Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.04.20 szombat, 15:46:59 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: [1] 2 3   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Automata váltó  (Megtekintve 96379 alkalommal)
0 Felhasználó és 1 vendég van a témában
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37275


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Dátum: 2009.08.30 vasárnap, 17:47:29 »

Automata váltó.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Gabro
Vendég
« Új hozzászólás #1 Dátum: 2010.04.19 hétfő, 15:40:03 »

Automata váltóhoz keresek váltókart (amin a két zárógomb van) és fokozatjelző szalagot. Előre is köszönöm a segítséget!
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #2 Dátum: 2010.04.19 hétfő, 20:35:36 »

Automata váltóhoz keresek váltókart (amin a két zárógomb van) és fokozatjelző szalagot. Előre is köszönöm a segítséget!
nézz rá a keres-kínálra!szundi,astor stb...
Naplózva
Gabro
Vendég
« Új hozzászólás #3 Dátum: 2010.04.26 hétfő, 22:57:34 »

nézz rá a keres-kínálra!szundi,astor stb...

Köszönöm, megoldottam a dolgot. A O/D gombot sikerült kipiszkálnom, megforrasztanom, majd visszaszerelnem, a fokozatjelző szalag meg egyben van a burkolattal, összeszorítottam a fogam, és megrendeltem a gyárit. Most minden csecse. :-)
Naplózva
bazsi0215
Vendég
« Új hozzászólás #4 Dátum: 2010.05.27 csütörtök, 19:55:58 »

Sziasztok,

A következőben szeretném a segítségeteket kérni, hátha már volt valakinek hasonló problémája....

'96-os 2.0-es Ghia Mondeo, 5 sebességes automata váltóval. Fél éve vettem, az előző tulaj épp mielőtt megvettem akkor újjíttatta/cserélte a váltót kb 300e-ért.
Mióta megvettem semmi gond nem volt vele, tökéletesen váltott, azonban kb 2 hete a váltó nem vált fel csak 3.-ig, illetve a váltások sokkal keményebbek. Időnként viszont van hogy teljesen jól működik, szépen vált, felvált egészen 5.-ig is, aztán hirtelen menet közben megint "elromlik".

Tudnátok segíteni, hogy esetleg mi lehet a probléma?


Előre is köszi
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #5 Dátum: 2010.05.28 péntek, 07:31:07 »

Sziasztok,

A következőben szeretném a segítségeteket kérni, hátha már volt valakinek hasonló problémája....

'96-os 2.0-es Ghia Mondeo, 5 sebességes automata váltóval. Fél éve vettem, az előző tulaj épp mielőtt megvettem akkor újjíttatta/cserélte a váltót kb 300e-ért.
Mióta megvettem semmi gond nem volt vele, tökéletesen váltott, azonban kb 2 hete a váltó nem vált fel csak 3.-ig, illetve a váltások sokkal keményebbek. Időnként viszont van hogy teljesen jól működik, szépen vált, felvált egészen 5.-ig is, aztán hirtelen menet közben megint "elromlik".

Tudnátok segíteni, hogy esetleg mi lehet a probléma?


Előre is köszi
húha...az ótomatát jobb lett volna elkerülni...elég sok hibát tud produkálni...nem hiszem el,hogy 300e-ért fel lett újítva...több mint amennyit az autó ér...(nem bántásképp,de tényleg) Egy bontott váltó,ami még működik,olyan 25-30e,szereléssel együtt mondjuk 50e.Szerintem ennek átverés szaga van.
Naplózva
Fecamester
Vendég
« Új hozzászólás #6 Dátum: 2010.05.29 szombat, 21:17:14 »

Sziasztok,

A következőben szeretném a segítségeteket kérni, hátha már volt valakinek hasonló problémája....

'96-os 2.0-es Ghia Mondeo, 5 sebességes automata váltóval. Fél éve vettem, az előző tulaj épp mielőtt megvettem akkor újjíttatta/cserélte a váltót kb 300e-ért.
Mióta megvettem semmi gond nem volt vele, tökéletesen váltott, azonban kb 2 hete a váltó nem vált fel csak 3.-ig, illetve a váltások sokkal keményebbek. Időnként viszont van hogy teljesen jól működik, szépen vált, felvált egészen 5.-ig is, aztán hirtelen menet közben megint "elromlik".

Tudnátok segíteni, hogy esetleg mi lehet a probléma?


