Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.04.25 csütörtök, 04:24:24 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Hybrid motorok  (Megtekintve 130580 alkalommal)
0 Felhasználó és 1 vendég van a témában
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #100 Dátum: 2019.01.06 vasárnap, 20:19:29 »

Én igen,és te?
Tudsz valami konkrét dolgot is írni a témában vagy mindig ugyanazt a dogmát harsogod?(szennyezés,Csernobil,összeomló hálózat,lottózás a töltőoszlop foglalásért...stb,)
Az eddigi hozzászólásaitok Alffal,hogy Al Bundyt idézzem csak "bla,bla,bla,a lány legyen buta."


Örülök, hogy ezt mondod, mivel nekem meg pont olyan érzés a veled való kommunikáció mint  a galambbal való sakkozás.

Milyen konkrétumokat szeretnél hallani? Hogy fél éve dolgozik a cégünk azon, hogy hogy lehetne ésszerűen és tömegével gyorstöltőket telepíteni az elmü kihagyásával, hogy hány olyan benzinkút van, ahová akár 1 töltőt is lehetséges új árambekötés nélkül felszerelni?
Vagy hogy egy lakótelepi parkolóban hány 10+millás új autó áll?
Hajtogatod ugyanazt a bullshit marketing dumát amivel meggyőzted magad, hogy jó ötlet a villanyautó. Igen, jelenleg már majdnem jó ötlet, de 5 év múlva nagyon nem lesz az.
Ne ringasd magad abba a hitbe, hogy ha az áramszolgáltatónak a át kell építenie a komplett hálózatát a 3-4x terhelésre, akkor te majd odahaza az éjszakai árammal töltögetsz szinte ingyen, hidd el, addigra az is olcsóbb lesz, ha egy másik autóval addig vontatod amíg fel nem töltődik.
« Utoljára szerkesztve: 2019.01.06 vasárnap, 20:21:31 írta VZoli » Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #101 Dátum: 2019.01.06 vasárnap, 20:20:44 »

Ez az egész már a jövő....elkel fogadni,hogy a 10-15év múlva már csak a közlekedési múzeumba fogsz látni dízel autót. 

 wave

20 éve mindenki azt mondta, hogy a pd motor lesz a jövő, 10-15éve meg mindenki a duplakuplungosra mondta, hogy ilyen lesz mindenkinek. kb ugyanekkora zsákutca lesz az elektromos autózás is, mint ez a 2 tuti megoldás
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #102 Dátum: 2019.01.06 vasárnap, 20:21:16 »

pont olyan érzés a veled való kommunikáció mint  a galambbal való sakkozás.

félve kérdem meg, de ilyet hol sikerült csinálni? hehe eplus2
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #103 Dátum: 2019.01.06 vasárnap, 20:22:16 »

félve kérdem meg, de ilyet hol sikerült csinálni? hehe eplus2

 2funny

Üsd be a gugliba Wink
« Utoljára szerkesztve: 2019.01.06 vasárnap, 20:28:40 írta VZoli » Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37275


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #104 Dátum: 2019.01.06 vasárnap, 20:25:14 »

Nekem nem tetszett,az állandó telefon keresés,a sok menü pont elvonja a vezetésről a figyelmet.De ez nem hibrid hiba.
Nem olyan kicsi,de én is 5ajtós párti vagyok.Nézted a linket amit küldtem?
Láttam élőben sokkal jobb felszeltségű mint a mi cégesünk.

Néztem, a fehér jobban is tetszik! Smiley Viszont nem Mo-i, ami nekem nem szimpatikus. Sad
Az igazi ebből a kombi lenne, ami talán lesz idén, de 12M nincs rá, attól pedig hamarabb szeretném minthogy a kombi hybredek jó áron legyenek használtan.
90%-ban egyedül autózom munkába, 11km oda, 11km vissza, bónusz, hogy idén lesz a munkahelyi töltő a dolgozóknak. A legideálisabb az lenne, ha elektromosan tudnék menni, jönni munkába, ott tölteni, da munkán kívül nagyobb távra is tudjam használni az autót, akkor pedig benzinmotor is legyen benne, ne kelljen autót cseréljek.

Nekem a tisztán elektromos nem éri meg, még az ingyen intöltéssel sem, 10M a Leaf, ez kb. akkora mint a Focus, ami 4M, a maradék 6M különbözetből pedig én akár több mint 20 évig tankolatnék a jelenleg fogyasztásommal, és évi 10e km-el.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37275


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #105 Dátum: 2019.01.06 vasárnap, 20:31:43 »

Korábban már írtam ide is, meg a másik topicba is, 40ezer km-t hajtottam már bele két év alatt, átlagfogyi 5,6 l döntően Pesten és környékén használva. Autópálya tempóban 1 literrel fogyaszt többet a dízelnél. Járáskultúrájában sokkal jobb, mint a dízel (előtte 3 dízel Mondeom volt, illetve az MK 4 TDCi még most is megvan a családban). A csomagtér tényleg lényegesen kisebb, nem hosszú családi kirándulásokra való e tekintetben. Az első két kötelező szervizen csak olaj és szűrőcserék voltak, de ismerve a technológiát (amit a Toyotától liszenszel a Ford) nem hinném, hogy a dízelek meghibásodási arányára lenne esély. Egyszerűen élvezetes vezetni, sokszor hangtalanul suhanva a városi közlekedésben, rajtoláskor pedig verhetetlen. Nekem a következő se lesz dízel...

Dízel nekem sem lesz, az biztos, amire én használom, és amennyit már arra nem jó.
Kicsit kacsintgattam az elekromos felé, de kb. soha nem térülne meg.
A hybrid tetszik, a plug-in-es méginkább, az igazi az lenne, ha tudnám manuálisan kapcsolgatni, hogy most csak elektromosan mehet, így a napi munkábajárás ingyen lenne.
A benzinessel sincs bajom, de ezek a kis ccm-es turbos motorok valahogy nem tetszenek.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37275


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #106 Dátum: 2019.01.06 vasárnap, 20:35:13 »

Még egy fontos dolog: Ne menjük személyeskedésbe, és vitába!

Köszönöm!
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #107 Dátum: 2019.01.06 vasárnap, 20:36:27 »

Egy kollégám októberben vett egy auris hybridet, kombit.

