Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2022.12.04 vasárnap, 19:18:34 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 [2]   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Futómű  (Megtekintve 27810 alkalommal)
0 Felhasználó és 1 vendég van a témában
Attila 86
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 283


E-mail
« Új hozzászólás #50 Dátum: 2019.11.05 kedd, 15:20:02 »

Az egy dolog, hogy a termék TÜV engedélyes. Az a termék megfelelősségét igazolja csak.
Viszont a Mondeo nem ezzel kapta a típusbizonyítványát. Tehát amíg nincs a forgalmi engedélybe is bejegyeztetve, addig az nem szabályos.
Amúgy nem legális a szoftver módosítás.... sem.



Köszi! Más ültető rugoval mászkál stb ! Az hogy ki mennyiért és mit vesz és szabályos e vagy sem az más kérdés! Kicsit úgy érzem hogy ellenem szol
Naplózva

2015 Mk5 2.0 Tdci Titanium Powershift Panther Black!   2007 Mk4 1.8 Tdci Panther Black!   2002 Mk3 2.0 Duratec he
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #51 Dátum: 2019.11.05 kedd, 16:07:24 »

Köszi! Más ültető rugoval mászkál stb ! Az hogy ki mennyiért és mit vesz és szabályos e vagy sem az más kérdés! Kicsit úgy érzem hogy ellenem szol

Nem jól érzed, nem ellened szól.  wave
A tény ellen szól. Ami nincs bejegyeztetve, engedélyeztetve.....az nem szabályos. Ennyi.
Az, hogy ki mivel mászkál....az mindenkinek a saját döntése és vállalja ami járhat ezért.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Attila 86
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 283


E-mail
« Új hozzászólás #52 Dátum: 2019.11.05 kedd, 18:30:13 »

Nem jól érzed, nem ellened szól.  wave
A tény ellen szól. Ami nincs bejegyeztetve, engedélyeztetve.....az nem szabályos. Ennyi.
Az, hogy ki mivel mászkál....az mindenkinek a saját döntése és vállalja ami járhat ezért.


Ez benne lesz a forgalmiba! Nem egyszerű a magyar törvények miatt de nem is lehetetlen!
Naplózva

2015 Mk5 2.0 Tdci Titanium Powershift Panther Black!   2007 Mk4 1.8 Tdci Panther Black!   2002 Mk3 2.0 Duratec he
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #53 Dátum: 2019.11.05 kedd, 19:03:43 »


Ez benne lesz a forgalmiba! Nem egyszerű a magyar törvények miatt de nem is lehetetlen!

 eljen


Máshol sem lehet mindent csak úgy..... Sőt, máshol szigorúbbak és büntetnek is.
Itthon még alig....
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
szemisun
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 317



E-mail
« Új hozzászólás #54 Dátum: 2019.11.11 hétfő, 12:26:50 »

Sziasztok,

Hétvégén átcseréltem a papucsokat és a nyárik takarításánál ezeket találtam:
https://photos.app.goo.gl/hw8YiLrAZipaomLA6

Mindkét hiba a belső oldalon volt... Gondolom az egyik tuti kuka (vágás), a másik (fene se tudja) vagy szálszakadás vagy illesztés?
Kicsit bánt, mert idén lettek véve, Goodyear Eagle F1 235/45Z R18 94Y, Vegyek két ugyan ilyet, vagy nézzek inkább mást?

Egy barátom mondta, hogy az ilyen peres gumikat 2.7-8 barig nyugodtan nyomjak fel, mert ha laposabb, akkor a felni vágja így megy. A usermanual erre a méretre előre 2.3, hátra 2.1-et ír.
Ti meddig nyomjátok fel?
Naplózva

Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26543


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #55 Dátum: 2019.11.11 hétfő, 12:42:07 »

Sziasztok,

Hétvégén átcseréltem a papucsokat és a nyárik takarításánál ezeket találtam:
https://photos.app.goo.gl/hw8YiLrAZipaomLA6

Mindkét hiba a belső oldalon volt... Gondolom az egyik tuti kuka (vágás), a másik (fene se tudja) vagy szálszakadás vagy illesztés?
Kicsit bánt, mert idén lettek véve, Goodyear Eagle F1 235/45Z R18 94Y, Vegyek két ugyan ilyet, vagy nézzek inkább mást?