Előre is köszi


Hi. Nekem is automatám van, és én saját magam újíttattam fel megbízható váltóssal és közel sem volt 300 ropi.........Kb 2 éve volt a felújítás, de erősen vissza kellett vennem a megszokott pedálmélységből.
Lehet, hogy a váltókar helyzetérzékelője a hibás, vagy a fordulatszám jeladó. De ha erőseket ránt váltáskor, nagy a valószínűsége, hogy perselyes. Ha bár ki azt mondaná, hogy a váltókar gombjában (markolatában) van egy vezérlőpanel, ne higgy neki mert nem igaz!! Hallottam, hogy sokszor nincs is nagy baj a váltóval csak kellett valamit mondani, hogy mi okozta a hibát.
Hajtóműolaj van  benne rendesen? Mikor volt cserélve? Nem folyat? Visszaváltásnál is erőset ránt? A váltókar simán jár? A Motor ereje ugyanolyan? Gyorsul rendesen ameddig felfelé váltogat?
Üdv.  wave
Naplózva
mondeomk1
Vendég
« Új hozzászólás #7 Dátum: 2010.07.02 péntek, 13:53:41 »

Sziasztok !
Van egy 1993-as Mondeom, és rendetlenkedik az automata váltó. +-ból nem mindig megy 4-be, van hogy kihagyja, illetve visszakapcsol 2-be 1-2 másodpercre, majd vált tovább. Nem mindig csinálja, van hogy gond nélkül vált végig. Kivillogtattam a tárolt hibákat:
113 levegő hőmérséklet jeladó
634 váltókar pozició szenzor áramköre
 Hol van ebben ez a szenzor? A váltóban vagy a karnál ? (Vectrám volt előtte, ott a váltónál volt) Lehet ezzel házilag kezdeni valamit?
Előre is köszönöm a válaszokat !

Jani
Naplózva
mondeomk1
Vendég
« Új hozzászólás #8 Dátum: 2010.07.02 péntek, 13:54:52 »

Bocs. Elírtam. Természetesen 3-ból nem mindig vált 4-be.
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #9 Dátum: 2010.07.04 vasárnap, 15:43:59 »

113 levegő hőmérséklet jeladó

Én ebben tudok segíteni:
Próbáld megpucolni, lehet, hogy poros, ha nem oldódik meg, akkor csere akár egy bontottra. Nem romlik el túl gyakran...
(levegőrendszer karbantartásáról szóló cikkben találsz róla pár fotót...)
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Hanko77
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 372



E-mail
« Új hozzászólás #10 Dátum: 2010.07.19 hétfő, 17:18:41 »

Sziasztok!

Lehetséges az automata váltós Mondeo átépítése manuális váltóssá?
Mennyire macerás,vagy cash igényes?

Köszi
Naplózva

Mondeo 1.6 16V CLX 1997/10
5ajtó,2lufi,Szervó,ABS.Elektromos ablak.Központ zár.Fűthető szélvédő,(ami sajna,már nem fűthető) és fűtött ablakmosófúvókák.Elektromos ülésmagasság állítás.Ködfényszóró.
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #11 Dátum: 2010.07.19 hétfő, 17:24:27 »

Sziasztok!

Lehetséges az automata váltós Mondeo átépítése manuális váltóssá?
Mennyire macerás,vagy cash igényes?

Köszi

PErsze,hogy lehet,többen is csinálták.Keress rá itt a fórumon és értékes infókat kaphatsz.Kb. 100e-ből van meg,de nem lesz többet gondod...
Naplózva
bazsi0215
Vendég
« Új hozzászólás #12 Dátum: 2010.07.21 szerda, 16:11:41 »


Hi. Nekem is automatám van, és én saját magam újíttattam fel megbízható váltóssal és közel sem volt 300 ropi.........Kb 2 éve volt a felújítás, de erősen vissza kellett vennem a megszokott pedálmélységből.
Lehet, hogy a váltókar helyzetérzékelője a hibás, vagy a fordulatszám jeladó. De ha erőseket ránt váltáskor, nagy a valószínűsége, hogy perselyes. Ha bár ki azt mondaná, hogy a váltókar gombjában (markolatában) van egy vezérlőpanel, ne higgy neki mert nem igaz!! Hallottam, hogy sokszor nincs is nagy baj a váltóval csak kellett valamit mondani, hogy mi okozta a hibát.
Hajtóműolaj van  benne rendesen? Mikor volt cserélve? Nem folyat? Visszaváltásnál is erőset ránt? A váltókar simán jár? A Motor ereje ugyanolyan? Gyorsul rendesen ameddig felfelé váltogat?
Üdv.  wave


Hali,

Bocsi, hogy eddig nem válaszoltam, de végre megoldódott az említett probléma Smiley
Voltam 2 szerelőnél is, egyik sem kifejezetten automata specialista volt, először a km spirálra tippeltek mindketten, de aztán miután szétszedték, kiderült, hogy az teljesen jó, működik.
Végül kiderült, hogy a holtpont jeladó "kis pöckének" a vége eltörött, így "csak" azt kellett cserélni, kb 25e-ért, csere után hibátlanul működik Smiley
Köszi a segítséget, remélem én is tudtam most ezzel másnak segíteni.


üdv
Naplózva
mandris
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 47



E-mail
« Új hozzászólás #13 Dátum: 2010.08.10 kedd, 21:44:18 »

Sziasztok!
Meg tudná nekem valaki sugni, hogy mennyi olajat kell beleonteni a váltóba?
Nem a nivoszintet akarom figyelni, a száraz váloóba szeretnék egy gyári mennyiséget beletenni és csókolom!
Ebben kérném a segitségeteket!