Szentendre- Árpád hír pesti hídfő között ingázik. Mondta, hogy ez jó autó, mert a Volvója 12 lotert fogyasztott, ez csak 7,5-öt, de mikor Szegedre mentek, akkor 8 felett... szóval...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #108 Dátum: 2019.01.06 vasárnap, 20:37:23 »

Dízel nekem sem lesz, az biztos, amire én használom, és amennyit már arra nem jó.
Kicsit kacsintgattam az elekromos felé, de kb. soha nem térülne meg.
A hybrid tetszik, a plug-in-es méginkább, az igazi az lenne, ha tudnám manuálisan kapcsolgatni, hogy most csak elektromosan mehet, így a napi munkábajárás ingyen lenne.
A benzinessel sincs bajom, de ezek a kis ccm-es turbos motorok valahogy nem tetszenek.

Ezzel én úgy vagyok, hogy alapvetően én majd azzal járok, amit a cég ad Smiley
Saját kocsim olyan üzemanyaggal fog működni, amit a fuvaros és egyéb ismerősöktől olcsón meg tudok venni, ha már nem tudok, akkor majd benzines, ha esetleg lesz mondeo méretű hibrid, amiben nincs kapcsolat a kerék és a motor közt, akkor az.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48448



« Új hozzászólás #109 Dátum: 2019.01.06 vasárnap, 20:37:41 »

Én igen,és te?
Tudsz valami konkrét dolgot is írni a témában vagy mindig ugyanazt a dogmát harsogod?(szennyezés,Csernobil,összeomló hálózat,lottózás a töltőoszlop foglalásért...stb,)
Az eddigi hozzászólásaitok Alffal,hogy Al Bundyt idézzem csak "bla,bla,bla,a lány legyen buta."

Azt hiszed te különb vagy?Nézz magadba,vegyél mély levegőt,és engedd el a személyeskedést, mert nem vezet sehova.Pontosabban én tudom, hogy hova. Wink
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
ywerd
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 222



« Új hozzászólás #110 Dátum: 2019.01.06 vasárnap, 20:41:08 »

Örülök, hogy ezt mondod, mivel nekem meg pont olyan érzés a veled való kommunikáció mint  a galambbal való sakkozás.

Milyen konkrétumokat szeretnél hallani? Hogy fél éve dolgozik a cégünk azon, hogy hogy lehetne ésszerűen és tömegével gyorstöltőket telepíteni az elmü kihagyásával, hogy hány olyan benzinkút van, ahová akár 1 töltőt is lehetséges új árambekötés nélkül felszerelni?
Vagy hogy egy lakótelepi parkolóban hány 10+millás új autó áll?
Hajtogatod ugyanazt a bullshit marketing dumát amivel meggyőzted magad, hogy jó ötlet a villanyautó. Igen, jelenleg már majdnem jó ötlet, de 5 év múlva nagyon nem lesz az.
Ne ringasd magad abba a hitbe, hogy ha az áramszolgáltatónak a át kell építenie a komplett hálózatát a 3-4x terhelésre, akkor te majd odahaza az éjszakai árammal töltögetsz szinte ingyen, hidd el, addigra az is olcsóbb lesz, ha egy másik autóval addig vontatod amíg fel nem töltődik.

Akkor még egyszer neked is utoljára.
1.A belinkelt töltő csak mint fejlődést mutattam,ha céged ilyet akar telepíteni akkor várjon még 2 évet,hogy az autó gyártok is csináljanak olyan autót ami fel is vesz ekkora áramot.
2.Nem lakótelepi és nem is a falusi vályogházban lakók fognak először 8-10 millás kocsikat venni(bár megtehetnék)
3.Ha, ismétlem ha,új elektromos autót veszek én ingyen fogok tölteni napelemről,és tesla powerbankrol.Ami jelenleg is üzemel a házon(csak a powerbankot kell meg vennem,hogy függetlenítsem magam a hálózatról.)
4.A kertes házban lakók nagy része megtudja oldani az otthontöltést.
5.Ha céged az elmű kihagyásával akar akár egy villanypóznát is telepíteni akkor szerintem kezdjenek el egy gigafactoryban gondolkozni:
https://www.tesla.com/de_AT/gigafactory?redirect=no
Naplózva

Ex:mk3 mondeo 2.0 benzin,yaris hybrid,c-zero,tesla model 3

Most:Tesla model Y long range
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #111 Dátum: 2019.01.06 vasárnap, 20:41:10 »

Egy kollégám októberben vett egy auris hybridet, kombit.

Szentendre- Árpád hír pesti hídfő között ingázik. Mondta, hogy ez jó autó, mert a Volvója 12 lotert fogyasztott, ez csak 7,5-öt, de mikor Szegedre mentek, akkor 8 felett... szóval...

A családban van egy corolla és egy hrv hibrid. Sógorom innovatív, és ezeket vette a cégének, ritkán mi is használjuk. Városban tényleg jó, csak rájuk nézni ne kéne.
A sógi tapasztalata az, hogy tavasszal és ősszel takarékos, télen nyáron viszont pont annyit eszik mint egy nem hibrid.
Naplózva
szuszu
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 141


E-mail
« Új hozzászólás #112 Dátum: 2019.01.06 vasárnap, 20:41:25 »



A dízel mondi 9 től indul, a HEV 10,7-től. Ergo 1,7m val drágábban.
A hibrid városban inkább 5liter(nek tűnik, ahogy hallom), és vegyesben,országúton,pályán inkább 7-8 liter.A dízel 5-6 literes átlagfogyit tud.


Csak hogy pontosak legyünk: a legújabb árlista szerint Titanium Powershift 150 LE TDCi és a hibrid közt kemény 450ezer Ft-os árkülönbség van. Szó nincs 1,7 MFt-ról.

A fogyasztásról már írtam, mindez 40ezer km tapasztalata, úgy, hogy van mellette egy dízel is a családban, így van összehasonlítási alapom, szóval nem igazán helytálló, amiket írsz. Persze a dízel MK4 pár kilóval könnyebb is...
Naplózva

MK4 2.0 TDCi FL Tit-X
MK5 Hibrid Vignale
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #113 Dátum: 2019.01.06 vasárnap, 20:43:33 »

Egy kollégám októberben vett egy auris hybridet, kombit.

