Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.21 csütörtök, 23:58:09 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 5 6 7 8 9 10 11 [12] 13   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Manuális váltó, kuplung  (Megtekintve 357973 alkalommal)
0 Felhasználó és 1 vendég van a témában
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #550 Dátum: 2016.04.05 kedd, 13:01:29 »

... hm
Akkor ez most megdönti az elfáradt az olaj teóriáját?
Persze egy olajcsere sosem árt.
azt mindenképpen mert nem fárad el
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #551 Dátum: 2016.04.05 kedd, 13:04:03 »

Azt nem mondom... Egy olajcsere sosem árt...
de sajnos van amikor árt . Mikor mindenféle vackot bele ontenek az helyett ami jó
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Hanko77
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 372



E-mail
« Új hozzászólás #552 Dátum: 2016.04.05 kedd, 16:10:17 »

de sajnos van amikor árt . Mikor mindenféle vackot bele ontenek az helyett ami jó

Oké,oké,vackot ne,csak ami jó bele...
Naplózva

Mondeo 1.6 16V CLX 1997/10
5ajtó,2lufi,Szervó,ABS.Elektromos ablak.Központ zár.Fűthető szélvédő,(ami sajna,már nem fűthető) és fűtött ablakmosófúvókák.Elektromos ülésmagasság állítás.Ködfényszóró.
puflee
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 53



E-mail
« Új hozzászólás #553 Dátum: 2016.06.08 szerda, 14:30:37 »

Sziasztok!

Kuplungcsere előtt állok. Nézegetem a különböző márkákat és elég nagy a szórás árak terén a különböző márkák közt.

Mk 2-re 2.0-ás motorral kellene valami király szett kinyomó csapággyal és szerkezettel meg tárcsával. Kb olyan 60 és 80ezer között szánnék rá. Előre is köszi a segítséget.

Üdv.
Naplózva

Ford Mondeo MK2 2.0 GLX
Pumukli23
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1689



E-mail
« Új hozzászólás #554 Dátum: 2016.06.09 csütörtök, 14:24:54 »

Sziasztok!

Kuplungcsere előtt állok. Nézegetem a különböző márkákat és elég nagy a szórás árak terén a különböző márkák közt.

Mk 2-re 2.0-ás motorral kellene valami király szett kinyomó csapággyal és szerkezettel meg tárcsával. Kb olyan 60 és 80ezer között szánnék rá. Előre is köszi a segítséget.

Üdv.

Anno az 1.6-osba én full LUK szettet vettem, kb 50-60 között volt (asszem 2010-ben).
Amit kiszedtünk még gyári ford, az is LUK volt ha jól emlékszem.
Naplózva

MkII '99 2.0 Zetec kombi
Ex: MkII '97 1.6 Zetec kombi
puflee
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 53



E-mail
« Új hozzászólás #555 Dátum: 2016.06.10 péntek, 01:44:44 »


Köszi az infót, most is ilyen árban van kb a szett.

Anno az 1.6-osba én full LUK szettet vettem, kb 50-60 között volt (asszem 2010-ben).
Amit kiszedtünk még gyári ford, az is LUK volt ha jól emlékszem.
Naplózva

Ford Mondeo MK2 2.0 GLX
szepesim
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 69


E-mail
« Új hozzászólás #556 Dátum: 2016.06.26 vasárnap, 11:19:26 »

Sziasztok!

Tudom nem nem ide tartozik, de sajnos az MK I-es topic elég kihalt. szomoru1
Nem tudom kapcsolni a 2-es, 4-es fokozatot és a hátramenetet. A váltó ment tönkre vagy a rudazatnál lehet gond?

A segítséget köszönöm!
Naplózva

MK l Mondeo 2.0 kombi
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #557 Dátum: 2016.06.26 vasárnap, 11:58:58 »

Sziasztok!

Tudom nem nem ide tartozik, de sajnos az MK I-es topic elég kihalt. szomoru1
Nem tudom kapcsolni a 2-es, 4-es fokozatot és a hátramenetet. A váltó ment tönkre vagy a rudazatnál lehet gond?

A segítséget köszönöm!

A rudazatot nézd át, az esett szét valahol. Ha a váltóboton egyben megy el az egyik sík 99,9999999% hogy ott lesz a gond. A váltóban vagy egyesével szállnak el a dolgok, vagy két fokozat egyszerre ha a közös tárcsájuk törik el.
« Utoljára szerkesztve: 2016.06.26 vasárnap, 12:06:54 írta thomyka » Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
szepesim
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 69


E-mail
« Új hozzászólás #558 Dátum: 2016.06.26 vasárnap, 13:30:45 »

A rudazatot nézd át, az esett szét valahol. Ha a váltóboton egyben megy el az egyik sík 99,9999999% hogy ott lesz a gond. A váltóban vagy egyesével szállnak el a dolgok, vagy két fokozat egyszerre ha a közös tárcsájuk törik el.