Egy barátom mondta, hogy az ilyen peres gumikat 2.7-8 barig nyugodtan nyomjak fel, mert ha laposabb, akkor a felni vágja így megy. A usermanual erre a méretre előre 2.3, hátra 2.1-et ír.
Ti meddig nyomjátok fel?


Ezek kukák. És örülj, hogy nem menet közben pukkant el egyik sem.
Akkor goodyeart sem fogok venni.
Egyébként vegyél hankook-ot.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Bajkonur
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 173



« Új hozzászólás #56 Dátum: 2019.11.11 hétfő, 13:55:29 »

Sziasztok,

Hétvégén átcseréltem a papucsokat és a nyárik takarításánál ezeket találtam:
https://photos.app.goo.gl/hw8YiLrAZipaomLA6

Mindkét hiba a belső oldalon volt... Gondolom az egyik tuti kuka (vágás), a másik (fene se tudja) vagy szálszakadás vagy illesztés?
Kicsit bánt, mert idén lettek véve, Goodyear Eagle F1 235/45Z R18 94Y, Vegyek két ugyan ilyet, vagy nézzek inkább mást?

Egy barátom mondta, hogy az ilyen peres gumikat 2.7-8 barig nyugodtan nyomjak fel, mert ha laposabb, akkor a felni vágja így megy. A usermanual erre a méretre előre 2.3, hátra 2.1-et ír.
Ti meddig nyomjátok fel?


Nyilván számít a terheltség is,de ez szerintem mindenképp alacsony nyomás volt...Anno a 15" használtam 2,3barral. A 2,7-2,8 lehet a jó. Én a nyári Contikat 2,7-en használom.Ja és azok  csak 17"-ak!!
Naplózva

mk5 facelift 2019 1.5 ecoboost Titanium
ex:mk4 facelift 2012 1.6ecoBoost Titanium
titta
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3584



« Új hozzászólás #57 Dátum: 2019.11.11 hétfő, 15:22:54 »

Sziasztok,

Hétvégén átcseréltem a papucsokat és a nyárik takarításánál ezeket találtam:
https://photos.app.goo.gl/hw8YiLrAZipaomLA6

Mindkét hiba a belső oldalon volt... Gondolom az egyik tuti kuka (vágás), a másik (fene se tudja) vagy szálszakadás vagy illesztés?
Kicsit bánt, mert idén lettek véve, Goodyear Eagle F1 235/45Z R18 94Y, Vegyek két ugyan ilyet, vagy nézzek inkább mást?

Egy barátom mondta, hogy az ilyen peres gumikat 2.7-8 barig nyugodtan nyomjak fel, mert ha laposabb, akkor a felni vágja így megy. A usermanual erre a méretre előre 2.3, hátra 2.1-et ír.
Ti meddig nyomjátok fel?


Igaz MKIV, de ugyanet a méret. 5 éve járok nyáron vele, és a gyárilag nyomással, sose volt baj a gumival. HA túlfújod és nincs terhelés, elkezd a közepe kopni, nem biztos hogy jól jársz. 3 éven keresztül volt fent GoodYear Assy 2, kopni kopott, de amúgy semmi baja. Szerintem vagy padkát vettél nagyobb sebességgel, vagy nagy méretű úthibát. De sajna ahogy a többek is írták, ezek kukák.
Naplózva

Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI 140 163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
szemisun
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 317



E-mail
« Új hozzászólás #58 Dátum: 2019.11.11 hétfő, 15:36:24 »

Igaz MKIV, de ugyanet a méret. 5 éve járok nyáron vele, és a gyárilag nyomással, sose volt baj a gumival. HA túlfújod és nincs terhelés, elkezd a közepe kopni, nem biztos hogy jól jársz. 3 éven keresztül volt fent GoodYear Assy 2, kopni kopott, de amúgy semmi baja. Szerintem vagy padkát vettél nagyobb sebességgel, vagy nagy méretű úthibát. De sajna ahogy a többek is írták, ezek kukák.

