Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 05:16:56 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 2 3 4 5 6 7 [8]   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: 2.5T motor  (Megtekintve 209614 alkalommal)
0 Felhasználó és 4 vendég van a témában
Trekxc
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1675


Trek a bringa és xc=cross country


E-mail
« Új hozzászólás #350 Dátum: 2024.01.11 csütörtök, 21:07:13 »

Olajat kicsit eszi, 1L/ 10.000 km.
A torpanások, lehet turbó vezérlés, mert szerelő mondta hogy gyújtáskimaradásnak enyhe nagyon....Legyen igaza.
Sztm az teljesen jó olajfogyasztás pláne ennyi kilométer után  eljen
Most este cseréltük ki a fiammal az üa nyomás szenzort és holnap teszt. Nem volt egyszerű, mert hely az szinte semmi, így le kellett vágni egy T25-ös bitet 20mm-re, hogy hozzáférjek. Remélem nem fog hezitálni ezek után a kisebb gázadásoknál angel
Naplózva

2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
Trekxc
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1675


Trek a bringa és xc=cross country


E-mail
« Új hozzászólás #351 Dátum: 2024.01.14 vasárnap, 12:28:34 »

üzemanyagnyomás szabályzót nézd meg még, gyakori rajtuk az is, attól is csinálja alkalmanként
Köszönöm a javaslatot Zsolt  worship és valóban ennek a cseréje megszüntette  a torpanásokat  eljen
Naplózva

2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #352 Dátum: 2024.01.15 hétfő, 10:39:45 »

 eljen
Köszönöm a javaslatot Zsolt  worship és valóban ennek a cseréje megszüntette  a torpanásokat  eljen
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Trekxc
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1675


Trek a bringa és xc=cross country


E-mail
« Új hozzászólás #353 Dátum: 2024.01.29 hétfő, 12:24:29 »

Hát, úgy néz ki, hogy nincs  nyes Így végül az eredeti lett.
Szia, látom hogy eladtad a 2,5T motoros géped, de végül te cserélted az olajszűrőházat vagy szervízre bíztad, köszi  worship
Naplózva

2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
bari012
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 240


E-mail
« Új hozzászólás #354 Dátum: 2024.02.09 péntek, 15:18:43 »

Szia, látom hogy eladtad a 2,5T motoros géped, de végül te cserélted az olajszűrőházat vagy szervízre bíztad, köszi  worship

Szia!

Nem adtam el, nyúzom rendesen Smiley
Olajszűrőházból eredeti Volvo lett végül, sajna nincs rá alternatív értelmes megoldás, csak ez, elég húzós az ára, ~1.5 éve volt 100k körül.
Szervizben cserélték anno, akkor még annyira nem ismertem a gépet, azóta viszont már nekiállnék itthon is simán.

Egyébként nekem is JWR Autotech stage4 progival fut jelenleg 550-es injektorokkal, csak gyári k04 turbóval, úgyhogy kicsit szenvedek a WG actuator beállításával Shocked
« Utoljára szerkesztve: 2024.02.09 péntek, 15:26:02 írta bari012 » Naplózva

2008 Mondeo Titanium-X (BA7) 2.5T (HUBA) 162 kW - Modified: 300 HP, 540 Nm


Past: 2006 Mondeo GHIA (B5Y) 2.2 TDCI (QJBB) 114 kW - Remapped: 183 HP, 454 Nm
Trekxc
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1675


Trek a bringa és xc=cross country


E-mail
« Új hozzászólás #355 Dátum: 2024.02.11 vasárnap, 14:18:26 »

Szia!

Nem adtam el, nyúzom rendesen Smiley
Olajszűrőházból eredeti Volvo lett végül, sajna nincs rá alternatív értelmes megoldás, csak ez, elég húzós az ára, ~1.5 éve volt 100k körül.
Szervizben cserélték anno, akkor még annyira nem ismertem a gépet, azóta viszont már nekiállnék itthon is simán.

Egyébként nekem is JWR Autotech stage4 progival fut jelenleg 550-es injektorokkal, csak gyári k04 turbóval, úgyhogy kicsit szenvedek a WG actuator beállításával Shocked

Szia! Köszi akkor megpróbálom majd kicserélni én is és eredeti volvó-ra amikor olajat cserélek legközelebb. Jó kis géped van  eljen
Nekem is stage 4-es autotech progi van a C30-asomon 550-es injectorokkal, BorgWarner K16 turbóval és a WG jól működik szerencsére  worship. Szinte minden upgrade benne van ezek mellé, ha érdekel majd átküldöm.
Naplózva

2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
Gegsite
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 76



WWW E-mail
« Új hozzászólás #356 Dátum: 2024.02.12 hétfő, 17:27:34 »

Na majd egy progit nekem is írhatnak rá, de én nem fogok alkatrészt cserélni.
Van 3 gyerekem ha kérdés lenne miért.

