Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.04.27 szombat, 08:38:54 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 2 3 4 5 6 7 8 [9] 10 11 12 13   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Manuális váltó, kuplung  (Megtekintve 334689 alkalommal)
0 Felhasználó és 5 vendég van a témában
krisz32
Vendég
« Új hozzászólás #400 Dátum: 2012.12.09 vasárnap, 00:20:38 »

A váltóm a következő tünetet produkálja:
hidegen gyakorlatilag nem lehet visszaváltani hármasból kettesbe.A váltóolajat tavasszal cseréltem,75W90 került bele,ahogy kell.Melegen nincs ez a probléma,ha nem is vajpuhán,de be lehet rakni kettesbe visszakapcsoláskor is.Felfelé hidegen is veszi a kettest,csak lefelé nem.Ötletek?
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #401 Dátum: 2012.12.09 vasárnap, 07:23:54 »

A váltóm a következő tünetet produkálja:
hidegen gyakorlatilag nem lehet visszaváltani hármasból kettesbe.A váltóolajat tavasszal cseréltem,75W90 került bele,ahogy kell.Melegen nincs ez a probléma,ha nem is vajpuhán,de be lehet rakni kettesbe visszakapcsoláskor is.Felfelé hidegen is veszi a kettest,csak lefelé nem.Ötletek?
Hideg van
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
krisz32
Vendég
« Új hozzászólás #402 Dátum: 2012.12.09 vasárnap, 09:35:08 »

Hideg van
beka3
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #403 Dátum: 2012.12.09 vasárnap, 11:23:00 »

beka3
há pedig ez van...
kopott már egy kicsit a cucc, meg lehet tele van máléval is...amíg az olaj hideg, sűrű mint a thakony.
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #404 Dátum: 2012.12.09 vasárnap, 19:28:27 »

A váltóm a következő tünetet produkálja:
hidegen gyakorlatilag nem lehet visszaváltani hármasból kettesbe.A váltóolajat tavasszal cseréltem,75W90 került bele,ahogy kell.Melegen nincs ez a probléma,ha nem is vajpuhán,de be lehet rakni kettesbe visszakapcsoláskor is.Felfelé hidegen is veszi a kettest,csak lefelé nem.Ötletek?

Olyanra kell cserélni aminek extra alacsony a dermedési pontja.... pl: aranydobozos castrol 75w-90 (pontos nevét nem tudom). De nekem megoldotta tavaj ezt a gondot....
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #405 Dátum: 2012.12.10 hétfő, 16:51:45 »

beka3

Pedig tényleg az van... Grin Néha nálam is előfordul, hogy nehezebben veszi a kettőt. Igaz nálam már bowdenes a játékszer... (sajna..)
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
Viló
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1815



WWW E-mail
« Új hozzászólás #406 Dátum: 2013.01.28 hétfő, 11:17:17 »

Pedig tényleg az van... Grin Néha nálam is előfordul, hogy nehezebben veszi a kettőt. Igaz nálam már bowdenes a játékszer... (sajna..)

Miért sajna?
Naplózva

1997  1.8TD kombi fel-GHIA-sítva.

2004  F1 2.0 TDCi kombi automata.
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #407 Dátum: 2013.01.28 hétfő, 17:34:53 »

Miért sajna?
mert jobb a rudazatos
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #408 Dátum: 2013.01.28 hétfő, 17:39:32 »

mert jobb a rudazatos
így van. sokkal kevesebb a hiba lehetőség.
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
Viló
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1815



WWW E-mail
« Új hozzászólás #409 Dátum: 2013.01.29 kedd, 09:52:27 »

így van. sokkal kevesebb a hiba lehetőség.

ühüm
Naplózva

1997  1.8TD kombi fel-GHIA-sítva.