Sajnos nincs aknám, így csak a váltó alá tudtam bemászni és a rudazatot takaró lemezt sem tudom leszedni. Amit kipróbáltam a következő: amikor azokat a fokozatokat kapcsolom (2-es, 4-es, hátramenet) akkor a váltórúd amennyire lehet bemegy a váltóba,  az ott lévő gumiharang teljesen be van nyomódva, de nem marad sebességben.
Naplózva

MK l Mondeo 2.0 kombi
Pumukli23
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1689



E-mail
« Új hozzászólás #559 Dátum: 2016.06.26 vasárnap, 16:11:39 »

Sziasztok!

Tudom nem nem ide tartozik, de sajnos az MK I-es topic elég kihalt. szomoru1
Nem tudom kapcsolni a 2-es, 4-es fokozatot és a hátramenetet. A váltó ment tönkre vagy a rudazatnál lehet gond?

A segítséget köszönöm!

Valószínű más a gondod, mint ami anno nekem volt, de leírom, hátha segít.
Nekem az 1-es és 3-ast dobta ki néha, vagyis pontosabban fogalmazva nem vette be rendesen, hiába toltam el koppig a váltókart. A motortérben a váltó rudazatnál volt kikopva egy persely, pontosabban a gumi hiányzott belőle.
Álló autónál ha megkérsz valakit, hogy váltson és figyeled, hogy van-e holtjátéka kiderül hamar, hogy itt rendben van-e.
Ha jól emlékszem ez a rész egész jól hozzáférhető felülről, ha leveszed a fojtószelepet a légszűrővel összekötő vastag csövet.
Naplózva

MkII '99 2.0 Zetec kombi
Ex: MkII '97 1.6 Zetec kombi
szepesim
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 69


E-mail
« Új hozzászólás #560 Dátum: 2016.06.26 vasárnap, 18:44:35 »

Valószínű más a gondod, mint ami anno nekem volt, de leírom, hátha segít.
Nekem az 1-es és 3-ast dobta ki néha, vagyis pontosabban fogalmazva nem vette be rendesen, hiába toltam el koppig a váltókart. A motortérben a váltó rudazatnál volt kikopva egy persely, pontosabban a gumi hiányzott belőle.
Álló autónál ha megkérsz valakit, hogy váltson és figyeled, hogy van-e holtjátéka kiderül hamar, hogy itt rendben van-e.
Ha jól emlékszem ez a rész egész jól hozzáférhető felülről, ha leveszed a fojtószelepet a légszűrővel összekötő vastag csövet.
Sajnos nekem a régebbi váltó (MTX-75) van ahol a rudazat a váltó hátuljába megy be és ott nem látok semmi állítási lehetőséget.
Naplózva

MK l Mondeo 2.0 kombi
Hanko77
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 372



E-mail
« Új hozzászólás #561 Dátum: 2016.08.10 szerda, 13:21:04 »

http://kepfeltoltes.hu/view/150426/20150426_102501_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Ezen lenni kellene valami biztosító lemeznek,vagy e ennyi?
Naplózva

Mondeo 1.6 16V CLX 1997/10
5ajtó,2lufi,Szervó,ABS.Elektromos ablak.Központ zár.Fűthető szélvédő,(ami sajna,már nem fűthető) és fűtött ablakmosófúvókák.Elektromos ülésmagasság állítás.Ködfényszóró.
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #562 Dátum: 2016.08.10 szerda, 13:35:45 »

http://kepfeltoltes.hu/view/150426/20150426_102501_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Ezen lenni kellene valami biztosító lemeznek,vagy e ennyi?

Ha minden igaz, akkor egy keményebb műanyag betétnek kéne benne lenni, ami pont rácuppan arra kis fém biszbaszra. Ahol ebben a fekete rész látható, na az hiányzik ebből.
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
deerman
Vendég
« Új hozzászólás #563 Dátum: 2016.08.10 szerda, 13:40:06 »

http://kepfeltoltes.hu/view/150426/20150426_102501_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Ezen lenni kellene valami biztosító lemeznek,vagy e ennyi?
Így van. Ennek hiányzik a bele. Nem lötyög a váltókarod?
Naplózva
Pumukli23
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1689



E-mail
« Új hozzászólás #564 Dátum: 2016.08.10 szerda, 13:45:08 »

Így van. Ennek hiányzik a bele. Nem lötyög a váltókarod?

Nekem e miatt lötyögött előre hátra sebességben.
Naplózva

MkII '99 2.0 Zetec kombi
Ex: MkII '97 1.6 Zetec kombi
ebihal
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 116


E-mail
« Új hozzászólás #565 Dátum: 2016.08.10 szerda, 22:35:52 »

Sziasztok!

Tudom nem nem ide tartozik, de sajnos az MK I-es topic elég kihalt. szomoru1
Nem tudom kapcsolni a 2-es, 4-es fokozatot és a hátramenetet. A váltó ment tönkre vagy a rudazatnál lehet gond?

A segítséget köszönöm!

Hali!