Szentendre- Árpád hír pesti hídfő között ingázik. Mondta, hogy ez jó autó, mert a Volvója 12 lotert fogyasztott, ez csak 7,5-öt, de mikor Szegedre mentek, akkor 8 felett... szóval...
Kb egy hónapjaa voltam egy kereskedésben, ahol próbáltam egy Aurist. A kereskedő áradozott róla, mert a lányának/menyének is ilyen volt(nem ez), de ő is azt mondta, hogy a Budaörs-Érd viszonylatban a bejárás 7-7,5l volt. Alig-alig ment tisztán elektromosan. Nagyobb gázra röffentette a benzinmotort.
Ezek a rövid távú, belvárosi araszolgatásban tudhatják a 4-5litert, a nagyobb távokon a olyan, mint egy benzin motoros autó.
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #114 Dátum: 2019.01.06 vasárnap, 20:52:18 »

Akkor még egyszer neked is utoljára.
1.A belinkelt töltő csak mint fejlődést mutattam,ha céged ilyet akar telepíteni akkor várjon még 2 évet,hogy az autó gyártok is csináljanak olyan autót ami fel is vesz ekkora áramot.
2.Nem lakótelepi és nem is a falusi vályogházban lakók fognak először 8-10 millás kocsikat venni(bár megtehetnék)
3.Ha, ismétlem ha,új elektromos autót veszek én ingyen fogok tölteni napelemről,és tesla powerbankrol.Ami jelenleg is üzemel a házon(csak a powerbankot kell meg vennem,hogy függetlenítsem magam a hálózatról.)
4.A kertes házban lakók nagy része megtudja oldani az otthontöltést.
5.Ha céged az elmű kihagyásával akar akár egy villanypóznát is telepíteni akkor szerintem kezdjenek el egy gigafactoryban gondolkozni:
https://www.tesla.com/de_AT/gigafactory?redirect=no


1, nyilván azért vett meg egy komplett céget mert várni fog...
2, nyilvánvalóan nem láttál még lakótelepi parkolót és az orrod sem dugtad ki buda-külsőről, de meglepődnél hidd el.
3, sok szerencsét, és tankolj fel gyertyából a téli napokra.
4, ha majd a kertes házak nagyrésze otthon tölt, akkor majd nem fogja megoldani olyan könnyen. Egy lakótelepre könnyebben/olcsóbban jut el a többlet teljesítmény mint egy szétszórtan egyénileg bekötött területre
5, jelenleg szinte csak az elmü telepít töltőket, pontosan azért, mert meg van a lehetősége az olcsó betáp kiépítésére, a nélkülük való telepítést értsd úgy, hogy nem ők veszik meg és helyezik üzembe, hanem mi. Viszont nekünk/az ügyfélnek ebben az esetben rohadt drága a betáp kiépítése.
Naplózva
ywerd
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 222



« Új hozzászólás #115 Dátum: 2019.01.06 vasárnap, 21:03:05 »

1, nyilván azért vett meg egy komplett céget mert várni fog...
2, nyilvánvalóan nem láttál még lakótelepi parkolót és az orrod sem dugtad ki buda-külsőről, de meglepődnél hidd el.
3, sok szerencsét, és tankolj fel gyertyából a téli napokra.
4, ha majd a kertes házak nagyrésze otthon tölt, akkor majd nem fogja megoldani olyan könnyen. Egy lakótelepre könnyebben/olcsóbban jut el a többlet teljesítmény mint egy szétszórtan egyénileg bekötött területre
5, jelenleg szinte csak az elmü telepít töltőket, pontosan azért, mert meg van a lehetősége az olcsó betáp kiépítésére, a nélkülük való telepítést értsd úgy, hogy nem ők veszik meg és helyezik üzembe, hanem mi. Viszont nekünk/az ügyfélnek ebben az esetben rohadt drága a betáp kiépítése.
wake up neo!
Te tényleg nem olvasod ami írok,
Ki mondta,hogy budán lakok?a lakótelepen és most pestről beszélek nagyrészt hiteles suzukik állnak.Minek a gyertya?Amit nyáron termel a nap elem azt használom télen a hálózatról.
A powerbank a kocsi töltéshez kell télen,hogy ha áramszünet van akkor is legyen plusz áram.
Naplózva

Ex:mk3 mondeo 2.0 benzin,yaris hybrid,c-zero,tesla model 3

Most:Tesla model Y long range
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #116 Dátum: 2019.01.06 vasárnap, 21:03:32 »

Néztem, a fehér jobban is tetszik! Smiley Viszont nem Mo-i, ami nekem nem szimpatikus. Sad
Az igazi ebből a kombi lenne, ami talán lesz idén, de 12M nincs rá, attól pedig hamarabb szeretném minthogy a kombi hybredek jó áron legyenek használtan.
90%-ban egyedül autózom munkába, 11km oda, 11km vissza, bónusz, hogy idén lesz a munkahelyi töltő a dolgozóknak. A legideálisabb az lenne, ha elektromosan tudnék menni, jönni munkába, ott tölteni, da munkán kívül nagyobb távra is tudjam használni az autót, akkor pedig benzinmotor is legyen benne, ne kelljen autót cseréljek.

Nekem a tisztán elektromos nem éri meg, még az ingyen intöltéssel sem, 10M a Leaf, ez kb. akkora mint a Focus, ami 4M, a maradék 6M különbözetből pedig én akár több mint 20 évig tankolatnék a jelenleg fogyasztásommal, és évi 10e km-el.

Roller! Cheesy
11 km-t simán bír. Töltheted otthon is, cégnél is. És nem 10M Cheesy
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #117 Dátum: 2019.01.06 vasárnap, 21:30:43 »

Amikor megjelent az első táska mobil horror áron,mindenki azt mondta ez sz@r,nehéz,nagy,hamar lemerül..stb.halott dolog a mobiltelefon,pár év múlva már a nokia 2110 már ott virított a zsebekben.
Jelenleg az elektromos autóknál is ez van,de több ország is eldöntötte,hogy robbanómotoros autót 2025-től nem lehet forgalomba helyezni.Legutóbb Izrael is,ezzel el is döntötték,hogy milyen irányba menjen el az autó gyártás.
Nem értem a töltés problémát ,a most forgalomba lévő elektromos autókat az 50kw töltőn 20-40perc alatt lehet 80%-ra feltölteni,150-300km hatótáv.A teslákat a saját töltőjükön(150kw) 20perc alatt 400km "tankolsz".
Már épülnek 350kw-os töltök is,de már ezektől is van gyorsabb:
https://villanyautosok.hu/2018/08/08/475-kw-os-tolto-bemutatasara-keszul-a-tritium/


