Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.04.24 szerda, 16:48:37 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 [2] 3   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Automata váltó  (Megtekintve 96467 alkalommal)
0 Felhasználó és 1 vendég van a témában
DANJO
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 213


danjo0819@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #50 Dátum: 2012.01.21 szombat, 12:51:03 »

Először is köszi a választ, de nem voltam itthon hogy időben válaszoljak. A mit tesz kérdés. Ugye elindulok D-be majd szépen felvált 3-ig aztán hiába marad a fordulatszám, tehát nem veszem el a gázt vissza rakja 2-be. Ha elveszem a gázt ha adok neki nem történik semmi azaz fix 2-ben marad. Olyan mint amikor direkt 2-be tennéd. Hibakód olvasás volt a pozícióérzékelő hibáját jelezte az ki lett cserélve de nem változott semmi.

Tegnap volt egy érdekes jelenség, megint előjött a hiba, kitettem üresbe és nem tudom honnan az ötlet nyomtam egy gázfröccsöt és miközben felpörgött a moci egyszer csak ledadogott az tán újra felvette a fordulatot. Ezt nem tudom mi okozta de nem lehet hogy amikor a váltó elkezdi szarakodást akkor is a moci ad neki rossz jelet?

Tök gáz kéne egy fordos aki ért is hozzá és nem csillagászati rezsiórával dogozik. Sajna nem azért van ilyen öreg autóm mert felvet a pénz  Wink

Esetleg tudsz valakit? Smiley  Bp. vagy Pestmegye hogy oda is tudjak menni a verdával.

A pozíció érzékelőt nem elég cserélni - be is kell állítani, különben ugyanúgy hibát dob.
Naplózva

- MK1 Zetec 2.0 automata Ghia-XXX lim. (x 2 db - '93, '95)
- ST200 Duratec 2.5 V6 hatchback ('99)
- ST200 Duratec 2.5 V6 lim. ('00)
- ST200 Duratec 3.0 V6 automata 4x4 lim. ('00)
- MK4 2.0 TDCi Titanium-X lim. ('08)
apci
Vendég
« Új hozzászólás #51 Dátum: 2012.04.09 hétfő, 18:54:37 »

sziasztok! segítségre van szükségem! 2000cm3 benzines 95-ös mk1 kombi automata nagyon szeretett verdánknak bedöglött a váltója! hiba:4.sebesség megszűnt 1-ből 2-be nagy rántással és teljes gáz elvétellel vállt fel! tud valaki normális hozzáértő embert(nem lehúzós!)?? vagy egyben jó váltót? köszke!
 
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #52 Dátum: 2012.04.09 hétfő, 21:01:40 »

sziasztok! segítségre van szükségem! 2000cm3 benzines 95-ös mk1 kombi automata nagyon szeretett verdánknak bedöglött a váltója! hiba:4.sebesség megszűnt 1-ből 2-be nagy rántással és teljes gáz elvétellel vállt fel! tud valaki normális hozzáértő embert(nem lehúzós!)?? vagy egyben jó váltót? köszke!
 
nehéz ügy...olaj és szűrő mikor volt cserélve?
szakit hozzá nehéz találni, működő 1-es váltót még nehezebb.
azt meg nem tudom, hogy a 2-es váltója jó-e bele...
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
apci
Vendég
« Új hozzászólás #53 Dátum: 2012.04.09 hétfő, 21:51:38 »

többen mondták,ha cserélem az olajat és szűrőt törvényszerű hogy beszarik a váltó bizonyos kilóméter után! 4 éve van meg az autó még nem volt olaj csere,de már volt olaj hűtőcső csere mind a kettő mivel eldurrant egyszer az egyik utána a másik,ezáltal friss olaj került bele.nagyon sok kilómétert mentem vele azóta és nemrég jelentkezett  a hiba!
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #54 Dátum: 2012.04.09 hétfő, 21:56:09 »

többen mondták,ha cserélem az olajat és szűrőt törvényszerű hogy beszarik a váltó bizonyos kilóméter után! 4 éve van meg az autó még nem volt olaj csere,
Tudod miért mondták ezt sokan? Mert sok hülye van ebben az országban. falbav
Naplózva
apci
Vendég
« Új hozzászólás #55 Dátum: 2012.04.09 hétfő, 22:01:45 »

ezek szerint én is ide tartozok?Huh? falbav *** ügy! azért tudtok segíteni? kihez forduljak?! rinya
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #56 Dátum: 2012.04.09 hétfő, 22:27:29 »

többen mondták,ha cserélem az olajat és szűrőt törvényszerű hogy beszarik a váltó bizonyos kilóméter után! 4 éve van meg az autó még nem volt olaj csere,de már volt olaj hűtőcső csere mind a kettő mivel eldurrant egyszer az egyik utána a másik,ezáltal friss olaj került bele.nagyon sok kilómétert mentem vele azóta és nemrég jelentkezett  a hiba!

ez sem volt véletlen...szerintem...
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
drof
Vendég
« Új hozzászólás #57 Dátum: 2012.04.09 hétfő, 23:03:21 »

ez sem volt véletlen...szerintem...

Arról nem beszélve, hogy a hűtő és csövei csak túlnyomás esetén durranak el, amit dugulás okoz.

Most mit mondjak erre a helyzetre? Őszinte legyek, vagy kedves? eplus2
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #58 Dátum: 2012.04.09 hétfő, 23:05:46 »

Arról nem beszélve, hogy a hűtő és csövei csak túlnyomás esetén durranak el, amit dugulás okoz.

Most mit mondjak erre a helyzetre? Őszinte legyek, vagy kedves? eplus2
téged ismerve mindegy awink
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #59 Dátum: 2012.04.09 hétfő, 23:11:47 »

téged ismerve mindegy awink
inkább őszinte, a kedvesség nem erénye  hehe
Naplózva
lords
Vendég
« Új hozzászólás #60 Dátum: 2012.04.11 szerda, 08:25:41 »

Üdv mindenkinek.
Remélllem tudtok valami támpontot adni,hogy mi lehet a baj.
Van egy 95 - ös Mondeóm,2000cc autómata.Nagyon szépen váltott nem volt semmi baj vele.Az egyik reggel haza fele a piros lámpánál álok várom a zöldet ,amikor indulnék el és egy nagy rántással indult az autó.Persze D-ben volta váltókar.Jöt egy kis érdekes hang a motor felöl de úgy 2500-ös fordulatnál felvátott kettőbe és igy tovább.
Itt még nem is volt gond reméltem ,de mikor az egyik mellékúcának a végén van egy kis emelkedő ,és mivel jöttek megáltam (táblám volt) hiába próbáltam elindúlni már nem tudtam.Se D-ben se 1-ben.Viszont hátramenetem meg van.Úgyhogy hárafelé mentem haza az egyirányú útcában.
Tehát hátramenetbe kapcsol,üres van,de mikor D-be vagy egyesbe teszem egy kis fordulatszám emelkedést leszámítva nem indul el.Ha megpörgetem a motort egy 3000-es fordulattal akkor ránt egyet,de elindulni akkor sem indul el előre.
Ha valakinek volt már hasonló gondja vagy jelensége esetleg ismertek valakit aki segíthet,annak válaszát nagyon várom.