2004  F1 2.0 TDCi kombi automata.
ordogj
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 84



E-mail
« Új hozzászólás #410 Dátum: 2013.02.05 kedd, 19:08:40 »

Sziasztok! Valaki tudna Nekem segíteni? MK2 97-es mondeon 1-es, 3-as fokozatot időnként kidobálja, jó lenne tudnom, hogy mi lehet a gond, azután keresek szerelőt, hogy megcsinálja. Válaszotokat előre is köszi.
Naplózva

MK4, 2008, Trend kombi, 2.0 benzin.
Kincso70
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 561



« Új hozzászólás #411 Dátum: 2013.02.05 kedd, 19:40:27 »

Sziasztok! Valaki tudna Nekem segíteni? MK2 97-es mondeon 1-es, 3-as fokozatot időnként kidobálja, jó lenne tudnom, hogy mi lehet a gond, azután keresek szerelőt, hogy megcsinálja. Válaszotokat előre is köszi.
Bowdenes a váltó mechanizmus és a bowdenek végén faudi fejek vannak amiben a gumigyűrű kikopik .Sajna csak gyári van ára horror.Ha felemeled a váltószoknyát akkor látod!A többiek majd képet is prezentálnak hozzá.
Naplózva

Ford Sierra kombi 2.3 D 1985 DPN-954
Ford Mondeo Kombi 1.8 GLX 1995 HMY-760
Ford Escort 1.6i 1986 EOL-491
Ford Galaxy 1.9 TDI Si 1999 ILF-165
Ford Mondeo Kombi 1.6 CLX 1994 IOS-480
Ford Mondeo Kombi 1.8TD Ghia 1997 JAK-629
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #412 Dátum: 2013.02.05 kedd, 20:35:01 »

Bowdenes a váltó mechanizmus és a bowdenek végén faudi fejek vannak amiben a gumigyűrű kikopik .Sajna csak gyári van ára horror.Ha felemeled a váltószoknyát akkor látod!A többiek majd képet is prezentálnak hozzá.

Annyira nem horror azert. 5ezer ft...
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Kincso70
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 561



« Új hozzászólás #413 Dátum: 2013.02.05 kedd, 22:27:21 »

Annyira nem horror azert. 5ezer ft...
Kinek mennyi azért a kis műanyag bizba..ért!
Naplózva

Ford Sierra kombi 2.3 D 1985 DPN-954
Ford Mondeo Kombi 1.8 GLX 1995 HMY-760
Ford Escort 1.6i 1986 EOL-491
Ford Galaxy 1.9 TDI Si 1999 ILF-165
Ford Mondeo Kombi 1.6 CLX 1994 IOS-480
Ford Mondeo Kombi 1.8TD Ghia 1997 JAK-629
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #414 Dátum: 2013.02.05 kedd, 22:40:44 »

Kinek mennyi azért a kis műanyag bizba..ért!

nekem megér annyit hogy nedobálja ki.... Egyébként nem biztos hogy tönkre ment, lehet elég lenne egy picit feszesebbre venni.
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
ordogj
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 84



E-mail
« Új hozzászólás #415 Dátum: 2013.02.06 szerda, 10:47:17 »

nekem megér annyit hogy nedobálja ki.... Egyébként nem biztos hogy tönkre ment, lehet elég lenne egy picit feszesebbre venni.

Köszönöm a gyors segítséget!  worship Megnésztem a váltószoknya alatti részt és valóban a váltó rudazat elég hosszan mozog, valószinüleg ezért nem kapcsol rendesen. Most már ennek tudatában érdeklődöm a javítás költségeiről.
Naplózva

MK4, 2008, Trend kombi, 2.0 benzin.
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #416 Dátum: 2013.02.06 szerda, 10:53:12 »

Bowdenes a váltó mechanizmus és a bowdenek végén faudi fejek vannak amiben a gumigyűrű kikopik .Sajna csak gyári van ára horror.Ha felemeled a váltószoknyát akkor látod!A többiek majd képet is prezentálnak hozzá.
vagy a másik fele a váltón ...
ahol az is lehet, hogy csak elállítódott
Naplózva
ordogj
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 84



E-mail
« Új hozzászólás #417 Dátum: 2013.02.06 szerda, 13:09:19 »

vagy a másik fele a váltón ...
ahol az is lehet, hogy csak elállítódott

Hello Yoocoo! Előfordult már olyan, hogy elállítodott?
Naplózva

MK4, 2008, Trend kombi, 2.0 benzin.
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #418 Dátum: 2013.02.06 szerda, 13:23:12 »