Én azt a részét nem látom még megoldottnak, hogy honnan lesz ennyi áram.
350kW az mocskos nagy teljesítmény. Nálunk pl 25A van, az 5,75kW. Egy töltő durván 60 családi háznak felel meg. Most egy kis benzinkúton is van vagy 8 töltőfej. Ha tegyük fel az autók fele elektromos lenne és a kutaknál is a töltőfejek felét lecserélik elektromosra, akkor kell oda 1,4 megawatt. Azzal most nem számolok, hogy mivel hosszabb ideig tart egy tankolás, elvileg több töltő kell, hogy ki tud szolgálni ugyanazt a kapacitást.
Egy családi háznál 99%-ban nem használod ki a rendelkezésre álló teljesítményt. Ha elkezded használni, akkor is (a rendszer méretéhez képest) kis teljesítményű fogyasztókat kapcsolsz be (néhány kw). Illetve a házak energiafelvétele jól profilozható.
Ezzel szemben a kútra bármikor bemehet 4 elektromos autó és tüskeszerűen kezdik terhelni több száz kw-al a hálózatot.
Szép ez a sok száz kW töltős világ, de ahhoz, hogy a való életben is használható legyen tömegesen, ahhoz nagyon elő kell húzzák a kalapból a nyuszit az áramszolgáltatók.

Persze igen, töltsük otthon, éjjel, lassan. Ez is egy út, annak aki megteheti. Nagyobb városokban, az emberek nagy része ezt nem tudja megoldani.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #118 Dátum: 2019.01.06 vasárnap, 21:34:17 »

wake up neo!
Te tényleg nem olvasod ami írok,
Ki mondta,hogy budán lakok?a lakótelepen és most pestről beszélek nagyrészt hiteles suzukik állnak.Minek a gyertya?Amit nyáron termel a nap elem azt használom télen a hálózatról.
A powerbank a kocsi töltéshez kell télen,hogy ha áramszünet van akkor is legyen plusz áram.

Üröm = Buda külső Wink nem a Bp lakótelepekről beszélek, de eszerint a te világod eddig tart. A Bp-n kívül is élnek emberek,
3.Ha, ismétlem ha,új elektromos autót veszek én ingyen fogok tölteni napelemről,és tesla powerbankrol.Ami jelenleg is üzemel a házon(csak a powerbankot kell meg vennem,hogy függetlenítsem magam a hálózatról.)
Fogalomzavar, ha függetleníted magad a hálózattól, nincs visszatáplálás.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48448



« Új hozzászólás #119 Dátum: 2019.01.06 vasárnap, 21:36:23 »

Csak hogy pontosak legyünk: a legújabb árlista szerint Titanium Powershift 150 LE TDCi és a hibrid közt kemény 450ezer Ft-os árkülönbség van. Szó nincs 1,7 MFt-ról.

A fogyasztásról már írtam, mindez 40ezer km tapasztalata, úgy, hogy van mellette egy dízel is a családban, így van összehasonlítási alapom, szóval nem igazán helytálló, amiket írsz. Persze a dízel MK4 pár kilóval könnyebb is...
Csak hogy pontosak legyünk, nem volt szó csak hibrid vs dízel 2.0.

2.0TD (150LE EUS6.2) M6 FWD -     9 140 000 Ft
2.0l HEV (187LE) Euro6.2              10 795 000 Ft

Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #120 Dátum: 2019.01.06 vasárnap, 21:43:08 »

wake up neo!
Te tényleg nem olvasod ami írok,
Ki mondta,hogy budán lakok?a lakótelepen és most pestről beszélek nagyrészt hiteles suzukik állnak.Minek a gyertya?Amit nyáron termel a nap elem azt használom télen a hálózatról.
A powerbank a kocsi töltéshez kell télen,hogy ha áramszünet van akkor is legyen plusz áram.

Számszerűleg igen. Mert jelenleg az éves szaldós elszámolás megengedi. Ezen bármikor egy tollvonással változtathatnak.
Illetve azzal gondolom tisztában vagy, hogy amit nyáron betermelsz, azt ott el is használják és nem "kering" a hálózatban, amíg majd neked télen kell. Télen viszont amikor kell neked a delej, akkor se a te se, az én, se más napeleme nem termel eleget, marad Paks, meg a szén...

A Powerwall koncepcionálisan jó ötlet, de értelmes tárolókapacitást összerakni belőle nem két fillér.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
ywerd
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 222



« Új hozzászólás #121 Dátum: 2019.01.06 vasárnap, 21:43:52 »

Én azt a részét nem látom még megoldottnak, hogy honnan lesz ennyi áram.
350kW az mocskos nagy teljesítmény. Nálunk pl 25A van, az 5,75kW. Egy töltő durván 60 családi háznak felel meg. Most egy kis benzinkúton is van vagy 8 töltőfej. Ha tegyük fel az autók fele elektromos lenne és a kutaknál is a töltőfejek felét lecserélik elektromosra, akkor kell oda 1,4 megawatt. Azzal most nem számolok, hogy mivel hosszabb ideig tart egy tankolás, elvileg több töltő kell, hogy ki tud szolgálni ugyanazt a kapacitást.
Egy családi háznál 99%-ban nem használod ki a rendelkezésre álló teljesítményt. Ha elkezded használni, akkor is (a rendszer méretéhez képest) kis teljesítményű fogyasztókat kapcsolsz be (néhány kw). Illetve a házak energiafelvétele jól profilozható.
Ezzel szemben a kútra bármikor bemehet 4 elektromos autó és tüskeszerűen kezdik terhelni több száz kw-al a hálózatot.
Szép ez a sok száz kW töltős világ, de ahhoz, hogy a való életben is használható legyen tömegesen, ahhoz nagyon elő kell húzzák a kalapból a nyuszit az áramszolgáltatók.

Persze igen, töltsük otthon, éjjel, lassan. Ez is egy út, annak aki megteheti. Nagyobb városokban, az emberek nagy része ezt nem tudja megoldani.
nyugaton már meg vannak oldva ezek a problémák.
https://www.lifegate.com/people/lifestyle/tesla-supercharger-europe
Naplózva

Ex:mk3 mondeo 2.0 benzin,yaris hybrid,c-zero,tesla model 3

Most:Tesla model Y long range
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #122 Dátum: 2019.01.06 vasárnap, 21:47:34 »

Én azt a részét nem látom még megoldottnak, hogy honnan lesz ennyi áram.
350kW az mocskos nagy teljesítmény. Nálunk pl 25A van, az 5,75kW. Egy töltő durván 60 családi háznak felel meg. Most egy kis benzinkúton is van vagy 8 töltőfej. Ha tegyük fel az autók fele elektromos lenne és a kutaknál is a töltőfejek felét lecserélik elektromosra, akkor kell oda 1,4 megawatt. Azzal most nem számolok, hogy mivel hosszabb ideig tart egy tankolás, elvileg több töltő kell, hogy ki tud szolgálni ugyanazt a kapacitást.
Egy családi háznál 99%-ban nem használod ki a rendelkezésre álló teljesítményt. Ha elkezded használni, akkor is (a rendszer méretéhez képest) kis teljesítményű fogyasztókat kapcsolsz be (néhány kw). Illetve a házak energiafelvétele jól profilozható.
Ezzel szemben a kútra bármikor bemehet 4 elektromos autó és tüskeszerűen kezdik terhelni több száz kw-al a hálózatot.
Szép ez a sok száz kW töltős világ, de ahhoz, hogy a való életben is használható legyen tömegesen, ahhoz nagyon elő kell húzzák a kalapból a nyuszit az áramszolgáltatók.