Ezt a nyomásérzékelőt merre keressem pontosan? Mert vettem egy újat ám én is.


Köszi.
Naplózva

Geri, EX: 2006 Mk3 2,5i , Most: 2007 Mk4 2,5T
Vodafone 247 65 84
Trekxc
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1675


Trek a bringa és xc=cross country


E-mail
« Új hozzászólás #357 Dátum: 2024.02.12 hétfő, 17:43:02 »

Na majd egy progit nekem is írhatnak rá, de én nem fogok alkatrészt cserélni.
Van 3 gyerekem ha kérdés lenne miért.

Ezt a nyomásérzékelőt merre keressem pontosan? Mert vettem egy újat ám én is.


Köszi.

Ez egy jó videó és 3:43-nal az üzemanyagnyomás-érzékelő szenzor helye
https://www.youtube.com/watch?v=WZmyMSWUQkY
Jó munkát  integet2
Naplózva

2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
bari012
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 240


E-mail
« Új hozzászólás #358 Dátum: 2024.02.29 csütörtök, 22:08:45 »

Ez egy jó videó és 3:43-nal az üzemanyagnyomás-érzékelő szenzor helye
https://www.youtube.com/watch?v=WZmyMSWUQkY
Jó munkát  integet2

A videó nem tartalmazza azt a fontos lépést, hogy mielőtt eltávolítod a szenzort, az üzemanyag híd jobb oldalán lévő szelepen keresztül a nyomást meg kell szüntetni a rendszerből.
A szenzor cseréjét követően pedig 2-3 alkalommal ellenőrizni a szelepen keresztül, hogy a rendszer légmentes legyen.
« Utoljára szerkesztve: 2024.02.29 csütörtök, 22:11:31 írta bari012 » Naplózva

2008 Mondeo Titanium-X (BA7) 2.5T (HUBA) 162 kW - Modified: 300 HP, 540 Nm


Past: 2006 Mondeo GHIA (B5Y) 2.2 TDCI (QJBB) 114 kW - Remapped: 183 HP, 454 Nm
Trekxc
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1675


Trek a bringa és xc=cross country


E-mail
« Új hozzászólás #359 Dátum: 2024.03.01 péntek, 18:41:09 »

A videó nem tartalmazza azt a fontos lépést, hogy mielőtt eltávolítod a szenzort, az üzemanyag híd jobb oldalán lévő szelepen keresztül a nyomást meg kell szüntetni a rendszerből.
A szenzor cseréjét követően pedig 2-3 alkalommal ellenőrizni a szelepen keresztül, hogy a rendszer légmentes legyen.
Én nyomás alatt cseréltem és nem légtelenítettem azóta sem.
Pár csepp benzin elfolyt az igaz, de működik  eljen
Naplózva

2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
bari012
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 240


E-mail
« Új hozzászólás #360 Dátum: 2024.03.03 vasárnap, 13:50:10 »

Én nyomás alatt cseréltem és nem légtelenítettem azóta sem.
Pár csepp benzin elfolyt az igaz, de működik  eljen

Akkor te szerencsés voltál, én kaptam egy nagy adagot mindenemre  nyes
Naplózva

2008 Mondeo Titanium-X (BA7) 2.5T (HUBA) 162 kW - Modified: 300 HP, 540 Nm


Past: 2006 Mondeo GHIA (B5Y) 2.2 TDCI (QJBB) 114 kW - Remapped: 183 HP, 454 Nm
Trekxc
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1675


Trek a bringa és xc=cross country


E-mail
« Új hozzászólás #361 Dátum: 2024.03.03 vasárnap, 19:30:25 »

Akkor te szerencsés voltál, én kaptam egy nagy adagot mindenemre  nyes
Azért igyekeztem gyorsan kikapni és betenni az újat és rongyokkal rendesen körberaktam azt a részt, mert ott van alatta a generátor és sztm elég jól sikerült     worship
Naplózva

2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
Gegsite
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 76



WWW E-mail
« Új hozzászólás #362 Dátum: 2024.03.08 péntek, 16:03:30 »

Azért igyekeztem gyorsan kikapni és betenni az újat és rongyokkal rendesen körberaktam azt a részt, mert ott van alatta a generátor és sztm elég jól sikerült     worship

Én is balkéznél az új, a régi ki, jobbal betoltam, ballal az újat be.
Köszönöm kész. Sokkal jobb lett.

Az biztos hogy az a csavar elég *** helyen van, majdnem ki se tudtam venni ... torx bit, kroki fogóval tudtam kiszedni.


