Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.03.29 péntek, 11:12:57 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Hybrid motorok  (Megtekintve 128678 alkalommal)
0 Felhasználó és 1 vendég van a témában
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #50 Dátum: 2018.12.07 péntek, 12:59:53 »

SUV-okról volt szó, az S-MAX nyilvánvalóan nem az... Wink
nyilván, hiszen eddig a kerti budiról beszélgettünk.Az én olvasatomban ez a magas vagy magasabb építésű egyterű kategória, ami elkezdődik a vitarával,smax,galaxy, és idetartozik az x5,Q7,Karoq,stb,stb.Azért élesen el lehet különíteni őket a szedántól (4-5ajtós) és a kombitól.
Én már a főnökömtől hallottam olyan kifejezést is, hogy az Smax az busz limuzin.   Huh?  WTF ?  Cheesy
Holott a mondeó padlólemezére épül, éppen csak van rajta egy bódé.És meg is érkeztünk a kerti budihoz... nyes

És milyen fincsi lenne egy hibrid smax... Grin Az ivanicsnál van egy dízel vinyále kitéve 16-ért. Azt már 17-ért utánadobnák az embereknek!?.  wow1
« Utoljára szerkesztve: 2018.12.07 péntek, 13:01:33 írta alf® » Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
podani
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 133



E-mail
« Új hozzászólás #51 Dátum: 2018.12.07 péntek, 13:22:31 »

nyilván, hiszen eddig a kerti budiról beszélgettünk.Az én olvasatomban ez a magas vagy magasabb építésű egyterű kategória, ami elkezdődik a vitarával,smax,galaxy, és idetartozik az x5,Q7,Karoq,stb,stb.Azért élesen el lehet különíteni őket a szedántól (4-5ajtós) és a kombitól.

Az OK, hogy a te olvasastodban mi mit jelent, de Vectron hosszászólása alapján indult el ez a kifejezés, és én is erre utaltam Smiley

"Ennek a modellnek is betett a suv örület(ahogy ismerösöm a kereskedö szakmában fogalmazott, divat auto lett a gurulo kerti budi melyböl minden bóvlit el lehet most adni azonnal) és MONDjuk ki, nem Europa a meghatározo piaca a Mondeo-nak."
Naplózva

Ford Fusion 2.0T Ecoboost Automata 242LE, 2014
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #52 Dátum: 2018.12.07 péntek, 13:32:01 »

Egy oka van. Ha egyszer szeretnél velem utazni, a fejed beférjen neked is.Legalább hátra... hehe hehe hehe
Látod én gondolok a te kényelmedre is. nyes

Annyira kedves tőled, nekem az is elég, ha a tetőablak ki van nyitva Cheesy Cheesy

Ez az, hogy olyan átmeneti időszakban vagyunk, amikor jól jön a nagy autó, de 70%-ban már egyedül ülök benne. Megint közel dolgozom, kevesebbet megyek, a hosszabb távok már csak a pihenésre mennek.
És itt lenne létjogosultsága a kombi hibrid mondeónak, csak még csócsálgatom 12-13 milléárt, meg a lentebb leírt kompromisszumok miatt. Mindig az MK3 jut eszembe, ahol hátul 3 gyerekülés bekötve elfért. De basszus az már majd 14éve volt. A lányaim felnőtt emberek, már csak az egyik fér el a középső ülésen hátul.
Sacc 5 év és talán a nyaralást is majd talán már a saját családjával tervezi a nagyobbik. Na akkor már kényelmesebben elfogunk férni... eplus2

Mi kibekkeltük ezt, valahogy megoldottuk az ötnél több személyes igényeket a mondeoval, most meg már a gyereknek saját kocsija van, ezért nagyon ritkán használjuk csak a mondeot. Ezért gondolkodom egy szintén kombi de kisebb autón..
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #53 Dátum: 2018.12.07 péntek, 13:37:11 »

Az OK, hogy a te olvasastodban mi mit jelent, de Vectron hosszászólása alapján indult el ez a kifejezés, és én is erre utaltam Smiley

"Ennek a modellnek is betett a suv örület(ahogy ismerösöm a kereskedö szakmában fogalmazott, divat auto lett a gurulo kerti budi melyböl minden bóvlit el lehet most adni azonnal) és MONDjuk ki, nem Europa a meghatározo piaca a Mondeo-nak."
igen. nekem a halmaz amiben minden benne van az a kerti budi.Az már a SUV-ot is tartalmazza... nyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
podani
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 133



E-mail
« Új hozzászólás #54 Dátum: 2018.12.07 péntek, 13:51:03 »

igen. nekem a halmaz amiben minden benne van az a kerti budi.Az már a SUV-ot is tartalmazza... nyes
Azért nem mosnám össze a kategóriákat, mert egy egyterűnek vagy egy kombinak létjogosultsága van, ha sokat kell szállítani, vagy nagy a család, míg a SUV-ok tulajdonosaira általában jellemző az a két pont amit írtam korábban Smiley
Naplózva

Ford Fusion 2.0T Ecoboost Automata 242LE, 2014
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #55 Dátum: 2018.12.07 péntek, 13:56:49 »

Azért nem mosnám össze a kategóriákat, mert egy egyterűnek vagy egy kombinak létjogosultsága van, ha sokat kell szállítani, vagy nagy a család, míg a SUV-ok tulajdonosaira általában jellemző az a két pont amit írtam korábban Smiley

Sok ismerősöm, ahogy Tomi is írta, azért vett suvot (vitara/grand vitara) mert kényelmesebb ki/beszállni. ennyiből mindenképp van létjogosultsága.
Naplózva
podani
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 133



E-mail
« Új hozzászólás #56 Dátum: 2018.12.07 péntek, 14:21:01 »

Sok ismerősöm, ahogy Tomi is írta, azért vett suvot (vitara/grand vitara) mert kényelmesebb ki/beszállni. ennyiből mindenképp van létjogosultsága.

Igen, persze, vannak azok az esetek amikor tényleg kell, de ez nem indokolná hogy annyian veszik, hogy már pl. a sedan-ok létjogosultságát veszélyeztetik, és tényleg minden szart el lehet adni belőle :S Tongue
Naplózva

Ford Fusion 2.0T Ecoboost Automata 242LE, 2014
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23819


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #57 Dátum: 2018.12.07 péntek, 17:13:27 »

Az e46 ? :O
az is
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #58 Dátum: 2018.12.07 péntek, 19:10:43 »

az is

Most itt van nálam, autóztam vele a városban jó nagy talppal, 5.1-et mutat a fedcomp. DE utoljára E36 323i-m volt, vártam azt a feelinget, de nem jön. Megy, nem is rosszul, kanyarodik, nem is rosszul, csendes, még a 2016os tdci fókánál is csendesebb, 140nél csak a kerekeket hallani, márt nem, sokkal komfortosabban rugózik, de hétfőn megy vissza, a mondi meg marad még kicsit.
Naplózva
Vectron
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 547



E-mail
« Új hozzászólás #59 Dátum: 2018.12.14 péntek, 16:59:57 »

nyilván, hiszen eddig a kerti budiról beszélgettünk.Az én olvasatomban ez a magas vagy magasabb építésű egyterű kategória, ami elkezdődik a vitarával,smax,galaxy, és idetartozik az x5,Q7,Karoq,stb,stb.Azért élesen el lehet különíteni őket a szedántól (4-5ajtós) és a kombitól.
Én már a főnökömtől hallottam olyan kifejezést is, hogy az Smax az busz limuzin.   Huh?  WTF ?  Cheesy
Holott a mondeó padlólemezére épül, éppen csak van rajta egy bódé.És meg is érkeztünk a kerti budihoz... nyes

És milyen fincsi lenne egy hibrid smax... Grin Az ivanicsnál van egy dízel vinyále kitéve 16-ért. Azt már 17-ért utánadobnák az embereknek!?.  wow1
Tegnap...szeretembudapestet jeligére A Róna utcából a BAH ig egy órát(!) tartott az út, úgy hogy gyalog gyorsabb lett volna. Dugóban vmi szórakoztatót kellett kitalálnom, igy elkezdtem nézegetni a feltorlódott sávokban ülö társ mókusokat. Igen a szemböl jövöket is. Azt figyeltem meg, hogy a nagyobb suv okban nem 5-en ülnek, hanem egyedül. Még az “olcsobb“ kategoriákban elvétve volt h ketten is ültek a vezetön kivül.
Szintén zenész a státuszos SUV mókusok busz sávban történö nyomulása, mely a következö keresztezödésben nem jobbra FORDulással záródik hanem balra bevág a többi elé.
Hogy topiktémánál maradjunk, egy ideig partner volt mellettem egy Ruby Red Mondeo, Hybrid. Probáltam fülelni hogy sikerült már vajon úgy lemeriteni az akksit hogy csak a belsöégésü eröforrásra hagyatkozik, de olyan zaj volt körülöttem(nekem minden megállásnál leáll a motor) hogy nem tudtam lederiválni ebböl.

KELL biztos a SUV is(látom tetszik a gurulo szo, nem fogom ismételgetni a kedvedért) de változnak az idök.
Nálam azért lett Mondeo Hatcback, mert a gyerekek is felnöttek, szüleim is gyakran utasok mögöttem(és nagyon dicsérik hátul a helyet, plusz a csomitarto ugye egybe nyilik) szoval böröndök eltünnek a tároloban, és mindenki kényelmesen “elsöosztályon“ utazik.
Pedig...ha tudnád hogy szemezek a Mustang al azota is minden nap az volt a dilemma h a két M betüsböl(Mustang vs Mondeo) melyik legyen de a felhasználási igény döntött.
Annyi hiuság maradt bennem igy az ötödik x felé haladva, hogy amig az ültetett MKV-be be/ki tudok lendületesen ugrani, addig tuti nem öregszem. eplus2
Naplózva

Ex : MKIII 2.0i
Mondeo MKV, ST Line,  5 ajtó, Metallicious
2.0 TDCi,  Powershift 210 LE, 450Nm
Jelenleg : Ford Mustang Fastback 2020, Lucid Red V8 5.0.
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #60 Dátum: 2018.12.14 péntek, 18:48:01 »

Tegnap...szeretembudapestet jeligére A Róna utcából a BAH ig egy órát(!) tartott az út, úgy hogy gyalog gyorsabb lett volna. Dugóban vmi szórakoztatót kellett kitalálnom, igy elkezdtem nézegetni a feltorlódott sávokban ülö társ mókusokat. Igen a szemböl jövöket is. Azt figyeltem meg, hogy a nagyobb suv okban nem 5-en ülnek, hanem egyedül. Még az “olcsobb“ kategoriákban elvétve volt h ketten is ültek a vezetön kivül.
Szintén zenész a státuszos SUV mókusok busz sávban történö nyomulása, mely a következö keresztezödésben nem jobbra FORDulással záródik hanem balra bevág a többi elé.
Hogy topiktémánál maradjunk, egy ideig partner volt mellettem egy Ruby Red Mondeo, Hybrid. Probáltam fülelni hogy sikerült már vajon úgy lemeriteni az akksit hogy csak a belsöégésü eröforrásra hagyatkozik, de olyan zaj volt körülöttem(nekem minden megállásnál leáll a motor) hogy nem tudtam lederiválni ebböl.