Hello Yoocoo! Előfordult már olyan, hogy elállítodott?
nekem pl konkrétan széttört az egész  vigyor3
extrém esetben az is előfordulhat, hogy kiakad a retesz, olyankor csak újra be kell állítani
Naplózva
ordogj
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 84



E-mail
« Új hozzászólás #419 Dátum: 2013.02.06 szerda, 13:42:46 »

nekem pl konkrétan széttört az egész  vigyor3
extrém esetben az is előfordulhat, hogy kiakad a retesz, olyankor csak újra be kell állítani

Hy! És Neked is ezt a hibát produkálta a váltó, csak azért kérdezem, mert nem akarok nagy melóba csapni. Szeretném minél hamarab és olcsóbban megúszni a gondot.
Naplózva

MK4, 2008, Trend kombi, 2.0 benzin.
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #420 Dátum: 2013.02.06 szerda, 15:03:31 »

Hy! És Neked is ezt a hibát produkálta a váltó, csak azért kérdezem, mert nem akarok nagy melóba csapni. Szeretném minél hamarab és olcsóbban megúszni a gondot.

Kis meló, és olcsón megúszod.

http://mondeo.hu/index.php?topic=32.msg720034#msg720034 Ezeket a képeket nézd meg, illetve Innen olvass lefelé.......
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
ordogj
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 84



E-mail
« Új hozzászólás #421 Dátum: 2013.02.07 csütörtök, 17:30:28 »

Kis meló, és olcsón megúszod.

http://mondeo.hu/index.php?topic=32.msg720034#msg720034 Ezeket a képeket nézd meg, illetve Innen olvass lefelé.......

Nagyon köszönöm a tájékoztatást!  worship Két szerelőnél voltam és egyből a váltót vagy kulisszát akartak cserélni, de Én gondoltam, hogy nem lehet ennyire nagy a gond.
Naplózva

MK4, 2008, Trend kombi, 2.0 benzin.
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #422 Dátum: 2013.02.07 csütörtök, 17:59:35 »

Nagyon köszönöm a tájékoztatást!  worship Két szerelőnél voltam és egyből a váltót vagy kulisszát akartak cserélni, de Én gondoltam, hogy nem lehet ennyire nagy a gond.

legtöbb szerelővel ez a baj. nem ismerik a típust, 1-2golfnál megáll a tudomány, pedig ezek is már őskövületnek számítanak   hehe
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
ordogj
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 84



E-mail
« Új hozzászólás #423 Dátum: 2013.02.07 csütörtök, 18:02:47 »

legtöbb szerelővel ez a baj. nem ismerik a típust, 1-2golfnál megáll a tudomány, pedig ezek is már őskövületnek számítanak   hehe

Hát nem tudom. Kispesten egy Mondeokra specializálódott szerelőnél voltam.
Naplózva

MK4, 2008, Trend kombi, 2.0 benzin.
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #424 Dátum: 2013.02.07 csütörtök, 18:04:43 »

Hát nem tudom. Kispesten egy Mondeokra specializálódott szerelőnél voltam.

és ezzel a hibával még nem futott össze?
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
ordogj
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 84



E-mail
« Új hozzászólás #425 Dátum: 2013.02.07 csütörtök, 18:07:52 »

és ezzel a hibával még nem futott össze?

A hozzáállásából ítélve, még nem. Szombaton a leírásod alapján megnézem a problémás dolgot. Megemlítettem Neki, hogy milyen diagnózist kaptam itt a fórumon, utána már említette a bowdent is mint hiba lehetőséget.
Naplózva

MK4, 2008, Trend kombi, 2.0 benzin.
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #426 Dátum: 2013.03.27 szerda, 15:34:28 »

A váltóbowden faudi fejét cserélem. A régi fejet qrvanehezen lehetett lefejteni a bowdenről, az újat meg tenném rá, de kicsúszik belőle a bowden, nem akar bennemaradni. Mi lehet a gond?
Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

Kincso70
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 561



« Új hozzászólás #427 Dátum: 2013.03.27 szerda, 15:42:35 »

A váltóbowden faudi fejét cserélem. A régi fejet qrvanehezen lehetett lefejteni a bowdenről, az újat meg tenném rá, de kicsúszik belőle a bowden, nem akar bennemaradni. Mi lehet a gond?
Ha tudnál képeket csinálni sokunknak nagy segítség lenne, például én is előtte állok csak várom a jó időt.Tudom ez nem segít a gondodon.
Naplózva