Most lesz majd tetőkárpit csere DIY...
Naplózva

Geri, EX: 2006 Mk3 2,5i , Most: 2007 Mk4 2,5T
Vodafone 247 65 84
Trekxc
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1675


Trek a bringa és xc=cross country


E-mail
« Új hozzászólás #363 Dátum: 2024.03.21 csütörtök, 08:37:59 »

Én is balkéznél az új, a régi ki, jobbal betoltam, ballal az újat be.
Köszönöm kész. Sokkal jobb lett.

Az biztos hogy az a csavar elég *** helyen van, majdnem ki se tudtam venni ... torx bit, kroki fogóval tudtam kiszedni.


Most lesz majd tetőkárpit csere DIY...



Az biztos hogy az a torx csavar elég *** helyen van  eplus2, a lényeg, hogy jobb lett a géped  worship

Sok sikert a tetőkárpithoz  eljen
Naplózva

2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
Gegsite
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 76



WWW E-mail
« Új hozzászólás #364 Dátum: 2024.03.27 szerda, 18:31:06 »


Az biztos hogy az a torx csavar elég *** helyen van  eplus2, a lényeg, hogy jobb lett a géped  worship

Sok sikert a tetőkárpithoz  eljen

Köszi, nemsokára nekiállok, de azt kivenni még így is hogy 5 ajtós nagy feladat.

Amúgy torpanás még mindig van gyorsításnál, igaz talán enyhébb/kevesebb.
Mostanában ezt dobja ki (eddig nem volt csak a jeladó után) P02187-C
Túl szegény keverék alapjáraton DTC
és világít a motorhiba MIL tabló.

Kitöröltem, de eddig ez nem volt... mi lehet?

Naplózva

Geri, EX: 2006 Mk3 2,5i , Most: 2007 Mk4 2,5T
Vodafone 247 65 84
Trekxc
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1675


Trek a bringa és xc=cross country


E-mail
« Új hozzászólás #365 Dátum: 2024.03.28 csütörtök, 14:25:55 »

Köszi, nemsokára nekiállok, de azt kivenni még így is hogy 5 ajtós nagy feladat.

Amúgy torpanás még mindig van gyorsításnál, igaz talán enyhébb/kevesebb.
Mostanában ezt dobja ki (eddig nem volt csak a jeladó után) P02187-C
Túl szegény keverék alapjáraton DTC
és világít a motorhiba MIL tabló.

Kitöröltem, de eddig ez nem volt... mi lehet?



Lehet most meg a levegő mennyisége a problémás Sad  MAF vagy a MAP szenzor esetleg, de csak találgatok  szomoru1
Naplózva

2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
bari012
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 240


E-mail
« Új hozzászólás #366 Dátum: 2024.03.29 péntek, 19:42:18 »

Köszi, nemsokára nekiállok, de azt kivenni még így is hogy 5 ajtós nagy feladat.

Amúgy torpanás még mindig van gyorsításnál, igaz talán enyhébb/kevesebb.
Mostanában ezt dobja ki (eddig nem volt csak a jeladó után) P02187-C
Túl szegény keverék alapjáraton DTC
és világít a motorhiba MIL tabló.

Kitöröltem, de eddig ez nem volt... mi lehet?


Nézd át a turbócsöveket, bilincseket, de még a hibás PCV szelep, vagy annak a csöve is okozhat ilyet hibát.
Illetve, ha csak azóta van ez a gondod, mióta cserélted a railcső végén a szenzort, akkor könnyen lehúzhattad véletlenül a lefújószelepnek a kis vékony gumicsövét is, az pont ott az üzemanyaghíd végénél, ahol matattál ott csatlakozik a szívósorra. Sajna ezt gyárilag nem rögzíti semmi, érdemes egy bilinccsel, vagy kábelkötegelővel rögzíteni. Bár ha ez lecsúszott volna, azt a teljesítményben is nagyon megéreznéd és erős süvítő hanghatással is járna gyorításkor.

« Utoljára szerkesztve: 2024.03.29 péntek, 19:46:55 írta bari012 » Naplózva

2008 Mondeo Titanium-X (BA7) 2.5T (HUBA) 162 kW - Modified: 300 HP, 540 Nm


Past: 2006 Mondeo GHIA (B5Y) 2.2 TDCI (QJBB) 114 kW - Remapped: 183 HP, 454 Nm
Gegsite
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 76



WWW E-mail
« Új hozzászólás #367 Dátum: 2024.03.29 péntek, 22:09:07 »

Szia!

Nem, arra a kis csőre pont figyeltem...sajna ott nem lehet turbó nyomást mérni (jó lenne tudni most mennyi).
Azt vettem észre, hogy melegen és csak alapjáraton mintha vákuum hang - huppogás lenne.

Köszönöm!