Elore is koszonom!

Andras

ui: MKII automata
Naplózva

MK-II V6
buckalako
Vendég
« Új hozzászólás #14 Dátum: 2010.08.25 szerda, 20:54:24 »

Sziasztok  1.8 as Mondeom van benzines automata a-hoz keresek motortartó gumóbakot alsó mind kettő  ha tudtok segítsetek előre  is köszönöm .
Naplózva
moltom71
Vendég
« Új hozzászólás #15 Dátum: 2010.08.27 péntek, 12:02:24 »

sziasztok.
van egy mondeo autómata 2000-es benzies kombi autó motorom eladnám, ha valakinek esetleg kellene.

hengerfejes lett és lehet hogy csapágyas is.

ha valakit érdekel.

de van jó autóm is ha esetleg az érdekel valakit. váltó minden megvan benne!!!!  műszakitól kezdve minden van rajta!
Naplózva
Skylark
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 25


E-mail
« Új hozzászólás #16 Dátum: 2010.09.29 szerda, 21:15:41 »

Sziasztok. Váltóolaj témában kellene egy kis segítség. a cromax oldala 2000 előtti automata váltókhoz ajánl mobil 1 atf 220as olajat ellenben olcsőbb mint a ford olaj ill nem ugyanannak az előírásnak felelnek meg. A mobil1 Ford M2C 33G előírásnak felel meg a ford olaj pedig Ford M2C 166-H előírásnak. Ez jelentheti azt, hogy a mobil olaj tegyük fel jobb minőségű és lefelé kompatibilis és így jó az Mk1 mondinak vagy tényleg csakis kizárólag a gyári majdnem 2szer olyan drága Ford olaj jó neki? Előre is köszi!
Naplózva

1996 Mk1 2.0 Klíma, Tempomat, Automatából manuálissá alakított öszvér.
Isu
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 257


2.0L Duratorq CR TC (140PS) - DW10C UFWA (2013)


« Új hozzászólás #17 Dátum: 2010.10.01 péntek, 10:50:02 »

Sziasztok. Váltóolaj témában kellene egy kis segítség. a cromax oldala 2000 előtti automata váltókhoz ajánl mobil 1 atf 220as olajat ellenben olcsőbb mint a ford olaj ill nem ugyanannak az előírásnak felelnek meg. A mobil1 Ford M2C 33G előírásnak felel meg a ford olaj pedig Ford M2C 166-H előírásnak. Ez jelentheti azt, hogy a mobil olaj tegyük fel jobb minőségű és lefelé kompatibilis és így jó az Mk1 mondinak vagy tényleg csakis kizárólag a gyári majdnem 2szer olyan drága Ford olaj jó neki? Előre is köszi!

Én a Ford M2C 166-H -t tölteném bele!
Naplózva

ex: Mondeo MKII. 2.0 (1997) 4 ajtó és majdnem Ghia Smiley
cptcook
Vendég
« Új hozzászólás #18 Dátum: 2010.10.05 kedd, 08:46:09 »

Üdv minden Mondeosnak!
1996 MK-I 2.0 benzines autóm automata váltója úgy tűnik 240e km után feladta a küzdelmet. A jelenség az, hogy D-ben nem csinál semmit. Motor felpörög, autó állva marad. Hátramenet rendben, 1-es, 2-es fokozatba kapcsolva működik. Olajat ellenőriztem és rendben találtam. Végig olvastam a fórum idevágó részeit, (az archívumot is) de nem találtam hasonló problémát. Ha valakinek van hasonló tapasztalata, kérem ossza meg velem is. Jól esne pár vígasztaló szó, mint pl. ezt 500k HUF alatt nem úszod meg, stb. :-)
Előre is köszönöm: cptcook
Naplózva
McAlone
Vendég
« Új hozzászólás #19 Dátum: 2010.10.23 szombat, 12:43:08 »

Üdv minden Mondeosnak!
1996 MK-I 2.0 benzines autóm automata váltója úgy tűnik 240e km után feladta a küzdelmet. A jelenség az, hogy D-ben nem csinál semmit. Motor felpörög, autó állva marad. Hátramenet rendben, 1-es, 2-es fokozatba kapcsolva működik. Olajat ellenőriztem és rendben találtam. Végig olvastam a fórum idevágó részeit, (az archívumot is) de nem találtam hasonló problémát. Ha valakinek van hasonló tapasztalata, kérem ossza meg velem is. Jól esne pár vígasztaló szó, mint pl. ezt 500k HUF alatt nem úszod meg, stb. :-)
Előre is köszönöm: cptcook

Vigasztalásnak : mit akarsz, tök sokáig bírta .... Cheesy Smiley
Tipp : esetleg nézz be az index-es automata váltós topicba, az jobban pörög és vannak hozzáértők.
Naplózva
Budafok
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 114



« Új hozzászólás #20 Dátum: 2011.01.01 szombat, 16:09:50 »

Szervusztok!

Mindenekelőtt szeretnék mindenkinek Boldog Új Évet Kívánni.