Olvastam valamelyik fórumban egy hasonló esetett ahol valami kupung rúgó tört el.Lehet,hogy itt ez lehet a baj?
Naplózva
DANJO
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 213


danjo0819@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #61 Dátum: 2012.04.25 szerda, 10:57:04 »

sziasztok! segítségre van szükségem! 2000cm3 benzines 95-ös mk1 kombi automata nagyon szeretett verdánknak bedöglött a váltója! hiba:4.sebesség megszűnt 1-ből 2-be nagy rántással és teljes gáz elvétellel vállt fel! tud valaki normális hozzáértő embert(nem lehúzós!)?? vagy egyben jó váltót? köszke!
 

Így első hallásra elment valamelyik sebességérzékelőd. A váltó finom kapcsolásához két sebességjelet használ az ECU: a VSS és a váltó belső sebességjelét. Ha bármelyik elmegy, produkáljak a nehezebb kapcsolásokat (pláne ha a váltó nem is mai gyerek), illetve 3. sebességfokozat a max (nem kapcsolja 80-nál az OD-t, így később 4. fokozat sincs). Ellenőrizd a VSS - sebesség jeladót (illetve a 3 vezetékét és a csatlakozóját). Ha elektronyos műszeregységes az autó, és megy az óra, akkor a váltó jeladója adta meg magát (vagy lecsúszott/elkoszolódott a csatija, illetve sérült a vezetéke). Mindkét alkatrész cseréje nagyobb bontás nélkül megoldható, és legdurvább esetben is megáll max. 15-ben szakszervizben, új alkatrésszel (szopni sajnos kell vele, mert a VSS *** helyen van a váltó hátulján, a váltó sebességérzékelője pedig a bal első kerék mögött rejtezik, a váltó olajpumpájából kilógva, viszont mocsok módon be tud rohadni).

 wave
Naplózva

- MK1 Zetec 2.0 automata Ghia-XXX lim. (x 2 db - '93, '95)
- ST200 Duratec 2.5 V6 hatchback ('99)
- ST200 Duratec 2.5 V6 lim. ('00)
- ST200 Duratec 3.0 V6 automata 4x4 lim. ('00)
- MK4 2.0 TDCi Titanium-X lim. ('08)
DANJO
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 213


danjo0819@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #62 Dátum: 2012.04.25 szerda, 11:11:09 »

nehéz ügy...olaj és szűrő mikor volt cserélve?
szakit hozzá nehéz találni, működő 1-es váltót még nehezebb.
azt meg nem tudom, hogy a 2-es váltója jó-e bele...

Sőt, még a 3-as mondié is jó bele (max a ledugózott sebességjeladót kell pótolni + a motor felőli váltóház darabot - fedőt kell átrakni a régiről egy új tömítéssel). Akkor már meg lehet ejteni a kívánt szűrőcserét is. Egyébként a szűrő-olajcserét kár a júzereken számonkérni. A Ford annyira komolyan gondolta a szűrő "élettartamgaranciáját", hogy a szűrő cseréjéhez konkrétan szét kell borítanod a váltót. Olajcsere is csak elvileg jó, hisz egy költséges (átöblítős) megoldást leszámítva a rendszerben lévő olaj alig felét lehet kicserélni. Persze, a szelepek, a hidraulika örül majd a picit hígabb lének, de akkor is ilyenkor már teli van lerakódott dzsuvával, és a hozzáadott rózsás színt hamar elveszti ismét az olaj.
Naplózva

- MK1 Zetec 2.0 automata Ghia-XXX lim. (x 2 db - '93, '95)
- ST200 Duratec 2.5 V6 hatchback ('99)
- ST200 Duratec 2.5 V6 lim. ('00)
- ST200 Duratec 3.0 V6 automata 4x4 lim. ('00)
- MK4 2.0 TDCi Titanium-X lim. ('08)
DANJO
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 213


danjo0819@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #63 Dátum: 2012.04.25 szerda, 11:31:21 »

Arról nem beszélve, hogy a hűtő és csövei csak túlnyomás esetén durranak el, amit dugulás okoz.

Most mit mondjak erre a helyzetre? Őszinte legyek, vagy kedves? eplus2

Dugulás okoz, csak nem a szűrőé. A szivattyú a szűrőn keresztül szedi fel az olajat, visszafele pedig egyből az olajteknőbe megy. Dugult már el szűrőm, ritka rohadt helyzet. Konkrétan akármelyik fokozatban, akármilyen fordulatszámnál áll az autó, mint ha üresben lenne. Ott a hűtőben kellett valami problémának lennie, vagy csak annyira elrohadtak a csövek, hogy a normál üzemi nyomástól is meghaltak. Vasból vannak a bölcső alsó részén, kapnak minden áldást, a galvanizálás meg 1-2 év alatt lesérül már róluk.
Naplózva

- MK1 Zetec 2.0 automata Ghia-XXX lim. (x 2 db - '93, '95)
- ST200 Duratec 2.5 V6 hatchback ('99)
- ST200 Duratec 2.5 V6 lim. ('00)
- ST200 Duratec 3.0 V6 automata 4x4 lim. ('00)
- MK4 2.0 TDCi Titanium-X lim. ('08)
DANJO
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 213


danjo0819@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #64 Dátum: 2012.04.25 szerda, 12:32:07 »

Üdv mindenkinek.
Remélllem tudtok valami támpontot adni,hogy mi lehet a baj.
Van egy 95 - ös Mondeóm,2000cc autómata.Nagyon szépen váltott nem volt semmi baj vele.Az egyik reggel haza fele a piros lámpánál álok várom a zöldet ,amikor indulnék el és egy nagy rántással indult az autó.Persze D-ben volta váltókar.Jöt egy kis érdekes hang a motor felöl de úgy 2500-ös fordulatnál felvátott kettőbe és igy tovább.
Itt még nem is volt gond reméltem ,de mikor az egyik mellékúcának a végén van egy kis emelkedő ,és mivel jöttek megáltam (táblám volt) hiába próbáltam elindúlni már nem tudtam.Se D-ben se 1-ben.Viszont hátramenetem meg van.Úgyhogy hárafelé mentem haza az egyirányú útcában.
Tehát hátramenetbe kapcsol,üres van,de mikor D-be vagy egyesbe teszem egy kis fordulatszám emelkedést leszámítva nem indul el.Ha megpörgetem a motort egy 3000-es fordulattal akkor ránt egyet,de elindulni akkor sem indul el előre.
Ha valakinek volt már hasonló gondja vagy jelensége esetleg ismertek valakit aki segíthet,annak válaszát nagyon várom.