2 hónapja van nálam a kocsi, de nem emlékszem kátyúra, a padkázást meg elvből kerülöm ilyen gumikkal. Nem a felelősséget akarom hárítani, de ez szerintem az előző tulaj produktuma. angel
Tavasszal nézek új gumikat, első körben próbálok ilyet. Nem gondolom h ez általánosságban igaz lenne a goodyear-re
Naplózva

Vectron
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 547



E-mail
« Új hozzászólás #59 Dátum: 2019.11.11 hétfő, 16:34:21 »

2 hónapja van nálam a kocsi, de nem emlékszem kátyúra, a padkázást meg elvből kerülöm ilyen gumikkal. Nem a felelősséget akarom hárítani, de ez szerintem az előző tulaj produktuma. angel
Tavasszal nézek új gumikat, első körben próbálok ilyet. Nem gondolom h ez általánosságban igaz lenne a goodyear-re
Nekem Györben egy sunyin kiállo csatornafedél okozott padkázásos sérülésre utalo sérülést a jobb elsön, ami kb egy héttel a gumik levételekor derült ki. Mive amugy isl a kopásjelzökig kopott, igy nem lesz nagy szívfájdalom megválni töle...
Naplózva

Ex : MKIII 2.0i
Mondeo MKV, ST Line,  5 ajtó, Metallicious
2.0 TDCi,  Powershift 210 LE, 450Nm
Jelenleg : Ford Mustang Fastback 2020, Lucid Red V8 5.0.
Pitt
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16


« Új hozzászólás #60 Dátum: 2019.11.16 szombat, 22:55:42 »

Sziasztok.
A téli kerekekhez vettem tpms szenzorokat ,a tanitásban tudtok segiteni .Kell hozzá valamilyen müszeres okosság?

Köszi.
Naplózva
Attila 86
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 283


E-mail
« Új hozzászólás #61 Dátum: 2019.11.19 kedd, 06:20:21 »

Sziasztok.
A téli kerekekhez vettem tpms szenzorokat ,a tanitásban tudtok segiteni .Kell hozzá valamilyen müszeres okosság?

Köszi.

Szia! Nekem csak be rakták! Mentem vele és minden ok volt vele
Naplózva

2015 Mk5 2.0 Tdci Titanium Powershift Panther Black!   2007 Mk4 1.8 Tdci Panther Black!   2002 Mk3 2.0 Duratec he
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4871



E-mail
« Új hozzászólás #62 Dátum: 2019.11.19 kedd, 08:34:39 »

Sziasztok.
A téli kerekekhez vettem tpms szenzorokat ,a tanitásban tudtok segiteni .Kell hozzá valamilyen müszeres okosság?

Köszi.
Első körben simán szereltesd fel, menj pár km-t és a keréknyomás menüben csinálj reszetet. Ha végképp nem akar működni, akkor aktiváltatni kell a szenzorokat egy gumisnál. Ez egy 2 perces meló. csak odateszi a szelephez a kütyüt és kész.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Pitt
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16


« Új hozzászólás #63 Dátum: 2019.11.19 kedd, 18:32:32 »

Első körben simán szereltesd fel, menj pár km-t és a keréknyomás menüben csinálj reszetet. Ha végképp nem akar működni, akkor aktiváltatni kell a szenzorokat egy gumisnál. Ez egy 2 perces meló. csak odateszi a szelephez a kütyüt és kész.


Köszi a segitséget kérek időpontot a gumishoz. Üdv. Wink
Naplózva
Levis
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1113


engineer76@freemail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #64 Dátum: 2020.10.05 hétfő, 20:35:45 »

Első körben simán szereltesd fel, menj pár km-t és a keréknyomás menüben csinálj reszetet. Ha végképp nem akar működni, akkor aktiváltatni kell a szenzorokat egy gumisnál. Ez egy 2 perces meló. csak odateszi a szelephez a kütyüt és kész.

Szia,

ezt sikerült megoldani?
Anno hol vetted a szenzorokat?

Köszi
Naplózva

Most: Ford Mondeo MKV 2.0 TDCi Titanium Individual, 2015/04, MT6
        
Volt:  Ford Mondeo MKIII 2.2 TDCi Ghia, 2004/12, MT6
        Ford Mondeo MKI 1.8 B Ghia, 1993/08
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4871



E-mail
« Új hozzászólás #65 Dátum: 2020.10.05 hétfő, 21:09:23 »

Szia,

ezt sikerült megoldani?
Anno hol vetted a szenzorokat?