Nézd át a turbócsöveket, bilincseket, de még a hibás PCV szelep, vagy annak a csöve is okozhat ilyet hibát.
Illetve, ha csak azóta van ez a gondod, mióta cserélted a railcső végén a szenzort, akkor könnyen lehúzhattad véletlenül a lefújószelepnek a kis vékony gumicsövét is, az pont ott az üzemanyaghíd végénél, ahol matattál ott csatlakozik a szívósorra. Sajna ezt gyárilag nem rögzíti semmi, érdemes egy bilinccsel, vagy kábelkötegelővel rögzíteni. Bár ha ez lecsúszott volna, azt a teljesítményben is nagyon megéreznéd és erős süvítő hanghatással is járna gyorításkor.


« Utoljára szerkesztve: 2024.03.30 szombat, 07:55:17 írta Gegsite » Naplózva

Geri, EX: 2006 Mk3 2,5i , Most: 2007 Mk4 2,5T
Vodafone 247 65 84
bari012
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 240


E-mail
« Új hozzászólás #368 Dátum: 2024.03.30 szombat, 15:23:22 »

Szia!

Nem, arra a kis csőre pont figyeltem...sajna ott nem lehet turbó nyomást mérni (jó lenne tudni most mennyi).
Azt vettem észre, hogy melegen és csak alapjáraton mintha vákuum hang - huppogás lenne.

Köszönöm!



Szia!
Ha ilyen hangot hallasz, akkor csekkold az olajszurohazat, pcv szelepet es annak a csovet. Szerintem joesellyel at lehet szakadva a szelep, vagy a csove eloregedett.
A lefujo kis csoven pedig tudsz nyomást merni, hiszen a szivosorra csatlakozik, ahol pedig uzemi nyomas van. Ezt kell lehuznod es egy T csatlakozoval beiktatni egy manometert. Ha jol emlekszem 3mm-es csovel tudsz csatlakozni.
Ha gyari szoftverrel fut az autod, nem egeszen 0.7 bar max nyomast kell itt merned.
« Utoljára szerkesztve: 2024.03.31 vasárnap, 10:52:35 írta bari012 » Naplózva

2008 Mondeo Titanium-X (BA7) 2.5T (HUBA) 162 kW - Modified: 300 HP, 540 Nm


Past: 2006 Mondeo GHIA (B5Y) 2.2 TDCI (QJBB) 114 kW - Remapped: 183 HP, 454 Nm
Sierra2008
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 86


« Új hozzászólás #369 Dátum: 2024.05.21 kedd, 17:17:05 »

Sziasztok!

Szemezek egy ideje egy ilyen motoros MK4-gyel, az lenne a kérdésem, hogy összességében "mennyire megbízható" motor, hajlamos-e olajfogyasztásra, mennyire költséges a javíttatása a turbó miatt. Illetve használ-e valaki ilyet városban (pl Budapesti közlekedésre), és úgy hogy alakul a fogyasztása? Élményben milyen, azért az a 220 lóerő jól hangzik, ahogy nézegettem elég nyomatékos is. Szóval szívesen olvasnék rövidebb összefoglalót róla, akinek van tapasztalata vele.

Köszi!
Naplózva
Trekxc
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1675


Trek a bringa és xc=cross country


E-mail
« Új hozzászólás #370 Dátum: 2024.05.22 szerda, 10:50:10 »

Sziasztok!

Szemezek egy ideje egy ilyen motoros MK4-gyel, az lenne a kérdésem, hogy összességében "mennyire megbízható" motor, hajlamos-e olajfogyasztásra, mennyire költséges a javíttatása a turbó miatt. Illetve használ-e valaki ilyet városban (pl Budapesti közlekedésre), és úgy hogy alakul a fogyasztása? Élményben milyen, azért az a 220 lóerő jól hangzik, ahogy nézegettem elég nyomatékos is. Szóval szívesen olvasnék rövidebb összefoglalót róla, akinek van tapasztalata vele.

Köszi!

Sztm megbízható és nagyon tartós motor (Svédországban nagyon sokszor hirdetnek 400e km fölött futott darabokat), de természetesen bármikor kinyírhatja a  hajtókarcsapágyakat, ha 2000 alatt jársz vele ahogy ezt kicsit visszaolvasva láthatod  szomoru1
Nekem olajat egyáltalán nem eszik, de csak 94e és 130e km van az autóinkban.
Bp-i fogyasztás 12-13 liter lehet, persze csak tippelek, mert nem nagyon járok arra ezekkel.
Én nagyon szeretem az 5 hengeres motor hangját és a teljesítményét is. Persze nem árt picit módosítani rajta  wave.
Naplózva

2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
Oldalak: 1 2 3 4 5 6 7 [8]   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.066 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.