Pont úgy néz ki mint az mk2-ön a faudi fej , rákerestem cromaxnál de mk1-nél nem adja ki külön  , csak egyben az egész váltóbowdent.Azt pedig nem tudom hogy az mk2 jó e rá , ott van külön csak faudi fej.Majd valami hozzáértő megmondja passzolna e.  Cheesy

https://cromax.hu/sebessegvalto/sebessegvalto_es_alkatreszei/sebessegvalto_bowden_reszei/?kereso_modell=7
« Utoljára szerkesztve: 2016.08.10 szerda, 22:42:02 írta ebihal » Naplózva
Pumukli23
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1689



E-mail
« Új hozzászólás #566 Dátum: 2016.08.11 csütörtök, 10:58:42 »

Hali!

Pont úgy néz ki mint az mk2-ön a faudi fej , rákerestem cromaxnál de mk1-nél nem adja ki külön  , csak egyben az egész váltóbowdent.Azt pedig nem tudom hogy az mk2 jó e rá , ott van külön csak faudi fej.Majd valami hozzáértő megmondja passzolna e.  Cheesy

https://cromax.hu/sebessegvalto/sebessegvalto_es_alkatreszei/sebessegvalto_bowden_reszei/?kereso_modell=7

Sajnos nem tudom passzol-e rá, de ha a légszűrőről menő vastag csövet leveszed, akkor szerintem hozzáférsz felülről. Ha pl pont van raktáron a cromaxnál és jófej a pultos, akár a parkolóban meg tudod nézni.
Naplózva

MkII '99 2.0 Zetec kombi
Ex: MkII '97 1.6 Zetec kombi
Kiss Zoltán
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24


E-mail
« Új hozzászólás #567 Dátum: 2016.09.19 hétfő, 13:56:21 »

Szép napot mindenkinek! Pár napja vettem egy 1998-as 1.8 16V GLX típusú Ford Mondeo MKII-es modellt. A problémám, hogy a manuális váltó 1-es fokozatát sokszor kidobja üresbe, kerregő hang mellett. Viszont, ha nem dobja ki a többi fokozat hibátlanul működik. Igen sokszor pórul jártam a kereszteződésekben, mikor indulni kellett volna, de mégsem tudok, csak többszöri próbálkozás után. Javítható ez a probléma házilag? Esetleg bele tudnék nézni, hogy hol lehet a hiba forrása, hol kell megbontanom? Köszönettel: Lipics Vilmos
Naplózva
deerman
Vendég
« Új hozzászólás #568 Dátum: 2016.09.19 hétfő, 14:47:04 »

Szép napot mindenkinek! Pár napja vettem egy 1998-as 1.8 16V GLX típusú Ford Mondeo MKII-es modellt. A problémám, hogy a manuális váltó 1-es fokozatát sokszor kidobja üresbe, kerregő hang mellett. Viszont, ha nem dobja ki a többi fokozat hibátlanul működik. Igen sokszor pórul jártam a kereszteződésekben, mikor indulni kellett volna, de mégsem tudok, csak többszöri próbálkozás után. Javítható ez a probléma házilag? Esetleg bele tudnék nézni, hogy hol lehet a hiba forrása, hol kell megbontanom? Köszönettel: Lipics Vilmos

 worship
A váltókarod lötyög előre-hátra?
Naplózva
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #569 Dátum: 2016.09.19 hétfő, 14:50:56 »

Szép napot mindenkinek! Pár napja vettem egy 1998-as 1.8 16V GLX típusú Ford Mondeo MKII-es modellt. A problémám, hogy a manuális váltó 1-es fokozatát sokszor kidobja üresbe, kerregő hang mellett. Viszont, ha nem dobja ki a többi fokozat hibátlanul működik. Igen sokszor pórul jártam a kereszteződésekben, mikor indulni kellett volna, de mégsem tudok, csak többszöri próbálkozás után. Javítható ez a probléma házilag? Esetleg bele tudnék nézni, hogy hol lehet a hiba forrása, hol kell megbontanom? Köszönettel: Lipics Vilmos

Első körben érdemes ránézni a faudi-fejre, lötyög-e, bár a recsegés - nyanús
A váltóba egyszerű belenézni, csak le kell hozzá szerelni az autó felemelését követően, majd szétkapni.  vigyor3
Úgy tudom, a szinkrongyűrűk szoktak ilyet tenni.

UFF
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
Kiss Zoltán
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24


E-mail
« Új hozzászólás #570 Dátum: 2016.09.19 hétfő, 16:32:16 »

worship
A váltókarod lötyög előre-hátra?
Csak egészséges mértékben, szinte nem is lötyög.
Naplózva
deerman
Vendég
« Új hozzászólás #571 Dátum: 2016.09.19 hétfő, 20:13:12 »

Csak egészséges mértékben, szinte nem is lötyög.
Ha a váltókar konzolja is a helyén van, nincs esetleg fellazulva, és a harmadikat meg az ötödiket szépen bepluttyanva lehet kapcsolni, akkor valszeg inkább a váltóban keresendő a hiba. Nincs olyan érzésed, mintha úgy kellene bemasszírozni az egyest, mintha nem menne a helyére teljesen? Jó a kuplungod? Kiemel rendesen? Lehet, hogy az előző gazda járt sokáig rossz kuplunggal, és szétcseszte a szinkrongyűrűt, ahogy előttem is írták.
Naplózva
Pumukli23
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1689