Olvastam valamelyik fórumban egy hasonló esetett ahol valami kupung rúgó tört el.Lehet,hogy itt ez lehet a baj?

Mindenképpen a direktfokozat szerkeztében van a hiba. Valóban elképzelhető, hogy a dugattyú visszaszorító rúgója tört el/ugrott szét (sajnos gyakori), vagy a leszorító gyűrű ugrott ki a helyéről. Pontos képet csak szétszerelve kap az ember. Arra viszont fel kell készülni, hogy nem lesz olcsó a dolog. A fő bajt nem is az alapból tönkrement alkatrész okozza, hanem az, hogy a kis hely miatt a környezetében mindent "megdarál", a szétszóródó fémreszelék kárt tesz a napkerekekben, bolygóművekben, szabadonfutókban. A kiakadt szorítógyűrű letörheti a direktfokozati agy peremes részét, és onnantól kezdve már drága mulatság a dolog. Ha pedig egyszer szét van szedve, 200ezre futás környékén már rá kell költeni a bevonatos tárcsák (kuplungtárcsák), fékszalag, szűrő cseréjére, valamint összerakáskor új tömítések kellenek. Bár itthon szeretik huszárvágással elintézni a dolgot (alakítsd át manuálisra, úgyis *** az automata, és hasonlók), a kopó alkatrészek nagyjából annyiban vannak, mint egy hidraulikus kinyomócsapágyas gyári kuplungszett esetén. A gond inkább ott van, hogy kevesen értenek hozzá, vagy kevesen veszik a fáradtságot, hogy értsenek hozzá. A mérnököket, gyártót degradálni sokkal egyszerűbb. Első körben ki kell deríteni, mik mentek el a normál esetben "nem fogyó" alkatrészek esetében. Ha maga a direktfokozati agy nem vált használhatatlanná, a többi alkatrész pótolható emberi árakon (még segíteni is tudok benne). Ha viszont az agy sérült, akkor jobb megkeresni mondjuk Krisztiánt (MK2), vagy olyan forrást, ahol ellenőrizhető kilométeres bontott váltó adnak. Ez az eset vonatkozik akkor is, ha anyagi megfontolás szigorúan van véve, vagy gyors egyszerű cserét akar az ember (esetleg vállalva a bontott alkatrésszel járó kevesebb kilométert). Azt azért a mérleg másik serpenyőjébe tenném, hogy a kapcsolás finomsága jól felújított (új) váltónál szinte katartikus érzés.  angel

 wave
Naplózva

- MK1 Zetec 2.0 automata Ghia-XXX lim. (x 2 db - '93, '95)
- ST200 Duratec 2.5 V6 hatchback ('99)
- ST200 Duratec 2.5 V6 lim. ('00)
- ST200 Duratec 3.0 V6 automata 4x4 lim. ('00)
- MK4 2.0 TDCi Titanium-X lim. ('08)
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #65 Dátum: 2012.04.28 szombat, 01:52:37 »

...Bár itthon szeretik huszárvágással elintézni a dolgot (alakítsd át manuálisra, úgyis *** az automata, és hasonlók), a kopó alkatrészek nagyjából annyiban vannak, mint egy hidraulikus kinyomócsapágyas gyári kuplungszett esetén. A gond inkább ott van, hogy kevesen értenek hozzá, vagy kevesen veszik a fáradtságot, hogy értsenek hozzá...

Sajnos ezt alátámasztom, alig akad épkézláb automata szerelő... Sad Plusz hozzátartozik, hogy azért az automatát is "tudni" kell vezetni, nem csak beugrani és padló gáz, padló fék, "P" oszt' kész... Smiley
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
DANJO
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 213


danjo0819@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #66 Dátum: 2012.04.28 szombat, 10:47:51 »

Sajnos ezt alátámasztom, alig akad épkézláb automata szerelő... Sad Plusz hozzátartozik, hogy azért az automatát is "tudni" kell vezetni, nem csak beugrani és padló gáz, padló fék, "P" oszt' kész... Smiley

Na, végre valaki!  vigyor3 Nagyon ott a pont. Smiley
Naplózva

- MK1 Zetec 2.0 automata Ghia-XXX lim. (x 2 db - '93, '95)
- ST200 Duratec 2.5 V6 hatchback ('99)
- ST200 Duratec 2.5 V6 lim. ('00)
- ST200 Duratec 3.0 V6 automata 4x4 lim. ('00)
- MK4 2.0 TDCi Titanium-X lim. ('08)
hayhapapi
Vendég
« Új hozzászólás #67 Dátum: 2012.05.21 hétfő, 13:22:46 »

Srácok! Az automata karját, hogyan kell meg felelően, szakszerűen eltávolítani, hogy le lehessen venni a "kardánboxot" (azt a nagy műanyag elemet amit egészen hátramegy középen, benne van a hamus, stb.)? Tegnap megpróbáltam, kiütöttem a stiftet, aztán lehúztam. Elszakadt az OD vezetéke.. Tehát most valahogy szét kell szedni magát a kart is, hogy össze tudjuk forrasztani.
Naplózva
DANJO
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 213


danjo0819@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #68 Dátum: 2012.05.23 szerda, 11:15:02 »

Srácok! Az automata karját, hogyan kell meg felelően, szakszerűen eltávolítani, hogy le lehessen venni a "kardánboxot" (azt a nagy műanyag elemet amit egészen hátramegy középen, benne van a hamus, stb.)? Tegnap megpróbáltam, kiütöttem a stiftet, aztán lehúztam. Elszakadt az OD vezetéke.. Tehát most valahogy szét kell szedni magát a kart is, hogy össze tudjuk forrasztani.

A kart úgy tudod csak leszedni, ha előtte kihúzod a csatiból az OD tűit. Magát a kart nem tudod szétszedni. Az OD gombot feszegesd/húzd ki a karból, forraszd meg a vezetéket, és úgy rakd vissza bele a gombot. Sajátomon gyártottam rá egy duplás csatlakozót, mert hülyét kaptam tőle, hogy 3 centis résen szenvedem be a kezem, és próbálom kihúzni a csatiból a tűt, miközben szétkarmolom magam, a gyomrom meg remeg, mikor enged el a műanyag...  wave
Naplózva

- MK1 Zetec 2.0 automata Ghia-XXX lim. (x 2 db - '93, '95)
- ST200 Duratec 2.5 V6 hatchback ('99)
- ST200 Duratec 2.5 V6 lim. ('00)
- ST200 Duratec 3.0 V6 automata 4x4 lim. ('00)
- MK4 2.0 TDCi Titanium-X lim. ('08)
DANJO
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 213


danjo0819@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #69 Dátum: 2012.05.23 szerda, 11:17:25 »

Srácok! Az automata karját, hogyan kell meg felelően, szakszerűen eltávolítani, hogy le lehessen venni a "kardánboxot" (azt a nagy műanyag elemet amit egészen hátramegy középen, benne van a hamus, stb.)? Tegnap megpróbáltam, kiütöttem a stiftet, aztán lehúztam. Elszakadt az OD vezetéke.. Tehát most valahogy szét kell szedni magát a kart is, hogy össze tudjuk forrasztani.