Hosszú ideje vagyok boldog Mondeo tulaj (1995, 2.0 16V), de ez a boldogság a minap erős csorbát szenvedett. A váltóm olyan hibajelenséget produkált, amit nem találtam itt a fórumban, de hátha Ti már hallottatok effélét:

D - fokozatban álló helyzetben az autó piciket rángat. Gázt adva olyan, mintha a kuplung csúszna egy kéziváltós autóban. A motor felpörög, de az autó nem, vagy csak alacsony fordulatnál indul meg, és akkor is csak lassan, nehezen. Ha viszont berakom a váltót 1-be, 2-be vagy R-be, akkor úgy tűnik, minden ok. Viszont amint visszarakom D-be, a probléma újra előjön.

Van valakinek ötlete?

Köszönet
Pítör
Naplózva

Mondeo Turnier, 2011. Automata
DANJO
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 213


danjo0819@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #21 Dátum: 2011.02.03 csütörtök, 23:27:37 »

Szervusztok!

Mindenekelőtt szeretnék mindenkinek Boldog Új Évet Kívánni.

Hosszú ideje vagyok boldog Mondeo tulaj (1995, 2.0 16V), de ez a boldogság a minap erős csorbát szenvedett. A váltóm olyan hibajelenséget produkált, amit nem találtam itt a fórumban, de hátha Ti már hallottatok effélét:

D - fokozatban álló helyzetben az autó piciket rángat. Gázt adva olyan, mintha a kuplung csúszna egy kéziváltós autóban. A motor felpörög, de az autó nem, vagy csak alacsony fordulatnál indul meg, és akkor is csak lassan, nehezen. Ha viszont berakom a váltót 1-be, 2-be vagy R-be, akkor úgy tűnik, minden ok. Viszont amint vis***akom D-be, a probléma újra előjön.

Van valakinek ötlete?

Köszönet
Pítör


Szia! Két lehetőség van. Az első a jobbik: kevés az olaj a váltóban, és megfelelő olajnyomás híján csúszik az egész. A másik a rosszabb: ez már valószínűleg a vég kezdete... Az első fokozati tárcsa (és ilyenkor már a többi is nagyjából) szétkopott. Egy kilométeróra állást írhatsz. Körülbelül gondozástól, igénybevételtől függően 150-250 000 km-t mennek el ezek a váltók - ahogy egy rendes kuplung. Annyi a különbség, hogy ebbe kicsit drágább a "kuplung szett" + csapágyakat, tömítéseket, olajszűrőt és legfőképpen olajat cserélni kell. Körülbelül 150 ezer bele az "anyag". Másik gond, hogy ezt már a sarki szaki nem mókányolja meg. Nagyfokú tisztaság, precíz, pontos munka kell hozzá, illetve a hézagok beállításánál fontos a helyes értékek ismerete. Házilag nekem 2-3 hónapba tellett, mire jól meg tudtam csinálni, de ez mondjuk tényleg, a "ne próbálja ki otthon" kategória. Sok szabály, praktika van, amik figyelmen kívül hagyásával az egészet hazavághatjuk. Itthon sajnos kevés a szerelő, aki ért is hozzá, jól is dolgozik és még ezért hajlandó is normális árakon dolgozni.
Naplózva

- MK1 Zetec 2.0 automata Ghia-XXX lim. (x 2 db - '93, '95)
- ST200 Duratec 2.5 V6 hatchback ('99)
- ST200 Duratec 2.5 V6 lim. ('00)
- ST200 Duratec 3.0 V6 automata 4x4 lim. ('00)
- MK4 2.0 TDCi Titanium-X lim. ('08)
DANJO
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 213


danjo0819@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #22 Dátum: 2011.02.05 szombat, 19:33:30 »

Üdv minden Mondeosnak!
1996 MK-I 2.0 benzines autóm automata váltója úgy tűnik 240e km után feladta a küzdelmet. A jelenség az, hogy D-ben nem csinál semmit. Motor felpörög, autó állva marad. Hátramenet rendben, 1-es, 2-es fokozatba kapcsolva működik. Olajat ellenőriztem és rendben találtam. Végig olvastam a fórum idevágó részeit, (az archívumot is) de nem találtam hasonló problémát. Ha valakinek van hasonló tapasztalata, kérem ossza meg velem is. Jól esne pár vígasztaló szó, mint pl. ezt 500k HUF alatt nem úszod meg, stb. :-)
Előre is köszönöm: cptcook