Persze igen, töltsük otthon, éjjel, lassan. Ez is egy út, annak aki megteheti. Nagyobb városokban, az emberek nagy része ezt nem tudja megoldani.

Időzített bomba, erről beszélek.
Elterjed az elektromos közlekedés, felmegy az igény az áramra, fejleszteni kell a hálózatot, azt pedig valakinek ki kell fizetni, nem a szolgáltató fogja, abban bárki biztos lehet. Amikor csak a teherautók jártak gázolajjal, 60% volt a gázolaj a benzinhez képest.
A napelemek terjedését sem lehet a végtelenségig folytatni, mert a megtermelt áramot végül nem lesz kinek "oda/eladni" ergó rosszabb feltételekkel veszik majd át tárolásra. A szolgáltató pedig nem a jóságos Csekonics gróf, aki csak ad és ad ha ő nem termel, akkor majd a "tárolásért" kéri el a díjat, a sziget üzem megoldás, de egy átlag családi ház 4-8Kwos napelem rendszerrel van év végére nullán, de sziget rendszerben szinte lehetetlen akkora akkufarmot összerakni, amivel a téli időszakot kihúzhatná az ember.
Naplózva
szuszu
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 141


E-mail
« Új hozzászólás #123 Dátum: 2019.01.06 vasárnap, 21:48:02 »

Csak hogy pontosak legyünk, nem volt szó csak hibrid vs dízel 2.0.

2.0TD (150LE EUS6.2) M6 FWD -     9 140 000 Ft
2.0l HEV (187LE) Euro6.2              10 795 000 Ft



Tehát egy kéziváltós Business (dízel) árat hasonlítasz egy automata Titaniumhoz (hibrid) árhoz. Légy bátran korrekt, ez a fórum megérdemli. Köszönöm. Smiley

Nincs több hozzáfűznivalóm.

Naplózva

MK4 2.0 TDCi FL Tit-X
MK5 Hibrid Vignale
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48448



« Új hozzászólás #124 Dátum: 2019.01.06 vasárnap, 21:50:22 »

nyugaton már meg vannak oldva ezek a problémák.
https://www.lifegate.com/people/lifestyle/tesla-supercharger-europe

hol?Ez melyik településen van? Jah, hogy időben van eltérés....ez BP olyan 2050ben... taps

Nem,nincsenek megoldva.Ezek ígéretek,és lehetőségek, ami nagyon nagyon sokba kerül az elektromos autós társadalomnak.Ettől nagyon messze van európa.
Az emberek nem állnak sorba a 10millás elektromos autókért,és a 30millás Teslákért sem.Ez ma még itt csak propaganda.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #125 Dátum: 2019.01.06 vasárnap, 21:55:22 »

nyugaton már meg vannak oldva ezek a problémák.
https://www.lifegate.com/people/lifestyle/tesla-supercharger-europe


Világon összesen 439 charging station vs csak MO-n ~2000 benzinkút. Én még ezt nem érzem megoldottnak.
(Btw a cikk arról nem szól, hogy ha beáll az összes töltőre autó, akkor is rendelkezésre áll-e a 120kW.)
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48448



« Új hozzászólás #126 Dátum: 2019.01.06 vasárnap, 21:56:36 »

Tehát egy kéziváltós Business (dízel) árat hasonlítasz egy automata Titaniumhoz (hibrid) árhoz. Légy bátran korrekt, ez a fórum megérdemli. Köszönöm. Smiley

Nincs több hozzáfűznivalóm.


ácsi.nem én hasonlítottam ezt a felállást.Hibrid vs 2.0 tdci-ről volt szó. Ezek alapján ne rajtam kérd számon a korrektséget.Senki nem beszélt automatáról, köbcenti volt az összehasonlítás alapja. Ott viszont megvan az 1,7millás árkülönbség.

http://mondeo.hu/index.php?topic=11294.msg1156942#msg1156942




Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
ywerd
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 222



« Új hozzászólás #127 Dátum: 2019.01.06 vasárnap, 21:57:09 »

Üröm = Buda külső Wink nem a Bp lakótelepekről beszélek, de eszerint a te világod eddig tart. A Bp-n kívül is élnek emberek, Fogalomzavar, ha függetleníted magad a hálózattól, nincs visszatáplálás.

1.már 4 éve Turán lakok,ez a tudomány mai állása szerint semmi köze Buda külsőhöz.
2.4 éve megy már a visszatápos napelem rendszer.4-5 ezer az éves villanyszámla.
3.a powerbank ahhoz kell,hogy pár napelem oda töltsön ne a hálózatba,hogy ha ütközünk a te univerzumoddal és itt is beköszönt a nukleáris tél meg a szénerőmű nem ad elég áramot ,akkor tudjam a kocsit tölteni illetve legyen plusz áramforrás.Nem szüntetem meg a visszatáp rendszert.Ez el lesz szigetelve a többi napelemtől.így már ok.
4.Pesten a lakótelepen nincsenek tucatszámra 10 millás autók,lehet nálad nyugat Magyarországon a ltp-n minden második autó bmw,merci,audi..stb.
Naplózva

Ex:mk3 mondeo 2.0 benzin,yaris hybrid,c-zero,tesla model 3

Most:Tesla model Y long range
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #128 Dátum: 2019.01.06 vasárnap, 21:59:24 »

nyugaton már meg vannak oldva ezek a problémák.
https://www.lifegate.com/people/lifestyle/tesla-supercharger-europe


Szép marketing, működni meg lehet, hogy úgy működik, mint az 1 fázisra kötött indukciós főzőlap.