Egyébként milyen stiftet ütöttél ki?  wow1 Csavar tartja a váltókart a rúdon (MK1-nél csillag, MK2-nél imbuszos).
Naplózva

- MK1 Zetec 2.0 automata Ghia-XXX lim. (x 2 db - '93, '95)
- ST200 Duratec 2.5 V6 hatchback ('99)
- ST200 Duratec 2.5 V6 lim. ('00)
- ST200 Duratec 3.0 V6 automata 4x4 lim. ('00)
- MK4 2.0 TDCi Titanium-X lim. ('08)
siky
Vendég
« Új hozzászólás #70 Dátum: 2012.05.24 csütörtök, 16:21:06 »

Sziasztok!

Bár MKII váltóról szól a kérdés, ide is leírom, mert ott elég nagy a csend és úgy látom itt több a hozzáértő.

Szépen vált a váltó, de amikor alacsony fordulaton felvált negyedikbe beremeg (mint mikor kézinél korán teszed ötödikbe) és csak akkor szűnik meg a remegés, ha elveszem a gázt, majd újra gázt adok. Ha a remegés közben adok gázt akkor remeg és nehezen gyorsul. Egyszer vészprogramra állt egy viszonylag meredek szerpentinen (elég gyakran kapcsoltam ki és be az O/D-t) akkorát ütött, hogy kiégett a reflektor visszajelzője   Akkor hazamentem vele vészprogramon és otthon levettem az akksi sarut, mire elfeledkezett a veszélyről. Azóta jól vált, leszámítva a remegést. Az autó MKII 2.5 V6 160e km-rel (szervízkönyves).
Mi lehet a hiba?
Naplózva
DANJO
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 213


danjo0819@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #71 Dátum: 2012.05.24 csütörtök, 17:01:19 »

Sziasztok!

Bár MKII váltóról szól a kérdés, ide is leírom, mert ott elég nagy a csend és úgy látom itt több a hozzáértő.

Szépen vált a váltó, de amikor alacsony fordulaton felvált negyedikbe beremeg (mint mikor kézinél korán teszed ötödikbe) és csak akkor szűnik meg a remegés, ha elveszem a gázt, majd újra gázt adok. Ha a remegés közben adok gázt akkor remeg és nehezen gyorsul. Egyszer vészprogramra állt egy viszonylag meredek szerpentinen (elég gyakran kapcsoltam ki és be az O/D-t) akkorát ütött, hogy kiégett a reflektor visszajelzője   Akkor hazamentem vele vészprogramon és otthon levettem az akksi sarut, mire elfeledkezett a veszélyről. Azóta jól vált, leszámítva a remegést. Az autó MKII 2.5 V6 160e km-rel (szervízkönyves).
Mi lehet a hiba?
Már anno ott is írtam: nem a váltó remeg be ott, hanem a motor. Nem a negyedik fokozatot kapcsolja, hisz az 110 környékén van. 70-80 környékén az OD kapcsol. Az OD kapcsolót kapcsolgatni nagy sebességnél kész öngyilkosság (a váltóra nézve). Az OD-t akkor kapcsolja az ember, ha városban kénytelen császkálni, hogy megelőzze a gyakori oda-vissza kapcsolgatásokat (belőlük fakadó kopásokat), és az ilyen remegéseket, mint amik nálad vannak. Vészprogramhoz már valamelyik mágnesszelepről kellett hibának jönnie, amit az általad leírt vezetési stílussal jött ki. Normál esetben is csinálja néha ezt a remegős hülyeséget az OD-nál (kb hasonló, mint ha manuálison túl hamar kapcsolnál fel). Úgy írom, hogy sebességfüggő. 80 felett már nem remeg be. Ha már állandóba ezt csinálja, akkor ott már vagy megkoptak a hozzá tartozó tárcsák, vagy a mágnesszelep kezdi megadni magát.  wave
Naplózva

- MK1 Zetec 2.0 automata Ghia-XXX lim. (x 2 db - '93, '95)
- ST200 Duratec 2.5 V6 hatchback ('99)
- ST200 Duratec 2.5 V6 lim. ('00)
- ST200 Duratec 3.0 V6 automata 4x4 lim. ('00)
- MK4 2.0 TDCi Titanium-X lim. ('08)
siky
Vendég
« Új hozzászólás #72 Dátum: 2012.05.24 csütörtök, 22:13:47 »

Már anno ott is írtam: nem a váltó remeg be ott, hanem a motor. Nem a negyedik fokozatot kapcsolja, hisz az 110 környékén van. 70-80 környékén az OD kapcsol. Az OD kapcsolót kapcsolgatni nagy sebességnél kész öngyilkosság (a váltóra nézve). Az OD-t akkor kapcsolja az ember, ha városban kénytelen császkálni, hogy megelőzze a gyakori oda-vissza kapcsolgatásokat (belőlük fakadó kopásokat), és az ilyen remegéseket, mint amik nálad vannak. Vészprogramhoz már valamelyik mágnesszelepről kellett hibának jönnie, amit az általad leírt vezetési stílussal jött ki. Normál esetben is csinálja néha ezt a remegős hülyeséget az OD-nál (kb hasonló, mint ha manuálison túl hamar kapcsolnál fel). Úgy írom, hogy sebességfüggő. 80 felett már nem remeg be. Ha már állandóba ezt csinálja, akkor ott már vagy megkoptak a hozzá tartozó tárcsák, vagy a mágnesszelep kezdi megadni magát.  wave

Állandóan csinálja, kb 60-70-től kezdve egészen 90-100-ig. Nem a motor remeg, hanem a váltó, az tuti. Azóta már 2x vészprogramra kapcsolt, pedig az O/D gombhoz azóta hozzá sem nyúltam. Nem jársz valamikor Bp felé, hogy kipróbáld? Cserébe odaadom a matricáidat  nyes
Naplózva
DANJO
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 213


danjo0819@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #73 Dátum: 2012.05.24 csütörtök, 23:43:26 »

Állandóan csinálja, kb 60-70-től kezdve egészen 90-100-ig. Nem a motor remeg, hanem a váltó, az tuti. Azóta már 2x vészprogramra kapcsolt, pedig az O/D gombhoz azóta hozzá sem nyúltam. Nem jársz valamikor Bp felé, hogy kipróbáld? Cserébe odaadom a matricáidat  nyes