Gondolom azóta orvosolták már a hibát valamilyen módon. Minden esetre, hogy benne legyen a topicban a hiba leírása: ez a váltó élettartalmának a végének a jele. A hátramenet megy még, mert annak a tárcsáit ugyebár ritkábban koptatja az ember. Az előremenetieknek viszont annyi. Mondhatok vigasztaló szót: én például kutattam pár hónapot, elolvastam pár dolgot, majd felújítottam magamnak a váltót, kb 200 ezerből (~130e az alkatrészek, ~25e olaj, 35e beszerelés + egyéb költségek). Most már én is értem, mért kérnek érte ennyi pénzt. 250ezer km-nél egyébként egy rendes kuplung is elfogy. Itt azért macerásabb, mert csak kuplungtárcsából van 13 db (3 + 3 + 3 + 2 + 2) + egy fékszalag, csapágyból két tucat, és mivel az ember megbont egy nagy nyomás alatt lévő olajos közeget, így tömítéseket is ildomos cserélni. Ha az átalakítást választja ezek után az ember, mondván, az automata milyen szemét drága, akkor se jön ki olcsóbban (max, ha vesz egy donorautót egyben), mert az átalakításhoz szükséges cucc alaphangon 130 ezer, szerelés még + 50, és itt akkor nem új váltóról lesz szó, hanem valami min. 10 éven keresztül hajtott alkatrészekről. Ezen kívül az ember elveszti azt az élményt, amit az automatás vezetése jelent. Az előny max a következő kuplungcserénél jelenik meg, mert akkor már egy 100asból megvan a történet. Az viszont újabb 200ezer km és 10 év... hosszú távra tervez az ilyen. Aki marad az automatásnál, és szeretné sokáig élveni kedvencét, az 50-80 ezer kilométerenként csinálhat a váltóban egy teljes olajcserét (ami nem egyenlő az olajleeresztőn keresztüli leengedéssel, mert az csak 3,5 litert enged a 7,5-ből - zetec motorosnál), felmérve közben annak az állapotát: olaj színe, esetleges fémszilánkok a váltóban. Hallottam már olyanról, aki rendes karbantartással kitolta 300ezer fölé a váltó élettartalmát.  integet2
Naplózva

- MK1 Zetec 2.0 automata Ghia-XXX lim. (x 2 db - '93, '95)
- ST200 Duratec 2.5 V6 hatchback ('99)
- ST200 Duratec 2.5 V6 lim. ('00)
- ST200 Duratec 3.0 V6 automata 4x4 lim. ('00)
- MK4 2.0 TDCi Titanium-X lim. ('08)
zoli.magyar0405
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 171


E-mail
« Új hozzászólás #23 Dátum: 2011.03.25 péntek, 11:53:21 »

Sziasztok! Tudna valaki abban segíteni,hogy egy 2.5 24V autómata váltóját rá lehet-e tenni egy 2.0 16V re?
Köszönöm előre is!
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #24 Dátum: 2011.03.25 péntek, 13:19:54 »

Sziasztok! Tudna valaki abban segíteni,hogy egy 2.5 24V autómata váltóját rá lehet-e tenni egy 2.0 16V re?
Köszönöm előre is!
A manuális tuti nem jó egymás közt,a véhatnak más a féltengelye,kinyomócsapágya.Az automatánál is lehet hasonló gond (jó,a csapágyat leszámítva)
Naplózva
Manulu
Vendég
« Új hozzászólás #25 Dátum: 2011.03.28 hétfő, 13:49:32 »

Sziasztok!

1996-os 1,8-as benzines Mondeohoz keresnék automata váltót CD4E!! Tud valaki ajánlani egy megbízható embert, linket?

Köszi
Naplózva
Sarabat
Vendég
« Új hozzászólás #26 Dátum: 2011.03.31 csütörtök, 17:25:15 »

Sziasztok

Nekem van egy hibátlanul működő automata váltóm (O/D) ha esetleg valakit érdekel.Egy komplett donort vettem így manuális lett az enyém.Más cuccok is maradtak,ha valakinek kellene esetleg bontós ár alatt néhány dolog.A táltos 95-ös évjáratú 2000 cm3 benzines  Grin
Naplózva
Mondi001
Vendég
« Új hozzászólás #27 Dátum: 2011.07.21 csütörtök, 10:55:54 »

Sziasztok

Nekem van egy hibátlanul működő automata váltóm (O/D) ha esetleg valakit érdekel.Egy komplett donort vettem így manuális lett az enyém.Más cuccok is maradtak,ha valakinek kellene esetleg bontós ár alatt néhány dolog.A táltos 95-ös évjáratú 2000 cm3 benzines  Grin


Szia,

Engem lehet érdekelne a váltó, ha meg van még. Mi az ára?
Naplózva
Sarabat
Vendég
« Új hozzászólás #28 Dátum: 2011.09.30 péntek, 13:10:32 »

Helló

Sajna már régen elment  Tongue
Naplózva
Gabro
Vendég
« Új hozzászólás #29 Dátum: 2011.10.19 szerda, 21:25:09 »

Sziasztok! Ha a CD4E váltó csak megfelelő lendület és gázelvétel esetén hajlandó felfele váltani (1-ből 2-be), akkor van még remény arra, hogy nem az autó értékét kell javításra költeni?
Naplózva
Gabro
Vendég
« Új hozzászólás #30 Dátum: 2011.10.20 csütörtök, 21:09:30 »

Sziasztok! Ha a CD4E váltó csak megfelelő lendület és gázelvétel esetén hajlandó felfele váltani (1-ből 2-be), akkor van még remény arra, hogy nem az autó értékét kell javításra költeni?
A hibakód szerint "mágnesszelep hiba" okozza a tünetet. Van valakinek ilyen 4628020 gyári számú alkatrésze?