KELL biztos a SUV is(látom tetszik a gurulo szo, nem fogom ismételgetni a kedvedért) de változnak az idök.
Nálam azért lett Mondeo Hatcback, mert a gyerekek is felnöttek, szüleim is gyakran utasok mögöttem(és nagyon dicsérik hátul a helyet, plusz a csomitarto ugye egybe nyilik) szoval böröndök eltünnek a tároloban, és mindenki kényelmesen “elsöosztályon“ utazik.
Pedig...ha tudnád hogy szemezek a Mustang al azota is minden nap az volt a dilemma h a két M betüsböl(Mustang vs Mondeo) melyik legyen de a felhasználási igény döntött.
Annyi hiuság maradt bennem igy az ötödik x felé haladva, hogy amig az ültetett MKV-be be/ki tudok lendületesen ugrani, addig tuti nem öregszem. eplus2

Az autóban ülők számának szerintem nem sok köze van ahhoz, hogy milyen autó. Nekem lehetne trabantom vagy ikarusom, akkor se szívesen hurcibálnék embereket.
Anyum pl vidéki kisvárosban él, szomszéd faluban van a munkahelye. Busz nem opció, kocsival jár. Egy darabig vitte magával rendszeresen a munkatársait, aztán elege lett belőle. Hogy miért?
 - Mert XY kilép a munkahely ajtaján és már rá kell gyújtania a cigire, nem bír ki 10 percet, amíg hazaér. Addig a többiek ott szobroznak (este 10-kor -10 fokban nem vidám dolog). Aztán miután beül még ömlik belőle a büdös cigi szag.
 - Mert XY úgy tépi fel az autó ajtaját, mintha 10 millió dollárt rejtő széf lenne (bárcsak így lenne Cheesy)
 - Mert XY úgy száll be a sáros/havas/mocskos/dzsuvás cipőjével és ba..a össze az ülést, kárpitot és minden létező négyzetcentit, hogy utána egy napig lehet takarítani az autót.
 - Mert XY kiszálláskor úgy ba..a neki az ajtót a mellette álló autónak, hogy ügyet se vet rá.
 - Mert XY épp ki szeretne ugrani a Tescoba és hát úgyis arra mész és csak egy kis kitérő (nem), vigyél már el oda.
 - Mert XY épp be szeretne ugrani a kisboltba, ami épp útba esik és ha már úgyis autóval vagy, akkor várd meg már míg bevásárolja a három zsák macskaalmot és segíts hazavinni neki, mert olyan nehéz.
 - Mert XY reggel nem képes 10 percet gyalogolni, te autóval vagy, gyere már be, éppenhogy csak egy kis kitérő neked (nem).
 - Mert XY még szemrehányást tesz, ha pénzt kér a fuvarért. "Háde mos mé, há te is ugyanarra mész" (pontosan és csakis annyit kért el, amennyit a cég utazási ktg-re fizet a dolgozóknak).

És még sorolhatnám... Egyszerűen az emberek nagy része nem képes törődni más tulajdonával (of course tisztelet a kivételnek). Én meg jófejségből nem szeretném tönkretetetni az autómat.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Vectron
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 547



E-mail
« Új hozzászólás #61 Dátum: 2018.12.14 péntek, 18:59:04 »

Az autóban ülők számának szerintem nem sok köze van ahhoz, hogy milyen autó. Nekem lehetne trabantom vagy ikarusom, akkor se szívesen hurcibálnék embereket.
Anyum pl vidéki kisvárosban él, szomszéd faluban van a munkahelye. Busz nem opció, kocsival jár. Egy darabig vitte magával rendszeresen a munkatársait, aztán elege lett belőle. Hogy miért?
 - Mert XY kilép a munkahely ajtaján és már rá kell gyújtania a cigire, nem bír ki 10 percet, amíg hazaér. Addig a többiek ott szobroznak (este 10-kor -10 fokban nem vidám dolog). Aztán miután beül még ömlik belőle a büdös cigi szag.
 - Mert XY úgy tépi fel az autó ajtaját, mintha 10 millió dollárt rejtő széf lenne (bárcsak így lenne Cheesy)
 - Mert XY úgy száll be a sáros/havas/mocskos/dzsuvás cipőjével és ba..a össze az ülést, kárpitot és minden létező négyzetcentit, hogy utána egy napig lehet takarítani az autót.
 - Mert XY kiszálláskor úgy ba..a neki az ajtót a mellette álló autónak, hogy ügyet se vet rá.
 - Mert XY épp ki szeretne ugrani a Tescoba és hát úgyis arra mész és csak egy kis kitérő (nem), vigyél már el oda.
 - Mert XY épp be szeretne ugrani a kisboltba, ami épp útba esik és ha már úgyis autóval vagy, akkor várd meg már míg bevásárolja a három zsák macskaalmot és segíts hazavinni neki, mert olyan nehéz.
 - Mert XY reggel nem képes 10 percet gyalogolni, te autóval vagy, gyere már be, éppenhogy csak egy kis kitérő neked (nem).
 - Mert XY még szemrehányást tesz, ha pénzt kér a fuvarért. "Háde mos mé, há te is ugyanarra mész" (pontosan és csakis annyit kért el, amennyit a cég utazási ktg-re fizet a dolgozóknak).

És még sorolhatnám... Egyszerűen az emberek nagy része nem képes törődni más tulajdonával (of course tisztelet a kivételnek). Én meg jófejségből nem szeretném tönkretetetni az autómat.
Ezzel nem is vitatkoznék, stimmt.
(amikor mi megyünk ki dolgozni külföldre, váltogatjuk a kocsikat,igy a költségek se csak egyvalakire szállnak+ meg ahogy levettem odafigyelünk egymásra)
Csak arrol értekeztem megfigyeléseimben, hogy 1 ember de minél nagyobb vas, mer az ugy menö...
Naplózva

Ex : MKIII 2.0i
Mondeo MKV, ST Line,  5 ajtó, Metallicious
2.0 TDCi,  Powershift 210 LE, 450Nm
Jelenleg : Ford Mustang Fastback 2020, Lucid Red V8 5.0.
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #62 Dátum: 2018.12.14 péntek, 19:10:55 »

Ezzel nem is vitatkoznék, stimmt.
(amikor mi megyünk ki dolgozni külföldre, váltogatjuk a kocsikat,igy a költségek se csak egyvalakire szállnak+ meg ahogy levettem odafigyelünk egymásra)
Csak arrol értekeztem megfigyeléseimben, hogy 1 ember de minél nagyobb vas, mer az ugy menö...

Egy külföldi út nyílván más, mint a napi BP-i "rohangálás" Smiley
Sok embernél biztos az van amit írsz. Meg kell mutatni a szomszédnak, hogy ő meg tudta venni a nagyobb autót...
Ha tehetném szívesen vennék egy fullos SQ7-et, de pont lesz.om, hogy ki mit gondolna rólam/az autóról. Azért venném, mert tetszik az autó, a kényelme, a technikája, az ereje. Aztán ha valaki azt gondolná, hogy egy büdösparaszt vagyok, aki csak kompenzál vele, hát gondolja. Se nem fog érdekelni, se nem fogok neki magyarázkodni.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #63 Dátum: 2018.12.14 péntek, 22:36:29 »

Pont ma volt az évzáró értekezlet, és volt egy pont amior azt mondták, hogy ja persze terítenénk mi a gyorstöltőket, csak nincs mire.
Naplózva
Vectron
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 547



E-mail
« Új hozzászólás #64 Dátum: 2018.12.15 szombat, 02:25:01 »

Pont ma volt az évzáró értekezlet, és volt egy pont amior azt mondták, hogy ja persze terítenénk mi a gyorstöltőket, csak nincs mire.
Melyiket,
1kV/450 kWh?
Tegnap akadt kezembe egy cikk, folyadékhütéses töltökábelek, von Siemens. Fini.
Naplózva

Ex : MKIII 2.0i
Mondeo MKV, ST Line,  5 ajtó, Metallicious
2.0 TDCi,  Powershift 210 LE, 450Nm
Jelenleg : Ford Mustang Fastback 2020, Lucid Red V8 5.0.
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #65 Dátum: 2018.12.15 szombat, 08:24:58 »

Melyiket,
1kV/450 kWh?
Tegnap akadt kezembe egy cikk, folyadékhütéses töltökábelek, von Siemens. Fini.

az anyacég megvásárolta a tritium nevű ausztrál e-töltő gyárat. Azokat fogjuk teríteni, ha lesz hová
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37274


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #66 Dátum: 2019.01.06 vasárnap, 14:32:09 »

Még mindig nincs senki köutünk aki ilyet használ napi szinten?

Megakadt a szemem ezen:

https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/ford/mondeo/ford_mondeo_2_0_hev_titanium_automata_hybrid-13461635

Aztán elolvastam Alf írását, és el is ment a kedvem tőle. Smiley Tetszik a benzinmotor, nincs turbo, nincs kettőstömegű, pont ilyen kell. Toyota féle hybrid jó, már bizonyított, egész jó konstrukció ez így egyben. Én csak képeken nézegetem, de a csomagtartó az tényleg mintha nem is lenne egy kombi után. Sad Viszont a  2,8-4,2L-es fogyasztás, ajándék lenne a mostani 8-9L-hez képest. Smiley
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
ywerd
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 222



« Új hozzászólás #67 Dátum: 2019.01.06 vasárnap, 14:54:21 »

Még mindig nincs senki köutünk aki ilyet használ napi szinten?