Jövő hétvégén leszek otthon, Bp környékén, úgyhogy meg tudunk beszélni egy tematikus minitalit. vigyor3 Ha már vészprogit játszik állandóan, akkor ott nagy a fekália...  Undecided Meg kéne nézni, milyen az olaj színe, nincs-e égett szaga, esetleg nincsenek-e benne szilárd darabkák. Kéne egy hibakódot nézni benne - az azért elárulná, hogy merrefele lenne érdemes keresgélni. Ha így nem látszik semmi, meg lehet próbálkozni egy vezérlőtömb cserével... Szopásnak szopás, de legalább a váltót nem kell hozzá kiszerelni.
Naplózva

- MK1 Zetec 2.0 automata Ghia-XXX lim. (x 2 db - '93, '95)
- ST200 Duratec 2.5 V6 hatchback ('99)
- ST200 Duratec 2.5 V6 lim. ('00)
- ST200 Duratec 3.0 V6 automata 4x4 lim. ('00)
- MK4 2.0 TDCi Titanium-X lim. ('08)
drof
Vendég
« Új hozzászólás #74 Dátum: 2012.05.25 péntek, 08:20:08 »

Állandóan csinálja, kb 60-70-től kezdve egészen 90-100-ig. Nem a motor remeg, hanem a váltó, az tuti. Azóta már 2x vészprogramra kapcsolt, pedig az O/D gombhoz azóta hozzá sem nyúltam. Nem jársz valamikor Bp felé, hogy kipróbáld? Cserébe odaadom a matricáidat  nyes

Úgy látom hamarosan te is megtapasztalod, hogy a kéziváltó annyira nem is szégyen a 4 sebességes Ford automatával szemben.

Nem lesz óccsó, de ne legyen igazam. integet2
Naplózva
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #75 Dátum: 2012.05.25 péntek, 09:34:25 »

Jövő hétvégén leszek otthon, Bp környékén, úgyhogy meg tudunk beszélni egy tematikus minitalit. vigyor3 Ha már vészprogit játszik állandóan, akkor ott nagy a fekália...  Undecided Meg kéne nézni, milyen az olaj színe, nincs-e égett szaga, esetleg nincsenek-e benne szilárd darabkák. Kéne egy hibakódot nézni benne - az azért elárulná, hogy merrefele lenne érdemes keresgélni. Ha így nem látszik semmi, meg lehet próbálkozni egy vezérlőtömb cserével... ***ásnak ***ás, de legalább a váltót nem kell hozzá kiszerelni.
Bocs, hogy beleszólok, de jövő hét vége minitalis, akkor többen is okosodhatnánk.
Naplózva
DANJO
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 213


danjo0819@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #76 Dátum: 2012.05.25 péntek, 10:54:07 »

Bocs, hogy beleszólok, de jövő hét vége minitalis, akkor többen is okosodhatnánk.
Jó, hogy beleszólsz. nyes A cuccaid itt vannak nálam, úgyhogy csatlakozhatnál te is. Smiley Rendes minire nem tudom, hogy odaérek-e. Általában pénteken este járok haza, aztán vagy már tömegoszlásra érnék oda, vagy ha oda is érek, elmegy a kedvem mindentől az 5 órás kamionelőzgetés után...  Undecided
Naplózva

- MK1 Zetec 2.0 automata Ghia-XXX lim. (x 2 db - '93, '95)
- ST200 Duratec 2.5 V6 hatchback ('99)
- ST200 Duratec 2.5 V6 lim. ('00)
- ST200 Duratec 3.0 V6 automata 4x4 lim. ('00)
- MK4 2.0 TDCi Titanium-X lim. ('08)
DANJO
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 213


danjo0819@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #77 Dátum: 2012.05.25 péntek, 11:19:41 »

Úgy látom hamarosan te is megtapasztalod, hogy a kéziváltó annyira nem is szégyen a 4 sebességes Ford automatával szemben.

Nem lesz óccsó, de ne legyen igazam. integet2

Nincs igazad!  vigyor3 Egyébként, ha a manuális váltó fossa el magát (márpedig láttam már annyi halott manuálisat, mint automatát), akkor se olcsóbb a történet. Menj el egy váltóshoz egy behalt MTX-75-el, és láss csodát a végszámlán... Valahogy mindenki azt hiszi, hogy a manuális váltó bezzeg örökéletű, pedig ez egy hülyeség. Persze, ha automatával gond van, a kisebb szakemberbázis jobban le tudja húzni a delikvenst, de ez nem az autó, vagy váltó hibája... Mennyi is manapság egy kuplungcsere egy MK2-esen? 28 723  Ft (kinyomócsapágy) + 74 808 Ft (kuplungszett) + 35 000 - 40000 Ft (szerelés) /Cromax napi árai/. Megsúgom, egy automatához is pont ennyibe kerül a kopó anyag. Kilométerben is körülbelül ugyanazt tudják. Talán max az olaj ver rá egy húsz-harmincat (8-10 x 2750 - motorfüggő), de aki szereti az automatás életérzést (és tudja is használni), annak megér ennyi áldozatot. Ugyebár az ember egész úton a barátnője combján pihentetheti a kezét...  hehe
Naplózva

- MK1 Zetec 2.0 automata Ghia-XXX lim. (x 2 db - '93, '95)
- ST200 Duratec 2.5 V6 hatchback ('99)
- ST200 Duratec 2.5 V6 lim. ('00)
- ST200 Duratec 3.0 V6 automata 4x4 lim. ('00)
- MK4 2.0 TDCi Titanium-X lim. ('08)
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #78 Dátum: 2012.05.25 péntek, 11:22:06 »

Nincs igazad!  vigyor3 Egyébként, ha a manuális váltó fossa el magát (márpedig láttam már annyi halott manuálisat, mint automatát), akkor se olcsóbb a történet. Menj el egy váltóshoz egy behalt MTX-75-el, és láss csodát a végszámlán... Valahogy mindenki azt hiszi, hogy a manuális váltó bezzeg örökéletű, pedig ez egy hülyeség. Persze, ha automatával gond van, a kisebb szakemberbázis jobban le tudja húzni a delikvenst, de ez nem az autó, vagy váltó hibája... Mennyi is manapság egy kuplungcsere egy MK2-esen? 28 723  Ft (kinyomócsapágy) + 74 808 Ft (kuplungszett) + 35 000 - 40000 Ft (szerelés) /Cromax napi árai/. Megsúgom, egy automatához is pont ennyibe kerül a kopó anyag. Kilométerben is körülbelül ugyanazt tudják. Talán max az olaj ver rá egy húsz-harmincat (8-10 x 2750 - motorfüggő), de aki szereti az automatás életérzést (és tudja is használni), annak megér ennyi áldozatot. Ugyebár az ember egész úton a barátnője combján pihentetheti a kezét...  hehe
igen, ennyibe kerül, ha az ember boltból veszi meg ...
de miért ne venném meg 1/3 áron?  hehe
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #79 Dátum: 2012.05.25 péntek, 11:28:52 »