Naplózva
DANJO
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 213


danjo0819@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #31 Dátum: 2011.10.28 péntek, 13:57:59 »

A hibakód szerint "mágnesszelep hiba" okozza a tünetet. Van valakinek ilyen 4628020 gyári számú alkatrésze?


Amit a Microcat-es képen jelöltél az a választókar elektronikus pozícióérzékelője. Mágnesszelep egészen más alkatrész. Abból a vezérlőtömbön van (ha jól emlékszem) 4 db egy elektromos dobozkában. Dobozka kompletten cserés. A képen a fehér színű műanyag dobozka -  

Naplózva

- MK1 Zetec 2.0 automata Ghia-XXX lim. (x 2 db - '93, '95)
- ST200 Duratec 2.5 V6 hatchback ('99)
- ST200 Duratec 2.5 V6 lim. ('00)
- ST200 Duratec 3.0 V6 automata 4x4 lim. ('00)
- MK4 2.0 TDCi Titanium-X lim. ('08)
Moha2
Vendég
« Új hozzászólás #32 Dátum: 2011.11.02 szerda, 12:12:34 »

Sziasztok

Nekem van egy hibátlanul működő automata váltóm (O/D) ha esetleg valakit érdekel.Egy komplett donort vettem így manuális lett az enyém.Más cuccok is maradtak,ha valakinek kellene esetleg bontós ár alatt néhány dolog.A táltos 95-ös évjáratú 2000 cm3 benzines  Grin

Szia,

esetleg fedélzeti computer kijelző nem volt benne? Az érdekelne  nyes
Naplózva
Laci13
Vendég
« Új hozzászólás #33 Dátum: 2011.11.02 szerda, 18:05:06 »

Sziasztok,

keresek egy megbízható nem kétélű kaszával megvágós automata váltó szakit.
A hiba a következő, beteszem D-be minden tökéletes, aztán jön a cirkusz. Van amikor jól behatároltan rüki után D-be és fix 2-ben van. Van amikor menet közben el kezd kapcsolgatni 3-2 között aztán fix 2. Van egy váltós akinél jártam szerinte valami elektronika.

Esetleg tapasztalat, szerelő ajánlat? Ja ami még fontos legyen Pest-megyében mert nem mennék messzire ilyen váltóval.
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #34 Dátum: 2011.11.02 szerda, 23:31:45 »

Sziasztok,

keresek egy megbízható nem kétélű kaszával megvágós automata váltó szakit.
A hiba a következő, beteszem D-be minden tökéletes, aztán jön a cirkusz. Van amikor jól behatároltan rüki után D-be és fix 2-ben van. Van amikor menet közben el kezd kapcsolgatni 3-2 között aztán fix 2. Van egy váltós akinél jártam szerinte valami elektronika.

Esetleg tapasztalat, szerelő ajánlat? Ja ami még fontos legyen Pest-megyében mert nem mennék messzire ilyen váltóval.
sok szerencsét!
mennél te messzebbre is, ha lenne, aki megcsinálja neked, de ne reménykedj...
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
drof
Vendég
« Új hozzászólás #35 Dátum: 2011.11.02 szerda, 23:46:52 »

Sziasztok,

keresek egy megbízható nem kétélű kaszával megvágós automata váltó szakit.
A hiba a következő, beteszem D-be minden tökéletes, aztán jön a cirkusz. Van amikor jól behatároltan rüki után D-be és fix 2-ben van. Van amikor menet közben el kezd kapcsolgatni 3-2 között aztán fix 2. Van egy váltós akinél jártam szerinte valami elektronika.

Esetleg tapasztalat, szerelő ajánlat? Ja ami még fontos legyen Pest-megyében mert nem mennék messzire ilyen váltóval.

Olajcsere. 1-2 hét örülés, aztán váltócsere angol bontottra. Ez ilyen, fekete pestis jellegű, mert nincs itthon hivatalos szakértője. Nem hivatalos van, de azt felejtsd is el, nem vállalja.

Vagy igen? DANJO? Mi a véleményed?
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #36 Dátum: 2011.11.02 szerda, 23:55:58 »

Olajcsere. 1-2 hét örülés, aztán váltócsere angol bontottra. Ez ilyen, fekete pestis jellegű, mert nincs itthon hivatalos szakértője. Nem hivatalos van, de azt felejtsd is el, nem vállalja.

Vagy igen? DANJO? Mi a véleményed?
csodálkoznék rajta...ezért nem is akartam az ő fh@szával verni a csalánt.
az olajcserét én kihagynám. az olajat a csereváltóba borogatnám inkább...
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
drof
Vendég
« Új hozzászólás #37 Dátum: 2011.11.03 csütörtök, 00:23:28 »

csodálkoznék rajta...ezért nem is akartam az ő fh@szával verni a csalánt.
az olajcserét én kihagynám. az olajat a csereváltóba borogatnám inkább...