Ford Sierra kombi 2.3 D 1985 DPN-954
Ford Mondeo Kombi 1.8 GLX 1995 HMY-760
Ford Escort 1.6i 1986 EOL-491
Ford Galaxy 1.9 TDI Si 1999 ILF-165
Ford Mondeo Kombi 1.6 CLX 1994 IOS-480
Ford Mondeo Kombi 1.8TD Ghia 1997 JAK-629
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #428 Dátum: 2013.03.27 szerda, 16:08:57 »

A váltóbowden faudi fejét cserélem. A régi fejet qrvanehezen lehetett lefejteni a bowdenről, az újat meg tenném rá, de kicsúszik belőle a bowden, nem akar bennemaradni. Mi lehet a gond?

így dugod rá ugye benyomott állapoban, miután megvagy, a narancssárga részt kikell pattintani (így ráfeszul a bowden végére)
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #429 Dátum: 2013.03.27 szerda, 16:11:55 »

A váltóbowden faudi fejét cserélem. A régi fejet qrvanehezen lehetett lefejteni a bowdenről, az újat meg tenném rá, de kicsúszik belőle a bowden, nem akar bennemaradni. Mi lehet a gond?

Ha a régit úgy szedted le hogy nem nyomtad be a naracssárga (gombot) Akkor lehet elnyírtad a bowden végén lévő műanyag ricnit.....
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #430 Dátum: 2013.03.27 szerda, 16:20:49 »

http://www.olajszaki.hu/?mod=termeklap&id=23077  egy rakás szhar ez olaj, mostanában lett cserélve, de azóta reggelente úgy kell beerőszakolni a váltót egyesbe kettesbe  falbav vagy túl lett töltve esetleg? bár azt nem hiszem..... lehet a duplája a gyári olaj de azzal nem hiszem hogy ilyen megesne. Csak tapasztalatból írom, ha estleg valaki cserélni szeretné...........
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Kincso70
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 561



« Új hozzászólás #431 Dátum: 2013.03.27 szerda, 16:22:12 »

Kalap Úr!
Ezt a két oldalt a könyvből lefotóznád nekem akár priviben is elküldheted.Köszi . Ráér nem sürgős!
Naplózva

Ford Sierra kombi 2.3 D 1985 DPN-954
Ford Mondeo Kombi 1.8 GLX 1995 HMY-760
Ford Escort 1.6i 1986 EOL-491
Ford Galaxy 1.9 TDI Si 1999 ILF-165
Ford Mondeo Kombi 1.6 CLX 1994 IOS-480
Ford Mondeo Kombi 1.8TD Ghia 1997 JAK-629
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #432 Dátum: 2013.03.27 szerda, 16:24:24 »

Kalap Úr!
Ezt a két oldalt a könyvből lefotóznád nekem akár priviben is elküldheted.Köszi . Ráér nem sürgős!

Este tudom majd csak  smile de csak telóval, mert a gép nincs otthon..... ha nem sikerül a kép akkor találunk más megoldást Wink 
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #433 Dátum: 2013.03.27 szerda, 16:30:12 »

http://www.olajszaki.hu/?mod=termeklap&id=23077  egy rakás szhar ez olaj, mostanában lett cserélve, de azóta reggelente úgy kell beerőszakolni a váltót egyesbe kettesbe  falbav vagy túl lett töltve esetleg? bár azt nem hiszem..... lehet a duplája a gyári olaj de azzal nem hiszem hogy ilyen megesne. Csak tapasztalatból írom, ha estleg valaki cserélni szeretné...........
pedig az elmúlt időszakban éppen dicsérted ezt az olajat. vagy rosszul emlékszem?
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
Kincso70
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 561



« Új hozzászólás #434 Dátum: 2013.03.27 szerda, 16:30:28 »

Nekem elég hosszú előre hátra a váltókar útja.Kidobálja az egyest , hármast de csak hidegen.Faudikat nem néztem még de elsősorban ez lesz cserélve, meglátom milyen lesz.Ha nem javul akkor olaj vagy váltó csere.Állítólag az 1.6 benzines meg a TD ugyanaz.Tudsz erről valami biztosat?
Naplózva