Szeretnék egy videó felvételt látni amikor mind a 12 töltőn épp 120kw-al töltődik egy egy autó (ja nem, csak tesla, nagy az esély egyszerre 12 tesla egy helyen, ja várjunk... nem) És mindez az Elon ígéretei szerint napelemről.
Mennyi is átlagosan egy napelem m2/kw? 1? Akkor 60x60méternyi napelem, ha nem kell tárolni, végülis kivitelezhető.
Naplózva
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #129 Dátum: 2019.01.06 vasárnap, 22:05:20 »

1.már 4 éve Turán lakok,ez a tudomány mai állása szerint semmi köze Buda külsőhöz.
2.4 éve megy már a visszatápos napelem rendszer.4-5 ezer az éves villanyszámla.
3.a powerbank ahhoz kell,hogy pár napelem oda töltsön ne a hálózatba,hogy ha ütközünk a te univerzumoddal és itt is beköszönt a nukleáris tél meg a szénerőmű nem ad elég áramot ,akkor tudjam a kocsit tölteni illetve legyen plusz áramforrás.Nem szüntetem meg a visszatáp rendszert.Ez el lesz szigetelve a többi napelemtől.így már ok.
4.Pesten a lakótelepen nincsenek tucatszámra 10 millás autók,lehet nálad nyugat Magyarországon a ltp-n minden második autó bmw,merci,audi..stb.

Igen, ez így megvalósítható. Kérdés persze, hogy évi pár db áramszünet miatt megéri-e a több milliós befektetés (neked lehet igen, szíved joga).
Esetleg nem-e gazdaságosabb egy aggregátoros rendszer?!
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
ywerd
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 222



« Új hozzászólás #130 Dátum: 2019.01.06 vasárnap, 22:05:48 »

hol?Ez melyik településen van? Jah, hogy időben van eltérés....ez BP olyan 2050ben... taps

Nem,nincsenek megoldva.Ezek ígéretek,és lehetőségek, ami nagyon nagyon sokba kerül az elektromos autós társadalomnak.Ettől nagyon messze van európa.
Az emberek nem állnak sorba a 10millás elektromos autókért,és a 30millás Teslákért sem.Ez ma még itt csak propaganda.

Te tényleg troll vagy,a Nyugaton szó melyik részét nem érted?Ausztria,Olasz,Német...stb.
https://www.tesla.com/de_AT/findus?redirect=no#/bounds/47.6130119,19.334504899999956,47.349415,18.926101099999983,d?search=store,service,supercharger,destination%20charger

igen az emberek a 10 millás dízel mondeokat veszik,ja persze....
a tesla s model kerül 30millábó
a tesla 3 12-14mill.körül lesz.de idővel folyamatosan csökkenni fog az áruk ahogy beindul Európában is a termelés.
Naplózva

Ex:mk3 mondeo 2.0 benzin,yaris hybrid,c-zero,tesla model 3

Most:Tesla model Y long range
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #131 Dátum: 2019.01.06 vasárnap, 22:10:39 »

1.már 4 éve Turán lakok,ez a tudomány mai állása szerint semmi köze Buda külsőhöz.
2.4 éve megy már a visszatápos napelem rendszer.4-5 ezer az éves villanyszámla.
3.a powerbank ahhoz kell,hogy pár napelem oda töltsön ne a hálózatba,hogy ha ütközünk a te univerzumoddal és itt is beköszönt a nukleáris tél meg a szénerőmű nem ad elég áramot ,akkor tudjam a kocsit tölteni illetve legyen plusz áramforrás.Nem szüntetem meg a visszatáp rendszert.Ez el lesz szigetelve a többi napelemtől.így már ok.
4.Pesten a lakótelepen nincsenek tucatszámra 10 millás autók,lehet nálad nyugat Magyarországon a ltp-n minden második autó bmw,merci,audi..stb.

1, akkor frissítsd a profilodban, hogy hol laksz. Mondjuk nekem édes mindegy.
2, 1 év múlva meg lehet, hogy hiába termelsz csak a felét írják jóvá. És?
3, az én univerzumommal te biztos nem fogsz ütközni, de nem egy síbox méretű akkumulátor fog téged a nukleális télből kimenteni, hanem egy hókotró Cheesy
4, Ki a francot érdekel Pest? .HU 20%-a él ott és vígan elvan anélkül, hogy a maradék 80% létezéséről is tudna
+1 Fehérvár mióta nyugat Magyarország?
Naplózva
ywerd
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 222



« Új hozzászólás #132 Dátum: 2019.01.06 vasárnap, 22:11:45 »

Szép marketing, működni meg lehet, hogy úgy működik, mint az 1 fázisra kötött indukciós főzőlap.

Szeretnék egy videó felvételt látni amikor mind a 12 töltőn épp 120kw-al töltődik egy egy autó (ja nem, csak tesla, nagy az esély egyszerre 12 tesla egy helyen, ja várjunk... nem) És mindez az Elon ígéretei szerint napelemről.
Mennyi is átlagosan egy napelem m2/kw? 1? Akkor 60x60méternyi napelem, ha nem kell tárolni, végülis kivitelezhető.
https://www.youtube.com/watch?v=0OE4BnTh69c
Naplózva

Ex:mk3 mondeo 2.0 benzin,yaris hybrid,c-zero,tesla model 3

Most:Tesla model Y long range
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48448



« Új hozzászólás #133 Dátum: 2019.01.06 vasárnap, 22:17:29 »

Te tényleg troll vagy,a Nyugaton szó melyik részét nem érted?Ausztria,Olasz,Német...stb.
https://www.tesla.com/de_AT/findus?redirect=no#/bounds/47.6130119,19.334504899999956,47.349415,18.926101099999983,d?search=store,service,supercharger,destination%20charger

igen az emberek a 10 millás dízel mondeokat veszik,ja persze....
a tesla s model kerül 30millábó
a tesla 3 12-14mill.körül lesz.de idővel folyamatosan csökkenni fog az áruk ahogy beindul Európában is a termelés.
te meg most mész el 2 nap pihire.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #134 Dátum: 2019.01.06 vasárnap, 22:19:33 »


Az utánfutós miért kóvájog az egyik töltőről a másikra?
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #135 Dátum: 2019.01.06 vasárnap, 22:20:03 »


Le is írják, azért állnak ide-oda, mert ha a töltőszigeteken több autó van, oszlik a töltőáram.
Naplózva
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #136 Dátum: 2019.01.07 hétfő, 11:31:43 »