E-mail
« Új hozzászólás #572 Dátum: 2016.09.19 hétfő, 21:58:05 »

Szép napot mindenkinek! Pár napja vettem egy 1998-as 1.8 16V GLX típusú Ford Mondeo MKII-es modellt. A problémám, hogy a manuális váltó 1-es fokozatát sokszor kidobja üresbe, kerregő hang mellett. Viszont, ha nem dobja ki a többi fokozat hibátlanul működik. Igen sokszor pórul jártam a kereszteződésekben, mikor indulni kellett volna, de mégsem tudok, csak többszöri próbálkozás után. Javítható ez a probléma házilag? Esetleg bele tudnék nézni, hogy hol lehet a hiba forrása, hol kell megbontanom? Köszönettel: Lipics Vilmos

Bár ezt a korábbiak alapján szinte ki lehet zárni, de nekem az 1.6 csinálta ezt egy ideig a faudi fej miatt.
Ha a motorteret felnyitod a váltónál fogod látni a rudakat amik a váltókar felől jönnek. (A légszűrőház/maf szenzoros cső alatt, a kuplung kinyomócsapágy táján).
Ha előre hátra mozgatod a váltókart akkor látszik, hogy van egy fém pöcök, ami körül egy persely van. Nekem ennek hiányzott a belseje. Így hiába toltam teljesen előre a kart, a rudazat holtjátéka miatt nem lett tökéletes, ugyanilyen kerregő hangot adott.
Naplózva

MkII '99 2.0 Zetec kombi
Ex: MkII '97 1.6 Zetec kombi
Hanko77
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 372



E-mail
« Új hozzászólás #573 Dátum: 2016.10.06 csütörtök, 08:21:12 »

Hello
A kérdésem az lenne,a bovdenről a faudi fejet hogy tudom levenni? Benyomtam azt a kerek izét,tudtam is állítani a bovdenen a faudit,de le nem tudtam húzni... A másik hogy valaki megnézné nekem,hogy a faudinál van-e valami biztosító lemez,ami meg akadályozza hogy lecsússzon a váltóról?
Naplózva

Mondeo 1.6 16V CLX 1997/10
5ajtó,2lufi,Szervó,ABS.Elektromos ablak.Központ zár.Fűthető szélvédő,(ami sajna,már nem fűthető) és fűtött ablakmosófúvókák.Elektromos ülésmagasság állítás.Ködfényszóró.
Makos
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104



E-mail
« Új hozzászólás #574 Dátum: 2016.11.04 péntek, 17:13:28 »

Tiszteletem márkatársak!
MK II 20 16v van. Az a tünet, hogy 4.-5. fokozatban fura hangja van váltónak, ezt tegnap kezdte el.
Mi lehet a baj? Illetve, ha váltó olajat szeretnék utánatölteni azt hol lehet, milyen olaj kell, és van-e értelme?
Köszönöm a segítséget!!!!!!
Naplózva

'00 Mk II 2.0 Ghia kombi Párduc fekete metko Smiley
Préti
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 617



« Új hozzászólás #575 Dátum: 2016.11.07 hétfő, 08:32:01 »

Üdv,
MK1-ben élettartamos vagy hogy hívják. Én cseréltettem benne olajat, de nem vettem észre különbséget. Itt egy link hozzá:
http://mondeo.hu/wiki/index.php/V%C3%A1lt%C3%B3olajcsere_manu%C3%A1lis_v%C3%A1lt%C3%B3ban
PZs
Tiszteletem márkatársak!
MK II 20 16v van. Az a tünet, hogy 4.-5. fokozatban fura hangja van váltónak, ezt tegnap kezdte el.
Mi lehet a baj? Illetve, ha váltó olajat szeretnék utánatölteni azt hol lehet, milyen olaj kell, és van-e értelme?
Köszönöm a segítséget!!!!!!
Naplózva

02'11 Mondeo Kombi 2.0 TDDI, Ghia+  nyes
Múlt:
96'03 Mondeo kombi 1.6, CLX  rinya
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #576 Dátum: 2016.11.07 hétfő, 13:39:14 »

Üdv,
MK1-ben élettartamos vagy hogy hívják. Én cseréltettem benne olajat, de nem vettem észre különbséget. Itt egy link hozzá:
http://mondeo.hu/wiki/index.php/V%C3%A1lt%C3%B3olajcsere_manu%C3%A1lis_v%C3%A1lt%C3%B3ban
PZs

Nálam kicsit hendikeppel indul ez az élettartamos kérdés. Még a Rolls-Royce sem csinál ilyet.
Többször is olvastam, itt a fórumon, hogy ha akadozik a váltó, segítséget jelenthet az olajcsere. Azt gondolom, ártani nem árt.
... szerintem ...
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
Pumukli23
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1689



E-mail
« Új hozzászólás #577 Dátum: 2016.11.09 szerda, 00:33:13 »

Nálam kicsit hendikeppel indul ez az élettartamos kérdés. Még a Rolls-Royce sem csinál ilyet.
Többször is olvastam, itt a fórumon, hogy ha akadozik a váltó, segítséget jelenthet az olajcsere. Azt gondolom, ártani nem árt.
... szerintem ...

