Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 02:13:33 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: [1]   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK3 / Motorháztetőzár javítása  (Megtekintve 24612 alkalommal)
0 Felhasználó és 1 vendég van a témában
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Dátum: 2011.05.29 vasárnap, 11:07:13 »

MK III Mondeo motorháztetőzár javítása
Írta: László

Az MK III Mondeo esetében a vezető felöli ajtó, a gyújtáskapcsoló, és a motorháztetőzár, egy kódolt kulccsal működtethető, ami kényelmet, komfortot és ritkán sajnos nem várt kiadást jelent. Komoly bosszúságot és kiadást előzhetünk meg azzal, hogy alkalmanként leellenőrizzük a motorháztető zár szerkezetek állapotát.

A motorháztető rögzítése két zárszerkezetet tartalmaz. Egy igen stabil erős rögzítő és egy kódolt nyitó zárat. A két zár egy műanyag rudazattal van össze kapcsolva. Ez a rudazat a leggyengébb pontja a rendszernek kopása esetén nem működteti a rögzítő zárat és nem nyitható a motorháztető. A rudazat csak zár javító készlettel együtt kapható. A másik hiba lehetőség, hogy maga a kódolt zár romlik el. A rögzítő zár meghibásodása igen ritka az erős robosztus felépítése miatt. A zárjavításhoz kell egy kis gyakorlat nagy önbizalom és még nagyobb türelem.

A javításhoz szükséges szerszámok:
  • 8-as és 10-es csillag vagy Krova kulcs
  • Fúrógép
  • 3.5 mm csigafúró
  • 4es bal menetes csavarkihajtó
  • Csipesz
  • Kisméretű normál csavarhúzó

Első lépésben lekel szerelni a díszrácsot, amit 2 db patent rögzít.



Következő lépés kiszerelni a rögzítő zárat 2db 6-os csavar tartja. A zárat óvatosan emeljük ki a helyéből, mert hozzávan rögzítve 2db elektromos csati (légzsák szenzor és a riasztó berendezés csatija).



A zárat kiemelve hozzá férünk az egyik kritikus alkatrészhez az összekötő műanyag rudazathoz. Kopása esetén mindenképp cserélendő. Ha csak ez a probléma a csere után mindent fordítva vissza szerelünk a helyére. És bonthatjuk a jól megérdemelt sört.



Komolyabb probléma a kódolt zár cseréje, amit a következő képen tehetünk meg.



A zár 2 db úgynevezett nyíródó csavarral van rögzítve, amit javítás esetén a zár javító készleten kívül külön meg kell rendelni.A nyíródó csavarokat meg kell fúrni központosan 3.5 mm fúróval majd egy 4 –es balmenetes csavarkihajtóval lehet kivenni az egyébként 6-os csavart. A zár javításhoz feltétlen szükséges a javító készlet, ami tartalmazza a komplett zárat a kódoló elemeket a távtartó és hézagoló elemeket, valamint az összekötő rudazatot.



Óvatosan szétszedve a rossz zárat pontosan meg kell jegyezni (egymás mellé lerakva a kódoló gyűrűket a távtartókat a hézagolókat) majd a javító készlet elemeiből felépíteni egy ujjat.





A zárban van egy mozgó vezérlő hengergörgő.





Ennek a helyzete meghatározó a zár működése szempontjából. A legkisebb eltérés a kódoló gyűrűk helyzetében és a zár vagy nem nyílik, vagy nem záródik. Normál működés esetén a vezérlő hengergörgő balra fordított kulcs esetén egy síkban van a zárhengerrel. Jobbra fordítva a kulcsot kiemelkedek a zárhengerből (A kulcsot kihúzva a hengerből a vezérlő hengergörgő kissé kiemelkedik a zárhengerből ez az alap állapot) Ez az alfája és omegája az egésznek. Más esetben nem működik a zár.



A kódolt zár javítása után még kiszerelt állapotban érdemes a zár végére erősíteni a közvetítő műanyag rudat. A rúd végébe ne felejtsük el betenni a készletben lévő nyomórugót.

Összeszerelés:

Feltételezzük, hogy a rögzítő zár a helyén van. A kódolt zárat a rajtalévő rudazattal betoljuk a helyére ügyelve, hogy a rudazat másik vége illeszkedjen a rögzítő zár furatába. Behajtjuk a 2db nyíródó csavart a helyére, de még nem húzzuk meg, hanem előbb kipróbáljuk a zár komplett működését. Ha minden rendben akkor addig húzzuk, a csavarokat még lenem szakad a csavarfej. Visszaszereljük a díszrácsot és örömmel elfogyasztjuk a délutánra betervezett söricilint.


Tisztelettel László!
« Utoljára szerkesztve: 2015.10.11 vasárnap, 22:43:22 írta Zsolteey » Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Oldalak: [1]   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.057 másodperc alatt készült el 26 lekéréssel.