Az ember nem rövid távra vesz  új autót,használtat igen 3,4 év utána vált.Ha valaki vesz egy elektromos Hyundai kona-t (10799000ft nagyobb aksis 64kw) ami 400-500km megtesz egy töltéssel,az majd akkor adja el ha belerakot 500e km és már lejárt a 10 éves garancia.Egy dizel mondeonak mennyi a szerviz költsége 500e km-ig?
Igazából a hibrid autónak sincs már nagy jövője de az még mindig eladható annak a rétegnek akik napi ingázásba vannak Budapest-München  vagy valami hasonló táv között.
A cikk több mint 2 éves azóta már sok minden megváltozott.
Az elektromos autók is olyanok mint a mobiltelefonok folyamatosan fejlődnek(táskamobil meg van?),az aksi méret csökken a hatótáv nő.
Már most is bejárható Európa elektromos autóval 300-400 km után megállni 20 perce szerintem nem egy nagy probléma.De pér év múlva elég lesz pár perc is.
Már most sem kell bérelni autót,hogy nyaralni menj.
Gondolom a norvégok már pusztulna a villanyautó szennyezésétől:
https://villanyautosok.hu/2019/01/03/a-vartnal-jobban-csokkent-a-hagyomanyos-autok-iranti-kereslet-norvegiaban/

Olvastam a vitát, aztán itt pár dolgon megakadt a szemem. A legritkább esetben vesz valaki autót rövidtávra, legalábbis itthon, ahol örül az ember, hogy összekuporgatta az önerőt a kocsira, és végre felveheti rá a hitelt 10 évre. De a klubban is a legtöbben használtan vették a kocsit, és nem 3-4 évente jönnek az újak. Nálam is 11 éve van a jelenlegi. És a kopó-fogyó alkatrészeken kívül olyan 500e-t költöttem rá szumma. Ez azért nem a világvége.
Bp-München ingázás napi szinten? Az napi kb. 1400 km. Irányonként 700km. Legyen az út mondjuk 7 óra. Dízellel "egy s*ggel" lenyomod, tankolsz, este hazajössz. Elektromossal jó ha elmész 300km-t, és 1 órát töltöd (de legalábbis biztos nem 20p egy 100%-ra töltés). Irányonként 2 megállás. Tehát 3 óra utazás (300km), 1 óra töltés. még 3 óra utazás, még 1 óra töltés, és még egy óra utazás. Ez így 9 óra, és már ott is vagy München-ben. És akkor gyere vissza ugyanígy. Napi 18 óra utazás. Tehát volt München-ben 4 órád dolgozni, és akkor a 24 órába az alvás már bele se fér Smiley Tök reális, jó példa. Plusz ez egy éves 364e-s futásteljesítményt feltételez.
Nekem - azon kívül, hogy árban nem fér bele a büdzsébe - az a bajom az elektromosokkal, hogy kicsi a hatótáv. Ha egy Bp-Bécs-Bp nem fér bele egy etapban, ha nem jutok le Zadar-ba egyben, stb, az nem az igazi. Volt, hogy Monaco-ba mentem, ami 1250 km. Odafele megálltunk a SLO-ITA határon, egy tankolás egy pisivel 15p, és legközelebb Monaco-ban álltunk meg. Egyszer majd biztos fog tudni ilyet egy elektromos autó, de most még nem. Még a Tesla van hozzá a legközelebb a maga elméleti 450km-es hatótávjával, de az a kocsi meg 30M felett van, és egyelőre még nincs annyi gyorstöltő az autópályák mellett, mint amennyi benzinkút.
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #137 Dátum: 2019.01.07 hétfő, 11:58:52 »

Olvastam a vitát, aztán itt pár dolgon megakadt a szemem. A legritkább esetben vesz valaki autót rövidtávra, legalábbis itthon, ahol örül az ember, hogy összekuporgatta az önerőt a kocsira, és végre felveheti rá a hitelt 10 évre. De a klubban is a legtöbben használtan vették a kocsit, és nem 3-4 évente jönnek az újak. Nálam is 11 éve van a jelenlegi. És a kopó-fogyó alkatrészeken kívül olyan 500e-t költöttem rá szumma. Ez azért nem a világvége.
Bp-München ingázás napi szinten? Az napi kb. 1400 km. Irányonként 700km. Legyen az út mondjuk 7 óra. Dízellel "egy s*ggel" lenyomod, tankolsz, este hazajössz. Elektromossal jó ha elmész 300km-t, és 1 órát töltöd (de legalábbis biztos nem 20p egy 100%-ra töltés). Irányonként 2 megállás. Tehát 3 óra utazás (300km), 1 óra töltés. még 3 óra utazás, még 1 óra töltés, és még egy óra utazás. Ez így 9 óra, és már ott is vagy München-ben. És akkor gyere vissza ugyanígy. Napi 18 óra utazás. Tehát volt München-ben 4 órád dolgozni, és akkor a 24 órába az alvás már bele se fér Smiley Tök reális, jó példa. Plusz ez egy éves 364e-s futásteljesítményt feltételez.
Nekem - azon kívül, hogy árban nem fér bele a büdzsébe - az a bajom az elektromosokkal, hogy kicsi a hatótáv. Ha egy Bp-Bécs-Bp nem fér bele egy etapban, ha nem jutok le Zadar-ba egyben, stb, az nem az igazi. Volt, hogy Monaco-ba mentem, ami 1250 km. Odafele megálltunk a SLO-ITA határon, egy tankolás egy pisivel 15p, és legközelebb Monaco-ban álltunk meg. Egyszer majd biztos fog tudni ilyet egy elektromos autó, de most még nem. Még a Tesla van hozzá a legközelebb a maga elméleti 450km-es hatótávjával, de az a kocsi meg 30M felett van, és egyelőre még nincs annyi gyorstöltő az autópályák mellett, mint amennyi benzinkút.

Most még nem erről szól a villanytütü. Kezdetben a benzin/dízel autók se tudtak ilyen távokat, sok-sok év kellett hozzá. Villanyautónak nyílván volt egy kis előnye a fejlesztési időben, mert hát villanymotort már pár éve használ az emberiség, az akkukról is van valami fogalma. De még kell legalább 10-20 év, mire minden téren alternatíva lehet.
Addig a marketing mondhat bármit, csak egy nagyon kis rétegnek tudja teljesen kiváltani a "fő" autót. Második autónak, napi ingázásra, rohangálásra már jó lehet annak, aki megengedheti magának.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #138 Dátum: 2019.01.07 hétfő, 12:08:17 »

Most még nem erről szól a villanytütü. Kezdetben a benzin/dízel autók se tudtak ilyen távokat, sok-sok év kellett hozzá. Villanyautónak nyílván volt egy kis előnye a fejlesztési időben, mert hát villanymotort már pár éve használ az emberiség, az akkukról is van valami fogalma. De még kell legalább 10-20 év, mire minden téren alternatíva lehet.
Addig a marketing mondhat bármit, csak egy nagyon kis rétegnek tudja teljesen kiváltani a "fő" autót. Második autónak, napi ingázásra, rohangálásra már jó lehet annak, aki megengedheti magának.