Megakadt a szemem ezen:

https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/ford/mondeo/ford_mondeo_2_0_hev_titanium_automata_hybrid-13461635

Aztán elolvastam Alf írását, és el is ment a kedvem tőle. Smiley Tetszik a benzinmotor, nincs turbo, nincs kettőstömegű, pont ilyen kell. Toyota féle hybrid jó, már bizonyított, egész jó konstrukció ez így egyben. Én csak képeken nézegetem, de a csomagtartó az tényleg mintha nem is lenne egy kombi után. Sad Viszont a  2,8-4,2L-es fogyasztás, ajándék lenne a mostani 8-9L-hez képest. Smiley
Üdv!

Én "ilyet" használok,Alf írását hagyjuk,messze van a valóságtól.Nálam most 4.4L fogyaszt városban.
Naplózva

Ex:mk3 mondeo 2.0 benzin,yaris hybrid,c-zero,tesla model 3

Most:Tesla model Y long range
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37274


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #68 Dátum: 2019.01.06 vasárnap, 15:07:04 »

Üdv!

Én "ilyet" használok,Alf írását hagyjuk,messze van a valóságtól.Nálam most 4.4L fogyaszt városban.

Mióta? Milyenek a tapasztalatok? Előnyök, hátrányok? Mi tetszik benne, mi nem? Stb... Szervíz költsége? Mennyit tud elektromosan menni?
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #69 Dátum: 2019.01.06 vasárnap, 15:07:39 »

Üdv!

Én "ilyet" használok,Alf írását hagyjuk,messze van a valóságtól.Nálam most 4.4L fogyaszt városban.
melyik résszel nem értesz egyet?
 A kis csomagtartóval?

Mond a valóságot,tapasztalatot,fogyaszást,autópályán,országúton.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #70 Dátum: 2019.01.06 vasárnap, 15:10:03 »

Mióta? Milyenek a tapasztalatok? Előnyök, hátrányok? Mi tetszik benne, mi nem? Stb... Szervíz költsége? Mennyit tud elektromosan menni?
Vicc. Tisztán elektromosan 2km-t.Csak az araszolásnál és a kigyorsításoknál dolgozik a villany.

Majd a PHEV mondi tud többet.Februártól érkezik kombiban is a fl-el.Az már zöld rendszámot is kap majd-elvileg.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
ywerd
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 222



« Új hozzászólás #71 Dátum: 2019.01.06 vasárnap, 15:31:33 »

A hozászolásod javítva:

Gondolj bele.
Veszel mondit 9millától Hibridet. Ugyan az dízelbe 9től.
Hibrid az ígéretek szerint 2.8-4.2liter, valóságban inkább több,  vegyesbe 3.5-4.4Liter. A dízel meg az egyhattal mondjuk 5.De 2.0 tdci motorral 7-9liter.
De figyelembe vehetjük a plug in hibridet is.Ez valóban életszerű?
Vegyél usa-ból 22e $-ért egy plugint, és hagyd a garázsban a töltőn, és menj fel a lakásba gyalog.
Ez kiváltképp mondjuk egy 30millás teslával életszerű. 30millás autó mellől fel sétálni a lakásba ez teljesen életszerű. Az ingyenes Tesla töltőről pedig egész Európában sorban állás nélkül tölthetsz nap mint nap.
Vagy menj el valamelyik benzinkútra és ott is sorban állás nélkül tölthetsz, mert fizetős így nincs ott senki.
Vagy töltsd az otthoni villamos hálózatról 7-8órát naponta, és fizess és 700ft-bol mész 100km.
Ez az egész már a jövő....elkel fogadni,hogy a 10-15év múlva már csak a közlekedési múzeumba fogsz látni dízel autót. 

 wave
Naplózva

Ex:mk3 mondeo 2.0 benzin,yaris hybrid,c-zero,tesla model 3

Most:Tesla model Y long range
ywerd
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 222



« Új hozzászólás #72 Dátum: 2019.01.06 vasárnap, 15:50:45 »

Mióta? Milyenek a tapasztalatok? Előnyök, hátrányok? Mi tetszik benne, mi nem? Stb... Szervíz költsége? Mennyit tud elektromosan menni?
1 hónapja használom céges autóként,tavasszal autót akarok cserélni és hybrid mondeon gondolkozok vagy elektromos off autón.
A fogyasztás a hideg(megy a fűtés) miatt városban 4.4L,elektromosan simán megy 120km/h de ez jelentősen csökkenti a hatótávot.Sokkal jobb mint egy prius vagy auris.Jobban gyorsul és sokkal többet megy el elektromosan mint a toyota.
A szervíz költség szűrő,olaj...a fék ritkán van használva így az ezzel kapcsolatos szervizek elmaradnak.A toyotátol átvett és a ford által feljavított(erősebb motor,nagyobb aksi) technika teszi a dolgát.
Hátrányok:A 4ajtós hybrid mondeo nem való nagy családoknak akik a lakókocsikhoz vannak szokva,a csomagtérből elvesz az aksi de azért nem vészes.Az érintő képernyő kezelése ritka sz@r de ez van a többi 5-ös mondeoba is.
Az europai változat nem kap zöld rendszámot és nem tölthető otthon.Az usa változatot nem szeretik a szervizek.
 eljen

Naplózva

Ex:mk3 mondeo 2.0 benzin,yaris hybrid,c-zero,tesla model 3

Most:Tesla model Y long range
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #73 Dátum: 2019.01.06 vasárnap, 16:07:20 »

A hozászolásod javítva:

Gondolj bele.
Veszel mondit 9millától Hibridet. Ugyan az dízelbe 9től.
Hibrid az ígéretek szerint 2.8-4.2liter, valóságban inkább több,  vegyesbe 3.5-4.4Liter. A dízel meg az egyhattal mondjuk 5.De 2.0 tdci motorral 7-9liter.
De figyelembe vehetjük a plug in hibridet is.Ez valóban életszerű?
Vegyél usa-ból 22e $-ért egy plugint, és hagyd a garázsban a töltőn, és menj fel a lakásba gyalog.
Ez kiváltképp mondjuk egy 30millás teslával életszerű. 30millás autó mellől fel sétálni a lakásba ez teljesen életszerű. Az ingyenes Tesla töltőről pedig egész Európában sorban állás nélkül tölthetsz nap mint nap.
Vagy menj el valamelyik benzinkútra és ott is sorban állás nélkül tölthetsz, mert fizetős így nincs ott senki.
Vagy töltsd az otthoni villamos hálózatról 7-8órát naponta, és fizess és 700ft-bol mész 100km.
Ez az egész már a jövő....elkel fogadni,hogy a 10-15év múlva már csak a közlekedési múzeumba fogsz látni dízel autót. 

 wave

Én neked válaszolok,te nem tudom kinek írsz.
És akkor javítalak is.

A dízel mondi 9 től indul, a HEV 10,7-től. Ergo 1,7m val drágábban.
A hibrid városban inkább 5liter(nek tűnik, ahogy hallom), és vegyesben,országúton,pályán inkább 7-8 liter.A dízel 5-6 literes átlagfogyit tud.
A mostani benzinárakkal kalkulálva 10év a megtérülési idő a többletköltségre a vásárláskor.

PHEV.Igen, töltsük otthon! Nyilvánvaló. Naponta 8órát egy 3kw-os villamos töltővel.
40ft a villamos áram, ami 8órát töltve napi kb 650ft ha átlag 2kwh-val számolunk.
Akkor egy 30napos hónapban egészen pontosan 18-20e ft.
Egy 60literes dízel tankolás 20-22e ft. És a mondi PHEV-je  benzines is lesz, azt is megkell tankolni

Akkor hol van az a hatalmas különbség?Kinek akkora haszon ez?


A nézőponjaink különbözhetnek csak. Én elhiszem, hogy egy céges autónak egy emberrel utazva, kevés csomaggal(laptoptáskával) egy korszerű  autó.
De én családos szemmel nézem,és sokkal többrétű felhasználási móddal számolok, mint városi araszolás a dugóban.


Én most merek veled fogadni, hogy 15év múlva is gyártani fogják a korszerű dízeleket, mert nincs alternatívája. Wink
Az elektromos autót a nyugati, fejlett országokba tudják csak rákényszeríteni a társadalmukra, mert megtehetik.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #74 Dátum: 2019.01.06 vasárnap, 16:24:23 »

És tényleg, azzal nem számol senki, hogy egy átlag családi ház 16-30A betáppal van ellátva. A 3000Wos töltő 13A, de ha azt nézzük, hogy ez egy átlagos érték, és a töltésvezérlés miatt ez lehet 5-20A-ig bármennyi a körülmények függvényében, akkor mosás közben majd ne akarj tortát sütni.
Vagy nézzük a lakótelepeket, 2-300autós parkolók vannak telepenként, ha mindenki villanautót tart majd, jogos igénye lesz, hogy tölteni is tudja majd.
300x20A -> 6000Amper/parkoló  wow1 szép vezetékek kellenek majd ehhez.
Az ingyenesség meg ne legyünk naívak, tart majd még 3-4 évig, aztán majd szépen megszüntetik, az ingyen parkolással együtt.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #75 Dátum: 2019.01.06 vasárnap, 16:26:39 »

Az a vicc, hogy nem lehúzni akarom a hibridet, hanem összehasonlítom, és keresem az előnyeit.
Nem találom az előnyöket. Számomra az is meglepő, hogy a hibridet drágábban adják, mint
bármelyiket. Az villanymotorokat 100éve használják mindenfelé.Semmi extra fejlesztésre nem volt szükség ahhoz, hogy piacra dobjanak egy ilyen hajtással új autókat.Egyedül az akkuk fejlődése látható, de az is nagyon lassan,módszeresen,kiaknázva az összes anyagi lehetőségeiket.
Hol vannak a hidrgén hajtású motorok?Így nézve még 50éven belül sem fognak megjelenni, hiába léteznek már.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #76 Dátum: 2019.01.06 vasárnap, 16:33:22 »

Az a vicc, hogy nem lehúzni akarom a hibridet, hanem összehasonlítom, és keresem az előnyeit.
Nem találom az előnyöket. Számomra az is meglepő, hogy a hibridet drágábban adják, mint
bármelyiket. Az villanymotorokat 100éve használják mindenfelé.Semmi extra fejlesztésre nem volt szükség ahhoz, hogy piacra dobjanak egy ilyen hajtással új autókat.Egyedül az akkuk fejlődése látható, de az is nagyon lassan,módszeresen,kiaknázva az összes anyagi lehetőségeiket.
Hol vannak a hidrgén hajtású motorok?Így nézve még 50éven belül sem fognak megjelenni, hiába léteznek már.