Köszi
Gyári szerelt kerekeket vettem szenzorokkal. Volt egy kis diszturbancia, amíg 4 téli a csomagtartóban utazott, de aztán pár reszet a műszerfal menüjében megoldotta.
Egyébként az autó a téli kerekek felszerelése után felismerte a szenzorokat, nem kellett semmit csinálni.

Viszont az MK5 nem tudja magától megállapítani a szenzorok helyzetét. Már nyáron feltűnt, hogy nem stimmel a kijelzett nyomásértékek helye. A helyes működéshez a szenzorokat be kell tanítani, ezért vettem Kínából egy aktivátort, mert minden kerékcsere után szükség lesz rá.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26543


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #66 Dátum: 2020.10.06 kedd, 08:23:40 »

Gyári szerelt kerekeket vettem szenzorokkal. Volt egy kis diszturbancia, amíg 4 téli a csomagtartóban utazott, de aztán pár reszet a műszerfal menüjében megoldotta.
Egyébként az autó a téli kerekek felszerelése után felismerte a szenzorokat, nem kellett semmit csinálni.

Viszont az MK5 nem tudja magától megállapítani a szenzorok helyzetét. Már nyáron feltűnt, hogy nem stimmel a kijelzett nyomásértékek helye. A helyes működéshez a szenzorokat be kell tanítani, ezért vettem Kínából egy aktivátort, mert minden kerékcsere után szükség lesz rá.

Továbbra is azt állítom, hogy évjárat függő. Mk5 mondeóban volt váltás 2017-től tpms-ben.
Smaxban már 2015-től ez van, asszony 2018-as Fiestájában szintén és fater 2018-as mk5-ében is.

Mindegyik autónál cserélgetem elöl, hátul, ráadásul asszonynak most került fel egy új nyári szett, az első reset után mindegyik esetben felismeri a szenzorokat és szerintem mindig a helyén is találja el.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4871



E-mail
« Új hozzászólás #67 Dátum: 2020.10.06 kedd, 08:50:26 »

Továbbra is azt állítom, hogy évjárat függő. Mk5 mondeóban volt váltás 2017-től tpms-ben.
Smaxban már 2015-től ez van, asszony 2018-as Fiestájában szintén és fater 2018-as mk5-ében is.

Mindegyik autónál cserélgetem elöl, hátul, ráadásul asszonynak most került fel egy új nyári szett, az első reset után mindegyik esetben felismeri a szenzorokat és szerintem mindig a helyén is találja el.
Ha 2017-ben volt váltás, az megmagyarázhatja a különbséget.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48080



« Új hozzászólás #68 Dátum: 2020.10.06 kedd, 09:31:20 »

Továbbra is azt állítom, hogy évjárat függő. Mk5 mondeóban volt váltás 2017-től tpms-ben.
Smaxban már 2015-től ez van, asszony 2018-as Fiestájában szintén és fater 2018-as mk5-ében is.

Mindegyik autónál cserélgetem elöl, hátul, ráadásul asszonynak most került fel egy új nyári szett, az első reset után mindegyik esetben felismeri a szenzorokat és szerintem mindig a helyén is találja el.
nekem is ilyen.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
N0R31
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 222



« Új hozzászólás #69 Dátum: 2020.10.06 kedd, 15:05:18 »

nekem is ilyen.

2017 elöttinél a gyári szenzoron négyzet van, a késöbbieknél a szenzoron háromszög Smiley
Naplózva

Mondeo MK5 2.0 TDCi - 150 Le -  Deep Impact Blue (180 by PF) --> 205 by PF
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37239


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #70 Dátum: 2020.10.06 kedd, 15:42:28 »

A helyes működéshez a szenzorokat be kell tanítani, ezért vettem Kínából egy aktivátort, mert minden kerékcsere után szükség lesz rá.