Nekem anno az 1.6-osnál a kuplungcserekor a váltóban is cseréltünk olajat. Lehet csak placebo volt, de úgy éreztem, hogy jobb lett (a kettest szebben vette be).
Nyilván ha mechanikai baja lenne a váltónak, az olajcsere nem segítene.
Naplózva

MkII '99 2.0 Zetec kombi
Ex: MkII '97 1.6 Zetec kombi
Préti
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 617



« Új hozzászólás #578 Dátum: 2016.11.09 szerda, 12:19:55 »

Komplett kuplungcsere után nekem is sokkal szebben vette a sebességet.  vigyor3

Nekem anno az 1.6-osnál a kuplungcserekor a váltóban is cseréltünk olajat. Lehet csak placebo volt, de úgy éreztem, hogy jobb lett (a kettest szebben vette be).
Nyilván ha mechanikai baja lenne a váltónak, az olajcsere nem segítene.
Naplózva

02'11 Mondeo Kombi 2.0 TDDI, Ghia+  nyes
Múlt:
96'03 Mondeo kombi 1.6, CLX  rinya
Préti
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 617



« Új hozzászólás #579 Dátum: 2016.11.09 szerda, 12:21:40 »

Lehet jobb lett a váltónak, hogy kicseréltettem az olajat, de én változást nem éreztem. A szerelő nem akarta kicserélni, pont azért, mert élettartamos, de mondtam, hogy cseréld ki, kifizetem. Legfeljebb kidobtam a csere és olaj árát. De szerintem nem.
Nálam kicsit hendikeppel indul ez az élettartamos kérdés. Még a Rolls-Royce sem csinál ilyet.
Többször is olvastam, itt a fórumon, hogy ha akadozik a váltó, segítséget jelenthet az olajcsere. Azt gondolom, ártani nem árt.
... szerintem ...
Naplózva

02'11 Mondeo Kombi 2.0 TDDI, Ghia+  nyes
Múlt:
96'03 Mondeo kombi 1.6, CLX  rinya
Luki1989
Vendég
« Új hozzászólás #580 Dátum: 2017.02.01 szerda, 17:27:10 »

Sziasztok segítséget szertnék kérni. Ford Mondeo 1,8 td-m van  95 -ös kiadás, kombi, nem tudom be tenni rükvercbe mi lehet az oka? Többi sebesség van veszi mindet rendesen. 
Naplózva
Pumukli23
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1689



E-mail
« Új hozzászólás #581 Dátum: 2017.02.04 szombat, 21:15:59 »

Sziasztok segítséget szertnék kérni. Ford Mondeo 1,8 td-m van  95 -ös kiadás, kombi, nem tudom be tenni rükvercbe mi lehet az oka? Többi sebesség van veszi mindet rendesen. 

A gyűrű amit fel lehet húzni, rendesen jár a váltókaron? Ha leveszed a szoknyát akkor látsz valami rendelenességet ezzel kapcsolatban?
Naplózva

MkII '99 2.0 Zetec kombi
Ex: MkII '97 1.6 Zetec kombi
alfi11
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6


E-mail
« Új hozzászólás #582 Dátum: 2017.02.09 csütörtök, 19:02:32 »

Sziasztok!2.5 v6 motornál,ha a váltót szeretném levenni,akkor meg kell emelnem a motort?
Naplózva
puffin__lekvar
Vendég
« Új hozzászólás #583 Dátum: 2017.02.09 csütörtök, 19:27:15 »

Sziasztok!2.5 v6 motornál,ha a váltót szeretném levenni,akkor meg kell emelnem a motort?

A véhatnál általában az egész bölcsőt engedik le.Egyszerűen nincs elég hely a váltó lehúzásához.Persze a motort is lehet emelni,de akkor túl sok mindent kell lekötni (persze azt így sem lehet megúszni)
« Utoljára szerkesztve: 2017.02.09 csütörtök, 20:20:01 írta puffin__lekvar » Naplózva
alfi11
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6


E-mail
« Új hozzászólás #584 Dátum: 2017.02.09 csütörtök, 20:20:51 »

Altalaban a bolcsot engedk le mindenestul.de ahogy neked jobb.nagyon kicsi a hely a valto lehuzasahoz esa tobbi cucc lekotesehez.

Köszönöm! Erre gondoltam én is!Lenne egy olyan kérdésem, hogyha a kuplung leégett akkor nem viszi át az erőt a kerekekre Ugye?
Naplózva
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #585 Dátum: 2017.02.10 péntek, 13:38:26 »

Köszönöm! Erre gondoltam én is!Lenne egy olyan kérdésem, hogyha a kuplung leégett akkor nem viszi át az erőt a kerekekre Ugye?