Én a hajtásláncot nem értem. Csinálnak egy automata váltós hajtásláncot, egy villanymotor rásegítéssel. A villanymotor nagyon jó nyomatékkal és bődületes fordulatszám tartományban tud működni. Minek bele a mechanikus kapcsolat a motor és a kerekek közé?
Naplózva
ywerd
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 222



« Új hozzászólás #77 Dátum: 2019.01.06 vasárnap, 17:13:15 »

Én neked válaszolok,te nem tudom kinek írsz.
És akkor javítalak is.

A dízel mondi 9 től indul, a HEV 10,7-től. Ergo 1,7m val drágábban.
A hibrid városban inkább 5liter(nek tűnik, ahogy hallom), és vegyesben,országúton,pályán inkább 7-8 liter.A dízel 5-6 literes átlagfogyit tud.
A mostani benzinárakkal kalkulálva 10év a megtérülési idő a többletköltségre a vásárláskor.

PHEV.Igen, töltsük otthon! Nyilvánvaló. Naponta 8órát egy 3kw-os villamos töltővel.
40ft a villamos áram, ami 8órát töltve napi kb 650ft ha átlag 2kwh-val számolunk.
Akkor egy 30napos hónapban egészen pontosan 18-20e ft.
Egy 60literes dízel tankolás 20-22e ft. És a mondi PHEV-je  benzines is lesz, azt is megkell tankolni

Akkor hol van az a hatalmas különbség?Kinek akkora haszon ez?


A nézőponjaink különbözhetnek csak. Én elhiszem, hogy egy céges autónak egy emberrel utazva, kevés csomaggal(laptoptáskával) egy korszerű  autó.
De én családos szemmel nézem,és sokkal többrétű felhasználási móddal számolok, mint városi araszolás a dugóban.


Én most merek veled fogadni, hogy 15év múlva is gyártani fogják a korszerű dízeleket, mert nincs alternatívája. Wink
Az elektromos autót a nyugati, fejlett országokba tudják csak rákényszeríteni a társadalmukra, mert megtehetik.

Bocs de nem tudtam,hogy te nem a föld nevű bolygón élsz.Akkor még egyszer.
A hybrid mondeo 9mill, indul:
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/ford/mondeo/ford_mondeo_2_0_hev_titanium_automata-13596174
A "hallom" és a használom között lényeges különbség van.
Télen 4.4liter a fogy. mert a fűtéshez a motor hőjét használja a híbrid,nyáron 3.5L mert a klímához már nem kell a motor.
Az 1.6 tdci motort ne hasonlítsuk e 2.0 motorhoz, vagy ha igen akkor nézzük a yaris hybrid motorját 3.2L,ja,hogy ez is a fele a tdci fogy,opssz.
Azt nem tudom,hogy a te bolygódon milyen aksival szerelik a hybrid mondeokat,hogy neked 8óra kell a feltöltéshez,de itt még csak 7.6kw a teljesítmény,az általad írt 3kw x 8óra töltés a 24kw-os elektromos autokhoz kell pl, a régi nissan leaf.
Azt nemtudtam,hogy te állandó éjszakás vagy és nem tudod tölteni a kocsit este a kedvezményes éjszakai árammal.De azért a lakosság nagy része nappal dolgozik.
A tankolásos matekodat nem értem ha nekem a PHEV mondeo 1.9L benzin+320ft áram=100km akkor 2.0tdci 8L városi fogy,kb 3000ft/100km, ez nem nagy különbség?
Nem egyedül utazok hanem két kollégámmal együtt napi 100-150 km,3 sport táskával amiben termék minták,számlák..stb van.
A hátrányok közt leírtam akik lakókocsikhoz(egyterűek,kombik tető csomagtartóval,3 vagy több gyerek,vagy 3 feleség...stb.)  vannak  szokva azoknak nem való.

"Én most merek veled fogadni, hogy 15év múlva is gyártani fogják a korszerű dízeleket, mert nincs alternatívája." hehe
környezetszennyezésben valóban nincs,és igen Afrikában és egyéb "fejlett" országokban még valóban lesz dízel autó.

"Az elektromos autót a nyugati, fejlett országokba tudják csak rákényszeríteni a társadalmukra, mert megtehetik." uglystupid2 hehe
Javaslom nézz körbe az elektromos autó piacon,új elektromos autót ami 400-500km hatótávra képes(pl hyndai kona több mint egy év a várakozási idő,tesla 3 min.2év) lehetetlen venni pár hónap alatt.
Az új elektromos autó hiánya az,hogy nem tudnak eleget gyártani belőle mert akkora az igény rá ,ami miatt még a robbanó motoros autók nincsenek kitiltva Európából.



Naplózva

Ex:mk3 mondeo 2.0 benzin,yaris hybrid,c-zero,tesla model 3

Most:Tesla model Y long range
ywerd
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 222



« Új hozzászólás #78 Dátum: 2019.01.06 vasárnap, 17:26:11 »

És tényleg, azzal nem számol senki, hogy egy átlag családi ház 16-30A betáppal van ellátva. A 3000Wos töltő 13A, de ha azt nézzük, hogy ez egy átlagos érték, és a töltésvezérlés miatt ez lehet 5-20A-ig bármennyi a körülmények függvényében, akkor mosás közben majd ne akarj tortát sütni.
Vagy nézzük a lakótelepeket, 2-300autós parkolók vannak telepenként, ha mindenki villanautót tart majd, jogos igénye lesz, hogy tölteni is tudja majd.
300x20A -> 6000Amper/parkoló  wow1 szép vezetékek kellenek majd ehhez.
Az ingyenesség meg ne legyünk naívak, tart majd még 3-4 évig, aztán majd szépen megszüntetik, az ingyen parkolással együtt.

Nem az ingyen áram, és az ingyen parkolás a lényeg, hanem az,hogy egy hagyományos autó 25ezer alkatrészből áll, egy elektromos 2500 alkatrészből van összerakva.A szerviz költség szinte a nullát fogja súrolni.
Töltő jan 1 -től már mindenhol kötelező:
https://gateconnection.hu/jogszabalyok/

https://villanyautosok.hu/elektromos-auto/10-tevhit-az-elektromos-autozassal-kapcsolatosan/
Naplózva

Ex:mk3 mondeo 2.0 benzin,yaris hybrid,c-zero,tesla model 3

Most:Tesla model Y long range
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #79 Dátum: 2019.01.06 vasárnap, 17:43:41 »

Nem az ingyen áram, és az ingyen parkolás a lényeg, hanem az,hogy egy hagyományos autó 25ezer alkatrészből áll, egy elektromos 2500 alkatrészből van összerakva.A szerviz költség szinte a nullát fogja súrolni.
Töltő jan 1 -től már mindenhol kötelező:
https://gateconnection.hu/jogszabalyok/

https://villanyautosok.hu/elektromos-auto/10-tevhit-az-elektromos-autozassal-kapcsolatosan/


Azok mellett a futásteljesítmények mellett, amit egy EV-nél realizálsz, az benzines és a dízel szervizelése sem számottevő.
50hét,5nap/50km->évi 12-13000km->2évente egy időszakos szerviz legyen 50ezer Ft, ok, legyen 36ezer/év -> 3000Ft/hónap. Észreveszed? Egy fenét.
Ellenben az általad említett 10 e-parkoló/100 parkoló mellett mindenképp életmód váltás szükséges. A cikkben említett nyaralni/mamához menés idejére bérelt autó pedig már meg is eszi a szervizköltségen nyert előny többszörösét.
Nem-nem, a hibridet még megértem, járjon az optimális üzemi körülmények közt a benzinmotor, segítsen be a villany, ha töltőt látsz, állj be és tölts.
De a simán villany hajtás ebben a formában egy új útja a föld elpusztításának.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #80 Dátum: 2019.01.06 vasárnap, 17:46:32 »

Bocs de nem tudtam,hogy te nem a föld nevű bolygón élsz.Akkor még egyszer.
A hybrid mondeo 9mill, indul:
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/ford/mondeo/ford_mondeo_2_0_hev_titanium_automata-13596174
A "hallom" és a használom között lényeges különbség van.
Télen 4.4liter a fogy. mert a fűtéshez a motor hőjét használja a híbrid,nyáron 3.5L mert a klímához már nem kell a motor.
Az 1.6 tdci motort ne hasonlítsuk e 2.0 motorhoz, vagy ha igen akkor nézzük a yaris hybrid motorját 3.2L,ja,hogy ez is a fele a tdci fogy,opssz.
Azt nem tudom,hogy a te bolygódon milyen aksival szerelik a hybrid mondeokat,hogy neked 8óra kell a feltöltéshez,de itt még csak 7.6kw a teljesítmény,az általad írt 3kw x 8óra töltés a 24kw-os elektromos autokhoz kell pl, a régi nissan leaf.
Azt nemtudtam,hogy te állandó éjszakás vagy és nem tudod tölteni a kocsit este a kedvezményes éjszakai árammal.De azért a lakosság nagy része nappal dolgozik.
A tankolásos matekodat nem értem ha nekem a PHEV mondeo 1.9L benzin+320ft áram=100km akkor 2.0tdci 8L városi fogy,kb 3000ft/100km, ez nem nagy különbség?
Nem egyedül utazok hanem két kollégámmal együtt napi 100-150 km,3 sport táskával amiben termék minták,számlák..stb van.
A hátrányok közt leírtam akik lakókocsikhoz(egyterűek,kombik tető csomagtartóval,3 vagy több gyerek,vagy 3 feleség...stb.)  vannak  szokva azoknak nem való.