Ford Sierra kombi 2.3 D 1985 DPN-954
Ford Mondeo Kombi 1.8 GLX 1995 HMY-760
Ford Escort 1.6i 1986 EOL-491
Ford Galaxy 1.9 TDI Si 1999 ILF-165
Ford Mondeo Kombi 1.6 CLX 1994 IOS-480
Ford Mondeo Kombi 1.8TD Ghia 1997 JAK-629
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #435 Dátum: 2013.03.27 szerda, 16:49:26 »

pedig az elmúlt időszakban éppen dicsérted ezt az olajat. vagy rosszul emlékszem?

így télvégére összefhosta magát vagy nem tudom  Undecided
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #436 Dátum: 2013.03.27 szerda, 21:58:31 »

így dugod rá ugye benyomott állapoban, miután megvagy, a narancssárga részt kikell pattintani (így ráfeszul a bowden végére)

Köszi, így már világos!
Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

Kincso70
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 561



« Új hozzászólás #437 Dátum: 2013.04.08 hétfő, 20:23:52 »

Köszi, így már világos!
Megjött a jó idő olyan a váltóm mint a vaj.Őszig spóroltam egy olaj cserét!
Naplózva

Ford Sierra kombi 2.3 D 1985 DPN-954
Ford Mondeo Kombi 1.8 GLX 1995 HMY-760
Ford Escort 1.6i 1986 EOL-491
Ford Galaxy 1.9 TDI Si 1999 ILF-165
Ford Mondeo Kombi 1.6 CLX 1994 IOS-480
Ford Mondeo Kombi 1.8TD Ghia 1997 JAK-629
Wizard8
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 95



E-mail
« Új hozzászólás #438 Dátum: 2013.05.19 vasárnap, 21:37:02 »

Sziasztok!

Egy 98 as 1.8 as kombi mondeo tulajdonosa lettem nem rég. Eddig nagyon tetszik.  taps Viszont csinált egy olyat, hogy betettem egyesbe és ledobta a bowdent a váltó. Vissza tudtam dugni, de nincs stabilan benne abba a gumi izébe akár hogy hívják. Smiley Külön nem tudom lehet-e kapni a bowden végére ezt a kerek gumi izét, amibe a váltó gömbfeje megy. Viszont majd szívrohamot kaptam, amikor megláttam a bowden árát 50000 Ft a cromaxba  wow1 Máshol nem árulják vagyis nem láttam. Tudtok esetleg olcsóbban bowdent vagy külön a bowden végére ezt az alkatrészt vagy bármi megoldást?

Köszi a segítséget előre is!  worship

Egy kép a bűnösről, hogy eltudjátok képzelni:

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
« Utoljára szerkesztve: 2013.05.19 vasárnap, 21:43:05 írta Wizard8 » Naplózva

Ford Mondeo Turnier 1.8i GLX 1998.09 "Benzin kék"
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #439 Dátum: 2013.05.19 vasárnap, 21:53:37 »

Sziasztok!

Egy 98 as 1.8 as kombi mondeo tulajdonosa lettem nem rég. Eddig nagyon tetszik.  taps Viszont csinált egy olyat, hogy betettem egyesbe és ledobta a bowdent a váltó. Vissza tudtam dugni, de nincs stabilan benne abba a gumi izébe akár hogy hívják. Smiley Külön nem tudom lehet-e kapni a bowden végére ezt a kerek gumi izét, amibe a váltó gömbfeje megy. Viszont majd szívrohamot kaptam, amikor megláttam a bowden árát 50000 Ft a cromaxba  wow1 Máshol nem árulják vagyis nem láttam. Tudtok esetleg olcsóbban bowdent vagy külön a bowden végére ezt az alkatrészt vagy bármi megoldást?