Nincs igazad!  vigyor3 Egyébként, ha a manuális váltó fossa el magát (márpedig láttam már annyi halott manuálisat, mint automatát), akkor se olcsóbb a történet. Menj el egy váltóshoz egy behalt MTX-75-el, és láss csodát a végszámlán... Valahogy mindenki azt hiszi, hogy a manuális váltó bezzeg örökéletű, pedig ez egy hülyeség. Persze, ha automatával gond van, a kisebb szakemberbázis jobban le tudja húzni a delikvenst, de ez nem az autó, vagy váltó hibája... Mennyi is manapság egy kuplungcsere egy MK2-esen? 28 723  Ft (kinyomócsapágy) + 74 808 Ft (kuplungszett) + 35 000 - 40000 Ft (szerelés) /Cromax napi árai/. Megsúgom, egy automatához is pont ennyibe kerül a kopó anyag. Kilométerben is körülbelül ugyanazt tudják. Talán max az olaj ver rá egy húsz-harmincat (8-10 x 2750 - motorfüggő), de aki szereti az automatás életérzést (és tudja is használni), annak megér ennyi áldozatot. Ugyebár az ember egész úton a barátnője combján pihentetheti a kezét...  hehe

Hála a jó istennek, hogy ebben nincs igazam. integet2

Azt azért tudd, hogy én már cseréltem kuplungot, meg váltót is méghozzá a ritkábbik - és így drágább - V6-on. A teljes szett (kinyomó, tárcsa, szerkezet) 45e-volt, a szerelés meg 0. Ehhez azért kevesebb szakértelem kell, mint az automához.

Másrészt ha baj van a váltómmal, akkor 15-e a sima, 25e az ST200. A szerelés megint 0. Jó állapotú automatát meg itthon bontva max Krisznél találsz, csak nem 15e-ért. Nekem - amelett, hogy nem illik a vezetési stílusomhoz - pont az a bajom az ótómatával, hogy itthon ezt a típust nagyon drága szervízeltetni, bontott jó meg szinte nincs.

Félreértés ne essék, nincs semmi bajom az automatát szeretőkkel, nekem is volt az MK I-en. Viszont nem árt, ha belekalkulálják az automata javításának magasabb árát az autózásba. Én még nem beszéltem olyan Mondeossal, akinek ne kellett volna felújíttatni/cseréltetni MK I-II szériában. És egyiknél sem állt meg 100e alatt a javítás. Ami viszont egy 3-400e-s autónál annyira nem jó arány. integet2
Naplózva
siky
Vendég
« Új hozzászólás #80 Dátum: 2012.05.25 péntek, 11:30:28 »

Úgy látom hamarosan te is megtapasztalod, hogy a kéziváltó annyira nem is szégyen a 4 sebességes Ford automatával szemben.

Nem lesz óccsó, de ne legyen igazam. integet2
A kéziváltó mindig az autógyártás szégyene marad  eplus2 DANJO-nak igaza van. Nekem is ment már tönkre kéziváltóm is. Semmivel sincs kisebb esély rá mint az automatánál, csak annyi a különbség, hogy európában nincsen kultúrája az automatának és nem tudják az emberek használni és a szervizek javítani. Nekem ha tönkremegy a váltóm biztos, hogy nem lesz helyette kéziváltó beszögelve, szépen fel lesz újítva ahogy az annak a rendje  wave
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #81 Dátum: 2012.05.25 péntek, 11:31:13 »

igen, ennyibe kerül, ha az ember boltból veszi meg ...
de miért ne venném meg 1/3 áron?  hehe

Van, aki drágán szereti.
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #82 Dátum: 2012.05.25 péntek, 11:33:25 »

A kéziváltó mindig az autógyártás szégyene marad  eplus2 DANJO-nak igaza van. Nekem is ment már tönkre kéziváltóm is. Semmivel sincs kisebb esély rá mint az automatánál, csak annyi a különbség, hogy európában nincsen kultúrája az automatának és nem tudják az emberek használni és a szervizek javítani. Nekem ha tönkremegy a váltóm biztos, hogy nem lesz helyette kéziváltó beszögelve, szépen fel lesz újítva ahogy az annak a rendje  wave

Csak ne márkaszervízbe vidd. Sőt, ne is újíttasd fel, hanem majd kérdezz rá Krisznél, hogy van-e neki eladó. Azok amiket én ott láttam, 30-120e mérföldekkel, na azok hibátlanok és még több évig azok is lesznek. Csak hát hozzájutni nehéz, viszik, mint a cukrot. eplus2
Naplózva
siky
Vendég
« Új hozzászólás #83 Dátum: 2012.05.25 péntek, 11:38:32 »


Másrészt ha baj van a váltómmal, akkor 15-e a sima, 25e az ST200. A szerelés megint 0. Jó állapotú automatát meg itthon bontva max Krisznél találsz, csak nem 15e-ért. Nekem - amelett, hogy nem illik a vezetési stílusomhoz - pont az a bajom az ótómatával, hogy itthon ezt a típust nagyon drága szervízeltetni, bontott jó meg szinte nincs.

Félreértés ne essék, nincs semmi bajom az automatát szeretőkkel, nekem is volt az MK I-en. Viszont nem árt, ha belekalkulálják az automata javításának magasabb árát az autózásba. Én még nem beszéltem olyan Mondeossal, akinek ne kellett volna felújíttatni/cseréltetni MK I-II szériában. És egyiknél sem állt meg 100e alatt a javítás. Ami viszont egy 3-400e-s autónál annyira nem jó arány. integet2

Ebben teljesen igazad van. Az automata váltó nem olcsó dolog, aki olyat vesz legyen tisztában vele. Ráadásul ennyi idős autók esetében valószínűleg akkor kerül eladásra mikor fel kéne újítani és nem az után, hogy fel lett újítva. Az automata váltó olyasmi mint a V6 motor. Drágább fenntartani, de sokkal jobb vezetni  nyes

Csak ne márkaszervízbe vidd. Sőt, ne is újíttasd fel, hanem majd kérdezz rá Krisznél, hogy van-e neki eladó. Azok amiket én ott láttam, 30-120e mérföldekkel, na azok hibátlanok és még több évig azok is lesznek. Csak hát hozzájutni nehéz, viszik, mint a cukrot. eplus2
Ja, márkaszervízbe soha, semmiért nem viszek autót! Köszönöm, ha arra kerül a sor (bár adja Isten, hogy ne kerüljön) megkérdezem tőle.
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #84 Dátum: 2012.05.25 péntek, 11:39:48 »

Ebben teljesen igazad van. Az automata váltó nem olcsó dolog, aki olyat vesz legyen tisztában vele. Ráadásul ennyi idős autók esetében valószínűleg akkor kerül eladásra mikor fel kéne újítani és nem az után, hogy fel lett újítva.