Ez van. Ami nem ZF, az nem lehet jó a 90-es évekből.
Naplózva
Laci13
Vendég
« Új hozzászólás #38 Dátum: 2011.11.03 csütörtök, 12:40:28 »

Olajcsere. 1-2 hét örülés, aztán váltócsere angol bontottra. Ez ilyen, fekete pestis jellegű, mert nincs itthon hivatalos szakértője. Nem hivatalos van, de azt felejtsd is el, nem vállalja.

Vagy igen? DANJO? Mi a véleményed?

OK legyen csere, de hogyan lesz nelem angol bontóból váltóm?
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #39 Dátum: 2011.11.03 csütörtök, 12:57:55 »

OK legyen csere, de hogyan lesz nelem angol bontóból váltóm?

Bemész a magyarországi külképviseletükre (hehe) és veszel.

Mk2 fórumtársat keresd, főleg telefonon.
Naplózva
Laci13
Vendég
« Új hozzászólás #40 Dátum: 2011.11.03 csütörtök, 14:02:43 »

Bemész a magyarországi külképviseletükre (hehe) és veszel.

Mk2 fórumtársat keresd, főleg telefonon.

Kösz megpróbalkozunk vele Smiley
Naplózva
Mondi001
Vendég
« Új hozzászólás #41 Dátum: 2011.11.07 hétfő, 12:31:29 »

Sziasztok 93-as 2000-es mondeom van. Nem tudom hogy váltohiba és kuka, vagy valami egyszerübb elekromos hiba vagy valami vezérlés.

A jelenség megy az auto D-ben rendesen vált nem rángat semmi gond. Gyorsítás és utána mint ha fix2 lenne sehova se vált. Aztán mondjuk megállok egy lámpánál és kiveszem 0ba gázadás áll az auto tehát O aztan be D és fix 2.
Naplózva
Laci13
Vendég
« Új hozzászólás #42 Dátum: 2011.11.07 hétfő, 12:54:00 »

Ez van. Ami nem ZF, az nem lehet jó a 90-es évekből.

Szia létezik ilyen a 93-a 2000-es  mondihoz?
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #43 Dátum: 2011.11.07 hétfő, 13:05:56 »

Szia létezik ilyen a 93-a 2000-es  mondihoz?

Nem.
Naplózva
Gabro
Vendég
« Új hozzászólás #44 Dátum: 2011.11.12 szombat, 07:17:35 »

Amit a Microcat-es képen jelöltél az a választókar elektronikus pozícióérzékelője. Mágnesszelep egészen más alkatrész. Abból a vezérlőtömbön van (ha jól emlékszem) 4 db egy elektromos dobozkában. Dobozka kompletten cserés. A képen a fehér színű műanyag dobozka -  


Időközben kiderült, hogy a fékszalag szakadt el, állítólag az egyik leggyakoribb és legegyszerűbben javítható típushiba. Anyaggal együtt 50 eFt körül javították, most úgy vált, mint az álom!
Naplózva
DANJO
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 213


danjo0819@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #45 Dátum: 2011.12.04 vasárnap, 20:08:51 »

Sziasztok,

keresek egy megbízható nem kétélű kaszával megvágós automata váltó szakit.
A hiba a következő, beteszem D-be minden tökéletes, aztán jön a cirkusz. Van amikor jól behatároltan rüki után D-be és fix 2-ben van. Van amikor menet közben el kezd kapcsolgatni 3-2 között aztán fix 2. Van egy váltós akinél jártam szerinte valami elektronika.

Esetleg tapasztalat, szerelő ajánlat? Ja ami még fontos legyen Pest-megyében mert nem mennék messzire ilyen váltóval.

Pontosan nem értem a hibát.  Undecided Mit tesz az, hogy jól behatároltan D-ben és fix 2-ben van? A kapcsolgatós részt értem, vagyis, hogy visszadobál kettőbe. Elektronikai hiba nem okozhatja, ha arra gondolt a váltós, hogy a választókar csinál valami turpisságot. A választókar manuálisan tologat benne egy szelepet, illetve a szelepet tologató vasbigyó tengelyén van egy érzékelő az elektronikának. Hibakódot kellene rajta nézni, illetve olajszintet, színt, szagot, állagot... A friss olajat viszont halódó váltóba semmi értelme belocsolni. A váltóban felhalmozódó dzsuvát be tudja mosni a szűrőbe, és ronda dugulást okot --> megáll a váltó.
Naplózva

- MK1 Zetec 2.0 automata Ghia-XXX lim. (x 2 db - '93, '95)
- ST200 Duratec 2.5 V6 hatchback ('99)
- ST200 Duratec 2.5 V6 lim. ('00)
- ST200 Duratec 3.0 V6 automata 4x4 lim. ('00)
- MK4 2.0 TDCi Titanium-X lim. ('08)
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #46 Dátum: 2011.12.04 vasárnap, 20:21:10 »