Honnan rendelted? Milyet?
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48080



« Új hozzászólás #71 Dátum: 2020.10.06 kedd, 15:45:56 »

Honnan rendelted? Milyet?
kina
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4871



E-mail
« Új hozzászólás #72 Dátum: 2020.10.06 kedd, 17:02:02 »

Honnan rendelted? Milyet?
Aliról. A lényege, hogy EL-50449 típus legyen, mert az jó a Fordhoz. Illetve azóta megjelent egy univerzális is, ami FORD és GM-hez is jó.
Jól működik, de amúgy egy fhos. Van benne egy elem töltöttség figyelő elektronika, ami legalább kétszer annyit fogyaszt mint maga az aktivátor része. Így 2 nap alatt lemeríti a 9V-os elemet. Csak a használat idejére szabad belerakni az elemet, mert főkapcsoló nincs benne.
https://www.aliexpress.com/item/33028529358.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4dw9d88i

A tanításhoz az autót TPMS betanítási módba kell rakni, fék nyomkodással és gyújtás ráadás levételekkel. Fejből nem tudom a koreográfiát, de a youtube-on megvan. https://youtu.be/rExtJE1c6VI?t=87
« Utoljára szerkesztve: 2020.10.06 kedd, 17:07:36 írta Sakos » Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
N0R31
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 222



« Új hozzászólás #73 Dátum: 2020.10.07 szerda, 10:07:53 »

Aliról. A lényege, hogy EL-50449 típus legyen, mert az jó a Fordhoz. Illetve azóta megjelent egy univerzális is, ami FORD és GM-hez is jó.
Jól működik, de amúgy egy fhos. Van benne egy elem töltöttség figyelő elektronika, ami legalább kétszer annyit fogyaszt mint maga az aktivátor része. Így 2 nap alatt lemeríti a 9V-os elemet. Csak a használat idejére szabad belerakni az elemet, mert főkapcsoló nincs benne.
https://www.aliexpress.com/item/33028529358.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4dw9d88i

A tanításhoz az autót TPMS betanítási módba kell rakni, fék nyomkodással és gyújtás ráadás levételekkel. Fejből nem tudom a koreográfiát, de a youtube-on megvan. https://youtu.be/rExtJE1c6VI?t=87

Nekem is ilyen van, tök jól működik, elemet szintén kiveszem használat után. Mikor megjött 2 új elemem volt, mind2re jelezte, hogy gyenge az elem, megreklamáltam, úgyhogy ingyenbe volt Smiley néha azért jó az Ali  nyes
Naplózva

Mondeo MK5 2.0 TDCi - 150 Le -  Deep Impact Blue (180 by PF) --> 205 by PF
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37239


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #74 Dátum: 2020.10.08 csütörtök, 09:02:08 »

Aliról. A lényege, hogy EL-50449 típus legyen, mert az jó a Fordhoz. Illetve azóta megjelent egy univerzális is, ami FORD és GM-hez is jó.
Jól működik, de amúgy egy fhos. Van benne egy elem töltöttség figyelő elektronika, ami legalább kétszer annyit fogyaszt mint maga az aktivátor része. Így 2 nap alatt lemeríti a 9V-os elemet. Csak a használat idejére szabad belerakni az elemet, mert főkapcsoló nincs benne.
https://www.aliexpress.com/item/33028529358.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4dw9d88i

A tanításhoz az autót TPMS betanítási módba kell rakni, fék nyomkodással és gyújtás ráadás levételekkel. Fejből nem tudom a koreográfiát, de a youtube-on megvan. https://youtu.be/rExtJE1c6VI?t=87

 worship
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Levis
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1113


engineer76@freemail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #75 Dátum: 2020.11.02 hétfő, 22:13:08 »

Gyári szerelt kerekeket vettem szenzorokkal. Volt egy kis diszturbancia, amíg 4 téli a csomagtartóban utazott, de aztán pár reszet a műszerfal menüjében megoldotta.
Egyébként az autó a téli kerekek felszerelése után felismerte a szenzorokat, nem kellett semmit csinálni.

Viszont az MK5 nem tudja magától megállapítani a szenzorok helyzetét. Már nyáron feltűnt, hogy nem stimmel a kijelzett nyomásértékek helye. A helyes működéshez a szenzorokat be kell tanítani, ezért vettem Kínából egy aktivátort, mert minden kerékcsere után szükség lesz rá.


Sikerült vennem használt TMPS szenzort, bekerültek a téli kerékbe, megvolt a kerék csere is.
Ami nekem fura, hogy semmi nem történt. Semmi jelzés, semmi változás...
Sajna nekem a menüben a keréknyomásnál csak reset-elni tudom, nem írja ki a guminyomásokat.