Tudsz te mindent. integet2
Naplózva
siky
Vendég
« Új hozzászólás #85 Dátum: 2012.05.25 péntek, 11:40:32 »

Jövő hétvégén leszek otthon, Bp környékén, úgyhogy meg tudunk beszélni egy tematikus minitalit. vigyor3 Ha már vészprogit játszik állandóan, akkor ott nagy a fekália...  Undecided Meg kéne nézni, milyen az olaj színe, nincs-e égett szaga, esetleg nincsenek-e benne szilárd darabkák. Kéne egy hibakódot nézni benne - az azért elárulná, hogy merrefele lenne érdemes keresgélni. Ha így nem látszik semmi, meg lehet próbálkozni egy vezérlőtömb cserével... ***ásnak ***ás, de legalább a váltót nem kell hozzá kiszerelni.
Az olaj barna benne, nem tudom mikor volt benne cserélve utoljára, de ugye akkor is csak a 60%-át lehet. Írj majd pls, hogy mikor jössz és megbeszélünk egy talit  smile
Naplózva
siky
Vendég
« Új hozzászólás #86 Dátum: 2012.05.25 péntek, 11:41:04 »

Tudsz te mindent. integet2
nyes
Naplózva
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #87 Dátum: 2012.05.25 péntek, 11:46:34 »

Jó, hogy beleszólsz. nyes A cuccaid itt vannak nálam, úgyhogy csatlakozhatnál te is. Smiley Rendes minire nem tudom, hogy odaérek-e. Általában pénteken este járok haza, aztán vagy már tömegoszlásra érnék oda, vagy ha oda is érek, elmegy a kedvem mindentől az 5 órás kamionelőzgetés után...  Undecided
Ezek szerint a péntek nem jó neked, így maradna szombat ill. vasárnap. A programom még nincs rögzítve, ha van valami fix pontod akkor szerintem tudok menni.
Naplózva
siky
Vendég
« Új hozzászólás #88 Dátum: 2012.05.25 péntek, 12:30:52 »

Bocs, hogy beleszólok, de jövő hét vége minitalis, akkor többen is okosodhatnánk.

Jövő utáni hétvégén lesz minitali:

2012. június 8-án, 17:00-tól minitali, a Lurdy ház külső parkolójában.
wave
Naplózva
DANJO
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 213


danjo0819@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #89 Dátum: 2012.05.25 péntek, 19:21:11 »

Hála a jó istennek, hogy ebben nincs igazam. integet2

Azt azért tudd, hogy én már cseréltem kuplungot, meg váltót is méghozzá a ritkábbik - és így drágább - V6-on. A teljes szett (kinyomó, tárcsa, szerkezet) 45e-volt, a szerelés meg 0. Ehhez azért kevesebb szakértelem kell, mint az automához.

Másrészt ha baj van a váltómmal, akkor 15-e a sima, 25e az ST200. A szerelés megint 0. Jó állapotú automatát meg itthon bontva max Krisznél találsz, csak nem 15e-ért. Nekem - amelett, hogy nem illik a vezetési stílusomhoz - pont az a bajom az ótómatával, hogy itthon ezt a típust nagyon drága szervízeltetni, bontott jó meg szinte nincs.

Félreértés ne essék, nincs semmi bajom az automatát szeretőkkel, nekem is volt az MK I-en. Viszont nem árt, ha belekalkulálják az automata javításának magasabb árát az autózásba. Én még nem beszéltem olyan Mondeossal, akinek ne kellett volna felújíttatni/cseréltetni MK I-II szériában. És egyiknél sem állt meg 100e alatt a javítás. Ami viszont egy 3-400e-s autónál annyira nem jó arány. integet2

Természetesen tudtam, hogy a Krisznél lévő bontott árakkal fogsz visszavágni. Ilyen alapon én is tudom mondani, hogy a mostani automatámat 30 000 ért vettem pár éve és hibátlan volt 172 000 km-rel. Felújítását csak azért csináltam meg, mert bent állt a sufniban tartaléknak, ami egy erősebb esőzéskor elázott, és megállt benne a víz. Így ugyebár már nem volt cserére alkalmas. Krisznél is teljes zsákbamacska a dolog. Ő csak annyit lát, hogy bontás előtt megy vele egy kört, és akkor problémamentes. Ebből viszont ő se láthatja az esetleges kopásokat, anyagfáradásokat, hisz ahhoz már szét kellene szednie, és még akkor is tudnia kellene mit nézzen/mérjen. Hiába van benne 70-100-120 mérföld, akkor is nagyban függ az előző tulaj vezetési stílusától, amiről nem mindig lehet tudomása. Ha az archív automatás topicokban megnézitek, voltak lehalt automatások 120 000 km-rel, és boldog használók 290 000-el is. Természetesen az árakból a gyári árakat írtam ki. Utángyártottban bizonyára meg lehet kapni 1/3-ad árban is (és sok esetben 1/3-ad minőségben). Váltót viszont nem javít ingyen senki, ahogy kuplungot se cserél. Persze, van elvi ingyenesség. Én is elvileg ingyen javítom magamnak az automatámat. Az más kérdés, hogy a rászánt idő, energia nincs ingyen, ahogy a kitanulásába fektetett se volt az... Ettől viszont tény, ha nem a bontott váltót dobod be (mondjuk egy MK4 esetén, ahol még kevés a bontott cucc), hanem beviszed a váltóshoz - ahogy automatásnál általában kénytelen vagy - akkor egész biztosan nem úszod meg olcsóbban a történetet, mint egy automatánál.
Naplózva

- MK1 Zetec 2.0 automata Ghia-XXX lim. (x 2 db - '93, '95)
- ST200 Duratec 2.5 V6 hatchback ('99)
- ST200 Duratec 2.5 V6 lim. ('00)
- ST200 Duratec 3.0 V6 automata 4x4 lim. ('00)
- MK4 2.0 TDCi Titanium-X lim. ('08)
siky
Vendég
« Új hozzászólás #90 Dátum: 2012.05.25 péntek, 21:37:50 »

Új fejlemény a váltómmal kapcsolatban:
Ma kikapcsolt overdrive-val jártam és így is jelentkezett 70 km/h körül a remegés kevés gázadáskor  szomoru1
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #91 Dátum: 2012.05.25 péntek, 21:57:31 »

Természetesen tudtam, hogy a Krisznél lévő bontott árakkal fogsz visszavágni.