Ha előtte is csúszott már, akkor esélyes annyira elkoptatni, hogy már nem érnek össze a tárcsák. A szerelést valóban lehetséges motorkiemelés nélkül megcsinálni, de tényleg le kell akkor a futóművet bontani. Ebben az esetben lehet gond a bölcső csavarjaival. A kasztnin belül van anya a csavarokhoz zárt helyen. Ha az elforog, akkor ki kell vágni egy kis ablakot hogy hozzájuk lehessen férni, aztán az összerakás végén visszahegeszteni.
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
puffin__lekvar
Vendég
« Új hozzászólás #586 Dátum: 2017.02.10 péntek, 18:44:47 »

Ha előtte is csúszott már, akkor esélyes annyira elkoptatni, hogy már nem érnek össze a tárcsák. A szerelést valóban lehetséges motorkiemelés nélkül megcsinálni, de tényleg le kell akkor a futóművet bontani. Ebben az esetben lehet gond a bölcső csavarjaival. A kasztnin belül van anya a csavarokhoz zárt helyen. Ha az elforog, akkor ki kell vágni egy kis ablakot hogy hozzájuk lehessen férni, aztán az összerakás végén visszahegeszteni.
A kastznin hegesztve vannak a felfogatási pontok.Max. a csavart tudod beleszakítani.Semmit nem kell kivágni.A hidros kinyomócsapágy egyik hibája,hogy a kuplung  csúszást nehéz észrevenni.Ha már nagyon kopott a tárcsa,akkor elég rövid az átmenet addig amíg már nem zár össze.Akkor aztán sehová.Rosszabbik esetben teljesen elkopva is zár,belekap a lendkerékbe,aztán azt is lehet cserélni.
Naplózva
alfi11
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6


E-mail
« Új hozzászólás #587 Dátum: 2017.02.10 péntek, 20:28:16 »

A kastznin hegesztve vannak a felfogatási pontok.Max. a csavart tudod beleszakítani.Semmit nem kell kivágni.A hidros kinyomócsapágy egyik hibája,hogy a kuplung  csúszást nehéz észrevenni.Ha már nagyon kopott a tárcsa,akkor elég rövid az átmenet addig amíg már nem zár össze.Akkor aztán sehová.Rosszabbik esetben teljesen elkopva is zár,belekap a lendkerékbe,aztán azt is lehet cserélni.
Köszi a válaszokat!Most már csak egy jó szerelőt kell keresnem....
Az mk1-es kuplungja jó az mk2-höz?Vagy tud valaki ajánlani valamit?
« Utoljára szerkesztve: 2017.02.10 péntek, 20:59:14 írta alfi11 » Naplózva
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #588 Dátum: 2017.02.10 péntek, 22:48:24 »

A kastznin hegesztve vannak a felfogatási pontok.Max. a csavart tudod beleszakítani.Semmit nem kell kivágni.A hidros kinyomócsapágy egyik hibája,hogy a kuplung  csúszást nehéz észrevenni.Ha már nagyon kopott a tárcsa,akkor elég rövid az átmenet addig amíg már nem zár össze.Akkor aztán sehová.Rosszabbik esetben teljesen elkopva is zár,belekap a lendkerékbe,aztán azt is lehet cserélni.

Hát amikor egy elég komoly márkaszervizben érnek annyira a lehetőségek végére, hogy így muszáj hozzáférni a csavar belsejéhez, az azért jelent valamit. Nincs az olyan masszívan behegesztve, hogy ne lenne néha szükség drasztikus megoldásokra.
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
puffin__lekvar
Vendég
« Új hozzászólás #589 Dátum: 2017.02.11 szombat, 08:19:44 »

Hát amikor egy elég komoly márkaszervizben érnek annyira a lehetőségek végére, hogy így muszáj hozzáférni a csavar belsejéhez, az azért jelent valamit. Nincs az olyan masszívan behegesztve, hogy ne lenne néha szükség drasztikus megoldásokra.
Azért ez komoly.Szerintem összekevertem a hátsó híd felfogatással.Ugye nem fogsz megbüntetni?De azért gyanítom,a gyárban sem így rakták össze...márkaszervíz mint olyan-most csak a helyi Hoványról beszélek-érdekes egy hely.Mk1 világításkapcsolóban kiégett az izzó.Lövésük nem volt róla,hogy cserélni is lehet.A 200 ft-os égő helyett nyolc+2 rugó munkadíj fejében kapcsolót akartak cserélni.Annak a kapcsoló tengelyében van az égő,kb. 200 ft/db.Szerinted nem lepődtek meg,amikor megmutattam nekik?De amikor a motorcserét akartam papíroztatni (1.8b) akkor is csak néztek ki a fejükből,miről is van szó.Egyszerűen csak át kellett volna nézniük,hogy minden a gyári előírások szerint lett-e megcsinálva és adni egy bizonylatot róla.Az első véhatom kuplungját is náluk akartam cseréltetni.Elhajtottak a francba mert az nekik túl sok munkával jár.Az volt az utolsó eset,hogy hozzájuk mentem bármivel is.Érdekes,hogy a maszek (Qkac-Car) megcsinálták a komplett motorcserét a jelenlegi autóban,nem paráztak semmitől.Pedig nagyobb szívás volt mint egy kuplungcsere,főleg az elektronika összeházasítása miatt.Nem is megyek máshová,sajnos náluk a szerelési időt előre plusz napokkal kell kalkulálni (nem mindig) de nem érdekel.
« Utoljára szerkesztve: 2017.02.11 szombat, 08:23:37 írta puffin__lekvar » Naplózva
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #590 Dátum: 2017.02.11 szombat, 09:40:19 »