Az végül is nem baj, hogy nincs vele probléma, de azt hittem feltűnik az autónak hogy cserélve lettek a kerekek.
Lehet leengedem egy kicsit a nyomást az egyik gumiban, hogy lássam történik-e valami..
Naplózva

Most: Ford Mondeo MKV 2.0 TDCi Titanium Individual, 2015/04, MT6
        
Volt:  Ford Mondeo MKIII 2.2 TDCi Ghia, 2004/12, MT6
        Ford Mondeo MKI 1.8 B Ghia, 1993/08
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #76 Dátum: 2020.11.02 hétfő, 23:23:43 »


Sikerült vennem használt TMPS szenzort, bekerültek a téli kerékbe, megvolt a kerék csere is.
Ami nekem fura, hogy semmi nem történt. Semmi jelzés, semmi változás...
Sajna nekem a menüben a keréknyomásnál csak reset-elni tudom, nem írja ki a guminyomásokat.

Az végül is nem baj, hogy nincs vele probléma, de azt hittem feltűnik az autónak hogy cserélve lettek a kerekek.
Lehet leengedem egy kicsit a nyomást az egyik gumiban, hogy lássam történik-e valami..


Szerintem hozzá kell tanítani az autóhoz a szenzorokat. Egy gumisnál meg tudod tenni. Utána van a könyvben leírt resetelős megoldás a kerékcsere után.
A guminyomás kiírását alapból lehet, hogy nem tudja az autód (ahogy az enyém sem tudta). PowerFord tudja neked aktiválni, ahogy a sebesség kiírását is a digitális kijelzőn.
« Utoljára szerkesztve: 2020.11.02 hétfő, 23:25:26 írta Lacika71 » Naplózva
Levis
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1113


engineer76@freemail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #77 Dátum: 2020.11.02 hétfő, 23:42:45 »

Szerintem hozzá kell tanítani az autóhoz a szenzorokat. Egy gumisnál meg tudod tenni. Utána van a könyvben leírt resetelős megoldás a kerékcsere után.
A guminyomás kiírását alapból lehet, hogy nem tudja az autód (ahogy az enyém sem tudta). PowerFord tudja neked aktiválni, ahogy a sebesség kiírását is a digitális kijelzőn.

Nade ha nincs hozzátanítva az autóhoz, akkor nem kéne hibát jeleznie az autónak, hogy nem találja a szenzorokat? wow1
Naplózva

Most: Ford Mondeo MKV 2.0 TDCi Titanium Individual, 2015/04, MT6
        
Volt:  Ford Mondeo MKIII 2.2 TDCi Ghia, 2004/12, MT6
        Ford Mondeo MKI 1.8 B Ghia, 1993/08
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4871



E-mail
« Új hozzászólás #78 Dátum: 2020.11.03 kedd, 08:16:42 »

Nade ha nincs hozzátanítva az autóhoz, akkor nem kéne hibát jeleznie az autónak, hogy nem találja a szenzorokat? wow1
Alapvetően tanítás nélkül is felismeri csere után az új szenzorokat. A tanítás (korai évjáratoknál) a kerekek pozíciójának beállítását jelzi. Enélkül is működik, csak esetleg a jobb első kerék leeresztésekor a bal hátsóra fog hibát jelezni.
A műszerfalon a TPMS reszet azt a célt szolgálja, hogy az alap nyomásértékeket beállítsd, amihez képest a nyomáseseést figyeli a rendszer. Kerékcsere után is érdemes végrehajtani.
A user interfész elég vacak. Érdemes Predivel a nyomáskijelzést bekapcsoltatni, mert nem vagyok benne biztos, hogy ha nem vagy nem jól működnek a szenzorok, akkor arról értesülsz.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Levis
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1113


engineer76@freemail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #79 Dátum: 2020.11.03 kedd, 22:39:38 »

Alapvetően tanítás nélkül is felismeri csere után az új szenzorokat. A tanítás (korai évjáratoknál) a kerekek pozíciójának beállítását jelzi. Enélkül is működik, csak esetleg a jobb első kerék leeresztésekor a bal hátsóra fog hibát jelezni.
A műszerfalon a TPMS reszet azt a célt szolgálja, hogy az alap nyomásértékeket beállítsd, amihez képest a nyomáseseést figyeli a rendszer. Kerékcsere után is érdemes végrehajtani.
A user interfész elég vacak. Érdemes Predivel a nyomáskijelzést bekapcsoltatni, mert nem vagyok benne biztos, hogy ha nem vagy nem jól működnek a szenzorok, akkor arról értesülsz.