Vág a fene. Nekem nem fáj, ha nektek sokba van. Nem az én pénzem, nem érdekel. Mindenkinek magának kell látni, hogy mennyit ér meg neki egy adott dolog.

Annyit tudok biztosan, hogy ez a 4-es ford automata nagyon messze van attól, amit jó automatának hívnak. Mondjuk egy ZF-től. Nem csak olvastam, tapasztaltam. Soha többet nem kell, meghagyom másoknak. Mint ahogy az évek tapasztalatai mutatják, ezt nem csak én gondolom így, hanem Fordék is. El is tűnt nyomtalanul, mint sok más félresikerült próbálkozás. Már 2001-ben felváltotta az 5-ös és onnantól csak külön rendelésre adták. Nem ok nélkül.

A piac pedig szépen tükrözi ezt. Mind árban, mind eladhatóságban nagyon nagy negatívum ez a váltó az autóban. Van pár fanatikus, mint pl. te, aki élvezi, szereti, dícséri. Attól még nem überjó dolog a kategóriájában, szinte bármelyik gyártó korabeli automatája különb ennél.

Az automata váltó jó dolog. A mondeo jó dolog. Ettől még a mondeo ezzel az automatával nem lett automatikusan jó dolog. Korabeli középkategóriás autók automata váltói közel sem jelentenek ekkora kockázatot és költséget. Ezt ellensúlyozhatod fanatizmussal, szakértelemmel, jó alkatrészforrásokkal, attól maga a váltó még nem lesz jobb annál, amilyen. 

Veled erről beszélgetni pont ilyen:

Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #92 Dátum: 2012.05.25 péntek, 21:59:45 »

Természetesen az árakból a gyári árakat írtam ki. Utángyártottban bizonyára meg lehet kapni 1/3-ad árban is (és sok esetben 1/3-ad minőségben).

Ezt meg te sem gondoltad komolyan. Remélem.
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #93 Dátum: 2012.05.25 péntek, 22:01:29 »

Vág a fene. Nekem nem fáj, ha nektek sokba van. Nem az én pénzem, nem érdekel. Mindenkinek magának kell látni, hogy mennyit ér meg neki egy adott dolog.

Annyit tudok biztosan, hogy ez a 4-es ford automata nagyon messze van attól, amit jó automatának hívnak. Mondjuk egy ZF-től. Nem csak olvastam, tapasztaltam. Soha többet nem kell, meghagyom másoknak. Mint ahogy az évek tapasztalatai mutatják, ezt nem csak én gondolom így, hanem Fordék is. El is tűnt nyomtalanul, mint sok más félresikerült próbálkozás. Már 2001-ben felváltotta az 5-ös és onnantól csak külön rendelésre adták. Nem ok nélkül.

A piac pedig szépen tükrözi ezt. Mind árban, mind eladhatóságban nagyon nagy negatívum ez a váltó az autóban. Van pár fanatikus, mint pl. te, aki élvezi, szereti, dícséri. Attól még nem überjó dolog a kategóriájában, szinte bármelyik gyártó korabeli automatája különb ennél.

Az automata váltó jó dolog. A mondeo jó dolog. Ettől még a mondeo ezzel az automatával nem lett automatikusan jó dolog. Korabeli középkategóriás autók automata váltói közel sem jelentenek ekkora kockázatot és költséget. Ezt ellensúlyozhatod fanatizmussal, szakértelemmel, jó alkatrészforrásokkal, attól maga a váltó még nem lesz jobb annál, amilyen. 

Veled erről beszélgetni pont ilyen:

viszont egy mk3 v6 5 sebességesét fel lehetne rakni mk2-re is nem?? és akkor megoldható lenne a kormányról kapcsolgatás is...
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Robesz
Vendég
« Új hozzászólás #94 Dátum: 2012.06.16 szombat, 10:05:12 »

Sziasztok ezúton is szeretnék üdvözölni minden kedves klubtagot  wave
Friss mondeos vagyok és automatás járgányom még nem volt ezelőtt.
93 as mk1 es 2.0 16.sz automatája gyengélkedik eddig csak 4. be nem akart váltani de már a 3. at sem kapcsolja megpróbáltam egy másik sebességszenzorral de azzal se volt jó. Ellenőriztem az olajszintet és jóval a megadott maximum felett van ez okozhatja a jelenséget ?
Ha tudnátok segíteni tapasztalatokkal tanácsokkal azt nagyon megköszönném  worship
Naplózva
siky
Vendég
« Új hozzászólás #95 Dátum: 2012.06.16 szombat, 11:24:31 »

Sziasztok ezúton is szeretnék üdvözölni minden kedves klubtagot  wave
Friss mondeos vagyok és automatás járgányom még nem volt ezelőtt.
93 as mk1 es 2.0 16.sz automatája gyengélkedik eddig csak 4. be nem akart váltani de már a 3. at sem kapcsolja megpróbáltam egy másik sebességszenzorral de azzal se volt jó. Ellenőriztem az olajszintet és jóval a megadott maximum felett van ez okozhatja a jelenséget ?
Ha tudnátok segíteni tapasztalatokkal tanácsokkal azt nagyon megköszönném  worship

Üdv a klubban  welcome
Az olajszintet hogyan mérted? A helyes technika: Meleg váltónál járó motorral végigkapcsolgatod az összes sebességet, utána "P" és szintén járó motornál meghúzod a nívópálcával  wave
Naplózva
Robesz
Vendég
« Új hozzászólás #96 Dátum: 2012.06.16 szombat, 12:35:49 »

Üdv a klubban  welcome
Az olajszintet hogyan mérted? A helyes technika: Meleg váltónál járó motorral végigkapcsolgatod az összes sebességet, utána "P" és szintén járó motornál meghúzod a nívópálcával  wave
Naplózva
Robesz
Vendég
« Új hozzászólás #97 Dátum: 2012.06.16 szombat, 12:38:33 »




Köszi  Smiley
Igen ez volt a sorrend de azért majd megnézem mégegyszer  Grin
Szerinted okozhatja a túl sok olaj ezt a problémát? Huh?
Naplózva
siky
Vendég
« Új hozzászólás #98 Dátum: 2012.06.16 szombat, 13:01:28 »

Ezt általában a túl kevés szokta okozni, de majd jön DANJO és megmondja  nyes
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #99 Dátum: 2012.06.16 szombat, 13:01:58 »


Köszi  Smiley
Igen ez volt a sorrend de azért majd megnézem mégegyszer  Grin
Szerinted okozhatja a túl sok olaj ezt a problémát? Huh?
vélhetően nem sok az olaj benne, hanem dugulás van valahol a rendszerben és emiatt látszik úgy, mintha sok lenne az olaj
DANJO kolléga a szakértője a kérdésnek  eljen
Naplózva
Oldalak: 1 [2] 3   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.058 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.