Azért ez komoly.Szerintem összekevertem a hátsó híd felfogatással.Ugye nem fogsz megbüntetni?De azért gyanítom,a gyárban sem így rakták össze...márkaszervíz mint olyan-most csak a helyi Hoványról beszélek-érdekes egy hely.Mk1 világításkapcsolóban kiégett az izzó.Lövésük nem volt róla,hogy cserélni is lehet.A 200 ft-os égő helyett nyolc+2 rugó munkadíj fejében kapcsolót akartak cserélni.Annak a kapcsoló tengelyében van az égő,kb. 200 ft/db.Szerinted nem lepődtek meg,amikor megmutattam nekik?De amikor a motorcserét akartam papíroztatni (1.8b) akkor is csak néztek ki a fejükből,miről is van szó.Egyszerűen csak át kellett volna nézniük,hogy minden a gyári előírások szerint lett-e megcsinálva és adni egy bizonylatot róla.Az első véhatom kuplungját is náluk akartam cseréltetni.Elhajtottak a francba mert az nekik túl sok munkával jár.Az volt az utolsó eset,hogy hozzájuk mentem bármivel is.Érdekes,hogy a maszek (Qkac-Car) megcsinálták a komplett motorcserét a jelenlegi autóban,nem paráztak semmitől.Pedig nagyobb szívás volt mint egy kuplungcsere,főleg az elektronika összeházasítása miatt.Nem is megyek máshová,sajnos náluk a szerelési időt előre plusz napokkal kell kalkulálni (nem mindig) de nem érdekel.

Ugyanmár Cheesy Ez az Ivanicséknál volt, ők a tapasztalatok alapján rendesen dolgoznak, igyekeznek fölöslegesen semmit nem cserélgetni, meg ilyesmi. Ha rákényszerültök, hogy márkaszervizbe kelljen vinni a verdát, akkor őket tudom ajánlani.
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #591 Dátum: 2017.03.23 csütörtök, 08:12:22 »

Uraim, segítséget kérek.
Múlt hét végén fiam mondeóján leesett az egyik faudi fej. A "baloldalibb". Hogy közlekedni tudjon, meghebrigáltuk textilszalaggal és a McGyverek Szent Gráljával, a gyorskötözővel.
Tegnap este föltették rá az új faudi fejet egy cimbijével. Azóta viszont nagyon nehezen vagy egyáltalán nem veszi be az 1-est, 3-ast és az 5-öst. 2-es, 4-es, rükverc pöppec.
Mi lehet a baj?
Ami nekem eszembe jutott.
Esetleg a rudazat "hossza" változott; vagyis nem tették fel tövig a fejet vagy túl feltolták - nem tudom, lehet-e.
A fejet a váltó fém gombóc fejére gumikalapáccsal ütötték fel. Esetleg elgörbülhetett?
Valaki azt mondta neki, hogy a másik fejet is cserélni kell, mert így változik a szerkezet állása, az egyik oldalon megszűnt lógás miatt.
Egyéb 5let, merre keresgéljünk?
Köszönöm.
« Utoljára szerkesztve: 2017.03.23 csütörtök, 09:25:06 írta Caruso » Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
ebihal
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 116


E-mail
« Új hozzászólás #592 Dátum: 2017.03.23 csütörtök, 12:15:41 »

Uraim, segítséget kérek.
Múlt hét végén fiam mondeóján leesett az egyik faudi fej. A "baloldalibb". Hogy közlekedni tudjon, meghebrigáltuk textilszalaggal és a McGyverek Szent Gráljával, a gyorskötözővel.
Tegnap este föltették rá az új faudi fejet egy cimbijével. Azóta viszont nagyon nehezen vagy egyáltalán nem veszi be az 1-est, 3-ast és az 5-öst. 2-es, 4-es, rükverc pöppec.
Mi lehet a baj?
Ami nekem eszembe jutott.
Esetleg a rudazat "hossza" változott; vagyis nem tették fel tövig a fejet vagy túl feltolták - nem tudom, lehet-e.
A fejet a váltó fém gombóc fejére gumikalapáccsal ütötték fel. Esetleg elgörbülhetett?
Valaki azt mondta neki, hogy a másik fejet is cserélni kell, mert így változik a szerkezet állása, az egyik oldalon megszűnt lógás miatt.
Egyéb 5let, merre keresgéljünk?
Köszönöm.