"Én most merek veled fogadni, hogy 15év múlva is gyártani fogják a korszerű dízeleket, mert nincs alternatívája." hehe
környezetszennyezésben valóban nincs,és igen Afrikában és egyéb "fejlett" országokban még valóban lesz dízel autó.

"Az elektromos autót a nyugati, fejlett országokba tudják csak rákényszeríteni a társadalmukra, mert megtehetik." uglystupid2 hehe
Javaslom nézz körbe az elektromos autó piacon,új elektromos autót ami 400-500km hatótávra képes(pl hyndai kona több mint egy év a várakozási idő,tesla 3 min.2év) lehetetlen venni pár hónap alatt.
Az új elektromos autó hiánya az,hogy nem tudnak eleget gyártani belőle mert akkora az igény rá ,ami miatt még a robbanó motoros autók nincsenek kitiltva Európából.




taps
Ez egy igazi mellébeszélés személyeskedéssel próbálva egyensúlyba hozni a valótlan állításaidat.

Először is ne a hahuról hozz xar használtautó példát, mert az nem kiindulási alap.
https://www.fordpetranyi.hu/site/assets/files/2663/7_mo_vig.pdf

A te mintád egy hónap, semmivel sem több, mint amit tudni lehet erről a hajtásláncról.

A villamos hálózatról látszik, hogy ismét vaktában vagdalkozol.Nagyon sok lakásban nincs is kedvezményes (korábban éjszakai) mérő.
És nem is jogosult senki a kedvezményes villanyt erre a célra használni, hiszen csak fixen bekötött villamos fogyasztót lehet róla üzemeltetni,pl fűtést vagy villany víz melegítőt.Konektort nem is lehet felszerelni kedvezményes mérő hálózatára. Gyakorlatilag csak blöfföltél megint egy nagynak hittet. Leülhetsz 1-es.

Mellébeszélsz megint a költségekkel, hiszen európában a PHEV mondeo nem is jelent még meg (újról beszélek,nem használt amerikai xarról).

Neked új mondeód van, ami ugye HEV? Amit gyakorlatilag nem kell tölteni villamos hálózatról.Most akkor mennyivel több a tapasztalatod a PHEV költségeiról?


És az utolsóra is reagálva.
Nem csak az elekromos autókra van várakozási idő.Mindre.És nem azért mert akkora az érdeklődés, hogy hirtelen mindenki új autót akar venni.
Megváltoztak 2019 jan.1 től az eus szabályozások a típusvizsgákat illetően a gyártókra vonatkozóan, és sokkal több időt vesz igénybe a megfelelőségi nyilatkozatokat megszerezniük.


De én hangsúlyozom, hogy nem a korszerű haladó technológia ellen vagyok, csak nem látom, mitől lesz egy jobb,kedvezőbb,gazdaságosabb a felhasználás során.
Az, hogy beleálltam a vitába, csak annak köszönhető, hogy nem korrekten, és személyeskedés felé viszed a témát. Rakhatsz szmájlikat is, attól még nem voltunk soha puszipajtások, hogy megengedd magadnak.Próbálkozni lehet,gondolták már ezt sokan mások is... Wink wave
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
ywerd
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 222



« Új hozzászólás #81 Dátum: 2019.01.06 vasárnap, 18:10:12 »

Azok mellett a futásteljesítmények mellett, amit egy EV-nél realizálsz, az benzines és a dízel szervizelése sem számottevő.
50hét,5nap/50km->évi 12-13000km->2évente egy időszakos szerviz legyen 50ezer Ft, ok, legyen 36ezer/év -> 3000Ft/hónap. Észreveszed? Egy fenét.
Ellenben az általad említett 10 e-parkoló/100 parkoló mellett mindenképp életmód váltás szükséges. A cikkben említett nyaralni/mamához menés idejére bérelt autó pedig már meg is eszi a szervizköltségen nyert előny többszörösét.
Nem-nem, a hibridet még megértem, járjon az optimális üzemi körülmények közt a benzinmotor, segítsen be a villany, ha töltőt látsz, állj be és tölts.
De a simán villany hajtás ebben a formában egy új útja a föld elpusztításának.
Az ember nem rövid távra vesz  új autót,használtat igen 3,4 év utána vált.Ha valaki vesz egy elektromos Hyundai kona-t (10799000ft nagyobb aksis 64kw) ami 400-500km megtesz egy töltéssel,az majd akkor adja el ha belerakot 500e km és már lejárt a 10 éves garancia.Egy dizel mondeonak mennyi a szerviz költsége 500e km-ig?
Igazából a hibrid autónak sincs már nagy jövője de az még mindig eladható annak a rétegnek akik napi ingázásba vannak Budapest-München  vagy valami hasonló táv között.
A cikk több mint 2 éves azóta már sok minden megváltozott.
Az elektromos autók is olyanok mint a mobiltelefonok folyamatosan fejlődnek(táskamobil meg van?),az aksi méret csökken a hatótáv nő.
Már most is bejárható Európa elektromos autóval 300-400 km után megállni 20 perce szerintem nem egy nagy probléma.De pér év múlva elég lesz pár perc is.
Már most sem kell bérelni autót,hogy nyaralni menj.
Gondolom a norvégok már pusztulna a villanyautó szennyezésétől:
https://villanyautosok.hu/2019/01/03/a-vartnal-jobban-csokkent-a-hagyomanyos-autok-iranti-kereslet-norvegiaban/
Naplózva

Ex:mk3 mondeo 2.0 benzin,yaris hybrid,c-zero,tesla model 3

Most:Tesla model Y long range
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #82 Dátum: 2019.01.06 vasárnap, 18:27:13 »

A 10 év 500.000 km az évi 50k vagyis napi 200km már az egész estés töltést vizionálja. Ami viszont ha a mi családunkra vetítem, 3 autó egész estés töltése. hogy a feleségem hova a nyavajába fog elautózni annyit nem tudom, de majd megoldja, hogy megérje EV-t vennem neki. A gyerekkel nem lesz gond, az képes lenne ennyit menni.
Viszont:
A: vagy 4 óránként felkelek és cserélgetem az autókat,
B: beosztjuk, hogy ennyit csak 2 naponta szabad autózni
C: Beköttetjük a 3 fázist

Amúgy miért nem rövid távra vesz az ember új autót? A cégek max az első műszaki előtt cserélik a kocsikat, és ha lennék anyira őrült, hogy új autót vegyek, a nagy értékvesztés előtt eladnám, de bizonyosan nem tartanám meg 10 évig.
Jelenleg ez egy cuki, trendi dolog, mert óóóóllyan zöldek vagyunk és kilógunk a sok tucatkacat közül. Amikor majd kiderül, hogy a világ összes erőműve nem lesz elég ennyi autót tölteni, és világít mindenki sötétben az atomhulladékból elszabaduló radioaktivítástól, ami jó is lesz, mert a szénerőművek szmogjától úgysem fogunk látszani, rájönnek, hogy jajj, ez csúnya melléfogás volt.
Naplózva
ywerd
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 222



« Új hozzászólás #83 Dátum: 2019.01.06 vasárnap, 18:36:56 »

taps
Ez egy igazi mellébeszélés személyeskedéssel próbálva egyensúlyba hozni a valótlan állításaidat.

Először is ne a hahuról hozz xar használtautó példát, mert az nem kiindulási alap.
https://www.fordpetranyi.hu/site/assets/files/2663/7_mo_vig.pdf

A te mintád egy hónap, semmivel sem több, mint amit tudni lehet erről a hajtásláncról.

A villamos hálózatról látszik, hogy ismét vaktában vagdalkozol.Nagyon sok lakásban nincs is kedvezményes (korábban éjszakai) mérő.
És nem is jogosult senki a kedvezményes villanyt erre a célra használni, hiszen csak fixen bekötött villamos fogyasztót lehet róla üzemeltetni,pl fűtést vagy villany víz melegítőt.Konektort nem is lehet felszerelni kedvezményes mérő hálózatára. Gyakorlatilag csak blöfföltél megint egy nagynak hittet. Leülhetsz 1-es.

Mellébeszélsz megint a költségekkel, hiszen európában a PHEV mondeo nem is jelent még meg (újról beszélek,nem használt amerikai xarról).

Neked új mondeód van, ami ugye HEV? Amit gyakorlatilag nem kell tölteni villamos hálózatról.Most akkor mennyivel több a tapasztalatod a PHEV költségeiról?


És az utolsóra is reagálva.
Nem csak az elekromos autókra van várakozási idő.Mindre.És nem azért mert akkora az érdeklődés, hogy hirtelen mindenki új autót akar venni.
Megváltoztak 2019 jan.1 től az eus szabályozások a típusvizsgákat illetően a gyártókra vonatkozóan, és sokkal több időt vesz igénybe a megfelelőségi nyilatkozatokat megszerezniük.


De én hangsúlyozom, hogy nem a korszerű haladó technológia ellen vagyok, csak nem látom, mitől lesz egy jobb,kedvezőbb,gazdaságosabb a felhasználás során.
Az, hogy beleálltam a vitába, csak annak köszönhető, hogy nem korrekten, és személyeskedés felé viszed a témát. Rakhatsz szmájlikat is, attól még nem voltunk soha puszipajtások, hogy megengedd magadnak.Próbálkozni lehet,gondolták már ezt sokan mások is... Wink wave
Nézd elhiszem,hogy te vagy a dízel autók Chuck Norris-a,neked még egy teslában is bekapcsol a robbanó motor.
1.Igen 1 hónapja használom az céges Eu hibrid mondeot.
2.A családban 2 hybrid toyota is van(yaris,auris) ezeket én is használom már több éve,szerintem több tapasztalatom van a hibrid hajtásról.
3.Egy barátom vett usa mondeot,4 napig azt is használtam tudom,hogy mit fogyaszt.
4.Bárki igényelhet töltőoszlopot éjszakai árammal:
https://e-autozas.hu/#!/termekek-szolgaltatasok/toltoberendezesek
5.A nagy hatótávú elektromos autókra már 2 éve váró lista van.Semmi köze az eu típus vizsgálatoknak.
6. Nem csak Magyarországon lehet új autót venni a Petrányitól.Már/még unios tag vagyunk,máshol is lehet olcsón venni új autót.Én sem itthon fogok venni.
7.Nem csak az unióból lehet új autót venni:
https://www.ford.com/cars/fusion/models/fusion-hybrid-se/
8.Elektromos autót is használtam,ezért nem döntöttem még el,hogy mit vegyek.