1988, Ford Orion 1.8d laser
50 literes tank, 4,5 literes fogyasztás. Szóval már azzal is megvolt az 1000 kilcsi...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48448



« Új hozzászólás #139 Dátum: 2019.01.07 hétfő, 12:15:45 »

Most még nem erről szól a villanytütü. Kezdetben a benzin/dízel autók se tudtak ilyen távokat, sok-sok év kellett hozzá. Villanyautónak nyílván volt egy kis előnye a fejlesztési időben, mert hát villanymotort már pár éve használ az emberiség, az akkukról is van valami fogalma. De még kell legalább 10-20 év, mire minden téren alternatíva lehet.
Addig a marketing mondhat bármit, csak egy nagyon kis rétegnek tudja teljesen kiváltani a "fő" autót. Második autónak, napi ingázásra, rohangálásra már jó lehet annak, aki megengedheti magának.
erre mondtam én, hogy lemerem fogadni, hogy 15év múlva is lesz új dízelautó...
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #140 Dátum: 2019.01.07 hétfő, 12:15:49 »

1988, Ford Orion 1.8d laser
50 literes tank, 4,5 literes fogyasztás. Szóval már azzal is megvolt az 1000 kilcsi...

1908, Ford T-modell, 2.9
38 literes tank, 11-18 literes fogyasztás Cheesy

Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #141 Dátum: 2019.01.07 hétfő, 12:16:49 »

erre mondtam én, hogy lemerem fogadni, hogy 15év múlva is lesz új dízelautó...

Ha addig az emberiség nem pusztítja el önmagát, akkor biztosan lesz.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
G_B
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1162



« Új hozzászólás #142 Dátum: 2019.01.07 hétfő, 12:22:16 »

Az utánfutós miért kóvájog az egyik töltőről a másikra?
a futó lévő pótakksikat is feltölti, hogy haza tudjon menni  vigyor3
Naplózva

üdv, B
S-Max '12 2.0 tdci
ex: S-Max '06 1.8 tdci
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48448



« Új hozzászólás #143 Dátum: 2019.01.07 hétfő, 12:23:05 »

a futó lévő pótakksikat is feltölti, hogy haza tudjon menni  vigyor3
taps harácsol bakker...biztos magyar... hehe
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #144 Dátum: 2019.01.07 hétfő, 12:24:24 »

taps harácsol bakker...biztos magyar... hehe

 taps
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #145 Dátum: 2019.01.07 hétfő, 12:31:42 »

Most még nem erről szól a villanytütü. Kezdetben a benzin/dízel autók se tudtak ilyen távokat, sok-sok év kellett hozzá. Villanyautónak nyílván volt egy kis előnye a fejlesztési időben, mert hát villanymotort már pár éve használ az emberiség, az akkukról is van valami fogalma. De még kell legalább 10-20 év, mire minden téren alternatíva lehet.
Addig a marketing mondhat bármit, csak egy nagyon kis rétegnek tudja teljesen kiváltani a "fő" autót. Második autónak, napi ingázásra, rohangálásra már jó lehet annak, aki megengedheti magának.
Erre mondtam, hogy egyszer majd biztos jó lesz teljes értékű alternatívának, de most még nem.
Amúgy amióta van a MOL Limo, meg a GreenGo, azóta szeretem a full elektromos autókat. Városba nincs is ideálisabb, mint egy elektromos VW UP!. Kicsi, fürge, gyors, és ha nem ingázol sokat, akkor 3-4 naponta elég tölteni. Elmenni barátokhoz, rokonokhoz, bevásárolni, melóba, ez tökéletes.
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37275


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #146 Dátum: 2019.01.07 hétfő, 13:01:56 »

Viszont ha a hybrid mivoltjától eltekintünk, és nem 1.5 Ecoboos-t benzinest akarunk, akkor a 2.0 Atkinson még mindig megbízhatóbb nem? Láncos, nincs turbó, nincs kettőstömegű, stb... Gyakorlatilag egy szívóbenzin.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #147 Dátum: 2019.01.07 hétfő, 13:02:49 »

Erre mondtam, hogy egyszer majd biztos jó lesz teljes értékű alternatívának, de most még nem.
Amúgy amióta van a MOL Limo, meg a GreenGo, azóta szeretem a full elektromos autókat. Városba nincs is ideálisabb, mint egy elektromos VW UP!. Kicsi, fürge, gyors, és ha nem ingázol sokat, akkor 3-4 naponta elég tölteni. Elmenni barátokhoz, rokonokhoz, bevásárolni, melóba, ez tökéletes.

Nézd meg az árakat. Egy ilyen kis xarért ennyi pénzt...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #148 Dátum: 2019.01.07 hétfő, 13:03:27 »

Viszont ha a hybrid mivoltjától eltekintünk, és nem 1.5 Ecoboos-t benzinest akarunk, akkor a 2.0 Atkinson még mindig megbízhatóbb nem? Láncos, nincs turbó, nincs kettőstömegű, stb... Gyakorlatilag egy szívóbenzin.

Szerintem már mindenben kettőstömegű van...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48448



« Új hozzászólás #149 Dátum: 2019.01.07 hétfő, 13:09:23 »

Viszont ha a hybrid mivoltjától eltekintünk, és nem 1.5 Ecoboos-t benzinest akarunk, akkor a 2.0 Atkinson még mindig megbízhatóbb nem? Láncos, nincs turbó, nincs kettőstömegű, stb... Gyakorlatilag egy szívóbenzin.
ez egy nagyon nagy érv mellette.Engem felcsigázott az az 5liter.Igenám, de az csak az araszolásban, dugóban.
Az nem, hogy az ugyanúgy képes megenni 8-10litert benzinből, ha pályán haladsz,télen fűtés, nyáron hűtés, és 100 körül a bevezető utakon.
Pontosabban ez is csak mint a Domi példája a Limo, a városban éri meg igazán. A peremterületeken, gyorsforgalmi szakaszokon és pályákon nem marad akkora előnye sajnos-szerintem.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Oldalak: 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.071 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.