Szia! Gondolom erről van szó: https://cromax.hu/sebessegvalto/sebessegvalto_es_alkatreszei/sebessegvalto_bowden_reszei/faudifej_valtobowden_vegere_mondeo_1996-2000_23273

Nos a képen nem látszik jól de belül a narancssárga rész az fogazott , és nem mindegy milyen állásban rögzítették.Szinte biztos hogy ez a baj.Ha a régit levétel előtt nem nézték meg akkor most találomra el kell indulni valamerre , vagy ki vagy be és meg fog szűnni a probléma.  Smiley
Naplózva
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #593 Dátum: 2017.03.23 csütörtök, 13:34:51 »

Szia! Gondolom erről van szó: https://cromax.hu/sebessegvalto/sebessegvalto_es_alkatreszei/sebessegvalto_bowden_reszei/faudifej_valtobowden_vegere_mondeo_1996-2000_23273

Nos a képen nem látszik jól de belül a narancssárga rész az fogazott , és nem mindegy milyen állásban rögzítették.Szinte biztos hogy ez a baj.Ha a régit levétel előtt nem nézték meg akkor most találomra el kell indulni valamerre , vagy ki vagy be és meg fog szűnni a probléma.  Smiley

Akkor jó volt a sejtésem. A régit nem is lehetett megnézni, mert annyira össze volt rohadva, dzsuvásodva, hogy pici flexszel lehetett csak levenni.
Akkor próbálgatás.
Köszönöm szépen!
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
ebihal
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 116


E-mail
« Új hozzászólás #594 Dátum: 2017.03.23 csütörtök, 17:41:10 »

Akkor jó volt a sejtésem. A régit nem is lehetett megnézni, mert annyira össze volt rohadva, dzsuvásodva, hogy pici flexszel lehetett csak levenni.
Akkor próbálgatás.
Köszönöm szépen!

Nincs mit , örülök ha tudtam segíteni.  Smiley
Naplózva
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #595 Dátum: 2017.03.24 péntek, 12:21:21 »

Nincs mit , örülök ha tudtam segíteni.  Smiley

Most hívott a fiam. Ez volt a gond.  nyes  Köszönöm.  worship 
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
karolykhol
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5


E-mail
« Új hozzászólás #596 Dátum: 2017.04.18 kedd, 11:32:25 »

Sziasztok!
1996-os II-es kombi, 2.0, benzines mondeomban kuplung cseréje esedékes. Már rá is szántam magam amikor az utolsó hazamenetelkor parkoltam le a ház elé, valami pattant a középkonzol körül és a következő jelenség tapasztalható azóta:
hátramenet gyűrű nem "húz" semmit. kuplung csúszik és amikor hátramenetbe teszem akkor is előre megy a kocsi, továbbá az egész kocsi rángat.
Kérdésem az lenne, hogy a jelek alapján a kuplungcserén kívül minek a meghibásodására számíthatok?
Előre is köszi!
Karesz
Naplózva
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #597 Dátum: 2017.04.18 kedd, 11:50:29 »

Sziasztok!
1996-os II-es kombi, 2.0, benzines mondeomban kuplung cseréje esedékes. Már rá is szántam magam amikor az utolsó hazamenetelkor parkoltam le a ház elé, valami pattant a középkonzol körül és a következő jelenség tapasztalható azóta:
hátramenet gyűrű nem "húz" semmit. kuplung csúszik és amikor hátramenetbe teszem akkor is előre megy a kocsi, továbbá az egész kocsi rángat.
Kérdésem az lenne, hogy a jelek alapján a kuplungcserén kívül minek a meghibásodására számíthatok?
Előre is köszi!
Karesz

Elsőre arra tippelnék, hogy a felhúzó gyűrű mechanikája adta meg magát a középkonzolban. Ha "nem húz" semmit, akkor 5-be teszed rükverc állásban is.
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #598 Dátum: 2017.04.18 kedd, 12:09:26 »

Sziasztok!
1996-os II-es kombi, 2.0, benzines mondeomban kuplung cseréje esedékes. Már rá is szántam magam amikor az utolsó hazamenetelkor parkoltam le a ház elé, valami pattant a középkonzol körül és a következő jelenség tapasztalható azóta:
hátramenet gyűrű nem "húz" semmit. kuplung csúszik és amikor hátramenetbe teszem akkor is előre megy a kocsi, továbbá az egész kocsi rángat.
Kérdésem az lenne, hogy a jelek alapján a kuplungcserén kívül minek a meghibásodására számíthatok?
Előre is köszi!
Karesz

Pattintsd fel a váltószoknyát, aztán nézz be alá. Akkor huzigáld meg a gyűrűt, nézd, hogy mi történik. Már okosabbak leszünk pár fokkal a hiba okát illetően Smiley
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
karolykhol
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5


E-mail
« Új hozzászólás #599 Dátum: 2017.04.18 kedd, 12:16:36 »

Pattintsd fel a váltószoknyát, aztán nézz be alá. Akkor huzigáld meg a gyűrűt, nézd, hogy mi történik. Már okosabbak leszünk pár fokkal a hiba okát illetően Smiley


Az a helyzet, hogy már felpattintottam de a gyűrű láthatóan nem mozgat semmit. Igazából azt sem tudom minek-hol kéne mozognia.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 5 6 7 8 9 10 11 [12] 13   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.08 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.