Meddő vita téged meggyőzni a dízel autó végéről,ezt látom a fórumos hozzáoszlásaidból,és én meg csak azért kezdtem el ezt az egész vitát mert semmi tapasztalat nélkül írtad ebbe a topikba azt amit írtál a hybrid és az elektromos autókról,így csak az jön le mindenkinek,hogy sz@r a hybrid,sz@r az elektromos autó.
Ja meg a benzines is,csak a dízel a jövő. eplus2
Naplózva

Ex:mk3 mondeo 2.0 benzin,yaris hybrid,c-zero,tesla model 3

Most:Tesla model Y long range
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #84 Dátum: 2019.01.06 vasárnap, 18:57:03 »

Nézd elhiszem,hogy te vagy a dízel autók Chuck Norris-a,neked még egy teslában is bekapcsol a robbanó motor.
1.Igen 1 hónapja használom az céges Eu hibrid mondeot.
2.A családban 2 hybrid toyota is van(yaris,auris) ezeket én is használom már több éve,szerintem több tapasztalatom van a hibrid hajtásról.
3.Egy barátom vett usa mondeot,4 napig azt is használtam tudom,hogy mit fogyaszt.
4.Bárki igényelhet töltőoszlopot éjszakai árammal:
https://e-autozas.hu/#!/termekek-szolgaltatasok/toltoberendezesek
5.A nagy hatótávú elektromos autókra már 2 éve váró lista van.Semmi köze az eu típus vizsgálatoknak.
6. Nem csak Magyarországon lehet új autót venni a Petrányitól.Már/még unios tag vagyunk,máshol is lehet olcsón venni új autót.Én sem itthon fogok venni.
7.Nem csak az unióból lehet új autót venni:
https://www.ford.com/cars/fusion/models/fusion-hybrid-se/
8.Elektromos autót is használtam,ezért nem döntöttem még el,hogy mit vegyek.

Meddő vita téged meggyőzni a dízel autó végéről,ezt látom a fórumos hozzáoszlásaidból,és én meg csak azért kezdtem el ezt az egész vitát mert semmi tapasztalat nélkül írtad ebbe a topikba azt amit írtál a hybrid és az elektromos autókról,így csak az jön le mindenkinek,hogy sz@r a hybrid,sz@r az elektromos autó.
Ja meg a benzines is,csak a dízel a jövő. eplus2

Na.Kiderül hogy igazam van, és abszolute nem ismersz, csak gondolsz valamit.

Én erősen hajlok a hibrid hajtáslánc felé.Eddig a HEV felépítés tűnik a legközelebb a valósághoz.Baj, hogy eddig csak 4ajtósban van, és a kombi ami most jön, még nem ismert, hogy HEV vagy PHEV lesz.És kb 12ről fog indulni az ára.


Én arról győzködném magam, hogy miért éri majd meg nekem az elektromos autó.Hiszen nekem nem a cég teszi a sheggem alá,azt a cirka 10+misit majd a saját zsebemből kell majd kicsengetnem.Jönnek az infók, a tapasztalatok, és nyilván mindent ahhoz lehet-kell hasonlítani, ami jelenleg a legjobb.És ez ha tetszik ha nem az a dízel autó. És mindent apró részletre kikell terjedjen a hasonlítgatás, hiszen az a 10+milla nem fog rendelkezésemre állni 4-5évente sajnos.
Illetve lehet, hogy az én felhasználási módomnak megfelelően, még 10évre van a családi autónk attól, hogy valami más legyen a dízeltől.Nem azért,mert én annyira fun vagyok, hanem azért, mert nem alternatíva.Hiszen ha pl egy smax lenne hibrid HEV benzinesben mondjuk 4-5literes fogyival, nem is lenne kérdés, hogy dízelt vegyek-e vagy hibridet.
Aztán gondolkodjunk azon is, hogy 10évre előre ki mondja meg, hogy mekkora változást hoznak az energiaárakban a villamos autók. Tegyük fel, hogy 5év múlva jó magyar szokás szerint megemelik a duplájára a villamos áramot, és már meg is ette a fene a gazdaságosságot.


Most februárban jön a PHEV mondi.Annak még nekifutok új lendülettel, de szintén februárban érkezik az új CR-V Hondai is  a váltó nélküli PHEV-el. Na az még lehetséges változó az egyenletemben.Árban valszeg a Honda a jobb,mert az már most megvan,asszem 10,6ról indul.És hasonló módon oldották meg,mit az Amperában.A benzin motor generátort hajt,nincs váltó.Egy közvetlen kuplung kapcsolattal tudja a kerekeket is hajtani,sebességváltás nélkül.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
ywerd
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 222



« Új hozzászólás #85 Dátum: 2019.01.06 vasárnap, 18:58:58 »

A 10 év 500.000 km az évi 50k vagyis napi 200km már az egész estés töltést vizionálja. Ami viszont ha a mi családunkra vetítem, 3 autó egész estés töltése. hogy a feleségem hova a nyavajába fog elautózni annyit nem tudom, de majd megoldja, hogy megérje EV-t vennem neki. A gyerekkel nem lesz gond, az képes lenne ennyit menni.
Viszont:
A: vagy 4 óránként felkelek és cserélgetem az autókat,
B: beosztjuk, hogy ennyit csak 2 naponta szabad autózni
C: Beköttetjük a 3 fázist

Amúgy miért nem rövid távra vesz az ember új autót? A cégek max az első műszaki előtt cserélik a kocsikat, és ha lennék anyira őrült, hogy új autót vegyek, a nagy értékvesztés előtt eladnám, de bizonyosan nem tartanám meg 10 évig.
Jelenleg ez egy cuki, trendi dolog, mert óóóóllyan zöldek vagyunk és kilógunk a sok tucatkacat közül. Amikor majd kiderül, hogy a világ összes erőműve nem lesz elég ennyi autót tölteni, és világít mindenki sötétben az atomhulladékból elszabaduló radioaktivítástól, ami jó is lesz, mert a szénerőművek szmogjától úgysem fogunk látszani, rájönnek, hogy jajj, ez csúnya melléfogás volt.

Én évente 30-40e km autózok (+ a céges autó de,azt nem saját),ha én 3 évente cserélném az új autót akkor 10év alatt 4-8milli bukás lenne az érték csökkenés miatt,ha használta autót cserélgetném ott meg a szervíz kerülne sokba és ott is lenne értékcsökkenés.
A feleségednek elég egy használt hybrid yaris ,vagy egy c-zero ami megy valós 100-120km,azt nem kell mindennap tölteni.Lehet telepíteni  töltőt és az gyorsabban tölt és éjszakai áramot számláznak.Nem csak otthon tudsz tölteni.
A céges újautó vásárlást nem lehet összehasonlítani a magánszemélyes használattal.
Nem csak erőművekben állítanak elő áramot,van megújuló energia is.
Az üzemanyagok előállítása környezetszennyezőbb,elég megnézni a természetkárosító hatásukat ami kezdődik a kitermeléssel,finomítással,szállítással,égetésével..stb.
Mint írtam az elektromos autók legnagyobb előnye kevesebb alkatrész ,kevesebb szervíz.
Naplózva

Ex:mk3 mondeo 2.0 benzin,yaris hybrid,c-zero,tesla model 3

Most:Tesla model Y long range
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #86 Dátum: 2019.01.06 vasárnap, 19:00:20 »


Meddő vita téged meggyőzni a dízel autó végéről,ezt látom a fórumos hozzáoszlásaidból,és én meg csak azért kezdtem el ezt az egész vitát mert semmi tapasztalat nélkül írtad ebbe a topikba azt amit írtál a hybrid és az elektromos autókról,így csak az jön le mindenkinek,hogy sz@r a hybrid,sz@r az elektromos autó.
Ja meg a benzines is,csak a dízel a jövő. eplus2


Ha itt bármelyikünk is tudná, hogy mi a jövő, lottószelvényeket töltögetne, és szabadalmakat jegyeztetne be.
Kicsit parttalan ez a vita, mert mellébeszélsz, a felhozott problémákra úgy válaszolsz, mint egy korrupt politikus az ellenzéki kolléga hüjegyerekének.

Senki nem azt mondja, hogy sz@r a hibrid és az ev, csak azt, hogy a hibrid pontosan annyira komplikált mint egy dízel, az ev pedig kis tömegben cuki különcség, nagyban pedig időzített bomba. Mindamellett hogy a jelenlegi és a kb 10 éven belül elérhető akkumulátoros és töltőrendszerek a postakocsik színvonalára rontják a  mobilitást.
Amíg nem lesz egy kellően nagy energiasűrűségű tároló amit vagy cserélni vagy percek alatt regenerálni nem lehet, városonkéni atomerőmű nélkül, addig tetszik vagy sem, ez egy ordas nagy merénylet a föld és a pénztárcád ellen.
Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #87 Dátum: 2019.01.06 vasárnap, 19:15:00 »

Én évente 30-40e km autózok (+ a céges autó de,azt nem saját),ha én 3 évente cserélném az új autót akkor 10év alatt 4-8milli bukás lenne az érték csökkenés miatt,ha használta autót cserélgetném ott meg a szervíz kerülne sokba és ott is lenne értékcsökkenés.
A feleségednek elég egy használt hybrid yaris ,vagy egy c-zero ami megy valós 100-120km,azt nem kell mindennap tölteni.Lehet telepíteni  töltőt és az gyorsabban tölt és éjszakai áramot számláznak.Nem csak otthon tudsz tölteni.
A céges újautó vásárlást nem lehet összehasonlítani a magánszemélyes használattal.
Nem csak erőművekben állítanak elő áramot,van megújuló energia is.
Az üzemanyagok előállítása környezetszennyezőbb,elég megnézni a természetkárosító hatásukat ami kezdődik a kitermeléssel,finomítással,szállítással,égetésével..stb.
Mint írtam az elektromos autók legnagyobb előnye kevesebb alkatrész ,kevesebb szervíz.


