az összes hangszóró kocsiban és mindenki ontja magából a hangokat össze-vissza 4 irányból....
Igen, a minőség az erősítőtől, hangszóróktól, kábelektől, fejegységtől és a lejátszott (audio cd-ről) zene minőségétől függ.
Itt olvastam, Bleky-nek írtad:
-A fejegységen felejts el minden "Hangzás tuning" beállítást, áramkör használatát! FLAT-
Gondolom itt a hangzás tuning a különböző dsp beállítás lehetőségeket -is- jelenthette volna, már ha a fejegység tudná. Az az alpine nem tudja, de nincs is rá szüksége szerintem.
Amikor valamelyik hozzászólásod végén mag írtad hogy időkorrekciót, meg dsp-t használsz, /azt hiszem zárójelben írtad/az zavart engem össze.
Tényleg nem kötekedni akarok.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Autó Hi-Fi
«
Új hozzászólás #16547 Dátum:
2016.01.22 péntek, 22:35:00 »
Idézetet írta: preludium75 - 2016.01.22 péntek, 22:24:43
Itt olvastam, Bleky-nek írtad:
-A fejegységen felejts el minden "Hangzás tuning" beállítást, áramkör használatát! FLAT-
Gondolom itt a hangzás tuning a különböző dsp beállítás lehetőségeket -is- jelenthette volna, már ha a fejegység tudná. Az az alpine nem tudja, de nincs is rá szüksége szerintem.
Amikor valamelyik hozzászólásod végén mag írtad hogy időkorrekciót, meg dsp-t használsz, /azt hiszem zárójelben írtad/az zavart engem össze.
Tényleg nem kötekedni akarok.
Félreértetted.
"A fejegységen felejts el minden "Hangzás tuning" beállítást, áramkör használatát! FLAT"
Ott van a vessző a tagolásnak.
A fejegységen felejts el minden "Hangzás tunin" beállítást, - Ne használj mély, magas kiemelő áramköröket, Loudness-t...na ez a legnagyobb átverés!
FLAT - Ebben a beállítási formában hallgasd.
Beszélgetünk!
Naplózva
Imádom a dízeleket!
preludium75
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 85
Válasz: Autó Hi-Fi
«
Új hozzászólás #16548 Dátum:
2016.01.22 péntek, 22:48:27 »
Idézetet írta: GSR - 2016.01.22 péntek, 22:35:00
Félreértetted.
"A fejegységen felejts el minden "Hangzás tuning" beállítást, áramkör használatát! FLAT"
Ott van a vessző a tagolásnak.
A fejegységen felejts el minden "Hangzás tunin" beállítást, - Ne használj mély, magas kiemelő áramköröket, Loudness-t...na ez a legnagyobb átverés!
FLAT - Ebben a beállítási formában hallgasd.
Beszélgetünk!
Ok. Félreértettelek.
Más....
Szerinted ez megér ennyit ha nem valami agyonbaszott dolog, mert ezt én ám megvenném....Ha igen, meg ne vedd előlem!
http://www.jofogas.hu/somogy/Pioneer_deh_9800bt_high_end_fejegyseg__42228992.htm?first=1
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Autó Hi-Fi
«
Új hozzászólás #16549 Dátum:
2016.01.22 péntek, 22:53:40 »
Idézetet írta: preludium75 - 2016.01.22 péntek, 22:48:27
Ok. Félreértettelek.
Más....
Szerinted ez megér ennyit ha nem valami agyonbaszott dolog, mert ezt én ám megvenném....Ha igen, meg ne vedd előlem!
http://www.jofogas.hu/somogy/Pioneer_deh_9800bt_high_end_fejegyseg__42228992.htm?first=1
Finom darab.
Még olcsó is....
Innen indulva szépen köré lehet építeni egy jó rendszert.
«
Utoljára szerkesztve: 2016.01.22 péntek, 22:55:26 írta GSR
»
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Oldalak:
1
...
324
325
326
327
328
329
330
[
331
]
332
333
334
335
336
337
338
...
366
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