thx wave
Naplózva

Most: Ford Mondeo MKV 2.0 TDCi Titanium Individual, 2015/04, MT6
        
Volt:  Ford Mondeo MKIII 2.2 TDCi Ghia, 2004/12, MT6
        Ford Mondeo MKI 1.8 B Ghia, 1993/08
Vectron
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 547



E-mail
« Új hozzászólás #80 Dátum: 2020.11.22 vasárnap, 09:00:33 »

Kedves Topiktársak!

Az eladó gumik topikba meghirdetem a volt téli garnitúrám az MKV ről (az új kocsimhoz nem passzolnak a méretek), ha valakit érdekel, szívesen várom az érdeklődést!

Üdv Vectron.  integet2
Naplózva

Ex : MKIII 2.0i
Mondeo MKV, ST Line,  5 ajtó, Metallicious
2.0 TDCi,  Powershift 210 LE, 450Nm
Jelenleg : Ford Mustang Fastback 2020, Lucid Red V8 5.0.
Vignale
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5


E-mail
« Új hozzászólás #81 Dátum: 2021.10.22 péntek, 14:18:04 »

Sziasztok!

Autónkban nincs mankókerék,pedig én szeretnék.... 18"-as kerekek mellett van értelme 17-es mankókeréknek?

Ford Mondeo V-ös....
Naplózva

Ford Mondeo Titánium+ Vignale Hybrid 2019.
McRae
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 129



E-mail
« Új hozzászólás #82 Dátum: 2022.10.29 szombat, 20:36:19 »

Sziasztok. Asszem mellényúltam téli gumi vételnél. 225/50 R 17 Nexen- t vettem. A nyárim 235/50 R17 gyári 17-es alufelnin értelem szerűen. A gumis a 225/50 R 17-re azt mondja nem jó aa Mondeo Mk5-re, mert nem jó méret. Túl széles.   215/55 R17 vagy 235/50 R17.  Ha a 235 jó, akkor a 225 hogy nem....  Gyári méret tábla (kézikönyv) valóban nem írja váltó méretnek... de ez ekkora probléma?
Naplózva

2004.10. Mondeo 2.2 Tdci Ghia 155 Le  Phanter Black
2010.12. Mondeo 2.0 Tdci Trend 140 Le
2015.12. Mondeo 2.0 MK5
Bajkonur
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 173



« Új hozzászólás #83 Dátum: 2022.10.29 szombat, 22:30:01 »

Sziasztok. Asszem mellényúltam téli gumi vételnél. 225/50 R 17 Nexen- t vettem. A nyárim 235/50 R17 gyári 17-es alufelnin értelem szerűen. A gumis a 225/50 R 17-re azt mondja nem jó aa Mondeo Mk5-re, mert nem jó méret. Túl széles.   215/55 R17 vagy 235/50 R17.  Ha a 235 jó, akkor a 225 hogy nem....  Gyári méret tábla (kézikönyv) valóban nem írja váltó méretnek... de ez ekkora probléma?

Pár milliméterrel alacsonyabban van az autó,negyedik éve járok ezen a méreten,gond nélkül.
Naplózva

mk5 facelift 2019 1.5 ecoboost Titanium
ex:mk4 facelift 2012 1.6ecoBoost Titanium
McRae
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 129



E-mail
« Új hozzászólás #84 Dátum: 2022.10.30 vasárnap, 09:20:45 »

Pár milliméterrel alacsonyabban van az autó,negyedik éve járok ezen a méreten,gond nélkül.

Köszi, Ok, valószínű mivel Németországban vagyok azért kötekedett, mert, ha baleset van és nem a "Gyári" méret van az autón, gondolom a biztosító nem fizet.  Csak hát a 235/50 R 17- ből szinte csak "prémium" gumikat találtam. Mindegy, megy fel ez azt kész.  Wink
Naplózva

2004.10. Mondeo 2.2 Tdci Ghia 155 Le  Phanter Black
2010.12. Mondeo 2.0 Tdci Trend 140 Le
2015.12. Mondeo 2.0 MK5
Oldalak: 1 [2]   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.066 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.