Most őszintén, 10 év alatt 400.000km-t teszel meg, ha egy 10 éves mondeo áresését nézzük, 400k km-rel kb 90% az áresés, vagyis jobban jársz ha mindig új autód van.
Az elméleted szerint a jövőben mindenkinek 10évig és 500k kmig kéne megtartania az autóját, akkor hogy vegyek használtat a feleségemnek?
Igen, telepítenek neked oszlopot, csak jelenleg magyarországon az elektromos hálózat állapota olyan, hogy ha felépítenek egy telekre egy 10 lakásos társasházat, fél-egy évig hetente áramszünet van, mert a környékbeli elosztók felrobbannak a túlterheléstől, emellett a töltőpont árát azért ki kell fizetned, a plusz bekötést szintén ki kell fizetnek, benzinkutat viszont nem kell venned magadnak.
Sajnos idehaza 10+ millás autót igenis kevés kivétellel csak cégek vesznek/bérelnek.
Igen, nyilván nem csak odahaza lehet tölteni, de az a pont az, ahol biztosan tudod tölteni. Ha egy teszkó parkolóban 10 töltőpont van, és csak minden 100 autóból 2 ev, akkor kb annyi esélyed lesz tölteni, mint lottó5öst nyerni.
Ja megújuló energia: egy háztartás napelemmel való ellátásához szinte tele kell tenni egy retőt (és a panelházak tetejét majd ki teszi tele? vagy napelemtetős garázsokat telepítenek majd a parkolók fölé?) vagy a villanyoszlopok tetején is szélturbina legyen? A szennyvízcsatornákban vízturbina?
Legyen, de ez így megtermelt energiát ki fogja tárolni? Hol, Hogyan?
Mondom, ha mindenki áttérne villanyautóra, marha nagy fejvakarás kezdődne az áramszolgáltatóknál.... kb az alap lenne, hogy a kitermelt szénhidrogéneket kezdenék a 40 éve leállított erőművekbe pumpálni.
Naplózva
ywerd
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 222



« Új hozzászólás #88 Dátum: 2019.01.06 vasárnap, 19:26:31 »

Ha itt bármelyikünk is tudná, hogy mi a jövő, lottószelvényeket töltögetne, és szabadalmakat jegyeztetne be.
Kicsit parttalan ez a vita, mert mellébeszélsz, a felhozott problémákra úgy válaszolsz, mint egy korrupt politikus az ellenzéki kolléga hüjegyerekének.

Senki nem azt mondja, hogy sz@r a hibrid és az ev, csak azt, hogy a hibrid pontosan annyira komplikált mint egy dízel, az ev pedig kis tömegben cuki különcség, nagyban pedig időzített bomba. Mindamellett hogy a jelenlegi és a kb 10 éven belül elérhető akkumulátoros és töltőrendszerek a postakocsik színvonalára rontják a  mobilitást.
Amíg nem lesz egy kellően nagy energiasűrűségű tároló amit vagy cserélni vagy percek alatt regenerálni nem lehet, városonkéni atomerőmű nélkül, addig tetszik vagy sem, ez egy ordas nagy merénylet a föld és a pénztárcád ellen.
Amikor megjelent az első táska mobil horror áron,mindenki azt mondta ez sz@r,nehéz,nagy,hamar lemerül..stb.halott dolog a mobiltelefon,pár év múlva már a nokia 2110 már ott virított a zsebekben.
Jelenleg az elektromos autóknál is ez van,de több ország is eldöntötte,hogy robbanómotoros autót 2025-től nem lehet forgalomba helyezni.Legutóbb Izrael is,ezzel el is döntötték,hogy milyen irányba menjen el az autó gyártás.
Nem értem a töltés problémát ,a most forgalomba lévő elektromos autókat az 50kw töltőn 20-40perc alatt lehet 80%-ra feltölteni,150-300km hatótáv.A teslákat a saját töltőjükön(150kw) 20perc alatt 400km "tankolsz".
Már épülnek 350kw-os töltök is,de már ezektől is van gyorsabb:
https://villanyautosok.hu/2018/08/08/475-kw-os-tolto-bemutatasara-keszul-a-tritium/
Naplózva

Ex:mk3 mondeo 2.0 benzin,yaris hybrid,c-zero,tesla model 3

Most:Tesla model Y long range
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #89 Dátum: 2019.01.06 vasárnap, 19:34:26 »


Annyira örülök, hogy pont ezt a céget linkeled be, ugyanis kb fél éve vette meg az anyacégünk.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #90 Dátum: 2019.01.06 vasárnap, 19:37:26 »

Amikor megjelent az első táska mobil horror áron,mindenki azt mondta ez sz@r,nehéz,nagy,hamar lemerül..stb.halott dolog a mobiltelefon,pár év múlva már a nokia 2110 már ott virított a zsebekben.
Jelenleg az elektromos autóknál is ez van,de több ország is eldöntötte,hogy robbanómotoros autót 2025-től nem lehet forgalomba helyezni.Legutóbb Izrael is,ezzel el is döntötték,hogy milyen irányba menjen el az autó gyártás.
Nem értem a töltés problémát ,a most forgalomba lévő elektromos autókat az 50kw töltőn 20-40perc alatt lehet 80%-ra feltölteni,150-300km hatótáv.A teslákat a saját töltőjükön(150kw) 20perc alatt 400km "tankolsz".
Már épülnek 350kw-os töltök is,de már ezektől is van gyorsabb:
https://villanyautosok.hu/2018/08/08/475-kw-os-tolto-bemutatasara-keszul-a-tritium/

a jelenlegi villamos hálózaton a lakosság 10-16A-t használ a komplett háztartásához.
A töltőnek ami 3,5kw-os minimum kell a 16A.Már a bejövő gerincvezeték sem bírja el a többletet.
Ez rögtön a villamosműveknél hálózatfejlesztésként lehet is becsengetni.Gyakorlatilag a villamos hálózatnak kell fejlődnie éppen a duplájára.
És így nő vele együtt a háztartás energiafogyasztása is a duplájára.Az már más kérdés, hogy mennyi volt,mennyi lett, a tankolásokkal hasonlítva.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #91 Dátum: 2019.01.06 vasárnap, 19:46:06 »

a jelenlegi villamos hálózaton a lakosság 10-16A-t használ a komplett háztartásához.
A töltőnek ami 3,5kw-os minimum kell a 16A.Már a bejövő gerincvezeték sem bírja el a többletet.
Ez rögtön a villamosműveknél hálózatfejlesztésként lehet is becsengetni.Gyakorlatilag a villamos hálózatnak kell fejlődnie éppen a duplájára.
És így nő vele együtt a háztartás energiafogyasztása is a duplájára.Az már más kérdés, hogy mennyi volt,mennyi lett, a tankolásokkal hasonlítva.


galambbal sakkozni...
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37274


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #92 Dátum: 2019.01.06 vasárnap, 19:48:39 »

1 hónapja használom céges autóként,tavasszal autót akarok cserélni és hybrid mondeon gondolkozok vagy elektromos off autón.
A fogyasztás a hideg(megy a fűtés) miatt városban 4.4L,elektromosan simán megy 120km/h de ez jelentősen csökkenti a hatótávot.Sokkal jobb mint egy prius vagy auris.Jobban gyorsul és sokkal többet megy el elektromosan mint a toyota.
A szervíz költség szűrő,olaj...a fék ritkán van használva így az ezzel kapcsolatos szervizek elmaradnak.A toyotátol átvett és a ford által feljavított(erősebb motor,nagyobb aksi) technika teszi a dolgát.
Hátrányok:A 4ajtós hybrid mondeo nem való nagy családoknak akik a lakókocsikhoz vannak szokva,a csomagtérből elvesz az aksi de azért nem vészes.Az érintő képernyő kezelése ritka sz@r de ez van a többi 5-ös mondeoba is.
Az europai változat nem kap zöld rendszámot és nem tölthető otthon.Az usa változatot nem szeretik a szervizek.
 eljen


Az érintő képernyő nem probléma, a Sony-s verziót használtam, nekem tetszett. A csomagtartó amivel nagyon nem vagyok megbarátkozva, legalább 5 ajtós lenne... :/
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
ywerd
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 222



« Új hozzászólás #93 Dátum: 2019.01.06 vasárnap, 19:51:24 »

Most őszintén, 10 év alatt 400.000km-t teszel meg, ha egy 10 éves mondeo áresését nézzük, 400k km-rel kb 90% az áresés, vagyis jobban jársz ha mindig új autód van.
Az elméleted szerint a jövőben mindenkinek 10évig és 500k kmig kéne megtartania az autóját, akkor hogy vegyek használtat a feleségemnek?
Igen, telepítenek neked oszlopot, csak jelenleg magyarországon az elektromos hálózat állapota olyan, hogy ha felépítenek egy telekre egy 10 lakásos társasházat, fél-egy évig hetente áramszünet van, mert a környékbeli elosztók felrobbannak a túlterheléstől, emellett a töltőpont árát azért ki kell fizetned, a plusz bekötést szintén ki kell fizetnek, benzinkutat viszont nem kell venned magadnak.
Sajnos idehaza 10+ millás autót igenis kevés kivétellel csak cégek vesznek/bérelnek.
Igen, nyilván nem csak odahaza lehet tölteni, de az a pont az, ahol biztosan tudod tölteni. Ha egy teszkó parkolóban 10 töltőpont van, és csak minden 100 autóból 2 ev, akkor kb annyi esélyed lesz tölteni, mint lottó5öst nyerni.
Ja megújuló energia: egy háztartás napelemmel való ellátásához szinte tele kell tenni egy retőt (és a panelházak tetejét majd ki teszi tele? vagy napelemtetős garázsokat telepítenek majd a parkolók fölé?) vagy a villanyoszlopok tetején is szélturbina legyen? A szennyvízcsatornákban vízturbina?
Legyen, de ez így megtermelt energiát ki fogja tárolni? Hol, Hogyan?
Mondom, ha mindenki áttérne villanyautóra, marha nagy fejvakarás kezdődne az áramszolgáltatóknál.... kb az alap lenne, hogy a kitermelt szénhidrogéneket kezdenék a 40 éve leállított erőművekbe pumpálni.
Én új autóba csak elektromosba gondolkozok,hibrid mondeot meg használtan vennék.
Ez nem az én "elméletem",hogy mindenki 10 évig használjon egy autót ez a saját példám volt,hogy nekem nem éri meg új autót 3évente cserélnem.
Ha a feleséged is évi 40ekm megy akkor neki is érdemes új elektromos autót venni, vagy egy használt hibridet.
Nem holnaptól lesz mindenkinek elektromos autója, így az állandó áramszünet víziód, fikció.
Az autók terjedésével a hálózatot is bővítik.(a mobil telefont sem azonnal vett mindenki.)
A töltőt csak egyszer kell meg venned,a lendkerék csere árábol kijön.
A paneles példád is rossz,8-10milliós dizel autót most sem tudnak venni kp-ra.Nem ők fognak először áttérni elektromosra.
Van már olyan társasház ahol már van lehetőség tölteni az elektromos autót.
A tesco parkolód is rossz példa,az ikeában már van 8 töltő mindig van szabad hely,amikor nincs akkor nem elektromos autó foglalja a helyet,de ez egy más téma.
Áram tárolására is van már megoldás:
https://www.tesla.com/de_AT/powerwall
Naplózva