Köszi a segítséget előre is!  worship

Egy kép a bűnösről, hogy eltudjátok képzelni:

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

vegyél bontottat, vagy javíttasd meg ezt egy ügyes esztergályossal, biztos tudnak bele perselyezni egy új gumit. A motortérben lévő faudifejet az tudom hogy lehet cserélni, de ezt ami az utastérben van, ilyet még én nem láttam sehol.. Undecided

Itt a fórumon van jó pár bontós, keres, kínál topik...
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
lacus3
Vendég
« Új hozzászólás #440 Dátum: 2013.06.06 csütörtök, 07:06:48 »

Sziasztok. Keresek váltóbovdent 1999 mk 2 1800 benzines lehetőleg pestmegyébe. Köszi
Naplózva
zsolesz2.0
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 101


E-mail
« Új hozzászólás #441 Dátum: 2013.07.17 szerda, 09:02:43 »

Sziasztok.

Lecserélném a váltóolajat a gépbe.Mennyi kell bele? Mert az egyik wikis cikk 1.9et ír,a másik 2.6ot... Ezt (75W-90 (Ford ESDM-2C186-A) ) viszont nem látom a cromaxnál,mit rakjak helyette?Nézegettem castrolt,jóval olcsóbb mint a Ford. MK2 2.0

Köszi
Naplózva

1998 MK2 2.0 GLX kombi. Eddig tetszik!!! :-)
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #442 Dátum: 2013.07.17 szerda, 20:35:09 »

Sziasztok.

Lecserélném a váltóolajat a gépbe.Mennyi kell bele? Mert az egyik wikis cikk 1.9et ír,a másik 2.6ot... Ezt (75W-90 (Ford ESDM-2C186-A) ) viszont nem látom a cromaxnál,mit rakjak helyette?Nézegettem castrolt,jóval olcsóbb mint a Ford. MK2 2.0

Köszi
valami jó minőségű 75W90-et, aztán jólvan
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #443 Dátum: 2013.07.17 szerda, 20:45:42 »

valami jó minőségű 75W90-et, aztán jólvan

Múltkor volt ez valahol téma, már nem emlékszem pontosan, lehet h V6-os, vagy valami ilyesmi topikban. Ott valami (asszem) Castrol-os termékfejlesztő kémikus-mérnöktől származó infó alapján lett meg a legjobb olaj, ha jól rémlik, akkor az automatába valót mondták a Mondeo-hoz passzolóra. Majd előkerítem, mert lehet nekem is ki kéne cserélni.
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #444 Dátum: 2013.07.18 csütörtök, 08:00:13 »

Múltkor volt ez valahol téma, már nem emlékszem pontosan, lehet h V6-os, vagy valami ilyesmi topikban. Ott valami (asszem) Castrol-os termékfejlesztő kémikus-mérnöktől származó infó alapján lett meg a legjobb olaj, ha jól rémlik, akkor az automatába valót mondták a Mondeo-hoz passzolóra. Majd előkerítem, mert lehet nekem is ki kéne cserélni.
szomorú leszel majd hamarosan, ha az automata váltó olaját töltöd a manuális váltóba ...
de végeredményben nekem mindegy, csak ha váltócsere lesz szükséges, akkor ne a fordot anyázd majd  Wink

K: Mit kell tudni a váltóolajokról?
V: A manuális váltóba (legtöbbször) hajtóműolaj való, az automataváltóba pedig automataváltó-folyadék (ATF). A manuális váltóba való olajokat legkönnyebben a viszkozitásuk révén azonosíthatjuk, mert a motorolajokhoz képest más skálán mozognak. A legjellemzőbb viszkozitások a 75W90 illetve a 80W90. Ezek a nagy számok nem jelentik azt, hogy ezek az olajok ennyivel sűrűbbek, mint a motorolajok, csak azt, hogy másképp vannak számozva, pont azért, hogy könnyű legyen a motorolajoktól megkülönböztetni őket, és betöltéskor ne keveredjenek össze azokkal. A viszkozitáson kívül a legjellemzőbb tulajdonságuk általában az API besorolásuk. A legtöbb váltóba API GL-4 minőségű olaj kell, de vannak váltók, ahol API GL-5 az előírás. Ezeket nem szabad felcserélni, azt a változatot kell használni, amit az autógyártó előírt. Az automataváltóba való ATF olajokkal kapcsolatban azt kell tudni, hogy - megintcsak az összetévesztés megakadályozása érdekében - piros színűek, és általában Dexron II D vagy Dexron III minőséget írnak elő belőlük.
Naplózva
zsolesz2.0
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 101


E-mail
« Új hozzászólás #445 Dátum: 2013.07.18 csütörtök, 09:13:49 »

valami jó minőségű 75W90-et, aztán jólvan

Én is így gondoltam. És 1.9L vagy 2.6L ?
Naplózva

1998 MK2 2.0 GLX kombi. Eddig tetszik!!! :-)
drof
Vendég
« Új hozzászólás #446 Dátum: 2013.07.18 csütörtök, 09:48:47 »

Én is így gondoltam. És 1.9L vagy 2.6L ?