Pontosan nem értem a hibát.  Undecided Mit tesz az, hogy jól behatároltan D-ben és fix 2-ben van? A kapcsolgatós részt értem, vagyis, hogy visszadobál kettőbe. Elektronikai hiba nem okozhatja, ha arra gondolt a váltós, hogy a választókar csinál valami turpisságot. A választókar manuálisan tologat benne egy szelepet, illetve a szelepet tologató vasbigyó tengelyén van egy érzékelő az elektronikának. Hibakódot kellene rajta nézni, illetve olajszintet, színt, szagot, állagot... A friss olajat viszont halódó váltóba semmi értelme belocsolni. A váltóban felhalmozódó dzsuvát be tudja mosni a szűrőbe, és ronda dugulást okot --> megáll a váltó.
ha már mondod ..
ez a szűrő váltón belül van vagy elérhető kívülről is, takarítás céljából?
Naplózva
DANJO
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 213


danjo0819@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #47 Dátum: 2011.12.08 csütörtök, 23:25:16 »

ha már mondod ..
ez a szűrő váltón belül van vagy elérhető kívülről is, takarítás céljából?

A szűrő elég rendesen a gyomrában van. Le kell szedni a váltót, és a konverter + a fedél eltávolítása után máris ott a csoda. Kiszedni még úgy se lehet. Le kell szerelni a vezérlő tömböt, ki kell szenvedni a csőtömítést, ami a szűrőből a tömbbe viszi a friss olajat, és akkor már talán ki lehet rángatni a helyéről. Ha nem, akkor még a lánchajtást is ki kell szedni, hogy legyen hely a rángatásnak... Kimosni/takarítani nem érdemes (a motorolaj szűrőjét se mosogatja senki...), kb 8-10000 HUF az új. Ha nem zabál meg a váltó semmit, és szereléskor se megy tele dzsuvával a ház belseje, akkor jó eséllyel nem lesz gond vele az elkövetkezendő 200 000 km-en.
Naplózva

- MK1 Zetec 2.0 automata Ghia-XXX lim. (x 2 db - '93, '95)
- ST200 Duratec 2.5 V6 hatchback ('99)
- ST200 Duratec 2.5 V6 lim. ('00)
- ST200 Duratec 3.0 V6 automata 4x4 lim. ('00)
- MK4 2.0 TDCi Titanium-X lim. ('08)
Laci13
Vendég
« Új hozzászólás #48 Dátum: 2011.12.18 vasárnap, 12:23:16 »

Pontosan nem értem a hibát.  Undecided Mit tesz az, hogy jól behatároltan D-ben és fix 2-ben van? A kapcsolgatós részt értem, vagyis, hogy visszadobál kettőbe. Elektronikai hiba nem okozhatja, ha arra gondolt a váltós, hogy a választókar csinál valami turpisságot. A választókar manuálisan tologat benne egy szelepet, illetve a szelepet tologató vasbigyó tengelyén van egy érzékelő az elektronikának. Hibakódot kellene rajta nézni, illetve olajszintet, színt, szagot, állagot... A friss olajat viszont halódó váltóba semmi értelme belocsolni. A váltóban felhalmozódó dzsuvát be tudja mosni a szűrőbe, és ronda dugulást okot --> megáll a váltó.

Először is köszi a választ, de nem voltam itthon hogy időben válaszoljak. A mit tesz kérdés. Ugye elindulok D-be majd szépen felvált 3-ig aztán hiába marad a fordulatszám, tehát nem veszem el a gázt vissza rakja 2-be. Ha elveszem a gázt ha adok neki nem történik semmi azaz fix 2-ben marad. Olyan mint amikor direkt 2-be tennéd. Hibakód olvasás volt a pozícióérzékelő hibáját jelezte az ki lett cserélve de nem változott semmi.

Tegnap volt egy érdekes jelenség, megint előjött a hiba, kitettem üresbe és nem tudom honnan az ötlet nyomtam egy gázfröccsöt és miközben felpörgött a moci egyszer csak ledadogott az tán újra felvette a fordulatot. Ezt nem tudom mi okozta de nem lehet hogy amikor a váltó elkezdi szarakodást akkor is a moci ad neki rossz jelet?

Tök gáz kéne egy fordos aki ért is hozzá és nem csillagászati rezsiórával dogozik. Sajna nem azért van ilyen öreg autóm mert felvet a pénz  Wink

Esetleg tudsz valakit? Smiley  Bp. vagy Pestmegye hogy oda is tudjak menni a verdával.
« Utoljára szerkesztve: 2011.12.18 vasárnap, 13:28:25 írta Laci13 » Naplózva
Proconsul
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6157


Mens sana in corpore sano


« Új hozzászólás #49 Dátum: 2012.01.01 vasárnap, 11:39:12 »

a kényelem komfort netovábbja lehet szerintem de én még nem is mentem soha autómataváltós kocsival  Wink
Naplózva

95-ös 1.8TD mondeo
Oldalak: [1] 2 3   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.065 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.