Ex:mk3 mondeo 2.0 benzin,yaris hybrid,c-zero,tesla model 3

Most:Tesla model Y long range
ywerd
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 222



« Új hozzászólás #94 Dátum: 2019.01.06 vasárnap, 19:56:39 »

Az érintő képernyő nem probléma, a Sony-s verziót használtam, nekem tetszett. A csomagtartó amivel nagyon nem vagyok megbarátkozva, legalább 5 ajtós lenne... :/
Nekem nem tetszett,az állandó telefon keresés,a sok menü pont elvonja a vezetésről a figyelmet.De ez nem hibrid hiba.
Nem olyan kicsi,de én is 5ajtós párti vagyok.Nézted a linket amit küldtem?
Láttam élőben sokkal jobb felszeltségű mint a mi cégesünk.
Naplózva

Ex:mk3 mondeo 2.0 benzin,yaris hybrid,c-zero,tesla model 3

Most:Tesla model Y long range
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #95 Dátum: 2019.01.06 vasárnap, 20:00:59 »

Én új autóba csak elektromosba gondolkozok,hibrid mondeot meg használtan vennék.
Ez nem az én "elméletem",hogy mindenki 10 évig használjon egy autót ez a saját példám volt,hogy nekem nem éri meg új autót 3évente cserélnem.
Ha a feleséged is évi 40ekm megy akkor neki is érdemes új elektromos autót venni, vagy egy használt hibridet.
Nem holnaptól lesz mindenkinek elektromos autója, így az állandó áramszünet víziód, fikció.
Az autók terjedésével a hálózatot is bővítik.(a mobil telefont sem azonnal vett mindenki.)
A töltőt csak egyszer kell meg venned,a lendkerék csere árábol kijön.
A paneles példád is rossz,8-10milliós dizel autót most sem tudnak venni kp-ra.Nem ők fognak először áttérni elektromosra.
Van már olyan társasház ahol már van lehetőség tölteni az elektromos autót.
A tesco parkolód is rossz példa,az ikeában már van 8 töltő mindig van szabad hely,amikor nincs akkor nem elektromos autó foglalja a helyet,de ez egy más téma.
Áram tárolására is van már megoldás:
https://www.tesla.com/de_AT/powerwall


El is olvasod néha amire válaszolsz, vagy csak átfutsz rajta és meg sem próbálod felfogni?

Naplózva
szuszu
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 141


E-mail
« Új hozzászólás #96 Dátum: 2019.01.06 vasárnap, 20:03:36 »

Mióta? Milyenek a tapasztalatok? Előnyök, hátrányok? Mi tetszik benne, mi nem? Stb... Szervíz költsége? Mennyit tud elektromosan menni?

Korábban már írtam ide is, meg a másik topicba is, 40ezer km-t hajtottam már bele két év alatt, átlagfogyi 5,6 l döntően Pesten és környékén használva. Autópálya tempóban 1 literrel fogyaszt többet a dízelnél. Járáskultúrájában sokkal jobb, mint a dízel (előtte 3 dízel Mondeom volt, illetve az MK 4 TDCi még most is megvan a családban). A csomagtér tényleg lényegesen kisebb, nem hosszú családi kirándulásokra való e tekintetben. Az első két kötelező szervizen csak olaj és szűrőcserék voltak, de ismerve a technológiát (amit a Toyotától liszenszel a Ford) nem hinném, hogy a dízelek meghibásodási arányára lenne esély. Egyszerűen élvezetes vezetni, sokszor hangtalanul suhanva a városi közlekedésben, rajtoláskor pedig verhetetlen. Nekem a következő se lesz dízel...
Naplózva

MK4 2.0 TDCi FL Tit-X
MK5 Hibrid Vignale
ywerd
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 222



« Új hozzászólás #97 Dátum: 2019.01.06 vasárnap, 20:10:22 »

El is olvasod néha amire válaszolsz, vagy csak átfutsz rajta és meg sem próbálod felfogni?


Én igen,és te?
Tudsz valami konkrét dolgot is írni a témában vagy mindig ugyanazt a dogmát harsogod?(szennyezés,Csernobil,összeomló hálózat,lottózás a töltőoszlop foglalásért...stb,)
Az eddigi hozzászólásaitok Alffal,hogy Al Bundyt idézzem csak "bla,bla,bla,a lány legyen buta."
Naplózva

Ex:mk3 mondeo 2.0 benzin,yaris hybrid,c-zero,tesla model 3

Most:Tesla model Y long range
ywerd
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 222



« Új hozzászólás #98 Dátum: 2019.01.06 vasárnap, 20:13:44 »

Korábban már írtam ide is, meg a másik topicba is, 40ezer km-t hajtottam már bele két év alatt, átlagfogyi 5,6 l döntően Pesten és környékén használva. Autópálya tempóban 1 literrel fogyaszt többet a dízelnél. Járáskultúrájában sokkal jobb, mint a dízel (előtte 3 dízel Mondeom volt, illetve az MK 4 TDCi még most is megvan a családban). A csomagtér tényleg lényegesen kisebb, nem hosszú családi kirándulásokra való e tekintetben. Az első két kötelező szervizen csak olaj és szűrőcserék voltak, de ismerve a technológiát (amit a Toyotától liszenszel a Ford) nem hinném, hogy a dízelek meghibásodási arányára lenne esély. Egyszerűen élvezetes vezetni, sokszor hangtalanul suhanva a városi közlekedésben, rajtoláskor pedig verhetetlen. Nekem a következő se lesz dízel...

Psszt,ide nem szabad ilyet írni"hogy a dízelek meghibásodási arányára lenne esély" meg,hogy "Nekem a következő se lesz dízel..."
 For cenzuring
Naplózva

Ex:mk3 mondeo 2.0 benzin,yaris hybrid,c-zero,tesla model 3

Most:Tesla model Y long range
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23819


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #99 Dátum: 2019.01.06 vasárnap, 20:16:02 »

Bocs de nem tudtam,hogy te nem a föld nevű bolygón élsz.Akkor még egyszer.
A hybrid mondeo 9mill, indul:
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/ford/mondeo/ford_mondeo_2_0_hev_titanium_automata-13596174
A "hallom" és a használom között lényeges különbség van.
Télen 4.4liter a fogy. mert a fűtéshez a motor hőjét használja a híbrid,nyáron 3.5L mert a klímához már nem kell a motor.
Az 1.6 tdci motort ne hasonlítsuk e 2.0 motorhoz, vagy ha igen akkor nézzük a yaris hybrid motorját 3.2L,ja,hogy ez is a fele a tdci fogy,opssz.
Azt nem tudom,hogy a te bolygódon milyen aksival szerelik a hybrid mondeokat,hogy neked 8óra kell a feltöltéshez,de itt még csak 7.6kw a teljesítmény,az általad írt 3kw x 8óra töltés a 24kw-os elektromos autokhoz kell pl, a régi nissan leaf.
Azt nemtudtam,hogy te állandó éjszakás vagy és nem tudod tölteni a kocsit este a kedvezményes éjszakai árammal.De azért a lakosság nagy része nappal dolgozik.
A tankolásos matekodat nem értem ha nekem a PHEV mondeo 1.9L benzin+320ft áram=100km akkor 2.0tdci 8L városi fogy,kb 3000ft/100km, ez nem nagy különbség?
Nem egyedül utazok hanem két kollégámmal együtt napi 100-150 km,3 sport táskával amiben termék minták,számlák..stb van.
A hátrányok közt leírtam akik lakókocsikhoz(egyterűek,kombik tető csomagtartóval,3 vagy több gyerek,vagy 3 feleség...stb.)  vannak  szokva azoknak nem való.

"Én most merek veled fogadni, hogy 15év múlva is gyártani fogják a korszerű dízeleket, mert nincs alternatívája." hehe
környezetszennyezésben valóban nincs,és igen Afrikában és egyéb "fejlett" országokban még valóban lesz dízel autó.

"Az elektromos autót a nyugati, fejlett országokba tudják csak rákényszeríteni a társadalmukra, mert megtehetik." uglystupid2 hehe
Javaslom nézz körbe az elektromos autó piacon,új elektromos autót ami 400-500km hatótávra képes(pl hyndai kona több mint egy év a várakozási idő,tesla 3 min.2év) lehetetlen venni pár hónap alatt.
Az új elektromos autó hiánya az,hogy nem tudnak eleget gyártani belőle mert akkora az igény rá ,ami miatt még a robbanó motoros autók nincsenek kitiltva Európából.




az ilyenekkel lehet hülyéket fogni, felhívod vagy bemész, akkor "pont most adtuk el, de tudunk helyette pont ilyet rendelni", igaz az már több lesz

haveromék off márkával most járták körbe ugyan ezt, mert nem akarták elhinni. a hahu-n hirdetett új/szalon autók 99%-a nem létezik

de amúgy konkrétan ehhez, ha 1 ilyen van még nem innen indul az ára... főleg nem egy olyannak amit magadnak akarsz összekonfigurálni
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Oldalak: 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.098 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.