Nekem teljes leengedés után nem ment bele több 2 lityinél. MTX-75.
Naplózva
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #447 Dátum: 2013.07.18 csütörtök, 10:19:41 »

szomorú leszel majd hamarosan, ha az automata váltó olaját töltöd a manuális váltóba ...
de végeredményben nekem mindegy, csak ha váltócsere lesz szükséges, akkor ne a fordot anyázd majd  Wink

K: Mit kell tudni a váltóolajokról?
V: A manuális váltóba (legtöbbször) hajtóműolaj való, az automataváltóba pedig automataváltó-folyadék (ATF). A manuális váltóba való olajokat legkönnyebben a viszkozitásuk révén azonosíthatjuk, mert a motorolajokhoz képest más skálán mozognak. A legjellemzőbb viszkozitások a 75W90 illetve a 80W90. Ezek a nagy számok nem jelentik azt, hogy ezek az olajok ennyivel sűrűbbek, mint a motorolajok, csak azt, hogy másképp vannak számozva, pont azért, hogy könnyű legyen a motorolajoktól megkülönböztetni őket, és betöltéskor ne keveredjenek össze azokkal. A viszkozitáson kívül a legjellemzőbb tulajdonságuk általában az API besorolásuk. A legtöbb váltóba API GL-4 minőségű olaj kell, de vannak váltók, ahol API GL-5 az előírás. Ezeket nem szabad felcserélni, azt a változatot kell használni, amit az autógyártó előírt. Az automataváltóba való ATF olajokkal kapcsolatban azt kell tudni, hogy - megintcsak az összetévesztés megakadályozása érdekében - piros színűek, és általában Dexron II D vagy Dexron III minőséget írnak elő belőlük.
Így van, Ford házatáján egy esetet tudok, ahol az automataváltó olaj kell a mechanikus váltóba, mégpedig a Cosworth Escortokéba.
Naplózva
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #448 Dátum: 2013.07.18 csütörtök, 10:27:39 »

Így van, Ford házatáján egy esetet tudok, ahol az automataváltó olaj kell a mechanikus váltóba, mégpedig a Cosworth Escortokéba.

Megtaláltam; általános kérdések rovatban volt, ennél a hsz-nél indul a téma:
http://mondeo.hu/index.php?topic=32.msg766072#msg766072
Kalap ur probálta bele a váltóba, de most akkor nemtom.. Kalap ur, ez az olaj sz*rakodik most neked, vagy ez volt az ami bevált?
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
drof
Vendég
« Új hozzászólás #449 Dátum: 2013.07.18 csütörtök, 11:21:51 »

Megtaláltam; általános kérdések rovatban volt, ennél a hsz-nél indul a téma:
http://mondeo.hu/index.php?topic=32.msg766072#msg766072
Kalap ur probálta bele a váltóba, de most akkor nemtom.. Kalap ur, ez az olaj sz*rakodik most neked, vagy ez volt az ami bevált?

Neki bevált. Nem is az a kérdés, hogy beválik-e, hanem az, hogy meddig lesz jó.

A kacsazsírral is lehet kenni a fogaskerekeket, mert az is kenőanyag. De hosszú távon nem lesz jó.

Az a baj az ATF-fel, hogy sokkal hígabb, mint az MTF. Így melegen könnyen előfordulhat, hogy nem ken mindenhol úgy, ahogy oda megtervezték a kenést.

Lehet jó egyébként, soxor van eltérés a gyári ajánlás és a valóság között. Mindenki maga döntse el, hogy mit tesz bele.
Naplózva
Oldalak: 1 2 3 4 5 6 7 8 [9] 10 11 12 13   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.055 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.